Problem się już wyjaśnił. Lampy to 6N2P. Napięcia są prawidłowe. Po włożeniu nowej/innej lampki wszystko ok. Natomiast te przebite nie wykazują wiele większego przydźwięku w układzie se. Problem wywołał przebity regulator napięcia na mosfecie dla pierwszego stopnia wzmacniacza. Zaraz po załączeniu napięcie nie było ograniczane do 250 v tylko wędrowało...
No ale alternator jest na 12 V? Jest samowzbudny, więc wina może leżeć po stronie regulatora napięcia, ew. przebicie wirnika jeżeli regulator kluczuje masę. Sprawdź napięcie na wyjściu kontrolki ładowania, bo widzę tam dwa przewody. Może tam coś obciąża i obniża napięcie pomiarowe regulatora. Natomiast moduł 14V/28V służy tylko do ładowania drugiego...
Miernik nastawiony na napięcie zmienne. Pomiar napięcia pomiędzy dwoma kablami bez podłączonego regulatora. Jak po podłączeniu prawidłowo regulatora znika napięci to cewki przypalone lub przytarte. Zmierz czy nie maja przebicia na masę, co może świadczyć o przycięciu przewodów podczas montażu lub przepaleniu uzwojenia do masy.
Witam. 2.6 A w sposób ciągły ? Jeśli tak to usterki proszę szukać w alternatorze, regulator napięcia lub co bardziej prawdopodobne przebita lub przebite diody prostownicze. Cała reszta stacyjką jest odcinana poprzez przekaźnik.
Damianie. Na początek musisz zrozumieć, jak to działa. Trafo 220 > 220 to trafo separujące sieć od układu, trafo bezpieczeństwa. Regulator do halogenów + kondensator tworzą układ dostarczający impulsy do pierwotnego uzwojenia cewki zapłonowej. To coś jak układ zapłonowy w aucie. Z cewki impulsy wysokiego napięcia idą na powielacz, gdzie są prostowane...
Tak samo na zapalonym jak wcisnę przycisk rozrusznika to nie słychać żeby się kręcił Brawo! Jeszcze cały ten rozrusznik ? :cry: Prawdopodobnie przebite diody w regulatorze napięcia i oberwana masa akumulatora. W takim przypadku bez pracy silnika obwód zamyka się przez zwarte diody i uzwojenie alternatora (magneta).
gdy alternator jest odłączony od instalacji, nie można odpalić silnika i zmierzyć napiecia na alternatorze zupenie bez obciążenia? Pytam, bo nie wiem, ale chetnie się dowiem. Jak wspomniałem, zupełnie poza tematem. Alternatory 9 diodowe wzbudzane za pomocą napięcia (a właściwie prądu )na zacisku D+, jak uruchomisz bez obciążenia akumulatorem zacisku...
Zwarcie, przypalenie wirnika skutkuje obniżeniem napięcia ladowania a nie wzrostem. Jeżeli uszkodzi się któraś z diod wzbudzających lub przebije regulator możesz mieć wzrost napięcia na wyjściu..
*zwarcie na instalacji (uszkodzona izolacja) *uszkodzony włącznik oświetlennia bagażnika (o ile takie jest) *uszkodzony regulator napięcia *przebita dioda w alternatorze
Mam trzy niesprawne alternatory które podobno zle ładowały Rozłozyłam je i sprawdziłam diody przy napięciu 12V izolacje stojana i wirnika przy napięciu 220V I wszystko niby jest w porządku Ktoś mi powiedział ze to musi być regulator napięcia A czy może być tak ze dopiero pod obciążeniem jest jakieś przebicie? A tak wogóle to regulator napięcia można...
A jak odłączy raptownie regulator napięcia ładowanie to co przebije?
Regulator zostawię, ale dam mostek za nim. Czy warystora 130V nie przebije? Napięcie skuteczne będzie 110V, ale szczytowe jak bez regulatora.
Nawiew, ogrzewanie szyb i kilka jeszcze innych dużych urządzeń jest zasilanych z INNEJ linii stacyjki, tzw X - nie ma wpływu na usterkę. Jeszcze możliwa sprawa to regulator napięcia - przebicie, albo zawilgocona skrzynka bezpieczników. to oprócz tych wymienionych wcześniej.
