"Strasznie się grzeje" czyli co właściwie robi? Wywala płyn ze zbiorniczka wyrównawczego? Poza tym niewłaściwy dział.
Fotki, fotki, fotki. Wr Ciśnieniowy jest elementem sterowania z nie torem roboczym chociaż spotkałem u Ziutka sytuację, gdzie robił za wył/zał silnika 3f. A wiesz co ? Są i wyłączniki ciśnieniowe trójfazowe, nie widziałeś takiego ? Tam pewnie jest taki, ale bez fotografii nic nie wiadomo. (at)nemans Jezeli silnik sprawny (pomiary). to mozna zastosowac...
Cieszy mnie, że ruszyłeś z wiedzą o tym silniku, bo nawet taka wyrocznia jak HENIG z moich czasów nauki nie pisał o tej nietypowej maszynie ani późniejszy LATEK :) No i niejeden może dostać kręćka widząc takie rysunki wyrwane z kontekstu z n/w linków tutaj na elektrodzie, gdzie opisami zacisków także się różnią, no ale kolejność chyba nie ma znaczenia,...
Jeżeli jest 1-fazowa na prąd zmienny to szukaj uszkodzonego kondensatora. Przy pompach małej mocy mogą być zatarte łożyska.
Witam, podpiąłem do mostka l298n wraz z zamontowanymi diodami schotky silniczek wymontowany ze skanera o oznaczeniu 2T354308 (na silniku podana rezystencja 4 Ω). W nocie producenta (Neocene) znalazłem jedynie informacje o serii 2T3543, że są to silniki 48 krokowe ,12V, 5 lub 6 Ω.Mostek dobrałem podobnie parametrami do tego mostka zamontowanego...
Witam, dostałem takie zgłoszenie do klientki mianowicie.W opisanej pralce uległ spaleniu(uzwojenia silnika czarne)silnik.Po wymianie na drugi prawie nowy i po zmianie szajby wszystko działa wirowanie,pranie itd, ale po 20-30min czuć swąd spalenizny jakby kable się topiły.Po przyjechaniu na miejsce i włączeniu pralki na normalny program nic niepokojącego...
Zobacz czy koła zębate w napędzie noży nie straciły zębów i przez to blokują silnik.
Witam, problem z autem polega że jak tylko silnik osiągnie temperaturę około 80 to gaśnie silnik i wskazania na liczniku takie jak stan oleju i temperatura płynu dopiero jak znowu ostygnie i wskoczą wskazania na liczniku to mogę zapalić silnik.Próbowałem dosłownie wszystkiego przez dwukrotne sprawdzenie instalacji el. żadnych błędów w MR. Dopiero pomogło...
Większość współczesnych urządzeń elektromechanicznych wyposażonych jest w silniki tzw. "przewatowane". Oznacza to w praktyce, ze mają one większą moc niż by to wynikało z ich fizycznych rozmiarów co w praktyce oznacza niemożność odprowadzenia ciepła do otoczenia w sposób ciągły. Dlatego mają one oznaczenia S2 (np.) 15 min. Są to urządzenia przeważnie...
Cześć, Astra J 1.4 140KM z 2015 silnik B14NET. Objawy: przegrzewający się do 130 stC silnik, trzeci już termostat i jednocześnie zimna chłodnica. Dwa tygodnie temu wymieniana pompa wody. Pytanie jak wygląda sterowanie grzałką termostatu? Tam pojawia się w napięcie? Co tam się powinno dziać w warunkach normalnej pracy?
Czyli z jakiegoś powodu wentylator chłodnicy nie działa na pewno powyżej 105-110 C powinien się włączyć. Trzeba by sprawdzić pierwsze sam wentylator czy działa i bezpieczniki od niego.
Tam wygląda jakby brakowało właściwego docisku taśmy do wałka silnika capstain. Albo gumowa rolka dociskowa, która dociska taśmę do wałka capstain miała zatarte łożysko. Tak w zasadzie jak porównuję jeszcze film który wrzuciłeś w #144 to mam wrażenie że tam w ogóle brakuje gumowej rolki dociskowej, została tylko sama oś. Nie jestem fachowcem w dziedzinie...
https://obrazki.elektroda.pl/6392233800_... https://obrazki.elektroda.pl/8407034600_... Kamerki termowizyjne, szczególnie jako przystawki do telefonu stały się dziś na tyle tanie, że nawet hobbysta może sobie na takie narzędzie pozwolić. Zastosowań takiego urządzenia jest naprawdę wiele. W ostatnich dniach były silne...
