POkaż jaki masz regulator , steruje masą czy plusem?
W aucie gdzie jest moduł centralnej elektroniki sterowanie alternatorem jest z tego modułu. Niebieski przewód alternatora z zacisku D+ idzie do modułu centralnej elektroniki, zacisk T18a/9, wtyczka XS4. Moduł centralnej elektroniki steruje lampką w liczniku za pomocą CAN. Przewód zanim trafi z alternatora do modułu idzie przez 14 pinową wtyczkę po lewej...
Jak obroty tak padają to jak ma ładować?
130 tyś przebiegu? No popatrz, akurat mam na warsztacie mercedesa GL, też około 130 tyś. przebiegu i w alternatorze połowa części do wymiany, tak zużyte.
Łożysko przednie 6203 łożysko tylne 6201.Łożysko przednie znajduje się w przedniej pokrywie alternatora z obu stron pokrywy zabezpieczone blachami i zanitowane w obudowie.Łożysko tylne znajduje się na tylnej osi wirnika alternatora.Użyteczne uwagi.Kupuję łożyska do alternatora wyłącznie zamykane plastykowymi zabezpieczeniami bocznymi.Po zakupie jedno...
Kontrolka po zwarciu do masy dziala przawidlowo, napiecie wzbudzania dochodzi od alternatora,B+ rowniez wzorowo polaczony z akumulatorem, przebieg alternatora to w 100% 180 tys km, bo jestem jedynym wlascicielem samochodu od nowosci.
To jest przebieg na wyjściu przystawki cęgowej, z ustawienia czułości 1V/div amplituda to ok 0,5v czyli 50A!
nie masz ładowania - uważaj, żeby nie zjechać do 10-11V bo możesz uszkodzić akumulator napięcie ładowonia powinno być 13.9-14.5V, u Ciebie 13.8 bez obciążenia... sprawdzić trzeba szczotki alternatora (przebieg) i/lub układ prostowniczy. Naładuj akumulator na zewnętrznej ładowarce to na trochę starczy, ale idzie zima więc trzeba się tym zająć. ----------------------------------------...
Chyba nie pozostaje mi nic innego jak wyjąć alternator. Nie podałeś jaki przebieg auta. Musisz rozebrać alternator.
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
producent auta podaje przebieg max dla alternatora, rozrusznika Nie podaje. Wyobraź sobie sytuację: dojeżdżasz codziennie do pracy 50km, używasz rozrusznika 2x na 100km przebiegu, alternator ma czas, aby podczas pokonywania 50km doładować akumulator. Identycznym samochodem porusza się po mieście kurier czy też dostawca (np. jedzenia), on też przejedzie...
Witam Kokoksik mógłbyś podać więcej szczegółów, napięcie alternatora jaki przebieg i jaki sposób jeżdzony. Uważaj z tym złomem, ostrożnie z nim i nie próbuj go podładowywać a nawet używac
Zapytam ponownie: jaki przebieg i czy alternator był remontowany?
wszystko się zgadza z przebiegiem instalacji, ale alternator juz byl wymieniany - nic to nie dalo i mam stary. Może nie trafili z typem alternatora i dlatego nie ladowania po wymianie, ale wydaje mi się że to inny problem bo mam dwa błędy identyczne jak kolega w pierwszym poście.
Jeśli masz oscyloskop i czym napędzić wyjęty alternator, zobacz przebiegi poszczególnych faz.
Ja bym CI radził również zerknąć w dolot(czy czasami olej się nie gromadzi),w silnikach JTD i HDi również zwracam uwagę na falowanie obrotów na biegu jałowym(znaczne przebiegi),świadczyć to może o alternatorze który jest juz w kiepskiej formie tyczy sie to głównie silników JTD ale spotkałem się z tym również w HDi,
szczotki alternatorów, szczególnie SVX7, niestety kończyły się stosunkowo szybko, nawet przy wymienionym i przetoczonym pierścieniu Ja nawet polerować próbowałem, ze średnim skutkiem - szczotki to loteria. Zbyt miękkie same się wytrą, zbyt twarde spiłują pierścienie - nie wiem od czego to zależy. Przy oryginale z reguły masz do wyrzucenia i kikuty...
