W renówkach bardzo często się wybijają tzw wewnętrzne przeguby kierownicze. Ten wewnętrzny przegub to właśnie drążek kierowniczy. Autor, drążek sprawdza się najlepiej we dwie osoby, jedna kładzie dłoń na osłonie maglownicy (koła skręcone w odwrotną stronę do badanego drążka) i ściska osłonę aż wyczuje kulę przegubu, druga w tym czasie lekko szarpie...
Przez to na styk ostatnio mi śruty z przegubu wyleciały.... robiłem to w kij razy, a najszybciej odkręcić tylny dolny wahacz "banan" i skręcić kierownicę by drążek się wysunął w tę stronę co jest robiony przegub .
Ja tam zawsze ucinam drążek w upierdliwcach, smarkam i to ostro migiem starą nakrętkę. Resztę robi pneumat. Żadnych sił niszczących nie zauważyłem. P.S. Szwedem? Zaciśniętym na samej listwie? Zaciekawiłeś mnie niezmiernie.
Witam, czy mógłbym prosić o rozkodowanie VIN: VF38DRHC8CL046168 Z góry dziękuję Charakterystyki pojazdu Model508 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)12966 CJ 1 0279 Data Początku Gwarancji18.06.2012 Numer seryjny silnika10 DYZC 4009966 NRE(homologacja)e2*2007/46*0080*... P4A9667228099 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD...
Witam:) mam problem z moim yarisem...ostatnio trochę przy nim popracowałem, wymieniłem: sworznie, wszystkie tuleje, łączniki stabilizatora. Po wszystkim postanowiłem pojechać na ustawienie zbieżności. Po ustawieniu zbieżności niestety słychać stuki... dźwięk jakby totalnie wywalony sworzeń w wahaczu - wiem bo kiedyś w tico miałem taki sworzeń więc znam...
tam jest zagnieciona nakrętka przegubu drążka musisz ja odginając, w aucie może być problem.Ten przegub ma dwa na frezowania na kluch płaski
I to tak z jednej strony tylko, i przy skręcie w lewo? A od jakiego czasu się tak dzieje? Proponuję sprawdzić luzy na wahaczu (sworzeń kulisty i na śrubach mocujących wahacz do auta), czy drążek stabilizatora jest dokręcony i gumy całe. W ostateczności przegub zewnętrzny jest uszkodzony i przeskakuje (podczas jazdy z określoną prędkością da się go usłyszeć...
Końcówka drążka kierowniczego a drążek kierowniczy to nie to samo! A co ? rurka z gwintem się zużyła ? Chyba się zużywają końcówki drążków , czyli przeguby kuliste , a nie sam drążek . Dodano po 6 Czyli jak by był wyrobiony przegub na drążku kierowniczym to będzie luz koła na boki i będzie słyszalny stuk? Luz przegubu , inaczej mówiąc końcówki drążka...
Model508 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)12484 CJ 1 0011 Data Początku Gwarancji25.02.2011 Numer seryjny silnika10 FJBH 1055118 NRE(homologacja)e2*2007/46*0080*00 P4A9665952999 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU508 TYP NADWOZIAKOMBI 5DRZW WYKOŃCZENIEWYSOKA NISKA SILNIKWTRYSK...
Dziękuję za takie zainteresowanie tematem. Dodam, że ten przegub i drążek co wymieniałem miał i tak bardzo duże luzy i nadawało się tylko do wymiany. Opony są w dobrym stanie. Jestem umówiony z mechanikiem na piątek więc napiszę jak coś.
Drążki kierownicze od przekładni w kierunku zwrotnic, zakończone są przegubami kulistymi , na tych drążkach jest gwint wkręcony w w/w przegub i zabezpieczony opaską. popuszczasz śruby opasek i kręcisz drążkami. Jeżeli obydwa drążki przekręcisz dokładnie tyle samo obrotów to zbieżność nie powinna się zmienić. Gdy kierownica podczas jazdy na wprost jest...
