Przebicie na obudowę silnika musisz sprawdzić każdy element silnika osobno megaomomierzem, czasem pył węglowy ze szczotek osadzony na elementach silnika może tak zrobić.
A to przebicie na obudowę silnika to normalnie? Jakie przebicie ? Zastanów się co pomierzyłeś. Przykro mi, ale podstawy pomiarów leżą.
Witam, Masz prawdopodobnie przebicie na obudowę silnika i dlatego wybija bezpieczniki. Zrób test jak proponuje kolega w poście #9.
Dzięki za informację, pomogło. Jednak okazało się, że jednak silnik w moim odkurzaczu ma przebicie na wirniku (wstępnym powodem rozebrania odkurzacza był swąd wydobywający się z odkurzacza w czasie jego pracy). No i chyba trzeba będzie zakupić nowy odkurzacz, bo nie mam bladego pojęcia jaki jest koszt nowego silnika i czy w ogóle można go oddzielnie...
Witam, dostałem w spadku małą heblarko krajzegę produkcji CCCP. 2 lata temu pracowałem na niej tnąc deseczki na opał przez 2 dni po kilka godzin dziennie. Działała bez zarzutu, jedynie co zauważyłem to jakieś przebicie na obudowę bo czuć było "szczypanie" na ręce, a silnik jakoś wydawał mi się słabowaty (pomyślałem wtedy że może kondensatory się "kończą")....
Po pierwsze muszę sprawdzić czy działa potem będę kombinował dalej. Nad falownikiem zastanawiałem się już wcześniej bo by się przydał. Podłącze według schematu i przetestuję. Jednak PE od samego początku by się przydał, raz ze względu bezpieczeństwa, dwa jak ma przebicie na obudowę to zakończy dalszą dyskusję nad sensownoscią zabawy z prądem. Bez PE...
Witam jeżeli jest to silnik komutatorowy warto sprawdzić szczotkotrzymacze czasami zdarza się że mają przebicie na obudowę silnika szczególnie jak pralka stoi w wilgotnym pomieszczeniu
Panowie zerujcie swoje silniki. Podłączcie zero ochronne na obudowę silnika. Jeśli wybije wyłącznik różnicowo prądowy to macie problem. Przebicie w silniku może być na skutek zawilgoconego uzwojenia, trwałego uszkodzenia izolacji uzwojenia, przebicia kondensatora, zdażały się też przebicia bezpośrednio pomiędzy śrubami tabliczki zaciskowej a obudową...
Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Chyba pomiędzy D+ a masą. Pomiar z B+ to już nowsze alternatory, mniej więcej od 1997 roku. Chyba czas na modyfikację mojego starego regulatora. KIA Sportage 2,0 z '09. Przy tak nowym samochodzie raczej to nie przejdzie, bo pomiar jest...
Witaj Kolego problem z odpalaniem na pewno jest związany z zasilaniem rozrusznika ,sprawdź połączenia/ masy /plecionka z silnika na obudowę akumulatorów,ale bardziej stawiam na przebicie stojana lub wirnika w rozruszniku, sprawdzanie tych elementów napięciem 12 lub 24 v lub multimetrem nie zawsze jest wiarygodne,myślę że potrafisz rozmontować rozrusznik...
Może jakiś czujnik zwarł do masy ? Do obudowy silnika masz podłączony jakiś PE na stałe? Czy może obudowa "wisi" w powietrzu a jakieś uzwojenie ma przebicie na obudowę co ujawnia się przy podaniu zasilania na silnik? Byćmoże po włączeniu silnika jakieś zwarcie wyłącza źródło 24V, sterownik wyłącza silnik a 24V wraca - bo zwarcie zamyka się przez silnik....
To jest włącznik/przełącznik stycznikowy, tak bym powiedział Panie kolego. To Pana nie interesuje. Czyli po podłączeniu szlifierki za każdym razem zadziała wyłącznik RCD? W takim razie należy sprawdzić czy występuje przebicie z któregoś przewodu L lub N na obudowę silnika i/lub korpus szlifierki.
