Jakby tranzystory sterujące silnikiem były by na zewnątrz była by szansa naprawy, tu są w środku. Przy bardzo wydajnym prądowo akumulatorze, przeciążyłeś te tranzystory w środku
No ja mam tak zrobione ze jak kończy się energia w akumulatorach to się wyłącza i nic nie bierze z sieci i to jest OK. Gdy nadchodzi świt sam się włącza. Jest to w pełni zautomatyzowane. Nie podoba mi się to, ze gdy jednak pracuje, bo chcę by pracował cały czas, to pobiera to napięcie z sieci. Ok mogę to zautomatyzować ze nie będzie ale ... gdy się...
Teoretycznie powinieneś mieć PCM, by nie przeciążyć akumulatorka. W praktyce niepotrzebne. Jak moduł TP4056 jest z zabezpieczeniem przed nadmiernym rozładowaniem, to wystarczy. Sam używam tych akumulatorków z jednorazowych papierosów, są całkiem fajne! Na pierwsze próby przydaje się zasilacz o regulowanym prądzie i napięciu. Tak na wszelki wypadek,...
Tak jest, model akumulatora jest w pierwszej linii. No to masz akumulatory do innych rzeczy niż wkrętarka. Chyba, że dasz po 4 sztuki równolegle i 3 takie baterie połączysz szeregowo. Wtedy powinny wytrzymać 25 A na starcie. W miarę zużywania będzie rósł opór wewnętrzny i temperatura akumulatora, a spadać będzie jego napięcie. W końcu przeciążysz akumulatory...
Znaczy, ja nie mierzyłem prądu zwarcia bezpośrednio,. Tak by się nawet nie dało tego zmierzyć. Zmierzyłem to przez opór 1 Ohm, wtedy wychodzi mniej więcej prąd zwarcia. Pomijając już "metodologie", która raczej nie wiele ma wspólnego z mierzoną wartością, chodzi o przeciążenie akumulatora. Każdy prąd przekraczający dopuszczalne parametry pracy ogniwa,...
To znaczy, że coś, co masz podłączone do OUT1 pobiera więcej niż 1A. Co tam jest podpięte? Do tego wyjścia.
Dopiszę: Mam w nim 3 akumulatory 14.4V LiFePO4, każdy z nich ma swój BMS, który pilnuje, aby nie przeciążyć akumulatorów. W sumie nie wiem, czy ograniczeniem są akumulatory, czy np. okablowanie lub sam BMS w tych akumulatorach. Na zasięgu mi jakoś mocno nie zależy, teraz osiągam zasięg 100-120 km. Zależy mi na tym, aby w sytuacji krytycznej BMSy nie...
Dymi nawet bez obciążenia? Na pewno dymi silnik a nie przeciążony akumulator żelowy?
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
Żarówka to dość specyficzne obciążenie. Jeśli przyjąć, że użyłeś włókna świateł mijania (nie pamiętam wyprowadzeń) zakładam, że 55W to ustalony prąd osiąga wartość nieco ponad 4,5A. Niestety, rezystancja zimnego włókna jest blisko 11 krotnie mniejsza od ustalonej. Z tego wniosek, że obciążyłeś akumulator prądem blisko 50A. Trochę dużo jak na taki akumulator....
Tam są pewnie dwa silniki po 90 W (mocy nominalnej) do tego obciążenie przez dziecko a ty dodałeś jeszcze kilkanaście kg na akumualtor. Jedyne co nie jest przeciążone to właśnie akumulator z samochodu. Cała reszta ma przekroczone parametry i to sporo.
APC Smart-UPS 700 (staruszek ten biały) sygnalizuje przeciążenie podczas pracy na przetwornicy, akumulatory ok, C22 też, po stronie pierwotnej nie widzę żeby cokolwiek było uszkodzone. Znalazłem kiepski styk NC przekaźnika RY3, ale wymiana nie pomogła. https://obrazki.elektroda.pl/2971828700_... 100V/div, czasami wystartuje z poprawną...
To samo, akku 5Ah (zamiennik) do 1 szego nladowania aku dzialal, potem laduje sie na full, i przy próbie startu klucza wyłącza sie (objaw jak by był przeciążony akumulator). Przy obciążeniu napięcie NIE spada poniżej 19v a elektronika "wyłącza" baterie.... Napiecie mierzone bezpośrednio na ogniwach. Mniejsze narzędzia pracuja w miare normalnie.
