Uszkodzony silnik napędowy. Ma przebicie na obudowę. Przełóż szczotki węglowe do oryginalnego silnika.
Przebicie na obudowę silnika musisz sprawdzić każdy element silnika osobno megaomomierzem, czasem pył węglowy ze szczotek osadzony na elementach silnika może tak zrobić.
Rozkręć silnik to go zobaczysz. Dwa czerwone przewody wychodzące z górnego otworu to wyprowadzenia wyłącznika odśrodkowego. Dodaję schemat amatorskiego testera przebicia izolacji. http://obrazki.elektroda.net/10_12814761... Żarówka nie powinna się zaświecić jeśli izolacja jest dobra. Zaznaczam że jest to sposób amatorski. Norma przewidywała...
Nie znam się za bardzo na silnikach... I na pomiarach też, wiec daj sobie spokój. Odłóż miernik na półkę albo poczytaj gdzieś o zakresach pomiarowych.
Rozumiem. Moje pytanie czy przy uszkodzonym filtrze będzie przebicie na obudowe silnika? Filtr jest poza silnikiem a jeżeli silnik będzie od niego odałączony to filtr nie wpływa na pomiar silnika.
To może od początku! Jak ustaliłeś, że silnik ma przbicie, poraziło cię napięcie jak dotknąłeś obudowę? Bo jesli tak to podłączając ponownie obwód rozruchowy narażasz siebie i innych na ŚMIERĆ!
czarny - obudowa silnika - 7 Ohm żółty - obudowa silnika - 6 Ohm Rozkręcaj silnik i szukaj przyczyny przebicia na obudowę.
Opis diagnozy jest co najmniej dziwny. Cytat: "Wg diagnozy serwisanta winna jest pompa, która rzekomo ma przebicie na uzwojeniu Serwisant od sterownika postawił taką diagnozę w oparciu o pomiar rezystancji na zaciskach doprowadzających napięcie do pompy, tj. pomiędzy zaciskami N oraz L. Wartość pomiaru wynosiła 0,7 kΩ. " Chyba że miał na myśli...
Proponuję najpierw sprawdzić sam silnik, zgodnie z poradnikiem, zachowując ostrożność, bo prawdopodobne jest, że silnik ma przebicie do obudowy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57...
A to przebicie na obudowę silnika to normalnie? Jakie przebicie ? Zastanów się co pomierzyłeś. Przykro mi, ale podstawy pomiarów leżą.
Witam, Masz prawdopodobnie przebicie na obudowę silnika i dlatego wybija bezpieczniki. Zrób test jak proponuje kolega w poście #9.
oczywiście, jak wyżej pisałem, sprawdzałem przebicie do obudowy silników. Dodano po 4 Pomiędzy konektorami od silników nie ma zwarcia. Dodano po 7 https://obrazki.elektroda.pl/4754496100_...
Witam, dostałem w spadku małą heblarko krajzegę produkcji CCCP. 2 lata temu pracowałem na niej tnąc deseczki na opał przez 2 dni po kilka godzin dziennie. Działała bez zarzutu, jedynie co zauważyłem to jakieś przebicie na obudowę bo czuć było "szczypanie" na ręce, a silnik jakoś wydawał mi się słabowaty (pomyślałem wtedy że może kondensatory się "kończą")....
A więc czy te kondensatory są dobre czy coś jest nie tak? Bo jak podłącze je do obudowy to w ten sposób jest przebicie do obudowy silnika.
Każda pralka zasilana przez filtr przeciwzakłuceniowy i nie uziemiona daje napięcie na obudowę. Te napięcie nie zabije, ale postraszyć może. Inna sprawa kiedy nastąpi konkretne w takiej sytuacji przebicie.
