Układ zadziała, ale nie do końca poprawnie. Wystąpi tzw. "pompowanie". Aby tego zjawiska nie bylo, przekażnik powinien mieć dodatkowy styk na samopodtrzymanie w czasie gdy przycisk jest naciśnięty. Proponuję lepsze i prostsze rozwiązanie dla przycisków "bezpośrednich", z użyciem tyrystora, który zapewni to podtzymanie: http://obrazki.elektroda.net/55_12748651...
Raczej prędzej zerwie się łańcuch, a jeśli nawet nie, to silnik się zatrzyma - pytanie tylko czy się nie uszkodzi/przegrzeje wtedy? Wyłącznik silnikowy posiada dwa człony, jeden przeciążeniowy a drugi zwarciowy. Jeśli by doszło do nagłej blokady silnika to praktycznie natychmiast zadziała człon zwarciowy i odłącz zasilanie silnika. Czasami też lecą...
jest to zabezpieczenie przeciązeniowe,jesli nie można dostać,to można zewrzeć,a w najbliższym czasie,wymienic na sprawny.
bardzo proste rozwiazanie to zastosowanie kontraktonu z cewką zawierajacą kilka zwojów drutu DNE o średnicy co najmniej 1mm , lub podobne rozwiązanie z przekaźnikiem R15 z cewka na napięcie stałe , którą zastępujesz nową kilku zwojową w obu przypadkach musisz jedynie doświadczalnie dobrać ilość zwojów styki kontraktonu możesz wykorzystać do dalszego...
Czy sam chcesz podłączyć ten moduł? Pytam, bo masz schemat i według niego trzeba to zrobić. Jeżeli już Twój silnik jest podłączony, to trzeba dostosować podłączenie do tego schematu. Symbole na schemacie to: K1 - stycznik główny, K2 - stycznik trójkąta, K3 - stycznik gwiazdy, K5 - przekaźnik czasowy, F2 - zabezpieczenie przeciążeniowe silnika, S1 -...
Poszukaj u speców od bram automatycznych . W sterownikach bram występują wyłączniki przeciążeniowe .
jiwaniuk A czy wcześniej nie trzeba przez niego przepuścić In przez jakiś czas w celu nagrzania ? Jeśli tak to jak długo ?
Czy to może zadziałać? I jaka wartość rezystora R4 podstawić żeby prąd był do 7A? Bo jeśli dobrze rozumiem ten rezystor mnie tylko interesuje do zwiększenia prądu? Rezystor dobrać żeby nie było dużych strat np 0,05 Ω wydzieli się do 2,5W przy 7A, czyli 5W rezystor będzie ok. Na takim rezystorze odłoży się 0,35V i pod to trzeba dobrać napięcie z potencjometru....
Silnik, jak silnik. Wystarczy, że będzie przeciążeniowy, przewodowy (czyli nie radiowy) i dobrany do powierzchni pancerza i tyle. Resztę załatwia automatyka.
Ze zdjęcia trudno powiedzieć jednoznacznie, ale może to być tzn. termik czyli zabezpieczenie termiczne (przeciążeniowe) silnika, jest na nim jakiś opis?
Zablokowany silnik wchodzi w stan zwarcia, a to wyzwala na tyle duże prądy, że praktycznie każdy regulator tego nie wstrzyma. Chyba, ze włożysz tam kość wielkości cegły, z chłodzeniem cieczą, o przepustowości kilkuset amper. ;) Kup dowolny regulator do silnika 3F z hamulcem, jak radził kolega, choć ja sugeruję 25A lub większy. Możesz też kupić regulator...
do zabezpieczenia przed zanikiem fazy są wbudowane czujniki w termikach np TSA45P, litera P mówi o zabezpieczeniu przed brakiem fazy, co do kolejności faz, no cóż najwyżej bedzie się kręcił w prawo lub lewo, wystarczy zamienić dwa przewody zasilające i zmieniamy kierunek. Na termiku proszę ustawiać prąd nie większy niż 1.1 prądu znamionowego silnika,...
