odsuwasz gumową osłonę drążka, ściskasz np "morsem" - żabką za przegub drążka, potem tylko obracasz w lewo i po temacie - wykręcasz palcami... Poza tym nie wierzę, że nie można wyjąć kpl. przekładni bez demontażu drążków. Chyba, że zapomniałeś odłączyć ją od wałka kolumny kierowniczej.
P.S. Szwedem? Zaciśniętym na samej listwie? Zaciekawiłeś mnie niezmiernie. A to czemóż? Listwa po lewej stronie (po stronie tzw. główki) wysuwa się kilkanaście centymetrów poza przekładnię, nie ma gładzi współpracującej z uszczelnieniem. Deformacji uzębienia nie zaobserwowałem. Zresztą materiał listwy jest chyba twardszy niż sam szwed.
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Witam Podnieś koło i je zdejmij. Odkręcasz nakrętkę półosi. Odkręć zacisk hamulcowy od zwrotnicy. Zdejmij tarczę hamulcową. Odepnij przegub drążka kierowniczego, odkręć zwrotnicę od wahacza i od mocowania amortyzatora. Zsuń zwrotnicę razem z piastą z półosi. Masz wszystko na wierzch. Teraz potrzebna jest prasa lub duże imadło. Wyciśnij piastę ze zwrotnicy....
W renówkach bardzo często się wybijają tzw wewnętrzne przeguby kierownicze. Ten wewnętrzny przegub to właśnie drążek kierowniczy. Autor, drążek sprawdza się najlepiej we dwie osoby, jedna kładzie dłoń na osłonie maglownicy (koła skręcone w odwrotną stronę do badanego drążka) i ściska osłonę aż wyczuje kulę przegubu, druga w tym czasie lekko szarpie...
Witam:) mam problem z moim yarisem...ostatnio trochę przy nim popracowałem, wymieniłem: sworznie, wszystkie tuleje, łączniki stabilizatora. Po wszystkim postanowiłem pojechać na ustawienie zbieżności. Po ustawieniu zbieżności niestety słychać stuki... dźwięk jakby totalnie wywalony sworzeń w wahaczu - wiem bo kiedyś w tico miałem taki sworzeń więc znam...
Miałem podobny przypadek co prawda w oplu ale objawy identyczne. Winny był przegub drążka kierowniczego.
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
Piasta przedniego koła 290Nm (nowe nakrętki) kierownica 24Nm Zamocowanie przekładni kierowniczej 130Nm zewnętrzny przegub drążka kierowniczego 40Nm (nowe nakrętki) zacisk hamulcowy 30Nm przód zacisk hamulcowy do zwrotnicy 130Nm zacisk hamulcowy do czopa osi 66Nm czujnik liczby obrotów koła ABS 7Nm nakrętki śrub mocujących koła 90Nm
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Wymieniając te podzespoły nie ingerujesz w ustawienia geometrii kół.Chyba,że przy okazji wymieniałeś wahacz lub przegub kulowy drążka kierowniczego.
Czyli jak by był wyrobiony przegub na drążku kierowniczym to będzie luz koła na boki i będzie słyszalny stuk?
tam jest zagnieciona nakrętka przegubu drążka musisz ja odginając, w aucie może być problem.Ten przegub ma dwa na frezowania na kluch płaski
Dziękuję za takie zainteresowanie tematem. Dodam, że ten przegub i drążek co wymieniałem miał i tak bardzo duże luzy i nadawało się tylko do wymiany. Opony są w dobrym stanie. Jestem umówiony z mechanikiem na piątek więc napiszę jak coś.
To co pokazałeś to na pewno przydatne narzędzie. Tylko ciekawe jak będziesz tym wymieniał sworznie w Masterze czy np. Sprinter? Ściągacz normalny i tak musisz mieć. A tymi widłami z zestawu to i i tak oddzielisz (jak się uda) tylko sworzeń lub końcówkę do wymiany, a nie ponownego montażu.
