A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Czasami może wystarczyć odpalenie bez przyłączonego zacisku prądowego żeby wystąpiło przebicie.
Tak, chodzi o ciągnik. Przebicie na alternatorze wystarczy, że sprawdzę omomierzem (oczywiscie przy wyłączonym silniku) ? Jak będzie jakiś niewielki opór to przebicie jest... czy może lepiej wykorzystując bateryjkę i żaróweczkę ? A czy mogę sprawdzić cele akumulatora dotykając jedną sondą miernika blach z tej celi i drugą blach w drugiej ? Bo kiedyś...
Witam, Wczoraj gdy zgasiłem silnik zauważyłem, że kontrolka akumulatora cały czas świeci nawet bez kluczyka w stacyjce, Zostawiłem auto na noc. Na drugi dzień akumulator został rozładowany do zera, sprawdziłem pobór prądu, wynosił 3,5A. Odłączyłem kabel plusowy od skrzynki bezpieczników, pobór nadal był więc odłączyłem kabel + od alternatora co pomogło....
viper555 ma rację kończy się stojan, w tym roczniku ma prawo dostać przebicia
Jeżeli rozładowuje akumulator to sprawdz diody przynajmniej jedna plusowa ma przebicie
Witam wszystkich na forum. To mój pierwszy znak zaistnienia wśród Was dlatego postaram się pomóc najlepiej jak potrafię. Mój poprzednik świetnie doradził aby zdjąć pasek klinowy. Umożliwi to ewentualne wyeliminowanie jako przyczyny chałasu alternatora. Jeżeli po zdjęciu paska chałas zniknie to znaczy że coś w alternatorze. Z mojego doświadczenia wiem...
Ja mam na stole zasilacz 12V i żarówke 21W zakonczone długimi kablami z "żabkami". W ten sposób sprawdzam diody w alternatorze. Oczywiscie po wczesniejszym odlutowaniu mostka od stojana. Nie polecam sprawdzania diód multimetrem ,lepiej sprawdzić je pod obciążeniem. Robie tak od lat. Stojan sprawdzam przez żarówke na 220V czy niema przebicia na mase....
Awaria, przebicie diody dodatniej w alternatorze. Do czasu naprawy radzę niepodłączać akumulatora do pojazdu - jest zwarcie przez alternator! P.S.: Interpunkcja i Duża litera, Kolego! Gdzie się podziała?
Witam Od jakiegoś czasu zaczęła świecić mi kontrolka akumulatora. Na początku zaświecała się po kilku kilometrach, potem zaraz po ruszeniu z parkingu. Byłem u elektromechanika, który powiedział, że nie ma ładowania (~11,5V). Wymienił mi w alternatorze niejakie 'diody', które były poprzepalane... (takie małe blaszki) ale powiedział, że akumulator jest...
Mostek prostowniczy się wysypał. Najczęściej alternatory mają 9 diód. 6 prostowniczych i 3 odpowiedzialne za gaśnięcie kontrolki po wzbudzeniu ładowania. Altek do demontażu i sprawdzenia diod a także uzwojenia stojana. Jak wiadomo, alternator to prądnica trójfazowa, więc któreś uzwojenie stojana też może mieć przebicie. Ale raczej mostek.
najprawdopodobniej w skutek minimalnego pekniecia obudowy alternatora uzwojenie dostaje przebicie. dobry elektryk zero problemu :))) z pozdrowieniami
Witam. Pacjent to alternator od accorda 1987r. Oddałem go kilka dni temu do renomowanego na całą okolicę warsztatu. Powodem tego iż tam się znalazł były kończące się łożyska oraz rzecz najważniejsza brak ładowaniana wolnych obrotach. Wymienili łożyska i uzwojenie bo gdzieś tam miało przebicie. Ku mojemu zdziwieniu po odbiorze i wrzuceniu z powrotem...
A ja stawiam na diody! Bo skąd może akurat miałes niefart i podczas pomiaru diody miernikiem była ok. Jak dostanie prądu, to następuje przerwa, lub przebicie. W moim telewizorze impulsowa w zasilaczu też była w porzo, a jak sie włączyło zasilacz, to kurz Szedł. Po wymianie na nową jest ok. Pozdrawiam.
Rozlutowałem i rezystancja na stojanie jest 0.7 ohm, oraz jedna dioda ma przebicie.
Witam! Wyjęcie alternatora jeszcze raz i rozebranie, potem rozlutowanie uzwojeń stojana. Jak to zrobisz to sprawdź uzwojenie na przebicie do masy - Podłącz w szereg z uzwojeniem żarówkę 230V/100W a potem podaj napięcie 230V jeden biegun do żarówki a drugi do masy stojana - jeżeli żarówka się zaświeci to jasne że uzwojenia padły a z miejsca przebicia...
