Ważne jest to, że tego typu przegub można złożyć na dwa sposoby, przy czym w pierwszym sposobie przegub jest nieruchomy. Jeśli tak będzie musisz rozebrać go i przekręcić wewnętrzną część względem zewnętrznej o jeden stopień.
Witam , często pęka metalowa podkładka pod przegubem napędowym zewnętrznym i jej części przyklejają się do magnetycznej strony łożyska w pieście (tej odczytywanej przez czujnik ) lub ją uszkadzają . Ściągnij przegub napędowy zewnętrzny i zobacz powierzchnię magnetyczną łożyska piasty .
Sprawdzenie czy przegub napędowy jest zużyty, najlepiej wykonać na kanale. Ale można też pobieżnie "pod blokiem" = stawiasz auto na równej powierzchni, wybierak skrzyni "na luz" i łapiąc dłonią za półoś próbuj nią obrócić lewo-prawo. Najpierw półoś z jednej strony, potem z drugiej strony. Jeżeli da się wyczuć "stukanie", "luzy" to przeguby wskazują...
moim zdaniem to winne są tarcze hamulcowe ( mogą być przegrzane) i przegub napędowy jak skręcasz a grzechot to poduszka amorka
Jedź do warsztatu i Ci zrobią. Nawet nie masz porządnego klucza żeby odkręcić przegub napędowy a zwykłą treszczotką to Ci się raczej nie uda. Ale jak inni doradzają żebyś robił sam to jak chcesz, ja odradzam.
prawda jest taka, że przegub zewnętrzny stuka przy skręcaniu i zazwyczaj jest tak, że jeśli skręcamy w lewo to stuka przegub zewnętrzny prawy i odwrotnie, przegub wewnętrzny stuka podczas jazdy na wprost ale w tym przypadku to nie będzie wina przegubów, wewnętrzny przegub napędowy nie stuka podczas jazdy na luzie tylko na biegu więc pozostaje kwestia...
Żadnego luzu to chyba tylko nowy nie ma. Nie wiem, czy Ci to coś pomoże, ale: 1. trafiłem raz na mazdę co "klikała' na zakręcie. Mówię przegub. Z ciekawości rozbieram, myję, i oglądam. Kulki- błysk, bieżnie zero zużycia /bez żadnych wybić w środkowej części/, koszyk- super. Myślę wieloklin. Sprawdzam, ciasny. Zakładam go z powrotem, z nowym smarem i...
I poprzedniemu właścicielowie te wibracje nie przeszkadzały?, a może nie wytrzymał nerwowo i pozbył się samochodu. Przy takim przebiegu sprawadziłbym krzyżak przy tylnej osi (przed demontażem zaznaczyć położenie jak był skręcony przegub z wałem i wejściem tylnego mostu). W moim poldku ten właśnie krzyżak wymieniałem przy podobnym przebiegu (ok 100 tys.).
mam proble z fordem eskortem 1990 1,6mam wyciek oleju ze skrzyni biegow od strony przegubu ,
Wg OPEL EPC i TecDoc'a w x10xe jest inna półoś niż w pozostałych silnikach. Wg strony Opel-Infos.de: http://www.opel-infos.de/getriebe/gf5.ht... W tym silniku jest zastosowana skrzynia F13, więc pewnie dałoby się zastosować całą półoś z innych silników
Zakładaj włoszczyznę, jak będziesz unikał szarpania na skręconych kołach powinny wytrzymać. Zresztą jest na to gwarancja, powinnochodzić. O używanych zapomnij.....\
Miałem taki przypadek. Auto było po " przejściach " i cały zespół napędowy był przesunięty w stronę rozwalającego się przegubu, więc przegub wewnętrzny i półoś dociskała do skrzyni b. Auto na kołach i próba przesuwania silnika w poprzek lewo i prawo.
mateusz2920 przegub napędowy nie należy do żadnego z tych elementów
Co prawda u mnie bardziej to brzmiało jak terkotanie przegubu napędowego, ale miałem auto w benzynie które wyżej się kręci. Ty masz diesla i inny układ wydechowy, może brzmieć inaczej. Prawdopodobieństwo że to akurat jest to, nie jest zbyt wysokie, ale sprawdzenie tego jest łatwe oraz nic nie kosztuje, więc warto się pochylić :) .
