Może być zwarcie między zwojowe i niczym tego nie sprawdzisz.
Jedynym prawdopodobnym wytłumaczeniem jest to że przypadkowo na przewód z alternatora podałeś masę, albo znaczne obciążenie co w czasie pracy silnika doprowadziło do uszkodzenia pomocniczych diod w alternatorze.Ale wtedy kontrolka powinna świecić cały czas. Obawiam się więc że masz uszkodzony w konsekwencji przebicia w diodach, również regulator napięcia....
No to tak jak kolega web69 i ją wcześniej ci napisaliśmy. Masz + znajdź - i sprawdź fazy czy nie ma przebicia do masy
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
WN raczej niezakłuci regulatora. Skoro masz skoki napięcia w instalacji elektrycznej to cewka będzie w pewnych momentach dawać większe napięcie niż normalne może to powodować przebiciem izolacji przewodów.
Nie powinno być przejścia (przebicia) na masę, wygląda na to że stator ma przegrzane uzwojenie. To z kolei będzie skutkowało uszkodzeniem regulatora napięcia, więc pewnie regulator jest spalony, dlatego sprawdź czy diody są sprawne (z zewnątrz regulator tego typu sprawia wrażenie mostka Graetza). Natomiast dołożona dioda pewnie miała na celu uzyskanie...
To nie problem diody. Wyjmij regulator i zobacz czy czasem jeden z pierścieni na wirniku nie ma przebicia do masy.
No ale alternator jest na 12 V? Jest samowzbudny, więc wina może leżeć po stronie regulatora napięcia, ew. przebicie wirnika jeżeli regulator kluczuje masę. Sprawdź napięcie na wyjściu kontrolki ładowania, bo widzę tam dwa przewody. Może tam coś obciąża i obniża napięcie pomiarowe regulatora. Natomiast moduł 14V/28V służy tylko do ładowania drugiego...
A czemu zener na 15V jako zabezpieczenie przed pojawieniem się większego napięcia od napięcia alternatora 14,4 V ? A temu, że zenerka w sot-23 kosztuje jakieś 12 groszy, a może uchronić przed jakimś losowym fu.ck-upem MOSFET za 5 zł. Tak przykładowo awaria regulatora napięcia w alternatorze może poskutkować przebiciem bramki mosfeta. Rozbierz sobie...
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Można kupić gotowy z + na masie. Można też przebić odwrotnie diody. Kwestia regulatora napięcia. Trochę słabo dziś dostępne.
Pomiar oporności wykonany wszystkie pokazywały około 0.5-0.6, pomiar do masy także wykonany i nie ma przebicia.
rezystory dałem zwykłe 0.25W. Przy takich napięciach lepiej dać rezystorki 1W i nie chodzi tu o moce, ale o możliwość przebicia. Ewentualnie można dać w szereg mniejsze, tak żeby mniejsze napięcie się odłożyło.
Nie wiem jak to fizycznie wygląda, ale skoro triak się nie grzeje, to ja bym na twoim miejscu zamontował nieco mniejszy radiator, taki aby nie było żadnego zagrożenia przebicia na obudowę.
Z dużą dozą prawdopodobieństwa jest to układ ME6209A30M3G. Pierwsze 2 znaki odpowiadałby za oznaczenie układu, a kolejne 2 za datę/serię produkcyjną. Dla pewności skontaktowałbym się z producentem. W każdym razie po zdjęciu można się domyślać, że jest to linowy regulator napięcia.
W ogóle co ma zmieniać ten potencjometr, jak wynika ze schematu? Potencjometr reguluje napięcie na diodzie zenera ustalając tym samym próg zadziałania układu. Ciągłe świecenie żarówki może być spowodowane np. odwrotnym wlutowaniem diody zenera, lub przebiciem jednego z tranzystorów.
Sprawdź szczotki , uzwojenie wirnika (powinno być kilka ohm) , sprawdź uzwojenie stojana czy nie widać nadpalenia , sprawdź diody prostownicze czy nie mają przebicia lub przerwy , na końcu sprawdź regulator napięcia.