Jak miernik piszczy pomiędzy konektorami alternatora, to raz, że masz 6 a nie 9 diodowy i ten regulator nie zadziała, a dwa, masz przebitą/ zwartą którąś diodę -
Jak widać w tym poście i chyba z 10 innych z podobnego okresu - lipiec/sierpień 2008 jest to popularna przywara notków - zimne luty mogą występować, ale jeśli to zawodzi to pozostaje poszukać kondensatora, który utracił pojemność i/lub przebitego rezystora w okolicach regulatora napięcia na płycie głównej.
alternator może mieć w tym swój udział ..(np zaolejone uzwojenie itp) Z tym zaolejonym uzwojeniem, to akurat jest bzdura, nawet zwarty do masy stojan nie spowoduje poboru prądu z akumulatora, natomiast przebita/ zwarta dioda + lub uszkodzony regulator napięcia (zwłaszcza Bosch z serii F00M-xxx) jak najbardziej
Z dużą dozą prawdopodobieństwa jest to układ ME6209A30M3G. Pierwsze 2 znaki odpowiadałby za oznaczenie układu, a kolejne 2 za datę/serię produkcyjną. Dla pewności skontaktowałbym się z producentem. W każdym razie po zdjęciu można się domyślać, że jest to linowy regulator napięcia.
Sprawdź regulator napięcia i wszystkie diody w prostowniku.
Według mnie wina leży po stronie alternatora, na postoju ma za niskie napięcie, rozładowany akumulator po 20 min. postoju. Być może regulator napięcia w alternatorze lub masz gdzieś przebicie w instalacji i to Ci go rozładowuje.
W przypadku uszkodzenia uzwojenia statora, występuje zwarcie (przebicie) do masy. I co to zmienia?
Cześć! Przyczyn może być kilka np: bardzo duży pobór prądu w czasie pracy,przebicie na stojanie,niesprawny regulator napięcia, choć w czasie pracy alternator może się nagrzewać nawet do 50 st C w zależności od obciążenia ,a żarzenie kontrolki na desce może świadczyć o niskim stanie ładowania.Sprwadź czy na wolnych obrotach i przy włączonych np światłach...
a kable mogą mieć przebicie jak nie ma odpowiedniej masy albo regulator napięcia jest do bani??słyszałem ze zaizolowanie kabli taśmą pomaga,to prawda???
Miałem takie przypadki, że pomimo sprawnego regulatora napięcie mocno powyżej 14,4. Prawdopodobnie przebicie na uzwojeniu wirnika lub komutatora do "masy".
Po roku wracam do tego tematu, trafił mi sie taki sam monek z uwaloną linią. Regulator napięcia dla stopnia końcowego linii jest tutaj dość nietypowy i jak to w Eizo troszke zakręcony - właściwie wszystko już jest postawione tylko brak mi pewności co do diody zenera oznaczonej jako ZD502 wstawiona między C i B tranzystora Q512 2sd1889 - darliongton....
Kontrolka po przygazowaniu gaśnie ale nie wzbudza alternatora W t24 napięcie po przegazowaniu osiąga napięcie akumulatora czyli 12 V Kolego zaprzeczasz sam sobie bo z tych pomiarów wynika że alt. się wzbudza tylko nie ładuje. Rozbierz, pomierz diody, uzwojenie na przebicie do masy.
Witam koledzy otóż mam taki problem wykonałem samemu regeneracje alternatora dodam iż przed działał poprawnie ładowanie 14.3V prace wykonałem raczej dobrze wymieniłem komutator,szczotki wlutowałem w regulator napięcia nowe + łożyska nowe wyczyściłem wszystkie styki w alternatorze z szadzi itp. Jedynie czytałem iż komutator niezależnie jak podłączymy...
tak są takie same... a ta druga jest upierdzielona od kleju tylko... w instalacji nic nie ruszałem... jak sprawdzić ohm-mierzem gdzie jest przebicie ?
Cześć. Przepięcie, wyschnięte elektrolity na +B, przebity kondensator powrotu, itp. Sprawdź też regulator napięcia. Co do zamiany to można, ale po co jak te tranzystory są dostępne (fakt drogie). Pozdrawiam.
Napięcie zasilania Q503 2SJ449 - 185V. D509 to RD10ES. żarówkę podłącz raczej za L501 czyli 2 pin trafopowielacza. Podłączenie żarówki pod 1 pin trafa powoduje że Q503 będzie mniej obciążony. Niektóre sony dopóki nie wystartyje odchylanie startowały z niższymi napięciami z przetwornicy - tyle tylko aby monitor wystartował a po starcie zasilacz synchronizuje...