Szukasz wróżki ? To ja wróżę : przegub napędowy zewnętrzny+łożysko
redukcja biegów,luz,wyje z tą samą częstotliwością ,,,w takt obracania się kół.....może to przegub napędowy wewnętrzny na prawej półosi ???
Bez urazy ale "przegłup"?? no dobra nie dokończę. Robokop pisze o przegubie zwrotnicy a to nie jest przegub napędowy i jak najbardziej sprawdzisz go na szarpakach. Kulisty przegub zwrotnicy to potocznie sworzeń (kłania się czytanie ze zrozumieniem) pozdr
https://obrazki.elektroda.pl/2615581800_... Przedni mechanizm różnicowy składa się z następujących poszczególnych części: 1 x obudowa skrzyni biegów (MV22643) 1 x Obudowa mechanizmu różnicowego, uszczelki z podkładkami (2 szt.) (MV22025) 1 x różnicowy uniwersalny przegub kielichowy (2 szt.) (MV22019) 1 x Dyferencjał główny 38T (MV22017)...
To chyba już spory wydatek? Średnio: Przeguby od 60zł/szt w górę, wałek półosi koło 100zł (różnie, może mniej, może więcej). Ale po tych objawach i wymianie wylistowanych elementów stawiał bym na przegub wewnętrzny, zamiast wymieniać całą półoś i oba przeguby (w tym napędowy raz jeszcze).
Witam Jestem producentem opasek matalowych samozaciskowych .Produkujemy na zamówienie wszystkie wymiary od 10mm co 0,5 mm praktycznie bez ograniczeń.Wytrzymują obciążenie cisnieniowe 8 bar.
Coś w stylu Kirowca, albo wozidła przemysłowego. Z tym łamańcem super pomysł, tylko, że aby uzyskać sensowny promień skrętu trzeba by między przedni przegub przedniego wału a most dać przegub dwukrzyżakowy, albo w ogóle przedni wał napędowy zrobić z oryginalnej dłuższej półosi od saxo, do przegubu zewnętrznego dorobić flanszę mocującą do wałka atakującego...
Cześć, Ostatnio w przypływie "fantazji" stwierdziłem, że sprawdzę czy moje auto osiąga katalogowy czas 0-100. :D Jak zwykle akcje tego pokroju muszą skończyć się jakimś widowiskowym zakończeniem, i tak też było tym razem. W momencie zmiany z 1 na 2 bieg, gdy koła straciły przyczepność, coś głośno puknęło i samochód zaczął wydawać dziwny odgłos "tarcia"....
Lichy ten mechanik, a wahacze na darmo wymienione. Problem masz taki, że nie są po równo wkręcone drążki w końcówki po obydwu stronach, stąd auto bardziej skręca w lewo i szarpie przegub napędowy gdyż przy tym wychyle nie pracuje już równobieżnie. Podzielić po równo obroty kierownicy, przestawić kierownicę na wprost na frezie, doregulować koła zbieżnością...
Witam wszystkich. Całkiem niedawno miałem u klienta w Punto II 1,2 00' problem ze wspomaganiem elektrycznym. Mianowicie przyjechał ze stukami w przednim zawieszeniu. Z początku myśleliśmy, że chodzi o przegub napędowy zewnętrzny, ale okazało się, że to nie ten problem. Podczas prób nagle oświeciły się czerwone stringi i zabrakło wspomagania. Znalazłem...
Więc tak. Byłem u 3 mechaników 1) skrzynia biegów, uszkodzone łożyska skrzyni 2) przegub wewnętrzny ten napędowy obok skrzyni biegów 3) poduszki silnika Każdy miał swoją wersje :D Dodam jeszcze że na zimnym silniku jest cisza całkowita, dopiero po rozgrzaniu słychać na 1 biegu przy mocniejszym obciażeniu to chrobotanie. Przy spokojnej jeździe cisza....
Moim zdaniem najbardziej zadbane mogą być tylko małe auta od starszych osób (40+ Bzdura! I tylko po 40-ce ludzie sa uczciwi, a poniżej to sami złodzieje... Ja jeżdżę swoim autem od 95 roku i miałem kilka samochodów, które były stare i dobrze utzrymane i w żadnym nie skręciłem licznika przy sprzedaży. Osobiście wolał bym jeździć nowym Hyundaiem za 30000zł...