Jeden zwojów pokazuje przebicie na obudowę silnika. Jestem w trakcie rozkręcania obudowy, ale nie mogę jej zdjąć ani odczepić od motoreduktora. Obudowa z kołnierzem jest połączona gwintem, samo odkręcenie śrub nie wystarczyło, ale udało mi się jakoś te gwinty powykręcać. Pomimo tego nie mogę jej ściągnąć, tak jakby blokował wiatrak. Zdjąłem pierścień...
hehe amatorka co nie :) sprawdziłem grzałkę na przebicie do obudowy wszystko jest ok. obudowa silnika jest podłączona do uziemienia czyli jakiś element silnika ma przebicie do obudowy silnika co oczywiscie daje przebicie do obudowy pralki? zdjęcia silnika: http://obrazki.elektroda.pl/2144641300_1... http://obrazki.elektroda.pl/9148526600_1...
Czy obudowa jest uziemiona?
Witam jeżeli jest to silnik komutatorowy warto sprawdzić szczotkotrzymacze czasami zdarza się że mają przebicie na obudowę silnika szczególnie jak pralka stoi w wilgotnym pomieszczeniu
Serio sprawdzasz działające silniki. Tzn przekladasz silnik z jednego urządzenia w drugie i robisz pełną diagnostykę? Sprawdzasz rezystancję? sprawdzasz przebicie na obudowę? Sprawdzasz przejścia przewodów? Do pełnej diagnostyki nie musze przekładać silnika a wprost przeciwnie, bo mogę zmierzyć np. prąd pobierany przez silnik w każdej fazie. Jesteś...
a co sie stanie jak podepne tą mase uszkodze silnik, bo dzisiaj podpiołem silnik o mocy 0,8KW i działa i to 8 godzin ciągłej pracy Witam Nic się nie stanie ponieważ w sprawnym silniku w środku gwiazdy jest potencjał zero. Ważniejsza jest ochrona ludzi i dlatego przewód N dołancza się do obudowy. Pomyśl co by było gdy zostanie N podłączone pod zero...
Moim zdaniem winne jest spalone uzwojenie silnika i jego przebicie do obudowy. Uruchom pompę bez różnicówki i się przekonasz.
(at)krzysztofkamienski (at)trojan12 niestety wymiana kondensatora nie pomogła, reakcja taka sama. Po podłączeniu do prądy silnik zabuczy sekundę i przygasa światło. Gdy przykładam miernik do obudowy a drugi do masy na wtyczce 230V to jest przejście. Czyżby przebicie na obudowę?
Pomiar rezystancji niewiele mówi. Niestety jak napisał kolega powyżej spalone uzwojenie - zwarcia międzyzwojowe i być może przebicie do obudowy.
Panowie, może znacie jakiś patent na zabezpieczenie silnika od wciągarki budowlanej przed przebiciem na obudowę? Silnik jest jednofazowy, 230V. Pierwsze skojarzenie to różnicówka. Kłopot w tym, że nigdy nie wiadomo jak będzie włożona wtyczka w gniazdko, czyli na którym bolcu wtyczki będzie FAZA, a na którym ZERO. W dodatku mało kto wie, czy ma w domu...
Wygląda na to że nastapilo przebicie uzwojen do obudowy.
Sprawdź czy silnik wentylatora nie ma przebicia na obudowę.
Można sprawdzić czy jest "przebicie" do obudowy zakładając że przewód ochronny jest podłączony do korpusu silnika. Wpinając miernik ( amperomierz ) w obwód faz sprawdzić wartość prądu na poszczególnych fazach.
Może uzwojenia silnika mają przebicie na obudowę.
Rezystor sprawdzałeś po kątem upływu/przebicia do obudowy? Silnik, przewód- jak sprawdzony? Czym? Gdzie silnik i falownik pracuje? Temperatura/wilgotność? V.
Pomierzyłem styki na kostce, a kostka ma 6 styków. Na 1-szym i na 4-tym styku (licząc od dołu) jest przebicie do obudowy silnika 29K. Na pozostałych stykach bez przebicia. I co dalej? Wymieniać silnik czy gdzieś przezwajać ten stary? Czy można prać z odpiętym od silnika przewodem ochronnym? Dwa prania się jakoś udały.