Luźny drążek stabilizatora, słabo dokrecoby przegub po wymianie
koła zostały wyważone przy zmianie kół z letnich na zimówki. W tym tygodniu na pewno chcę sprawdzić dokładnie stabilizator, drążek kierowniczy, końcówkę drążka, przegub i zwrotnicę. Jeśli to nic nie da chyba na stacje kontroli trzeba będzie się wybrać. Dodam, że hałas o którym pisałem nasilił się, i to raczej łożysko. Nasila się przy skręcie w lewo...
Zawieszenie wykonuje bardzo mało pracy podczas postoju, można to dość mocno wykluczyć. O ile, oczywiście, hałas nie pochodzi z kielichów amortyzatorów (miejsce mocowania amortyzatorów do podwozia). Tak więc w tym momencie tylko drążek kierowniczy, końcówki drążka kierowniczego, przegub kulowy, końcówka przegubu homokinetycznego i koło poruszają się...
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Witam, Co to może być dziwek i objawy jak na filmiku i nie mam już pojęcia co to: https://www.youtube.com/watch?v=B-uVa_mr... Czyżby łożysko? A może przegub lub drążek jakiś lub mocowania amortyzatora? Macie jakieś pomysły? Objawy takie wystepują w: Mazdzie 323F BA 1996 rok. Nie mam pojęcia co to może być
odsuwasz gumową osłonę drążka, ściskasz np "morsem" - żabką za przegub drążka, potem tylko obracasz w lewo i po temacie - wykręcasz palcami... Poza tym nie wierzę, że nie można wyjąć kpl. przekładni bez demontażu drążków. Chyba, że zapomniałeś odłączyć ją od wałka kolumny kierowniczej.
Wytłumacz to do końca. Mam taką z silnikiem D4D tdi tylko trochę nowszą- krzyżak czyli część wału napędowego przy napędzie na tylny napęd(Avensis?), przegub czyli część półosi przy przednim napędzie(wewnętrzny i zewnętrzny), maglownica- przekładnia kierownicza, drążek pomiędzy maglownicą a końcówką, końcówka drążka kierowniczego. Każda z usterek jest...
Skąd wiesz że to z tyłu? Ja bym prędzej podejrzewał przegub wewnętrzny z przodu. Spójrz na drążek zmiany biegów czy nim nie rzuca.
Witam. Czy w Skodzie Fabii II Kombi, przy wymianie poduszki mcphersona lub w ogóle do wyciągnięcia jej, muszę rozpiąć sworzeń, drążek kierowniczy i rozpiąć przegub od piasty? Pozdrawiam. Lukasz
Chodzi o drążek z prawej strony w audi 80.(115KM). W sumie też nie mam pojęcia skąd ten pomysł, że to prawa strone :D:D:D Również stawiam na przegub zewnętrzny.
sk 700 .Paranoja ! Takie są procedury serwisowe. Obecnie odchylenie będzie blokował drążek kierowniczy, jak go odkręci mogą wypaść kulki z przegubu wewnętrznego. Niestety jak to zawieszenie nie jest zakonserwowane to takie jaja wychodzą... Pewnie i tak nie wyjdzie przegub ze zwrotnicy więc też obecnie jestem za ściśnięciem amortyzatora, czy to sciągaczem...
To co pokazałeś to na pewno przydatne narzędzie. Tylko ciekawe jak będziesz tym wymieniał sworznie w Masterze czy np. Sprinter? Ściągacz normalny i tak musisz mieć. A tymi widłami z zestawu to i i tak oddzielisz (jak się uda) tylko sworzeń lub końcówkę do wymiany, a nie ponownego montażu.
Przegub raczej terkocze przy skręcie niż wydaje pojedynczy stuk.Sprawdź mocowanie i sam drążek stabilizatora i poszukaj poluzowanej śruby w zawieszeniu-oczywiście jeżeli wszystkie poduszki są sprawne.
