Jeżeli przerobisz połączenia uzwojeń to jest taka możliwość. Normalnie to jedne końce wszystkich uzwojeń alternatora są połączone razem w układzie gwiazdy i pracuje jako urządzenie trójfazowe. Następnie prąd wytworzony przez alternator jest prostowany prostownikiem trójfazowym. Pytanie czy to zmierzone napięcie to napięcie szczytowe czy też napięcie...
Kolego (at)abart. Bardzo bym chciał żebyś miał rację, ale napisałem parę postów wyżej, że mostek jest przelutowany. To znaczy, że zdjąłem wszystkie luty, odczyściłem lakier i położyłem nowe. Poza tym przebiegi zmierzone są na wyjściu z altka z AC czyli przed diodami. Przebieg z zapadniętymi wierzchołkami sinusa również. Poza tym prawdopodobieństwo identycznych...
Żeby sie nie okazało że sami to zakładali Też mi się tak wydaje bo Skoro jedna firma naprawiała sam alternator , a inna wkładała i Pasek na oko szedł ok po rolkach itd. nie spadał i nie piszczał przez ok 3-4 tys. km do momentu awarii - gołym okiem ciężko to zauważyć, bo założyliśmy na chwilę stary , poprzedni pasek i szedł równo po rolce symetrycznie...
W aucie gdzie jest moduł centralnej elektroniki sterowanie alternatorem jest z tego modułu. Niebieski przewód alternatora z zacisku D+ idzie do modułu centralnej elektroniki, zacisk T18a/9, wtyczka XS4. Moduł centralnej elektroniki steruje lampką w liczniku za pomocą CAN. Przewód zanim trafi z alternatora do modułu idzie przez 14 pinową wtyczkę po lewej...
Porównaj sobie przebiegi ze sprawnego alternatora z pozostałymi z linku z posta #66 i jak zobaczysz czym się różnią to też będziesz wiedział co mierzyć. Podpowiem Ci, że amplituda pulsacji napięcia sprawnego alternatora jest rzędu 1Vp-p. Bo chyba o to pytasz :?:
Zapoznałem się z ta pozycją. Niestety nie ma tam przebiegów powrotnych z alternatora do PCM więc nie wiem czy u mnie wyglądają one poprawnie. Zastanawiam się co może być uszkodzone. Gdy odłączę 3-pinową wtyczkę mam ładowanie rzędu 14.1-14.2V - kontrolka świeci Gdy do wtyczki podpięte jest tylko wyjście PCM - napięcie 14.1-14.2V - kontrolka świeci. Gdy...
Witam. Dawno tu nie zaglądałem. Ale do rzeczy. Miłem kiedyś taki przypadek w Ibizie, raz jest a raz nie ma ładowania, a alternator po naprawie ( u innego elektryka). I tu kolega andrzej0769 ma świętą racje. W przypadku Ibizy był to brak masy. Nawet dokręcenie śrub nic nie dawało. Po połączeniu przewodem masy i odudowy alternatora występowała spora iskra,...
Witam poszukuję informacji na temat zasady działania alternatora (jak płynie prąd, którędy, co się dzieje po kolei, przebiegi napięć na wyjściu, dlaczego napięcie jest wyższe, schematy + przebiegi) z 9 diodowym mostkiem. Jeżeli gdzieś na forum jest taka informacja to proszę o link ponieważ sam nie znalazłem. Na google też szukałem tylko wszędzie jest...
Przede wszystkim życzę wszystkim Wesołych Swiąt Wielkanocnych! Dziś sprawdziłem jeszcze kilka rzeczy - różnica napięcia miedzy '-' aku a obudową alternatora - kilka mV, między '+' a zaciskiem prądowym alt. 0,1V. 3 opinowa wtczka- biały przewód 10,4V, brązowy 1,6V, pomaranczowo-żółty 13,9V. Pod obciążeniem (klima + długie, ogrzewania przedniej szyby...