Witam! Jeśli silnik jest "zerowany" (obudowa dołączona do "zera" instalacji) to prawdopodobnie masz niesymetryczne przebicie (zwarcie) jednego z uzwojeń do obudowy silnika. Również możliwe zwarcie miedzy uzwojeniem "głównym", a rozruchowym.
Jeśli nie ma innej możliwości to może, a nawet powinno być, już wcześniej o tym pisano: Gniazdko bez styku ochronnego wyrzuć ,na to miejsce ze stykiem.Przewód PEN instalacji podłącz pod ten styk ochronny. Sprawdź połączenie,ciągłość przewodu PE do silnika i czy podłączony jest z obudową.
Pewnie gdzieś jest zbyt mała rezystancja między L lub N a ziemią na drodze Różnicówka - silnik albo przebicie do obudowy w samym silniku. Upływność, jak napisał kolega powyżej.
O. Myślałem, że temat jest już martwy. To tak, nie jestem jakimś ekspertem od łożysk, ale łożysko silnika wydaje mi się w dobrym stanie - nie ma luzów. Komutator przeczyściłem papierem ściernym. Łożysko bębna też obraca się lekko i nie ma luzu, chociaż zaczęła jeść go rdza troszeczkę. Wymontowałem pompę wodną i ona też była po chałupniczej naprawie....
Drzwi zamknięte, nic nie inicjujemy - silnik lekko się kręci, otwieramy - błąd door, mało tego - grill grzeje! Długo szukałem ale znalazłem, przebicie na silniku do obudowy. Po wymianie jak nowa :-) Logiki skutków uszkodzenia nie pojmuję, może mikrokontroler głupiał.
Witam . Jeżeli kondensator sprawny to ; -zasilanie 230V pod lewy i środkowy zacisk ,czyli V/Z i U -kondensator pod zacisk lewy skrajny V/Z i do zacisku W. Sprawdź czy multimetrem poszczególne zaciski względem obudowy silnika czy nie ma przebicia(jaka rezystancja).
Witam Przesyłam schematy podłączenia na module.Najprostsze rozwiązanie to brak styku,co do pompy. Najlepiej sprawdzić pompę na bezpośrednim połączeniu do sieci czy jest sprawna.Przy zwarciu aby nie spaliła się prądniczka taho,silnik można sprawdzić zgodnie ze schematem miernikiem.Wyczyścić silnik z pyłu ,i sprawdzić przebicie silnika do obudowy. Pozdrawiam...
Raczej zamieniony przewód ochronny z fazą. Jak będzie zamieniony, to raczej trudno będzie ruszyć silnik, nie zastartuje. Do sprawdzenia ciągłość przewodu podłaczonego do obudowy oraz rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniami a obudową.
Rozumiem że wyrzuca bezp. różnicówkę? Jeżeli tak, to ewidentnie silnik ma przebicie na obudowę. Tak jak już sugerował schnauzerman.
Kondensator można zmierzyć na pojemność, w silnikach mierzy się oporność uzwojeń (ale dobrze jest mieć z czym porównać - dane katalogowe) i przebicie do obudowy. Inna opcja to upewniasz się że wałek chodzi luźno mechanicznie, że wszystkie połączenia są ok, zasilasz, mierzysz prąd. Jak bierze więcej niż napisane (albo pali bezpiecznik) - zepsuty. Ogólnie...
Wyciągnąłem pompę wody obiegu myjącego. Nie posiadam miernika rezystencji, więc opiszę, jakie zrobiłem pomiary. Kondensator posiada przebicia na obudowę, jak również pomiędzy stykami. Po zetknięciu stykami kondensator się naładował, a po zwarciu styków widać wyraźne jego rozładowanie - pomiar próbówką z żarówką 220 V. Ta, że myślę, że kondensator jest...