Koszt noweg o przegubu w granicach ok. 150-200zł. Można spokojnie wymieniać sam przegub, nie trzeba półośki! Wymienia się przegub wraz z gumą osłaniającą. "Mój" mechanik wziąłby za taką robotę 40-50zł. Przy okazji sprawdź sobie czy nie masz luzów na końcówce drążka to "przy okazji" mogłbyś też wymienić (bo drążek i tak trzeba odpinać) tylko kłania się...
Proszę o rozkodawanie VF38ERHHAFL018290. Z góry dziękuję. Charakterystyki pojazdu Model508 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)14023 CJ 1 0056 Data Początku Gwarancji28.04.2015 NRE(homologacja)e2*2007/46*0080*24 P4A9802998799 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU508 TYP NADWOZIAKOMBI...
No jak masz felgi z żuka to kum opony do tego jakieś dobre i będzie hulało. W łamanym nie musi być wcale skręt hydrauliczny może być jedno koło zębate i wycinek koła, a widziałem nawet w samoróbce skręcanie na zwykłej przekładni kontowej po prostu było wyprowadzone zaraz na zawiasie do którego przykręca się drążek kierowniczy. No ale jak mówisz że masz...
Drążek jest przykręcony do listwy zębatej przekładni kierowniczej. Zdejmij osłonę przekładni i obejrzyj połączenie, zobaczysz przegub kulowy. Luzów na kierownicy nie masz czasem podczas jazdy?
Witam, zakupiłem ostatnio Skodę Octavię I 2.0 SLX z 2000 r. Obecny przebieg to ~230k km i parę tysięcy kilometrów po zakupie zauważyłem następujące objawy : - ściąganie w prawo (może być związane z oponami - lewa przednia opona ma parę mm wyższy bieżnik). Ściąganie jest o tyle mocne że w 5-6s samochód jest już na poboczu. - stukanie i ogólne drgania...
Witam forumowiczów. Potrzebuję wskazówki, gdyż mój mechanik jest bezradny. Otóż przy prędkości już praktycznie powyżej 20km/h ma podczas przyspieszania ma miejsce równomierne stukanie. Przy nieco większej prędkości dochodzi do tego drganie nadwozia. Czasami potrafi to być naprawdę silne i na dobrą sprawę boje się rozpędzać samochód do większych prędkości,...
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Witam Podnieś koło i je zdejmij. Odkręcasz nakrętkę półosi. Odkręć zacisk hamulcowy od zwrotnicy. Zdejmij tarczę hamulcową. Odepnij przegub drążka kierowniczego, odkręć zwrotnicę od wahacza i od mocowania amortyzatora. Zsuń zwrotnicę razem z piastą z półosi. Masz wszystko na wierzch. Teraz potrzebna jest prasa lub duże imadło. Wyciśnij piastę ze zwrotnicy....
Stuki przy szybkich ruchach - w pierwszym odruchu końcówki drążków. Jak nie masz kanału to wsadź łapę złap dłonią przegub końcówki a drugi niech kręci krótkie ruchu - poczujesz dłonią jeżeli luz jest na przegubie końcówki drążka.
przegub drążka kierownicznego czyli końcówka drążka kierowniczego? wymieniłem, to samo. Chyba, że chodzi o przegub kierowniczy ale on jest po lewej stronie pod kierownicą a to słychać z prawej
Myślę zrobić tak ja na tym filmie. https://youtu.be/QonaX55wl0U Unieść kabinę i nakrętką poniżej kierownicy wyregulować. Poid warunkiem, że zbyt duży luz masz tam gdzie ten człowiek ze zdjęcia - czyli na łożysku wałka. Gorzej jak masz zużyte zwrotnice, bądź powybijane przeguby drążków.
