przekaźnik rozrusznika (ten w desce bezpieczników) może szwankować lub przewód pomiędzy tym przekaźnikiem a VIC-em ma przerwę. Przekaźnik rozrusznika - jak każdy przekaźnik- ma w sobie przełącznik.Kiedy jest uruchomiony przełącza się tak, aby połączyć zacisk 30 z zaciskiem 87, ale i wówczas rozłącza stałe połączenie z 30 do 87a. Zacisk 87 połączony...
, mimo zapewnień że rozrusznik i przekaźnik są ok to też je wymieniłem na nowe no i bez zmian. Gdzie sens i logika twoich wypowiedzi.
To prawda ,może być tanio ale jak już kupisz go to lepiej go rozkręć i sprawdz jak wygląda w srodku ,jak wygladaja szczotki ,wirnik ,komutator ,zwróc uwage na to czy przewody nie są już czarne lub brunatne bo może być już rozrusznik przegrzany i bezie ci szwankował :idea::cry: ,a tego chyba już nie chcesz :idea::D
tak rozrusznik był przyczyną ale ze sreberkiem nie testowałem. Kręcił w miarę dobrze, przyczyną był przegrzany wirnik były na nim ślady przegrzania Bąble z lakieru na uzwojeniu wymieniłem wirnik na inny i nowe tulejki jest ok. Wydaje mi się ze przyczyną też może być przewód główny + idący przy samym czujniku pod obciążeniem przegrzanego rozrusznika,...
Witam, mam pytanie odnośnie Volvo FH13, 2007 rok, automat. Po odpaleniu na krótko auto nie reaguje na biegi, nie widzi kwadraciku żadnego biegu, obok kwadraciku jest N1. Przez to, że auto paliłem dłuższą chwilę, wyskoczył komunikat o przegrzanym rozruszniku, proszę poczekać 6 minut, czy coś takiego. Spieszyło mi się, więc zdjąłem klemę. Komunikat z...
Palcami da rade, ale czasem nawet niewielki luz powoduje blokowanie się wirnika wzgl. stojana (pole magnetyczne go przyciąga z wielką siłą) i zaczyna ocierać a w zasadzie blokować się. Nie wykluczam przebicia zwojów, ale taki rozrusznik nie łatwo spalić, uszkodzić. On pracuje na duuużych prądach i ma wytrzymać. No chyba że został skatowany i przegrzany.
Miałem podobny problem w Kymco Grand Dink 250, prawdopodobnie przegrzany rozrusznik, dobry rozrusznikowiec poradzi sobie... Mój też bez obciążenia ładnie kręcił.
Prawdopodobną przyczyną jest zwarcie częściowe uzwojenia wyłącznika elektromagnetycznego którego uzwojenie zostało przegrzane wskutek głuższej pracy rozrusznika gdy auto nie chciało odpalić.Przyczyną długiego kręcenia rozrusznikiem mogą być uszkodzone świece żarowe.Po wymianie wyłącznika elektromagnetycznego usterka z z paleniem bezpiecznika powinna...
Ja sobie nie wyobrażam jak tam może się szczotka zawiesić. Przecież sprężyna je mocno dociska do komutatora. Chyba że ktoś nie dał podkładek (izolacji) między sprężynę a szczotki i została przegrzana.
Posiadam mini-ładowarkę Belle z silnikiem Perkins. Ładowarka ciężko pali, poprzedni właściciel przegrzał rozrusznik z tego powodu. Po naprawie rozrusznika doszedłem do wniosku że powodem ciężkiego odpalania jest słabe kręcenie wałem. Dzieje się tak ponieważ ładowarka przy odpalaniu szarpie do przodu lub do tyłu. Nie rozłącza hydrauliki. Czego to może...
Sprawdziłeś ładowanie?
Najmniejsze, a do tego akumulatorowe nadają się do uprawy ziemi w doniczkach na parapecie. Rozrusznik musisz mieć wiekszy ponieważ nie ma chłodzenia i jeśli będzie taki na styk to się przegrzeje.
Witam, pierwsze co bym sprawdzil - to stycznik / przekaznik, ktory uruchamia rozrusznik - bo na ogol to styki w takich elementach ulegaja nadpaleniu, przegrzaniu, itp. Zmniejsza sie znacznie powierzchnia wypalonych stykow i przepuszczaja coraz mniejszy prad do rozrusznika - dlatego nie ma on sily 'pokonac kompresji' silnika... Pozdrawiam.