Żeby zmniejszyć peak prądu przy starcie to trzeba po prostu upłynnić start. Ale to znacznie zwiększy moc strat na tranzystorach w mostku H. W dodatku budowa mostka jest nietypowa i będą występowały prądy shot-thru a więc będzie znaczy pobór prądu z zasilania. Być może na tyle duży że będzie przepalało bezpiecznik na zasilaniu. Tak więc start należy...
Wyłącznik termiczny do silnika 3-fazowego
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy w silnikach prąd stałego np.: od deskorolki, hulajnogi,hoveboard są umieszczone zabezpieczenia przeciążeniowe, jeśli tak to czy znajdują się w płycie głównej, czy może w sterowniku czy jest to oddzielny układ ? Są jakieś różnice między silnikami szczotkowymi i bezszczotkowymi w zastosowaniu zabezpieczeń przeciążeniowych?
-> marekbieszcz Heja! Np. ABB ma w ofercie przetworniki sygnałów (również prądowych) na sygnały analogowe 0-10V, 0-20mA, 4-20mA, jest to seria CC-E/I. Zobacz na ich stronie. Mam taki jeden i jestem zadowolony. Pozdrawiam, Kuba
Jeżeli łożyska były zanurzone to mimo wszystko radzę je wymienić. We wszystkich przypadkach z którymi miałem do czynienia ( a w ciągu .... lat pracy było ich sporo), pozostawienie łożysk skutkowało spaleniem silnika. Dotyczyło to zwłaszcza małych silników ( nie było do nich odpowiednich zabezpieczeń przeciążeniowych). Pozdrawiam.
Pomierzyłem oporności: ... - między L oraz N a obudową mam 2,5 MOhm'a Czyli masz uszkodzoną izolację między zasilaniem a obudową. Nie odpowiedziałeś ale rozłącza RCD a nie przeciążeniowy. Silnik raczej do wymiany. Chyba, że osuszenie pomoże.
Chodzi ci o wyłącznik który wyłączy za każdym razem kiedy szyba dojedzie do góry bądz na dół czy o taki awaryjny w razie gdyby nie zadziałała krańcówka ? jeżeli mowa o tym drugim to spokojnie możesz wykorzystać 3 fazowy wyłącznik silnikowy tylko wtedy musisz połączyć szeregowo przez 3 tory wyłącznika na pewno on się spisze.
Coś mi tu nie pasuje. Ty masz silnik z krańcówkami, tam się nie programuje żadnych pozycji. Programuje się silniki przeciążeniowe.
ZD1 to dioda zenera 12V/1W, a ZD2 to dioda zenera 5,1V/0,5W. Odkurzacz ma zabezpieczenie przeciążeniowe silnika. Można wyregulować to potencjometrem RV1.
Przyczyna tkwi w silniku. To silnik przeciążeniowy, czy z krańcówkami?
Ten motyw z wyłączaniem przy przeciążeniu to pierwszy raz spotkałem w Skodzie Octavii - tam jak szyba dojedzie do końca to przekażnik ją wyłącza - jest czujnik przeciążeniowy. Ja bym to zrobił tak jak mam w bramie. - jest wzmacniacz operacyjny (albo dwa), na jedno wejście podawane jest napięcie odniesienia, na drugie napięcie z silnika. Po przekroczeniu,...
bonanza - mozesz wrzucic schemat ?:) jak wykonac taki układ przeciw przeciążeniowy?
A może problem tkwi w bezpiecznikach przeciążeniowych do szyb? Ewentualnie coś z silnikiem - ale to możesz sprawdzić podłączając "na krótko" + i - z akumulatora.
Po pierwsze, nie termik, ta nazwę rezerwujemy dla przekaźników termicznych ochrony przeciążeniowej silników elektrycznych. Tobie potrzebny jest najprostszy termostat włączony w obwód silnika wentylatora.
To jest silnik przeciążeniowy, radiowy. Najważniejsza jest droga radiowa, jeżeli chcesz używać tego samego pilota. No i średnica i moc, a w zasadzie moment obrotowy. Nie musi być przeciążeniowy (będzie tańszy), wówczas sam ustawisz krańcówki.
