Masz przebicie uzwojenia wtórnego do ekranu (ekran oddzielający uzwojenie pierwotne od wtórnego/wtórnych). Ten zielony rezystor dużej mocy po stronie pierwotnej, to element tzw. soft startu (trafa toroidalne mają o wiele większy prąd rozruchu, niż np. na rdzeniu E-I). Po rozruchu (kilka sekund) rezystor ten jest zwierany poprzez styki przekaźnika obok...
Ten alternator kupisz za 60zł.[/quote] Tak, ale używkę do regeneracji, choć zdarzają się takie, które nie są zjechane i potrafią wytrzymać jakiś czas. Jednakże wolałbym taki niż chiński.
Jeśli bez tego uzwojenia działało to pewnie masz przebicie między uzwojeniami. Nawijałeś nowym drutem? Czy używanym? Takie uzwojenie raczej powinno być dobrze zaimpregnowane.
Faktycznie silnik się przezwaja :D Tabliczki znamionowej niestety nie ma. Dziwne ale jednak wychodzi ich sześć. Przebicie zmierzyłem miernikiem uniwersalnym-między przewodem białym i niebieskim a obudową jest przejście (testerem diod mierzone). Wyłącznika odśrodkowego nie ma więc zrealizowany jest w włączniku.
Napisalem jasno - na przewodzie nie podlaczonym do silnika pomiar wskazuje 220V, na przewodzie podpietym do silnika pomiar wskazuje 0V, silnik nie startuje, korki nie wywalają. Wychodzi na to, że przewód jest uszkodzony. Inny podpięty i silnik zadziałał.
Nic. Kupić silnik. Masz przebicie na izolacji uzwojenia wewnątrz. Prawdopodobnie na stojanie.
Opis diagnozy jest co najmniej dziwny. Cytat: "Wg diagnozy serwisanta winna jest pompa, która rzekomo ma przebicie na uzwojeniu Serwisant od sterownika postawił taką diagnozę w oparciu o pomiar rezystancji na zaciskach doprowadzających napięcie do pompy, tj. pomiędzy zaciskami N oraz L. Wartość pomiaru wynosiła 0,7 kΩ. " Chyba że miał na myśli...
Ponownie zerknąłem do tego oscyloskopu i okazało się że palenie tego rezystora jest spowodowane przebiciem między uzwojeniami wtórnymi transformatora (dokładnie 75V i 440V). Podłączyłem 75V z innego zasilacza i już nic się nie pali, co prawda nadal są spore zakłócenia, ale przypuszczam że nadal odpowiada za to przebicie na uzwojeniu 440V.
W przypadku silnika BLDC utrata momentu może być spowodowana przebiciem uzwojenia lub osłabieniem magnesów w przypadku ich przegrzania...
Witam Agregat PAB2 przestał prądzić, jest to wersja z trzema pierścieniami https://obrazki.elektroda.pl/6508522200_... Podniosłem szczotki i zmierzyłem multimetrem a następnie prostownikiem, że pierścienie mają przebicie na obudowę. Wydaje mi się, że na załączonym schemacie uzwojenia nie są "zmasowane". Czy ktoś może potwierdzić ?
Jest mała, żeby w ogóle coś przeskoczyło, muszę praktycznie dotykać masy. Czasem większą widać na platynach niż na kablu. Wymień cewkę WN; może mieć 'przebicie' do pierwotnego uzwojenia, dlatego obserwuje się 'przeskoki 'iskry na układzie dźwigni z platynkami . Z tego też powodu brak dostatecznej energii dla iskry na świecy. e marcus
Sprawdziłem omomierzem ciągłość uzwojeń silnika (rys. 1, STAT i ROT) oraz to, czy nie ma przebić (pomiędzy wszystkimi 9 kablami a masą). Przebicie uzwojeń do masy najlepiej sprawdzić induktorem . Mostek Graetza P2 sprawny ?