Pętla zwarciowa po falowniku to abstrakcja. Pomiar może zagrażać falownikowi. I falownik nie ma żadnych zabezpieczeń, do których z krotnością "k" możnaby porównać domniemany prąd zwarciowy. A przypadek bezpośredniego zasilania silnika przez falownik (cokolwiek by to znaczyło) wcale nie jest najgorszy. Najgorszy jest przypadek zasilania przez taki opór,...
Witam, posiadam silnik indukcyjny taki jak w opisie - ze złomu. Silnik wizualnie w stanie dobrym, wewnątrz też nic nie zaśniedziałe - a jednak jest przebicie. Na obudowie pojawia się co najmniej 110AC (zakres multimetru), więc zakładam, że odkłada mi się całe 230V. Po wyjęciu wirnika jest tak samo, w dodatku silnik przez 20s. zdążył się nagrzać - to...
(at)Krzysztof Reszka O, dobrze ze wpadłeś ,,Imienniku" :D Natomiast Twoja tabliczka niestety nie podaje nic o kondensatorze - wartość pojemności. Co do reszty......Aha, co sądzisz o rezystancji uzwojeń ? Dla mnie jest trochę niska...ale ? A co mamy zmierzyć omomierzem? Skrót myślowy - na zakresie pomiaru rezystancji multimetru. Przepraszam. Z praktyki...
Witam wszystkich. Kupiłem jakiś czas temu silnik 1.5 kw jednofazowy z rozruchem we włączniku. Dopiero teraz postanowiłem go wykorzystać i okazuje się że ma przebicie - na obudowie jest napięcie. Jest to stary silnik, żeberka aluminiowe, włącznik obrotowy tzn. jeden obrót wprowadza silnik w stan rozruchu, kolejny obrót to praca ciągła, kolejny obrót...
I już dzwonimy do płokułatuły... miroslaw wielki nie wiem czego za dużo, ale ewidentnie odstaw to. Proponuję nie zapominać o regulaminie forum. Silnik leży na stole i pytam o 2 kable przy nim, a Ty wyjeżdżasz z jakimś przebywaniem pod podnośnikiem. SKoro zabezpieczenia przeciwzwarciowe nie działają to silnik ni ema przebicia na obudowę a może mieć na...
Witam. Wpadła mi w ręce niedawno zdekompletowana myjka Emak PW 300 HC. Brakowało sterownika i praktycznie całej instalacji elektrycznej. Od człowieka który mi to sprezentował dowiedziałem się że niby silnik ma przebicie na obudowę i dla tego została zdekompletowana. Pomyślałem że silnik pójdzie na "szrot" ale jest przy nim sprawna pompa którą można...
Manewrów ciąg dalszy. Zgodnie z sugestiami oddałem silnik do warsztatu. Przewinieto wirnik; okazało się dodatkowo, że jest przebicie na obudowę - powodem był tachogenerator? - wymieniono. Szczęście sięgnęło zenitu - silnik wrócił do domu! Niestety pierwsze pranie i znowu dziwny zapach - dotykam obudowy silnika i szok- znowu gorący. Czyżby nastał czas...
Uszkodzony silnik napędowy. Ma przebicie na obudowę. Przełóż szczotki węglowe do oryginalnego silnika.
a izolację silnika 0,75kW 3-fazowego idzie zmierzyć? Mam gdzieś przebicie na obudowę tylko nie wiem jak duże.... W innym temacie opisałem problemik
Dzięki za wszystkie sugestie - najprawdopodobniej winny był kondensator 16 m. Sprawdziłem napięcia na programatorze, hydrostatcie i wyłaczniku wirówki - było OK. Gdy dobrałem sie do kondensatora okazało się, że poluzowała sie nakrętka mocujaca go do obudowy. Dokreciłem nakrętkę i po włączeniu pralki wywaliło mi różnicówkę w instalacji. Wymieniłem kondensator...
Witam ..z tego co zaobserwowałem z całą pewnością masz uszkodzony silnik> Nie grzałkę,ale Silnik!!! jest to silnik komutatorowy,występuje na nim tzw. ogień okrężny na komutatorze i najprawdopodobniej jest przebicie na obudowę ,korpus pralki . Skup uwagę tylko na silniku,wymontuj go,sprawdź stan szczotek ,ale obawiam się ,że jest to poważniejsza usterka...