Jeżeli działa zabezpieczenie różnicowo-prądowe to oznacza zły stan izolacji jakiegoś elementu pralki. Zwykle grzałki, ale niekoniecznie. Uszkodzna izolacja jest w tym co przyłączone jest wyjmowaną przez Ciebie kostką. Dodano po 3 Sterownik nie. To coś co może mieć "przebicie" do obudowy, masy - grzałka, silnik, czujnik, itp
Bez kondensatora jest ta sama sytuacja, czyli wybija bezpiecznik. Jaki bezpiecznik? czy RCD Podłączone PE do silnika? Jeżeli wyłącza bez C to albo zwarte uzwojenie robocze,przebicie do obudowy lub źle podlączone
Każdy Falownik ma zabezpieczenia, wszelakiego rodzaju, nawet takie które wykrywa doziemienie, czyli przebicie uzwojenia do obudowy silnika. W parametrach falownika ustawia się moc silnika i nominalny prąd, oraz maksymalne przeciążenie w procentach nominlanego prądu i jak długo one może trwać w sekundach...
Panowie hilfe. Jak mam pomierzyć ten silnik kompresora. Wiem że napewno każdy kabel z obudową czy nie ma przebicia. A rezystancji uzwojeń,to które cyferki z którymi bo o ile trochę dłubię w elektronice i elektryce amatorsko HOBBYSTYCZNIE, to silników nigdy nie miałem potrzeby sprawdzać a teraz mam klops. Mam tylko miernik uniwersalny i jestem świadomy...
Rozumiem, że chodzi przebicie, któregoś z uzwojeń na obudowę?
Nie spotkałem szlifierki kątowej z przewodem trzy żyłowym bo to narzędzia w 2 klasie izolacji. Efekt jaki obserwujesz to z pewnością prądy pojemnościowe. Zjawisko częste i geste w niewłaściwym podłączaniu urządzenia do nie sprawnego gniazda lub złego. Brak bolca ochronnego lub bolec nie podłączony. Sam jak zauważyłeś gniazdo musi mieć bolec ochronny...
A sprawdzałes szczotkotrzymacz czy nie dostał przebicia do obudowy silnika ?
Trzeba sprawdzić kondensator czy nie stracił pojemności. To, że jest napięcie na obudowie to jest efekt braku uziemienia, braku ciągłości przewodu ochronnego w kablu zasilającym, wtyczce, w maszynie lub w gnieździe zasilającym. Jeżeli to napięcie byłoby efektem uszkodzenia silnika i przebicia do obudowy to dzięki prawidłowemu połączeniu przewodu ochronnego...
Witam, miernik wskazuje napięcie wynikające z istnienia pojemności pomiędzy uzwojeniem a stojanem silnika, zjawisko normalne nie ma powodu do obaw, co innego gdyby to było pełne napięcie sieci które świadczyć by mogło o przebiciu izolacji.
Sprawdź czy na silniku nie masz przycisku resetu termika. Spotkałem się z takim w innym kompresorze. Sam silnik, jeżeli nie ma przebicia do obudowy lub przerwy w uzwojeniach, możesz na krótko zasilić pomijając presostat. Jeżeli ruszy będziesz miał pewność że to presostat jest uszkodzony. Tylko nie użytkuj go w taki sposób, bo zrobisz bombkę ;).
sokole przewód PE jest pociągnięty i przebicia na obudowę silnika nie ma. Jeżeli o to ci chodzi.
Uszkodzony przewód ale bardziej prawdopodobne silnika pompy. Taka konstrukcja to do wymiany pompa.
Jeśli maszpopalone ścieżki tosprawdź, czy tacho nie ma przebicia na obudowę silnika oraz kostkę silnika na obecność zawęgleń
Skoro zabezpieczenia przeciwzwarciowe nie działają to silnik nie ma przebicia na obudowę a może mieć na ten termistor czy co tam siedzi zalakierowane. WIęc co zrobić pisałem wyżej.
Znalazłem w końcu przyczynę tej usterki, a mianowicie w silniku jest przebicie w uzwojeniu stojana na obudowę. I dlatego silnik chodził na maksymalnych obrotach. Temat zamykam.
Mam pytanie.Dlaczego silnik jednofazowy podłączony wraz z kondensatorem wykazuje jakby miał przebicie na obudowę(sprawdzałem próbnikiem napięcia czyli "neonówką").Sprawdzałem też uzwojenie induktorem 1000V ale nie wykazuje przebicia.