Czy ten dodatkowy akumulator do webasta i laptopa (a w przyszłości też małej lodówki kompresorowej) powinien być głębokiego rozładowania? Samochód będzie użytkowany codziennie (ale niewielki przebieg), więc alternator coś podładuje ten akumulator w czasie jazdy. Dodatkowe wyposażenie (przetwornica, lodówka kompresorowa) będą używane tylko na wakacjach.
Jak 5-10 zł? Na Allegro taki stoi przynajmniej 130 zł, to znaczy że kolesie trochę kasują chyba.
Obawiam się kolego że każdym z nich będzie dwumas, w dieslu z pewnością. Z diesla wersję 1.6 odpuść sobie. Choć silnik oszczędny to jednak często pokazuje swoje złe strony. Ja już 5 rok jeżdżę 2litrową S40, ten sam silnik co w V50 i nie mogę narzekać. Choć gdybym dziś jeszcze raz wybierał to szukał bym wersji 2.4 D4 lub D5. Przy niewiele większym spalaniu...
Moich dwóch znajomych miało takie auta , zakupili je do firmy . Uważają , że to najbardziej awaryjne auta na naszym rynku , wykonane z tandetnych materiałów i niechlujnie złożone . Podobne awarie zdarzały im się przy podobnych przebiegach : alternator , skrzynia biegów , sprzęgło , hamulce ..... Niektórzy twierdzą , że kilkuletnie auto jest już po awariach...
Auto ma 9 lat przejechane 128 kkm - przebieg oryginalny. Alternator to Denso, tyle udało mi się zobaczyć będąc pod autem. Podpięcie kabla rozruchowego do obudowy alternatora i akumulatora niezły pomysł spróbuje dziś tak zrobić pod warunkiem że od góry komory tam się dostanę.
Czyli rozumiem, że wystarczy "obserwować" napięcie akumulatora, czasem ładowania zupełnie się nie przejmując? Jeżeli posiadamy prostownik z ograniczeniem napięcia to czasem ładowania możemy się nie przejmować. Ze względu jednak na fakt, że akumulator posiada oporność wewnętrzną, która wymusza pewien spadek napięcia podczas przepływu przez niego prądu...
to tylko po części prawda, byłoby tak gdybyś łączył się bezpośrednio na klemy akumulatora -do tego trzeba dążyć -jednak pulsacja szybkozniennych przebiegów alternatora będzie mocno nagrzewać stabilizatory -dławiki można pozyskać z zasilacza ATX, kondziołki przeciwzakłóceniowe również. A zastanawiałeś się nad tym, że każda cela ma 2V? może w twoim aku...
Witam kolegów Jestem posiadaczem oscyloskopu recznego velleman hps10. Problem z nim polega na tym, ze po sprawdzeniu na generatorze przebieg 1khz jest widoczny i tez jest zniekształcony ponizej tej czestotliwosci, nie rysuje przebiegu. Oscyloskop stosuje do pomiarów w samochodówce: przebieg alternatora, czujników i raczej nie było mozliwosci aby dostał...
Przetwornikiem będą 2 Lanzary 15' 2 cewkowe o mocy 1000 wat RMS (2000 wat max) oczywiście jeden ,jak chodzi o alternatory to spokojnie mi wejdą bo mierzyłem .Moc jaką da alternator na biegu jałowym silnika zależy tez od przekładni kół pasowych im mniejsze koło na alternatorze a wieksze na wale tym większa moc przy mniejszych obrotach ale to sie tez...