1. Gdy UPS przełącza się z pracy sieciowej na zasilanie awaryjne: dźwięk co 10 sek. 2. Akumulator bliski rozładowaniu: dźwięk co 1 sek. 3. Przeciążenie UPS: dźwięk co 0,5 sek. 4. Awaria akumulatora: dźwięk co 2 sek. 5. Inne usterki: dźwięk ciągły. *szczegółowy opis alarmów i sygnalizacji UPS na www.lestar.pl
Wzmacniacz 950W pobiera z 12V prąd co najmniej 950/12 = 80A (tyle, co rozrusznik), a może więcej, bo trzeba uwzględnić sprawność. Jeśli chcesz wyrównać taki pobór w czasie 1 sekundy, aby napięcie nie siadło o więcej, niż 1V, to potrzebujesz kondensatora o pojemności 80F. Kondensator 3F zapewni Ci podtrzymanie przez 0,037 sekundy. Na "siadanie" napięcia...
Ja mam tak przerobione narzędzia Einhell. Zasilam je akumulatorami Parskide x20v team. Niedogodność jest taka, że trzeba ręcznie pilnować stanu akumulatora. Jak czuję, że narzędzie zwalnia lub bateria jest już na czerwonym polu - to dalej z tej baterii nie korzystam - idzie do ładowania. Dodatkowo przy pracy pilarką jeżeli z jakiegoś powodu piła zatrzyma...
Dzień dobry wszystkim. Mam problem z UPS-em APC Smart 1400 rev4 UPS przy braku sieci przyłączył się na pracę z akumulatorów i po chwili pokazał przeciążenie. Przełączył się niby normalnie, ale wydawał z siebie dźwięki jak ćwierkanie z syczeniem. Nie była to normalna praca transformatora jak wcześniej. Obecnie nie przechodzi selftestu i pokazuję przeciążenie....
... Dobry pomysł z LED a co powiecie o żarówce ze skutera halogenowej ? interesowała by mnie ok 30-50w żeby było coś widać w pokoju z żarówą zawieszoną na lampie Zapomnij, w czasie jazdy halogen głównie zasilany jest prądnicy/alternatora, nie z akumulatora, stąd efekty słuchowe z przeciążonego akumulatora.
Jak w temacie Vectra c 2002 rok silnik 2.2 125km przepala bezpiecznik nr 12 odpowiadający za zabezpieczenie przed przeciążeniem akumulatora. Nigdzie nie mogę namierzyć schematu . Może ktoś z kolegów mnie wesprze i podrzuci schemat . dziękuję
Na uczelni jako projekt wykonałem zasilacz stabilizowany symetryczny regulowany Schemat wstaw. o prądzie równym 0,4 Zasilacz posiada dokładny potencjometr, więc bez problemu mogę ustawić napięcie równe +12V. Raczej odrobinę wieksze ustaw (poczytaj o ładowaniu akumulatorów). Jeśli nie ma ograniczenia prądowego utrzymującego prąd 0,4A to ładuj przez...
Skoro UPS się wyłącza, to znaczy, że jest przeciążony lub akumulatory są zużyte.
To się skończy źle. Używanie baterii akumulatorów litowo jonowych bez zabezpieczeń i to w elektronarzędziu, to prośba o kłopoty. Bez zrozumienia zasad użytkowania i ładowania akumulatorów litowo jonowych lepiej nie brać się za takie przeróbki. Gdzie zabezpieczenie przed zbyt głębokim rozładowaniem lub przeładowaniem? Nie ma. Fikołki z zewnętrzną ładowarką...
Po to właśnie są przekaźniki. Nie mniej jednak z gazem zalecał bym dużą ostrożność.
Po uprzednim rozłączeniu silniczka szyby podaj na niego 12V z akumulatora. Zaraz po domknięciu rozłącz napięcie by niczego nie przeciążyć.
Z tego co widzę to klon IMAX B6, więc da się nią naładować akumulator o którym mówisz. Musisz wybrać typ akumulatora Pb BATT, następnie prąd ładowania ustawić na bezpieczną wartość 4A (by nie ryzykować przeciążenia ładowarki) oraz ilość cel akumulatora na 12V (6S).
Fabryczne zabezpieczenie to sprężyna talerzowa pod wyjściem + akumulatora. Jak prąd za duży, to ona odskakuje, rozłącza obwód na stałe. Był opis jak je wciskać, co pozwalało przywrócić do życia niektóre akumulatory. Im więcej zadziałań tego bezpiecznika, tym mniej pewna jego praca. Ma zabezpieczać przed przeciążeniem akumulatora (ogniwa wtórnego). Skoro...