Witam, Co to może być dziwek i objawy jak na filmiku i nie mam już pojęcia co to: https://www.youtube.com/watch?v=B-uVa_mr... Czyżby łożysko? A może przegub lub drążek jakiś lub mocowania amortyzatora? Macie jakieś pomysły? Objawy takie wystepują w: Mazdzie 323F BA 1996 rok. Nie mam pojęcia co to może być
Jeśli sworzeń odkręcisz jedną śrubą ze zwrotnicy to nie trzeba. Jeśli odkręcisz trzema śrubami od wahacza to trzeba. EDIT Naturalnie końcówkę drążka, przegub zewnętrzny i zacisk hamulcowy też musisz odkręcić.
Witam, mógłby ktoś polecić jakąś literaturę związaną z mechaniką pracy sworzni kulistych w końcówkach drążków kierowniczych? Potrzebuje obliczyć siły jakie działają na taki sworzeń (przegub) podczas jego pracy.
Możnaby po kolei mówić tutaj o wszystkich elementach zawieszenia. Ciężko, niesłysząc tego cokolwiek konkretnego powiedzieć. Na pierwszy rzut stawiałbym na amortyzator, końcówka drążka, przegub, wachacz.
Luźny drążek stabilizatora, słabo dokrecoby przegub po wymianie
koła zostały wyważone przy zmianie kół z letnich na zimówki. W tym tygodniu na pewno chcę sprawdzić dokładnie stabilizator, drążek kierowniczy, końcówkę drążka, przegub i zwrotnicę. Jeśli to nic nie da chyba na stacje kontroli trzeba będzie się wybrać. Dodam, że hałas o którym pisałem nasilił się, i to raczej łożysko. Nasila się przy skręcie w lewo...
Proszę o poradę Wedle wszelkich teorii najpierw rozbija się przegub kulowy z prawej strony, wiadomo - dziury przy chodnikach itd. U mnie w escorcie pierwszy pada przegub na końcówce drążka oraz na wachaczu z lewej strony. I to bardzo szybko. Po upływie kilku tygodni nadaje się do wymiany. Czy ktoś mógłby pomóc ???
Kierownicę blokuje zardzewiały przegub krzyżakowy na kolumnie kierowniczej. Były na te drążki kampanie serwisowe.
Jeśli nie ma żadnych luzów na drążkach, to można zadać pytanie- czy auto nie miało żadnej kolizji przodem. Jeśli tak, to może mieć delikatnie wygiętą półoś napędową, lub uszkodzony przegub półosi w skrzyni.
Drążki kierownicze od przekładni w kierunku zwrotnic, zakończone są przegubami kulistymi , na tych drążkach jest gwint wkręcony w w/w przegub i zabezpieczony opaską. popuszczasz śruby opasek i kręcisz drążkami. Jeżeli obydwa drążki przekręcisz dokładnie tyle samo obrotów to zbieżność nie powinna się zmienić. Gdy kierownica podczas jazdy na wprost jest...
Zawieszenie które polecam, gdyż sam na nim jeżdżę w 2 samochodach od wielu lat, to Master Sport dostępny na allegro w cenach do 600 zł za komplet. Trzeba dokupić końcówki drążków Lemfordera, bo te z kompletu się nie nadają i padną w przeciągu roku. Przegub to raczej średni przedział cenowy a firm jest dużo - często zakładam Lobro ale co do jakości nie...
Możesz mieć wytrzaskany przegub, który jest u dołu drążka (kiedyś się spotkałem z określeniem: jabłoko). Sprawdź czy nie jest on regulowany i się nie poluzwał.
Oczywiście kolega ma rację - pomyliłem się. Da się to oczywiście wybić bez podnośnika ale szybciej chyba będzie odkręcić amortyzator razem ze zwrotnicą. W takim przypadku do odkręcania przegub, sworzeń wahacza, końcówka drążka oraz zacisk hamulca. Wcześniej nie podałem że trzeba jeszcze odkręcić łącznik stabilizatora. Tutaj filmik przy opcji z wyjeciem...
Skąd wiesz że to z tyłu? Ja bym prędzej podejrzewał przegub wewnętrzny z przodu. Spójrz na drążek zmiany biegów czy nim nie rzuca.
Myślę zrobić tak ja na tym filmie. https://youtu.be/QonaX55wl0U Unieść kabinę i nakrętką poniżej kierownicy wyregulować. Poid warunkiem, że zbyt duży luz masz tam gdzie ten człowiek ze zdjęcia - czyli na łożysku wałka. Gorzej jak masz zużyte zwrotnice, bądź powybijane przeguby drążków.