Szczerze mówiąc, to już sobie poradziłem. Pociagnąłem osobny kabel od alternatora przez kabinę do kostki w liczniku i jest już dobrze. Tylko chyba regulator napięcia mi padł, bo przy jałowej pracy silnika ładuje napięciem 12,4V, natomiast przy zwiększaniu prędkości, wartość napięcia wzrasta proporcjonalnie do wartosci 13,6V(przy wyłączonych odbiornikach...
regulator w alternatorze, przy tym przebiegu sugeruje zafundowac konkretna regeneracje. pozdrawiam
Z zasady alternatory to bardzo trwałe elementy, nawet w poczciwym Żuku trwałość była przewidziana na milion kilometrów. Nie było w Żuku elementu, który mógłby chociaż zblizyć sie do tego przebiegu. A alternatory wcale super trwałe nie są - żywotność z reguły zawiera sie pomiędzy 100 a 200 tys. km - albo łozyska zaczynają wyć, albo szczotki sie kończą....
Da się wszystko - kwestia kosztów, opłacalności. Są przetwornice na 1kW mocy, byle miała prawidłowy kształt przebiegu napięcia. Można zastosować większy alternator, grube przewody. Silnik musi naturalnie pracować w czasie używania drukarki - żaden akumulator "powszechnie używany" nie wytrzyma sensownie długo napięcia na poziomie ponad punktem wyłączania...
zobacz, że brakuje filtrowania przebiegów czy tętnień z samego źródła alternatora Z całym szacunkiem, ale nie było sugestii pobrania napięcia z przewodów zasilających radia. Oczywiście pobranie zasilania z układu stabilizatora w układzie radio. A miało być tak pięknie I będzie, bo sprawdzone, co nie twierdzę że wyżej podane, przez kolegę SP5ANJ , będzie...
A jeszcze tak prozaisznie. W jakim stanie jest pasek napedowy alternatora? Moze kolo pasowe cos nie teges? Jaki przebieg m aten alternator( silnik oczywiscie) . Jak skonstruowane jest kolo altenatora? Czy to zwykly klinowy, czy wieloklinowe?
AndM, błagam! Zasada-nie wiem-nie piszę. Trzeba rozpołowić alternator, szczotkotrzymacz jest wewnątrz, ale szczotki tam są wieczne, rozbierałem takie alternatory po przebiegu 300tyś i szczotki może były zużyte w 1/3
Zerknij tam wszystko pisze, żaden przebieg nie jest poprawny. Diagnozowanie alternatora oscyloskopem wymaga trochę wprawy przy interpretacji przebiegów. rysunek przedstawia prawidłowy przebieg na b+. http://obrazki.elektroda.net/46_12238378...
Sprawdzić szczotki i diody w alternatorze. Licznik przebiegu nie miga?
Porównaj sobie przebiegi ze sprawnego alternatora z pozostałymi z linku z posta #66 i jak zobaczysz czym się różnią to też będziesz wiedział co mierzyć. Podpowiem Ci, że amplituda pulsacji napięcia sprawnego alternatora jest rzędu 1Vp-p. Bo chyba o to pytasz :?:
Witam. Dawno tu nie zaglądałem. Ale do rzeczy. Miłem kiedyś taki przypadek w Ibizie, raz jest a raz nie ma ładowania, a alternator po naprawie ( u innego elektryka). I tu kolega andrzej0769 ma świętą racje. W przypadku Ibizy był to brak masy. Nawet dokręcenie śrub nic nie dawało. Po połączeniu przewodem masy i odudowy alternatora występowała spora iskra,...
Do Twojego celu mógłbyś użyć diody do alternatora. Z pewnością wybrałbyś jakiś tani mostek, nawet używany, przy okazji sprawdzając, po symbolach diod, dane odnośnie napięć i prądów znamionowych. Ilustrację w/w propozycji przedstawia np. link: https://www.google.pl/search?safe=off&bi...