W PCF82 na zimnej lampie miałem przebicia 1 siatka - katoda, w regulatorze napięcia. Wszystko było okej, dopóki nie wyłączyłem urządzenia, by je po chwili włączyć. PL504 duża lampa trzymała ciepło bardzo dobrze, PCF82 już nie bardzo. Przy ponownym włączeniu PCF82 jeszcze nie przewodziła, ale przewodziła PL504, dając już napięcie na dzielnik rezystancyjny...
Jeśli nie mam racji to proszę jakieś argumenty na poparcie tezy że w chwili nagłego przerwania prądu płynącego przez indukcyjność uzwojeń silnika nie zaindukuje się napięcie które może przekroczyć napięcie przebicia tranzystora.
gdy alternator jest odłączony od instalacji, nie można odpalić silnika i zmierzyć napiecia na alternatorze zupenie bez obciążenia? Pytam, bo nie wiem, ale chetnie się dowiem. Jak wspomniałem, zupełnie poza tematem. Alternatory 9 diodowe wzbudzane za pomocą napięcia (a właściwie prądu )na zacisku D+, jak uruchomisz bez obciążenia akumulatorem zacisku...
Z ogromu informacji, które dałeś o swoich projektach wychodzi: Cewka tesli - Najważniejsza będzie średnica drutu i jakość emalii. ( brak schematu, założonego napięcia itd.) Zasilacz laboratoryjny - zakładając, że liniowy z tyrystorową wstępną regulacją napięcia, to : prąd max. tyrystora, napięcie przebicia tyrystora, ( czas narastania w zależności od...
https://obrazki.elektroda.pl/6517805700_... poza tym Wydaje mi się że R2 ma za małą wartość skutkiem czego napięcie na kolektorze jest zbyt wysokie. https://obrazki.elektroda.pl/6051732600_... Odwzorowałem schemat https://obrazki.elektroda.pl/4799875300_... 700mV napięcia stałego na kolektorze sugeruje...
BD912 i tak ma większy prąd CE niż oryginalny MJE2955, poza tym napięciem przebicia bym się nie martwił, bo złącze i tak jest zabezpieczone diodę 1N4007.
jest przy podłączeniu akumulatora do regulatora Oczywiście mówię że później podłączam panel ale jeśli przy podłączonym panelu odłączę akumulator, to czy regulator uszkodzi się? Regulator 12/24V dobiera punkty pracy przy starcie wg. napięcia aku. Jeśli go odepniesz jest ryzyko zaiskrzenia i przebicia stabilizatora na 5V USB.
Trójfazowy regulator mocy ze sterowaniem grupowym do zastosowań grzewczych. Sterowanie napięciem 0-10V lub prądem 0-20 mA Długość cyklu grupowego 45 sekund. Triaki włączane w zerze dla zmniejszenia zakłoceń. Minimalne obciążenie 500W Moc maksymalna (zaleznie od modelu i napięcia zasilania) 23kW do 44 kW Sygnał sterujący separowany (odporność na przebicie)...
piszesz że akumulator gazował w trakcie ładowania a autko nie chce palić. Miałem kiedyś taki przypadek, okazało się że to tylko regulator napięcia miał przebicia w górnych rejestrach obrotów. Po wymianie na nowy (ok 20 zł.) palił jak złoto.
Elementy przełączające 4 warstwowe. Normalnie są wyłączone a włączyć je można podając impuls na bramkę lub zwiększając napięcie na elektrodach tyrystora powyżej napięcia przebicia. Tyrystor wyłącza się gdy prąd przez niego płynący spadnie poniżej wartości progowej. Używa go się głównie w ukłądach prądu zmiennego jako element wykonawczy dwustanowy, np....
Triak razem z tranzystorami, transoptorem i całą garścią innych elementów na płycie PS615 oraz transformatorem tworzą regulator/stabilizator napięcia dla stopnia mocy. Jeśli triak nie ma przebicia to jest sporo elektroniki do przekopania
Dużo pisania, mało wiadomości... Jakie jest ładowanie z oświetleniem? To 50 V to z odpiętym regulatorem, jeśli napięcia są jednakowe i nie ma przebicia, to jaki jest opór uzwojeń? powinno być mniej niż 0.8-0.6Ω Jeśli alternator ok, regulator do przeglądu i złącze alternator-regulator, często się przegrzewa...