A jakieś info dla mnie ? ;-) Problemy z którymi ja się spotykam i brakuje mi opcji w mierniku: -audio, głośniki nie grają, grają cicho -samochody/ciągnik rolniczy/skuter: rzeczy wokół "akumulatorowe", coś nie ładuje, za dużo, za mało, etc... Oscyloskopem możesz wtedy zbadać przebiegi w danych punktach układu audio. Dajmy na to czy jest sygnał na pętli...
Kiedyś też myślałem o zakupie podobnego rzęcha, ale kupiłem ostatecznie nowy, cyfrowy z zasilaniem bateryjnym i ekranem 8 cali. Przebiegi można sobie zrzucać na pendriva, jako foto lub plik danych do analizy nawet w Excel-u. Za te ~300PLN kupiłem sondę prądową hallotronową. Podglądane przebiegu prądu cewek, wtryskiwaczy, alternatora itp bezcenne.
W tym linku co podał Motronic raczył wypowiedzieć sie dawny wódz elektrit nie nazywaj go cudakiem to fachowiec z górnej półki chodź oszczędnych w radach, i często dostało się mi po uszach za lamerstwo, ale facet ogarnął temat a że nie chce się dzielić swoimi rozwiązaniami to chyba zrozumiałe. Co do oparcowania które zamieściłem panów DZIUBIŃSKIEGO i...
To wcale nie jest takie skomplikowane. Z alternatora należy wyprowadzić środek gwiazdy, na czas rozruchu musi być połączony z zasilaniem, wyjścia trzech faz kluczujemy trzema tranzystorami do masy. Przebiegi prostokątne przesunięte w fazie o 120 stopni. W tym typie maszyny przebieg nie musi być sinisoidalny, bo i tak układ magnetyczny nie zapewnia sinusoidalnego...
Nie ma się co nad czym zastanawiać tylko demontaż alternatora na stół ,wymiana sprzęgiełka i kontrola stanu komutatora .Te altki robią duże przebiegi a komutator tych długich przebiegów nie znosi i wtedy wymiana . Oddaj auto do zaufanego warsztatu i niech ci naprawią ,w warunkach domowych jest to nie do ogarnięcia przez osobę nie mającą zielonego pojęcia...
Akumulator śmietnik jeśli pomiary są ok. Ale.. Zdecydowanie za wcześnie wydany wyrok, to Ale .. jest ważne łądowanie alternatora bez obciązenia 14,04v ładowanie alternatora z obciązeniem 13,2 To jest główna przyczyna kłopotów. Przy takich napięciach akumulator jest notorycznie niedoładowany. Trzeba sprawdzić dlaczego alternator daje tak niskie napięcie....
Samochod przez ostatni miesiac odwiedzil wiele sewisow (cos ok 10). Wlasnie z samonu Citroena przyjechali z nim. Z tego co z Citroena mowili to podstawiali praktycznie wszystkie czujniki i bez rezultatu, nie podstawaiali jedynie sterownika, ale dzisiaj u nas wstawilismy na podmianke drugi i ten sam efekt - strzela w wydech. Rozrzad nie przestawia sie,...
Władysław C : robiłem kiedyś z kolegą przeróbkę alternatora z PF125p, który miał pracować jako awaryjna prądnica napędzana ręczną korbą. Przy obrotach ok 200/min.(3-5 obr./s) dawał 12V. Niestety nie pamiętam szczegółów uzwojenia stojana, ale na pewno było trójfazowe. Istotne były dwie zmiany – nietypowy wirnik z magnesami stałymi i uzwojeniem...
Jak obroty tak padają to jak ma ładować?
Problem dotyczy Audi Coupe B3. Od zakupu auta praktycznie bez przerwy świeci się kontrolka ABS - zapala się po włączeniu zapłonu i już nie gaśnie, no i sam ABS nie działa. Z tego co się dowiedziałem sterownik nie ma linii danych i dlatego nie można zdiagnozować VAGiem. Wszystkie czujniki przemierzone omomierzem mają zbliżone wartości ok. 1,2kΩ....
