Ja właściwie wcale nie docieram. Z miesiąc temu założyłem w motocyklu nowe pierścienie a w tamtym tygodniu już sprawdzałem Vmax ☺ Trzeba chwilę pojeździć by się pierścienie poukładały do cylindra itd. Sprawdź u siebie czy juz jest ok. Wystarczy zdjąć cylinder, pierścienie z tłoka, wkłada się pierścień do cylindra i sprawdza pod światło czy dolega...
Często zdarza się, że potrzebujemy coś zlutować "na szybko". Mi się też to często zdarzało, wiec kupiłem lata temu lutownicę gazową Aries, z której jestem bardzo zadowolony. Niestety lutownica gazowa ma jedną, dość istotna wadę - wydmuch bardzo gorącego powietrza przez otwór z boku. Można się nieprzyjemnie poparzyć lub coś stopić jeśli lutujemy w trudniej...
Co do oleju...winne są wadliwe trzyczęściowe pierścienie(zapiekają się) Zawsze gdzie robiłem silnik z takimi pierścieniami to przyczyna było przegrzanie silnika. Żaden wyczyn przegrzać pierścień grubości 1,5mm który później przestaje spełniać swoje zadanie. Później wychodzą takie teorie że to wada fabryczna.
niech mechanik teraz buli za nowe komplety naprawcze bo te sie już do niczego nie nadają :-) A tuleje mogą przegrzać sie nie tylko od braku wody lecz od źle ustawionego zapłonu wtedy silnik strasznie sie grzeje. Druga sprawa cylinder nie może unosić sie do góry podczas gdy tłok przesywa sie do góry . Świadczy to o tanich podróbach cylindrów , jeżeli...
Jedyne co się mogło stać (ale nie musiało) to przegrzanie tłoków, pierścieni, cylindrów - skutek częściowe zatarcie, porysowanie tłoków :D + przegrzanie głowicy. Nie będę komentował picia alkoholu przy naprawie czegokolwiek.
Kolego nic nie piszesz, czy w czasie rozbiórki silnika był w nim olej. Pewnie coś jeszcze było, bo jak twierdzisz cylinder, tłok, wałek rozrządu i wał silnika są dobre. Może "zapchany" jest kanalik doprowadzający olej do smarowania dolnej części wału ?. Po delikatnym przeszlifowaniu wału i otworu w dolnej pokrywie silnika dobrze byłoby zmienić pierścień...
wypróbowałem chiński patent :D -proszek cynowy jako zawiesina w jakiejś paście. Małym pędzelkiem smaruje się koniec rurki i wnętrze mufki , podgrzewa palnikiem i nagle resztki pasty na zewnatrz stają się błyszczące. Zupełnie niegłupie. :!: Najzwyklejsza pasta do lutowania rur miedzianych od lat stosowane w hydraulice. Ale lutowanie wychodzi brzydkie,...
Może przegrzał ją. Odkręć tłumik i zobacz w jakim stanie jest tłok i cylinder. Nie wiem dokładnie ale mógł również pierścień pękł. Bo chyba to ciecie i to przegrzanie prowadnicy było następstwem tych niedomagań. Pozdrawiam.
Stary to nie chodzi o prędkosci tylko o nagrzanie cylindra i pierścieni, przegrzałeś, i juz lipa. zbieraj na nowy cylinder i tłok, juz nie ważne czy go docierasz czy nie, i tak bedzie mół, ja swój motor docierałem tak że jak już ręką nie dałem rady dotknąć cylindra bo był gorący to czekałem aż wystygnie, i teraz igiełka taka że żaden taki sam nie da...
jak wstawiałeś po remoncie mogłeś przegrzać pierścienie. Mogli ci jeszcze rozrząd przestawić i też będzie okrutny muł.
tylko nie THM Czemu? Zestawy wyglądają na dobrej jakości, oferują więcej niż konkurencja. Sam tłok wygląda bardzo podobnie, jakby był produkowany w tej samej fabryce co tłok do jednej ze znanych marek. Tyle że ma zalaną podkładkę nad pierwszy pierścień, taka namiastka wkładki stalowej z silnika turbo. A co oferują najzwyklejsze tłoki z AK-12? Jak się...