Ja zastosowałbym diodę o większym także napięciu przebicia.
Nie mniej jednak nigdy po wymianie Kompletu nie miałem powrotu. Bo przyczyną jest korozja złacza płytki diodowej minusowj do obudowy, jak wymieniasz to styk jest czysty i nie pali diody na przebicie wysokim napięciem, a pali zawsze tę samą diodę minusową te ze strony zasilania regulatora więc i regulator. Diody na 35V parodia. Te z AS są lepsiejsze...
Cewka WN raczej jest poza wpływem regulatora napięcia,czarny nalot może być spowodowany małą energią iskry na świecy[przez te przebicie na kablu WN]lub zbyt bogatą mieszankę.Trzeba pamiętać że-iskra to nie jest pojedyncze wyładowanie,tylko seria coraz słabszych.Czas trwania tych wyładowań i ich energia ma duże znaczenie dla poprawnej pracy silnika.
Witam kupiłem MZ etz 150 z brakiem ładowania, pali się kontrolka a po przyłożeniu miernika do akumulatora ładowania faktycznie nie ma. Do tej pory posprawdzałem ciągłość wszystkich przewodów, bezpieczniki - wszystko ok. Sprawdziłem prostownik wszystkie 9 diod ok - przewodzą w jednym kierunku. Sprawdziłem uzwojenie stojana czy nie ma przebicia do masy...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Podnieś tranzystory WQ25 i WQ26 po czym sprawdź czy napięcie DDR18V nie jest zwarte (do masy). Grzanie się WQ25 może być efektem przebicia tranzystora WQ26 lub uszkodzenia sterownika PWM (układ WU4) lub przeciążeniem tego regulatora impulsowego – zwarcie linii DDR18V. Pomiary wykonasz każdym multimetrem cyfrowym ustawionym na zakres pomiaru diody....
Regulator napięcia w alternatorze działa na zasadzie włącz/wyłącz napięcie na wirniku, nie jest to płynna regulacja. jak pozbawisz go obciążenia w postaci akumulatora, to nastąpi nagły skok napięcia i przebicie diod w mostku prostowniczym
W przypadku uszkodzenia uzwojenia statora, występuje zwarcie (przebicie) do masy. I co to zmienia?
Częstą przyczyną żarzenia sią kontrolki ładowania jest uszkodzenie uzwojenia stojana. Ja zawsze tego typu awarie alternatora zaczynam usówać od wykluczenia, że jedno z 3 uzwojeń nie ma przebicia do masy. :)
A jeszcze jedno na schemacie wyraźnie napisane jest gdzie ma być faza, a gdzie 0. Jak bym pomylił fazę z 0, to co by się stało (spalił bym regulator)? Jest to zaznaczone dlatego, że na potencjometr idzie bezpośrednio to napięcie. Przy odwrotnym podłączeniu i awarii potencjometru (przebicie) może nastąpić porażenie prądem elektrycznym. Aby tego uniknąć...
Obstawiam, że problemem może być alternator. Typowe objawy uszkodzenia alternatora: - świecąca stale kontrolka ładowania akumulatora; - migająca sporadycznie kontrolka ładowania akumulatora; - brak zapalonej kontrolki ładowania akumulatora podczas włączonego zapłonu (przy zgaszonym silniku); - szybkie rozładowywanie akumulatora; - zbyt niskie napięcie...
Sprawdź czy nie ma przebicia bramki żadnego z tranzystorów (omomierzem pomiędzy pierwszą nogą od lewej a pozostałymi). Sprawdź czy stabilizatorze 78L05 w obudowie SOT89 panuje prawidłowe napięcie. Sprawdź Rezystory przy pierwszym i ostatnim tranzystorze w dolnym rzędzie - wyglądają na przesunięte.
Koniecznie trzeba odłączyć diody od uzwojeń!!! Bo ulegną przebiciu. Zanim zdemontujesz alternator odłącz regulator i podaj napięcie z akumulatora na szczotkę przez żarówkę przy pracującym silniku. Jeśli żarówka zgaśnie -uzwojenie wirnika przestaje przewodzić pod wpływem siły odśrodkowej.