Konstrukcja tłumika nie jest przypadkowa, dobrana jest do konkretnego modelu silnika. Pewnie że silnik będzie pracował bez tłumika ale dla poprawnej pracy musi być założony.
Trafił do mnie odkurzacz Electrolux Z1161 mondo 1600W. Problem w tym , że nawet na pusto - bez worka już po 3 minutach pracy silnik jest bardzo gorący. W szczególności gorący robi się rotor - nie można go już po tym czasie dotnąć palcem. Kiedy wyjąłem obie szczotki - stwierdziłem że rotor obraca się bardzo lekko , bez jakichkolwiek oporów. Rozkręcony...
Szczelność głowicy była sprawdzana?
samo >>>> ale jak chcesz to możesz dać silikon
jak zdejmiesz obudowe pompy cieczy chlodzacej to zobaczysz wirnik pompy zamocowany na walku pompy cieczy.zeby wirnik zdjac trzeba go odkrecic a do tego potrzebny jest klucz ampulowy czyli taki szesciokatny(jak do regulacji hamulcow w rowerze gorskim)teraz juz kojarzysz o co chodzi?taki zestaw kluczy kosztuje ze 25zl. ogolnie naprawa jest prosta.zrobisz...
Siadla albo uszczelka pod glowica albo jest jakies pekniecie np w glowicy. W niektorych markach sa np rozdzielacze wodne przykrecane do glowicy jednoczesnie uszczelniajace np tyl waleka rozrzadu i jest to na jednej uszczelce - trzeba wpierw to posprawdzac a potem pchac sie w glowice. Czasami sa zastosowne chlodniczki oleju chlodzone niby woda wiec i...
Wentylatorem chłodnicy steruje ECU (sterownik silnika), posprawdzaj bezpieczniki, i sprawdź na wyłączonym zapłonie czy przypadkiem wentylator lub wentylatory nie są zatarte, powinny się bardzo luźno obracać.
Może po prostu go za bardzo ,,przycisnąłeś"? Brak termika to i zadymił.. A tak w ogóle zmierzyłeś prąd pobierany przez silnik przed i po montażu dysku?
Wyciągnij termostat, wrzuć do garnka z wodą a garnek na kuchenkę ;) i patrz, zmierz temperaturę przy jakiej się otwiera i czy jak kolega wyżej napisał prawidłowo domyka się
Prawdopodobnie silnik ma ciężko pobiera większy prąd i pali tranzystor.
Witam Może wywaliło uszczelkę pod głowicą.Też będziesz miał efekt gotowania.
Można
Moze byc pompa wody,jesli cofa plyn do zbiornika to moze byc uszczelka pod glowica
kolego odkreć korek od wlewu płynu chłodzącego niech ktoś kręci silnikiem jezeli woda bedzie bulgotac to znaczy ze uszczelka poszła posprawdzaj wszystkie czujniki temperatury to jest podstawa
Zalewany był wodą demineralizowaną czy kranówą? Może wytrąciło się coś i blokuje przepływ albo kamień pokrył ścianki chłodnicy silnika. Właśnie dziś u mechanika widziałem zdjętą głowicę. W jej kanałach wodnych było mnustwo szlamu powstałego prawdopodobnie w wyniku dolewek wody. Skończyło się na uszkodzeniu uszczelki. Ubywa Ci płynu chłodzącego? Jesli...
Na zimnym silniku odkręć korek zbiornika wyrównawczego i sprawdź czy czy woda się przelewa. Najlepiej jak ktoś będzie patrzył a ty zwiększ obroty - wtedy jest to dobrze widoczne. Jeśli nie będzie strumyczka to na 99% urwany plastikowy wirnik pompy wody. Pompę kup z metalowym wirnikiem. Przy zmianie wymień też termostat na Wahlera. Jeśli strumyk będzie...
