A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Ten alternator kupisz za 60zł.[/quote] Tak, ale używkę do regeneracji, choć zdarzają się takie, które nie są zjechane i potrafią wytrzymać jakiś czas. Jednakże wolałbym taki niż chiński.
Co ma przebicie? Alternator czy rozrusznik, jakie jest napięcie na akumulatorze jak silnik pracuje. Świeci się kontrolka od ładowania? Trochę więcej szczegółów. Jak mocno się grzeje ten rozrusznik i kiedy.
Może masz źle dobrany typ regulatora. Kiedyś miałem w japończyku taki przypadek że regulator źle dobrany powodował błąd ABS a ładowanie było niby OK. Sprawdź jeszcze czy przewody do pierścieni na wirniku są dobrze wlutowane. Stojan też może łapać przebicie.
Uzwojenie alternatora ma przebicie!
Teraz dałem wtryski do sprawdzenia wtryski są dobre wymieniłem zawór regulacji ciśnienia bosh sprawdziłem wszystkie czujniki ciśnienia położenia wału w momencie kiedy nie odpala wszystko jest dobrze,to jest jakaś pierdola teraz rozbiórkę rozrusznik może on robi gdzieś przebicie alternator wymieniłem i dalej złom nie pali szok,pomocy
Czasami może wystarczyć odpalenie bez przyłączonego zacisku prądowego żeby wystąpiło przebicie.
Czołem koledzy. Chodzi o altek w kombajnie. Jest to stary altek Lucas wyposażony w regulator od fiata bis. Był on naprawiany w zeszłym roku i wszystko było ok. Teraz kontrolka ładowania nie gaśnie. Dałem ustrojstwo do sprawdzenia na stole. Kontrolka również nie zgasła ale do czasu gdy koleś na krótko zwarł styk zasilania ze stykiem od lampki. Wtedy...
Wymontuje i sprawdzę zobaczymy czy znajdę coś . Alternator ma przebicie .Temat do zamkniecia usuniecia.
Może być zwarcie między zwojowe i niczym tego nie sprawdzisz.
Czesc Jak stary Ci nie laduej to sprawdz szczotki! A tak pozatym to moze byc przebicie na uzwojeniu wtornym Pozdro
Witam, uzwojenie można zabezpieczyć lakierem elektroizolacyjnym lub w ostateczności zwykłym (oprócz nitro) bezbarwnym. Jeśli uszkodzenie jest powierzchowne to żadnego przebicia nie będzie.
Regulator to jedno, a może mostek ma jakieś przebicia? Alternatory wygodniej robi się na stole niż na aucie.
Najprawdopodobniej masz zawilgocenie alternatora, co w UNO często się zdarza. Szególnie, że jest on nieszczęśliwie zamontowany. Może nastąpić przebicie między uzwojeniami i wtedy będziesz musiał jechać na samym akumulatorze, co przy włączonych światłach jest dość dużym problemem.
Jeżeli rozładowuje akumulator to sprawdz diody przynajmniej jedna plusowa ma przebicie
Auto to Audi 100 C3 2.0 5-cylindrowy 115km z 1986 r. W aucie nie zostały sprawdzane wszystkie przyczyny po kolei. Są przewidziane usterki takie jak czujnik położenia wału, przebicie na alternatorze.
Odłącz alternator tylko na zgaszonym silniku, Miałem przypadek ze alternator miał przebicie na wirniku właśnie w takim Fordzie.
Rozlutowałem i rezystancja na stojanie jest 0.7 ohm, oraz jedna dioda ma przebicie.