Po kolei sprawdź wszystkie elementy, nie masz ich dużo, szczególnie tranzystory. Kondensatory mogły dostać przebicia, diody,... wszystko po kolei. Miernik do ręki i do dzieła.
Wewnątrz alternatora są połączenia lutowane osłonięte koszulkami. Miałem idento przypadek ze swoim. Rozebrałem, sprawdziłem, wszystko w porządku złożyłem, szedł dzień i ładowanie skakało w niebezpieczne wartości. A winne było przebicie na jednym z łączeń cewki z masą. Nie uszkadzało to regulatora tylko jak by go omijało. Dokładnie było to na cewce która...
No więc nie jest to błąd pomiarowy wydaje się więc że uwaliło uzwojenie, lub rozpadły się magnesy ( mniej prawdopodobne) sprawdzałeś czy nie ma tam przebić między zwojami ?
Witam. Wykonałem pomiar napięcia międzyfazowego zmiennego na trzech białych przewodach po 67V na każdych parach przy 5000 obr.Nie ma też przebicia do masy a regulator jest ciepły. Kurde wygląda że jest ok.
To skoro jesteś aż taki mądry, to czemu jeszcze tego nie naprawiłeś? I po co założyłeś ten temat skoro i tak wiesz lepiej? Bo mierzenie oporności na alternatorze nie na wiele się zda! Możesz jedynie stwierdzić, czy ci się prąd przez przebite diody nie cofa. Oporność między wyjściem dodatnim z alternatora, a masą powinna wynosić nieskończoność, bo są...
Sprawdź regulator napięcia i wszystkie diody w prostowniku.
Nawiew, ogrzewanie szyb i kilka jeszcze innych dużych urządzeń jest zasilanych z INNEJ linii stacyjki, tzw X - nie ma wpływu na usterkę. Jeszcze możliwa sprawa to regulator napięcia - przebicie, albo zawilgocona skrzynka bezpieczników. to oprócz tych wymienionych wcześniej.
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
A jak się popsuje od razu. Ogólnie to padnięty regulator to brak ładowania a tu jest inaczej, ładowanie jest jakieś tam niewielkie i to gaśnięcie motoru, jak odłączę prądnicę i regulator to równiej chodzi, jak w czasie pracy podłączę prądnicę to gaśnie jak mu obrotów nie dam, jak włączę światła to samo. Może jest jakiś sposób żeby ja sprawdzić czy np....
Jak DC to zwykły regulator PWM wystarczy. Tranzystor powinien mieć napięcie przebicia co najmniej 250V i mieć możliwie niskie RDSon. Do sterowania tranzystorem można użyć zwykłego 555 ustawionego na około 60% wypełnienia. Grzałkę można kluczować wolno, 1kHz, tak aby straty komutacyjne i efekty działania indukcyjności pasożytniczej były małe.
A to się nada?? allegro*pl/oferta/przetwornica-dc-dc-ste... Lub ten 7805?? Co lepsze?? W dzisiejszym czasie ludzie powinni zapomnieć o liniowych regulatorach napięcia typu 7805. Goły taki regulator potrzebuje dodatkowo kilka kondensatorów aby na nim zbudować zasilacz. Wymagana nadwyżka napięcia nie może być zbyt...
Jest mały problem, bo nie napisałeś czy wirnik jest z dodatkowym uzwojeniem, czy na magnesach stałych. Stawiam że są magnesy. Zatem zwykły miernik, może się nie nadawać do pomiaru napięcia zmiennego, wytwarzanego przez uzwojenia. Większość jest przystosowana do prądu przemiennego 50Hz. Przy innych częstotliwościach (obrotach), będzie występował błąd....
Według mnie wina leży po stronie alternatora, na postoju ma za niskie napięcie, rozładowany akumulator po 20 min. postoju. Być może regulator napięcia w alternatorze lub masz gdzieś przebicie w instalacji i to Ci go rozładowuje.