Dzięki Krzysztofie za informację.... Właśnie rozebrałem silniczek co by sprawdzić łożyska no i jedno ma luz wyczuwalny ręką drugi ledwo wyczuwalny po założeniu dźwigni ze szczypiec... Czyli szykuje się wymiana łożysk i w samym silniku... podłączyłem z ciekawości próbnik napięciowy taki śrubokrętowy i jest jakieś dziwne przebicie na wirnik i obudowę.....
dzięki za szybkie sugestie dzisiaj wyczyszczę silnik i wymienię szczotki. przedmucham też sprężarką. tylko jedna rzecz mnie nurtuje jeśli podłączę pralkę pod listwę bez bolca to programy się wykonują prawidłowo jednak grzałka nie grzeje. wydaje mi się, że ominięcie neutralnego (poprzez listwę dwużyłową), który jak jak ustaliliśmy prawdopodobnie ma przebicie...
Źle odczytałem z notatek informacje, bo tam było podane 16kW, ale to jest wydajność chłodnicza tu jest specyfikacja tego urządzenia tylko nie wiem czy tu też chodzi o model 4dc-5.2Y-40s bo w specyfikacji podany jest tylko (4DC-5.2Y), a ten agregat to dokładnie Bitzer 4dc-5.2Y-40s https://www.hosbv.com/data/specification... W tej specyfikacji...
Nie pozostaje nic innego jak dalej szukać przebicia. By sprawdzić, czy któryś z przewodów nie ma przebicia na obudowę najlepiej wziąć multimetr, ustawić na pomiar ciągłości obwodu i przytknąć / przypiąć jedną sondę do obudowy, a drugą sprawdzać każdy kabel po kolei, aż trafi się na zwarcie. Radziłbym też sprawdzić, czy obudowa jest uziemiona tzn. sprawdzić,...
Nie dałeś schematu. :cry: Nie piszesz co to za skuter. Jaki jest ten moduł (regulator czy CDI)? Zbyt wiele niewiadomych. Jak mamy ci pomóc??? Pisałem, że wszystkie masy mają być podłączone i silnik ma pracować prawidłowo! Jak nie pracuje tzn. że coś jest uszkodzone! Z resztą nie wiadomu czy się dusi z powodu zapłonu/uszkodzenia instalacji czy też może...
Witam mam taki problem i chciałem aby doświadczeni w tej kwestii wypowiedzieli,podzielili się swoimi doświadczeniami i opiniami.Odkurzacz uszkodzony do wymiany wirnik 308.2200 po wymianie na nowy również nowe szczotki i łożyska 608ZZ firmy FŁT kompletnie zmontowany silnik (z turbinkami) dotarte szczotki uruchamiany z autotrafo do ok.200V jest ok. przy...
Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym szczególnie podziękować koledze robin161 , ponieważ jego sugestie pozwoliły mi rozwiązać usterkę w mojej pralce. Pozwolę opisać krok po kroku co zrobiłem by inni mieli gotową receptę naprawy pralki AEG L72850. :arrow: Wprowadzenie trybu serwisowego (przy wyłączonej pralce "pokrętło na zero" potem nacisnąć i przytrzymać...
Witam Wszystkich, Nie znam się za bardzo na silnikach... Jeśli silnik odkurzacza ma przebicie na obudowę, to raczej na złom? https://obrazki.elektroda.pl/2823058600_... Pozdrawiam, Grzegorz
Opis diagnozy jest co najmniej dziwny. Cytat: "Wg diagnozy serwisanta winna jest pompa, która rzekomo ma przebicie na uzwojeniu Serwisant od sterownika postawił taką diagnozę w oparciu o pomiar rezystancji na zaciskach doprowadzających napięcie do pompy, tj. pomiędzy zaciskami N oraz L. Wartość pomiaru wynosiła 0,7 kΩ. " Chyba że miał na myśli...
To może od początku! Jak ustaliłeś, że silnik ma przbicie, poraziło cię napięcie jak dotknąłeś obudowę? Bo jesli tak to podłączając ponownie obwód rozruchowy narażasz siebie i innych na ŚMIERĆ!