Po sprawdzeniu okazało się, że alternator posiadał nietypowe uszkodzenie, przebicie, dlatego raz ładował po czym przestawał by za chwile ponownie ładować. Alternator wymieniony na powietrzny Bosch 150 A i wszystko wróciło do normy. Dziękuję wszystkim za pomoc
U mnie kontrolka oleju pomruguje to jaśniej to ciemniej jak płomień świeczki, ale TYLKO jak jest mokro np. po wizycie w myjni albo jak auto stoi na deszczu. Na sucho nic nie świeci. Jak odłączę wtyczkę od filtra oleju to gaśnie. Czyli na mokro przebija się napięcie do zegarów i podświetla kontrolkę. Czyżby to też przebicie w alternatorze?
Przebicie w rozruszniku, przebicie w alternatorze - nie mówię, że masz alternator sprawny ale zanim go wymienisz sprawdź, czy problem nie tkwi w instalacji elektrycznej. Może kable łączące rozrusznik z alternatorem i akumulatorem są uszkodzone lub zaśniedziałe są ich połączenia. Jeśli dałeś rozrusznikowi plus bezpośrednio z akumulatora i nic to nie...
powinien sie krecic w prawo. a moze stojan lub wirnik maja przebicie do masy.
A może stojan ma przebicie międzyzwojowe. Takie przebicie zmniejsza moc alternatora i potrzeba wyższych obrotów aby osiągnąć napięcie ładowania.
Sprawdź czy na D+ ten zacisk od kontrolki po odłączeniu przewodu ma napięcie jak tak to dioda + alternatora ma przebicie zaporowe i zobacz czy akumulatora nie rozłądowuje się przez noc (sprawdź czy na postoju alternator pobiera jakiś prąd)
Witam Problem rozwiązany, alternator nie ładował ponieważ było przebicie na kablach wysokiego napięcia, przeskakiwała iskra i alternator wariował kable przeczszczone i auto jak nowe
Przy wymianie akumulatora i Aku było ok 14.2 V a gdy dojechałem do domu raz było 13.2 później 10.4 a jeszcze później zero tak jakby było gdzieś przebicie znowu wymieniać alternator i co później już dwa razy wymieniałem już nie mam pojęcia za co się wsiąść
A czemu zener na 15V jako zabezpieczenie przed pojawieniem się większego napięcia od napięcia alternatora 14,4 V ? A temu, że zenerka w sot-23 kosztuje jakieś 12 groszy, a może uchronić przed jakimś losowym fu.ck-upem MOSFET za 5 zł. Tak przykładowo awaria regulatora napięcia w alternatorze może poskutkować przebiciem bramki mosfeta. Rozbierz sobie...
W takim razie mozesz miec przebicie miedzy zwojami alternatora pod obciazeniem, druga mozliwosc to uszkodzony regulator. Podmien po kolei te czesci na pewne, najlepiej ze sprawnego motocykla
najprawdopodobniej w skutek minimalnego pekniecia obudowy alternatora uzwojenie dostaje przebicie. dobry elektryk zero problemu :))) z pozdrowieniami
Nie trzeba kozaka, wystarczy że wirnik dostaje przebicie na masę. Olek, a tak na serio, ile widziałeś wirników alternatorów które dostają przebicie akurat na masę? Bo ja tylko raz-jakiś ciubaryga wymieniał pierścienie i lutując wąsy do prętów zrobił gulę z cyny i ta na obrotach zwierała do nabiegunnika
Na jednej z faz z alternatora było przebicie na masę, przez co wszystko wariowało. Temat zamknięty.
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Wewnątrz alternatora są połączenia lutowane osłonięte koszulkami. Miałem idento przypadek ze swoim. Rozebrałem, sprawdziłem, wszystko w porządku złożyłem, szedł dzień i ładowanie skakało w niebezpieczne wartości. A winne było przebicie na jednym z łączeń cewki z masą. Nie uszkadzało to regulatora tylko jak by go omijało. Dokładnie było to na cewce która...
Jeszcze raz się zabierz za te szczotki. Zrób to bardzo dokładnie. Przeczyść pierścienie. Jeśli masz za małe napięcie lub za mały prad ładowania bateri, to moze być właśnie najczęstrzą przyczyną.\ I jeszcze regulator. To że daje na wyjsciu / 15 V/ po odpięciu odbioników, jest nie istotne i dość ryzykowne bo moze nastąpić przebicie diod. /alternator waryjuje...