Cięgno musi być równoległe do prowadnicy. Cały mechanizm napędowy wygląda na bardzo delikatni, cienka długa ośka a masa wózka w ruchu powoduje przeciążenia w punktach zwrotnych. Przenoszą się one i odkładają na mocowaniu koła. Przemocuj przegub wózka do środka pomiędzy pionowe blachy. Należałoby też dać możliwie blisko koła napędowego podparcie w łożysku....
To nie tak jak myślisz skok i sterowanie jest zrobione na jednym popychaczu i jeśli jest regulowany skok to cały popychacz idzie do góry a kierunek to popychacz się odpowiednio pochyla więc zespół napędowy jest zamocowany na stałe patrz ostatni rysunek części 17 do 26 to przegub łożysko popychacza i 33 , 34 to łożysko obrotowe . Jak będę miał chwilkę...
Pójdę na całość,wał napędowy z osobowego. Dodano po 1 To ja opiszę krótko mojego,jako że czwarty rok obrabiam 800m'' bez awarii.W tym Orka ,Kopanie pyrków kopaczką wiatrakowa[ konną]. Silnik 126p na przodzie,sprzęgło malucha ,różnicowy i przekładnia wyjęta z obudowy , otwory na półośki zaślepione pokrywami.Dalej skrzynia malucha , na końcu bez pokrywy...
Wymieniłem przeguby napędowe i problem zniknął, faktycznie pierścień przedniego prawego koła był pęknięty. Serdecznie dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
układ różnicowy zaspawany Po co ? jedna z półosi będzie wspawana w wał napędowy od Żuka Mechanizm roznicowy nie jest przystosowany do dlugotrwalej pracy z zablokowana jedna polosia, ale mozna go zablokowac. Pozatym wtedy obroty zwiekszaja sie dwukrotnie, i czy polos kreci sie w odpowiednia strone ? spięta z wałem silnika przez jakieś sprzęgło czy inny...
Typowa usterka CC.Przesunął się zespół napędowy do boku i jedna półoś wchodzi za głęboko a druga za płytko do skrzyni i wyskakuje z koronki mech. różnicowego.Yrzeba przesunąć zespół nap. na poduszkach a jeśli są padnięte to wymienić.Jeżęli koronka skrzyni jest wyrobiona to trzeba wymienić ale do tego potrzebny jest demontaż skrzyni.Nie chcąc tego robić...
Po 2001 r. 20 Nm,65Nm i 60°.
Słuchajcie, wjechałem teraz na kanał. Przegub to nie jest na 100%. On nie ma nawet 1mm luzu. Nic, zero. Sztywny jakby dopiero co z fabryki wyjechał. Natomiast jak np jadę do tyłu po kostce, tak wolniutko na zasadzie że delikatnie się rozpędzę do max 5km/h wcisnę sprzęgło i samochód tak się lekko toczy to słychać popukiwanie w prawym kole. Takie pukanie,...
Łożyska lub opony? Ewentualnie przeguby napędowe.
Przeguby elastyczne wału napędowego sprawdzone ?
W moim VW passacie FL 2001 rok 2,0 benzyna w gazie po wymianie przegubów na takie z firmy JPN zaczęły wyskakiwać błędy: Nieciągłe 18256, 18265, 17978, 18047, 17831, 16726, 16555 i jeden stały 16804. Po kilkugodzinnym postoju, nawet podczas postoju zapalają się kontrolki ABS i ESP oraz czasami silnika. Pewien mechanik powiedział, że po wymianie przegubów...
Bombę atomową zbudowali całkowicie swoim siłami w 1964 - wtedy w Polsce szczytem możliwości krajowego przemysłu był 2-taktowy silnik do motoroweru, który bez remontu wytrzymywał może 5 tys. km, oraz 2-cylidrowy silnik do Syreny, ale wykonanie nieawaryjnego przegubu napędowego na przednie koło Syreny było już nie do przeskoczenia. :D Dobre :spoko: :lol:
Jak wkładać kulki, to bardzo proste, ustawiasz tak wewnętrzną część i koszyk, żeby móc włożyć kulkę, potem następną i tak 6 razy. Po złożeniu trzeba sprawdzić czy przegub pracuje, wewnętrzna część musi się przesuwać w obie strony ok 6cm. Wbrew pozorom da się źle złożyć przegub, wtedy wewnętrznej części nie da się ruszyć, miałem ostatnio taki przypadek...