Może łapiesz zakłócenia indukcyjnie? Podłącz audio pod OSOBNY drugi aku i odpal silnik. Jeśli nie pomoże to znaczy że trzeba ekranować lub zmienić przebieg przewodów.
Te elektroda to lamernia jak 155gwizdków. Mostek do tego alternatora kosztuje ( najtaniej) 38zł ( typ DER 2000), regulator pół stówy. Regulator od malucha się nie nada, bo nie wytrzyma-rezystancja wirnika to tylko 2,3 oma. Nigdy nie widziałem "krótkich szczotek" w Delco-rozbierałem takie altki po przebiegu 300 kkm i szczotki były żużyte może 3-4 mm.
Sprawdź magistralę CAN napędu czy nie ma zwarć do masy lub plusa. Jak masz oscyloskop to sprawdź czy są prawidłowe przebiegi ramek na tej magistrali.
Jaki przebieg silnika, bo szczotki alternatora moga być do wymiany. Pozdr.
Sprawdziłeś czy pasek od alternatora nie jest luźny? I jakie napięcie akumulatora na włączonym silniku bez obciążenia i pełnym obciążeniu? I jaki przebieg ma ?
sp9svn to czy akumulator będzie niedoładowany zależy nie tylko od jego pojemności i mocy alternatora ale również od czasu ładowania czyli przebiegu od uruchomienia silnika do zakończenia jazdy. Może być tak, że przy standardowym akumulatorze i alternatorze oraz założonym ogrzewaniu postojowym (używanym ok. 20-30 min.) i jeździe do pracy np. 5 km i...
W kontekście tych urządzeń, to akumulator jest jak przerwa w obwodzie ze swoimi kilkaset mA poboru. Ale akumulator ma swoją bezwładność, robi za kondensator. Ile by nie brał, wygładza przebiegi z alternatora. Chodzi o to, że jak jest naładowany w 100% to nic nie pobiera i przez to nie wygładza (teoretycznie w 100% naładowany akumulator nie jest żadnym...
Akumulatorowi dobrze słyży ładowanie prądem pulsujacym (trafo + mostek). Ma to związek z zesiarczeniem płyt. Ale to nie znaczy że zasilacz AT(X) go zabije. Sam popełniłem kilka ładowarek z AT i sprawują się nieźle. W sklepach coraz częściej pojawiają się ładowarki impulsowe. Sugeruje zauważenie faktu że normalny akumulator samochodowy podładowujemy...
(at)enhanced Cały czas jest takie słabe napięcie. Nawet gazowanie nie podwyższa go jakoś względnie. A czy przy tych temperaturach co mamy wentylator powinien działać od razu na 2 biegu cały czas ? Czy sam regulator może się zepsuł? Oraz czy przy tak małym przebiegu mógł sie zepsuć alternator.
Spalanie ma mniejsze znaczenie przy używaniu żarówek firmowych poprawiających barwę i widoczność.Te co kosztują ok 75 zł za H4 np. na portalu aukcyjnym .Przy rocznym przebiegu 30000km,te żarówki wytrzymują ok 15000km,więc 2 razy w roku muszę je wymienić.Mając wskaźnik ładowania w aucie widać jak latem,na światłach,z klimą,w mieście,gdzie częste korki,wentylator...
Dzisiaj zauważyłem taką samą sytuację. Po wyłączeniu zapłonu nie wyłączył się wyświetlacz z przebiegiem. Już sam nie jestem pewien czy wcześniej zegar wyłączał się ale przebieg na pewno nie był widoczny po wyłączeniu silnika. Włączał się dopiero po przekręceniu kluczyka i podaniu zasilania. Jakby tego było mało to dopóki nie odpalę silnika to nie gaśnie...
Typ regulatora da się jakoś odróżnić z zewnątrz ? bo oglądałem i żadnych numerów na zewnątrz nie widać , nalepka zatarta i numery alternatora nie czytelne. Ze sterownika pewnie przebieg pwm - mierzył kolega może kiedyś ?