Awaria, przebicie diody dodatniej w alternatorze. Do czasu naprawy radzę niepodłączać akumulatora do pojazdu - jest zwarcie przez alternator! P.S.: Interpunkcja i Duża litera, Kolego! Gdzie się podziała?
Moim zdaniem sprawę spaprał elektromechanik. Niepoprawny montaż alternatora, sądząc po tych wahaniach prądu (szarpaniach przewodów) gdzieś jest przebicie do masy.
Może to być jakieś przebicie kabli czy nawet coś z alternatorem?
Po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka ładowania ? Jeżeli się nie zapala należy sprawdzić kontrolkę, jeżeli będzie sprawna to szukać przerwy na kablu od rozrusznika D+ do kontrolki. Jeżeli kontrolka się zapala po przekręceniu kluczyka to należy zdemontować alternator i sprawdzić diody wzbudzenia, diody prostownicze, oporność stojana i czy nie...
Nigdy, w żadnym alternatorze uzwojenie stojana nie ma żadnego połączenia z masą, jak jest przebicie to stojan do wymiany
a jeszcze jedno światła poduszka migacze zamykanie centralny zamek szyby elektryczne wycieraczki to wszystko działa normalnie .A co to jest że przy przekręcaniu kluczyka słychać dźwięk pod maską tam gdzie są bezpieczniki (nie wiem co to jest (5 kostek prostokątnych w kolorze żółtym) Dodano po 6 jak sprawdzić czy przewód ten czerwony przy alternatorze...
Regulator napięcia w alternatorze działa na zasadzie włącz/wyłącz napięcie na wirniku, nie jest to płynna regulacja. jak pozbawisz go obciążenia w postaci akumulatora, to nastąpi nagły skok napięcia i przebicie diod w mostku prostowniczym
Jak po odpalenie chodzi nie równo a po rozgrzaniu już chodzi normalnie to całkiem możliwe że świece, możliwe że gdzieś na rozruszniku lub gdzieś ma przebicie na masę... A alternator sprawdzałeś jak ładuje ?
Czy powinienem dać alternator do przezwojenia ? Zakładając, że jest przebicie (jak sprawdzić ?) Zależy czym dysponujesz do sprawdzania
W wypadku Kolegi Betkot może być niestety powodem alternator: "przebicie" na uzwojeniach po zalaniu. Ale zawsze należy sprawdzić najpierw prostsze do roboty możliwości (przejrzenie czy przesuszenie jakąś suszarką kabli we wtykach, po ich rozpięciu), a na samym końcu dobieranie się do alternatora.
To trzeba było tak napisać od razu w pierwszym poście. Stawiam na przebitą diodę w alternatorze lub inne problemy w jego obrębie.
Jak w jedną to dobrze sprawne masz diody szukaj dalej stojan. wirnik przebicie na mase
a przy kablach nic nie mieszałeś.może zamieniłeś w z d+.jak nie to może trzeba sprawdzić wirnik czy nie ma zwarcia lub przebicia międzyzwojowego.
Witam Brak polaczen (masa i plus) akumulator- alternator ale ja mysle ze diody alternatora maja przebicie a konkretnie wzbudzajace do wymiany Koszt diod to nie wiecej jak 10 zl (mam namysli komplet trzech diod -sa w sprzedarzy)Caly uklad prostowniczy to koszt ok 50 zl Opis dotyczy wloskiego alternatora Pozdrawiam
gdy alternator jest odłączony od instalacji, nie można odpalić silnika i zmierzyć napiecia na alternatorze zupenie bez obciążenia? Pytam, bo nie wiem, ale chetnie się dowiem. Jak wspomniałem, zupełnie poza tematem. Alternatory 9 diodowe wzbudzane za pomocą napięcia (a właściwie prądu )na zacisku D+, jak uruchomisz bez obciążenia akumulatorem zacisku...