Rozrusznik jest prawdopodobnie przegrzany ,tak było w moim przypadku :!: :idea: ,ewentualnie zaśniedziałe złącze zasilania na rozruszniku ,cóż sugeruje ,mając podobne objawy zacząć od rozrusznika :idea:
Witam, mam problem z silnikiem d5252t lub wg VW AEL- podobny.R5 tdi. Miałem problem z pompa wtryskową ale zanim ją zrobiłem musiałem b. długo kręcić silnikiem do odpalenia i wtedy prawdopodobnie przegrzałem rozrusznik bo teraz przy odpalaniu słyszalne jest głośne świszczenie. Zastanawia mnie czy owy słyszalny problem ma wpływ na wydajność siłową rozrusznika,...
Witam Panowie i Panie mam problem z rozrusznikiem w Quadzie 250 Eagle Motorsport - chińczyk. Czytałem podobne tematy ale większość już zamknięta i w sumie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem .Tego quada dopiero kupiłem więc nie znam go jeszcze za dobrze , rozrusznik ma problem z kręceniem tak jakby coś go blokowało aż przygaszają kontrolki na liczniku...
Jak sobie przypomnę jak się w serwisie zasuwało na -30 całą noc (wyrywanie auta po wypadku) i rano człowiek szedł normalnie do pracy to dzisiejsza młodzież wysiada po godzinie. Niestety, na swą markę trzeba zapracować i przeważnie się zdrowia nie szanuje co wychodzi po latach. Teraz choć praktycznie jestem wrakiem człowieka to jednak ludziska i tak...
Ale nie uważasz że by je zalewało jak się przegrzeje i kręce rozrusznikiem a ona nie odpala? Czy jest jakieś odcięcie paliwa, chyba nie?
Nie wydaje mi się aby rozrusznik nadawał się do pracy ciągłej a przy wyciągarce paralotniowej różnie to może być w zależności od użytkowania. Kiedyś zrobiłem sobie suwnicę warsztatową i jako wciągnik zastosowałem właśnie rozrusznik od poloneza w połączeniu z przekładnią o przełożeniu 1:63. Rozrusznik się grzał i grzał i po jakimś czasie się przegrzał(spalił)...
Takie objawy są gdy rozrusznik jest już przegrzany na zimno ma opory ,pozostaje tylko wymiana na drugi ,proszę tylko nie kupić takiego samego bo efekt bedzie taki sam :idea:
Z tym silnikiem 1,6 VW to trochę lipa a zwłaszcza z napędem z półosi.Przełożenie przekładni głównej w skrzyni wynosi około 4:1 .To znaczy na 5 biegu przy 2000 obr/min silnika na półośce i tarczy będziesz miał 250 obr/min Proponowałbym silnik ze skrzynią z forda 1,8D .Ma żeliwną głowice i jest odporny na przegrzanie ,rozrusznik jest po stronie silnika...
Zadziała, jednak zwróć uwagę na przekrój przewodu łączącego zacisk 30 stacyjki z akumulatorem. Kabel ten zasila wszystkie odbiorniki i dodatkowe obciążenie może spowodować jego przegrzanie. Ja podłączyłbym dodatkowy przewód do klemy lub do zacisku na rozruszniku.
Dzięki za odpowiedzi. Jest to akumulator litowo-jonowy, z baterią zewnętrzną tak jak w np. we wkrętarkach. Zastanawiałem się czy nie dodać jakiegoś stabilizatora L7912 12 V 1,5 A, wtedy może rozwiązałby się problem z wyższym napięciem, z tym że ja to wyczytałem, bo się na tym nie znam. Po prostu próbuję zaoszczędzić trochę kasy, akumulator kosztuje...
Rozrusznik nie jest przystosowany do ciągłej pracy, a już na pewno nie na podniesionym napięciu. Wytrzyma godzinę, dwie i to nie obciążony, jak obciążysz choćby mocą fabryczną, to przegrzeje się w 10 min.
Wd pomoże, na, pewno. 😀 Wyjmij i napraw rozrusznik
Dokładnie, zgadzam się z przedmówcą . Odkręć kabelki ze świec i sprawdź każdą czy grzeje. Przy tak mroźnych dniach jak ostatnio (jak samochód stoi długo ) dochodzi do czegoś takiego że z oleju w silniku robi się galareta i rozrusznik nie ma siły nim zakręcić. Wtedy dochodzi bardzo często do przegrzania rozrusznika a w konsekwencji do jego naprawy. Pozdrawiam:)...