Jak podlacze do niego (nawet przez rezystor) przetwornik AC? układ iso122 albo iso124 jako separator rezystora od AC. zdawało mi sie że AC ma coś takiego jak vref
Najprostszym rozwiazaniem jest zastosowanie bezpiecznika elektonicznego, polegajacego na mierzeniu napiecia na opornosci szeregowej z zasilaniem i po osiagnieciu napiecia na nim okolo 0,7 V nastepuje wysterowanie tranzystora, ktory to przelaczy przekazniki do zasilania drugiego silnika.Cykl sie powtarza i znow nastepuje przelaczenie .
Witam, Potrzebuje prosty elektroniczny wyłącznik przeciążeniowy do wyłączania silnika szyb w aucie. Szukałem i nie moge nic znaleźć. Albo jakieś inne rozwiązanie - w tym momencie ktoś zwarł to "na krótko" - a że jest tam automatyczne domykanie szyb to albo silnik sie spali albo szyba pęknie. Są może jakies takie gotowe układy? Zależy mi, żeby było to...
MDA UL listed - bezpieczniki stosowane w Ameryce - niedostępne aM - to tzw wkładka bezpiecznikowa niepełnozakresowa (pot. silnikowa) - reaguje tylko na zwarcia a nie na przeciążenia stosowana do zabezpieczenia silników, w zakresie prądów przeciążeniowych współpracuje zazwyczaj z wyzwalaczem termicznym na silniku
M250 dokładnie przy pracy jednofazowej lub dla pradu stałego trzeba polączyć trzy tory pradowe SZEREGOWO
był to zły kabel? To jest zły kabel bo do zasilania silnika potrzebujesz 3 faz i przewodu 4 ochronnego . Tu schemat (odręczny) takiego zasilania do silnika z wyłącznikiem silnikowym jako zabezpieczeniem przeciążeniowym i twoim wyłącznikiem 0-1 .
Foto bariera kilka centymetrów nad parapetem. Wyłącznik przeciążeniowy silnika( aż dziwne że to w rolecie fabrycznie nie ma)
no ja wlasnie mam taki uniwersalny podnosnik i jakos tam nie mam ani bezpiecznika termicznego ani nic przeciazeniowego i tyle. Po prostu domykam dotad dokad sie nie skonczy zakres i tyle.
A nie jest to przypadkiem zintegrowany autatyczny wyłącznik start - stop? Jego konstrukcja pozwala na załączenie bez stycznika. A zestyk 1-2 to termik bimetaliczny albo przeciążeniowy w silniku.
A nie prościej było by zastosować wyłącznik przeciążeniowy silnika i odpowiednio go wyregulować??
Ciekawi mnie jeszcze zabezpieczenie przeciążeniowe/nadprądowe silnika. Bo przy zablokowanej śrubie po naciśnięciu przycisku może osiągnąć nie kilkadziesiąt amperów jak oryginalny akumulator, a bardziej kilkaset. Ciekawe czy zabezpieczenia to wyłączą.
Jeszcze obsługa bezpieczeństwa (fotokomórka na wypadek obecności kogoś między drzwiami a futryną) i przeciążeniowe silnika (jeśli coś się zatnie (albo kogoś przytnie) - ponownie otwierają się.
Po zdemontowaniu układu wyłącznika termicznego(prądowo-przeciążeniowego) silnika 1-fazowego o nazwie TRIPUS IP 54.Jest umieszczony przy włączniku pilarki. Poszukuje do niego schemat wraz z momentem rozruchu silnika i pracy.
Może lepiej dołożyć parę złoty i kupić wyłącznik silnikowy, Masz od razu zabezpieczenie przeciążeniowe silnika. Na przykład taki...są też tańsze. https://www.tim.pl/wylacznik-silnikowy-3...
Witam W żargonie elektryków to się nazywa 'termik'. Pełni funkcję zabezpieczenia przeciążeniowego silnika. zobacz tu www.elektroda.pl/rtvforum/topic793096.ht... Pozdrawiam.
Wyłącznik ciśnieniowy CONDOR typu MDR z zabezpieczeniem przeciążeniowym.