Stukanie to najczęściej łączniki stabilizatora. Końcówki drążka do sprawdzenia plus drążki (na nich też jest przegub kulowy). Jak przy dobijaniu to warto sprawdzić stan odbojów amortyzatora i poduszek.
Ewidentnie przegub.
Przez to na styk ostatnio mi śruty z przegubu wyleciały.... robiłem to w kij razy, a najszybciej odkręcić tylny dolny wahacz "banan" i skręcić kierownicę by drążek się wysunął w tę stronę co jest robiony przegub .
Witam, Posiadam wóz corsa c 1.3cdti silnik kod Z13DT 2004r. 150kkm przebiegu. Samochód użytkuje od ok 2lat przez ten okres wymieniłem w nim rozrząd komplet, maglownice, sprzęgło, wysprzęglik, koło zamachowe, czujnik ciśnienia oleju, przegub, drążki kierownicze końcówki, sworznie, łączniki stabilizatora. W samochodzie występują dziwne objawy: -ciężko...
wymiana przegubu nie ma związku z wrzucaniem pierwszego biegu,jestem ciekawy jak wymieniłeś przegub nie odkręcając końcówki wachacza ,tylko końcówkę drążka?
Drążki tez maja przegub. Sama przekładania może mieć luz. Na sworzeń działają spore siły. Najlepiej wkręcić w imadło i poszarpać. Jak ma uszkodzona osłonę gumową to tylko kwestia czasu jak zardzewieje i będzie miał luz.
Witam. Czy w Skodzie Fabii II Kombi, przy wymianie poduszki mcphersona lub w ogóle do wyciągnięcia jej, muszę rozpiąć sworzeń, drążek kierowniczy i rozpiąć przegub od piasty? Pozdrawiam. Lukasz
W samej kolumnie masz luzy,tylko wymiana ,nie ma możliwości regulacji ,lub na przegubie drążka kierowniczego,ale to mało prawdopodobne.
Biegi wchodzą czy nie? Jak wchodzą, to przegub padł być może.
Chodzi o drążek z prawej strony w audi 80.(115KM). W sumie też nie mam pojęcia skąd ten pomysł, że to prawa strone :D:D:D Również stawiam na przegub zewnętrzny.
wszystko wskazuje na przegub, początek końca jego
Odkręcasz nakrętkę, tą dużą ze zdjęcia, odkręcasz króciec olejowy w którym schowany jest kołek blokujący, wyciągasz go, odkręcasz przeguby drążków i od strony tej nakrętki przy pomocy czegoś miękkiego (jakiś pobijak z mosiądzu czy coś a aluminium) uderzasz i powinno wyjść tłoczysko z całą rurą.
Witam mam taki problem w moim aucie Peguot Partner po wjechaniu w wyrwę auto zaczęło tłuc ,po podniesieniu na lewarku jak kręcę piasta od strony pasażera czuć opór i unosi się cały silnik ,od strony kierowcy jest uszkodzony przegub i urwana końcówka drążka stabilizatora czy to ma wpływ na drugą stronę auta czy tez uszkodziła się półośka .
PRZEGUB do wymiany
Jaki samochód? Rocznik? Stuki z okolic koła to może być wszystko, począwszy od sworznia wahacza, tulejki wahaczy końcówkę drążka kierowniczego aż po łożysko piasty i przegub.
Trochę dziwne, że ci się tak szybko luzy porobiły. Jednym z punktów którego często niedostrzegają fachmani na szarpakach jest luz powstający na wewnętrznym przegubie drążka kierowniczego lub na listwie przekładni kierowniczej. Tego nie widać, bo trzeba zdjąć gumowe mieszki - a komu się chce.
Fajna maszyna. Czy tylny most jest na sztywno bo tak mi się wydaje? Tylny most wahliwy albo przegub poziomy można to załatwić drążkami skrętnymi tylko to dość złożony temat. Czy układ skrętu jest na jednym siłowniku?Jeżeli na jednym to nie równe prędkości skrętu. Czy rozpatrywałeś przeniesienie napędu na przedni most przez wał/jeden silnik hydrauliczny...