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z buzerem ) Poprawne wyniki : 1. Z masy alternatora na wy prądowe...
Witam. Chciałem prosić o pomoc w diagnozie alternatora. Problem dotyczy Massey Ferguson 255, a dokładnie alternatora montowanego za kompresorem. Prąd ładowania to ok 34A. Objawy: - Uzwojenie stojana bardzo się grzeje. Po około 2 minutach pracy na średnich obrotach stojana praktycznie nie można dotknąć - Przy średnich obrotach ok 1300obr/min prąd mierzony...
Witam. Mam problem z alternatorem w samochodzie Mitsubishi Galant 2.0 1989 rok. Alternator przestał ładować i zaczął wyć. Kontrolka ładowania się nie świeci w ogóle. Wymieniłem wbudowany regulator napięcia, bo myślałem, że załatwi to sprawę. Niestety nie załatwiło :( Łożyska również wymieniłem. Alternator nadal nie ładuje i nadal nie ma kontrolki ładowania....
Witam Opel Astra 2007 r. silnik Z13DTH. Alternator po wzbudzeniu utrzymuje napięcie 14,2 V. Przy zwiększaniu obciążenia (włączenie świateł, dmuchawa na 3-4 bieg, ogrzewanie tylnej szyby, klimatyzacja), po każdym włączeniu odbiornika napięcie chwilowo spada i ustala się na 14,00-14,1V. Przy pracy wentylatora chłodnicy w trybie klimatyzacji w rytm włączania...
Cześć, na starcie się przywitam, i przypomnę, bo może ktoś mnie kojarzy, co nie którzy pamiętają, jako trolla z SCA, bądź stąd itp. Kilka lat temu już dodawałem posty, czy na innych forach, z problemami z basem w samochodzie.... I do dziś, problem nie został rozwiązany! A więc, na początku powiem, co mam za sprzęt, i od razu wspomnę, że problem jest...
Od razu przejdę do rzeczy, alternator Bosch 14V 55A na stole probierczym z wiertarką. Kontrolka ładowania gaśnie na napędzie zawsze ponieważ uporałem się z diodami. Lecz problem jest następujący: Na stole z wiertarką gdy alternator jest obciążony tylko akumulatorem napięcie na D+ i B+ jest niemal równe. Na D+ 14,2. Na B+ 14,0. Kontrolka nie świeci....
A może stojan ma przebicie międzyzwojowe. Takie przebicie zmniejsza moc alternatora i potrzeba wyższych obrotów aby osiągnąć napięcie ładowania.
Witam w moim samochodzie uległ uszkodzeniu alternator. Prawdopodobna przyczyna usterki uszkodzenie połaczenia cynowego od układu diodowego do regulatora napiecia, co przy pełnym obciazeniu rozładowany akumulator, swiatła mijania + drogowe dało troche smrodu pod maska :) . Pod diodami znajduje sie jakis element w plastikowej obudowie (3 pinowy laczy...
Witam także mieliście racje dziś kupiłem nowy regulator napięcia zamontowałem i ładuje To na 100% ten tranzystor musiał miec przebicie bo jak pisałem po dołączeniu przewodu od kontrolki na literke D lampka się nie paliła bo było cały czas napięcie czyli ten tranzystor w środku regulatora miał przebicie tak to rozumiem a po wymianie od razu sie zapaliła...
Kontrola jarzy i wraz ze wzrostem obrotów b powoli przygasa. Wymieniony regulator (klient) potem mostek prostowniczy - jedna dida wzbudzenia dziwnie się zachowywała. Żarówką sprawdzone przebicie na masę stojana i wirnika - brak przebicia. Napięcie ładowania wynosi ok 14,6 14,7 V, na wolnych obrotach 13,8 .Co może być przyczyną takich objawów?????
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
1. Akumulator wytrzymuje do 15V powyżej dopiero zaczyna się gotować, a z reguły sprawny alternator ładuje 14,7 - 14,8V. 2. Przy wyłączonych wszystkich odbiornikach powinno być napięcie około 13,5V. Kiedy miałem przebicie na stojanie w alternatorze to przy wolnych obrotach było ładowanie rzędu 12,5 12,8V na wyzszych obrotach 13,5 do 13,7. A jak wygląda...
Niestety poddaję się, jutro podpinam linkę holowniczą i ciągnę auto do mechanika. W skrócie powtarzam problem - wklejam to co wysłałem elektrykowi. Jak będę wiedział co było problemem to napiszę. CYTUJĘ: Objawy chronologicznie: 1.W czasie jazdy spadały na obrotomierzu obroty silnika 2.Zaświecała się dioda akumulatora 3.Po przegazowaniu, obrotomierz...