Witam. Proszę w miarę możliwości o rozkodowanie nr VIN VF3VV4HNHAZ805736. Dziękuję. Sprzęgło wymieniane 13/11/2014 przy przebiegu 96025. Wybierz się do ASO- są dwie zaległe akcje serwisowe- jedna z 2015 (BSI), druga z 2018 (silnik wycieraczek)- może jeszcze się załapiesz. ;) 1. W pojazdach objętych kampanią jeden z elektrycznych elementów centralki...
W samej kolumnie masz luzy,tylko wymiana ,nie ma możliwości regulacji ,lub na przegubie drążka kierowniczego,ale to mało prawdopodobne.
Odkręcasz nakrętkę, tą dużą ze zdjęcia, odkręcasz króciec olejowy w którym schowany jest kołek blokujący, wyciągasz go, odkręcasz przeguby drążków i od strony tej nakrętki przy pomocy czegoś miękkiego (jakiś pobijak z mosiądzu czy coś a aluminium) uderzasz i powinno wyjść tłoczysko z całą rurą.
Piasta przedniego koła 290Nm (nowe nakrętki) kierownica 24Nm Zamocowanie przekładni kierowniczej 130Nm zewnętrzny przegub drążka kierowniczego 40Nm (nowe nakrętki) zacisk hamulcowy 30Nm przód zacisk hamulcowy do zwrotnicy 130Nm zacisk hamulcowy do czopa osi 66Nm czujnik liczby obrotów koła ABS 7Nm nakrętki śrub mocujących koła 90Nm
Trochę dziwne, że ci się tak szybko luzy porobiły. Jednym z punktów którego często niedostrzegają fachmani na szarpakach jest luz powstający na wewnętrznym przegubie drążka kierowniczego lub na listwie przekładni kierowniczej. Tego nie widać, bo trzeba zdjąć gumowe mieszki - a komu się chce.
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Trzeba wiedzieć co się robi, można użyć młotka aale z głową a nie walić na oślep po wszystkim tylko nie tam gdzie trzeba. Widziałem już artystów co mieli do wymiany końcówkę drążka a przy okazji osłonę przegubu, pierścień ABS albo obie rzeczy naraz
Mam przeogromny problem z samochodem. Volkswagen Polo III rocznik 2001 silnik 1,4 l, 75 KM Auto ma wspomaganie i nie ma ABS. Kupiony jakieś trzy tygodnie temu. Jakiś czas temu usłyszałem lekki zgrzyt podczas ruszania na skręconych kołach. Postanowiłem sprawdzić przeguby. Gdy ruszałem lewą półosią (tą od strony kierowcy) miałem luzy. Luzy były takie...
Auto mam od 1997 r. Dzieje się tak od niedawna. Wymieniłem półoś w całości .Pojeździłem miesiąc i znowu to samo. Pytałem mechaników i nic.Czy jest możliwe aby skrzynia blokowała na tyle by oś obracała się w przegubie i to powodowało niszczenie łożysk? Trzymając rękę na drążku zmiany biegów wyczuwam opór i czuję jak półoś się obraca w przegubie drążek...
Bardzo częsta przyczyna w Oplach to zbyt duży luz na drążku łączącym wajchę biegów ze skrzynią biegów wyrabiają się tam tulejki na przegubach
Wymieniając te podzespoły nie ingerujesz w ustawienia geometrii kół.Chyba,że przy okazji wymieniałeś wahacz lub przegub kulowy drążka kierowniczego.
Krótkie pytanie. Czy zamiast smaru do przekładnie kierowniczej o numerze G052168A1 mogę zastosować zwykły smar do przegubów? Chodzi o nasmarowanie drążka kierowniczego.
Ewidentnie przegub.
Sworznie wahacza sprawne? Do sprawdzenia również przeguby drążków kierowniczych, dźwignia pośrednicząca drążków. Jeździłem kiedyś poldkiem który miał w tych częściach luzy i samochód zachowywał się nieprzewidywalnie. Też chciałem ustawiać geometrię a wystarczyło wymienić te elementy i samochód jeździł jak nowy. Na zdjęciu widać ocierającą śrubę o zwrotnicę,...