Witam Podłącze się pod temat zabezpieczeń do silników. Czy sądzicie że jest potrzeba zabezpieczać przeciążeniowo silnik wyposażony w termokontakt lub termistory uzwojeń? Czy wystarczy tylko "S-ka" od zwarcia ?
Z tym drutowaniem nie pisałem dosłownie. Żaden problem wstawić dodatkowy bezpiecznik na linii, a płytkę zabezpieczyć hermetycznie.
A po co, silnik urywa zabierak bo jest idiotycznie pomyślane zabezpieczenie przeciążeniowe-silnik za długo próbuje sterowac klapami, trzeba posklejać zabierak i dorobić taki prostacki układzik który zniweluje niedoróbkę amerykańców.
Rozumiem, że taki sterownik działa na zasadzie pomiaru mocy pobieranej przez silnik. Taki pomiar posiada chyba jeszcze shelly 2.5. Czyli w przypadku sterowania centralnego nie ma co eksperymentować ze sterownikami tylko bezpieczniej będzie zastosować silniki przeciążeniowe.
Czujnik kontroli faz (zabezpieczenie przed asymetrią zasilania), wyłącznik silnikowy (zab. przeciążeniowe), zabezpieczenie zwarciowe - podstawowe elementy zabezpieczania silników 3-fazowych.
Skoro pytasz o programowanie pozycji krańcowych, to jest to silnik przeciążeniowy (bez krańcówek) - dobrze się rozumiemy? Jeżeli tak, to zewrzyj obydwa przewody (góra i dół) i podaj na nie zasilanie. Silnik wykona kilka krótkich ruchów i wykasuje pozycje. Nowe pozycje ustawi sobie napotykając na opór, czyli przy maksymalnym otwarciu i zamknięciu.
Po prostu daje się bezpieczniki przeciążeniowe do silników i po sprawie, ręki ani głowy Ci nie utnie.
Styków pomocniczych używa się do sterowania stycznika , obwodów sygnalizacji itp. , u Ciebie jest zbędny/jeśli nie posiadasz stycznika/. Wyłącznik maszynowy /na foto powyżej/ jest sam w sobie zabezpieczeniem termiczno-przeciążeniowym - trzeba go odpowiednio ustawić do silnika i jego obciążenia.
Witam Poszukaj w sieci zwrotu - wyłącznik silnikowy, poniżej przykłady. Powodzenia http://www.hurtownia.win.pl/sklep/produc... http://www.schrack.pl/uploads/media/Wyla...
A co miałoby się stać? Pompa nie jest wytworem tytanicznym więc tylko to co w ramach mocy silnika jest możliwe. Najzwyczajniej pompa zrealizuje wytczne krzywej charakterystyki, czyli podniesie ciśnienie na instalacji (lub obniży) . A ciśnienie maksymalne, czyli ok 8 bar nie spowoduje nieszczęścia. Ale przyznaję, że zastosowanie takiego ogranicznika...
Przekaźnik samochodowy wystarczy jeden. One są bardzo odporne. Chociażby ten, co załącza silnik wycieraczek. Albo inne od dmuchawy. Co do blokady silnika, to należy zastosować bezpiecznik termiczny- przeciążeniowy. Albo lepiej, rozwiązać problem mechanicznie, montując sprzęgło oporowe. Jeżeli zakładasz, że silnik ma być zatrzymywany regularnie. Napisz...
To mój pierwszy post tutaj, więc witam wszystkich Szukałem rozwiązania mojego problemu niestety nie mogłem znaleźć niczego podobnego. Posiadam kilkuletnią bramę garażową i ostatnio odmawia on posłuszeństwa. Jest to dość prosty mechanizm przeciążeniowy, silnik po domknięciu bramy pracuje jeszcze chwilkę, a potem przeciążony się wyłącza. Ostatnio jednak...
Więc musisz zajrzeć do instrukcji silnika, jak skasować pozycje krańcowe. Z silnikiem radiowym, przeciążeniowym Somfy nie miałem do czynienia.