Chwila, to w końcu uzwojenia nie wytrzymały tego. Posiadam jeszcze oryginalny alternator który fabrycznie miał 2x 1mm i po tylu latach przestał działać ale to z powodu rozwarstwienia się rdzenia i przebicia fazy na niego. Poza przebiciem na uzwojeniach śladu niema przegrzania, mostek tamten ciągle jest sprawny i tego właśnie użyję. Zaś alternator Hitachi...
... Jeżeli się nie zapala należy sprawdzić kontrolkę, jeżeli będzie sprawna to szukać przerwy na kablu od rozrusznika D+ do kontrolki. Jeżeli kontrolka się zapala po przekręceniu kluczyka to należy zdemontować alternator i sprawdzić diody wzbudzenia, diody prostownicze, oporność stojana i czy nie ma przebicia, wirnik oporność i przebicie. Czyli reasumując...
Witam. Mam mały problem z w/w alternatorem. Otóż auto przyjechało z brakiem ładowania, dwa miesiące wcześniej był założony nowy alternator (zamiennik). Alternator na stole ładuje, a w aucie już nie. Dziwne jest w tym wszystkim to, że kiedy alternator zaczyna się wzbudzać i kontrolka gaśnie, (ma wtedy 600 obr/min) alternator pobiera 3A na B+. Przy dalszym...
Dokonałem pomiaru uzwojenia wirnika, wynosi 3,7Ω, bez przebicia na masę. Pomiar trzech uzwojeń stojana 0,5Ω dla każdego z uzwojeń, bez przebicia na masę, odlutowałem końce uzwojeń stojana od mostka, sprawdziłem mostek pomiar wyniósł 479 na zwarcie diodowe czyli jest sprawny. Regulator napięcia nowy. Interesuje mnie prawidłowa wartość trzech...
Znalazłem wiele informacji na temat weryfikacji problemu w moim skuterze Yamaha Majesty 250 z 2003 roku, ale nie jestem pewien czy wszystko dobrze zrozumiałem ? Do czasu rozebrania silnika (remont góry) ,wszystko było OK. Poz złożeniu ,zadowolony pojechałem na próbę i OK ,ale następnego dnia nie mogłem już odpalić ,akumulator padł ,chociaż na wiosnę...
Jeśli masz tak podłaczone jak domalowałem - czyli niebieski kabelek idzie do kontrolki ładowania, to powinno wszystko działać jak należy. Możesz jeszcze zdjąć niebieski kabel i na chwilę podłączyć żarówkę 4 W tak jak na fotce poniżej. Przy normalnej pracy powinna zgasnąć. No i sprawdź dla świetego spokoju czy uzwojenie wirnika ma przebicie na masę....
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
Akumulator nie gotuje sie od zwarcia. tylko zbyt gwałtownego ładowania dużym prądem. Jakie masz napięcie na akumulatorze zmierz miernikiem prawdopodobnie za wysokie, dopuszczalne 14,8v. Wymiana regulatora napięcia lup naprawa, takie małe z zielonym i żółtym przewodem, wpiętym do alternatora. zwiększając napięcie ładowania zwiększamy prąd ładowania....
Witam. Samochód to seat toledo 95r 2.0 a usterką jest brak ładowania. Alternator jest z wewnętrznym chłodzeniem 90A. Początkowo myślałem że jest to wina szczotek lub regulatora napięcia, po wymianie, usterka nie zniknęła. Sprawdziłem przejscia na wirniku i stojanie omomierzem i wygląda że jest ok, więc wyczyściłem styki i delikatnie komutator a także...
Alternatory nigdy nie były mocną stroną fiatów. Jeśli auto ma przebujane 220tys to ma prawo nie działać prawidłowo z samego zużycia dodatkowo gorący został potraktowany wodą. Bo skoro poszła po pasku to do alternatora też doszła. Alternatora ma więcej dziur niż szwajcarski ser. Temperatura + zimna woda + prąd. Utlenianie, pekanie przebicie itd. itp....
Witam! Problem mam jak w temacie. Alternator nie ładuje mi wogole aku Stalo to sie rano(wczoraj jeszcze wszystko gralo) wyjechałem autem przejechalem kawalek zgasilem auto i nie moglem juz go odpalic. W domu sprawdzilem i okazalo sie ze alternator wcale nie laduje akumulatora. Po podlaczeniu aku do prostownika i naladowaniu aku pokazywal mi 12.5 V po...
Witam koledzy otóż mam taki problem wykonałem samemu regeneracje alternatora dodam iż przed działał poprawnie ładowanie 14.3V prace wykonałem raczej dobrze wymieniłem komutator,szczotki wlutowałem w regulator napięcia nowe + łożyska nowe wyczyściłem wszystkie styki w alternatorze z szadzi itp. Jedynie czytałem iż komutator niezależnie jak podłączymy...