Witam jak w temacie skoda 100 z silnikiem 1.0, silnik z tyłu chłodnica tak samo chłodzona nawiewem powietrza z boków auta. Objawy przegrzewający się silnik i pozytywnie wychodzący test spalin w układzie chłodzenia. Ciśnienie sprężania po 9 na każdym cylindrze, moc jest silnik pracuje równiótko. Głowica sprawdzona, uszczelka wymieniona dwa razy objaw...
Witam wg Mnie nie możesz on tylko może pracować w układzie gwiazdy nie ma znaczenia czy falownik czy nie. Dodano po 3 Witam wg Mnie nie możesz on tylko może pracować w układzie gwiazdy nie ma znaczenia czy falownik czy nie. Zastanawia Mnie skad wziąłeś te 690V???
termostat
wywalony bezpirzenik wiatraka, komora silnika, strona lewa, wyraźnie oznaczone na pokrywce.
Głowica do zdjęcia i do zrobienia, sprawdzić ją także na szczelność. Silnik gruntownie wypłukać, układ smarowania i układ olejowy. Po złożeniu zalać olejem mineralnym. Włożyć sprawny termostat. Silnik załatwiłeś sobie sam, uderzyłeś w jego czuły punkt (przegrzanie).
Olej, to dolewa się do benzyny. Mam nadzieję że, nie wlałeś do zbiornika czystej benzyny. Widzę że, raczej masz nikłe pojęcie o działaniu takiego silnika i wszystko jest możliwe. W każdym razie, czarno to widzę. :D Sprawdzałeś czy, jest wtedy iskra, czy paliwo dochodzi?
Termostat wymieniłeś z dekielkiem? Jeżeli nie , sprawdz czy iglica termostatu ma się o co zaprzeć-często się łamie prowadnica iglicy w dekielku.
może trzeba wymienić czujnik temperatury od załączania wentylatora na chłodnicy
To jest forum elektryków a nie wróżbitów. Jakoś u autora kompetentna osoba potrafiła stwierdzić uszkodzenie uzwojenia stojana i raczej na pewno nie posługiwała się szklaną kulą.
właśnie tak
witam na 100% uszczelka pod głowicą na postoju będzie wszystko ok , właczy ci się wentylator temp bedzie w normie , natomiast w czasie jazdy temperatura zbyt wysoka , ciśnienie z któregoś cylindra dostaje się do układu chłodzenia , układ się zapowietrza i silnik się przegrzewa pozdrawiam
Panowie, klasyczny objaw ubytku - wycieku płynu. Wpierw zaczyna lampka kontrolna na liczniku pokazywać poziom krytyczny, a jak ubędzie jeszcze trochę, to silnik zacznie się gotować. Wentylatory się nie włączą, bo czujnik jest w zbiorniku chłodnicy - jak nie będzie ogrzewany cieczą ( z powodu jej braku) - katastrofa gotowa.
Masz na pokrywce termostatu termowłącznik wentylatora? Powinien być wkręcony od góry a do niego podłączona kostka z 2 przewodami. Jeśli masz to sprawdź przy jakiej temperaturze włącza Ci wentylator. Jeśli nie masz tego włącznika tzn. że wentylatorem steruje komputer silnika (włącza wentylator przy ok. 105 st C )a Escort będzie miał tendencję do przegrzewania...
Skoro sprawdzałeś to ok. Zakorkowany "wiechciem" silikonu z poprzednich napraw dolot pompy? Nie wiem dokładnie jak tam jest to rozwiązane, w każdym razie w podobnych silnikach wylot pompy wodnej, ten nad wylotem termostatu idzie metalowym przewodem na "tył" silnika - z niego rozprowadzone jest ogrzewanie i dolot wody ze zbiorniczka wyrównawczego, powrót...
Witam po raz pierwszy na forum! Mam problem z silnikiem dmuchawy w Punto I, który objawia się w ten sposób że rezystor (opornik, bezpiecznik termiczny - wiele nazw słyszałem, nie wiem która prawidłowa) nagrzewa się do wysokiej temperatury co powoduje jego przepalenie - nagrzewa się dlatego, że silnik pobiera za dużo prądu, tak mi w facecik w sklepie...