Wtedy by nie palił i pojawiały by się komunikaty o silniku i alternatorze na pomarańczowo. Odpalić na pewno odpali. Nie będzie przebiegu na zegarach i chyba będzie usterka alternatora, ale tego nie jestem pewien. Zakładam, że ten samochód ma jakieś usterki skoro autor chce odczytać błędy :D Ale to też nie jest pewne :D
Regulator (aktualnie) pada sporadycznie. Fajnie by było jakby tyczyło to również szczotek, te jednak potrafią zawisnąć lub po prostu się zużyć w sposób naturalny po kilkuset kkm, a takie przebiegi ma 90% sprowadzanych aut, nawet tych 3 letnich z "73.676km" przebiegu na liczniku :D
viper555, dzięki wilekie za zainteresowanie. Fakt, że to stary gruchot, natomiast chciałem go używać do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu w silnikach takich jak np. ABS lub AEX w vw, wiem też, że można obejrzeć przebieg napiecia alternatora, co czasem też się przydaje. Dostałem sprzęcior za darmo, wygląda jak nówka i szkoda mi go wywalić na złom,...
Ale tylko przy włączonych światłach przy wyłączonych dane "kreseczki" nie pojawiają się a jedynie wyskakuje przebieg.
Dzień dobry Stanąłem przed koniecznością wymiany alternatora w pojeździe marki Citroen, model C8, rp 2004, silnik EW10J4. Alternator został sponiewierany przebiegiem niemal 500 000 km, a ostateczny cios zadałem wczoraj wjeżdżając w głeboką kałużę. Zimna woda zalała silnik oraz alternator. Uzwojenia zmieniły kolor, zablokowało wirnik, pasek PK uległ...
Witam klient zgłasza sporadyczny problem z kontrolką ładowania. Zielony przebieg jest to sterowanie alternatora z ecm. Zdjęcie nr.2 przedstawia pełne obciążenie alternatora. Moje pytanie czy sygnał z ecm jest prawidłowy? Brak prawie modulacji pwm przy pełnym obciążeniu jak i bez obciążenia generalnie alternator ładuje na chwilę obecną. https://obrazki.elektroda.pl/1476290500_...
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza. Obrotomierz jest w wersji z podłączeniem do alternatora. Niestety zainstalowany w samochodzie alternator nie ma wyjścia do obrotomierza. Interesuje mnie jak jest zrobione wyjście w takim alternatorze? Czy jest to wyprowadzenie z uzwojeń tego alternatora czy też oddzielna cewka? Jakie są tam poziomy napięcia...
Passat B8. Błąd: brak komunikacji z alternatorem, ładowanie działa, ale sterownik silnika cały czas widzi 30% obciążenie alternatora. 197149 - Alternator U1052 00 [009] - brak komunikacji (...) Przebieg: 660169 km Data: 2025.02.24 Czas: 17:07:41 Napięcie zasilania zacisku 30: 14.1 V Status podrzędnych immobilisera / zacisk 15: ON Nic nie było robione,...
Zapoznałem się z ta pozycją. Niestety nie ma tam przebiegów powrotnych z alternatora do PCM więc nie wiem czy u mnie wyglądają one poprawnie. Zastanawiam się co może być uszkodzone. Gdy odłączę 3-pinową wtyczkę mam ładowanie rzędu 14.1-14.2V - kontrolka świeci Gdy do wtyczki podpięte jest tylko wyjście PCM - napięcie 14.1-14.2V - kontrolka świeci. Gdy...