W alternatorze padl mostek prostowniczy. Po wymianie mostka i zalozeniu alternatora, kontrolka ladowania lekko żarzy, widac to tylko po zmierzchu, gdy mam włączone dodatkowe odbiorniki pradu np. dmuchawa, podgrzewana szyba. Kontrolka przygasa natomiast na wyzszych obrotach. Elektryk sprawdzał miernikiem i jest dosc dobre ladowanie, natomiast spada przy...
witam cie aku raczej nie ma tu wplywu ,brak ladowania spowodowal wyladowanie aku ,bo caly uklad elektryczny w czasie jazdy pobiera ok. 15 amp pradu,wiec jesli jechales bez ladowania i to przez pare godzin to i tak miales szczescie ze dotarles do celu .Co proponuje ci zrobic ,jesli jest taka mozliwosc bez rozbierania alternatora ,wymontuj regulator napiecia...
Witam. Z potrzeby warsztatowej postanowiłem zbudować prosty tester pracy alternatora, chodzi generalnie o sprawdzenie uzwojeń alternatora pod kątem przebicia do masy, zwarć między zwojowych i symetrii uzwojeń bez konieczności rozbierania silnika. Postanowiłem zbudować obciążenie trójfazowe oparte na żarówkach dużej mocy. W tym celu kupiłem trochę przewodów,...
Po pierwsze zmierzyć jakie jest ładowanie i ewentualnie jeśli bedzie potrzeba to sprawdzac alternator. Wcześniej sprawdził bym wszystkie połaczenia alternatora a zwłaszcza główny plusowy i czy jest dobra masa. Co do alternatora to jeśli wszystkie diody są sprawne a stojan i wirnik nie maja przebicia do masy i miedzyzwojowego i nie maja przerwy w obwodzie,...
WITAM. Jakiś czas temu piszczał mi pasek alternatora przy zapalaniu.Ostatnio przy jeździe podczas deszczu wjechałem w duża kałużę i zaczeło piszczeć i od tego czasu piszczało coraz częściej samo.Wczoraj wracając do domu zaczeło coś śmierdzieć jakby spalona guma paska.Wymieniłem pasek ale i tak po rozruchu koło pasowe przy alternatorze od razu robi się...
Na początku autor twierdzi że pierwszy alternator uległ spaleniu. Co było uszkodzone w tamtym alternatorze? Możliwe że ten alternator też jest wadliwy lub uszkodzony. Czy kolega ma podpięty regulator tak jak fabrycznie (tzn przez żaróweczkę)? Czy kontrolka ładowania świeci? Czy akumulator po czasie się rozładowuje? Te pomiary co są powyżej to coś mi...
Co do krótkiej żywotności alternatora z takimi obrotami nie mogę się zgodzić z kolegą Błażej współczesne alternatory osiągają pełną moc przy około 5000 obr/min można je kręcić bez szkody do 10000 obr/min ( na krótko nawet do 15000obr/min taką wiedzę dostałem w szkole zawodowej w latach 70 od tego czasu jakiś postęp chyba zaistniał?). W silnikach samochodowych...
Witam. Mam alternator boscha, nie ładuje mi akumulatora , na zaciskach jest 11,96V przy większych obrotach jest to samo ale kontrolka ładowanie gaśnie. Rozebrałem dzisiaj go i sprawdziłem uzwojenie wirnika i stojana przewodzą i do obudowy nie ma przebicia, stwierdzam że jest to sprawne. Diody rozebrałem i pojedynczo sprawdziłem i przewodzą w jednym...
... I Mam pytanie jakie maksymalne napięcie i prąd można dać na wirnik . ... Trudno podać gotową informację nie wiedząc ile voltów chcesz mieć na wyjściu. Przewijanie alternatora mija się z celem, bo producent przyjął optymalne wartości dla danej konstrukcji. Przewijanie alternatora na wyższe napięcie mam za sobą i skończyło się porażką, nastąpiło...
Wzbudzanie altka ręczne jak na razie przyniosło efekt. Było ładowanie i alternator przechodził cale żniwa. Oczywiście alternator inny ze szrotu pewnie byłby dobry, ale potrzebny by był do tego czas na przeróbkę mocowania. To jest oczywiście do zrobienia. Pozdrawiam. Temat zamknięty.
Witam przeszukałem forum z podobnym problemem ale żadne rozwiązanie nie okazało sie skuteczne więc zakładam temat . Problem polega na wysokim ładowaniu alternatora w c-360 . Alternator wygląta tak jak na obrazku . na malutkich obrotach napięcie jest normalne 14.4 V , szybko sie wzbudza kontrolka gaśnie. Na większych obrotach napięcie wzrasta do nawet...