Witam Jesli trafo nie ma przebicia od przysawki do masy lub kondek miedzy przysawka a prawy dolny pin czesci powielacza ma 3nF to trafo raczej sprawne.Lecz jesli ten kondek ma poj. po nizej 1 nF lub jest zwarty to masz taki problem jak opisujesz i trzeba cos zrobić z tym trafem. Mysle jednak ze masz cos walniete w petli Xray lub B+ .Sprawdz czy masz...
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
I tak jest, 6 ohm na wirniku, Stojan też w porządku, żadnych przebić na mase. Diody w porządku-pomierzone. Kupiłem nowy regulator napięcia, dziś zamontuje, mam nadzieje że prąd będzie wytwarzać i będę mógł podłączyć choineczke ;-) Wesołych świąt
Miałem takie przypadki, że pomimo sprawnego regulatora napięcie mocno powyżej 14,4. Prawdopodobnie przebicie na uzwojeniu wirnika lub komutatora do "masy".
Przyglądam się schematom i zastanawiam się, czy czasem nie podłączyłeś anteny ferrytowej bezpośrednio do odbiornika DCF. Jeśli tak było, to antena była zwarciem dla wejścia, co powodowało, że znaczący prąd płynął przez rezystor R1, co mogło po dłuższym czasie spowodować przegrzanie regulatora napięcia 9V. https://obrazki.elektroda.pl/1780932200_...
Witam Panowie.. mam pytanie poniewaz spalił mi sie regulator napiecia w Gsxr 600 K7, sprawdziłem na przewodach statora 3fazowego omy przebicie i napięcie między fazowe wszystko sie zgadza jak w serwisowce.. czy jest coś co mógłbym jeszcze sprawdzić by zapobiec kolejnemu spaleniu regulator? Ładowanie mialem na biegu jalowym przy swiatlach mijania 14.2...
Mi padł regulator w Tarpanie, przy okazji ładował maksymanym prądem i spaliło alternator (moze i dobrze bo miałem nówkę aku) proponowałbym rozebrać prądnicę i zobaczyc uzwojenia, przycvzyną nie łądowania moze też byc przebicie na diodach prostujących, zeby je sprawdzic na 100% to najlepiej jest je wyciagnać (każdą mieć osobno tylko nie pomylić bo połowa...
Na początek zlokalizuj wyprowadzenia uzwojenia wzbudzenia , odłącz przewody dochodzące i podłącz w ich miejsce zasilanie z akumulatora [np. 6 volt] ,jeśli pojawi się jakiekolwiek napięcie to jesteś pewien że prądnica jest sprawna , jeśli nie to ; /podłącz w obwód wzbudzenia amperomierz gdy nie ma przepływu prądu; /w przypadku tradycyjnej prądnicy [szczotkowej]...
Oryginalny regulator padł, był kupiony jakiś uniwersalny z 5 przewodami żółty, zielony, biały, czarny, czerwony. Został podłączony do instalacji ale nadal brak ładowania. Zielony, czarny, biały podłączony były do 3 faz a czerwony do + żółty do minus. Skąd wiesz że ten zamiennik to regulator trójfazowy? Nie ufam tym regulatorom z nietypową kostką i...
Co to jest? Ta część znajduje się przy regulatorze napięcia. Zauważyłem, że ma przebicie. Proszę podać wartość abym mógł ją wymienić. http://obrazki.elektroda.net/44_12309301... http://obrazki.elektroda.net/1_123093030... http://obrazki.elektroda.net/11_12309315... Pozdrawiam
Witam także mieliście racje dziś kupiłem nowy regulator napięcia zamontowałem i ładuje To na 100% ten tranzystor musiał miec przebicie bo jak pisałem po dołączeniu przewodu od kontrolki na literke D lampka się nie paliła bo było cały czas napięcie czyli ten tranzystor w środku regulatora miał przebicie tak to rozumiem a po wymianie od razu sie zapaliła...