Zobacz od spodu tam jest drążek z przegubem cardana może się coś poluzowało wyrobiło albo wpadło pod osłonę.
Z tą wymianą z obu stron to bym nie szalał jeszcze za bardzo. Najlepiej najpierw ocenić stan sprawnej części zamiast wymieniać dla zasady która nie istnieje w przypadku przegubów i półosi.Ten stan da się stwierdzić w tym przypadku z bardzo dużą precyzją. Przeguby potrafią wytrzymać bez problemu pół miliona w zależności od sposobu użytkowania .Ten akurat...
E, bo Wy macie większe doświadczenie w "śrubkach". :) Dodano po 1 A tak, na boku, są osłony nawet na przeguby, wrzucasz do wrzątku i naciągasz bez demontażu przegubów. Nie wiem tylko czy już dostępne w PL?
Jeśli nie ma żadnych luzów na drążkach, to można zadać pytanie- czy auto nie miało żadnej kolizji przodem. Jeśli tak, to może mieć delikatnie wygiętą półoś napędową, lub uszkodzony przegub półosi w skrzyni.
Zawieszenie które polecam, gdyż sam na nim jeżdżę w 2 samochodach od wielu lat, to Master Sport dostępny na allegro w cenach do 600 zł za komplet. Trzeba dokupić końcówki drążków Lemfordera, bo te z kompletu się nie nadają i padną w przeciągu roku. Przegub to raczej średni przedział cenowy a firm jest dużo - często zakładam Lobro ale co do jakości nie...
Witam, mógłby ktoś polecić jakąś literaturę związaną z mechaniką pracy sworzni kulistych w końcówkach drążków kierowniczych? Potrzebuje obliczyć siły jakie działają na taki sworzeń (przegub) podczas jego pracy.
Niestety albo stety, przy próbie ruszenia wypadła półoś z przegubu (krótsza, z lewej strony). Okazało się że pękło zabezpieczenie. Założyłem nowe i tyle. Z obu stron jest delikatny luz i stukanie, ale tak widocznie musi być. Dodatkowe stukanie dokładają końcówki drążków. Nowe już zamówiłem i wymienię.
Warto przesmarować cały mechanizm zmiany biegów, od drążka po przeguby na skrzyni.
Witam. Jak w temacie, dodając gazu auto ściąga w prawo a puszczając gaz auto ściąga w lewo. Im większa prędkość tym bardziej zjawisko to zauważalne. Przy hamowaniu auto jedzie prosto, jeśli się rozpędzę i wrzucę luz auto także jedzie prosto. Dodawaniu i odejmowaniu gazu towarzyszy stuknięcie chyba w przegubach. 500 km temu wymieniłem tuleje wahacza...
Wymień łączniki drążków reakcyjnych. Skrzypią na przegubach.
Zalezy w kturym miejscu ten luz powstał.Jeśli na przegubach kulistych drążków,to wymien drążki.Jeśli na zębniku,to lepiej całą maglownicę bo niewiem gdzie kupisz komplet naprawczy to raz,a dwa to robota dla wtajemniczonych.Pozdro.
Kierownicę blokuje zardzewiały przegub krzyżakowy na kolumnie kierowniczej. Były na te drążki kampanie serwisowe.
Auto jak w tytule. Problemem są stuki podczas jazdy i gwałtownego skręcania. W aucie wymieniłem na nowe: Jeżeli irytujący odgłos jest lokalizowany podczas jazdy na zakrętach to przyczyny należałoby szukać w defektach przednich przegubów drążków napędu kół "CV-Joint"; ten przy kole! Patrz rys. poniżej. https://obrazki.elektroda.pl/1037145700_...
a co daje skracanie i wykręcanie drążka który steruje zaworem serwa? albo tego przegubu co mocuje tłok do ramy? bo u mnie jest taki problem ze ciężko kręcić kierownica w miejscu
Możnaby po kolei mówić tutaj o wszystkich elementach zawieszenia. Ciężko, niesłysząc tego cokolwiek konkretnego powiedzieć. Na pierwszy rzut stawiałbym na amortyzator, końcówka drążka, przegub, wachacz.