Jedyne co zauważyłem to, że czasem pralka nie chce odwirować i bardzo długo się męczy z odwirowaniem, lub muszę zmienić obroty na mniejsze żeby mi odwirowało, może to jest przyczyną. Tutaj należy szukać przyczyny. Wstępnie wygląda na przebicie uzwojenia wirowania w pralce.
Np. przebicie uzwojenia wirnika.
Nic nie tracisz możesz zyskać, wiem, że porada może być solą w oku ale... Wymontuj tą pompę i całą zanurz w wodzie destylowanej na min. dobę, potem wyciągnij ją z wody i na dobę zanurz np. w spirytusie-izopropanolu również na minimum dobę. Po wyciągnięciu, niech pompa w naturalny sposób wyschnie. Jeżeli nie ma przebicia uzwojeń do masy, użyj środka...
Driver silnika krokowego należy zasilać możliwie najwyższym napięciem, wówczas driver może uzyskać z silnika najlepszą charakterystykę dynamiczną. Zazwyczaj ograniczeniem jest maksymalne napięcie zasilania drivera, napięcie przebicia uzwojeń silnika jest raczej nieosiągalne. na naklejce jest podane napięcie 2.0 V i prąd 1.1A Z tego wynika tylko rezystancja...
Jeśli wszystko zrobiłes prawidłowo,a wirnik jest dobrany właściwie,to nowy wirnik wyraźnie padł.Być może leżał gdzieś długo w wilgotnych warunkach i dostał t.zw.zwojówkę,czyli przebicie uzwojeń między sobą.Jeśli tak, to po pewnym czasie pracy zobaczysz dwie sąsiednie działki komutatora wyraźnie fioletowe - różne kolorem od pozostałych.
Sprawdź czy nie ma przebicia między uzwojeniami, na wyjściu spawarki jest ok 70V i niektórych takie napięcie już potrafi odrzucać.
Najprawdopodobniej masz zawilgocenie alternatora, co w UNO często się zdarza. Szególnie, że jest on nieszczęśliwie zamontowany. Może nastąpić przebicie między uzwojeniami i wtedy będziesz musiał jechać na samym akumulatorze, co przy włączonych światłach jest dość dużym problemem.
Silnik 1,1 kW 1440 obr/min. Jeśli uzwojenie ma teraz przebicie do masy to prawdopodobnie jest już przegrzana izolacja żłobkowa. Daj zdjęcie tego miejsca.
No i okazało się, że problemem był silnik. Przebicie /upływność uzwojenia do masy. Upływność mierzyłem wcześniej tylko na zimnym silniku i to był błąd. na świeżo zakończonym programie - rezystancja wynosiła ok 7 MOhm. po wejściu w tryb serwisowy pojawił się ponownie błąd F11 - skasowałem go ponownie i podmieniłem silnik. Po podmianie silnika - wydaję...
Każda pompa da się naprawić, ale nie jestem pewien czy warto... Zależy czy chodzi Ci o naprawę u fachowca czy próbę samodzielnej naprawy? Jeśli chcesz spróbować samodzielnie, sprawdź kilka rzeczy: Czy oprócz kondensatora w środku jest jeszcze jakiś układ rozruchowy? Zmierz, czy po rozpięciu uzwojeń nie ma przebicia między uzwojeniami lub do masy oraz...
hm.. na czym mogło by polegać uszkodzenie alternetora? Pierścienie ślizgowe, przebicie uzwojenia, mostek diodowy, czy sam regulator?
Taka mała anegdotka. Nie podłączaj nigdy wzmacniacza bez podłączonego głośnika (obciążenia) grozi uszkodzeniem trafa głośnikowego (przebicie uzwojenia pierwotnego)
Kolego Marianie! Czytaj uważnie! Ja pisałem o przebiciu między uzwojeniami! To też mało prawdopodobne ale możliwe, niech będzie. Jednak stawiamy na TDA...