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
Dzięki, w czwartek podjadę do warsztatu i im opowiem historię z przebiciami międzyzwojowymi na alternatorze.
Akumulator nie gotuje sie od zwarcia. tylko zbyt gwałtownego ładowania dużym prądem. Jakie masz napięcie na akumulatorze zmierz miernikiem prawdopodobnie za wysokie, dopuszczalne 14,8v. Wymiana regulatora napięcia lup naprawa, takie małe z zielonym i żółtym przewodem, wpiętym do alternatora. zwiększając napięcie ładowania zwiększamy prąd ładowania....
W starych samochodach z prądnicami małej mocy też był deficyt energii i w czasie jazdy ze światłami mijania, grzaną szybą tylną oraz wycieraczkami, układem zapłonowym, dochodziło do rozładowania rozruchowej baterii akumulatorów. Tamte prądnice miały np. 12A, 25 A. Łatwo je było przeciążyć. Obecnie alternator powinien zapewnić energię dla wszystkich...
Tak, chodzi o ciągnik. Przebicie na alternatorze wystarczy, że sprawdzę omomierzem (oczywiscie przy wyłączonym silniku) ? Jak będzie jakiś niewielki opór to przebicie jest... czy może lepiej wykorzystując bateryjkę i żaróweczkę ? A czy mogę sprawdzić cele akumulatora dotykając jedną sondą miernika blach z tej celi i drugą blach w drugiej ? Bo kiedyś...
No ewidentne przebicie w altku.Wirnik ,uzwojenie.
mostek prostowniczy i regulator napięcia do wymiany. Z doświadczenia doradze, abyś zmienił stojan nawet jak elektryk powie że jest dobry, bo może mieć przebicie w większej wilgotności - częsta usterka w tych alternatorach.' sprawdza się go pod wodą na przebicie do obudowy żarówką i 220 v pozdrawiam jarek Dodano po 16 mostek prostowniczy i regulator...
Może przebita dioda w alternatorze?
Bywają takie przypadki jak np. jedna z diod w alternatorze ma przebicie. Proponuje zdiac kleme z baterii i wtedy kolega sie przekona czy aby bateria jest ok. Procz alternanora co jest najbardziej prawdopodobne zdarza sie ze polyka prad radio lub immo. Ale to juz po wyeliminowaniu alternatora. Pozdrawiam
Kontrolka po przygazowaniu gaśnie ale nie wzbudza alternatora W t24 napięcie po przegazowaniu osiąga napięcie akumulatora czyli 12 V Kolego zaprzeczasz sam sobie bo z tych pomiarów wynika że alt. się wzbudza tylko nie ładuje. Rozbierz, pomierz diody, uzwojenie na przebicie do masy.
Pierwsze co to weryfikacja naciągu paska od alternatrora. Potem sprawdzić i ewentualnie przeczyścić styki przewodów alternator-akumulator. Jeśli to nie pomoże to trzeba wyjąć alternator i sprawdzić stan szczotek oraz komutatora w alternatorze. Szczotki są z węgla i podczas obrotu wirnika trą cały czas o komutator i się zużywają- często pomaga sama ich...
W takim razie masz problem z cewkami. Przebicie do masy. W alternatorze, nie ma prawa być połączenia uzwojeń do masy. Lub ktoś coś kombinował, a tak wygląda z opisu. Skoro gaśnie jak akumulator padnie, to znaczy że jest to zapłon klasyczny. Jeżeli steruje tym alternatorem jakiś zintegrowany moduł, to zapewne są w nim diody. Któraś z nich ma zapewne...