Przecież ograniczając prąd rozładowania zmniejszysz napięcie na wyjściu co może się odbiornikom "nie spodobać". Przecież pisałem, że odbiornikiem jest zasilanie łódki, a więc silnik, którego obroty są sterowane napięciem. Najlepszym ogranicznikiem jest bezpiecznik. I to może być najlepsze (bo najprostsze) rozwiązanie. Nawet zwykły sieciowy nadmiarowo-prądowy......
przyczyn może być naprawdę wiele.możemy pisać bez końca. robiłem kiedyś alter i wirnik tracił oporność dopiero po nagrzaniu i to na wysokich obrotach -. może stojan na jednej fazie ma skrót i dwie są przeciążone .akumulator , gruby plus zwarcie na wybojach ,brak dobrej masy silnika ,uszkodzony mostek akum ,naprawdę nie sposób opisać wszystkich możliwych...
Jak ich nie przeciążysz... przy dużym prądzie akumulator szybko się nagrzewa i trzeba pilnować, by nie nagrzał się nadmiernie. Krótkie spawanie, długa przerwa. Prąd spawania (może by go zmierzyć?) pewnie jest porównywalny z prądem rozrusznika traktora - w traktorach stosuje się tylko trochę większe akumulatory.
Z ciekawości zapytam - jakiej mocy musi być trafo by potrafiło na czas rozruchu oddać te 150A ? Z 400W ? Da się trafo przeciążyć czterokrotnie?
Przedstawione wcześniej żarowe podgrzewacze cieczy chłodzącej muszą pracować ze sterownikiem. Sterownik ten kontroluje pobór pradu w całym pojezdzie. minnymi stan akumulatora. Jeśli zamontujesz to bez sterwonika to za chwile spalisz swiece oraz przeciążysz akumulator i bedziesz miał problemy z rozruchem. Proponuję Ci zastosowanie ektrycznej grzałki...
Oryginalna akumulatory były spięte równolegle Jak auto dojeżdża na wzniesienie to po prostu całkowicie odcina prąd dopiero za chwilę załącza tak jakby było mocne przeciążenie
Pytam bo myślałem że alternator może być przeciążony
Jeśli do laptopa pasuje zasilacz o mocy 130W i 65W, to laptop fabrycznie wyposażony w zasilacza o mocy 130W musi spowolnić pracując na zasilaczu o mocy 65W, żeby go nie przeciążyć. zasilacz bez układu identyfikującego będzie traktowany jako najsłabszy, żeby go nie przeciążyć. Na pytanie "czy ruszy?" będziesz miał odpowiedź po eksperymencie. :)
Bo w 80% zrembów po zaniku napięcia okazywało się, że ten akumulator dawno się skończył ;-)
Sprawdź (lub wymień akumulator na nowy). Następnie podłącz wyjścia z UPS'a poprzez jakiś miernik obciążenia i podłączaj poszczególne odbiory i zobaczysz jakie masz obciążenie na wyjściu i kiedy sygnalizuje ci przeciążenie. Jeśli na nowym akumulatorze nie będzie dał rady utrzymywać obciążenia na określonym poziomie to UPS będzie do sprawdzenia. Pamiętaj...
...to raczej nie ma mowy o zadziałaniu zabezpieczenia, a o uszkodzonym akumulatorze któremu skończył się resurs. "Raczej" to za mało do przeprowadzenia naprawy w sposób solidny. Nie znamy dokładnego przebiegu zdarzeń i drogi, którą płynął prąd. Najprawdopodobniej doszło do przeciążenia akumulatora i zadziałania jego zabezpieczenia. Przede wszystkim,...
hamulec to bieg wsteczny Ciekawe czym kolega zahamuje jak padnie silnik, sterownik lub po prostu wyładuje się akumulator - na flinstona ? O przeciążeniach i poborze prądu nie wspomnę.
Jeżeli jeszcze odliczysz straty na: 1 zamiana energii mechanicznej na elektryczną ( sprawnośc od 50% do ...) 2 przetrzymanie w akumulatorze też kilka procent zabierze; 3 silnik też ma sprawność ok 80-90% Ma to sens, jeżeli potrzebowałbyś zbierać energię na (nie)spodziewane przeciążenia. A i sam sprzęt (prądnica, akumulatory, silnik i cała otoczka też...