Jak nie chcesz komplikować sprawy, to do oświetlenia led 15W wystarczy Ci 12Vdc nie potrzebujesz wytwarzać przebiegu sinusidalnego 50Hz 230V, co jest sprawą skomplikowaną. Zastosuj dynamo, albo alternator samochodowy.
wyskoczył błąd "alternator warning Na żółto czy czerwono?
wyjście W to wyprowadzenie jednego z uzwojeń.. najważniejsza jest na tym zacisku częstotliwość, musiałbyś zapiąć oscyloskop aby być pewnym tego przebiegu..
czy ten alternator napędzany jest kołem ze sprzęgłem? już sobie sprawdziłem, że nie. sprawdziłbym izolacje stojana, oraz przebieg prądu ładowania.
Hmm. Brzmi to troche jak właśnie brak masy, a dokładniej brak połączenia may anteny z radiem. Sprawdz kabel. Ewenualnie miernikiem SWR jaki jest współczynnik fali odbitej. Możliwe że w alternatorze padła jedna dioda i teraz słyszysz nie tylko alternator ale równiez wszystko co jest z niego zasilane. Najlepiej by było pojechać do kogos kto a scyloskop...
a nie ma ktos czasem sciagnietego przebiegu z oscyloskopu tego wejscia
wystarczy miernik napiecia "multimetr" zasilacz regulowany plynnie w zakresie 10-16v pare zarówek o roznych mocach na 12v, akumlator i mocna wiertarke co by sobie zakrecic alternatorem i sprawdzic pod obciazeniem czasami w ciezkich przypadkach uzywam oscyloskopu do obserwacji ksztaltu przebiegu pradu oddawanego przez alternator
Jakie napięcie ładowania jest na akumulatorze i alternatorze? Na filmie pokazano przebieg sprawdzania napięć. https://www.youtube.com/watch?v=WVCf22qx...
Jak na razie wszystko chodzi jak należy, rozważam założenie z powrotem poprzedniego nowszego alternatora, ten na który go podmieniałem ma ponad 300tysi przebiegu... jak myślicie oddać alternator ten który był wcześniej do sprawdzenia? zastanawiam się bo skoro nie on był przyczyna to wolałbym mieć mniej wymęczony w aucie, w piątek też postaram się udać...
Witam. Jaki alternator Bosch czy Valeo? Jaka moc? Jaki przebieg auta?
wirnik mam bobrze polutowany wymieniałem komutatory w alternatorach i wszystkie działają stojan nie powinien mieć oporności do masy 50K o dziwo diody są wszystkie dobre tylko że ten samochód był używany 2 x w miesiącu na krótkich przebiegach co prawda z nowym akumulatorem
Ten alternator nie ma takich zacisków.Jak ma więcej niż 200 tyś przebiegu to wytarły się szczotki.Typ SVX 7
Gdyby tak było to producenci samochodów nie zakazywałyby odłączania akumulatora na pracującym samochodzie. Polecam wyszukiwarkę google i poczytanie o tym jak działa alternator i jaki ma przebieg napięcia/prądu podczas pracy. To wyjaśni dlaczego nie można odłączać akumulatora.
odnosnie zazacej kontrolni to polecam sprawdzic pulsacje na oscyloskopie, przebiegi powiedza co jest zle z alternatorem
dzięki za odpowiedź, zamówiłem drugi z podobnym przebiegiem tylko pytanie czy sam alternator np jakaś dioda w środku , czy podłączenie pod tą faze uzwojenia może powodować takie problemy ? Alternator był z allegro ale cena ok. 200zl i może nie do końca dobrze zregenerowali ? Elektryk jest w stanie na stole sprawdzić tą częstotliwość tego wyjścia sprawdzić...
A jaki masz przebieg? Może alternator jest do remontu - szczotki albo coś innego... - nie wiem, czy w tym aucie regulator napięcia jest w alternatorze/za nim czy gdzieś indziej - on też może wpływać na nie takie napięcie -> czego efektem jest kontrolka - za niskie napięcie... Jak napisałeś, że na innym alternatorze jest ok to ewidentnie wskazuje na...