Nie ma takich specyfików, jest smar z dodatkiem miedzi, ale to do zabezpieczania. Kiedyś przy automatach były nakrętki miedziane i problemów nie było, nakrętki ze stali mają rezystancję i korodują. To że robi tylko pyk, to świadczyć może ,że wewnątrz styk jest przegrzany i utleniony. Wymiana załatwi wszystko, tym bardziej że gwint jest zmordowany. Czyścić...
Jakie zwarcie w rozruszniku? Plus się dostał jakimś cudem na kabelek startowy, samochód ruszył, toczył, toczył, aż oparł się o coś. I dopiero w tym momencie rozrusznik zaczął się grzać pierońsko, bo chciał auto "rozruszyć", a auto zablokowane i nie chce jechać... I rozrusznik się przegrzał / uszkodził. Jestem także ciekaw stanu kabli zasilających rozrusznik...
używamy LOCTITE 3298, magnesy są 4 po 2 tej samej biegunowości ułożone na przemian, jeśli 2 odpadły pozostałe też odpadną, , kwestia czasu (rozrusznik był przegrzany bądź kupiłeś jakąś kiepską podróbkę). My zawsze wypalamy rurę i kleimy 4 nowe magnesy. Zamiast kupować chińczyka albo szrota zregeneruj w poważnej firmie, chcesz namiary do nas odezwij...
W takich wypadkach zacząć od zadbania o silnik, rozrusznik, układ ładowania i nową baterię akumulatorów. W końcu nowy motocykl zapalał bez problemu. Te pojawiły się na skutek zużycia baterii akumulatorów i być może mniej sprawnego działania silnika, rozrusznika i prądnicy. Jeżeli to nie pomaga, bo pojazd ma wady konstrukcyjne wynikające z oszczędności,...
Tego uzwojenia nie przegrzeje przez nawet minutę.
sprawdz kabel od rozrusznika bo robi zwarcie.;/ faza pada na mase a masa nafaze.. jest iskrzenie gdy zakladasz kable na aku? moze byc wirnik w rozruszniku przegrzany i robi zwarcie.. na nim ciagle masz prad jak jest podłaczony.. badz cos nie odbije
jeśli akumulator jest na 100% dobry (np z samochodu podłączasz, a samochód odpala) i te kable rozruchowe są grube, to tylko i wyłącznie wina rozrusznika Dodano po 3 rozebrać możesz i zobaczyć czy wirnik ma przegrzane uzwojenia, nie wiem czy ktoś to regeneruje, te rozruszniki nie są takie drogie (ok 100-200zl)
Odkręć nabiegunniki (widoczny krzyżak), wyjmij uzwojenia i możesz spawać jak zwykłą rurę, Inaczej przypalisz- przegrzejesz uzwojenia. dla czego nie wytoczyć "normalnego" dekla łożyskowego?
A te pół zbiornika paliwa to było zawsze czy teraz dolałeś ( typowe że jak na lpg to zapomina się o paliwie w zbiorniku i pompa na wybojach pracuje na sucho, uszkadza się i potem kaskada - przekaźnik, bezpiecznik, a nawet rozrusznik ( bo próby uruchomienia bez paliwa potrafią go przegrzać. Najlepiej podaj plusa na pompę - jak ruszy to będzie wiadomo...
Też kolego mnie właśnie zastanawia ten rozrusznik najbardziej ponieważ, strasznie się grzeje jak kreci tak, był dawany do kolesia co sprawdza rozruszniki elektrykę i mówił ze wszystko jest z nim ok. Najwidoczniej coś przegapił dam jeszcze innemu do sprawdzenia. Bo ten drugi rozrusznik mój zachowuje się tak bo jest raczej uszkodzony, jak on wtedy odpalał...
,,załancza``nie ma takiego słowa w języku polskim ;-) Jeżeli rozrusznik nie kręci, to pierwsze pytanie- czy pracuje bendix tzn czy słychać stuknięcie przy rozruszniku. Jeżeli tak, to albo nie jest podawane napięcie przez elektromagnes na rozrusznik albo wirnik rozrusznika jest przegrzany i nie wszystkie uzwojenia wirnika mają kontakt z komutatorem.
Czy można by było jakiś krótki instruktaż jak go odpowietrzyć?[/quote] Kręcenia rozrusznikiem ci jednak odradzam :idea: :D , bo prędzej go przegrzejesz i na koniec będzie do wymiany :cry: ,a aku do ładowania :idea: , prosty sposób to dmuchasz w zbiornik lekko powietrzem ,i po puszczasz przewód zasilający przy pompie ,gdy będzie lecieć paliwko już bez...