I co było powodem tych drgań?Też mam taki problem. jeśli drga podczas przyspieszania to przeważnie zużyte przeguby napędowe wewnętrzne..
Opisane objawy są bliźniaczo podobne do tych, z którymi wiele lat temu się spotkałem. Takie szarpnięcia powodował przegub połosi napędowej przy kole. Sytuacja skrajnie niebezpieczna. Ja wtedy nie byłem w stanie wytracić prędkości, każde puszczenie gazu powodowało bardzo silne rytmiczne szarpnięcia, a że było ślisko, to samochód wpadał w poślizg, z około...
Jeśli przegub jest "z rowkiem w elemencie wewnętrznym" to znaczy że do tego rowka ma wejść pierścień? Bo wtedy tylko 10, może 15 mm wieloklina przenosi obciążenie.
Albo przeguby napędowe wewnętrzne do sprawdzenia ..
Tak jest rozbieralny. W katalogu online intercars masz dostępne same przeguby. http://e-katalog.intercars.com.pl/#/prod...
Jeśli nie ma żadnych luzów na drążkach, to można zadać pytanie- czy auto nie miało żadnej kolizji przodem. Jeśli tak, to może mieć delikatnie wygiętą półoś napędową, lub uszkodzony przegub półosi w skrzyni.
Skupiłbym się na przegubach napędowych, lub wyważeniu półośki.
Troszkę sprawdzania będzie- po opisanych objawach poszły łożyska z przodu. Po roczniku może być to wersja 4 napędowa to jeszcze do sprawdzenia półosie i przeguby.
Zależy w jakim samochodzie. W przednionapędowym konieczne jest odkręcenie/wyjęcie półosi napędowych, a z tym wiązały się różne rozwiązania: 1. Przeguby wewnętrzne przykręcane do półosi wystających ze skrzyni (na stałe) — olej się nie wyleje 2. Przeguby wewnętrzne włożone w skrzynię biegów — olej wylewa się przy wyjęciu. 3. Półosie symetryczne, o równej...
bo słychać w niej szumy i jakieś inne odgłosy jak jest sprawdzana z autem na podnośniku. jak koła zwisają w powietrzu to raczej będą szumy Podobno są luzy na wejściu przegubów napędowych do skrzyni biegów i wiąże się to jakoś z prawdopodobnie Przeguby wewnętrzne Dodano po 4 (at)piotrek164 ja bym zmienił mechanika jeśli chcą ci wpakować nową skrzynię...
Prawdopodobnie uszkodzony przegub. Tylko nie wiadomo czy zewnętrzny czy wewnętrzny. Awarii nie widać z zewnątrz. Byłam w pn u mechanika, żeby sprawdzić, co jest przyczyną, muszą rozkręcić pół auta. Dodano po 12 Prawdopodobnie uszkodzony przegub. Dziękuję. Chyba masz rację. Na stronie autokult.pl znalazłam ciekawy tekst i to co tam napisano zgadza się...
Sprawdź przeguby półosi napędowych.
Rury,przeguby walów napędowych?
Zostają przeguby napędowe
Od kilkunastu lat jestem mechanikiem i doskonale wiem, że szarpak nie diagnozuje wszystkich uszkodzeń zawieszenia, nie czyni tego również łomik na podniesionym, czy opuszczonym aucie. Do tego dochodzi jeszcze czynnik ludzki, jeśli ktoś wie gdzie zaglądać, to bez absolutnie żadnych przyrządów pomocniczych usterkę wypatrzy. Co do tego pełna zgoda, ba...
2000 to w miarę max momentu obrotowego, więc cały układ napędowy i zasilania paliwem do sprawdzenia. Półosie, przeguby do sprawdzenia na początek - na nowym turbo może mieć więcej mocy i teraz to wychodzi. Drugi to do sprawdzenia wtryski i parametry na komputerze - może wtryski już nie nadążają albo turbo przeładowuje i upuszcza bokiem. Półosie i przeguby...
Może obluzowane są śruby na którymś przegubie napędowym na półośkach tylnych i sprawdź czy są wszystkie 4 śruby.
Zabierak w maluchu to element który łączy półoś i przegub napędowy. Jest przykręcony 4 śrubami M8. Biedra to dyskont Biedronka.