Trafo ma przebicie na stronę pierwotną. Nieraz to miałem przy pastuchach. Ostatni raz w ten sposób mi padł pastuch EPU 6J MEGA 12V/230V NEW Tam napięcie to 12kV i przebija izolację. Jak masz na gwarancji to odeślij nim padnie elektronika. Jak nie masz to spróbuj kupić trafo. Tak że jak bateria kopie to wewnętrzne przebicie trafa na uzwojenie pierwotne.
Nadmieniam, że silnik po uruchomieniu programu np. wirowania sam nie kręci. Ale stwarza wyraźny opór, takie lekkie szarpnięcia przy próbie zakręcenia wirnikiem bez obciążenia Ewidentnie brak jednej fazy lub przebicie uzwojenia do masy. Jest w tym silniku prądniczka tachogeneratora? Powinien być tam czujnik wibracji. Warto dokładnie sprawdzić przewody...
No to zmierz izolację uzwojenia pierwotnego transformatora głośnikowego. Odłączącz wszystkie cztery wyprowadzenia i zmierz rezystancję uzwojenia do masy. Obawiam się że to to. Przebicie do rdzenia. Dodano po 13 Nie odłączj wtórnego, bo przebicie może być międzyuzwojeniowe.
Wcześniej działał bo używałem go długo do różnych układów ale ostatnio nasycił mi się rdzeń i bardzo mocno zagrzał. Może to spowodowało przebicie uzwojenia wtórnego.
A czy gdy silnik jest ciepły i nie chce odpalić iskra na przewodzie WN (bez fajki) jest podobna jak na zimnym? Jeśli jest mniejsza lub zanika to moze byc wewnętrzne przebicie uzwojeń cewki zapłonowej (cewka do wymiany)
Możliwe, że ten znakomity efekt spowodował przebicie uzwojenia wtórnego transformatora, co doprowadziło do uszkodzenia tranzystora. Nie ma jakichś niepokojących objawów ze strony transformatora? Głośne syczenie, zapach spalenizny itp?
Cały korpus stojana trzeba ogrzać poprzez kontrolowany nadmuch ciepłego powietrza w przeciwnym wypadku blachy stojana będą zawierać tesztki wody i po uruchomieniu silnika wydzieli się para wodna powodująca zmniejszenie rezystancji uzwojenia silnika w stosunku do korpusu i przebicie uzwojenia do korpusu.
Bez zwarcia C9 lub uzwojenia pierwotnego transformatora napięcie nie miało prawa wzrosnąć. Stawiam na przebicie uzwojenia pierwotnego. Poza tym - nie rozumiem Twoich pretensji do kontrolera - nie znam takiego, który by się automagicznie zatrzymywał. Uzwojenia niesymetryczne są wykonane nieprawidłowo.
Witam, naj łatwiej rozróżnić transformator ochrony po jego wyglądzie, najczęściej są dwie cewki oddzielone od siebie, jedna to uzwojenie pierwotne a druga to wtórne. Idea transformatora ochronnego polega na tym żeby oba uzwojenia nie były nawinięte jedno nad drugim bo może dojść do przebicia pomiędzy nimi, dlatego w transformatorach ochronnych są dwa...
Proszę Cię uprzejmie. Z interesujących Cię rzeczy-Y 1 do Y4 to wtryskiwacze, T1 i T2 to cewki. Po wykluczeniu awarii cewki ( przebicie uzwojenia wtórnego) zainteresuj się obwodem wtryskiwacza
Sugerowałbym wylutowanie tego transformatora i zmierzenie oporności uzwojeń pod kątem przebić. Chociaż teraz to już zdaje się, że raczej pod kątem przepalonego uzwojenia.
W układzie TN-C, czyli dwuprzewodowym nie rozróżniamy ani PE ani N, tylko mamy przewód PEN, dopiero w gniazdku następuje rozdział. Podłączając ekrany transformatorów do uziemienia niczym sobie nie zaszkodzisz, a dodatkowo zabezpieczysz się gdyby nastąpiło przebicie uzwojenia.