Zasadniczo chodzi o to żeby dobrać zabezpieczenia i regulacje jak najprostsze, bez jakichs dodatkowych wymyślnych urządzeń i elektroniki. Sterowanie o ile to możliwe ręczne- bo najprostsze- od prędkości znamionowej(2900) w dól (1700). Tylko jak je zrealizować? Jakiego typu zabezpieczenia wchodzą w grę, tylko zwarciowe , a co z przeciążeniowym?
Połączone jest dobrze. Wyłącznik przeciążeniowy silnika nawet jakby był, nie ma wpływu na robienie zwarcia. Czasem jeszcze jest termistor ograniczający prąd rozruchowy silnika niemniej jednak nawet bez niego nie powinno wywalać zabezpieczenia ... Jeśli masz multimetr pozostaje sprawdzić mostek i kondensator na płycie, niech Ci nie przyjdzie do głowy...
generalnie stwierdzam, że producenci rolet tak jakby kompletnie nie przewidują, że silnik czy cokolwiek może ulec uszkodzeniu. Demontaż pancerza w przypadku tej rolety aluProf to istna męka. Te dzyndzle w ostatniej lamelce są w roletach z silnikiem przeciążeniowym i jest to faktycznie problem przy takiej awarii. W roletach z silnikiem na krańcówki...
Podłącz zasilanie bezpośrednio do silnika (dwa najgrubsze przewody) a ta cała elektronika to wyłączkim przeciążeniowy. Pozdrawiam
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, chociaż chciałbym przeczytać jedną w takim stylu: Silnik połącz w trójkąt, ze styków xyz wyjdź na styki......, dołóż regulator prędkości taki .... i zabezpieczenie przeciążeniowe takie ....
Może zadziało jakieś zabezpieczenie przeciążeniowe (np wzrost prądu pobieranego przez silnik) jakby silnik napotkał mechaniczny opór? Próbowałeś pomóc silnikowi zamykać bramę czyli zmniejszyć opory suwania się skrzydła. Może trzeb odpiąć napęd, silnik i sprawdzić mechanicznie czy skrzydło się nie blokuje. Spowodować aby napęd się zamkną bez skrzydła.
to nie zabezpieczenie przeciążeniowe tylko przekaźnik w module :!::!::!: to ten taki czarny o symbolu JS1F :!: jestem tego pewny na 100% bo mam ten sam problem co Ty i w tej samej pralce co Twoja :D
Rozłącza go prawdopodobnie zabezpieczenie przeciążeniowe (termik), coś z silnikiem lub zanieczyszczony filtr przed silnikiem.
Trochę mało danych, czy kolega chce tylko dodatkowy wyłącznik bezpieczeństwa tzw. "grzybek" czy krańcówkę gdzie by rozłączała silnik w jakiejś pozycji krańcowej maszyny, czy zabezpieczenie przeciążeniowe do silnika aby go nie spalić?
Na mój "uchometr" ten odgłos to wygląda na zadziałanie zabezpieczenia przeciążeniowego. Prawdopodobnie coś jest nie tak z silnikiem i pobiera za duży prąd i działa zabezpieczenie. Ewentualnie uszkodzone jest samo zabezpieczenie. Jeśli coś jest z silnikiem to agregat do wymiany.
Witam. Proszę zapoznać się z profesjonalnym regulatorem prędkości obrotowej silnika. Do tego regulatora dodać jeszcze moduł kontroli napięcia generatora oraz niezbędne zabezpieczenia przeciążeniowe. Potrzebny jest również siłownik (elektromagnes), czujnik indukcyjny ale jest wszystko opisane w załączniku. Pozdrawiam
Jeśli nie przesiliłeś agregatu dużym obciążeniem (szczególnie silnikiem elektrycznym), to po wymianie "C" na identyczny agregat powinien zadziałać. Czy sprawdziłeś działanie wyłącznika termicznego/przeciążeniowego. Jeśli masz podejrzenie do połączenia wału silnika z wirnikiem prądnicy, to przecież łatwo to sprawdzić - łeb śruby (klucz 10-tka) jest na...