Definitywnie temat zakończyłem, A mianowicie zostały wymienione uzwojenia (wszystkie mialy przebicie do ubudowy).
Cewka WN raczej jest poza wpływem regulatora napięcia,czarny nalot może być spowodowany małą energią iskry na świecy[przez te przebicie na kablu WN]lub zbyt bogatą mieszankę.Trzeba pamiętać że-iskra to nie jest pojedyncze wyładowanie,tylko seria coraz słabszych.Czas trwania tych wyładowań i ich energia ma duże znaczenie dla poprawnej pracy silnika.
Nie mniej jednak nigdy po wymianie Kompletu nie miałem powrotu. Bo przyczyną jest korozja złacza płytki diodowej minusowj do obudowy, jak wymieniasz to styk jest czysty i nie pali diody na przebicie wysokim napięciem, a pali zawsze tę samą diodę minusową te ze strony zasilania regulatora więc i regulator. Diody na 35V parodia. Te z AS są lepsiejsze...
W razie co tu jest schemat [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Po pierwsze rzadko przetwornice naprawia się na raty, poprzez wymianę np jednego kondensatora. Po takiej awarii standardowo do wymiany wszystkie elektrolity, po stronie pierwotnej. Dla pewności zawsze optolelement i regulator napięcia, diody, tranzystory do pobieżnego...
Co to jest? Ta część znajduje się przy regulatorze napięcia. Zauważyłem, że ma przebicie. Proszę podać wartość abym mógł ją wymienić. http://obrazki.elektroda.net/44_12309301... http://obrazki.elektroda.net/1_123093030... http://obrazki.elektroda.net/11_12309315... Pozdrawiam
Problemem oprócz mocy może być drugie przebicie tranzystora mocy przy większym spadku napięcia - trzeba sprawdzać na wykresie SOAR.
Od razu przejdę do rzeczy, alternator Bosch 14V 55A na stole probierczym z wiertarką. Kontrolka ładowania gaśnie na napędzie zawsze ponieważ uporałem się z diodami. Lecz problem jest następujący: Na stole z wiertarką gdy alternator jest obciążony tylko akumulatorem napięcie na D+ i B+ jest niemal równe. Na D+ 14,2. Na B+ 14,0. Kontrolka nie świeci....
Oraz jedna nóżka od... (bodajże regulatora napięcia?) jest ledwo przylutowana. To nie regulator napięcia tylko tranzystor MOSFET, wylutuj obydwa oznaczone NF1 i NF2. Zmierz, bo raczej na pewno mają przebicie.
Sprawdzenie diod masz napisane , regulatora napięcia miernikiem nie sprawdzisz. Uzwojenie wirnika na przebicie do masy można miernikiem/omomierzem/ , uzwojenie stojana ten miernikiem , ale to są pomiary nie miarodajne. Optycznie pierścienie na wirniku - widać jak są wyrobione.
Oprócz przebitych tranzystorów miałem kilka przypadków specyficznego uszkodzenia regulatora napięcia. Jeśli tranzystory nie wykażą zwarcia należy uruchomić płytę bez procka i zmierzyć napięcie które powinno iść na rdzeń. Najczęściej jest brak napięcia lub (nie pamiętam) chyba 1,74 lub 1,45 (związane z ustawieniem pinów na off) Jeśli jest wyższe lub...
Witam także mieliście racje dziś kupiłem nowy regulator napięcia zamontowałem i ładuje To na 100% ten tranzystor musiał miec przebicie bo jak pisałem po dołączeniu przewodu od kontrolki na literke D lampka się nie paliła bo było cały czas napięcie czyli ten tranzystor w środku regulatora miał przebicie tak to rozumiem a po wymianie od razu sie zapaliła...
Witam. Niestety istnieje wiele przyczyn dlaczego tak się dzieje :/ z elektrycznych przyczyną może być: nie kontakt na którymś złączu, przebicie na cewce zapłonowej (ta z żółtym przewodem) przebicie żółtego przewodu do masy, uszkodzony regulator napięcia (czarny przewód zasilanie elektryki- sprawdź czy nie zanika napięcie) uszkodzona pompka paliwa (niebieski...