Jak dla mnie to wyją uzwojenia przeciążonego alternatora, może akumulator jest do bani, sprawdzałeś pod tym kątem? Napięcia, prądy, inny aku?
Doszła ci masa ogona i masa balastu. Zatem musisz te masy odjąć od wagi akumulatora, żeby zachować obciążenie całości. Przeciążony śmigłowiec będzie brał większy prąd, gorzej latał i bardziej grzał silniki, które zapewne wkrótce też odejdą w niebyt. Mają zbliżoną żywotność co pakiet. Jeżeli już to szukaj pakietu w podobnej masie jak stary. Bo inaczej...
Podepnę się pod temat. Szukam gotowego układu, który odłączy zasilanie akumulatora 12V, poniżej ustawionego napięcia i je przywróci, gdy napięcie wróci do tego, które ustawie. Z tym, że chciałbym mieć możliwość przeciążenia akumulatora na ok 30 s. Chcę nim sterować przekaźnik 12V.
Równowaga prądowa w funkcji napięcia w stałym odbiorniku... Im wyższe napiecie na akumulator tym większy prąd odkładamy na akumulator i przez to żarówka świeci. To jest normalne. 24V dasz na akumulator 12V to żarówkę bum trafi... Przeciążenie opór akumulatora rezystancja wewnętrzna... Opornik bocznik. Elektrolity siarka zachowanie oporowe mają coś jak...
Przy pracy bez akumulatora diody padają od zbyt wysokiego napięcia a nie żadnego przeciążenia.
Inwerter: MASTER POWER 3KW Dwa akumulatory po 100Ah AGM Konfiguracja: Program 1 - priorytet zasilania SOL Program udE - ustawiony zakres pracy 184V - 253V MAX Program 6 bye obejście bypass w trybie; jeśli akumulator zostanie przeciążony przełączy się na sieć Jeśli potrzeba jeszcze jakichś informacji - proszę pisać, sprawdzę i podam Dodano po 44 5 program...
łaśnie chcę się upewnić tylko czy taki lub podobny falownik z pełna sinusoida podoła grzałce np 2kw + coś jeszcze jakieś 200 czy 400 wat żarówek, Falownik powinien w sposób ciągły pracować z mocą nominalną specyfikowaną w danych technicznych, oczywiście, pod warunkiem nie przekroczenia innych parametrów oraz montażu w zalecany przez producenta sposób...
Kolega Autor skarży się, że lampa jest uszkodzona, ale nie wiemy czy objaw to brak świecenia głównej LED, czy brak świecenia LED sygnalizującej ładowanie? Zamiast zgadywać usterki należy przeprowadzić pomiary. W mojej latarce akumulator miał odpowiednie napięcie, które szybko malało. Dodatkowo dość spektakularnie przepaliła się LED - przygasała, gasła,...
Wpisz na A....o "3s1p" , ewentualnie dodając słowo pakiet, wkład lub akumulator. Elektronika akumulatora PABS ma zabezpieczenie przeciążeniowe, więc nie uszkodzisz ani ogniw ani wkrętarki - tylko ten sprzęt jest tak malutki że rzadko jest w ogóle okazja do jego przeciążenia - nikt go nie używa w ciężkich pracach jak dorosłą wkrętarkę.... Za to w identycznych...
Przyczyn wyłączania się UPS przy przejściu z pracy sieciowej do bateryjnej może być kilka: - utrata pojemności akumulatora - przeciążenie UPS-a - uszkodzenie UPS-a Jeśli nie włożysz nowego akumulatora lub nie przetestujesz pojemności posiadanego akumulatora nie pisz, że jest w 100% sprawny. Czy UPS wyłącza się też jak jest nieobciążony?
Wybuch może tylko spowodować iskra+ silne gazowanie elektrolitu. ..i w akumulatorze żelowym przeciążenie !! A tu doskonale widać, jak to się stało :cry: Swoją drogą wymiana JEDNEGO akumulatora przy połączeniu szeregowym KILKU i to żelowych i potężnym obciążeniu to CZYSTY IDIOTYZM !!!
Nie miało. Dziwne tylko, że prostownik natychmiast nie wyłączył się sam lub spalił swój bezpiecznik na skutek przeciążenia. Jeżeli jednak miałeś zły styk na klemach akumulatora, to modlitwa o brak uszkodzeń w elektronice pojazdu jak najbardziej wskazana.