A ja myślę że nie, z prostego powodu - napięcie na akumulatorze nie będzie zaśmiecone gdyż akumulator stanowi swego rodzaju filtr. Dzięki bardzo małej rezystancji wewnętrznej, skutecznie zwiera wszystkie zakłócenia. Niestety, ale nie masz racji. Nie bez powodu przy odkłócaniu np. alternatora stosuje się małe pojemności, a także przy zasilaczach np...
Zrobiłeś chyba najlepiej jak mogłeś, stary raczej ci się nie przyda ze względu na powtarzalność tej usterki, niedawno wymiotłem parę sztuk z warsztatu na złom (w końcu kolor nieźle kosztuje). Co do przeróbki sposobu dogrzewania silnika to nie mam zdania do końca, dla alternatora to w miarę korzystne, teoretycznie dla silnika bez większej różnicy bo...
stihl ! Weź się trochę ogarnij i przynajmniej poczytaj te swoje posty przed wysłaniem! Tysiące literówek i błędów! Porównaj sobie jak na tym forum pisze większość i jak Ty piszesz. :| Odnośnie alternatora: Podnoszenie napięcia ładowania to "maskowanie gówna dezodorantem" - bo jak średnie przebiegi jakimś cudem wzrosną, to masz pewne sczernienie elektrolitu....
A czy taki oscyloskop do czegoś się nadaje ? HD-Scope USB PRO aktualnie jest na portalu aukcyjnym: http://allegro.pl/hd-scope-pro-usb-i2764... W regulaminie elektrody jest napisane iż nie można umieszczać linków do allegro bo aukcja "ucieknie" i link martwy więc opiszę dodatkowo to co napisał sprzedający o tym oscyloskopie: http://obrazki.elektroda.pl/4621286800_1...
Cześć, Galant 2,5V6 z silnikiem z 2000roku. Alternator 100A Użytkowany codziennie na odcinku 25km. W aucie zainstalowane jest ogrzewanie postojowe użytkowane tak samo codziennie. Przy temp powyżej 0-10C na około 10-15 min, poniżej zera ok 25min. Od jakiegoś czasu z rana coraz gorzej kręcił rozrusznikiem, ale odpalał. Przedwoczraj sterownik webasto wyłączył...
Jeśli wymieniasz pierścienie wymień też cylindry da to dużo lepszy efekt niż same pierścienie.Docieranie silnika to proces na około(różne źródła różnie podają) ale do około 5000 km.Pierwszą wymianę oleju ja robiłem po 500 kilometrach następną po 1500,2000,5000 i tak po 5000 do 15000.Pierwszy rozruch postaraj się zrobić bez obciążenia silnika czyli bez...
Mnie osobiście interesuje czym będzie ograniczony prąd ładowanie , bo w samochodach jest to rozwiązane przez regulację alternatora. Jest kolega w błędzie, regulacja alternatora polega właśnie tylko na utrzymaniu napięcia na stałym poziomie i nie ma żadnych ograniczników prądu (poza bezpiecznikiem). Ograniczniki prądu były stosowane w mechanicznych...
dzieki Jack63- wskazany w linku topik przeczytalem juz wczesniej, bardzo duzo w nim konkretnych informacji. I podoba mi sie tam twoja rola profesora :D wlasnie wygrzebalem na elektrodzie takie przebiegi (od nyemi): http://obrazki.elektroda.pl/8300864400_1...
Nie neguję doświadczenia kolegi powyżej, ale mam Seicento od prawie pięciu lat, nie doświadczyłem przegrzania silnika ani pęknięcia alternatora (choć łożyska w nim musiałem wymieniać w tym czasie dwukrotnie), ma tylko małe purchle rdzy na tylnej klapie, zrobiłem w tym czasie ponad 50 000 km w różnych warunkach pogodowych i zastanawiam się, czy mam...
Witam mam problem z autem jak w temacie. Jechałem sobie ostatnio po prostej drodze (u nas takich mało) i auto zgaslo. Silnik nie dawał się ponownie uruchomić. Sprawdziłem bezpieczniki - spalony od zasilania sterownika silnika. Wkładam nowy bezpiecznik i spala się od razu. Ewidentne zwarcie. Po dwóch godzinach poszukiwań odnalazłem usterkę- świeżo wymieniony...