Witam Panowie.. mam pytanie poniewaz spalił mi sie regulator napiecia w Gsxr 600 K7, sprawdziłem na przewodach statora 3fazowego omy przebicie i napięcie między fazowe wszystko sie zgadza jak w serwisowce.. czy jest coś co mógłbym jeszcze sprawdzić by zapobiec kolejnemu spaleniu regulator? Ładowanie mialem na biegu jalowym przy swiatlach mijania 14.2...
Trójfazowy regulator mocy ze sterowaniem grupowym do zastosowań grzewczych. Sterowanie napięciem 0-10V lub prądem 0-20 mA Długość cyklu grupowego 45 sekund. Triaki włączane w zerze dla zmniejszenia zakłoceń. Minimalne obciążenie 500W Moc maksymalna (zaleznie od modelu i napięcia zasilania) 23kW do 44 kW Sygnał sterujący separowany (odporność na przebicie)...
Jeżeli napięcie 19V "przebiło się" przez ten regulator i doszło do dalszych obwodów fotopułapki np. procesora to część elementów może być nieodwracalnie uszkodzona. Jeśli nie ma większych uszkodzeń poza obwodami zasilania to można spróbować naprawić tą fotopułapkę. Ten regulator napięcia zapewne można by zastąpić innym regulatorem o tym samym napięciu...
Regulator napięcia uszkodzony, nie odcina wzbudzenia mości panowie. Gdyby któraś z diod była przebita, to prąd byłby znacznie większy - z efektami cieplno-świetlnymi włącznie.
>>21351884 nie ma ani jednej diody, ani żadnego regulatora napięcia. Mam podobny agregat prądotwórczy i jak nie ma pierścieni, to nie ma regulatora napięcia. Ale wtedy uzwojenie wirnika jest zwarte dwoma diodami i opornikiem połączonymi równolegle. U mnie agregat też się nie wzbudzał, przyczyną była przebita jedna dioda. W tym przypadku, tak...
Z przewodami wszystko ok, zostały oryginalne motocrafta, pojdejrzewam regulator napięcia, ktory puszcza prąd do cewki - ponieważ cewka zaczęła pracować na 3 cylindry w momencie kiedy z luzu wrzuciłem na bieg trzeci po rozpędzeniu samochodu (oszczędzam paliwo, wyłaczając dopływ paliwa kiedy wiem, że będę się zarzymywał - sytuacja jednak wymusiła, że...
mam 2 jedno nówka - taki sam efekt. Przypuszczalnie regulator, czekam na inny - niestety też używany ale podobno testowany. Jest pewna zagadka, pomierzyłem dokładnie jeszcze raz cewki i okazuje się że opór pomiędzy cewkami wynosi 0,7 Ω ale pomiędzy cewkami i masą wynosi tyle samo. Czyżby przebicie ?[/table]
Na jednej z faz z alternatora było przebicie na masę, przez co wszystko wariowało. Temat zamknięty.
Driver - podsunąłeś mi pewien pomysł. LF411 steruje napięciem, po zaniku -5v przestaje i pojawia się maksymalne napięcie. Zasada regulacyjna jest taka, że przy maksymalnej rezystancji potencjometrów P1 i P2 napięcie jest najwyższe czyli do punktu B (wyjście LF411) jest dostarczane minimalne napięcie - wieczorem sprawdzę dokładnie jakie - czyli .......
Zmierzyłem multimetrem rezystancję między bolcami wtyczki a obudową, miernik pokazał 42 Mohm, rezystancja wzrastała dosyć szybko aż do 62Mohm, tak jakby ładował się kondensator, następnie miernik pokazywał brak przejścia, czy to kwestia ładowania się kondensatora w regulatorze, czy jest przebicie na obudowę ? Wierzyłem napięcie między obudową, a N,...
Czy pomiędzy fazą a masą motocykla powinno byś napięcie? U mnie jest mniej więcej połowa tego co między fazami (oczywiście na odłączonym regulatorze). Podejrzewam przebicie ale żarówka nie zaświeci, tylko miernik pokazuje. Mam problem z ładowaniem taki że czym większe obroty tym niższe napięcie. Na wolnych obrotach 12v na większych 10V (zabija aku)
Kupiłem ostatnio silnik 500W na 24V z firmy-importera magma, mają też wersję 1kW na 48V: https://magma.sklep.pl/pol_m_SILNIKI-STE... Tak sobie pomyślałem, po co drogi zasilacz 1000W jak go wsadzę w bezpieczną obudowę. I mam ochotę zasilić te silniki prosto z sieci przez regulator PWM. Średnie...