To skoro jesteś aż taki mądry, to czemu jeszcze tego nie naprawiłeś? I po co założyłeś ten temat skoro i tak wiesz lepiej? Bo mierzenie oporności na alternatorze nie na wiele się zda! Możesz jedynie stwierdzić, czy ci się prąd przez przebite diody nie cofa. Oporność między wyjściem dodatnim z alternatora, a masą powinna wynosić nieskończoność, bo są...
Masz tam typowy alternator trójfazowy, więc procedura standardowa: - Sprawdzenie regulatora (test diod). - Sprawdzenie czy uzwojenie alternatora nie ma przebicia do masy. - Test wydajności alternatora pod zwarciem (jeśli nie chcesz odkręcać pokrywy alternatora).
Jeżeli diody sprawdzałeś miernikiem to zobacz jak się zachowują przy kontroli żarówką. Dioda potrafi stracić przewodność pod obciążeniem i wówczas nadmiernie się grzeje co mogło być powodem rozlutowania. Pozatym kontrola uzwojenia na przebicia i wzrokowo czy nie ma śladów przegrzania izolacji.
Odłącz przewody od alternatora i sprawdz może dioda mieć przebicie
Dla sprawdzenia alternatora należy uruchomić silnik i po uruchomieniu na wolnych obrotach odłączyć akumulator + i powłanczać wszystkie możliwe odbiorniki typu światła,wycieraczki.Potem pomierzyć napięcie na alternatorze.Tym sposobem wyciągnie się wnioski co do wartości alternatora. Tak sie nie robi -to grozi przebiciem diod prostownika w alternatorze...
Alternator masz podłączony 24 godziny na dobę na stałe do akumulatora,wystarczy przebicie na mostku i dziękuje .ja to mam teraz w citroenie bx ,czekam na drugi alternator.
Ależ może być dioda przyczyną gwizgu. Co prawda sama dioda nie wydaje żadnych dźwięków, ale będąc przebitą powoduje zmianę obciążenia w trakcie obrotu wirnika. Tak samo będzie gwizdać alternator gdy będzie przebicie w uzwojeniach. W alternatorach w Punto (i pewnie wielu innych też) występuje jeszcze jeden problem. Otuż jest zbyt ciasno osadzony stojan...
metodą wyłączania wszystkich odbiorników do niczego nie dojdziesz. Faktycznie taki pobór prądu nie powinien mieć najmniejszego wpływu na stan aku, ale jak pisałeś wcześniej, że po odłączeniu poszczególnych odbiorników pobór spadał to mósisz mieć gdzieś małe przebicie, które nie powoduje zwarcia ale powoduje znikomy przepyw prądu przez niektóre odbiorniki....
Według mnie wina leży po stronie alternatora, na postoju ma za niskie napięcie, rozładowany akumulator po 20 min. postoju. Być może regulator napięcia w alternatorze lub masz gdzieś przebicie w instalacji i to Ci go rozładowuje.
Na ohm nie sprawdzisz,multimetr musi mieć znaczek diody Dokładnie. Ale z nią jest problem bo zero dokumentacji do niej to jest dioda można by tak o niej powiedzieć /pełni ona rolę regulatora mocy , a także w momencie rozłączenia cewki startu rozrusznika, cewki start stop lub przekażnika podgrzewania świec zabezpiecza też układ elektryczny przed szpilkami...
A co padło w starym? być może ma przebicie - tłumaczyło by słabe ładowanie i nagrzewanie alternatora. Trzyma napięcie na wyjściu?
W alternatorze padl mostek prostowniczy. Po wymianie mostka i zalozeniu alternatora, kontrolka ladowania lekko żarzy, widac to tylko po zmierzchu, gdy mam włączone dodatkowe odbiorniki pradu np. dmuchawa, podgrzewana szyba. Kontrolka przygasa natomiast na wyzszych obrotach. Elektryk sprawdzał miernikiem i jest dosc dobre ladowanie, natomiast spada przy...
A także najczęściej przebicia diod w mostku alternatora. Więc nawet jeżeli był dobry to już nie jest.