Czy na tym schemacie albo C1, albo R1 i VR1 nie są za małe? Na moje wyczucie dla C1=100nF wypada dać VR1=470k, a R1 wyciąć - chodzi o to, by czas ładowania C1 mógł być bliski 10 ms, czyli połowy okresu sieci. Ale może z takim VR1, jak narysowałeś, powinno dobrze działać w sieci 120V~ - czy może taką masz u siebie? NIe pamiętam dokładnie, przy jakiej...
a kable mogą mieć przebicie jak nie ma odpowiedniej masy albo regulator napięcia jest do bani??słyszałem ze zaizolowanie kabli taśmą pomaga,to prawda???
(at)ikar55 ja dobrze opisałem to Pan źle odczytał. Radio podłączam oryginalna kostką radia, napisałem o przejściówce od Forda, ale to poprzedni właściciel tak próbował podłączyć nie ja. Po drugie ja nie pytam jak podłączyć przewody do radia, bo o tym bardzo dobrze wiem. Po trzecie ja napisałem ze napięcie wchodzące z żółtego kabla przechodzi przez dławik...
Oraz jedna nóżka od... (bodajże regulatora napięcia?) jest ledwo przylutowana. To nie regulator napięcia tylko tranzystor MOSFET, wylutuj obydwa oznaczone NF1 i NF2. Zmierz, bo raczej na pewno mają przebicie.
Miernik nastawiony na napięcie zmienne. Pomiar napięcia pomiędzy dwoma kablami bez podłączonego regulatora. Jak po podłączeniu prawidłowo regulatora znika napięci to cewki przypalone lub przytarte. Zmierz czy nie maja przebicia na masę, co może świadczyć o przycięciu przewodów podczas montażu lub przepaleniu uzwojenia do masy.
tak są takie same... a ta druga jest upierdzielona od kleju tylko... w instalacji nic nie ruszałem... jak sprawdzić ohm-mierzem gdzie jest przebicie ?
Kontrolka po przygazowaniu gaśnie ale nie wzbudza alternatora W t24 napięcie po przegazowaniu osiąga napięcie akumulatora czyli 12 V Kolego zaprzeczasz sam sobie bo z tych pomiarów wynika że alt. się wzbudza tylko nie ładuje. Rozbierz, pomierz diody, uzwojenie na przebicie do masy.
Witam! Podstawa to zrobić najpierw to co najłatwiejsze a potem kombinować z regulatorem lub domyślać sie bóg wie czego. Sprawdź stojan i wirnik na przebicie izolacji do masy (stawiam na stojan gdyż wirnik jako częsć wirująca sam się osusza-odwirowywuje). Jest prosty sposób aby to sprawdzić - potrzebna jest żarówka w oprawce z przewodami np. 230V/100W...
Alternator wyjęty z auta. Chyba był już wymieniany ponieważ jest A5038 firmy AS. Po podłączeniu na stole do akumulatora i wzbudzeniu przez żarówkę 4W pobiera z akumulatora 4A prądu i pomimo odłączenia wzbudzenia przez żarówkę nadal pobiera prąd. Po wprawieniu w ruch nie ładuje i żarówka nie gaśnie. Po rozebraniu jeden pierścień na wirniku wytarty prawie...
Dokonałem pomiaru uzwojenia wirnika, wynosi 3,7Ω, bez przebicia na masę. Pomiar trzech uzwojeń stojana 0,5Ω dla każdego z uzwojeń, bez przebicia na masę, odlutowałem końce uzwojeń stojana od mostka, sprawdziłem mostek pomiar wyniósł 479 na zwarcie diodowe czyli jest sprawny. Regulator napięcia nowy. Interesuje mnie prawidłowa wartość trzech...
to może być trafo (przebicia) ,lub zbyt wysokie napięcie WN (x-ray nie zadziałał)na skutek awari w obwodach regulatora +b.dalsza zabawa grozi uwaleniem kineskopu. pozdrawiam.
Wystarczyło dać warystor na zaciski silnika /warystor dobrany na napięcie silnika/. Jeśli już dławik to pomiędzy silnikiem a warystorem.
Problemem oprócz mocy może być drugie przebicie tranzystora mocy przy większym spadku napięcia - trzeba sprawdzać na wykresie SOAR.