Cylinder jest z żeliwną tuleją i był nieźle przegrzany. Pierścień olejowy jest trochę przytarty. Spróbuj wymienić komplet pierścieni, jeżeli cylinder nie jest wytarty owalnie to powinno się poprawić bo, jeżeli jest owal to będzie tylko gorzej niż w tej chwili. Można zrobić szlif cylindra, założyć ponadwymiarowy tłok ale, to musi pomierzyć i sprawdzić...
Co do kosztów to jakieś cztery lata temu miałem właśnie 1.6 SR i padła mi UPG. Jaranie lacza właśnie powoduje upg i przegrzanie pierścieni do tego stary półsyntetyk i masz trupa a nie samochód. Po drugie w wv nie ma silnika SR.
Słabe zdjęcie tłoka, nie widzę kołka ustalającego, czy nie doszło do obrócenia się pierścienia? Widać że ewidentnie pękł pierścień w miejscu okna wydechowego, przez co pęknięta końcówka pierścienia rozbiła rowek w tłoku, a następnie krawędź okna wydechowego. W ogóle pierścienie wyglądają jak grube na 2 mm, a cylinder nie posiada fazek na krawędziach...
Zrobić planowanie głowicy, Teoretycznie, zakazane. Mozna, ewentualnie zdjac 0.1 mm dla usuniesia wzerow, jesli jest to konieczne dla ratowania silnika. W zadnym wypadku nie planowac glowicy znieksztalconej przez przegrzanie silnika. Zakładając je pamiętać o rozmieszczeniu zamków pierścieni co 120°, jak podają mądre poradniki. Ja rozmieszczałem o większy...
Zmierz ciśnienie na poszczególnych cylindrach, po wykręceniu świecy Ciśnienie książkowe wyjdzie, bo olej uszczelnia pierścienie. Moim zdaniem silnik do wymiany albo kapitalnego remontu, i raczej "pałowany" był, solidne przegrzanie daje taki efekt i wymiana pierścieni nic nie da, kiedy masz owal na cylindrach. W misce szlam, silnik może być już przytarty,...
pierścieni w żadnym przypadku nie dotykaj. To żart, bo nie łapię? Silnik mocno przegrzany, na panewkach przypalony olej (mineralny), spod głowicy hula wiatr, więc pierścienie raczej stoją. Głowica zwalona, korbowody odkręcone, więc niewielki wysiłek wymagany do pełnej weryfikacji. Wyciągaj bo tłoki też oberwały.
panie kolego ...... wymieniłem w silniku pierścienie tłokowe bo silnik u poprzedniego właściciela został przegrzany i nie miał sprężania...... Szanowny panie jeżeli silnik został przegrzany to oprócz wymiany pierścieni i tuleje trzeba wymienić, i uszczelkę pod głowicą. Trzeba przyrządem sprawdzić ciśnienie w cylindrach.
Mieszanka 25:1 jest ok wszystkie chińczyki na takiej pracują. Regulacji dokonuje się na uruchomionym silniku, odpalasz , kilkukrotnie wciskasz gaz na full i widzisz czy dobrze wchodzi na obroty, na zgaszonym byłby to praktycznie nie wykonalne. Oraz czy czymś grozi złe lub nie do końca prawidłowe wyregulowanie gaźnika? Na dłuższą metę oczywiście że szkodzi...
Na pierwszym zdjęciu widać chyba przegrzanie uzwojenia. Być może nagrzewa się to dość szybko i magnes osiąga punkt curie i odpada.
I już znasz odpowiedź..Dałeś nowe niemal pół piły..a gdybyś sprawdził na początek sprężanie wszystko byłoby jasne.Brązowy nalot..przegrzałeś piłę lub zbyt przytarty pierścień.
Witam. Dziękuję za zainteresowanie moim problemem. Zrobiłem jak Pan radził i luz na zamku na moje oko przekracza 3mm! Tak na oko gdyż nie mam czym zmierzyć. Udałem się do sklepów z częściami zamiennymi. Niestety nie dostałem pierścieni. Kolejnym krokiem był pewien serwis aukcyjny. W sklepie podali mi wymiary tulei(cylindra) i znalazłem takowe. Dokupiłem...