Sorry za być może elementarne pytania, ale nie znam się specjalnie na samochodach. (at)k-sierra masz na myśli przegub napędowy? Kołpak czyli gumowa osłona przegubu? (at)tomekmazepa tak, mam alu, jakie szpilki masz na myśli? (at)kanarek79 rozumiem, że masz na myśli przegub dolnego wahacza?
przed ingerencją w elektrykę sprawdź czy nie zacierają się trzpienie ramion i przeguby mechanizmu napędowego
Jeśli faktycznie dasz sobie rękę odciąć że geometria jest dobrze zrobiona koła są proste i dobrze wyważone to stawialbym na przeguby napędowe wewnątrz. Nie mniej znajdź dobrego fachowca bo z opisu nie wiele wywnioskować.
Dwa most to dwa silnik lub jeden i połączenie mostów wałem. Maszyna ma być łamana w połowie więc nie potrzebuje centralnego mechanizmu różnicowego. I tak to się robi w dorosłych ładowarkach silnik z przekładnia w jednym moście a do drugiego idzie wał napędowy.
Zdejmij osłony z przegubów napędowych (wewnętrznych), i sie dowiesz. I skończ z próbą diagnozowania usterek mechanicznych kompem !!!!
Przeguby napędowe od strony skrzyni. Można w mak rozebrać, umyć i sprawdzić czy bieżnie w porządku.
Na luzy na wahaczach i przegubach kulowych stanie i wyglądzie, oraz na kielichach półosi napędowych czy są kanały rozbite. Oczywiście czy aparatura sprawna i nie popalone kable zasilające. Dodałem katalog zorientujesz się w budowie. http://obrazki.elektroda.pl/2103419500_1...
Wstępna u innego mechanika wskazuje na przegub od strony skrzyni biegów i teraz takie pytanie, na stronie intercars jest przegub spidan który kosztuje ponad 400 zł wiadomo na warsztacie jakiś tam rabat się dostanie, natomiast na stronie iparts jest http://www.iparts.pl/czesc/przegub-naped...
Taki objaw może być spowodowany przez luzy występujące na przegubach półosi napędowych. Warto dokładnie je sprawdzić, gdyż często zdarza się, że prócz poszarpywania nadwozia podczas puszczania gazu, nie wydają żadnych innych objawów w postaci stuków.
Przeguby półosi napędowych prawdopodobnie do wymiany.
wprowadzają ludzi starszych w błąd. Nikt nikogo nie wprowadza w błąd, tylko CCC, czyli cena czyni cuda. zawsze zastanawiałem się kto się na to nabiera. CCC i niewiedza. Ludzie, którzy mają większe doświadczenie, znajomych z doświadczeniem, znają swoje auto, nie robią doświadczeń w czasie zakupów. W sklepach słyszy się od sprzedawców: "Mechanicy to...
Moim zdaniem nie ma to sensu bo przecież masz przeguby więc nie wiem jak Ty to sobie wyobrażasz (krzywa półoś a bicie) ale to nie realne.
A klocki i zaciski z przodu ok?Nacisnij lekko hamulec jak stuka podczas jazdy.
Drgania są na kierownicy ? Czy cały samochód drga ? Z filmiku, który załączyłeś ciężko się cokolwiek wyznać.... Jeżeli dzieje się to tylko podczas jazdy możliwe, że usterka jest związana z układem napędowym warto byłoby sprawdzić przeguby napędowe zwłaszcza te wewnętrzne. Gdy lekko hamujesz czujesz drgania na pedale hamulca ? (pedał hamulca lekko pulsuje?)
Witam. Wygląda to rzeczywiście na awarię przegubu napędowego. Nawala przeważnie ten przy samym kole, Sięgnij do prawej półosi i spróbuj ją poruszać - nie powinno być tam luzów. Sprawdź czy osłona przegubu - gumowa nie jest przerwana i pobrudzona smarem. Jeżeli to koło potrafi się zablokować - to stan może być poważny. Raczej z tym nadal nie jeździj.
Przy podwójnych łożyskach stożkowych z regulowanym luzem były stosowane gwinty lewoskrętne w prawych kołach (maluch , 125, polonez). Na przegubach napędowych stosowane są gwinty prawoskrętne ( odkręca się w lewo ). Musisz nabyć porządny sprzęt aby odkręcić tą nakrętkę tak jak ci napisał Jackall.