Pewnie dobrze byłoby zmniejszyć siłę boczną działającą na oś silnika, żeby łożyska nie zużywały się zbyt szybko. A może wał z przegubem Cardana? Silnik szczotkowy może mieć w stojanie magnesy stałe, albo stojan z elektromagnesami, to ma wpływ na zachowanie przy przeciążeniu, istotny jest wtedy sposób połączenia uzwojeń stojana i wirnika - rozróżnia...
Moc pewnie ze 100W może więcej diody sygnalizacja pracy a buzzer niskie napięcie akumulatora przeciążenie przetwornicy, a potencjometry albo regulacja napięcia przetwornicy po stronie wtórnej przetwornicy na kondensatorze c30 wysoko napięciowym , ewentualnie regulacja wyłączenia napięcia dolnego i górnego zasilania ?
A jak tani akumulator jest ciężki to raczej dobrze o nim świadczy i bardzo możliwe że długo posłuży. Nie możesz przyjąć że kryterium wagi jest mitem dlatego bo cięższy akumulator kiepskiej firmy będzie miał wadę! Gdy poruszam kwestię wagi do żywotności to logiczne że mam na myśli akumulatory z tej samej półki cenowej i o podobnej renomie. Natomiast...
Jedno i drugie ma swoje wady i zalety. Układ samowzbudny (magnesy stałe) ma zerowy pobór prądu w spoczynku, ale nie można kontrolować mocy samej turbiny, trzeba ją hamować. Maszyny z wzbudzeniem będą ciągle pobierać jakiś prąd za to można im regulować moc co przydaje się i przy słabym wietrze (łatwy rozruch) jak i przy przeciążeniu.
Było, wtedy też zaczęły mi padać pierwsze CA-6/10(te na wieczystej gwarancji), nie wiem co oni kombinują, najgorsze że wszystko uderza w nas - Instalatorów, bo jak wytłumaczyć Klientowi że nieprawidłowa praca świeżo co zamontowanego systemu leży po stronie niedopracowanego przez producenta sprzętu? Co do serwisu - okresy oczekiwania po 3 tygodnie i...
Podłącz po przez żarówkę od świateł drogowych zasilacz do akumulatora. Włączona w szereg żarówka ma za zadanie ograniczenie prądu ładowanie w celu uchronienia zasilacza przed przeciążeniem.
Skoro kupiłeś adapter, to przecież powinieneś znać opis i funkcje tego adaptera. Może zabezpieczać przed nadmiernym rozładowaniem akumulatora, i przed jego przeciążeniem, ograniczając pobór prądu. Baterię z makity masz dobrą? Mam inny sprzęt, i przy zużytej, wręcz uszkodzonej baterii, układy zabezpieczeń ją odłączały. Tam zabezpieczenia są akurat we...
Zasilacz ogólnego przeznaczenia nie musi mieć ogranicznika prądu, pozwalającego na długotrwałą, bezpieczną pracę, przy przeciążeniu - kiedy rozładowany akumulator "chce" pobrać więcej niż zasilacz może dać. Każdy współczesny zasilacz ma jakieś zabezpieczenie przed przeciążeniem, ale niektóre mają typu wyłączającego, inne ograniczają prąd na poziomie...
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po podłączeniu nowych wzmacniaczy czy alternator "wyrabia" W...
Czyli do sieci jako bypass czy działa też bez sieci? Oczywiście, że działa także bez sieci, to jest off-grid. Sieć można podłączyć by właśnie mieć bypass w razie przeciążenia. A jeśli bez akumulatora to jak przyjdzie chmurka to przełączy na sieć jak z PV zabraknie a nie, że nastanie "ciemność"
(at)adziozone2 Zmierzyłeś napięcie akumulatora ? Świecenie czerwonej diody i wycie UPS'a wskazuje na rozładowany akumulator lub jego przeciążenie.
A co tu podpowiadać?Tak się zachowuje przeciążona przetwornica... Mierzył Kolega napięcie akumulatora chociaż?Albo napięcie przy samej przetwornicy, czy nawet podłączył coś innego co na pewno może mieć 250w, albo mniejszej mocy?