A jeszcze jedno na schemacie wyraźnie napisane jest gdzie ma być faza, a gdzie 0. Jak bym pomylił fazę z 0, to co by się stało (spalił bym regulator)? Jest to zaznaczone dlatego, że na potencjometr idzie bezpośrednio to napięcie. Przy odwrotnym podłączeniu i awarii potencjometru (przebicie) może nastąpić porażenie prądem elektrycznym. Aby tego uniknąć...
... I Mam pytanie jakie maksymalne napięcie i prąd można dać na wirnik . ... Trudno podać gotową informację nie wiedząc ile voltów chcesz mieć na wyjściu. Przewijanie alternatora mija się z celem, bo producent przyjął optymalne wartości dla danej konstrukcji. Przewijanie alternatora na wyższe napięcie mam za sobą i skończyło się porażką, nastąpiło...
w starociach z prądnicą był to objaw sklejonego regulatora napięcia ale przy alternatorze to się chyba już nie zdarzało Przebita dioda.
BD912 i tak ma większy prąd CE niż oryginalny MJE2955 Prąd w tym przypadku nie ma nic do rzeczy. poza tym napięciem przebicia bym się nie martwił, bo złącze i tak jest zabezpieczone diodę 1N4007. Niestety tu się mylisz bo prawie wszystkie wszystkie uszkodzenia regulatorów są wywołane przez przebicie CE i CB.Zresztą sprawdź czy uszkodzony tranzystor...
Witam Zwracam się z prośbą o pomoc w diagnozie ustaerki na płytce zmywarki Bosch SRV45T63EU/01 W trakcie trwania programu zmywarka umarła, brak reakcji na włącznik sieciowy. Po rozebraniu i przejrzeniu tematów, w szczególności: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Wrzucam poprawiony dzięki pomocy irek2 schemat Akrzy . https://obrazki.elektroda.pl/8366276100_... Głównym błędem na schemacie Akrzy była dioda zabezpieczająca bramkę irf630, powinna być to dioda zenara w innym przypadku na bramce będziemy mieli napięcie równe napięciu na kondensatorze 220uF/250V co spowoduje przebicie bramki. "Próg...
(at)BANANvanDYK pomyśl, czy to jest możliwe przy sprawnej instalacji? Bo obwód świateł stop, to obwód na prąd stały, który kontakt z cewkami statora ma poprzez regulator napięcia. Ten musiałby być przebity, by przepuszczać wstecznie. Poza tym, jeśli przy załączaniu hamulca widać ruch na wale, to świadczy to raczej o bardzo kiepskiej kondycji silnika,...
No to wytłumacz mi dlaczego trafia do mnie do naprawy setki alternatorów z przebitymi diodami od pracy bez obciążenia? Jak diody na 50V mają wytrzymać napięcie ponad 100V, które generuje nieobciążony alternator?
Może i koło puszcza po zalaniu. Ale spalić stojan w tym typie to już kozaka potrzeba. Nie trzeba kozaka, wystarczy że wirnik dostaje przebicie na masę i napięcie idzie na max, idzie na max to go regulator obniża, gdy go obniży to znowu jest zwarcie do masy i tak w koło Macieju. Co to za szpec że się poddaje, co to za miasto że nie ma alternatorów po...
Tak na szybko: do zabezpieczenia grzałek B10A, osobne zabezpieczenie sterowania B6A, przewodu N do grzałek nie połączaj, (tylko zostaw spięte ich końce jeśli są na 230V), między B10A a ssr powinien być stycznik sterowany przez wyjście AL1 Rexa (zabezpieczenie przed przepaleniem grzałek gdy ssr się przebije) i dodatkowy przełącznik do zdejmowania napięcia...
Witam. Stawiam na regulator napięcia(podstaw- do sprawdzenia), ale warto sprawdzić szczotki. A mogą to być diody w prostowniku- któraś ma przebicie.
Na początek proponuję zmierzyć tranzystor w odchylaniu linii, prawdopodobnie będzie przebity na złączu C-E.Jeśli tak , to podstawić w to miejsce najlepiej taki sam.Sprawdzić cała płytę pod kątem wadliwych lutów , potem sprawdzić tranzystor polowy w regulatorze napięcia do odchylania linii oraz elementy wokół niego.Dopiero po wykonaniu tych czynności...