Witam. Skoro elektronika jest w porządku. Dioda miga to tylko trzeba wymienić transformator wysokiego napięcia. Są dwie możliwości jeśli jesteś w stanie przewinąć to przy rozwijaniu znajdziesz przebicie uzwojenia miedzy zwojami. Prawdopodobnie 3 warstwa od rdzenia. Możesz rozwinąć i w to miejsce nawinąć 700zw.drutem najlepiej 0,3mm. Pamiętać o dobrej...
Każdy Falownik ma zabezpieczenia, wszelakiego rodzaju, nawet takie które wykrywa doziemienie, czyli przebicie uzwojenia do obudowy silnika. W parametrach falownika ustawia się moc silnika i nominalny prąd, oraz maksymalne przeciążenie w procentach nominlanego prądu i jak długo one może trwać w sekundach...
Skoro dopiero wyjęcie trafopowielacza eliminuje występowanie zwarcia do masy to oznaczałoby, że powoduje je (zwarcie) właśnie trafopowielacz czyli... trafo do wymiany. Kilkakrotnie zdarzyła mi się taka usterka - przebicie uzwojenia pierwotnego do najbliższego uzwojenia połączonego z masą.
Trafo się nie starzeje, mogłoby mieć przebicie między uzwojeniami - wtedy napięcie by spadło. Ale wtedy też by się grzało. Natomiast wyprostowane napięcie jest za małe. Z 65VAC po wyprostowaniu i filtrowaniu powinno być ok. 90V. Jest taka opcja, że kondensatory główne zasilacza są już w nie najlepszym stanie. Co do sygnału - podsumowując, do którego...
Więc wychodzi, że gdzieś jest przebicie między uzwojeniami i dlatego jest taka sama rezystancja?
Najprawdopodobniej przebicie uzwojenia silnika do obudowy. Ale p. Krzysztofie przecież są tam bezpieczniki. I to raczej niezawodne - topikowe? To przed zwarciem. Termik przed przeciążeniem. Czy ten termik ma styk rozwierny wpięty w obwód sterowania? Dodano po 2 No chyba, że w bezpiecznikach są gwoździe?
Masz pewność że to właśnie transformator jest uszkodzony? Przerwane uzwojenia / przebicie?
Spalony wirnik może być ( przebicie ma uzwojenie).
Jeżeli na przebicie uzwojenie sprawdzasz miernikiem uniwersalnym to gratuluję poprawnego pomiaru.Z tego co piszesz zbyt wiele nie wynika. Sprawdziłeś ciągłość uzwojeń stojana? a najlepiej złóż go i sprawdź oporność całego uzwojenia na zaciskach zasilania. I jeśli wydanie 10 zł na szczotki jest dla ciebie ryzykiem, to od razu wyrzuć ją do kosza. Pozdrawiam.
Przekładnik prądowy ma dwa uzwojenia (pierwotne i wtórne) nawinięte na wspólnym rdzeniu. - chodzi mi o przebicie między tymi uzwojeniami. Zródło: https://el12.com/poradniki/przekladnik-p...
Obawiam się, że może być przebicie między uzwojeniami, jak podłączę bez obciążenia.
Sprawdź ten transformator T2, czy nie ma przebicia między uzwojeniami, pierwotnym i wtórnym. Możesz próbnie odłaczyć go, koniecznie obiema końcówkami od linii. Wtedy podłącz aparat ponownie i zobacz czy nadal się wiesza. Na fragmencie schematu zaznaczyłem na czerwono miejsce przecięcia ścieżek, lub jak wolisz odesśij cynę z końcówek trafka.
Ocho, to 110V, żarówki samochodowej nie podpinaj bo spalisz od razu przy takim napięciu. Możliwe, że jest przebicie z uzwojenia na obudowę i ochronny obwód w mieszkaniu wzbudza to. Sprawdź rezystancję każdego przewodu silnika do obudowy silnika.
Naturalnie trafopowielacz należy wymienić! Wszystko wskazuje na to, że jest przebicie z uzwojenia w.n.