Najpierw to odłącz przewody pozdejmuj zwory i zrób pomiary. Z tych pomiarów co zrobiłeś teraz to jest przebicie na obudowę, ale nie wiadomo co może mieć to przebicie.
Okazało się że silnik miał przebicie na obudowie, a na wirowaniu także wywalal roznicowke tylko że kilka chwil później. Już wszystko jest zrobione. Dzięki wszystkim za wskazówki, temat do zamknięcia
Silnik ma przebicie do masy (obudowę) , sprawdzić omomierzem lub induktorem. Jeżeli tak , to odkręcić mostki i sprawdzić co(praca, rozruch lub wyłącznik odśrodkowy).
Kondensatory są w obudowach metalowych czy bakelitowych ? Wyklucz przebicie kondensatorów,
Okazało się, iż silnik ma przebicie ze stojana na obudowę (bardzo małe, ale jednak wpływało to na zakłócenia w elektronice).
Pralka nie ma przebicia do obudowy . Silnik nie mógł być zalany , gdyż tylko sączyło z pod grzałki.Silnik jest głębiej. Czy możliwe ,że silnik nie chodzi (słychać trzaski) tylko w momencie podgrzewania?
N-PE jest ok 300 omów, L-PE około 500 omów To znaczy, że silnik ma przebicie do obudowy. Rezystancja powinna być przynajmniej kilka Megaomów. wyzwala też gdy tylko mam podpięte L i N bez PE. Przy takiej rezystancji, jest to prawidłowe zjawisko.
Podstawa to sprawdź, czy uzwojenie nie ma przebicia na obudowę.
Skoro wyrzuca różnicówkę to wymiana szczotek nic nie da. Silnik ma przebicie na obudowę i tu trzeba szukać uszkodzenia.
Czyli nie sprawdzone są te elementy. Upływności prądu nie ma? Nie ma przebicia silnik, grzałka - na obudowę?
No właśnie po co tam PE jak tam jest 24V, W normalnych warunkach po nic. Ale jak na skutek awarii wystąpi przebicie na trafie zasilającym lub zasilaczu impulsowym i do tego (bo nieszczęścia chodzą parami) od 230V zhajcuje się silnik siłownika i zrobi przebicie 230V na obudowę - to już się przyda... O strzale piorunem nie wspomnę.
Czasami może wystarczyć odpalenie bez przyłączonego zacisku prądowego żeby wystąpiło przebicie.
Czy mogę przykręcić do obudowy silnika przewód neutralny jako zabezpieczenie w razie gdyby z jakiegoś powodu było przebicie na obudowę? Nie bo przewody czynne to: fazowe L, neutralny N natomiast do ochrony jest przewód ochronny PE.
Zacząłbym od sprawdzenia grzałki czy nie ma przebicia do obudowy,potem silnik.
na 1000000% silnik - sprawdzilem uzwojenia i wszystko co sie dalo. Poprostu stanal w pewnym momencie i nie chcial ruszyc i poszlo uzwojenie. Poza tym ma przebicie pomiedzy uzwojeniami i obudowa.
Witam. Jeżeli jest przebicie miedzy zaciskami z puszki a obudową, to silnik jest uszkodzony. Podłącz omomierz i podaj wartości.
To jest tak z rysunku ideowego wynika że jest to silnik 3 fazowy przerobiony na 1 fazowy. Pomiar rezystancji między stykami U i X \ V i Y oraz Z i W powinien wynosić około 2 ohmów. Sprawdź czy do masy silnika (obudowy) z zacisków tabliczki (XYZUVW) nie ma przebicia. Według twego opisu na 2 fazach nie pokazuje żadnych przepływów to silnik ma spalone...
A wtrysk - motor 0,1 Masz na myśli pomiar pomiędzy pinami wtryskiwacza a korpusem wtryskiwacza/masą silnika? Cewka elektrozaworu wtryskiwacza lub stos piezo są elektrycznie izolowane od obudowy, jeżeli nastąpiło przebicie to wtryskiwacz uznaje się za niesprawny i skutkuje zatrzymaniem pracy silnika.