Witam, mam problem z ładowaniem w samochodzie mianowicie po wymianie alternatora akumulator szybko się rozładowuje. Zmierzyłem pobór prądu na wyłączonym zapłonie 2,4A a powinno być ok 0.2A, sytuacja wraca do normy kiedy wypnę 3-pinową wtyczkę na alternatorze lub złącze do PCM. Sprawdziłem wiązkę alternatora, nie jest uszkodzona nie ma przebić na masę...
Proszę o pomoc. Wczoraj padł mi akumulator przy Peugeot 307 1,4 benzyna. Wymieniłem go i co jakiś czas wyświetla mi się symbol akumulatora i zauważyłem, że przy włączonych światłach lub nadmuchu alternator jest bardzo gorący, prawie parzy. Zdemontowałem alternator. Przeglądałem, szczotki ok, przebicia do masy nie ma. Napięcie ładowania 14,17V przy światłach...
Wirnik spalony w alternatorze? Raczej stojan kolego. Przebicie i zwarcie w uzwojeniach może mieć zarówno stojan jak i wirnik.Sam miałem kiedyś na "własnej skórze" przypadek gdzie uzwojenia wirnika powiedziały "Pa"... A pisząc swój post miałem na myśli sprawdzenie uzwojeń w alternatorze a wymiana wirnika była przykładem aby nie inwestować w regulator...
Instalacja jest mało obciążona, dokładniej podczas pracy silnika prąd z akumulatora pobierają właściwie tylko kontrolka rezerwy paliwa, wskaźniki poziomu paliwa i temperatury oraz cewka wytwarzająca iskrę, czasami załączy się też wentylator chłodnicy po osiągnięciu odpowiedniej temperatury tak więc instalacja nie jest mocno obciążona. Po dołączeniu...
Witam. Zakupiłem używany alternator z demontażu. Jest to Mitsubishi 210A stosowany w lagunach III itp.Po zakupie postanowiłem zrobić mały przegląd łącznie z wymianą łożysk i szczotek. Po rozbiórce okazało się że prostownik jest 16-diodowy i nie posiada diod wzbudzenia. Jest to zupełnie coś innego niż do tej pory miałem do czynienia. Brak w internecie...
Ja na maxa sprawdzałbym następująco: Odłączam (demontuję jeśli trzeba) regulator, odłączam B+ (30) od akumulatora, odłączam przewód od kontrolki ładowania, od styku D+ (15). Włączam stacyjkę, zdjęty przewód od kontrolki ładowania podłączam do masy. Jeżeli 4W żarówka kontrolki ładowania świeci, to jest sprawna i wszystkie połączenia z nią związane też....
Witam Mam nie typowy problem z alternatorem w fiat panda 1.1 Samochód jeździł i w trakcie jazdy zapaliła się kontrolka ładowania. Oczywiście alternator został wyjęty rozebrany i wyczyszczony. W alternatorze zostały zmienione: mostek prostowniczy oraz regulator napięcia. Alternator został zamontowany i teraz grzeje się okrutnie a na zaciskach akumulatora...
Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Chyba pomiędzy D+ a masą. Pomiar z B+ to już nowsze alternatory, mniej więcej od 1997 roku. Chyba czas na modyfikację mojego starego regulatora. KIA Sportage 2,0 z '09. Przy tak nowym samochodzie raczej to nie przejdzie, bo pomiar jest...
Czy winny może być sterownik ECU który wysterowuje alternator linią COM? Może. Trzeba wszystko poskładać na ze sprawnym alternatorem i akumulatorem. Jeździć z rejestratorem i może coś się wyjaśni. Ja osobiście bym założył rejestrator napięcia w instalacji, napięcia wzbudzenia i prądu alternatora. Ale to jakimś kombinowanym sprzętem. Warsztaty specjalizujące...
Witam. Muszę powiedzieć że miałem już takie usterki powodem jest co do piszczenia za luźny pasek albo łożyska natomiast grzał się będzie gdy diody w mostku bądź nawet jedna dioda w mostku będzie miała przebicie lub uszkodzenie na zwarcie. Musisz rozebrać alternator odłączyć stojan i wtedy sprawdzić najlepiej miernikiem diody wciśnięte w mostek. W jedną...
Teoretycznie tak. Muszą to być alternatory o idealnie jednakowych parametrach (moc, napięcie przy okreslonych obrotach) Przy przypadkowych alternatorach to nici z tego. Ponadto pamiętaj, że izolacja uzwojenia i diody prostownicze mają swoje parametry dot. przebicia. W sumie ten eksperyment może się udać najwyżej na dwóch altermatorach.
To skoro jesteś aż taki mądry, to czemu jeszcze tego nie naprawiłeś? I po co założyłeś ten temat skoro i tak wiesz lepiej? Bo mierzenie oporności na alternatorze nie na wiele się zda! Możesz jedynie stwierdzić, czy ci się prąd przez przebite diody nie cofa. Oporność między wyjściem dodatnim z alternatora, a masą powinna wynosić nieskończoność, bo są...