Cześć! Przyczyn może być kilka np: bardzo duży pobór prądu w czasie pracy,przebicie na stojanie,niesprawny regulator napięcia, choć w czasie pracy alternator może się nagrzewać nawet do 50 st C w zależności od obciążenia ,a żarzenie kontrolki na desce może świadczyć o niskim stanie ładowania.Sprwadź czy na wolnych obrotach i przy włączonych np światłach...
Czy w momencie testu i uzyskania napięcia ~ 18 V, alternator był obciążony, tzn. zacisk nr 30 na alternatorze połączony był z akumulatorem? Jeżeli nie był, to istnieje podejrzenie, że uszkodzeniu mógł ulec prostownik - któraś z diod mogła doznać przebicia. Diagnoza, bez użycia przyrządów pomiarowych, będzie trudna.
Witam, Mój problem trwa już około 3 lat z przerwami. Otóż sprawa wygląda tak, że mam przebicia (chyba) na kablach WN. Sprawa jest o tyle dziwna, że te kable wymieniałem w zeszłym roku na nowe i te nowe też miały po założeniu przebicia - ba po otworzeniu maski w całkowitej ciemności te kable po prostu świeciły - miały taką poświatę. Załamałem się, zacząłem...
Na ohm nie sprawdzisz,multimetr musi mieć znaczek diody Dokładnie. Ale z nią jest problem bo zero dokumentacji do niej to jest dioda można by tak o niej powiedzieć /pełni ona rolę regulatora mocy , a także w momencie rozłączenia cewki startu rozrusznika, cewki start stop lub przekażnika podgrzewania świec zabezpiecza też układ elektryczny przed szpilkami...
Transformatory: (1) należy zmierzyć prąd uzwojenia pierwotnego (podłączonego do sieci) bez podłączenia czegokolwiek do uzwojenia wtórnego - uszkodzony będzie miał dużo większy, jeśli na skutek przypalenia uzwojenia powstało w nim zwarcie; (2) należy sprawdzić izolację między uzwojeniem pierwotnym, a wtórnym - czy nie ma przebicia. Regulator: to jest...
Czy z tego wynika, że jednak wirnik jest uszkodzony. Kolego, to nie wirnik wytwarza napięcie, tylko dostaje je z regulatora. Jak podajesz z zewnątrz napięcie to dajesz wzbudzenie na wirnik. Regulator mierzy napięcie wyjściowe, i adekwatnie do niego podaje napięcie wzbudzenia na wirnik aby utrzymać napięcie wyjściowe w swoich granicach. Uzwojenie nie...
kidziorv1 Chyba za dużo od ciebie wymagam.. a ty masz dość podstawowe problemy z samym alternatorem i nie tylko. Musisz je na początek rozwiązać. Jednak regulator jako układ elektroniczny i osobny problem można (i trzeba!) sprawdzić na stole. Pisałem jak to zrobić. Alternator "zostawiam" Błażejowi. :D Przecież to dość proste sprawy... Odpowiadam na...
Witam! To co piszesz to normalne zachowanie przy zmuszeniu alternatora do pracy znacznie ponad ustawowe 14v. Akumulator zaczyna się gotować, jeśli jest jeszcze sprawny to bierze ogromny prąd i alternator zaczyna śmierdzieć. Ktoś dobrze pisał, żeby dać zewnętrzny mostek-ten w alternatorze rozleci się albo z przegrzania albo z powodu przebicia-napięcie...
Na jednej z faz z alternatora było przebicie na masę, przez co wszystko wariowało. Temat zamknięty.
Takie autko ...no co zrobić, ale to coś nie działa prawidłowo skoro siadają altki , jakaś przyczyna musi być Przyznaje się ...wirnika nie sprawdziłem , Sprawdziłem tylko czy z pierścieni nie ma przebicia na obudowe. Romo nie bardzo czaje z tym sposobem tak by regulator (dodatkowy) wyprowdzić na zewnatrz?
Sprawdzenie diod masz napisane , regulatora napięcia miernikiem nie sprawdzisz. Uzwojenie wirnika na przebicie do masy można miernikiem/omomierzem/ , uzwojenie stojana ten miernikiem , ale to są pomiary nie miarodajne. Optycznie pierścienie na wirniku - widać jak są wyrobione.