Proponuję najpierw sprawdzić sam silnik, zgodnie z poradnikiem, zachowując ostrożność, bo prawdopodobne jest, że silnik ma przebicie do obudowy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57...
Każda pralka zasilana przez filtr przeciwzakłuceniowy i nie uziemiona daje napięcie na obudowę. Te napięcie nie zabije, ale postraszyć może. Inna sprawa kiedy nastąpi konkretne w takiej sytuacji przebicie.
Rozumiem. Moje pytanie czy przy uszkodzonym filtrze będzie przebicie na obudowe silnika? Filtr jest poza silnikiem a jeżeli silnik będzie od niego odałączony to filtr nie wpływa na pomiar silnika.
Serio sprawdzasz działające silniki. Tzn przekladasz silnik z jednego urządzenia w drugie i robisz pełną diagnostykę? Sprawdzasz rezystancję? sprawdzasz przebicie na obudowę? Sprawdzasz przejścia przewodów? Do pełnej diagnostyki nie musze przekładać silnika a wprost przeciwnie, bo mogę zmierzyć np. prąd pobierany przez silnik w każdej fazie. Jesteś...
oczywiście, jak wyżej pisałem, sprawdzałem przebicie do obudowy silników. Dodano po 4 Pomiędzy konektorami od silników nie ma zwarcia. Dodano po 7 https://obrazki.elektroda.pl/4754496100_...
a co sie stanie jak podepne tą mase uszkodze silnik, bo dzisiaj podpiołem silnik o mocy 0,8KW i działa i to 8 godzin ciągłej pracy Witam Nic się nie stanie ponieważ w sprawnym silniku w środku gwiazdy jest potencjał zero. Ważniejsza jest ochrona ludzi i dlatego przewód N dołancza się do obudowy. Pomyśl co by było gdy zostanie N podłączone pod zero...
Można sprawdzić czy jest "przebicie" do obudowy zakładając że przewód ochronny jest podłączony do korpusu silnika. Wpinając miernik ( amperomierz ) w obwód faz sprawdzić wartość prądu na poszczególnych fazach.
Jeden zwojów pokazuje przebicie na obudowę silnika. Jestem w trakcie rozkręcania obudowy, ale nie mogę jej zdjąć ani odczepić od motoreduktora. Obudowa z kołnierzem jest połączona gwintem, samo odkręcenie śrub nie wystarczyło, ale udało mi się jakoś te gwinty powykręcać. Pomimo tego nie mogę jej ściągnąć, tak jakby blokował wiatrak. Zdjąłem pierścień...
Jeśli nie ma innej możliwości to może, a nawet powinno być, już wcześniej o tym pisano: Gniazdko bez styku ochronnego wyrzuć ,na to miejsce ze stykiem.Przewód PEN instalacji podłącz pod ten styk ochronny. Sprawdź połączenie,ciągłość przewodu PE do silnika i czy podłączony jest z obudową.
A więc czy te kondensatory są dobre czy coś jest nie tak? Bo jak podłącze je do obudowy to w ten sposób jest przebicie do obudowy silnika.
Czy obudowa jest uziemiona?
(at)krzysztofkamienski (at)trojan12 niestety wymiana kondensatora nie pomogła, reakcja taka sama. Po podłączeniu do prądy silnik zabuczy sekundę i przygasa światło. Gdy przykładam miernik do obudowy a drugi do masy na wtyczce 230V to jest przejście. Czyżby przebicie na obudowę?
Moim zdaniem winne jest spalone uzwojenie silnika i jego przebicie do obudowy. Uruchom pompę bez różnicówki i się przekonasz.
Kondensator można zmierzyć na pojemność, w silnikach mierzy się oporność uzwojeń (ale dobrze jest mieć z czym porównać - dane katalogowe) i przebicie do obudowy. Inna opcja to upewniasz się że wałek chodzi luźno mechanicznie, że wszystkie połączenia są ok, zasilasz, mierzysz prąd. Jak bierze więcej niż napisane (albo pali bezpiecznik) - zepsuty. Ogólnie...
Może uzwojenia silnika mają przebicie na obudowę.