130 tyś przebiegu? No popatrz, akurat mam na warsztacie mercedesa GL, też około 130 tyś. przebiegu i w alternatorze połowa części do wymiany, tak zużyte.
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Alternator zregenerowany (nowe łożyska, komutator, regulator). Po kilkudziesięciu kilometrach przepala się drut wirnika przy komutatorze. Jak rozebrałem go za pierwszym razem, to upalone były obydwa druty. Diody sprawdzone. Alternator ma ładowanie 14,2 - 14,5 do momentu kiedy nie padnie. Czy winny może być sam wirnik czy może sam akumulator lub instalacja...
Słyczalne było wycie alternatora. Zostały wymienione łożyska i problem nie ustąpił. Typ alternatora: Delphi. Proszę o podanie co może być inną przyczyną.Podejrzewam że może być to uzwojenie.
Witam. Problem dotyczy alternatora z Getza 1.1 Alternator VALEO 2655517 Generalnie mam jedno szybkie pytanie czy po wyjęciu regulatora napięcia, powinno być przejście pomiędzy dwoma szczotkami ? Regulator napięcia taki: http://www.as-pl.com/p/ARE3060
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
Witam Forumowiczów. Próbuję na stole uruchomić taki alternator, jak na zdjęciu. Net przeszukałem, moze ktos znajdzie COŚ co ja nie widziałem. Jak to zrobić? Próbowane z akumulatorem w pełni naładowanym ( ok.13V), zasilaczem 12,2 V, rozładowanym akumulatorem (prąd ładowania 3A). Obroty zadane z wiertarki ( z tabliczki około 1300 obr/min.). Liczę, że...
Mam pytanie odnośnie połączenia tych dwóch podzespołów. Do rozrusznika dochodzą 3 przewody: - cienki (zacisk 50 - stacyjka) - gruby od alternatora do rozrusznika - najgrubszy (bezpośredni plus z aku) Jaką role spełnia przewód łączący alternator z rozrusznikiem? Rozumiem, że na cienkim przewodzie pojawia sie napięcie po przkręceniu stacyjki (probie uruchomienia...
Wiatm. Mam pewien problem z podłączeniem alternatora do akumulatora, mianowicie gdy podłączyłem go do akumulatora i zacząłem kręcić wirnikiem alternatora na takich obroitach jak powinien chodzic -nastąpiło wyladowanie akumulatora. Proszę o jakikolwiek schemat lub pisemne wyjaśnienie która końcówka z wyjścia alternatora, do której końcówki akumulatora,...
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Pytanie do znawców. Czy przewód D (od kontrolki ładowania) ma jakikolwiek związek z ładowaniem akumulatora przez alternator? Inaczej mówiąc czy brak tego przewodu/przerwa na nim będzie powodowała, że alternator nie będzie ładował?
Witam, mam taki problem. Ucieka mi 3,2A w instalacji elektrycznej. Po krótkiej diagnozie stwierdziłem, że problemu nie ma gdy odłącze przewód D+ od alternatora. Drogą dedukcji oraz przy pomocy forumowiczów elektrody stwierdziliśmy że to alternator. Zakupilem nowy - dokladnie regenerowany w sprawdzonym serwisie zajmujacym sie profesjonalnie alternatorami...
Witam mam taki maly problemik z alternatorem gdy juz silnik pracuje i alternator laduje (14,2V) (13,9-14V)na zapalonych swiatlach czuc ewidentnie duzy opor stawiany przez alternator pierwszy raz spotykam sie by alternator az tak hamowal silnik czy to jest normale?? sumarycznie to nie przeszkadza lecz skutkuje comiesieczna wymiana paska pomimo iz jest...