Problem jest następujący. Podczas jazdy wzrosła mi temperatura płynu chłodniczego, w zbiorniku dolewowym zabrakło płynu, parę dni wcześniej go sprawdzałem i było ok. Przy zbiorniczku było mokro, prawdopodobnie wylało się z odpowietrznika /odmy. Zbiornik posiada jedna rurkę w nim samym, jeden chyba odpowietrzający i ostatni idzie chyba do chłodnicy....
Wystarczy w początkowym okresie, następnie zwiększyć odległości i nie przegrzewać silnika...
Nie powiedział bym za duże. Gdy jest za wczesny kąt wtrysku silnik walczy sam ze sobą można by powiedzieć. Jeśli nie jest wydmuchana uszczelka to z tego powodu spaliny nie polecą do chłodnicy. Ale jeśli jest lub z innego powodu dostają się spaliny do układu chłodzenia to objawem tego jest miedzy innymi przegrzewający się silnik. Trzeba szukać oznak...
Myślę że połowa wymieniona niepotrzebnie. Zasadnicze pytanie, sprawdzał ktoś przy jakiej temperaturze otwiera termostat, przy jakiej załącza się wentylator? Może być wiele powodów. A i doprecyzuj proszę dodam jeszcze ze gdy odkrece korek od zbiornika wyrównawczego jak samochód chodzi to płyna zaczyna wypychać ze zbiorniczka znaczy, kiedy jak go odkręcisz,...
Jeśli płyn wycieka rurka nadmiaru to nic nie będzie zatkane. Zresztą konstrukcja korka to uniemożliwia. Najczęstszą przyczyną wyrzucania płynu są spaliny w układzie chłodzenie co przyczynia się też do podniesionej temperatury szczególnie pod obciążeniem lub przegrzewający się silnik. Tuta płyn wyrzuca już na zimnym silniku. Koledzy napisali ewentualne...
Tak,będzie chodził po zdjęciu tej wtyczki,bo tam jest tylko czujnik rozpoznania pierwszego cylindra. Służy on do tego abyś miał wtrysk paliwa sekwencyjny (stąd to SFI na deklu)
Zaslyszalem wlasnie takie pojecie : "przegrzany silnik". Chcialem zapytac jakei sa objawy takiego silnika.Jak szbko lapie on temperature.Jak szybko zaczyna sie gotowac i uniemozliwia jazde? Czy ma normalna moc? Cos jeszcze ciekawego oprocz moich pytan? bardzo prosze o odpowiedz osoby ktore cos moga o tym wiedziec.
Witam mam problem i potrzebuje pomocy sam nie jestem w stanie tego rozkminić, mam silnik 3-fazowy 7,4kW i co jakiś czas(około 3 lat) pali się uzwojenie i nie mam zielonego pojęcia dlaczego. silnik pracuje przy śrutowniku(robi mąkę ze zboża), uzwojenie spaliło się już kilka razy w przeciągu jakichś 9 lat, inny silnik o tych samych parametrach chodzi...
witam, model jak wyżej, silnik M54B22, postaram sie dokładnie opisać problem: komunikat wyświetlany na monitorze pokł., silnik przegrzany zatrzymaj się..., żebg sprawdzić temp. silnika trzeba wej. w menu ukryte a tam temp. 120C , komunikat zaczyna się pojawiać przy 116C co zrobiłem: - kupione oryginalne dwa korki zbiorniczka wyrównawczego (jeden z zagranicy)...
witam.oglaszam sie na tej stronie poniewaz mam spory problem z moim malym fiacikiem :cry: wyjasniajac stan rzeczy to nabylem ten samochodzik okazjonalnie i calkiem przypadkiem.jednak stary wlasciciel jezdzil na wodzie w wkladzie chlodzenia i teraz mam problem z temp. w ukladzie.po amatorsku podejrzewam zabity syfem termostat.gdy temp. wzrasta na pulpicie...
przegrzewający projektor przegrzewający grafika przegrzewający procesor radiator zimny
lodówki bosch opinie gopro kabel moeller xcomfort
2000w inverter instrukcja programowania beninca
Przewijanie prądnicy – znaczenie przekroju drutu nawojowego, wpływ na napięcie i sprawność Hulajnoga samoczynnie włącza się i wyłącza, zmienia tryby prędkości