Lodówka z kompresorem 60W posiada prąd rozruchowy prawie 6A (pomiar wykonany miernikiem z funkcją pomiarów prądu rozruchowego), więc nic dziwnego że intex "wymięka". Z resztą też miałem okazję doświadczyć że pomimo obciążenia np połową mocy intex sygnalizował przeciążenie. Pomijam że akumulator nie jest za mały (widziałem sprzedawane zestawy 400W z...
gdy podłączę do baterii od roweru zaczyna migać i pikać. Bo to zasilacz a nie ładowarka. Podłączenie akumulatorów powoduje przeciążenie i opisywane zachowania. Ładowarka ma dodatkowy układ ograniczający pobór prądu do bezpiecznej (dla siebie i akumulatorów) wartości. W tej sytuacji można w szereg włączyć żarówkę samochodową. Trzeba pokombinować z jej...
1. Mierzyć temperaturę akumulatora (np. samochodowy miernik temperatury; cyfrowy miernik temperatury; zasilanie 12 V; do 50 PLN), No dobra, tylko po co? 2. Przyrząd do kontroli akumulatora (miernik/tester pojemności akumulatora), który potrafiłby pokazywać wartości prądu Akumulatory zmierzone miernikiem akumulatorów KONNWEI KW600. Według wskazań miernika...
Jak się ma takie akwarium, to nie warto dziadować na jakimś śmiesznej mocy UPS. Spokojnie można kupić jakąś używkę za 300-400 bez aku i podłączyć duże zewnętrzne akumulatory. Poza tym faktycznie można zrezygnować z podtrzymania grzałek jak radzi Icosie. UPS przeciążony wyłączy się.
5V na bramce BUZ11 to zdecydowanie za mało (dla IRF1405 też za mało), spójrz na rys 6 dokumentacji [url=http://skory.gylcomp.hu/alkatresz/b... łatwo może wyjść z nasycenia, wtedy zacznie wydzielać bardzo dużą moc. Pomiar rezystancji uzwojenia <1Ω zwykłym multimetrem może być bardzo niedokładny, lepiej zrobić pomiar metodą techniczną,...
Zimny lut albo nieprawidłowo przylutowałeś albo... ten dymek oznaczał że to koniec twoich akumulatorów (jakieś przeciążenie i spaliło je) Może ktoś inny Ci pomoże...
Zależy od tego jak prostownik sobie z tym poradzi, jedno jest pewne będzie przeciążony. Na pewno w skrajnym przypadku zadziała bezpiecznik a to już by świadczyło o przeciążeniu prostownika.
Witam mam UPS APC i kupiłem do niego nową baterie ups się włącza i po 2 godzinach pracy poprostu wyłacza komputer i mrogają 3 diody jedna zielona i 2 czerwone czyli zasilanie , przeciążenie i akumulator ten z X nie wiem co to może być może ktoś wie jak temu zaradzić podłączyłem sam UPS do prądu bez kompa i to samo po 2 godzinach . Z góry dzięki za pomoc
W ładowarce zastosowano transformatorek TS 15/39, który ma na wyjściu 2x16V i układ prostowania jak na rysunku. Parametry tego transformatorka są tak dobrane, że nie jest on przeciążony nawet przy rozładowanym akumulatorze (maksymalny prąd ładowania około 1A) To się powinno zaczynać tak: Za siedmioma górami, za siedmioma lasami był sobie transformator...
To, że akumulator ma 18 V wcale nie oznacza, że trafo też musi mieć 18 V. Równie dobrze może mieć i 28 - zależy od elektroniki. Ja bym jednak rozciął ten plastik i policzył zwoje - da Ci to pewność co do napięcia. Poza tym diody mogły się grzać nie od za wysokiego napięcia, ale od przeciążenia ( akumulator sprawdzałeś ? ) - z jakiegoś powodu to trafo...
Na silniku pisze, że pobór prądu to 26,7 A. Co to oznacza ? To oznacza, że największy prąd jaki pobiera ten silnik to 26,7 A. Ale pobór prądu przez silnik w pojeździe nie jest wielkością stałą. Najwięcej prądu silnik będzie pobierał w trakcie ruszania z miejsca (bo na rozpędzenie pojazdu idzie zawsze najwięcej energii), gdyż obciążenie silnika jest...
Sprawdzi się ale silnik od wycieraczek nie ma włączników krancowych więc wymaga przerobienia. Jak już to bym bardziej uderzył w silniki do szyb samochodowych mają wyłączniki przeciążenie ale też tanie nie są.
Ładowarka służy do ładowania. Układ TP4056 to jest ładowarka. Dwa pozostałe układy tworzą zabezpieczenie przed przeładowaniem, zbyt głębokim rozładowaniem i być może przeciążeniem prądowym, czyli zbyt dużym prądem obciążenia. Napięcie 5V jest przed układem TP4056, za nim może być już zupełnie inne. Poczekaj aż akumulator osiągnie napięcie z przedziału...