Goldwinger niewiem co tworzysz ale za bardzo nie czujesz tematu ! Sprawa wygląda tak : po fabrycznym honowaniu uzyskuje sie strukture "plateau " czy jakos tak ma ona krzyżującą się siatkę rys która doprowadza olej do smarowania pierścieni tłokowych , gdy się zużyje są niekożystne warunki dla pracy pierścieni (szybsze zużycie ) Nie zakładaj żadnych nadwymiarów...
w ostateczności skończyło sie na wymianie panewek pierścieni panewki były przegrzane i pierścienie na jednym tłoko a co do skrzyni to olej zgęstniał
Najlepszy pomysł to wywalić to na złom. Silnik chodził bez oleju lub został przegrzany, nic nie da wymiana pierścieni, tylko niepotrzebnie wydasz pieniądze.
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Profilaktycznie to bym sprawdził jedynie ciśnienie oleju na dobrze rozgrzanym silniku. wyciągnąć tłok i z powrotem go wsadzić bez problemu dla nie go, ale wiadomo że po takiej operacji pierścień nie wróci na swoje miejsce Można przy wyciąganiu tłoka zaznaczyć położenie pierścieni i włożyć mniej więcej tak samo. Opel nie przewiduje planowania głowicy....
W tym silniku powinien być pierścień 46 x 1,5 mm, jeżeli ma duży luz w rowku to, może był założony cieńszy. Jeżeli tłok ma wybity rowek na pierścień to, jest do wymiany. Przegrzanie silnika zostawiło by ślady, na ściankach cylindra.
Może być jeszcze taka możliwość że pierścień się zapiekł w tłoku.
jeśli był mocno przegrzany to istnieje prawdopodobieństwo rozhartowania pierścieni a co za tym idzie spadek kompresji i duże zużycie oleju jedź do mechaniora na pomiar ciśn sprężania
Co mają niesprawne wtryskiwacze do zapieczonych pierścieni ???.Tyle co piernik do wiatraka. Przegrzany silnik był i tyle. Zamykam temat.
Ścięty klin koła zamachowego to przestawiony zapłon a tym samym problemy z zapłonem. Jeżeli pracuje dobrze przez 40 minut i gaśnie, to powodem będzie zużycie cylindra lub pierścieni, lub po prostu nadmierne przegrzanie silnika.
Podejrzewam zakleszczenie pierścieni, dlatego pytam o kompresje...
a jeśli silnik kilku krotnie się przegrzał to nie trzeba będzie wymieniać tłoków i pierścieni?
Tłok się nie rozkręca. Uszczelnienie Twoje to ślizg, pierścień z tworzywa, uszczelnienie, pierścień, ślizg. Należy to demontować po kolei od zawnątrz. Wszystkie Twoje elementy są przegrzane dlatego kruche.
Pekniety pierścień na tłoku? Przegrzanie, uszkodzenie głowicy, cylindra. Obawiam się, ze to poważna sprawa. A jak kopci? Na siwo, czy raczej wali czarnym dymem? Jak na siwo to prawdopodobnie olej. Jak wali czarnego kopciucha to może tylko końcówka wtrysku leje. Lub się oberwała i ciurkiem paliwo leje się do cylindra. Sprawdź najpierw wtryski. Bo może...
Ucinasz jakieś 2-3 cm powyżej wyjścia z wtyczki (powyżej odgiętki) i lutujesz nową wtyczkę. Przewody są w emalii, więc musisz chwilę potrzymać końcówkę w kropli cyny na grocie lutownicy (dobrze robi odrobina kalafonii) aż się spali lakier, a wewnętrzna żyła pocynuje. Dopiero takie pocynowane końcówki dolutowujesz do pinów w nowej wtyczce. Dodano po...
Nie opłaca sie naprawiać, kup silnik i przełóż. Nie wiadomo co skopane w silniku najprawdopodobniej zniszczony /przegrzany cylinder .
Chlodnica jest chlodna, bo układ jest zapowietrzony. Przyczyna przedmuch z cylindrów do układu chłodzenia. Niestety głowica w górę. Oczywiście naprawa głowicy (sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego, sprawdzenie szczelności zaworów, wymiana uszczelniaczy, równanie płaszczyzny, jeżeli zakrzywienie płaszczyzny jest większa niż 0,25mm sprawdzić osiowość...
Olej ja polecam -- 15W40 Najlepiej by było gdyby zakazali produkowania "zwykłego minerała". Nie rozumiem, dlaczego tak bardzo oleje mineralne są opluwane w tym kraju. Bo to śmieć najgorszy. Żadne parametry tych popłuczyn nie są godne uwagi - no może opałowa. Pierwsza niezauważalna wada, to szybkie starzenie, potem jest już tylko gorzej. Właściwości...