Ostatnio zauważyłem że jak podniosę roletę to ona idzie do oporu aż się blokuje na obudowie, nie słychać takiego cyknięcia jakby krańcówka wyłączała. Wezwałem instalatorów ustawili na nowo wysokość podnoszenia się rolety. To że blokowała się w górnej części może być przyczyną palących się transformatorów? Oczywiście ci co zakładali te rolety twierdzą...
Poszukaj dokumentacji polskiego kompresora WAN-AWA. Są tam zastosowane proponowane wyżej przez Kolegów rozwiązania: - rozruch Y/Δ - zawór odprężający (nawet dwa) sterowany elektrycznie - zabezpieczenia przeciążeniowe silnika dla rozruchu i pracy. - Kontrola ciśnienia i załączanie silnika presostatem - czasowa praca w trybie jałowym (na odprężeniu)...
Mam układ ale nie mam silnika i ciezko jest dostac taki silnik. Druga sprawa ze mam silnik na 220 v. I wyjdzie mnie to taniej nie trzeba do tego transformatora na 6A. Brama na podczerwien tez bedzie, ale jezeli by cos przypadkiem to moze zrobic komus krzywde. Wiem ze moga byc problemy z ustawieniem odpowiedniego pradu, ale takie układy sa w montowane...
Witam. Czy ktoś z forumowiczów miał styczność z myjką OLEO MAC PW 300HC Posiada osiową pompę z trzema tłokami zamontowaną bezpośrednio do silnika, mosiężną głowicę. Układ rozruchowy Easy Start zapewnia płynne uruchomienie silnika niezależnie od rodzaju podłączenia do źródła zasilania. Dzięki zastosowaniu pionowego podgrzewacza z podwójną wężownicą woda...
Witam Moim zdaniem sygnały z wył indukcyjnych powinny wejść pojedyńczo do obwodu styczników kierunkowych czujnik 1 do K1 i czujnik 2 do K2 .Zadziałany krańcowy będzie cały czas tworzył przerwę i czy układ rozpozna w którym kierunku wtedy można jechać po przejechaniu zbliżeniowych i czy nie lepsze było umieszczenie ich w obwodach kierunkowych. W obwód...
Instalacje a w zasadzie przekrój przewodu dobierasz tak jak przy kryterium przeciążeniowym: Ib≦In≦Iz Silnik zabezpiecz wyłącznikiem silnikowym, człon przeciążeniowy ustaw na 1,00÷1,1 In silnika.
Witam. W takiej sytuacji musiał byś zastosować dodatkowo dwa styczniki z cewkami na 24V DC. A one dopiero włączały by napięcie 380V na silnik. Ale niestety, wskazane przez Ciebie urządzenie posiada funkcje łagodnego startu i zatrzymania silnika oraz zabezpieczenie przeciążeniowe. Przy takim rozwiązaniu funkcje te nie będą działały, ponadto styczniki...
Tam siedzi elektronika i to szybka, dlatego reaguje na prąd rozruchowy silnika oceniając go jako przeciążenie. Trzeba pogrzebać w agregacie i zwiększyć stałą czasową układu przeciążeniowego.
Przede wszystkim bardzo dobrze przedmuchaj całą szlifierkę oraz wszystkie styczniki i osprzęt. Masz prawdopodobnie do sprawdzenia 7 krańcówek. 1. 2 szt. na drzwiach 2. 1 szt. nad pasem ( podniesienie max. stołu roboczego) 3. 2 szt. wykrywające zsunięcie pasa czyszczącego 4. 2 szt. wykrywające naciąg pasów czyszczących 5. + ewentualnie czujnik ciśnienia...
W każdym silniku prąd przepływający przez niego jest wprost proporcjonalny do obciążenia. Gdy sinik nie obciążony (zewnętrznym obciążeniem) płynie przez niego bardzo mały prąd biegu jałowego, potrzebny na pokonanie tylko oporów łożysk i przekładni, zniwelowanie strat z tytułu przemagnesowywania, oporów powietrza dla wirnika, itp. Dla jakiegoś tam silnika...