Witam. Posiadam Peugeota 407. Mam problem,ponieważ przy pełnym skręcie słychać stuki ,jakby coś się naprężało . Dodam ,że wymieniłem rok temu wszystkie łożyska,a teraz obecnie wymieniłem łącznik stabilizatora,końcówkę drążka i przegub zewnętrzny od strony koła i bez zmian,stukanie nie ustało. Byłem 2 razy na stacji diagnostycznej i stwierdzono brak...
W trakcie remontu auta 3 miesiące temu miałem robione: końcówka dążka kierowniczego lewy przód wymiana końcówki drążka kierowniczego przegub lewy przód osłona przegubu lewy przód wymiana osłony przegubu prawy przód wymiana osłony i przegubu lewy przód rozrząd kompletny wymiana Ten pasek jest związany z czymkolwiek z tych powyżej, i mogę się domagać...
Auto mam od 1997 r. Dzieje się tak od niedawna. Wymieniłem półoś w całości .Pojeździłem miesiąc i znowu to samo. Pytałem mechaników i nic.Czy jest możliwe aby skrzynia blokowała na tyle by oś obracała się w przegubie i to powodowało niszczenie łożysk? Trzymając rękę na drążku zmiany biegów wyczuwam opór i czuję jak półoś się obraca w przegubie drążek...
Przegub wewnętrzny można by jeszcze podejrzewać. Silnikiem nie telepie? Widać to po drążku zmiany biegów.
Witam. Moim problemem jest stukot podczas skręcenia, ale tylko i wyłącznie wtedy, gdy przy zakręcie dodaję gazu. Dziś odkryłem, że jest to też powiązane z trzymaniem kierownicy podczas zakrętu, bo jak w trakcie zakrętu szybko puściłem kierownicę, to mimo, że nie zdążyła wrócić na swoje miejsce, pod wpływem wspomagania, to przestało momentalnie stukać....
Zawieszenie wykonuje bardzo mało pracy podczas postoju, można to dość mocno wykluczyć. O ile, oczywiście, hałas nie pochodzi z kielichów amortyzatorów (miejsce mocowania amortyzatorów do podwozia). Tak więc w tym momencie tylko drążek kierowniczy, końcówki drążka kierowniczego, przegub kulowy, końcówka przegubu homokinetycznego i koło poruszają się...
I to tak z jednej strony tylko, i przy skręcie w lewo? A od jakiego czasu się tak dzieje? Proponuję sprawdzić luzy na wahaczu (sworzeń kulisty i na śrubach mocujących wahacz do auta), czy drążek stabilizatora jest dokręcony i gumy całe. W ostateczności przegub zewnętrzny jest uszkodzony i przeskakuje (podczas jazdy z określoną prędkością da się go usłyszeć...
Koszt noweg o przegubu w granicach ok. 150-200zł. Można spokojnie wymieniać sam przegub, nie trzeba półośki! Wymienia się przegub wraz z gumą osłaniającą. "Mój" mechanik wziąłby za taką robotę 40-50zł. Przy okazji sprawdź sobie czy nie masz luzów na końcówce drążka to "przy okazji" mogłbyś też wymienić (bo drążek i tak trzeba odpinać) tylko kłania się...
Przegub raczej terkocze przy skręcie niż wydaje pojedynczy stuk.Sprawdź mocowanie i sam drążek stabilizatora i poszukaj poluzowanej śruby w zawieszeniu-oczywiście jeżeli wszystkie poduszki są sprawne.
Krótkie pytanie. Czy zamiast smaru do przekładnie kierowniczej o numerze G052168A1 mogę zastosować zwykły smar do przegubów? Chodzi o nasmarowanie drążka kierowniczego.
Sworznie wahacza sprawne? Do sprawdzenia również przeguby drążków kierowniczych, dźwignia pośrednicząca drążków. Jeździłem kiedyś poldkiem który miał w tych częściach luzy i samochód zachowywał się nieprzewidywalnie. Też chciałem ustawiać geometrię a wystarczyło wymienić te elementy i samochód jeździł jak nowy. Na zdjęciu widać ocierającą śrubę o zwrotnicę,...