Bardzo dziękuję za pomoc odpowiedzi za wszystko. Tego potrzebowałem. I motor to Suzuki gk53c inaczej gsox400e/s 87r. Przepięciem spaliło wszystko co było włączone H4 mijania postojowe moduł zapłonowy CDI i prostownik z regulacją napiecia. A podobno od tego się wszystko działo to było problem i po nim reszta poszło. Stop się zachował drogowe migacze...
A ja mam do was pytanie: mam dwa przekładniki prądowe, 50/5 i 100/5. Do tej pory bawiłem się głównie w "spawanie" (40A po stronie niskoprądowej, po stronie wysokoprądowej świecące pręty miedziane). Jak dużą mam szansę na przebicie uzwojenia 5A po podaniu napięcia na stronę pierwotną bez obciążania strony wtórnej?
Jeden zacisk strony wtórnej uziemia się dla bezpieczeństwa aparatury kontrolno pomiarowej i obsługi. Indukcja magnetyczna w przekładniku prądowym jest niewielka bo w czasie normalnej pracy strona wtórna i pierwotna znosi się. Gdy rozewrzemy stronę wtórną bardzo zwiększa się indukcja na wskutek działania przepływu uzwojenia pierwotnego. Rdzeń nasyca...
Skąd pewność, że masz przebicie a nie układ dwóch uzwojeń przeciwsobnych lub dwóch uzwojeń połączonych?
lakiery i żywice mają tą jedną wadę , że ciężko potem takie trafo powtórnie przewinąć, a przy napięciu anodowym kilkaset voltów nie trudno o jakieś zwarcie czy przebicie - zwłaszcza bez przekładek między uzwojeniami
Witam, uzwojenie można zabezpieczyć lakierem elektroizolacyjnym lub w ostateczności zwykłym (oprócz nitro) bezbarwnym. Jeśli uszkodzenie jest powierzchowne to żadnego przebicia nie będzie.
Jeżeli R2 iR3 grzeją się mocno natomiast R4 iR5 nie grzeją się to znaczyłoby że tranzystor T3 dolny płynąlby większy prąd niż przez tranzystor T3 górny, a wtedy nie byłoby tak niskiego napięcia stałego na wyjścu głośnikowym skoro jednak jest tak jak piszesz to jedyne wytłumaczenie jest takie że transformator musi mieć gdzieś przebicie z uzwojenia 5,4...
Wyciągnąłem pompę wody obiegu myjącego. Nie posiadam miernika rezystencji, więc opiszę, jakie zrobiłem pomiary. Kondensator posiada przebicia na obudowę, jak również pomiędzy stykami. Po zetknięciu stykami kondensator się naładował, a po zwarciu styków widać wyraźne jego rozładowanie - pomiar próbówką z żarówką 220 V. Ta, że myślę, że kondensator jest...
Masz za mało wiedzy, aby sobie z tym poradzić. Ta zabawa jest dla Ciebie bardzo niebezpieczna. W przypadku przebicia uzwojenia naprawa nie jest możliwa, chyba że polegać będzie na przezwojeniu silnika.
Witam. Dzięki za odzew. Pompa połączona w układzie trójkąta ,rozruch bezpośredni. Tak się nagrzała od wewnątrz że spaliło uzwojenie i przebicie było do obudowy.
A co ty opowiadzas,jeżeli regulator do kitu to nie ma ładowania. Po co mu dodajesz roboty i każesz rozlutować uzwojenie,a tym badziej diody,czynność w tym mostku prawie niewykonalna.Pierwsze słyszę że przebicie uzwojenia fazy do zblachowanego jarzma powoduje że kontrolka się nie świeci,a ładowanie bedzie. Co do problemu to wpierw zdjąć kabel kontrolki...
nie powinien dymić, ma przebicie na uzwojeniu
Skoro odłączony był potencjometr regulacji wysokiego napięcia to proszę sprawdzić diody oraz kondensatory w podwajaczu napięcia.Jeśli jednak napięcie przekroczyło próg izolacji uzwojeń to przebiciu mógł ulec transformator.