Silnik może dostawać przebicie do obudowy przy wyższym wysterowaniu.Wtedy pali mostek. Próbowałeś z zamienionym zasilaniem na wtyczce?
Sprawdzić omomierzem czy silnik nie ma przebicia do obudowy.
Najprawdopodobniej przebicie uzwojenia silnika do obudowy. Ale p. Krzysztofie przecież są tam bezpieczniki. I to raczej niezawodne - topikowe? To przed zwarciem. Termik przed przeciążeniem. Czy ten termik ma styk rozwierny wpięty w obwód sterowania? Dodano po 2 No chyba, że w bezpiecznikach są gwoździe?
Po jakim czasie następowało u Ciebie wyzwalanie różnicówki, też po około 10-15 minutach? Ja nie próbowałem odłączać pompy, jedynie sprawdziłem jaki ma opór, był w normie więc założyłem że jest sprawna. W moim przypadku próbując dojść do tego co może powodować przebicie, to dopiero odłączenie przewodu ochronnego PE od obudowy silnika (tego od wiązki...
Sprawdzenie silnika: Wypinasz złączkę silnika z płyty - tą z dwoma białymi kablami (kondensator) i czerwonym-zielonym-czerwonym. Białe we wtyczce mostkujesz z czerwonymi (jeden biały do jednego czerwonego - kolejność obojętna). Podłączasz zielony bezpośrednio do kabla neutralnego (zera) sieci 230V, fazę (L sieci) dotykasz raz jednego czerwonego, raz...
. Zmywarka pracuje bez uziemienia. Widocznie silnik ma przebicie. Tu nie ma być "widocznie"- musi to być sprawdzone przyrządami- omomierzem lub induktorem. Zmywarki pod żadnym pozorem nie wolno użytkować bez sprawnego zerowania obudowy i innych składowych części elektrycznych, życie ma się tylko jedno :!: .
Możesz jeszcze sprawdzić, czy nie ma przebicia od jednej z końcówek do obudowy silnika. Jeśli omomierz wykaże jakąkolwiek rezystancję różną od nieskończoności to jest przebicie.
Mierzyłem DC miernikiem M890C+. Ewidentnie silnik ma przebicie na masę, bo na innych urządzeniach wszystko jest ok.
Większość mierników uniwersalnych ma pomiar pojemności. Można też zastosować metodę techniczną. Wcześniej napisałem prawdopodobnie bo może to nie być wina kondensatora tylko silnika. Uzwojenie silnika może mieć przebicie do obudowy.
Czy po wymianie grzałki nic się nie zmieniło? Masz te same objawy? Sprawdź jeszcze silnik czy nie dostał przebicia na obudowę. Wszystko wskazuje jednak na to, że nie obejdzie się bez weryfikacji modułu sterującego.
A ta większa rezystancja to z jakiego uzwojenia. Z czerwonego. Sprawdź czy nie ma przebicia uzwojenia na obudowę silnika.
Cześć czy znasz może dane tego obrotnika mam możliwość kupienia takiego tylko na silniku jest przebicie no i całe sterowanie do zrobienia (at)baca1181 Dobry wieczór, pokaż silnik. Czy ten silnik czasem nie ma na stałe jednego zacisku podłączonego do obudowy ?
Typowy przykład TNCS , pralka ma przebicie fazy na obudowę, na silniku czy grzałce Bolec nie podpięty i co myślisz że na obudowie będzie potencjał sieci i ten stan będzie trwał aż ktoś nie dotknie pralki? W większości przypadków tak właśnie będzie, napięcie będzie się utrzymywało dopóty dopuki ktoś lub coś nie sprawi upływności prądu z obudowy o wartości...
Witam, Dzisiaj wymontowałem silnik z pralki położyłem obok na izolowanej powierzchni okazało się że to silnik ma gdzieś przebicie bo po włączeniu pralki pojawia się pełne napięcie na obudowie silnika, wiec znalazłem przyczynę wyzwalania zabezpieczenia. Co może być powodem przebicia w takim silniku ?? Pozdrawiam..