Witam! Jeśli silnik jest "zerowany" (obudowa dołączona do "zera" instalacji) to prawdopodobnie masz niesymetryczne przebicie (zwarcie) jednego z uzwojeń do obudowy silnika. Również możliwe zwarcie miedzy uzwojeniem "głównym", a rozruchowym.
Wygląda na to że nastapilo przebicie uzwojen do obudowy.
Pomiar rezystancji niewiele mówi. Niestety jak napisał kolega powyżej spalone uzwojenie - zwarcia międzyzwojowe i być może przebicie do obudowy.
Pewnie gdzieś jest zbyt mała rezystancja między L lub N a ziemią na drodze Różnicówka - silnik albo przebicie do obudowy w samym silniku. Upływność, jak napisał kolega powyżej.
Drzwi zamknięte, nic nie inicjujemy - silnik lekko się kręci, otwieramy - błąd door, mało tego - grill grzeje! Długo szukałem ale znalazłem, przebicie na silniku do obudowy. Po wymianie jak nowa :-) Logiki skutków uszkodzenia nie pojmuję, może mikrokontroler głupiał.
. Zmywarka pracuje bez uziemienia. Widocznie silnik ma przebicie. Tu nie ma być "widocznie"- musi to być sprawdzone przyrządami- omomierzem lub induktorem. Zmywarki pod żadnym pozorem nie wolno użytkować bez sprawnego zerowania obudowy i innych składowych części elektrycznych, życie ma się tylko jedno :!: .
Uszkodzony przewód ale bardziej prawdopodobne silnika pompy. Taka konstrukcja to do wymiany pompa.
Raczej zamieniony przewód ochronny z fazą. Jak będzie zamieniony, to raczej trudno będzie ruszyć silnik, nie zastartuje. Do sprawdzenia ciągłość przewodu podłaczonego do obudowy oraz rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniami a obudową.
Witam Przesyłam schematy podłączenia na module.Najprostsze rozwiązanie to brak styku,co do pompy. Najlepiej sprawdzić pompę na bezpośrednim połączeniu do sieci czy jest sprawna.Przy zwarciu aby nie spaliła się prądniczka taho,silnik można sprawdzić zgodnie ze schematem miernikiem.Wyczyścić silnik z pyłu ,i sprawdzić przebicie silnika do obudowy. Pozdrawiam...
Pomierzyłem styki na kostce, a kostka ma 6 styków. Na 1-szym i na 4-tym styku (licząc od dołu) jest przebicie do obudowy silnika 29K. Na pozostałych stykach bez przebicia. I co dalej? Wymieniać silnik czy gdzieś przezwajać ten stary? Czy można prać z odpiętym od silnika przewodem ochronnym? Dwa prania się jakoś udały.
Najpierw to odłącz przewody pozdejmuj zwory i zrób pomiary. Z tych pomiarów co zrobiłeś teraz to jest przebicie na obudowę, ale nie wiadomo co może mieć to przebicie.
O. Myślałem, że temat jest już martwy. To tak, nie jestem jakimś ekspertem od łożysk, ale łożysko silnika wydaje mi się w dobrym stanie - nie ma luzów. Komutator przeczyściłem papierem ściernym. Łożysko bębna też obraca się lekko i nie ma luzu, chociaż zaczęła jeść go rdza troszeczkę. Wymontowałem pompę wodną i ona też była po chałupniczej naprawie....
Rozumiem że wyrzuca bezp. różnicówkę? Jeżeli tak, to ewidentnie silnik ma przebicie na obudowę. Tak jak już sugerował schnauzerman.
Nie spotkałem szlifierki kątowej z przewodem trzy żyłowym bo to narzędzia w 2 klasie izolacji. Efekt jaki obserwujesz to z pewnością prądy pojemnościowe. Zjawisko częste i geste w niewłaściwym podłączaniu urządzenia do nie sprawnego gniazda lub złego. Brak bolca ochronnego lub bolec nie podłączony. Sam jak zauważyłeś gniazdo musi mieć bolec ochronny...