Witam wszystkich bardzo serdecznie mam problem z alternatorem DELCO REMY – a mianowicie przestał mi ładować i co więcej nie świeci się nawet kontrolka na desce przed i po włączeniu zapłonu. Żarówka kontrolna jest dobra bo zaświeciła się jak podłączyłem cienki przewód D(+) do masy. Wymieniłem jak na razie mostek 3 diodowy (wzbudny) , gdyż na jednej...
Diody z alternatora spokojnie mozna uzyc do prostownika .W wiekszosci minimalny prad jaki jest stosowany to 25A , a napiecie przebicia to 50V .Oczewiscie nalezy je zamontowac na radiatorze , bo orginalnie sa chlodzone wentylatorem z alternatora , a pomimo tego posiadaja maly radiator.
Witam mam problem z ładowaniem mam aż 18.35v a kontrolka aku się nie świeciła, bateria była gorąca. Zauważyłem to dopiero gdy podniosłem maskę bo czułem kwas w kabinie i sprawdziłem napięcie. Nie było jeżdżone wcale prawie. Zwoje są ok bo sprawdzone, wirnik też ok przebicia nie ma. Diody na oko są ok regulator na oko też jest ok. Po odłączeniu alternatora...
Co to znaczy "szlaczkiem"? Nie ukrywam, że najlepsze byłoby jakiekolwiek rozwiązanie do wypróbowania, gdzie nie trzeba wyciągać altka z auta. Rozwiązania polegające na przezwojeniu (mam dwa stare stojany) to raczej wersja o którą można się pokusić mając chociaż ponad 50% szans na sukces. To wyjmowanie altka odbywa się w moim przypadku za każdym razem...
Jeśli nie ucieka ci przez regulator to zostają tylko diody. Ewentualnie alternator jest taki brudny w środku że są jakieś upływności. Jeśli po odłączeniu regulatora nadal będzie płynął prąd to masz albo tak brudny alternator w środku że są tak wielkie upływności albo uszkodzoną diodę plusową i przebicie do masy na przykład na uzwojeniu. Jeśli po odpięciu...
Witam, Zregenerowałem sam we własnym zakresie alternator w mojej Hondzie. Wyczyściłem go całego, wymieniłem szczotki oraz oba łożyska. Teraz gdy włącze światła czy jakikolwiek większy pobór prądu, alternator wydaje charakterystyczny delikatny świst. Tylko jest jedno ale.. Podczas regeneracji i lutowaniu szczotek spadła mi kropla cyny na uzwojenie. Co...
Alternator A124F2 9. diodowy z samochodu ŻUK. Brak ładowania. Rozkręciłem i sprawdziłem (wydaje mi się, że poprawnie) wszystkie diody - nie stwierdziłem przebicia. Po złożeniu dopiero sprawdziłem ładowanie - do obwodu wzbudzenia podłączyłem akumulator i szeregowo żarówkę 12V/10W, która lekko zaświeciła (akumulator rozładowany 10V). Na wyjście żarówkę...
Stojana miedzyzwojowo nie sprawdzisz miernikiem ,należy jeszcze dokonać pomiaru czy nie ma przebicia na masę.Jak sprawdziłeś diody multimetrem możesz jeszcze sprawdzić puszczając przez daną diodę napięcie z akumulatora z wpiętą w szereg do zasilania żarówką 21Wat lub nawet reflektorową.Jednakowe świecenie żarówki na poszczególnych diodach świadczy że...
Witam Mam problem z dobrze znanym alternatorem który pochodzi z żuka obecnie jeździ w ciągniku Zazwyczaj ładował 14,1V ale ostatnio mnie podkusiło sprawdziłem i było 14,7 Napięcie nie wzrasta powyżej wraz ze zmiana obrotów Wirnik nie ma przebicia Szczotki jak nowe pierścienie też Regulator [126p] podmieniłem i dalej to samo Akumulatory roczne nie chciałbym...
Ta jedna szczotka regulatora jest dość krótka. Warto sprawdzić czy ma szansę dotykać pierścienia. Jeżeli tak a rowki w pierścieniach nie są zbyt głębokie (max na moje to 1,5 mm) to trzeba sprawdzić diody. Jak to zrobić ?[url=]Tutaj jest to opisane. Na pewno aby to dobrze zrobić trzeba wymontować mostek, jeżeli nie jesteś w stanie tego zrobić albo nie...
Jeżeli chcesz się zająć samemu to po kolei: - Wymontować alternator, ew zdjąć koło pasowe. - zdemontować plastikową osłonę Uzwojenie stojana połączone jest z mostkiem prostowniczym metodą zgrzewania, trzeba więc delikatnie porozcinać odczepy. można zdjąć mostek prostowniczy. W mostku masz 9 diod, aby je sprawdzić każdą należy odseparować elektrycznie...