Witam, przy tak wielu probach 'odpalenia' rozrusznikiem - na ogol ulegaja przegrzaniu / nadpaleniu styki / kotwica - w styczniku rozrusznika, czyli raczej bedzie do wymiany tenze stycznik... Chyba - ze okaze sie rozbieralny / wtedy mozna spilowac 'spalenizne' na stykach i kotwicy / drobnym pilnikiem i wygladzic powierzchnie stykow... Pozdrawiam.
Jak wspomniał kolega wyżej przyczyn może być kilka. Rozrusznik kręci powoli ponieważ jest spadek napięcia w skutek zwarcia lub zbyt duże obciążenie mechaniki rozrusznika. Zwarcie może występować np.: wskutek zbyt dużego zapylenia w pobliżu szczotko-trzymacza. Często pył z zużywającego się komutatora oraz szczotek powoduje zwarcie, co jest bezpośrednią...
Sprawdź: - zaciski akumulatora (czy czyste, dobrze się trzymają) - poszukaj głównych bezpieczników (takich około 50-100 amper) - czy nie przygrzane - zaciski na rozruszniku pod kątem mocowania, przegrzania - zaciski główne na alternatorze - jw - stan przewodów głównych - przegrzanie, załamania, luźne zaciski Może być zwarcie na elektromagnesie rozrusznika-...
Wymieniłeś w rozruszniku tylko tulejki :?:,a trzeba było wymienić jeszcze szczotko trzymacz i sprawdzić komutator w jakim jest stanie one mogą sprawiać wrażenie ,że są dobre na niby ,bez obciazenia bedzie krecił ale już pod obciazeniem bedą opory .Musiałes rozrusznik troche przegrzać stąd teraz problem :D
Elektromagnes rozrusznika,klasyka.
Witam Kolego sprawdź masę na silniku następnie trzeba posprawdzać wszystkie przekaźniki (zimne luty lub przegrzane połączenia w przekaźnikach). Jeśli się okaże że są ok to jedynie automat przy rozruszniku, często robi niewielkie zwarcie przy rozruchu a to skutkuje nagrzewaniem i rozszerzaniem jego elementów. wymiana powinna pomóc. Ja miałem podobny...
Autor pisał o lużnym kablu od akumulatora do automatu ,szlag trafił automat rozruchu bo został przegrzany,albo się po prostu szczotki skończyły w rozruszniku.
0 Bateria - 1 Bateria + 2 Sygnałl L regulator napiecia ( kontrolka ładowania ) 3 Rozrusznik kl 50 4 czujnik ciśnienia oleju 5 Przegrzanie silnika czujnik w głowicy ( opcja) 6 Grzanie świec ( opcja specjalna ) 7 Cewka gaszenia 14 Regulacja prędkości ( opcja ) 22 Terminal W predkośc obrotowa silnika 24 Terminal C do regulatora napięcia (praca regulatora...
Zainstalowałem alternator od poldka z regulatorem, zmieniłem biegunowosć (dałem minus na masę). Przewód ładowania podłączyłem do rozrusznika(omijając stacyjkę żeby sie nie przegrzała:) ). Wszystko działa jest 14V2 na akumulatorach:)
Co może być przyczyną takiej pracy rozrusznika?Czy jest to usterka mechaniczna czy elektryczna? Generalnie rozrusznik jest do wymiany ,dlaczego ,bo pewnie został przegrzany mogło to nastąpić przy rozruchu ..długie kręcenie ..,ale i często bywa że bendix nie odbije i rozrusznik kręci się razem z odpalonym silnikiem , taki stan powoduje termiczne uszkodzenie...
Pozatym do czego używasz silnika pierscieniowego z rozrusznikiem? Do napędu... wyciag - mylisz pojęcie falownik z rozrusznikiem. Daj zdjęcie tabliczki znamionowej, żeby mieć pewność co do skojarzenia uzwojeń. Do kostki z 3 przewodami łączysz rozrusznik, ta mała to termistory w uzwojeniach do zabezpieczenia przed przegrzaniem. Zasilanie podajesz na...
U mnie też podobnie się dzieje z ciapkiem też przy odpalaniu coś stuka w rozruszniku i wcale nie chce palic chociaż akumulatory są dobrze naładowane. Już nawet wymieniłem elektromagnes i bendiks bo tak mi radzili i nic nie pomogło dalej jest tak samo. Przyczyn może być wiele; zawieszone albo za krótkie szczotki, źle wyregulowane cięgło włącznika, zanieczyszczony...
Witam. Problem rozwiązany. Przyczyną było spalone sprzęgło i przegrzane koło zamachowe. Po wymianie koła problem ustąpił.