Witam wszystkich. Napiszcie mi prosze jak podlaczyc alternator 12V razem z zewnetrznym regulatorem 12B. Zdjecia wyjsc alternatora i regulatora zalaczam na zdjeciach. Regulator ma wyjscia 15 i 67, alternator wyjsce na plus (z akumulatora) [nazywam to kabel zbierajacy gdyz tak kiedys slyszalem, ale ostatnio moderator "Błażej" wysmial mnie za takie nazewnictwo,...
Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie
Witam. W moim Ursusie C-328 padł alternator, który miałem zamontowany z swojego poprzedniego żuka. Dziś zakupiłem nowy w sklepie rolniczym i teraz moje pytanie jak go podłączyć. W sklepie mówił, że mam czerwony kabel dać do rozrusznika i do tej wtyczki co wystaje wsunąć konektor od lampki w wskaźniku i alternator będzie działał i będzie ładowanie. Moje...
Mam małą sprawę a chodzi mi oto czy ma ktoś jakiś przyrząd do sprawdzania stojana w alternatorze? Widziałem kiedyś u elektryka samochodowego tylko już nie pracuje w moim miescie i nie mam skąd to podejrzeć.
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
TEMAT dyskusji Ładowanie - Alternator Po ok 5 godz pracy ciągnika na wolnych obrotach nie pali sie ani nie ża rz y kontrolka ładowania tylko pulsuje z częstotliwością co 1-2 sekundy jak obroty wzrastaja to przestaje swiecić, lub po zapaleniu np świateł postojowych (na wolnych obrotach) Czekam na opinie Pozdrawiam Marka sprzętu? Marka alternatora? Może...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Łożysko przednie 6203 łożysko tylne 6201.Łożysko przednie znajduje się w przedniej pokrywie alternatora z obu stron pokrywy zabezpieczone blachami i zanitowane w obudowie.Łożysko tylne znajduje się na tylnej osi wirnika alternatora.Użyteczne uwagi.Kupuję łożyska do alternatora wyłącznie zamykane plastykowymi zabezpieczeniami bocznymi.Po zakupie jedno...
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
nie masz ładowania - uważaj, żeby nie zjechać do 10-11V bo możesz uszkodzić akumulator napięcie ładowonia powinno być 13.9-14.5V, u Ciebie 13.8 bez obciążenia... sprawdzić trzeba szczotki alternatora (przebieg) i/lub układ prostowniczy. Naładuj akumulator na zewnętrznej ładowarce to na trochę starczy, ale idzie zima więc trzeba się tym zająć. ----------------------------------------...
Kontrolka po zwarciu do masy dziala przawidlowo, napiecie wzbudzania dochodzi od alternatora,B+ rowniez wzorowo polaczony z akumulatorem, przebieg alternatora to w 100% 180 tys km, bo jestem jedynym wlascicielem samochodu od nowosci.
To jest przebieg na wyjściu przystawki cęgowej, z ustawienia czułości 1V/div amplituda to ok 0,5v czyli 50A!
wszystko się zgadza z przebiegiem instalacji, ale alternator juz byl wymieniany - nic to nie dalo i mam stary. Może nie trafili z typem alternatora i dlatego nie ladowania po wymianie, ale wydaje mi się że to inny problem bo mam dwa błędy identyczne jak kolega w pierwszym poście.
Chyba nie pozostaje mi nic innego jak wyjąć alternator. Nie podałeś jaki przebieg auta. Musisz rozebrać alternator.
Do zapalniczki mam włożony czytnik napięcia, który na bieżąco pokazuje jakie jest napięcie. Haha, dobre. Ładując prostownikiem nie mierzysz tego miernikiem TrueRMS, więc co mierzysz? 15,3 V na elektronikę? Jeżeli będą szpilki napięcia? Też jak na początku tego tematu wspomniałem o szpilkach, to musiałem to sprostować i umieścić zrzut ekranu oscyloskopu. Tylko...