Witam, W Renault Megane 1.6 benzyna z 98r.(przed liftingiem) resetuje się komputer. Czasami podczas jazdy, zaraz po odpaleniu, włączeniu świateł. Objawy bardzo różne, podskakujące zegary po przekręceniu kluczyka, po podświetleniu wyświetlacza od radia zauważyłem dziwnie falujące napięcie po zwiększeniu obrotów. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu resetuje...
mostek prostowniczy i regulator napięcia do wymiany. Z doświadczenia doradze, abyś zmienił stojan nawet jak elektryk powie że jest dobry, bo może mieć przebicie w większej wilgotności - częsta usterka w tych alternatorach.' sprawdza się go pod wodą na przebicie do obudowy żarówką i 220 v pozdrawiam jarek Dodano po 16 mostek prostowniczy i regulator...
Skuter posiada typowe rozwiązanie alternatora trójfazowego z magnesami trwałymi. Regulator w cenie 390 zł to norma. Regulator bez wątpienia uszkodzony, skoro daje takie napięcie, a nie ma wejścia "sense". Posiada ślady przypalenia? Uzwojenie alternatora w takim przypadku również należy gruntownie sprawdzić. Na początek sprawdź czy nie ma zwarcia uzwojenia...
niestety nie moge zrobic zdjecia regulatora od srodka poniewaz jest to jednorazowka, odlew i nie ma jak rozkrecic... wlasnie kupilbym regulator ale boje sie ze to moze nie byc to... chociaz w sumie coby moglo byc innego... bo regulator troche kosztuje niestety Dodano po 3 mam w klasie kumpla ktoty sie zna troche na tej elektryce w skuterach i mowi ze...
Należy sprawdzić końcówkę H (2SC...), jeżeli jest przebity to prawdopodobnie rozjechała sie przetwornica (elektrolity do wymiany), należy też sprawdzić regulator napięcia zas. H (najczęściej jest na IRF...). Jeżeli końcówka jest dobra to może być trafo, często przebija kondensator na wysokim. Można zmierzyć omomierzem między kapturkiem a masą (najpierw...
Teoretycznie zrozumiałem, ale musiał bym to spraktykować. Teraz mam pytanie czy wartość napięcia które powoduje przebicie lawinowe, dla każdego tranzystora danego typu jest taka sama i jaki to rząd wielkości.
Radio nie jest oryginalne, Pionier DEH 4400RB auto z tym radiem w moich rękach od 8 lat raz zamontowane i siedzi do tej pory, elektryk też sprawdzał tzn wyciągnął całkiem radio i było to samo jedna rzecz która mi teraz wpada do głowy to , przy wymianie świec zapłonowych jeden z przewodów wysokiego napięcia zaraz na zgięciu bliżej świecy miał pękniętą...
To nie problem diody. Wyjmij regulator i zobacz czy czasem jeden z pierścieni na wirniku nie ma przebicia do masy. Przyjmijmy że jest przebicie czy regulator nadaje się do wyrzucenia ? Potrzebuje auto dziś zaraz rozbiorę alternator
Witam. Mam problem z ładowaniem w Mitsubishi Sigma 3.0 12v 93', na biegu jałowym ok 12,8v (bez obciążenia) z obciążeniem spadek poniżej 12,2v przy obrotach powyżej 2000 ładuje 14,1 - 14,2v. Wymieniony regulator napięcia, sprawdzony mostek i diody wzbudzenia, kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu. Czyżby przebicie na stojanie?
Dobre. Prawdopodobne usterki: -zwarty stojan -przebicie stojana do masy -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda w mostku -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda wzbudzenia -uszkodzony regulator napięcia -zwarte uzwojenie wirnika -zwarcie do masy uzwojenia wirnika ale pocieszające jest to że szczotki masz dobre (prawdopodobnie). Dobierz sobie coś z tej listy.
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Tam jest tylko włącznik czy jeszcze jakiś regulator obrotów ? Jak masz na myśli kondensator przeciwzakłóceniowy to odłącz go do testów, może ma przebicie, albo go dostaje dopiero pod napięciem a na mierniku wychodzi że jest dobry.
Co ciekawe kontrolka gasła też po odłączeniu kabla od alternatora (tego grubego) Czasem nie odłączałeś głównego przewodu obciążającego alternator w czasie pracy? ? Jeśli tak to teraz diody główne alternatora do sprawdzenia- jeśli pracowały bez obciążenia to mogły zostać przebite. Pytanie następne - czy to "pudełeczko" ma dobre połączenia z obwodem...