Sprawdziłem pin D+ na alternatorze. Przy wyłączonym zapłonie sprawdziłem jak wygląda przejście. Wg mnie powinno być przejście do masy, a jest do +12 - przebicie?
Witam . Jeżeli masz alternator Elmotowski z regulatorem,to odłącz przewód zielony regulatora od szczotko-trzymacza i ten zacisk na szczotko-trzymaczu połącz na masę. Uruchom silnik ,sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli tak to uszkodzony jest regulator. Jeżeli nie ,odłącz przewód ten wychodzący z alternatora do szczotko-trzymacza ,przyłącz napięcie na ten...
witm do zikmaster-a sprawdz alternator i rozrusznik to ze zle odpala wcale nie musi być zasługą baterii, no chyba ze sprawdziłeś go urzadzeniem do sprawdzania pojemności fordy w tym wieku wymagają kontroli rozrusznika i alternatora sam miałem taki problem z baterią wymieniłem na nową a okazało sie ze rozrusznik ma przebicie i słabe szczotki a alternator...
A co się dzieje z tym uzwojeniem? Bo jedyna wada w nim to taka, że fabrycznie nie ma podzwojników i czasami dostaje przebicia do jarzma. Masz przebicie czy pali którąś z faz?
Witam mam nastepujacy problem : mam radio pionniera jakas podroba i niestety mialem przebicie czestotliwosci z alternatora zrobilem prosty przeciwzaklucacz 2 kondensatory i cewka. Gdy podlaczalem radio wywalil mi bezpiecznik z auta odpowiadajacy za radio i wyswietlacz zmienilem na taki sam wszystko dzialalo znowu podlaczylem radio tak jak mialo byc...
Po dłuższej analizie stwierdziłem że stojan ma przebicie na masę.
Normalne jest że alternator jest gorący. Już sam silnik go nagrzewa a dodatkowo grzeje się w wyniku pracy jaka wykonuje. Gdyby miał przebicie to już by było po nim.
trzeba by zajrzeć do jakiś starych książek o motoryzacji, czy instrukcji samochodów. Tam były czasem podane takie parametry jak typ diod w alternatorze, parametry drutu, odporność na przebicie przy 220V (do pomiarów). może i coś rodzaju emalii też by sie znalazło. Albo spytać o jakieś dane w zakładzie, który przewija silniki.
sprawć czy wirnik alternatora nie ma przebicia do masy.
Skorzystaj z wersji drugiej (tej z Chip'a) Giego w samochodzie jest potrzebny stabilizator na 12V, ponieważ jak odpalisz silnik to w instalacli samochodu pojawia się 14.4V, a kak jedna z diod w alternatorze ma przebicie lub jest spalona to robi się już ok. 16V, a nie każdy CD-ROM to wytrzyma (nie wiem nawet czy wytrzyna 14.4V). Ocztwiście gdy CD-ka...
Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
Pierścień nie uległ uszkodzeniu mechanicznemu.Jak zaznaczyłem na styku alternatora do kontrolki ładowania jest + po podaniu napięcia na styki ładowania.Czy to nie oznacza przebicia diód w mostku.
... I Mam pytanie jakie maksymalne napięcie i prąd można dać na wirnik . ... Trudno podać gotową informację nie wiedząc ile voltów chcesz mieć na wyjściu. Przewijanie alternatora mija się z celem, bo producent przyjął optymalne wartości dla danej konstrukcji. Przewijanie alternatora na wyższe napięcie mam za sobą i skończyło się porażką, nastąpiło...
W moim aucie 306, jak mi alternator siadał to światła zachowywały się: Stoję na światłach, przede mną samochód. Nagle widzę że światła przygasły, ale świecą. Dodaję gazu, świecą jaśniej. Za chwilę znów wszystko w porządku. W tym przypadku nie paliła mi się kontrolka od ładowania. Kontrolka ładowania zapaliła mi się kiedy alternator zaczął się palić...