Jak wysuszyles zbiornik do zera to moze byc po prostu zapowietrzony. Ta reczna gruszka to raczej na sztuke jest tam wlozona a uklad zapowietrza sie w wredny sposob. Przepompuj go solidnie kilka razy a po kazdym przepompowaniu niech drugi kreci rozrusznikiem przez 15 sekund (ty w tym czasie nadal pompuj). Tylko daj mu odetchnac miedzy tymi kreceniami...
Sprawdź kostkė stacyjki. Jeśli zapłon włącza sie normalnie a rozrusznik nie reaguje pomimo, iż był sprawdzanyi sprawny, kostka może mieć przegrzane lub nadpalone styki.
Gdyby były szczotki nie kręciłby w ogóle lub z przerwami (tutaj bardziej wewnętrzne przebicie lub przegrzanie). Cena nowego powoduje, że nie opłaca się go naprawiać.
Zawsze istnieje możliwość uszkodzenia mechanicznego, np. przewodów czy też statora i impulsatora przy demontażu i montażu. Jeśli silnik był wcześniej katowany i został przegrzany, to stator i impulsator mogły też dostać po dupie, a dopiero teraz objawiły swoje uszkodzenie. Sprawdzałeś rezystancję impulsatora? Rozrusznik dobrze kręci? Jakie jest napięcie...
Dziękuję, tylko że pin drugi znalazłem, idąc od strony rozrusznika, a stacyjkę mam drugą. W międzyczasie zdążyłem podmienić, za to przydałby mi się schemat, żeby odszukać przekaźnik. Wtedy mógłbym go wyciąć od góry i wstawić inny. Obecnie jestem na etapie zdejmowania obudowy BSM, myśląc naiwnie jak dziecko, liczę na znalezienie przekaźnika z przegrzaną...
http://obrazki.elektroda.pl/4885927500_1... Obwód rozrusznika w XF105 skonstruowany jest tak jak na zdjęciu moich notatech sprzed lat jakie mam ze szkoleń. Na załączonym schemacie oznaczenia mają następujące synonimy: Switch contact start - stacyjka DO - Digital output - wyjście sygnału (co jest niezupełnie ścisłe bo nie jest to sygnał...
Kiedyś w takim rupieciu wywaliłem tą płytkę i zastąpiłem przekaźnikiem. I działało. ...ale w zasadzie jej rola po dziś dzień nie została przeze mnie poznana. Ja celowałem bardziej że to jakiś rodzaj zabezpieczenia rozrusznika przed przegrzaniem / zbyt długa pracą itp.
Czy to tak trudno zrozumieć ,że skoro raz wyciągnełes rozrusznik wymieniłes w nim to i owo a on dalej nie kręci :idea: ,to znaczy że do wymiany zostało jeszcze to co nie wymieniłeś :idea: ,w praktyce i z doświadczenia wiem że taki rozrusznik jest do wyrzucenia na złom ,bo koszt wymiany wszystkich części rozrusznika przekracza koszt kupna nowego rozrusznika...
Zasada działania procedury startowej dla Bosch EVB, GVB oraz HXF Rozrusznik, przekaźnik wstępny oraz przekaźnik rozrusznika są połączone w jeden zespół. 1.Po przestawieniu kluczyka w stacyjce do położenia rozruchu jednostka sterująca silnikiem wysyła napięcie do przekaźnika wstępnego, który z kolei doprowadza zasilanie do przekaźnika rozrusznika. Gdy...
no , rozrusznik jest dobry , znaczna moc , przyzwoite obroty , elektromagnes i bendliks które mogą robić za sprzęgiełko , ALE !!! rozrusznik jest przewidziany do pracy dorywczej , kilka chwil i koniec , bo się przegrzeje. No i pobierana moc też jest znaczna. Wróbelki ćwierkają że te rozruszniki co mają przekładnię planetarną spisują sie lepiej , ale...
Po pierwsze: rozrusznik może pozostać oryginalny na 12V, tylko nie należy nim długo "kręcić". Po drugie: nie będzie problemu, cewka wytrzyma przez krótką chwilę napięcie 24V. Osobiście testowałem to rozwiązanie u klienta na rozruszniku MAGNETON. Przy przeglądach nie zauważyłem oznak przegrzania uzwojeń itp. Jeżeli jednak rozrusznik jest już mocno zużyty...