Witam . Posiadam golfa 4 1998r Zakupiłem go ze sportowym zawieszeniem 2 late temu i przyszedł czas na wymianę oryginalnym standardowych amortyzatorów.Zostały one wymienione wszystko przebiegło pomyślnie. Zarazem tylko ze po miesiącu został wymieniony tez prawy przegub zew oraz końcówka drążka kier P/L łącznik stabilizatora P/L oraz końcówka wahacza...
No też prawda ale na biegu jałowym też telepie trochę nie czuje drgań na kierownicy i drążku biegów bardziej w całym aucie dzisiaj wymieniłem poduszki każda uszkodzona ale nic nie pomogło
Zobacz od spodu tam jest drążek z przegubem cardana może się coś poluzowało wyrobiło albo wpadło pod osłonę.
Trzeba wiedzieć co się robi, można użyć młotka aale z głową a nie walić na oślep po wszystkim tylko nie tam gdzie trzeba. Widziałem już artystów co mieli do wymiany końcówkę drążka a przy okazji osłonę przegubu, pierścień ABS albo obie rzeczy naraz
Wytłumacz to do końca. Mam taką z silnikiem D4D tdi tylko trochę nowszą- krzyżak czyli część wału napędowego przy napędzie na tylny napęd(Avensis?), przegub czyli część półosi przy przednim napędzie(wewnętrzny i zewnętrzny), maglownica- przekładnia kierownicza, drążek pomiędzy maglownicą a końcówką, końcówka drążka kierowniczego. Każda z usterek jest...
Drążek jest przykręcony do listwy zębatej przekładni kierowniczej. Zdejmij osłonę przekładni i obejrzyj połączenie, zobaczysz przegub kulowy. Luzów na kierownicy nie masz czasem podczas jazdy?
Auto jak w tytule. Problemem są stuki podczas jazdy i gwałtownego skręcania. W aucie wymieniłem na nowe: Jeżeli irytujący odgłos jest lokalizowany podczas jazdy na zakrętach to przyczyny należałoby szukać w defektach przednich przegubów drążków napędu kół "CV-Joint"; ten przy kole! Patrz rys. poniżej. https://obrazki.elektroda.pl/1037145700_...
Zalezy w kturym miejscu ten luz powstał.Jeśli na przegubach kulistych drążków,to wymien drążki.Jeśli na zębniku,to lepiej całą maglownicę bo niewiem gdzie kupisz komplet naprawczy to raz,a dwa to robota dla wtajemniczonych.Pozdro.
Dlaczego bardzo często wiele odpowiedzi na temat "Jak zrobić samemu i czy dam sobie radę" jest - daj do mechanika!! Jeżeli ktoś chce się "pobawić", nauczyć się czegoś to nie zniechęcajćie !!!! Czy mechanicy to jacyś magicy?? - NIE Teoretycznie każdy może zostać mechanikeim. Oczywiście wprawa robi swoje, odpowiednie narzędzia również, ale jeżeli ktoś...
Z tą wymianą z obu stron to bym nie szalał jeszcze za bardzo. Najlepiej najpierw ocenić stan sprawnej części zamiast wymieniać dla zasady która nie istnieje w przypadku przegubów i półosi.Ten stan da się stwierdzić w tym przypadku z bardzo dużą precyzją. Przeguby potrafią wytrzymać bez problemu pół miliona w zależności od sposobu użytkowania .Ten akurat...
Witajcie, nie wymieniałem jeszcze osłony przegubu zewnętrznego, więc chciałbym się poradzić was. Jakby to wymienić w najszybszy sposób. Oczywiście odkręcam śrubę piasty koła. Moje pytanie, czy jeżeli odkręcę 2 śruby od mcphersona (na wysokości tarczy hamulcowej to półos wyjdzie ze zwrotnicy tak żeby wymienić ta gumę. Czy muszę odkręcać końcówkę drążka...
wymień świece, przewody zapłonowe żeby np wilgoć powietrza nie powodowała trudności w uruchomieniu malana, no i weź przede wszystkim zakonserwój dobrze podłogę i nadkola i progi w środku żebyś na wiosnę nie miał dodatkowych wlotów hehe. Przeczyśc wszystkie styki przy zapłonie, podjedź gdzieś gdzie sprzedają akumulatory i sprawdź testerem czy nada się...