Bez kondensatora jest ta sama sytuacja, czyli wybija bezpiecznik. Jaki bezpiecznik? czy RCD Podłączone PE do silnika? Jeżeli wyłącza bez C to albo zwarte uzwojenie robocze,przebicie do obudowy lub źle podlączone
Rozumiem, że chodzi przebicie, któregoś z uzwojeń na obudowę?
Jeżeli działa zabezpieczenie różnicowo-prądowe to oznacza zły stan izolacji jakiegoś elementu pralki. Zwykle grzałki, ale niekoniecznie. Uszkodzna izolacja jest w tym co przyłączone jest wyjmowaną przez Ciebie kostką. Dodano po 3 Sterownik nie. To coś co może mieć "przebicie" do obudowy, masy - grzałka, silnik, czujnik, itp
Czy mogę przykręcić do obudowy silnika przewód neutralny jako zabezpieczenie w razie gdyby z jakiegoś powodu było przebicie na obudowę? Nie bo przewody czynne to: fazowe L, neutralny N natomiast do ochrony jest przewód ochronny PE.
1. Zaczyna mnie porażać twoje niechlujstwo językowe. Aby uniknąć dalszych zgłoszeń, za pomocą funkcji 2. Odpinasz szczotkotrzymacz. Widzisz dwa pierścienie ślizgowe. Oporność mierzona na nich powinna wynosić kilka omów. Natomiast oporność mierzona między którymkolwiek z nich, a korpusem, osią wirnika, obudową, korpusem silnika ma być nieskończona....
N-PE jest ok 300 omów, L-PE około 500 omów To znaczy, że silnik ma przebicie do obudowy. Rezystancja powinna być przynajmniej kilka Megaomów. wyzwala też gdy tylko mam podpięte L i N bez PE. Przy takiej rezystancji, jest to prawidłowe zjawisko.
Każdy Falownik ma zabezpieczenia, wszelakiego rodzaju, nawet takie które wykrywa doziemienie, czyli przebicie uzwojenia do obudowy silnika. W parametrach falownika ustawia się moc silnika i nominalny prąd, oraz maksymalne przeciążenie w procentach nominlanego prądu i jak długo one może trwać w sekundach...
Wyciągnąłem pompę wody obiegu myjącego. Nie posiadam miernika rezystencji, więc opiszę, jakie zrobiłem pomiary. Kondensator posiada przebicia na obudowę, jak również pomiędzy stykami. Po zetknięciu stykami kondensator się naładował, a po zwarciu styków widać wyraźne jego rozładowanie - pomiar próbówką z żarówką 220 V. Ta, że myślę, że kondensator jest...
Cześć czy znasz może dane tego obrotnika mam możliwość kupienia takiego tylko na silniku jest przebicie no i całe sterowanie do zrobienia (at)baca1181 Dobry wieczór, pokaż silnik. Czy ten silnik czasem nie ma na stałe jednego zacisku podłączonego do obudowy ?
Okazało się że silnik miał przebicie na obudowie, a na wirowaniu także wywalal roznicowke tylko że kilka chwil później. Już wszystko jest zrobione. Dzięki wszystkim za wskazówki, temat do zamknięcia
Zdarzało się, zwłaszcza gdy nie było uziemienia w gniazdku, że przebity do obudowy kondensator rozruchowy silnika powodował rozp... przeciwzakłóceniowego. Sprawdź ew. podstaw nowy rozruchowy.
Do pomiaru przebicia do obudowy byś musiał mieć induktor, chyba że jakiś grubszy temat, to może nawet multimetrem wyjść. Zwarcie międzyzwojowe potrafi nieraz być takie, że pomiar rezystancji go nie wykaże. Zbyt duży prąd też może być spowodowany niesprawnym wyłącznikiem odśrodkowym, o ile tam takowy jest. Jest możliwe, że silnik wewnątrz jest zawilgocony,...
Okazało się, iż silnik ma przebicie ze stojana na obudowę (bardzo małe, ale jednak wpływało to na zakłócenia w elektronice).
A wtrysk - motor 0,1 Masz na myśli pomiar pomiędzy pinami wtryskiwacza a korpusem wtryskiwacza/masą silnika? Cewka elektrozaworu wtryskiwacza lub stos piezo są elektrycznie izolowane od obudowy, jeżeli nastąpiło przebicie to wtryskiwacz uznaje się za niesprawny i skutkuje zatrzymaniem pracy silnika.