Sugeruje tylko :idea: ,wymiana całego rozrusznika ,wiem trochę będzie kosztowało a z mojego doświadczenia wiem że Pana rozrusznik w aucie jest już zużyty ,generalnie jest przegrzany i żadne wymiany tulejek szczotek już mu nie pomogą ,no ... :idea: można to wszystko wymienić na nowe ale to przekroczy koszt nowego rozrusznika :cry: ,jak jeszcze będzie...
Jak już pisałem, rozrusznik był regenerowany i napewno jest sprawny. . kolego uwierz ,rozrusznik jest już do wymiany i to będzie cię taniej kosztowało niż wymiana w nim wszystkiego bo do wymiany jest wszystko prócz obudowy :D,miałem to samo dwa razy dawałem do regeneracji ,nowe tulejki nowy szczotkoczymacz i było to samo miał opory pod obciążeniem...
Mam Golfa 3 z 94 roku z silnikiem 1,4. Silnik niestety został przegrzany i zaczął spalać duże ilości oleju, więc kupiłem używany silnik. Oznaczenia na głowicy identyczne. Z zewnątrz też prócz... no właśnie... ząbków rozrusznika na kole zamachowym. Po przekładce i zamontowaniu wszystkiego próbuję odpalić silnik a rozrusznik kręci, ale nie zazębia się...
Wirnik sprawdź czy są przejścia.Szczotki mogły się przegrzać przez słaby akumulator lub długie kręcenie.
Kup drugi rozrusznik, nowy czy używany to już twój wybór, a ten stary oddaj na złom bo pewnie go przegrzałeś i będzie miał przebicia, więc naprawa będzie nie opłacalna i bez sensu tak jak cały ten temat.
Faktycznie z rozrusznikiem coś jest na rzeczy. Za pierwszym razem po wyjęciu rozrusznika jedna szczotka była przegrzana. Wymieniłem szczotko-trzymacz i pomogło ale na tydzień. Za drugim wyjęciem rozrusznika szczotki były w porządku, jeden magnes stojana był luźny. Wymieniłem stojan ale bez rezultatu. Dzisiaj zamieniałem rozruszniki z drugiego Volva....
Kolego jak już Ci zgaśnie ten silniczek to sprawdź od razu (na gorącym) czy możesz ręcznie (np. przez jakąś dźwignie; łoma) obrócić wałem korbowym. Podejrzewam, że silnik może być lekko przegrzany i jak dostanie trochę temperatury to tłoki się nadmiernie rozszerzają i dają zbyt wielki opór bygo odpalić przez rozrusznik. pozdrawiam.
Nie chce tego napisać, ale świadczy to o przegrzanym silniku co powoduje /pchnięcie tłoków/ stąd duże opory przy uruchamianiu. Po prostu tłoki do wymiany. 😢może jeszcze rozrusznik, przecież też się nagrzewa, ale to malo prawdopodobne
Nowe uszkodzenie w Nissanie z powodu wielokrotnego zalania blotem i woda rozrusznika nastapilo przegrzanie uzwojen cewki wyrzucajacej bendix.... lakier na uzwojeniu przybral czarny kolor i cewka odmowila dalszej wspolpracy ....odwinolem zwoje i nawinolem nowe o tej samej grubosci , niestety niewiem jak podlaczyc jeden koniec grubego uzwojenia czerwone...
Hmm.... rozebrałem rozrusznik i było czuć jak by się trochę przegrzał czuć taka spaleniznę. przemyłem go złożyłem i pod prostownik podłączyliśmy i się kręcił nie grzał się nic nie było czuć.
Ale przez uzwojenia nie kręcącego się rozrusznika również przepływa prąd i to wcale nie mały. A to że brak obrotów może dodatkowo spowodować przegrzanie i przepalenie. Pozornie rozładowany akumulator również potrafi wykrzesać z siebie wiele amperów.
6 tyś godzin to mało, jak stare silniki w ciągnikach rolniczych c360. Standardem w tych sprzętach jest jakiś problem z rozrusznikami? Bo tu rozrusznik nie ma siły, żeby okręcić, pstryka, trzeba dużo prądu. Nie wiem czy przegrzany, czy szczotka nie kontaktuje... Czy w w pompach przy pierwszym starcie załącza się jakaś dawka rozruchowa? i czy są jakieś...