Alternator jest 7 przewodowy. Z regulatora może wychodzić 7 przewodów, ale nie z alternatora. Z alternatora wychodzą trzy przewody fazowe (najczęściej żółte). Można pomierzyć rezystancję pomiędzy fazami i sprawdzić, czy nie ma przebicia na masę. Na pracującym silniku (przy odłączonym regulatorze) można pomierzyć napięcie fazowe na tych trzech przewodach....
Prawie każdy alternator działa tak samo. Wirnik + uzwojenie + 6 lub 9 diodowy mostek+ regulator napięcia. Jeśli uzwojenie nie ma przebicia na masę to w 99 przypadków jest sprawne. Jeśli widzisz że wirnik ma przejście i nie wypływa z niego plastik to jest sprawny. Diody sprawdzasz tak jak wszystkie inne diody, muszą przewodzić w jedną stronę. Gorzej...
No i super . Wymieniłem regulator nap na nowy i lipa taka jak wcześnień . Napięcie zależne tylko od prędkości obrotowej . Wymontowałem diody na oko przebicia nie ma , ale nie wiem jak sprawdzić czy pod obciązeniem jest tak samo :( Ale do rzeczy . Skombinowałem schemat i mam pytanie czy padnięta dioda moze "źle sterować " regulatorem napięcia ?? Czy...
Ręce mi opadają. Alternator wymontowałem sprawdziłem nowym miernikiem (poprzedni prawdopodobnie zawyżał napięcie) : regulator (sprawny odcina przy 14V) diody prostownicze (sprawne) uzwojenia (rezystancja w normie, bez przebić do masy) ....
Witam. Z powodu niższego napięcia Vdrm (600V) triaka, regulator jest bardziej awaryjny z uwagi na zwiększone ryzyko przebicia. Pozostałe parametry są identyczne i nie mają wpływu. Poszukaj triak na 800V! Pzdr.
Przepływ prądu przez cewkę, ogranicza przy zatrzymaniu silnika i pracy na wolnych obrotach tylko rezystancja cewki silnika i rezystancja mostka sterownika. Indukcyjność uzwojeń jest w takim przypadku nieistotna. To są kompletne bzdury, proponuję poczytać nieco o sposobie działania driverów silników krokowych. To są generalnie impulsowe regulatory prądu...
Niestety, taki jest objaw, gdy stator alternatora dostanie przebić i porobią się zwarcia między zwojowe. Na początek jednak spróbuj pojeździć z innym akumulatorem. To może być też jego wina.
Witam. Problem rozpoczął się wiosną gdy wracałem z trasy zauważyłem że silnik zaczyna przerywać, lampy przygasły ale jakoś się dowlokłem do domu. Sprawdzałem co się dzieje i wyszedł brak ładowania. Sprawdzałem multimetrem czy nie ma przebicia na cewkach do masy, na jałowych obrotach napięcia po 35V, przy połowie zakresu obrotów 85V. Wymieniłem regulator...
Witam. Niestety istnieje wiele przyczyn dlaczego tak się dzieje :/ z elektrycznych przyczyną może być: nie kontakt na którymś złączu, przebicie na cewce zapłonowej (ta z żółtym przewodem) przebicie żółtego przewodu do masy, uszkodzony regulator napięcia (czarny przewód zasilanie elektryki- sprawdź czy nie zanika napięcie) uszkodzona pompka paliwa (niebieski...
Po zamontowaniu i podłączeniu alternatora nie kręci rozrusznik. Po odłączeniu złączki od regulatora (reszta przewodów podłączona) rozrusznik kręci. Na złączce po odłączeniu na wyłączonym kluczyku napięcie jest na czerwonym przewodzie, po włączeniu kluczyka napięcie jest na czerwonym przewodzie (11,7V) oraz na żółto-zielonym (10,7V). 1.Czy przy wyłączonym...
badanie napięcia przebicia napięcia przebicia oleju tester napięcia przebicia
kluczyk kręci ograniczenie prądowy mosfet podłączyć gniazdo naczepa
kolumny altus 300wat bosch tcc7k750
Vestel 17MB211 Mainboard Firmware Files Needed Jak zakodować nowy pilot do Toyoty Yaris Hybrid?