Stawiam na przebicie w uzwojeniu stojana do masy. Jeśli alternator jest nisko zabudowany taki objaw może się pojawić po 10 latach użytkowania i jest narażony na wodę. W zimie dochodzi jeszcze sól. Jedyną rzeczą żeby się przed tym ustrzec to upapranie w/w uzwojenia w silikonie lub smarze oleju, będzie spokój na trochę czasu. Na jak długo niewiem bo zaczołem...
Kolego (at)abart. Bardzo bym chciał żebyś miał rację, ale napisałem parę postów wyżej, że mostek jest przelutowany. To znaczy, że zdjąłem wszystkie luty, odczyściłem lakier i położyłem nowe. Poza tym przebiegi zmierzone są na wyjściu z altka z AC czyli przed diodami. Przebieg z zapadniętymi wierzchołkami sinusa również. Poza tym prawdopodobieństwo identycznych...
Robiłem kiedyś sztuczne obciążenie w postaci żarówek halogenowych, ale szkoda zachodu. Prostsze rozwiązanie to test zwarciowy z pomiarem prądów fazowych miernikiem cęgowym. Poza tym, jeśli uzwojenie jest już spalone to od razu pojawia się przebicie do masy, rzadko kiedy zwarcia międzyzwojowe.
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Już jestem i mam dobre wieści - ładowanie już jest :) I w sumie teraz nie wiem czemu nie było bo poza kilkukrotnym wypięciem i wpięciem kilku wtyczek oraz zabawą z multimetrem nic nie zrobiłem. Możliwe, że po prostu faktycznie gdzieś na wtyczce nie było przejścia - traktorek prawdopodobnie więcej stał jak jeździł, szczególnie przez ostatnie lata. Jak...
Po sprawdzeniu okazało się, że alternator posiadał nietypowe uszkodzenie, przebicie, dlatego raz ładował po czym przestawał by za chwile ponownie ładować. Alternator wymieniony na powietrzny Bosch 150 A i wszystko wróciło do normy. Dziękuję wszystkim za pomoc
Najprawdopodobniej masz zawilgocenie alternatora, co w UNO często się zdarza. Szególnie, że jest on nieszczęśliwie zamontowany. Może nastąpić przebicie między uzwojeniami i wtedy będziesz musiał jechać na samym akumulatorze, co przy włączonych światłach jest dość dużym problemem. czy zawilgocenie alternatora tak się obiawia? to trochę dziwne, bo jadąc...
Do takiego alternatora stosowany jest regulator rownoległy np. na tyrystorch ktore są polaczone przed mostkiem prostowniczym rownolegle z uzwojeniami , w momencie gdy amplituda sinusa przekroczy okreslona na dzielniku wartosc nastepuje przebicie zenerki i tyrystor sie otwiera zwierajac do masy uzwojenie jednaj z faz, przejmujac na siebie nadmiar napiecia...
Cześć! Przyczyn może być kilka np: bardzo duży pobór prądu w czasie pracy,przebicie na stojanie,niesprawny regulator napięcia, choć w czasie pracy alternator może się nagrzewać nawet do 50 st C w zależności od obciążenia ,a żarzenie kontrolki na desce może świadczyć o niskim stanie ładowania.Sprwadź czy na wolnych obrotach i przy włączonych np światłach...
trzeba by zajrzeć do jakiś starych książek o motoryzacji, czy instrukcji samochodów. Tam były czasem podane takie parametry jak typ diod w alternatorze, parametry drutu, odporność na przebicie przy 220V (do pomiarów). może i coś rodzaju emalii też by sie znalazło. Albo spytać o jakieś dane w zakładzie, który przewija silniki.
Niestety nie mialem zasu w niedziele tego rozebrac ale mam nowe efekty odpalam silnik i podczas rozruchu jak i na zimnym silniku jak dodam gazu zapiszczy mi w tweterach choc radio jest wylaczone. jak to mozliwe?? jakies przebicie czy jak?? czasami piszczenie ustepuje na jakis dziurach jak jade. Czy moze to byc wina alternatora??
Po zamontowaniu i podłączeniu alternatora nie kręci rozrusznik. Po odłączeniu złączki od regulatora (reszta przewodów podłączona) rozrusznik kręci. Na złączce po odłączeniu na wyłączonym kluczyku napięcie jest na czerwonym przewodzie, po włączeniu kluczyka napięcie jest na czerwonym przewodzie (11,7V) oraz na żółto-zielonym (10,7V). 1.Czy przy wyłączonym...