Jak wyżej. Oryginalnymi przełącznikami wysterowujesz przekaźniki, od silników odcinasz aktualne moduły, zalewasz silikonem i wyprowadzasz przewody. Dokładasz prosty wyłącznik przeciążeniowy na kontaktronie i wszystko działa. A wyeliminowanie tych badziewnych sterowników na silnikach tylko wyjdzie Ci na dobre. Sypią się częściej niż domki w Iraku.
Moje pytanie brzmi: do czego służy ten element (poniżej), Przekaźnik rozruchowy z wyłącznikiem przeciążeniowym , załącza uzwojenie rozruchowe przy starcie silnika i odłącza zasilanie przy przeciążeniu. jak w lodówkach O właśnie. czy istnieje jakiś zamiennik do niego lub da się to obejść? Najpierw sugeruję próbować naprawić. Masz bałagan przy wyłączniku...
a co z zerem roboczym (niebieskim) przewodem. Jest to silnikowi nie potrzebne. Z opisu nie wynika żeby Twoja instalacja do tego silnika posiadała zabezpieczenia przed spaleniem się silnika, czyli przeciążeniową termiczną.
Jako że sam nie podajesz więcej szczegółów odnośnie sprawy ( ale w zasadzie nie jest to ważne) ja bym spróbował z innym serwisantem. Tak jak mówisz mogło paść samo zabezpieczenie przeciążeniowe silnika a nie koniecznie cały agregat lub też jego przekaźnik rozruchowy. Ryzykować 1500 zeta tak odrazu........ sprawdziłbym czy koleś nie ściemnia. Sam kiedyś...
Witam! Mam pytanie: czy można wykorzystać komparator w ATTINY 2313 do skonstruowania wyłącznika przeciążeniowego dla silnika DC 5V? Układ powinien współpracować z mostkiem H do sterowania kerunkiem obrotów. Mam wrażenie, że powinno być to możliwe, jednak dopiero zaczynam bawić się elektroniką i nie wiem czy przemyślałem wszystkie aspekty a nie chciałbym...
Witam , tak na szybko cos wyryłem ;) potkiem regulujesz przy jakim pradzie ma wył. silnik . Układ będzie działał , czyli podtrzymywał wyłączenie silnika do momentu braku zasilania tego układu . Może być , że trzeba bedzie zastosować rezystor zamiast 0.1Ω np: rezystor 0.47Ω w celu "zwiekszenia" napięcia sterującego na bazę tranzystora. Kondensator...
Witam mam pytanko jak dobrać es do poboru prądu i jaka grubośc przewodu, jeszcejedno pytanko przekaźniki przeciążeniowe stosowane do silników jak dobrać.
Posiadam w/w ekspres do kawy, córka zasypała kawę czekoladową (ziarnistą) i przestał działać w ekspresie młynek. Proszę o pomoc gdzie znajduję się czujnik jeżeli coś takiego jest bo młynek po czyszczeniu jak i przed nie startuje , natomiast z zasobnika gdzie wsypuje się kawę mieloną kawę robi normalnie. cześć, stawiam na uszkodzone termiczne zabezpieczenie...
Jeśli chodzi o start silnika, to w konstrukcjach fabrycznych (i mojej) jest jeden zawór zwrotny -przy butli (nie liczę zaworków w głowicy). No to właśnie o takim zestawie pisałem- tak jest poprawnie. Między tym zaworem a sprężarką jest wężyk idący do presostatu, który to posiada "odpowietrznik", po osiągnięciu ustawionego ciśnienia presostat wyłącza...
Cześć. Mam pytanie, jakie sterowniki zastosować zeby: sterować każdą roletą lokalnie z przycisku plus zdalnie przez wifi. Do tego moz sterować centralnie wszystkimi roletami z przycisku centralnego. Wszystkie puszki lokalne i centralna połączone są szeregowo przewodem 5x1,5. Silniki przeciążeniowe, klawisze dzwonkowe. Z góry dzięki
Kolejny egzemplarz, który podczas uruchamiania, przesuwania zespołu z gumami do czyszczenia dysz niemiłosiernie strzela. Dzieje się to w momencie dosunięcia tegoż plastiku do tylnego krańcowego położenia. Według mnie winna jest płytka. Powinna "czuć" prąd przeciążeniowy silnika i nawrócić, tak się jednak nie dzieje. Ponoć wina leży w trybach ale wszystkie...