(at)Krzysztof Reszka O, dobrze ze wpadłeś ,,Imienniku" :D Natomiast Twoja tabliczka niestety nie podaje nic o kondensatorze - wartość pojemności. Co do reszty......Aha, co sądzisz o rezystancji uzwojeń ? Dla mnie jest trochę niska...ale ? A co mamy zmierzyć omomierzem? Skrót myślowy - na zakresie pomiaru rezystancji multimetru. Przepraszam. Z praktyki...
Rozkręć i wysusz silnik, po wysuszeniu sprawdź czy nie ma przebicia pomiędzy obudową a przewodami. (po wysuszeniu)
Poszperałem w necie i znalazłem wątek w którym autor tematu udostępnił zdjęcia i tak jak podejrzewałem są trzy fazy SGND Phase A Phase B Phase C i NTC- NTC+ Termistory NTC do ograniczania impulsów prądu rozruchowego w układach dużej mocy. https://obrazki.elektroda.pl/6300066500_... https://obrazki.elektroda.pl/1185546100_...
1. Zaczyna mnie porażać twoje niechlujstwo językowe. Aby uniknąć dalszych zgłoszeń, za pomocą funkcji 2. Odpinasz szczotkotrzymacz. Widzisz dwa pierścienie ślizgowe. Oporność mierzona na nich powinna wynosić kilka omów. Natomiast oporność mierzona między którymkolwiek z nich, a korpusem, osią wirnika, obudową, korpusem silnika ma być nieskończona....
Zawsze bezpieczniej jest rozłączać fazowy i neutralny. Wówczas po wyłączeniu mamy pewność, że urządzenie nie jest pod napięciem i nawet gdyby wystąpiło przebicie do obudowy, to nikomu nic nie grozi.
Dziękuję za pomoc i odpowiedzi. Wygląda na to że gdzieś od przewodu 6 pojawia się przebicie na obudowę. Po odłączeniu przewodu 6 silnik po prostu nie rusza. Stąd problem wybijania rozwiązałem przez odłączenie PE od silnika. Chyba że istnieje jakiś inny sposób by naprawić to zabezpieczenie termiczne o którym wspomniał Kolega BIGALL?
Niestety odpięcie ochronnego od obudowy nie pomogło zweryfikować silnika, ale przyszło mi do głowy przy tej okazji, jutro sprawdzić grzałkę pod tym kątem. Choć napięcie na grzałkę powinno iść już w czasie prania, ale dzięki za sugestię. PS. Jeszcze jedna myśl, gdyby dostawał silnik przebicie na obudowę, to (zakładając poprawność instalacji, która notabene...
Czy dzięki uziemieniu testuje sie jednocześnie upływności/przebicia na obudowę?
Witam. Silnik możesz sprawdzić w nastepujący sposób. 1.Próba na przebicie (czy nie jest uszkodzona izolacja pomiędzy uzwojeniem a obudową silnika.Wykonuje się to albo próbnikiem na przebicie przy U=1250V lub IMI (induktorowym miernikiem izolacj) 2.Pomiar rezystancji uzwojeń (dla silnika trójfazowego powinny byc sobie równe) 3.Pomiar prądów biegu jałowebo...
Może jakiś czujnik zwarł do masy ? Do obudowy silnika masz podłączony jakiś PE na stałe? Czy może obudowa "wisi" w powietrzu a jakieś uzwojenie ma przebicie na obudowę co ujawnia się przy podaniu zasilania na silnik? Byćmoże po włączeniu silnika jakieś zwarcie wyłącza źródło 24V, sterownik wyłącza silnik a 24V wraca - bo zwarcie zamyka się przez silnik....
przebicie obudowę przebicie obudowę silnika pralki przebicie obudowę falownika
instrukcja obsługi halogen świateł focus odklejenie szybki
polar cz340 stabilizator lm7812
Schemat rozrządu Mazda CX-7 2.2 Diesel MZR-CD Pilarka spalinowa NAC CST45-40-01AC-V: czy warto?