Po takim przebiegu mogą być zasadniczo dwie usterki alternatora -przerwa na uzwojeniu wirnika lub zużyte szczotki i pierścienie.P
to zależy od napędu licznika jaki zastosowano silnik czy to jest krokowy czy asyncheoniczny i prędkość obrotowa zależna od częstotliwości alternator wytwarza sunosidalny przebieg dla wskazówki niema znaczenia jaki ma przebieg bo i tak częstotliwość zamienia na napięcie a naped to juz nie bo jak zastosowali silniczek asynchroniczny to musi mieć sunosoide...
A jakieś info dla mnie ? ;-) Problemy z którymi ja się spotykam i brakuje mi opcji w mierniku: -audio, głośniki nie grają, grają cicho -samochody/ciągnik rolniczy/skuter: rzeczy wokół "akumulatorowe", coś nie ładuje, za dużo, za mało, etc... Oscyloskopem możesz wtedy zbadać przebiegi w danych punktach układu audio. Dajmy na to czy jest sygnał na pętli...
najlepiej jest wymienic gaznik tez tak mialem wymienilem oczywiscie uzywany dalen 200zl i jest ok.najlepiej z jak najmniejszym przebiegiem
Tobie przeszkadza "falowanie obrotów silnika" czy problemy z ładowaniem (przygasanie świateł) ? Czy kiedykolwiek w czasie 11 lat "życia" samochodu i 88tyś km przebiegu został zrobiony przegląd alternatora, rozrusznika, klem akumulatora, podłączeń przewodów masy do karoserii, wiązki przewodów i "połączeń" obwodu ładowania ? Wymienione zostały kiedyś...
Co do czystości to nie mam zastrzeżeń. Alternator ma przebieg około 80.000 km i wygląda wzorowo. Uzwojenia błyszczą się lepiej niż mogą obrączka. Jeśli chodzi o szczelinę to z tym nic nie zrobię. Taka konstrukcja Boscha. Zastanawia mnie jeszcze czy pomimo że do wzbudzenia dochodzi tylko jeden przewód to czy jest on wprost brany po kluczyku czy jakoś...
Witam. Jaki przebieg miał rozrząd? Jak wygląda napęd alternatora i rolki napinające? Pozdrawiam.
Kiedyś też myślałem o zakupie podobnego rzęcha, ale kupiłem ostatecznie nowy, cyfrowy z zasilaniem bateryjnym i ekranem 8 cali. Przebiegi można sobie zrzucać na pendriva, jako foto lub plik danych do analizy nawet w Excel-u. Za te ~300PLN kupiłem sondę prądową hallotronową. Podglądane przebiegu prądu cewek, wtryskiwaczy, alternatora itp bezcenne.
Nie wydaje mi się, żeby tej wielkości pobór prądu był w stanie wykończyć szczotki po 40 tys. km. Alternator jest konstrukcyjnie zabezpieczony przed poborem zbyt dużego prądu, a nawet przy poborze nominalnym przebieg powinien być dużo wyższy od podanego. Podejrzewam więc jakieś inne uszkodzenie - może alternator nie jest osłonięty i do wnętrza wnikają...
Masz zacisk W na alternatorze?
Spadki napięcia to rzecz normalna. Jeżeli masz już duży przebieg samochodu to przydałby się zajrzeć do alternatora - szczotki i pierścienie.
używany ale wyciagniety z auta z przebiegiem 60 tys...
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
masz wytate pieścienie slizgowe,problem zawsze się pojawia pomiędzy 140 tyś a 170 tyś. km przebiegu
(at)kichu999 Widzisz ja się napisałem a Ty i tak nic z tego nie pojąłeś. O samochód trzeba dbać, wymieniać wszystko to co zaleca producent w odpowiednim czasie lub nawet częściej. Ale zrozum jedno, jak ci siądzie czujnik położenia wału na trasie to choćbyś wymieniał olej co 1000 km a wszystkie płyny regularnie co roku to i tak nie przewidzisz danej...