Witam, obecnie ja już przerobiłem ten temat z buczeniem młynka TEKA/Franke to to samo. Pierwszy mój młynek został wymieniony po 4 latach, od strony noży wyrobiła się tulejka. Dorobiłem taką, lecz długo nie wytrzymała może 2 lata. Więc zakupiłem drugi młynek ten zaś pochodził krócej, zaczął buczeć, wiec wrzuciłem go na warsztat i rozebrałem, przypuszczałem...
Do wymiany sprężarka (prawdo podobnie przebicie w uzwojeniu )dlatego wybija termik
No więc pewnie gdzieś pewnie jest przebicie albo uszkodzenia uzwojenia, skoro ten element jest uszkodzony.
Witam serdecznie. do sprawdzenia lodówka. agregat (uzwojenie) miało przebicie. tak u mnie było.
Jeśli dalej występuje ten problem to przyjżyj się uzwojeniu stojana. Mi się kilka razy już zdażyło, że wszysko było ok tylko kontrolka się żarzyła; powodem tego było przebicie jednego uzwojenia do masy. :)
diody w mostku sprawdzic pomiar na przebicie uzwojenia do masy wirnik sprawdzic regulator napiecia najlepiej było by miec stanowisko do prób albo skozystac z usługi takiego warsztatu który zajmuje sie remontem alternatorów np wybudowany alternator wieziesz do warsztatu gdzie to remontuja i na miejscu robią albo daja na wymiane gotowy bo szkoda experymentować...
Co to za silnik 3f z przewodem N :?: W tamtych czasach nie było PE, i połączenie obudowy silnika do N to była norma. Przecież nie zostawisz nie podłączonej obudowy, przebicie z uzwojenia na stojan i nieszczęście gotowe.
przegrzanie 10..12K wysokie przegrzanie przekłada się wprost na wysokie ciśnienie ( i temepratrurę) końca sprężania. Prawidłowa wartość przegrzania dla czynnika R407C to 6-8*C. Im wyższe przegrzanie , tym niższa temperatura parowania , a więc i większe obciążenie silnika. Ustal przyczynę i zmniejsz przegrzanie do wartości prawidłowych i będzie OK....
100W toroid jest niewielkich wymiarów średnica zewnętrzna to ok. 8-10 cm wysokość 2,5-3,5cm waga ok. 1 kg grubość drutu to zależy od napięcia na pierwotnym będzie bardzo cieniutki 0,2-0,3 mm Z tego co sie orientuje to grubość drutu wyznacza obciążalność prądową, a ilość zwoji na uzwojeniu wtórnym wyznacza napięcie uzwojenia wtórnego. O ile dobrze pamiętam...
Wygląda na przebicie uzwojeń wirnika i duży pobór prądu . Czy kulka od łożyska nie uszkodziła gdzieś uzwojeń ??
Wygląda na przebicie uzwojeń - silnik do kontroli jak nie chcesz, żeby kogoś zabił.
po 1 primo vectra 94 ma samodiagnozę ABS - można też techem jeśli po włączeniu zapłonu kontrolka gaśnie - znak że blink code jest na pewno - 100% po 2 primo sprawdź czujniki nie tylko pod katem ich oporności, ale także pod kątem przebicia do masy. ustew miernik na 20 Mohm i jeśli jest jakiekolwiek przejście do masy to czujnik uszkodzony. Mostek w którym...
Transformatorów w ten sposób na żarówki i omomierze się nie sprawdza. Do tego trzeba induktor do sprawdzenia przebicia uzwojeń w określonym napięciu klasy wytrzymałości na przebicie izolacji przewodu nawojowego. Omomierzem oraz amperomierzem możemy co najwyżej ustalić stosunek uzwojeń i przekładni transformatora, wyliczyć prąd i napięcie danego uzwojenia...