Dla mnie wymiana pierścieni ma sens, wtedy gdy pierścienie stare zostaly przegrzane i straciły sprężystość, a cylinder nie ma progu. U siebie wymieniłem pierścienie bo miałem przegrzany silnik i pierścienie olejowe prawie przewracały się w cylindrze. Po wymianie silnik śmigał ponad 20 tyś km i nowy posiadacz śmiga nadal :) Po tej operacji oleju silnik...
Silnik został przegrzany i stąd te uszkodzenia. Tylko wymiana cylindra, tłoka i pierścieni, innego wyjścia niema. Jeżeli gdzieś dostaniesz części. W sumie, naprawa nie jest opłacalna.
Powinieneś lać 2.5 setki na 5 litrów czyli 1:20 Bardzo możliwe, ja pisałem z pamięci. Jednak tak mocne nagrzewanie kolanka nie było spowodowane małą ilością oleju w mieszance tylko albo zbyt późnym zapłonem, lub co gorsza zbyt ubogą mieszanką która ma wtedy za długi czas spalania co w połączeniu ze zbyt małą ilością oleju może być przyczyną ponownego...
Panowie na temat tego typu alternatora było pisane wiele razy. Akurat w tym typie są słabym punktem prostowniki dlatego że jak dla alternatora 100A i 120A zastosowano te same 50A diody dlatego włączając takie obciążenie jak w podanym przykładzie musi nastąpić przegrzanie po pewnym czasie eksploatacji.Oczywiście pomijam sprawę pierścieni ślizgowych.P
Komutator nie jest "zapalony "( przegrzany ) - miedź jest czysta więc najwyżej problemem może być owal pierścieni i to powinieneś sprawdzić. W tym stanie jak na zdjęciu, jeśli nie możesz w porządny sposób ( jak pisał kolega wyżej ) przetoczyć komutatora wystarczy superdrobnoziarnisty papier ścierny żeby lekko spolerować rysy i nowe szczotki bez problemu...
Ekologia i ekonomia - półżartem, była emitka. Straty energii z powodu przegrzanej sprężarki mogą sięgnąć 10-30%, czyli przegrzana sprężarka pobierze nawet 2-3 krotnie więcej mocy w ciągu 1 godziny pracy niż dodatkowy wentylator pracujący non-stop przez 10 godzin. Wszystko przez to, że im cieplejsza jest sprężarka tym mniejsza jest sprawność, a tym samym...
Czasem są zużyte na tyle że można wkładać i wyjmować tłok z założonymi pierścieniami olejowymi. Z doświadczenia pierścień kompresyjny (pierwszy)najczęściej przegrzanie i pęka podobnie drugi trzeci już przeważnie ok choć zdarzało się że i on dostał. Natomiast olejowe ścierają się/odkształcają lub zapiekają/zacierają się w tłoku nie pracują prawidłowo....
Kolego te silniki są prawie wieczne puki ich nie przegrzejesz, bo potem pękają głowice. Miałem takie auto i byłem bardzo zadowolony puki nie został przegrzany. Przelicz czy to warto robić
Maluszek służył mi 12 lat, ponad 250 tys. km. i 4 remonty silnika w tym czasie (o reszcie nie wspomnę).Trzy pierwsze to wymiana pierścieni średnio co 40-50 tys. km, niestety ostatni remont wymagał wymiany całego kompletu (cylinder, tłok, pierścienie), bo stopień zużycia cylindrów był zbyt duży. Na początek docierałem silnik na takiej "domowej" hamowni...
Remont kapitalny to nie wymiana pierścieni. Blok się nie krzywi i nie wolno go zbierać! Jeżeli się pokrzywił to znaczy, że był silnie przegrzany i żeliwo straciło stabilność, więc blok złom. Tuleje wytarte, bo w chwili założenia pierścień już były zużyte. Pierścienie zamiast ślizgać się po warstwie oleju trzymającym się w honie szlifowały cylinder.
zapieczony pierścień przerwa pierścień wymiana pierścień
sterowanie lusterkami blokada sieci rozruchowy diesel
zmywarka wirpool odwrotnie podłączony molex
Sztywne zawieszenie Citroen Xantia 1.8 1996 - przyczyny i rozwiązania Jak zaprogramować fonię z lektorem w urządzeniach?