Chyba że, tak jak we Fiatach Siena lubi pękać obudowa alternatora. Słyszałem że w innych markach też się to trafia, choć przebieg jest mały. Tak jak radził Stefanek jak poruszasz kołem alternatora, to wyczujesz opory.
Witam. Musze zrealizować w aucie zasilanie 230 V ac 50 Hz. Widziałem takie coś: http://www.waeco.com/de/4099_2984.php Moc 5000 Watt 230 V Cena jedyne € 4.099,00 Bardzo podobne to do zwykłego alternatora i teraz tak sobie rozważałem: 120 A - 14V x - 230V x = 1971 Watt Czy regulując wzbudzenie na wyjściu mogę otrzymać 230V? Czy trzeba przewinąć?...
Cześć. Sprawa dotyczy Renault Kangoo 1,6 16v z 2010 roku z przebiegiem ok 250kkm. Od momentu kupna auta mam taki problem że po odpaleniu silnika (nie ważne ciepły czy zimny) przez około 8-10 sekund nie ma ładowania, jest tyle co na akumulatorze (12,5V). Postanowiłem zregenerować alternator bo w starym Kangoo przy tym przebiegu szczotki i łożyska były...
Czyli Bosch też stosował w niektórych alternatorach wyprowadzony punkt środkowy uzwojeń i dwie dodatkowe diody w mostku Szkoda że w tym manualu nie napisali w jakim celu to jest robione. Jest tylko info że mogą być dwie wersje alternatora i jak jest wyprowadzony środek to mostek ośmiodiodowy a jak nie ma to wtedy mostek sześciodiodowy. Na końcu są ciekawe...
Witam, pytanie swoje kieruje głównie do właścicieli aut grupy VW/Audi/Seat z lat 90, miał ktoś Borę, albo Golfa albo Leona, Octavię lub moje aut a3 8l? Akurat posiadam 1,8 turbo, ale o ile silnik ładnie śmiga to z elektryką non-stop problemy. Auto mam od 4 lat i przez ten czas: regenerowałem rozrusznik, alternator, wymieniałem czujnik położeni wału,...
Zobacz co się dzieje w alternatorze, może to tylko szczotki do wymiany. To brzmi jakby diabeł wrzeszczał "EEEEEEEGGGGkk" Jaki masz przebieg auta?
przerzuciłem jeszcze raz na oryginalny tego nie potrafię zmierzyć jest poznaczony więc nie mogę rozebrać , sprzedający twierdzi że jest sprawny na pewno po przebiegu zaledwie 80 tyś
hi nie mogę znaleźć schematu do tego auta w programach jakie mam w domu - miałem już kilka aut z wv które miały ten problem ,i po sprawdzeniu tego sygnału okazał się on nie prawidłowy - wymiana alternatora załatwiła sprawę - jeżeli masz oscyloskop sygnał ten mierzony na zacisku DFM alternatora ma przebieg prostokątny - 2v/10ms -na włączonym zapłonie...
Samochód mały przebieg a z podkręceniem ( nie wiem jak na 100% sprawdzić ) ma 500tyś ? Temu zużyty alternator? Zdemontowałem alternator pokręciłem i sprzęgło się zablokowało, prawdopodobnie elementy ze środka sprzęgła rysowały obudowę i wióry aluminium. Czy bez klucza jest możliwość zdjąć koło? Nawet Al nie podpowiedziała że to, a z zewnątrz wszystko...
Miałem dokładnie takie same objawy przy takim samym Volvie. Wymieniłem alternator i problem sie rozwiązał Jaki ma przebieg samochód ?
przebiegi przetwornicy przebiegi czasow kwarc przebiegi
szarpie wymianie pompy jungo driver żelazko pokrętło
ekspres philips zapowietrzony reset pilota
Podłączenie anteny do napędu bramy Aprimatic - krok po kroku Instrukcja obsługi traktorka jednoosiowego Honda F50