Może to śmieszne co powiem ale czy ty kolego masz skrzynie od malcha? może od CC700 są identyczne ale inne:P A na poważnie. drążek zmiany biegów nie jest uszkodzony? działa prawidłowo? czy w twojej wersji drążek wychodzący od przegubu gumowego do drążka w kabinie m możiwość rególowania jego długości czy robi się to tylko ustawieniem całego mechanizmu...
A jak nie masz specjalnego ściągacza, to demontujesz plastiki nad pedalażem, odkręcasz drążek od przegubu i śrubę mocującą obudowę stacyjki. Całość pięknie schodzi. Z montażem jest trochę gimnastyki, ale naprawdę warto. Pozdrawiam.
Proszę o poradę Wedle wszelkich teorii najpierw rozbija się przegub kulowy z prawej strony, wiadomo - dziury przy chodnikach itd. U mnie w escorcie pierwszy pada przegub na końcówce drążka oraz na wachaczu z lewej strony. I to bardzo szybko. Po upływie kilku tygodni nadaje się do wymiany. Czy ktoś mógłby pomóc ???
Tuleje na wahaczach końcówki drążków zostały też wymienione. Oba przeguby również. Wyczyszczę jeszcze raz piastę i zobaczymy czy pomoże.
Właśnie, jak mi źle ustawili, a właściwie nie ustawili zbieżności po wymianie przegubu na drążku kierowniczym, to samochód jakby pływał na jezdni i bardzo głupio zachowywał się podczas skręcania. Ściąga raczej wtedy jak niejednakowe są opory toczenia na kołach kierujących. Niejednakowe ciśnienia w kołach też mają wpływ na opory toczenia.
wymiana przegubu nie ma związku z wrzucaniem pierwszego biegu,jestem ciekawy jak wymieniłeś przegub nie odkręcając końcówki wachacza ,tylko końcówkę drążka?
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Amerykańce ... części dosyć niedostępne. Dla mnie to akurat ważne, zaraz po łatwości/trudności napraw, zużyciu paliwa. W moim V-W/MPI :) wymieniłem ostatnio 2 końcówki drążka stabilizatora i gumę przegubu, 1 dzień zamówienie, 3 h roboty. w sumie niecałe 100 zł. i uciecha po pachy.
wymień świece, przewody zapłonowe żeby np wilgoć powietrza nie powodowała trudności w uruchomieniu malana, no i weź przede wszystkim zakonserwój dobrze podłogę i nadkola i progi w środku żebyś na wiosnę nie miał dodatkowych wlotów hehe. Przeczyśc wszystkie styki przy zapłonie, podjedź gdzieś gdzie sprzedają akumulatory i sprawdź testerem czy nada się...
luz na drążku sprawdzisz tak samo jak na końcówce. wsadź rękę nad wahacz, ściśnij osłonę drążka /taka harmonijka jak nie wiesz/ i wyczuj zgrubienie - miejsce połączenia drążka z przegubem. drugi majta fajerą i czujesz gdzie jest luz. jak na drążku to go wymień. ps. dodam tylko, że jeżeli nie wiesz jak się luzy sprawdza to sam nie zabieraj się za robotę...
Zawieszenie było sprawdzane? Podobne objawy czasem wynikają z powodu zużycia górnego mocowania amortyzatora, spotkałem się z takimi przypadkami. Niedokręcona przekładnia kierownicza też może dawać taki objaw, ale generalnie radzę podjechać do innego mechanika - skoro po wymianie przegubu i końcówek drążków chce robić skrzynię to coś tu nie gra.