APFC nie toleruje UPS ze "schodkową aproksymacją sinusoidy" (w zasadzie to odwrotnie). Przy takim podłączeniu radykalnie skraca się czas podtrzymania i może dojść do wyłączenia lub uszkodzenia UPS na skutek przeciążenia. Akumulatory trzeba wymieniać max co trzy lata... Ja polecam UPSy Evera serii CDS (Clear Digital Sinus). Do komputera biurowego wystarczy...
a w aplikacji jak masz ustawione powiadomienia ?odznacz Diagnostyka Tak, tak, i pozbądź się powiadomień o awariach, czyli np. brak prądu, uszkodzony akumulator, zwarcia/ przeciążenia wyjść itp. To może w ogóle wyłączyć wszystko i święty spokój.
Nie można. Jeżeli ci się nawet uda, to mocno rozładowany akumulator znacznie przeciąży alternator, co spowoduje przegrzanie uzwojenia i prawdopodobnie awarię prostownika, bo alternator to źródło napięciowe a nie prądowe
czyli rozumiem, że jedyny rozsądny sposób to akumulator i prostownik? Akumulator i prostownik jest rozsądnym rozwiązaniem . Prostownik z zabezpieczeniem przed przeciążeniem!!! . Do "chinola " wystarczy może sam zasilacz - nie mam pojęcia.
Do niektórych zasilaczy da się dorzucić pomiar i przycinanie napięcia przy przeciążeniu, ale to już jest modyfikacja płytki i jakąś wiedzę elektroniczną trzeba mieć. 60V 1200W wychodzi 20A Być może do doładowywania po prostu będzie działać :)
Pada na kable, jutro sprawdzę, ale jak kable, jak to jest jeden kabel od Aku do przekaźnika i ten kabel, to czy mogłoby się spalić, chyba nie? Trochę śmierdzi takim palonym 😃😃😃 jak przed chwilą sprawdzałem przekaźnik, to śmierdziało, ale takim przeciążeniem obwodowym.
Kupiłem mocniejszy UPS innej firmy, a poprzedni zwróciłem. Widać miał zleżały akumulator.
Bez akumulatora nie powinien dać się włączyć żaden UPS - w takim przypadku jest po prostu niesprawny, bo głownym zadaniem UPS-a jest podtrzymanie zasilania i jeśli nie ma takiej możliwości - np. słaby akumulator, brak akumulatora , przeciążenie/zwarcie obwodów wyjściowych - UPS nie powinien podać napięcia na wyjście. Wyjątkiem są UPSy z tzw. przełącznikiem...
Faktycznie takie rozwiązanie daje poprawne efekty ale martwił bym się o przetwornicę w UPS-ie. Będzie przeciążona przy początkowym ładowaniu akumulatora, i pokusa podłączenia więcej urządzeń do takiego zasilania może doprowadzić do przeciążenia przetwornicy. Ale odpowiednio modyfikując końcówkę przetwornicy ładowania i zachowując umiar w obciążeniu...
Silnik elektryczny da się przeciążyć. Patrz ile amper daje sterownik.
" stwierdzono spływ mas czynnych płyt dodatnich (przedwczesne zużycie w wyniku systematycznego przeciążenia) Systematyczne przeciążenie - ciekawe stwierdzenie, domagaj się wyjaśnienia co to jest systematyczne przeciążenie. Czyli wychodzi na to, że to przeciążenie prądowe, czyli systematycznie pobierałeś z akumulatora prąd większy niż znamionowy, w...
Po zakupie miał piękne 12.00V Nie jest to piękne. Był trochę rozładowany. i jeżeli się nie mylę napięcie bardzo powoli rośnie - pomiar prawidłowy zaraz po odczekaniu chwilę wynosił 13.02V. Aku to urządzenie "chemiczne" - nie elektryczne. Zwarcie całkowicie aku nie rozładowało. Reakcja chemiczna wymaga czasu. Teraz aku się chemicznie regeneruje.
W twoim akumulatorze tego się zrobić nie da. Lepiej ustal co go "zabiło". To musiało być albo mocne przeciążenie rozrusznikiem tak, że się cały akumulator rozgrzał, albo prostownikiem z podobnym efektem termicznym.