Dzień dobry Posiadam na zakładzie walcarkę do przetwórstwa gumy z silnikiem o mocy 75 kW. Do rozruchu wykorzystany jest rozrusznik oporowy olejowy (ARF 14). Z niewiadomych przyczyn wypalił się jeden ze styków oraz zniszczeniu uległa jedna ze spirali oporowych. Nie wiem co było konsekwencją czego, ale głównym problemem jest zbyt częsty rozruch. Przypuszczam,...
nie wiem czy problem został juz rowiązany ale problem kończących sie modułów występuje tylko w aparatach markowanych przez firme DAC . Wyższa kopułka po tym to poznasz . Hm a jak to sprwdzić ?? czasmi po rozebraniu aparatu i wyciągnięciu całej elektroniki w jednym miejscu widać przebrawienie na obudowie . taki lekko przegrzany ebonit . to znak ze sie...
Nie ma dymu bez ognia, czyli jeśli z pychu palił, a teraz już nie chce :?: to trzeba do elektryka samochodowego zaprowadzić, nim się coś naprawdę zapali. Ten dym mógł być z przegrzania - coś dobrze nie kontaktowało, nie stykało, następstwem tego się grzało, i jeszcze bardziej się psuło, aż popsuło się bardziej trwale. Trzeba by zajrzeć skąd był ten...
Jak chcecie zrealizować sterownaie tyrystorowe,jeżeli z akumulatora jest prąd stały?Wysterownay tyrystor otworzy się ....i w takim stanie pozostanie,dopópty napięcie na anodzie nie stadnie lub nie zmieni kierunku. Drugie-nie wiem ile czasu zajmuje zwinięcie tej 700 m linki,ale sądzę że rozrusznik pracuje długo.Obawiam się czy się nie przegrzeje,bo akumulator...
Witam. Proszę o pomoc. Mam problem z Fiatem Palio. Po włączeniu zapłonu zapala się kontrolka przegrzania i kontrolka awarii układu, włącza się wentylator na chłodnicy. Rozrusznik kręci dobrze a auto nie chce odpalić.
nie zalewa na wolnych. zalewa jak odpalam po calonocnym postoju... A jak sprawdzic czy jest iskra? Przylozyc przewod/swiece do masy i zakrecic rozrusznikiem... Czyz nie?
Jest to Renault Megane 2 1.5 dci Disel , rozrusznik z tyłu. Mam trudne zadanie silnik się przegrzał, bierze olej. Muszę zmienić pierścienie tłokowe, uszczelkę pod głowicą, rozrząd. Jest trudny dostęp, ale myślę, że da się to jakoś zrobić nie wyjmując silnika. Będę wdzięczny za wszelkie porady. Z góry dziękuję.
Miałem podobny przypadek. Akumulator był na gwarancji (jak też i auto), więc po wielu sprawdzeniach okazało się, że "winnym" był akumulator (coś było nie tak z płytami). W Twoim przypadku (akumulator sprawny) typuję uszkodzenie styków elektromagnesu, bądź uszkodzenie cewki w skutek przegrzanie uzwojenia i utraty "mocy" elektromagnesu.
Niedawno (jeszcze na tej stronie) podawałem: 25W na 1A prądu ładowania . Czyli transformator 150W może dać tylko 6A - a przy prądzie 8.3A w jego uzwojeniach będzie się wydzielać 2 razy więcej ciepła - to nie jest przeciążenie o kilka procent... Wspomaganie przy odpalaniu - może tyrystor nie jest przy tym potrzebny? Zwłaszcza, że jak spadnie napięcie...
Witam Przestudiowałem temat od deski do deski, ponieważ miałem taki sam problem z 850-ką. Wszystkie objawy takie same jak temacie brak iskry w czasie kręcenia rozrusznikiem natomiast na zaciąg pali z pół obrotu wału. Po tygodniu poszukiwań, wymianie rozrusznika okazało się to blachą usterką, a mianowicie przewód prądowy między rozrusznikiem a akumulatorem...
Skoro raz działa a raz nie, to kup nowy a stary morzesz pomierzyć oporność na otwartych stykach ma być nieskończenie wielka a na zamkniętych bliska zeru. Potem rozebrać i zobaczyć stan styków, sprężynkę i wizualnie luty przy cewce. Dla pewności zobaczyłbym jeszcze jak wygladają styki, tam gdzie w aucie montujesz przekaźnik. Czy nie przegrzane, utlenione...
Nie chciałbym krakać ale podejrzewam że może być uszkodzona "skrzynka" z bezpiecznikami. Tam schodzi się większość kabli (kostki włożone od tyłu). Miałem kiedyś troszkę podobny problem w Golfie II. Przy mrugnięciu światłami drogowymi odzywał się rozrusznik i odwrotnie - gdy przekręciłem stacyjkę na rozruch to oprócz załączania rozrusznika zaświecały...
problem był w rozruszniku , rozwiązany problem, teraz jak jak chwile pochodzi to gasnie , zbiornik oleju jest bardzo ciepły i dekiel silnika też , chłodnica nie chłodzi oleju? i sie wyłącza żeby nie przegrzać maszyny?