Witam. Jak w temacie, dodając gazu auto ściąga w prawo a puszczając gaz auto ściąga w lewo. Im większa prędkość tym bardziej zjawisko to zauważalne. Przy hamowaniu auto jedzie prosto, jeśli się rozpędzę i wrzucę luz auto także jedzie prosto. Dodawaniu i odejmowaniu gazu towarzyszy stuknięcie chyba w przegubach. 500 km temu wymieniłem tuleje wahacza...
Może to śmieszne co powiem ale czy ty kolego masz skrzynie od malcha? może od CC700 są identyczne ale inne:P A na poważnie. drążek zmiany biegów nie jest uszkodzony? działa prawidłowo? czy w twojej wersji drążek wychodzący od przegubu gumowego do drążka w kabinie m możiwość rególowania jego długości czy robi się to tylko ustawieniem całego mechanizmu...
Załatwiłem problem pół środkami... 12kątną nasadką wykręciłem śrubę z piasty, następnie wybiłem przegub z piasty, wykręciłem łącznik stabilizatora który był niejako przykręcony do zwrotnicy, poszła śruba z drążka kierowniczego i w ten sposób mogłem wykręcić (lewo prawo) zwrotnice oraz wyciągnąć na upartego amortyzator. Oczywiście nie obyło się bez klina...
Właśnie, jak mi źle ustawili, a właściwie nie ustawili zbieżności po wymianie przegubu na drążku kierowniczym, to samochód jakby pływał na jezdni i bardzo głupio zachowywał się podczas skręcania. Ściąga raczej wtedy jak niejednakowe są opory toczenia na kołach kierujących. Niejednakowe ciśnienia w kołach też mają wpływ na opory toczenia.
Warto przesmarować cały mechanizm zmiany biegów, od drążka po przeguby na skrzyni.
Problem rozwiązany: był to przegub zewnętrzny prawy i przegub wewnętrzny prawy. Siłą rzeczy wymieniłem całą półoś, bo zamiennik ze średniej półki kosztował mnie 270zł, gdzie jest to część nowa z roczną gwarancją, a kupno przegubów osobno oscylowałoby w okolicach 600zł. Luzy były słabo wyczuwalne, a stukanie odczuwało się najbardziej po środku samochodu...
I teraz zastanawiam się czy: - to faktycznie tapicerka, ale dlaczego trzeszczy tylko prawy przedni róg samochodu? - czy to końcówka drążka stabilizatora się wyrobiła i chociaż śruba nie jest ukręcona to stuka, - czy to środkowe gumowe obejmy stabilizatora, - czy to sprężyna amortyzatora, - czy to amortyzator, - czy to odboje, - czy to nie przegub (?)...
Witam - proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z samochodem jak w temacie.Wiadomo, że to jednostka 3 cylindrowa i do "spokojnych" nie należy.Jednak u mnie problem wibracji przy osiągnięciu 1500 rpm jest wyraźnie denerwujący. Objawia to się drganiami kokpitu głównie od strony pasażera ( głośne trzaski). Występuje to na każdym biegu dokładnie gdy obroty...
A jak nie masz specjalnego ściągacza, to demontujesz plastiki nad pedalażem, odkręcasz drążek od przegubu i śrubę mocującą obudowę stacyjki. Całość pięknie schodzi. Z montażem jest trochę gimnastyki, ale naprawdę warto. Pozdrawiam.
Rozwiązanie problemu: okazało się, że przyczyna była banalna.. po prostu gwint dwóch szpilek piasty sie wyrobił i nakrętki nie trzymały dobrze koła przy piaście co skutkowało rytmicznym, głuchym stukiem, dodatkowo do wymiany również była strasznie wyrobiona końcówka drążka kierowniczego, stąd luzy. Życzę wszystkim powodzenia
no właśnie były. Chociaż sam nie ukrywam że seryjne osłony dawane w zestawie z przegubami są beznadziejne. Z twardej gumy i w dodatku mają tylko 4 przetłoczenia. Teraz jak kupię nowy przegub pokuszę się o założenie bardziej elastycznych i z większą liczbą przetłoczeń gum, które niestety są drogie. A mam pytanie co myślicie o plastykowych osłonach. Bo...