Znalazłem w końcu przyczynę tej usterki, a mianowicie w silniku jest przebicie w uzwojeniu stojana na obudowę. I dlatego silnik chodził na maksymalnych obrotach. Temat zamykam.
Ten kabel w zlaczce o kolorach czerwono-zielono-czerwonych to ten u góry? Nie, ten z lewej przu silniku na fotce (zresztą kable kolorowe z tego złącza powinny iść do silnika a białe do kondensatora - biały walec schowany pod spodem), na rysunku te u dołu z opisem open common close i condenser i NAPISEM MOTOR.... Multimetrem można sprawdzić - między...
Silnik ma przebicie do masy (obudowę) , sprawdzić omomierzem lub induktorem. Jeżeli tak , to odkręcić mostki i sprawdzić co(praca, rozruch lub wyłącznik odśrodkowy).
Po jakim czasie następowało u Ciebie wyzwalanie różnicówki, też po około 10-15 minutach? Ja nie próbowałem odłączać pompy, jedynie sprawdziłem jaki ma opór, był w normie więc założyłem że jest sprawna. W moim przypadku próbując dojść do tego co może powodować przebicie, to dopiero odłączenie przewodu ochronnego PE od obudowy silnika (tego od wiązki...
Czasami może wystarczyć odpalenie bez przyłączonego zacisku prądowego żeby wystąpiło przebicie.
Skoro wyrzuca różnicówkę to wymiana szczotek nic nie da. Silnik ma przebicie na obudowę i tu trzeba szukać uszkodzenia.
lada zaczęła działać poprawnie... na obudowie mam wszędzie fazę Rozumiem skrót myślowy ale brzmi dziwnie, w takich wypadkach niestety trzeba powycierać kurz łokciami i podłączyć sprężarkę (najlepiej bez podpiętego silnika wentylatora) bezpośrednio pod 230v i sprawdzić czy ma przebicie (zamienić też na próbę przewody zasilające) a potem stopniowo podłączać...
Może Tomasz Lew czytaj dokładniej. Czytał dokładnie Dobrze jednak dla bezpieczeństwa trzymać się zasady aby fazy mieć we wszystkich gniazdach z jednej strony. Nie pisz bzdur. Nie ma to związku z bezpieczeństwem. Kiedyś dawno, dawno temu pamiętam np.jak byłem dzieckiem stara pralka jak była mokra "kopała", jak się podłączyło wtyczkę odwrotnie przestawała...
No właśnie po co tam PE jak tam jest 24V, W normalnych warunkach po nic. Ale jak na skutek awarii wystąpi przebicie na trafie zasilającym lub zasilaczu impulsowym i do tego (bo nieszczęścia chodzą parami) od 230V zhajcuje się silnik siłownika i zrobi przebicie 230V na obudowę - to już się przyda... O strzale piorunem nie wspomnę.
Witam. Silnik możesz sprawdzić w nastepujący sposób. 1.Próba na przebicie (czy nie jest uszkodzona izolacja pomiędzy uzwojeniem a obudową silnika.Wykonuje się to albo próbnikiem na przebicie przy U=1250V lub IMI (induktorowym miernikiem izolacj) 2.Pomiar rezystancji uzwojeń (dla silnika trójfazowego powinny byc sobie równe) 3.Pomiar prądów biegu jałowebo...
po zmianie biegunów w gniazdku napięcia nie ma, nie rozumiem dlaczego tak sie dzieje? Faza / zero. Wypadało by poznać najbardziej podstawowe podstawy przed uprawianiem serwisu elektrycznego. Tym niemniej, przebicie jest, coś majstrującemu nie wyszło, i jest zagrożeniem (choć zamknięty odkurzacz niby ma obudowę).
Witam. Jeżeli jest przebicie miedzy zaciskami z puszki a obudową, to silnik jest uszkodzony. Podłącz omomierz i podaj wartości.
Silnik może dostawać przebicie do obudowy przy wyższym wysterowaniu.Wtedy pali mostek. Próbowałeś z zamienionym zasilaniem na wtyczce?