Sprawdzales czy stojan niema przebicia na mase?
Robiłem kiedyś sztuczne obciążenie w postaci żarówek halogenowych, ale szkoda zachodu. Prostsze rozwiązanie to test zwarciowy z pomiarem prądów fazowych miernikiem cęgowym. Poza tym, jeśli uzwojenie jest już spalone to od razu pojawia się przebicie do masy, rzadko kiedy zwarcia międzyzwojowe.
Przede wszystkim błędem było odpalenie silnika z odłączonym alternatorem, jest to alternator z magnesami trwałymi, wprowadzenie go na obroty bez obciążenia spowoduje wzrost napięcia nawet do kilkuset wolt i przebicie izolacji uzwojeń. Niestety, jak wyżej napisano alternator do prucia, a w wulkanie to wredna robota jest.... Po wyjęciu alternatora przemierz...
koledzy szkoda pisania na bank alternator trzeba wymontować i zmierzyć prostownik na początek rzażenie na wysokich obrotach może wskazywać na przebicie na uzwojeniu lub poprostu krótkie szczotki wymiana regulatora w tym alternatorze bez demontarzu to bajka
mogło przebić diody w alternatorze i wtedy cofa się prąd i zwiera przekaźniki przez które pracuje silnik daj diody w szereg z cewkami przekaźników,które za tą usterkę odpowiadają
Jeżeli koniecznie trzeba jeździć ciągnikiem bez akumulatora, to należy odłączyć przy alternatorze przewód wzbudzenia ( oznaczony np. D+). Nieobciążony, na wyjściu B+, alternator wytworzy takie napięcie, że uszkodzeniu (przebiciu) ulegną diody mostka prostowniczego.
Może diody przebite? Sprawdź spadki napięcia miernikiem.
Nie wiem z moich informacji w Polsce śmiga wszystko na AM bo FM jest bardzo bardzo "zaśmiecone", ale mimo wszystko wydaje mi się, że nie w głośniku problem. Bardziej w jego podłączeniu, polaryzacji bądź odfiltrowania zakłóceń. Jeśli była by to wina nieoryginalnego głośnika (wg mnie Pionier jest lepszy od Blaupunkt) to wszyscy byśmy jeździli ze słuchawkami...
Pewnie przebicie między zwojami na stojanie lub wirniku, jak tylko przy wyższych obrotach daje napięcie.
No właśnie, gdy się nie wzbudzi. Ale magnetyzm szczątkowy wirnika może spowodować wzbudzenie alternatora i wyindukowanie na tyle dużego napięcia, które może przebić diody. Najlepiej wymontować alternator i sprawdzić na stole. Wtedy będzie pewność, że on nie jest przyczyną. Masz możliwość zmierzenia cęgami prądu pobieranego z alternatora podczas falowania?
Koniecznie trzeba odłączyć diody od uzwojeń!!! Bo ulegną przebiciu. Zanim zdemontujesz alternator odłącz regulator i podaj napięcie z akumulatora na szczotkę przez żarówkę przy pracującym silniku. Jeśli żarówka zgaśnie -uzwojenie wirnika przestaje przewodzić pod wpływem siły odśrodkowej.
witam do zalezy tylko od głebokości Twojej kieszeni serwis miał racje mowiąc o 60 ale jak załozysz 45 tez nic złego sie nie stanie te autka zawsze ładnie zapalają więc nie potrzebuja zbyt duzego akumulatora sprawdz jeszcze stan alternatora czy ma dobre ładowanie oraz stan rozrusznika czy nie ma jakiegoś przebicia ale znajac japonca z autopsii do tych...
zwarcie alternatorze szczotki alternatorze śruba alternatorze
włącznik lampa stać pendrive odczyt linux nissan qashqai zasila
jacuzzi dmuchane jacuzzi dmuchane
Błąd E2 w lodówkach Candy - czujnik temperatury Podłączenie silnika Polar PDN/PD na szybkie obroty