Chodzi o ten od dozowania tonera w hoperze. Obejrzyj jeszcze raz dokładnie ten hopper. Zdaje mi sie że jest on pod silnikiem . Mocowany jest do modułu za pomocą dwóch BARDZO KRÓTKICH śrubek . Omyłkowe wkręcenie dłuższych spowoduje przebicie warstwy izolującej uzwojenie elektromagnesu i zwarcie do masy cewki. Skutkiem jest brak sterowania poborem tonera...
To jest bardzo mało prawdopodobne, że jest uszkodzony. On musiał być widocznie uszkodzony, okopcony, przegrzane folię czy uszkodzony rdzeń, zmierzony na przerwę/przebicie na uzwojeniu, czy zwarcie między zwojowe - podobno to nie diagnoza.
Po analizie świateł i cieni (przyciski "kropka" i "przecinek" w Youtube na komputerze) można wnioskować, że przebicie było spod silnika. Prawdopodobnie z uzwojenia pomocniczego zwartego (jeden zwój grubego drutu miedzianego). https://obrazki.elektroda.pl/7520854200_...
biorąc pod uwagę bezpieczeństwo przeciwporażeniowe stwierdzam, że powyższa płytka nadaje się do kosza i w żadnym wypadku nie ma prawa zostać dopuszczona do użytku. Wyobraź sobie durne uszkodzenie silnika, przebicie z uzwojenia na silnik i cała maszyna jest pod napięciem. Nawet jak jest z plastiku, wał napędowy i wszystko do niego przykręcone może Cię...
(...) Widziałeś konstrukcje niektórych tanich ładowarek? Tam siedzi zasilacz beztransormatorowy. (...) Nie ma ładowarki do telefonu komórkowego nieizolowanej galwanicznie; każda, nawet najgorsza podróbka ładowarki posiada transformator sieciowy lub - w przypadku przetwornicy impulsowej - transformator impulsowy. Wprowadzasz wszystkich w błąd, pisząc...
(at)Pan.Kropa Na krótki okres czasu. Nie na dłuższy bo silniki ulegają rozbieganiu. Łączysz szeregowo szczotki z uzwojeniem stojanu. Jeśli zobaczysz duży snop iskier połączony z jękiem martwych dusz z piekła to szybko wyłącz zasilanie. Prawdopodobnie uzwojenie rotoru ma przebicie. Zobacz też jak pracuje wtedy silnik. Jeśli silnik tylko głośno pracuje...
A jak już nawinę, to mam przebić uzwojenie zaizolowanym wałkiem ?
najbardziej prawdopodobne jest że izolacja w/w transformatora nie wytrzyma i dozna przebicia Prościej- uzwojenie wtórne jest wykonane stosunkowo grubym drutem i ma mało zwoi, więc przyłączenie napięcia sieciowego spowoduje przepływ prądu o na tyle dużej wartości, że spowoduje to zadziałanie zabezpieczenia sieci domowej. Efekty multimedialne jak wyżej,...
Witam, bardzo dobrze ze się wahasz, to skrajnie niebezpieczne doświadczenie. Gościu z filmiku trzyma w ręku jedno wyprowadzenie uzwojenia transformatora więc prąd nie płynie przez jego ciało. Ten stan może się jednak zmienić nagle w przypadku przebicia izolacji pomiędzy uzwojeniami o co w przypadku nieobciążonego (i w dodatku chińskiego)transformatora...
natomiast mam problem z identyfikacją pozostałych spalony elementów na płycie - głównie rezystorów, czy jest ktoś w posiadaniu schematu do tego wzmacniacza? Rezystory bramkowe są wszędzie takie same, wystarczy odczytać jeden, chyba widzę tam 68R, ale jakość zdjęcia jest taka sobie, więc nie jestem pewien. Warto by było sprawdzić to co łączy się z bramkami...