Większość mierników uniwersalnych ma pomiar pojemności. Można też zastosować metodę techniczną. Wcześniej napisałem prawdopodobnie bo może to nie być wina kondensatora tylko silnika. Uzwojenie silnika może mieć przebicie do obudowy.
na 1000000% silnik - sprawdzilem uzwojenia i wszystko co sie dalo. Poprostu stanal w pewnym momencie i nie chcial ruszyc i poszlo uzwojenie. Poza tym ma przebicie pomiedzy uzwojeniami i obudowa.
Niestety odpięcie ochronnego od obudowy nie pomogło zweryfikować silnika, ale przyszło mi do głowy przy tej okazji, jutro sprawdzić grzałkę pod tym kątem. Choć napięcie na grzałkę powinno iść już w czasie prania, ale dzięki za sugestię. PS. Jeszcze jedna myśl, gdyby dostawał silnik przebicie na obudowę, to (zakładając poprawność instalacji, która notabene...
Mierzyłem DC miernikiem M890C+. Ewidentnie silnik ma przebicie na masę, bo na innych urządzeniach wszystko jest ok.
Dziękuję za pomoc i odpowiedzi. Wygląda na to że gdzieś od przewodu 6 pojawia się przebicie na obudowę. Po odłączeniu przewodu 6 silnik po prostu nie rusza. Stąd problem wybijania rozwiązałem przez odłączenie PE od silnika. Chyba że istnieje jakiś inny sposób by naprawić to zabezpieczenie termiczne o którym wspomniał Kolega BIGALL?
Najprawdopodobniej przebicie uzwojenia silnika do obudowy. Ale p. Krzysztofie przecież są tam bezpieczniki. I to raczej niezawodne - topikowe? To przed zwarciem. Termik przed przeciążeniem. Czy ten termik ma styk rozwierny wpięty w obwód sterowania? Dodano po 2 No chyba, że w bezpiecznikach są gwoździe?
Proponuje kolejność wg łatwości odłączenia, np elektrozawory, silnik, pompka, grzałka. Niestety trzeba będzie sięgnąć do spodu. Gdybyś namierzył który przewód jest od czego to - jeśli się da - można odłączać od góry. Zobacz czy jakiś przewód przebiegając luźno obok bębna nie przetarł się w trakcie wibracji bębna z zawieszeniem. Dopiero na końcu drogi...
Zawsze bezpieczniej jest rozłączać fazowy i neutralny. Wówczas po wyłączeniu mamy pewność, że urządzenie nie jest pod napięciem i nawet gdyby wystąpiło przebicie do obudowy, to nikomu nic nie grozi.
U mnie przebicie było w tym miejscu (strzałka): http://obrazki.elektroda.net/5_126367965... Ale nie wiem czy będę to próbował naprawić. Swoją drogą, czym można by wypełnić dziurę po przebiciu, aby się nie spaliło i nie przewodziło lepiej niż powietrze ? ;] PS. Przebicie zdiagnozowałem mierząc opór pomiędzy wyjściem na świece, a tym metalowym...
Mam pytanie.Dlaczego silnik jednofazowy podłączony wraz z kondensatorem wykazuje jakby miał przebicie na obudowę(sprawdzałem próbnikiem napięcia czyli "neonówką").Sprawdzałem też uzwojenie induktorem 1000V ale nie wykazuje przebicia.
od razu na wstępie że Eurolite do dobrych producentó nei należy widziałem kila efektów i byłem zdegustowany zreszta miałem też flowera i był do du..... . Co do Zig Zaka dowiedziałem się że te z przeceny są z wadą fabryczną tzn wystepuje u nich przebicie na obudowie :| drugiego efektu nigdy nie widziałem podczas działania ale sadzac po Eurlite nic specjalnego...
przebicie obudowę przebicie obudowę silnika pralki przebicie obudowę falownika
odczyt programu sterownika c20ne schemat generowanie pliku
odkurzacz elektrolux odkurzacz elektrolux
Tokarka TSB20 - problem z posuwem, samoczynne wyłączanie Silnik nie odpala po wymianie czujnika wału, rozrusznika i silniczka krokowego