Witam mam taki problem od niedawna zaczęło mi coś stukać w lewym kole jadąc na wprost przy niskiej prędkości jak koło zahaczy o dziurę nierówność to słychać dziwne stukanie, wymienione zostało amortyzatory x2 sprężyna ok, poduszka Łożysko amortyzatora nowe, stabilizator drążka, sworzeń wahacza, piasta z łożyskiem bo szumiała, przegub przy piaście a...
Wymieniłem końcówki drążka, wymieniłem piastę prawą na Optimal (Korea), sprawdziłem olej w skrzyni F23 - jest 225mm od góry korka wlewu do lustra oleju, mniej więcej tyle było jak zalewałem kiedyś 2.1l. Przegub wewnętrzny prawy na ciut luzu przegub-półoś przy obracaniu, co widać po gumie. Zewnętrzny sztywny. Hałas ucichł, ale pozostał. Wyjęta piasta...
Wymień łączniki drążków reakcyjnych. Skrzypią na przegubach.
Idą żniwa, chcę więc mieć w miarę pewny sprzęt. Sprawdziłem już wszystkie płyny eksploatacyjne, filtry oraz instalację elektryczną, hamulcową i hydrauliczną. Oprócz tego przesmarowałem przez kalamitki przeguby drążków kierowniczych i z tyłu gwint regulacji wysokości prawej strony belki polowej. Gdzie jeszcze znajdują się takie kalamitki i co jeszcze...
Witam gdy uruchomię silnik w megance i przejadę ok 500m może 1km to zapala się błąd i pisze ASR/ESP Defekt. dzieje się tak odkąd wymieniłem w samochodzie: lewą półoś, prawy przegub, wahacze lewy i prawy, łączniki stabilizatora lewy i prawy, przekładnie z drążkami i końcówkami , Dodam ze przed wymianą tego błędu nie było a oprócz ESP/ASR Defekt świeci...
Witam. Z racji że znalazłem dziś troche czasu na pogrzebanie w aucie zauważyłem że wachacz górny przedni lewego koła ma odstaniętą guma od tuleij. Mało myśląc zakupiłem drugi i wymieniłem dziada. Efekty są takie że nastąpiła odczuwalna poprawa. Nie wozi tak po drodze i jest o wiele mniejsze bicie na kierownicy. O wiele mniejsze praktycznie nie wyczuwalne...
Witam może ktoś mi pomoże od jakiegoś czasu słyszalne były stuki z prawej strony-podczas gwałtownego ruszania oraz przy szybkich skrętach byłem u mechanika i tak zaczęła się wymiana części-wymieniłem sworznie i tuleje wahaczy,gumy stabilizatora,końcówki drążków,łączniki,stabilizatora,poduszki amortyzatorów,łożyska amortyzatorów, tarcze i klocki,amory,przegub-cała...
Nie wiem czy dobrze rozumiem przeguby zostały uszkodzone przez podnośnik?przegub nie psuje się od tak tylko wcześniej już delikatnie daje o sobie znać i puka nawet przy małym skręcie. zrób jak kolega robert_d_g pisze podnieś aut wybij końcówkę drążka i coś możesz stwierdzić a może sprężyna jest pęknięta
zauważyliśmy pęknięta gume od przegubu wewnętrznego, ma ja wymienic a przegub nasmarować na nowo. Weź zaprowadź to do kogoś kto wie co robi. Wibracje jak najbardziej mogą pochodzić od przegubu wewnętrznego, a mając to na uwadze on i tak musiał go zdemontować aby założyć osłonę. Biorąc pod uwagę ile jest przy tym roboty oraz różnice cen samej osłony...
Witam. Mam problem ze swoim samochodem marki Audi A4 rok 1995. Powymieniałem przeguby, łożyska, drążki kierownicze z końcówkami, łączniki stabilizatora. Od momentu wymiany przegubów zaczęło mi coś stukać w okolicach lewego koła. Samochód stoi przez kilka godzin i później zaczynam jazdę.Przez kilkanaście kilometrów jest cisza a później zaczynają się...