Mam trzy niesprawne alternatory które podobno zle ładowały Rozłozyłam je i sprawdziłam diody przy napięciu 12V izolacje stojana i wirnika przy napięciu 220V I wszystko niby jest w porządku Ktoś mi powiedział ze to musi być regulator napięcia A czy może być tak ze dopiero pod obciążeniem jest jakieś przebicie? A tak wogóle to regulator napięcia można...
Witam. Zakupiłem ciągnik c360 z przerobiona instalacją elektryczną tzn zamiast prądnicy jest alternator od żuka z regulatorem elektronicznym od poloneza , z tego co zauważyłem ładowanie jest dobre chociaż kontrolka ładowania gaśnie tylko przy około 1100 obrotów a poniżej i powyżej świeci ale ciągnik odpala w zimie bez problemu. Coś dziwnego dzieje się...
Usterka sam znikła nie wiem dlaczego ;/, sprawdzałem po uzwojeniach nigdzie przebicia, ale mam inny problem, ładowanie nie chce przekroczyć 12.5v. Regulator na 100% dobry bo jak wkładam go do innego alternatora to działa normalnie, nie wiem jak się za to zabrać.
Witam mam problem z alternatorem Delco 55A w oplu astrze przy jałowym biegu ładowanie 13,8 i jest niby ok ale jak włączę światła lub inny odbiornik to zaczyna żarzyć kontrolka na światłach ładowanie 13.5 ostatnio wymienione szczotki regulator też jakieś 4 mies temu o co chodzi regulator znowu do wymiany czy może coś innego np dioda ma przebicie proszę...
Witam mam taki problem: Alternator od astry H 2004r. 1,7 CDTI Raz ładuje, raz nie ładuje, wymieniłem regulatro ze szczotkami, pomogło ale tylko na godzine, po przejechaniu sie, znowu to samo. Wymieniłem płytkę z diodami na nową, ale cos mi sie w niej nie podoba, bo z tego co pamietam powinny diody mieć przejście około 565, a w drugą strone nie powinny...
A co padło w starym? być może ma przebicie - tłumaczyło by słabe ładowanie i nagrzewanie alternatora. Trzyma napięcie na wyjściu?
Nigdy, w żadnym alternatorze uzwojenie stojana nie ma żadnego połączenia z masą, jak jest przebicie to stojan do wymiany
Witam Nie wiem czy dobrze zrobilem zakładając nowy emat ale nie mogłem nic na interesuj acy mnie temat znaleść. Mam kłopot z moim pasatem , strasznie grzeje mi się alternator (napięcie podczas ładowania na akumulatoze w zależności od obrotów 13,4 - 14,5 v w zależności od obrotów. Padł mi akumulator więc wymieniłem sądząc że to rozwiąrze sprawe grzejącego...
Pierścień nie uległ uszkodzeniu mechanicznemu.Jak zaznaczyłem na styku alternatora do kontrolki ładowania jest + po podaniu napięcia na styki ładowania.Czy to nie oznacza przebicia diód w mostku.
Sprawdź miernikiem napięcie na włączonym silniku. Powinno wynosić dla sprawnej instalacji 14,4V. (mogą być jakieś odchyły) Sprawdź czy masz napięty pasek klinowy, czy wieloklin-owy, Który napędza alternator. Kontrolka może się zażyć a nie świeci bo np. jest luźny (oberwany czy przytarty) kabelek. Albo żarówka odpadła od plastiku z symbolem akumulatora....
Podobno da sie sprawdzić. Ja osobiscie nigdy nie próbowałem. Zawsze gdy nie byłem pewny lub szczotki nie były juz zbyt wspaniałe to poprostu wymieniałem na nowy i po problemie czy jest dobry czy nie, oczywiscie uprzednio sprawdzajac cały alternator a nie rozrusznik jak to napisałeś ( oczywiscie uznaję to za pomyłkę ) :) Oczywiście sprawdziłeś też stojan...
Witam! Podpiłąłem u siebie altek z Poloneza. Niby wszystko jest OK, ale...kontrolka ładowania gaśnie na wolnych obrotach (takich ledwie, ledwie) natomiast po dodaniu gazu świecie. Sprawdzone: - napięcie ładowania: 14,3-14,4V - mostek z diodami wzbudzenia - wymieniony, - wszystkie diody sprawdzone - OK - sprawdzone przebicia wirnika, stojana - OK. Czy...
Pobor pradu wynosi ok 55A z czaego 35 zlapal akumulator (juz sie troche wyladowal po tych roznych probach). Wiec obciazenie bylo ponizej 50%. Alternator w ciagu minuty przy takim pradzie jest goracy i parzy (silnik jeszcze zimny) - grzeje sie obudowa pewnie stojan ma zwarcie (regler i diody chlodne). Mogl dostac przebicia jak dawal 18V. Juz wymontowalem...