Witam Kokoksik mógłbyś podać więcej szczegółów, napięcie alternatora jaki przebieg i jaki sposób jeżdzony. Uważaj z tym złomem, ostrożnie z nim i nie próbuj go podładowywać a nawet używac
Zapytam ponownie: jaki przebieg i czy alternator był remontowany?
producent auta podaje przebieg max dla alternatora, rozrusznika Nie podaje. Wyobraź sobie sytuację: dojeżdżasz codziennie do pracy 50km, używasz rozrusznika 2x na 100km przebiegu, alternator ma czas, aby podczas pokonywania 50km doładować akumulator. Identycznym samochodem porusza się po mieście kurier czy też dostawca (np. jedzenia), on też przejedzie...
Ja bym CI radził również zerknąć w dolot(czy czasami olej się nie gromadzi),w silnikach JTD i HDi również zwracam uwagę na falowanie obrotów na biegu jałowym(znaczne przebiegi),świadczyć to może o alternatorze który jest juz w kiepskiej formie tyczy sie to głównie silników JTD ale spotkałem się z tym również w HDi,
Na 86 pojawi się napięcie indukowane podczas pracy alternatora. Napięcie zmienne o bliżej nieokreślonym przebiegu. Kontrolka informuje głównie o pracy alternatora (silnika), a nie o ładowaniu. Mogą zajść różne sytuacje w których kontrolka zgaśnie, a ładowania w ogóle nie będzie. Tak jak w tym temacie, odłączona masa od mostka prostowniczego, a kontrolka...
Jeśli masz oscyloskop i czym napędzić wyjęty alternator, zobacz przebiegi poszczególnych faz.
Do Twojego celu mógłbyś użyć diody do alternatora. Z pewnością wybrałbyś jakiś tani mostek, nawet używany, przy okazji sprawdzając, po symbolach diod, dane odnośnie napięć i prądów znamionowych. Ilustrację w/w propozycji przedstawia np. link: https://www.google.pl/search?safe=off&bi...
Jak 5-10 zł? Na Allegro taki stoi przynajmniej 130 zł, to znaczy że kolesie trochę kasują chyba.
Obawiam się kolego że każdym z nich będzie dwumas, w dieslu z pewnością. Z diesla wersję 1.6 odpuść sobie. Choć silnik oszczędny to jednak często pokazuje swoje złe strony. Ja już 5 rok jeżdżę 2litrową S40, ten sam silnik co w V50 i nie mogę narzekać. Choć gdybym dziś jeszcze raz wybierał to szukał bym wersji 2.4 D4 lub D5. Przy niewiele większym spalaniu...
Dzisiaj zauważyłem taką samą sytuację. Po wyłączeniu zapłonu nie wyłączył się wyświetlacz z przebiegiem. Już sam nie jestem pewien czy wcześniej zegar wyłączał się ale przebieg na pewno nie był widoczny po wyłączeniu silnika. Włączał się dopiero po przekręceniu kluczyka i podaniu zasilania. Jakby tego było mało to dopóki nie odpalę silnika to nie gaśnie...
szczotki alternatorów, szczególnie SVX7, niestety kończyły się stosunkowo szybko, nawet przy wymienionym i przetoczonym pierścieniu Ja nawet polerować próbowałem, ze średnim skutkiem - szczotki to loteria. Zbyt miękkie same się wytrą, zbyt twarde spiłują pierścienie - nie wiem od czego to zależy. Przy oryginale z reguły masz do wyrzucenia i kikuty...
Da się wszystko - kwestia kosztów, opłacalności. Są przetwornice na 1kW mocy, byle miała prawidłowy kształt przebiegu napięcia. Można zastosować większy alternator, grube przewody. Silnik musi naturalnie pracować w czasie używania drukarki - żaden akumulator "powszechnie używany" nie wytrzyma sensownie długo napięcia na poziomie ponad punktem wyłączania...
przebiegi odkształcone przebiegi impulsowe przebiegi bramce
lm317 lm350 niska wydajność klimatyzacji schemat mistral
mikrofon moduł podświetlanie wyłącznika
Zmywarka nie otwiera się i pika po zakończeniu pracy Brak połączenia z Integra 64 i rejestratorem kamer przez TP-Link i DDNS