Zaniedbałem trochę swojego posta , już około 2 tyg. prądnica ładuję . Wirnik prądnicy miał przebicie , po włożeniu innego wszystko wróciło do normy. Uważam że posta można zakończyć.
Witam -Prawdopodobnie akumulator do wymiany. Najprostszym sposobem byłoby pożyczenie sprawnego akumulatora i zamontowanie go w pojeździe ,no i zaobserwowanie czy objawy ustąpiły. Innym problemem może być rozładowywanie się akumulatora. Wśród przyczyn można wymienić między innymi: -przebicie na którejś z diod alternatora -uszkodzenie regulatora napięcia...
Kolego to nie przebicie a normalna rezystancja cewek jak dobrze widze tam sa normalne cewki masowe zukac w instalacji moze wadliwy lub nie taki regulator
Witam! Bardzo prawdopodobne, że trafo poleciało... Dla pewności możesz sprawdzić standardowe rzeczy: zimne luty (przedewszystkim!), skorekcję, napięcie B+ i regulator... Ale mimo wszystko stawiam na trafo (obejrzyj, czy nie przebiło gdzieś do radiatora)... Pozdrawiam. P.S. O ile mnie notatki nie mylą, to jest to chassis CA-65 i trafo 6174Z-1031A (odpowiednik...
Strzelam że chodzi o zasilenie iskiernikowej cewki Tesli, to chyba klasyczny zasilacz do takowej. :) Jak już wspomnieli poprzednicy obniżanie napięcia nie ma sensu (jak ma przebić i tak przebije), ponadto byłoby trudne (musiałbyś po stronie pierwotnej dać bardzo drogi i masywny transformator). Jakiekolwiek regulatory fazowe na triakach itd. odpadają...
Co to za alternator? Jak podłączone wzbudzenie? Jeżeli nie ma wewnętrznego regulatora, a wzbudzenie podłączyłeś do wyjścia, to nic dziwnego że produkuje on takie napięcie. I tylko czekać, jak sie w nim diody przebiją i szlag go trafi. Co do kupienia przetwornicy na np. Allegro czy w Gotronik to chyba nie jest to wielka sztuka? Kurier ci do domu przyniesie...
Popieram opinię ostatnią czyli uszkodzenie (przebicie) diody wzbudzenia. Mozliwe także, że dzięki niekoniecznie kompetentnej ingerencji nastąpiło zwarcie w układzie regulatora a właściwie jego uszkodzenie. Podsumowując wywód napięcie wzbudzenia wewnętrzne przechodzi prez regulator na instalację samochodu czego nie może być.
Jeśli dobrze zrozumiałem to musisz sprawdzić szczotki, regulator i jeśli są diody wzbudzenia w alternatorze, obstawiam na spaloną diode i dlatego nie pali się lampka (ma przebicie z plusa)
Przerobiłem trochę instalację, dołożyłem dosyć sporą skrzynkę gdzie są dławiki kompensacyjne. Przedtem miałem to jeszcze w pełni nieogarnięte. Drapie się po głowie jak ludziom na YouTube działają te instalacje off grid . Czarna magia jeszcze na tych chińskich regulator-kach. Że im to działa i się nie pali. Nawinąłem nowe dławiki znacznie, znacznie mocniejsze...
Wylutowałem regulator napięcia i okazało się że sam układ na nodze 12 zwarcia nie ma. Powodem zwarcia był przebity kondensator elektrolityczny (C2008) o którym wspomniał emik (1000uF 16V). Obok jest jeszcze drugi taki sam on był sprawny noo ale wymieniłem oba i radio wróciło do żywych 💪🙂. https://obrazki.elektroda.pl/9299126700_...
Na początek zlokalizuj wyprowadzenia uzwojenia wzbudzenia , odłącz przewody dochodzące i podłącz w ich miejsce zasilanie z akumulatora [np. 6 volt] ,jeśli pojawi się jakiekolwiek napięcie to jesteś pewien że prądnica jest sprawna , jeśli nie to ; /podłącz w obwód wzbudzenia amperomierz gdy nie ma przepływu prądu; /w przypadku tradycyjnej prądnicy [szczotkowej]...
Witam po długiej przerwie. Zmieniłem diody na GP30J. Oczywiściie nowe. Sprawdzone miernikiem przed wlutowaniem i po Zero poprawy. Objaw ten sam. Jedyny objaw który zauważyłem to tak jakby alternator słabiej ładował. Przez chwile na diodach (głównych) na najniższej warstwie tych najgłębiej wciśniętych na teście diody miernik pokazywał przebicie. Obecnie...