Lichy ten mechanik, a wahacze na darmo wymienione. Problem masz taki, że nie są po równo wkręcone drążki w końcówki po obydwu stronach, stąd auto bardziej skręca w lewo i szarpie przegub napędowy gdyż przy tym wychyle nie pracuje już równobieżnie. Podzielić po równo obroty kierownicy, przestawić kierownicę na wprost na frezie, doregulować koła zbieżnością...
luz na drążku sprawdzisz tak samo jak na końcówce. wsadź rękę nad wahacz, ściśnij osłonę drążka /taka harmonijka jak nie wiesz/ i wyczuj zgrubienie - miejsce połączenia drążka z przegubem. drugi majta fajerą i czujesz gdzie jest luz. jak na drążku to go wymień. ps. dodam tylko, że jeżeli nie wiesz jak się luzy sprawdza to sam nie zabieraj się za robotę...
Zużycie maglownicy to luz + przecieki na uszczelniaczach. Uszczelniacze uszkadzają się w wyniku korozji listwy- jak jest kiepski płyn hydrauliczny listwa koroduje i uszkadza uszczelniacze. Nie wiem jak masz rozwiązane w megane ale w renault master jest nakrętka kasująca luz. Od strony zębatki są teflonowe ślizgi (i tu jest nakrętka kasująca), natomiast...
Witam, Posiadam Getza 1.5 CRDi 12V. Od dłuższego czasu podczas ruszania (zawsze) i w trakcie jazdy sporadycznie wewnątrz kabiny słychać niemiłosierne tarcie/chrobotanie (jakby prawe koło się urywało). Dźwięk się nasila wraz z prędkością. Dodam, że podczas jazdy na wstecznym wszystko jest dobrze. Nie wiem co może być tego przyczyną. Obecnie jestem po...
Ok, czyli w momencie wypięcia się opaski lub przedziurawienia manszety olej wycieknie przez manszetę? Olej pływający w manszecie trzyma tylko opaska? Pomimo, że wszystko jest ok, auto jeździ tak jak jeździło to po prostu mam wątpliwości, że tak proste wsunięcie drążka półosi do manszety rozwiązało problem. Waszym zdaniem jechać z tym do mechanika czy...
Jej auto jest jak nowe. Ona nie mieszka w Polsce. Auto tu jedynie zarejestrowane. Polo nie jest złym wozem. Po prostu, trzeba omijać 85% polskich mechaników i 99% części zamiennych z Allegro. No i zimy na wschodzie, gdzie sól króluje. Ja i Ona mamy tak, że raczej nie czekamy też, aż jakaś część się skończy. Wyprzedzamy fakty. Ludzie mówią, że to głupie...
Amerykańce ... części dosyć niedostępne. Dla mnie to akurat ważne, zaraz po łatwości/trudności napraw, zużyciu paliwa. W moim V-W/MPI :) wymieniłem ostatnio 2 końcówki drążka stabilizatora i gumę przegubu, 1 dzień zamówienie, 3 h roboty. w sumie niecałe 100 zł. i uciecha po pachy.
Wszystko zdjęte, sworzeń, końcówka drążka, amortyzator. Ta śruba o rozmiarze 36 odkręcona. Zwrotnica dookoła się obraca z piastą. Nie mogę zdjąć przegubu z półosi, nie mogę wyjąć też tej wielorowkowej części przegubu z piasty (chyba się zapiekło ostro). Zabieram się teraz do wyjęcia całości razem z półosią i zaopiekowania się tym w imadle.
Odkrec przegub przy skrzyni i przy kole, odkręc łącznik stabilizatora i wyjmiesz półoś Wyciągnąłem półoś bez odkręcania łącznika stabilizatora a mianowicie pod drążkiem kierowniczym. Bez kanału bym tego nie zdemontował tj. z 2 śrubami imbusowymi miałem problem ale jakoś poszły, od góry bez szans by to odkręcić od strony koła też duże ryzyko, więc tylko...
drążek kierowniczy drążek reakcyjny drży drążek
zasilacz kondensator 10000uf schemat zasilacz antenowy wodomierz magnes
Czy telewizory LED są niezdrowe dla oczu i mózgu? Zbyt cichy alarm w kuchence Gorenje - przyczyny i rozwiązania