Witam, Dzisiaj miałam dosyć dziwną sytuację. Wybrałam się w dosyć długą trasę (prawie 700 km z paroma krótkimi przystankami po drodze). Po ostatnim postoju zapaliła mi się kontrolka akumulatora, ale nie zaraz po odpaleniu silnika tylko chwilę po. Miałam podłączoną tanią ładowarkę samochodową przez większość trasy plus włączone ogrzewanie i radio. Do...
:D:D:D Rozumiem Koszt cewki to ok 350zł - myślałem o naprawie starej na zapas. Cewki uszkodziły regulator , czy regulator cewki ? Jest możliwe że przeciążyłem je podpinając dodatkowy akumulator ? :cry:
Po co łączyć tyle kabli? Prąd nie będzie płynął ciągle, tylko przez chwilę, a przez chwilę można przewód przeciążyć ;] 2 no może 3 w zupełności wystarczą. Do tego muszą być DOBRE krokodylki.
Pewnie, oprócz przeciążonego 3 razy ponad normę akumulatora to zupełnie nic się nie zepsuje. Carot, próbowałeś kiedyś odpalić diesla w temp. w okolicach 0C?
Więc nic nie musisz ograniczać dla tego akumulatora. Bardziej dla bezpieczeństwa transformatora. Chociaż przy niskiej pojemności akumulatora i dużym wyładowaniu przeciążenie nie będzie duże.
Lepiej, to zmniejszyć.. Trzeba było od początku przez jakąś żarówkę np 55W 12V. po kilku godzinach zmierzyć napięcie na zaciskach i ewentualnie pominąć żarówkę. O ładowaniu baterii są chyba setki stron, tu na elektrodzie. Bez zadawania pytań widać, że po pierwsze prostownik został przeciążony.
A co w przypadku zwarcia "+" i "-" w czujniku? W większości przypadków centrala sygnalizuje przeciążenie/uszkodzenie wyjścia zasilającego, po usunięciu zwarcia i resecie startuje poprawnie. W instrukcji jest napisane, żeby nie podłączać rozładowanego akumulatora do centrali bo może uszkodzić centralę Ponieważ taki akumulator posiada zbyt dużą rezystancję...
Ja cały czas obstawiam uszkodzony akumulator i pracę zasilacza na krawędzi wytrzymałości. Sugeruje to fakt, że po odpięciu akumulatora wszystko wraca do (jako takiej) normy. Dlaczego? Prądu starcza do bieżącej pracy całości, ale już nie starcza na doładowanie maksymalnym dopuszczalnym prądem uszkodzonego akumulatora. A przeciążony zasilacz impulsowy...
Po wywołaniu alarmu, uruchomieniu syreny wewnętrznej, alarm zwraca błąd przeciążenia wyjścia Out2 A sygnalizator wtedy działa? Bo może masz gdzieś zwarcie. I jak dokładnie go podłączyłeś (zdjęcie?). Gdyby transformator był "za mały" - nieważne, czy napięciowo, czy prądowo, to nie byłoby błędu wyjścia, całą centrala mogłaby działać niestabilnie. A tu...
Zatem kupując akumulatory 18650 o pojemności 2 Ah, do uzyskania pojemności 100 Ah potrzeba połączyć 50 szt. równolegle. Dla uzyskania napięcia znamionowego 12 V potrzeba będzie 12 V/3,6 V 3,33 szt. akumulatorów. Jeśli użyjesz 3 szt. połączonych szeregowo to uzyskasz 3 V × 3 szt. = 9 V przy rozładowanej baterii i 4,2 V × 3 szt. = 12,6 V przy baterii...
OK. Czyli masz tam jednorazówkę - urządzenie. Jeśli jest w niej akumulator, to spokojnie możesz go ładować prądem 250 mA. Teraz trzeba sprawdzić, jak ustawić taki prąd. Na 3 stronie dokumentacji jest tabela z opornikami. Dla prądu 250 mA potrzebny jest opornik o oporze 5 kiloomów. Dla prądu o wartości 500 mA potrzebny jest opornik o wartości pomiędzy...
przeciążenie akumulatora wkrętarki podnośnik przeciążenie falownik przeciążenie
wzmacniacze arcam renault espace klima zespół piorący siemens
bosch tcc7k750 napęd hormann lineamatic
Mastercook – dziwny dźwięk z piekarnika, wentylator, grzałka, modele MF-8x, MB-6xx, ME-5xx Ford Escape 2006 – licznik zawyża przebieg, przyczyny, czujnik VSS, rozmiar opon