FS1 jest to zabezpieczenie silnika , znajduje się w silniku
To nie jest sinik z tej bramy tam oryginalny silnik był jednofazowy a ty masz silnik 3X220/380V więc nie potrzeba kondensatora a styczniki będą zasilane z sterownika ,który potem zasili silnik i jeszcze jedno potrzeba ci w tym przypadku jakieś zabezpieczenie przeciążeniowe na silnik.
Odp. 1: Charakterystyki B, C, D dotyczą członu zwarciowego którego ten aparat jak wiadomo nie posiada ;) Odp. 2: Ogranicznik mocy ma tylko człon przeciążeniowy więc nie powinien wyzwalać podczas rozruchu silników Czy zostanie zachowana pełna selektywność zwarciowa zależy od zabezpieczenia poprzedzającego ten ogranicznik mocy (prawdopodobnie jakieś BMy...
c tego co piszesz wynika że załączją się przekaźniki przeciw przeciążeniowe w silnikach, najczęściej przyczyną są postrzępione linki które blokują się w pancerzach, lub połamane plastiki przy prowadnicach pozdrawiam
Poszukaj koło bezpieczników w komorze silnika.
Do silnika z bezpiecznika 3 fazowego jest poprowadzone zasilanie l1 natomiast l2,l3 mają być poprowadzone do wyżej wymienionego pilota + Tak to wyglada Nie zadziała. Potrzeba co najmniej dwóch styczników+zabezpieczenie przeciążeniowe dla silnika.
Chciałbym dowiedzieć się czemu w tym zadaniu prawidłowa odpowiedź to 18,2A Zadanie : Ile powinna wynosić maksymalna nastawa przekaźnika termobimetalowego, spełniającego rolę zabezpieczenia przeciążeniowego silnika, którego tabliczkę znamionową przedstawiono na rysunku? Czy może ktoś mi wytłumaczyć jak się liczy max.nastawę przekaźnika termobimetalowego...
No jak dla mnie masz rację, że przeciążeniowa działa za czuło. Ale 5 czy 6 lat było ok. Skoro pasek masz nowy i nadal lipa, to już nie kupuję. Wychodzi na to, że silnik pewnie już ma jakieś problemy elektryczne. Będę musiał poszukać, co odpowiada za przeciążeniowe i się tego pozbyć :-) bo jak silnik stanie, to wtedy będę wiedział, że trzeba wymienić....
Cytat "Zabezpieczenie przeciążeniowe – zabezpieczenie nadprądowe, chroniące instalacje lub urządzenia przed niepożądanym długotrwałym działaniem przepływu prądu większego od prądu znamionowego chronionych urządzeń." Teraz praktyka :) Jedno nie wyklucza drugiego ale, zakładając iż masz ów wyłącznik nadprądowy B16 i podłączyłeś sobie silnik elektryczny...
Marek J. , dzięki za wykład. ale mam jeszcze jedno pytanie o hamulec elektromagnetyczny. Niedawno tak z czystej ciekawości, rozciąłem silnik aby zobaczyć na jakiej zasadzie działają wyłączniki krańcowe, nie zauważyłem zadnych przewodów zasilajacych cewkę hamulca. Jak będę wymieniał silniki, na silniki kablowe przeciążeniowe SIMU, to rozetnę jeszcze...
Nie, należy kupić zabezpieczenie przeciążeniowe dla silników np. M250 Legrand z takim nastawieniem prądowym . http://sklep-elektron.com/wylacznik-siln...
zabezpieczenie przeciążeniowe silnika zabezpieczenia przeciążeniowe silnika przeciążeniowe bramy
sprężarka danfoss wspomaga pompa skoda zawór dwubarowy krups
saeco triak zamek szyfrowy roger
Podłączenie włącznika w maszynie Fein do podcinania Poprawna wartość korekty wtrysków w ms