Witam Dell latitude e6410 po podłączeniu ładowarki zero reakcji, laptop działa na baterii lecz jej nie ładuje, zasilacz sprawny, zrobiłem pomiary na złączu do baterii (podłączony zasilacz bez baterii) w tym lapku i w takim samym lapku oczywiście sprawnym: http://obrazki.elektroda.pl/9149254600_1... http://obrazki.elektroda.pl/1104769800_1...
Chyba nie dostaniesz odpowiedzi która wyjaśni dlaczego silnik cały czas pracuje na pełnych obrotach , bez dokładnego pomierzenia całej płytki . Jeżeli sprawdziłeś wszystkie elementy bierne i tranzystory i wszystko jest w porządku to pozostaje układ scalony . Ale nie znając jego nazwy będzie kłopot . Poszukaj w sieci po nazwie urządzenia lub symbolach...
120 zł za kompletne przewinięcie ? Czy tylko jednego z trzech uzwojeń które miało przebicie? Jeżeli za całość to bardzo tanio. A ze sprawdzeniem regulatora zapewne mają problem typowi elektromechanicy samochodowi-w samochodowych alternatorach nie występują takie regulatory a raczej "OGRANICZNIKI" napięcia
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
Witajcie, Jakiś czas temu doszła do mnie ta końcówka mocy. Po zdjęciu obudowy na pierwszy rzut oka uszkodzeniu uległy: - 3 tranzystory w stopniu końcowym czwartego kanału (Przeciążenie) - para IGBT (IRGP4066D) (Przeciążenie) - mostek prostowniczy BR3 (GBU2506SF) (Na nim odkłada się prąd zwarcia przy najczęstszej awarii tej końcówki, jakim jest przebicie...
Usterka wygląda na brak ładowania akumulatora, a następnie na błędy zapamiętane przez poszczególne moduły sterujące., chociaż u taty kiedyś zrobiło się zwarcie w akumulatorze i miał podobne objawy - oberwała się któraś płyta - napięcie na postoju 12,6V przy rozruchu spadało do 5V, z drugiego aku palił. Po założeniu nowego było dobrze. Stało się to po...
Rada moja wynikająca z zebranych doświadczeń jest taka, by nie naprawiać zasilaczy impulsowych jeśli nie ma jasnych powodów jego uszkodzenia w postaci np wyschniętych lub wylanych elektrolitów, zwłaszcza jeśli nie są to w jakiś sposób unikalne czy cenne zasilacze. Zwłaszcza za to nie powinni zabierać się początkujący. Nawet bezpieczniki będące w zasilaczach...
Kontrola jarzy i wraz ze wzrostem obrotów b powoli przygasa. Wymieniony regulator (klient) potem mostek prostowniczy - jedna dida wzbudzenia dziwnie się zachowywała. Żarówką sprawdzone przebicie na masę stojana i wirnika - brak przebicia. Napięcie ładowania wynosi ok 14,6 14,7 V, na wolnych obrotach 13,8 .Co może być przyczyną takich objawów?????
Witam, zauważyłem że na temat już dawno nikt nie odpowiadał. Mam kilka pytać związanych z powyzszymi wypowiedziami, a mianowicie: 1. Które kable zamienić przy prądnicy? 2. Jak sprawdzić czy prądnica ma przebicie/zwarcie. Dodam że na bardzo wysokich obrorach silnika moja Jawa 350 podobno ładuje, gaśnie wtedy żarówka ładowania. Bardzo proszę o odpowiedzi....
Witam. Chciałem prosić o pomoc w diagnozie alternatora. Problem dotyczy Massey Ferguson 255, a dokładnie alternatora montowanego za kompresorem. Prąd ładowania to ok 34A. Objawy: - Uzwojenie stojana bardzo się grzeje. Po około 2 minutach pracy na średnich obrotach stojana praktycznie nie można dotknąć - Przy średnich obrotach ok 1300obr/min prąd mierzony...
napiąć przebicie izolacja kondensator napiąć przebicie pomiar napiąć przebicie
palet maszyna czujnik wzorcowy cylindra różnice attiny atmega
zmywarka różnicówka zmywarka różnicówka
Kamera termowizyjna Uni-T 720A nie włącza się - przyczyny Philips PFL - Cztery mignięcia LED, TV nie działa