Oczywiście kolega ma rację - pomyliłem się. Da się to oczywiście wybić bez podnośnika ale szybciej chyba będzie odkręcić amortyzator razem ze zwrotnicą. W takim przypadku do odkręcania przegub, sworzeń wahacza, końcówka drążka oraz zacisk hamulca. Wcześniej nie podałem że trzeba jeszcze odkręcić łącznik stabilizatora. Tutaj filmik przy opcji z wyjeciem...
Więc pozostaje jakaś dolegliwość w układzie kierowniczym, chociażby luz na maglownicy. Ale tego niestety nie da się stwierdzić na forum. Sprawdź sam lub zleć komuś kumatemu, stan końcówek drążków kierowniczych. I nie chodzi mi tylko o stan przegubu kulowego ale także połączenie końcówki z drążkiem.
Możesz mieć wytrzaskany przegub, który jest u dołu drążka (kiedyś się spotkałem z określeniem: jabłoko). Sprawdź czy nie jest on regulowany i się nie poluzwał.
Auto zrobione, okazało się, że problem był ze stabilizatorami i końcówkami drążka, wymienione też przeguby z obu stron i auto śmiga ;)
Stukanie to najczęściej łączniki stabilizatora. Końcówki drążka do sprawdzenia plus drążki (na nich też jest przegub kulowy). Jak przy dobijaniu to warto sprawdzić stan odbojów amortyzatora i poduszek.
Witam. Mam problem ze swoim samochodem marki Audi A4 rok 1995. Powymieniałem przeguby, łożyska, drążki kierownicze z końcówkami, łączniki stabilizatora. Od momentu wymiany przegubów zaczęło mi coś stukać w okolicach lewego koła. Samochód stoi przez kilka godzin i później zaczynam jazdę.Przez kilkanaście kilometrów jest cisza a później zaczynają się...
Ok, czyli w momencie wypięcia się opaski lub przedziurawienia manszety olej wycieknie przez manszetę? Olej pływający w manszecie trzyma tylko opaska? Pomimo, że wszystko jest ok, auto jeździ tak jak jeździło to po prostu mam wątpliwości, że tak proste wsunięcie drążka półosi do manszety rozwiązało problem. Waszym zdaniem jechać z tym do mechanika czy...
Zastanawiam się nad wyborem smaru molibdenowego do przegubów lub litowego do łożysk...
wszystko wskazuje na przegub, początek końca jego
Miałem kiedyś w Hondzie nowe drążki kierownicze, których przeguby pracowały wyraźnie ciężej i czuć to było na kierownicy. Ja bym najpierw do tego ASO podjechał i opisał problem, i/lub sam obejrzał od spodu czy ktoś nie zrobił czegoś dziwnego.
Słabo działa wspomaganie kierownicy,wymieniłem pompę do wspomagania zakupiłem na allegro używaną i po wymianie jest prawie tak samo . Sprawdziłem przeguby kulowe OK i drążki też OK ,lekko pracują . Zastanawiam się czy w maglownicy jakiś zawór nie działa poprawnie, bo nie ma powrotu kierownicy do prosta. Jeśli ktoś miał podobny problem - proszę o pomoc
Samemu metodą prób i błędów w zależności od bogactwa pomysłów jak sobie poradzić. :) Ale w tym autku radzę sprawdzić wszystkie przeguby zawieszenia osi i drążki reakcyjne. Jak wybite były końcówki drążków to sworznie wahaczy już pewnie latają w każdą stronę. Wtedy żadne ustawianie nic Ci nie da, po ruszeniu wszystko się przestawi.
Jak będziesz kupował potencjometr to 5k. http://obrazki.elektroda.pl/7039745500_1... Pewnie wszystko ciężko chodzi jak rozłączysz serwo to będziesz wiedział co dolega. Serwo saver wystarczy przeczyścić przemyć i potraktować oliwka, posprawdzaj opory jakie występują na drążkach i przegubach. http://www.rc-wheels.info/dane-b/dane/ho...