Ciężko kręci rozrusznik ? wykręć świece i pokręć wałem to zobaczysz czy to silnik bo może rozrusznik np. może mieć wyrobione tuleiki. Po przegrzaniu najpierw siada uszczelka pod głowicą i krzywi się głowica a wówczas masz przedmuchy. Panewki to słychać po przegazowaniu
Witam. Wymień kostkę stacyjki.. Gdy ma nadpalone lub przegrzane styki daje małe [zbyt małe] napięcie na moduł zapłonu.innych przyczyn nie widzę.
Prąd się w amperach podaje a nie w woltach. A ty masz się wziąć za rozruch. Ten silnik pali jak złoto jak jest sprawny technicznie. I to bez świec. Swoją drogą ciekawa miara mierzenie sprawności akumulatora w miesiącach półtorej roku to musi być dobry. Żadnych pomiarów absolutnie nic tylko miesiące. Zaraz się jeszcze okaże że rozrusznik ma już tulejki...
Po wymianie przekaźników 109 i 53 i zamianie kluczyka stacyjki odpalił normalnie na drugi dzień przy ciemnym liczniku rozrusznik kręci ale nie pali Dodano po 2 immo starej generacji miało zimne luty wystarczyło dobrze przegrzać i paliło a tu nie wiem jak to działa bo w kluczu oprucz bateri wymyślnej z znaczkiem vw i diody niema nic
nie odbija gdy nie odpali Trochę pokrętne. Przecież rozrusznik ma "odpalić". Kolega zupełnie przemilcza sprawność silnika i układu paliwowego. Aż się boję, że stosuje metodę piłowania do skutku. Efekt, ogromne prądy na stykach, przegrzania z racji długotrwałych prób. I wszystko możliwe. Nic nie czytamy o konserwacji/naprawie rozrusznika.
uszkodzony wlacznik elektromagnetyczny na skutek przegrzania lub brak styku na wsowce ewentualnie slaba bateria pozdr
A czy po zmostkowaniu nie dojdzie do przegrzania albo do jakiegoś uszkodzenia ?? Przedewszystki jak on wygląda i który to jest ??
Silnik pompy ABS pracuje tylko wtedy gdy zachodzi poślizg kół. Nie bardzo nadaje się do pracy ciągłej gdyż szybko ulegnie przegrzaniu. Także jego praca bez obciążenia spowoduje jego rozbiegnięcie się. Podobnie jak rozrusznik w samochodzie. Nie bardzo wyobrażam sobie do czego można by go zastosować.
Jak kręcisz rozrusznikiem to stacyjka odcina część obwodów aby nie tracić prądu na rozruch, lub ewentualnie masz problem z klemami, lub przegrzane bezpieczniki na akumulatorze te blachy pod plastikiem i brakuje prądu.
Jeżeli sprawdzane napięcie i ładowanie było w serwisie i jest ok, to wina w 100% leży po stronie rozrusznika. Podejrzewam że może nie być szczotek już, albo (co bardzo często się teraz zdarza przy tak niskich temperaturach) został przegrzany komutator wirnika i szczotki (objaw przygasania kontrolek). Kupować nowego (Chyba że stać Cię na oryginał. Tych...
Cewki są pancerne.Aparat sie obraca jak kręcisz rozrusznikiem?Zasilanie na cewce jest?
Wyjmij rozrusznik i zobacz, czy jego oś obraca się swobodnie. Potem zobacz, czy w jego wnętrzu nie ma uszkodzeń, np. w postaci rozsypanej szczotki albo przegrzanego uzwojenia.
chodzi mi o te z reduktorem , w jednych jest inaczej zrobiony komutator i druty są w nim zaprasowane , a w gorszych są zgrzane i często na zgrzewie puszcza przy przegrzaniu podczas kręcenia Kupiłeś chińczyka i próbujesz go "naprawić". Za 300 złotych nie masz dobrego rozrusznika na lata, tylko na okres gwarancji.
przegrzany monitor przegrzany podajnik projektor przegrzany
ricoh wydruk włoskie radio porażona pradem
podlaczenie glosnikow 32lhn pilot
Beko HDMC32400TX – migająca dioda kłódki po naprawie zasilacza, blokada panelu, Child Lock Najlepsze małolitrażowe benzynowe auto odporne na korozję – Toyota Yaris, Honda Jazz, Mazda 2