Witam Przebicie czy nie ma któregokolwiek uzwojenia przejścia na obudowę, tak samo wirnik. Odpinałeś przewody z przełącznika obrotów? Bo może coś zamieniłeś. Masz 2 przewody na szczotki i po 2 przewody na 2 strony do uzwojeń. Jeżeli coś pomieszałeś? Trzeba by było rozrysować, jak jest połączone. Tu kolega poczyta: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Zrobić mu pomiar izolacji i to przy 1000V. Pomiary zrobione, nie ma przebicia uzwojenie pierwotne do wtórne. https://obrazki.elektroda.pl/7067633600_... Prawdopodobnie będzie to trafo bo pomiar przy większym prądzie (niż robi to zwykły multimetr) również daje 320Ω dla wtórnego. Mam jeszcze uszkodzony Elektryzator ECOSTOP 370 spróbuję...
Jeżeli diody sprawdzałeś miernikiem to zobacz jak się zachowują przy kontroli żarówką. Dioda potrafi stracić przewodność pod obciążeniem i wówczas nadmiernie się grzeje co mogło być powodem rozlutowania. Pozatym kontrola uzwojenia na przebicia i wzrokowo czy nie ma śladów przegrzania izolacji.
Zero dołączyć do punktu gwiazdy dość grubym przewodem co najmniej 6mm wtedy na wtórnym uzyska się prawidłowe napięcie. Na wtórnym gwiazda nie jest uziemiona więc występuje tylko napięcie międzyfazowe natomiast względem ziemi wyniesie 0.Przebicie uzwojenia do masy mierzy się induktorem omomierz nie jest miarodajny chyba że pokazuje zwarcie uzwojenia...
Czesc Jak stary Ci nie laduej to sprawdz szczotki! A tak pozatym to moze byc przebicie na uzwojeniu wtornym Pozdro
No ewidentne przebicie w altku.Wirnik ,uzwojenie.
na 1000000% silnik - sprawdzilem uzwojenia i wszystko co sie dalo. Poprostu stanal w pewnym momencie i nie chcial ruszyc i poszlo uzwojenie. Poza tym ma przebicie pomiedzy uzwojeniami i obudowa.
sprawdź miernikiem czy nie ma przebicia uzwojenia na masę czyli korpus. Miernikiem może sobie sprawdzać, wynik nie jest miarodajny.
Witam - jeżeli cewka będzie miała przerwę ( brak ciągłości uzwojenia ) to tester odczyta to jako pojemność . Natomiast jak cewka będzie miała przebicie ( zwarcie między zwojami ) to tester pokaże nam tylko rezystancję .
To jest 2sd1472 sprawdz jeszcze uzwojenia czy nie mają między sobą przebić, albo czy nie ma zwarcia w zwojach
W przypadku uszkodzenia uzwojenia statora, występuje zwarcie (przebicie) do masy. I co to zmienia?
Spotkałem dzisiaj ciekawy przypadek. No-name 1N5408. Przy testowaniu wychodzi dobra dioda. Ale najwyraźniej ma zaniżone napięcie przebicia. Uzwojenie 300V z transformatora z radia lampowego. Pracuję sobie a tu nagle żarówka w szeregu z transformatorem świeci niemal pełnym blaskiem. Kondensator wykazuje tylko 60V zamiast spodziewanych 450V. Dioda była...
Witaj! Zrób tak jak pisałem.Wystarczy twój przyrząd do stwierdzenia połączenia uzwojenia z masą.Końcówki złączone razem trzeba rozłączyć by stwierdzić jaka cewka ma połączenie z masą. Po rozłączeniu cewek dotykaj przyrządem do końcówek cewek i tam gdzie będzie pokazywać zwarcie z masą to te uzwojenie tej cewki będzie uszkodzenie. Po dokładnym obejrzeniu...
przebicie whirpool grzałka przebicie karcher uzwojenia uzwojenia alternatora
wyświetlacz president mruganie lampki zasilania techniki mikrofalowe
amica wymiana zegara przestrojenie halina
Kod EEC 8385 w Scania - Problemy z SCR i NOx Dacia Sandero – radio nie włącza się z akumulatora, brak zasilania magnetofonu, zamiana przewodów ISO