Witam Zakupiłem golfa III 2.8 VR6 mam z nim taki kłopot ze: Podczas postoju lub podczas ruszania obracając kierownica cos strzela w przednim zawieszeniu. Powymieniałem wytłuczone gumy na wahaczach, końcówki drążków, przeguby i nadal słychać ten trzask. Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem w golfie????? Proszę o pomoc i jakieś sugestie gdzie jeszcze...
W trakcie remontu auta 3 miesiące temu miałem robione: końcówka dążka kierowniczego lewy przód wymiana końcówki drążka kierowniczego przegub lewy przód osłona przegubu lewy przód wymiana osłony przegubu prawy przód wymiana osłony i przegubu lewy przód rozrząd kompletny wymiana Ten pasek jest związany z czymkolwiek z tych powyżej, i mogę się domagać...
prosze o porade jak krok po kroku zmienic osłone przegubu zewnetrznego audi tt quatro (przód) -strona od kierowcy-----czy musze odkrecac drązek kierowniczy czy mozna to zrobic bez odkrecania drązka
PRZEGUB do wymiany
Drążki tez maja przegub. Sama przekładania może mieć luz. Na sworzeń działają spore siły. Najlepiej wkręcić w imadło i poszarpać. Jak ma uszkodzona osłonę gumową to tylko kwestia czasu jak zardzewieje i będzie miał luz.
Biegi wchodzą czy nie? Jak wchodzą, to przegub padł być może.
Idą żniwa, chcę więc mieć w miarę pewny sprzęt. Sprawdziłem już wszystkie płyny eksploatacyjne, filtry oraz instalację elektryczną, hamulcową i hydrauliczną. Oprócz tego przesmarowałem przez kalamitki przeguby drążków kierowniczych i z tyłu gwint regulacji wysokości prawej strony belki polowej. Gdzie jeszcze znajdują się takie kalamitki i co jeszcze...
Kurcze panowie oczywiście że mierzyłem od środka do środka przegubu kulowego :D .Dlatego pytam czy to ma znaczenie.
Witam wszystkich, Mam następujący problem z moim Seatem. Od mniej więcej dwóch miesięcy podczas jazdy na wprost przy lekkim dodaniu gazy słychać jakieś stuki - ciekawostką jest że jak puszcze gaz to pukanie ustaje. Najbardziej słychać je na 3 i 4 biegu przy obrotach 1800-2100. W ostatnim czasie miałem wymieniane osłony przegubów, końcówkę drążka, stabilizatory...
u mnie niestety takie same objawy, na drugim biegu ma największe drgania, wymienione koopa rzeczy łącznie z dwumasą i sprzęgłem oczywiście nowe i nadal to samo :( sprawdzona skrzynia biegów, wymienione przeguby, półosie, łącznik skrzyni biegów, przesuwany w różne strony na górnych poduchach silnika, podmieniane koła, zawieszenie sprawne, nowe końcówki...
Cześć Od dłuższego czasu po puszczeniu pedału gazu, tak żeby samochód zaczął hamować silnikiem, przy gwałtownym dodaniu gazu autko bardzo szarpie, im niższy bieg tym efekt oczywiście silniejszy. Samochód to Golf 4 1998r. 1.6 AKL Zostało wymienione: - wszystkie poduszki silnika (skrzyni też) - oba lewe przeguby - cały zestaw sprzęgła - obie końcówki...
Jaki samochód? Rocznik? Stuki z okolic koła to może być wszystko, począwszy od sworznia wahacza, tulejki wahaczy końcówkę drążka kierowniczego aż po łożysko piasty i przegub.
renault drążek stabilizator drążek drążek kierownicy
zabezpieczenie korka piony wodne blokada kierownica scenic
dioda mrugająca radiocd mitsubishi
NEC Renesas D78F0078GC – 8-bitowy mikrokontroler 78K0, 60kB Flash, 2kB RAM, LQFP-64, EOL Znaczenie i użycie słowa "serwus" w języku polskim