No to skoro masz po anagielsku to w czym problem przetłumaczyć go w jakimkolwiek translatorze , wejdź sobie na forum nissana tam ci być może ktoś prześle skan instrukcji obsługi do TERRANO II , tam jest wszystko opisane, opcja "N""to nic innego jak rozlączenie napędów {możesz sobie wrzucać biegi na postoju i zmieniać je a samochód i tak nie pojedzie...
Fiat seicento wały, przeguby, przekładnia główna, mechanizmy różnicowy. Ile przegubów posiada wał napędowy tego pojazdu? Coś na temat przekładni głównej, mechanizmu różnicowego oraz półosi oraz schemat kinematyczny układu napędowego. Potrzebuję to do porównania w sprawozdaniu z innym dowolnym pojazdem ciężarowym, a ciężko znaleźć mi informację na ten...
Zasadnicze 2 przyczyny - 1)uszkodzenie przegubów napędowych - sprawdzić na mocno skręconych kołach raz w jedną stronę raz w drugą - energicznie dodać gazu i jak będzie stukało to wiadomo już co. 2) możliwe jest też wypadnięcie gumowej tulejki od stabilizatora - drążka łączącego prawe i tylnie koło - trzeba obejrzeć, gumki to koszt kilkunastozłotowy
z czego wyjąłeś przeguby kardana ? te które masz na wale napędowym?
Więc trzeba szukać w układzie napędowym Przeguby wewnętrzne, skrzynia, sprzęgło
Witam. W przypadku Mercedesa podajesz VIN i część powinna pasować.
Kolego a jak z trwałością skrzyni 5 biegowej? Są troszkę trwalsze niż te 6 biegowe? 5 biegowa znaczy starsza znaczy trealsza i znaczy nie naprawia się bo się wymienia na taką ze złomu kupioną za grosze bo naprawa nie opłacalna. Ogólnie to skrzynie chodzą bardzo długo jeśli "wał ma obroty". Jazda wysoki bieg małe obroty wykańcza przedwcześnie cały układ...
przy jakiej prędkości występuje to bicie kierownicy?? jeśli bicie występuje cały czas to jego przyczyną nie są hamulce sprawdź przeguby i półosie oraz poduszki pod skrzynią i silnikiem, w moim samochodzie (też golf III) przyczyną bicia kierownicy były zużyte przeguby napędowe przy skrzyni
Ciężko radzić na odległość, ale ja bym postawił na wymianę łożyska i przegubu napędowego od strony tego feralnego koła. Warto też sprawdzić wyważenie kół oraz stan zawieszenia silnika i skrzyni biegów, może ono mieć wpływ na drgania układu napędowego.
uklad napedowy, przeguby, dwumasa, ugieta poloska itp
Na podniesionym kolo nie stawia oporów a na opuszczonym tak , więc zerwany przegub półosi napędowej będzie rwał i przeskakiwał . Zwróć uwagę na osłony przegubów . :|
Witam . Jeśli nie" wyszły" żadne luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym, to pozostają przeguby w ośkach napędowych.
Witam, Plymouth Voyager 3.0 V6 111kW 1996r. W samochodzie z przodu występują całe piasty, tak że przy wymianie łożyska jest dość sprawa prosta. Czy tam się reguluję siłę dokręcenia ich (chodzi mi o centralną nakrętkę skręcającą przegub napędowy) czy dokręca się do oporu ?
Witam ! Prawdopodobnie czeka mnie wymiana przegubu napędowego ( przód lewa strona ). Pojazd to Citroen C3 1.4 54 kW. Jest tego tyle w sieci i wole się spytać by czasem nie kupić jakiegoś badziewia typu no name. Skąd kupić ? jaki sklep polecacie a jakiego się wystrzegać ? Czy Allegro brać pod uwagę ? Andrzej
To nie wina mechanizmu różnicowego . Sprawdź poduszki zespołu napędowego i jego ustawienie na nich - szczególnie tej od strony rozrządu.
ŁOŻYSKA KORONEK NAPĘDOWYCH wytłumacz proszę co to
...mam taki oto wał napędowy..Wie ktoś jak go uszczelnić??? Ja strzykawką wtłaczam smar grafitowy /do przegubów samochodowych/ w rurkę a następnie obracając wałem wkładam go. Nadmiar smaru wał wypchnie. Ważna sprawa, wał ma tak być połączony z silnikiem/sprzęgłem by od strony śruby dokładnie opierał się na tulei teflonowej, Marek
tak na marginesie, auto kosztowało mnie 2000zł; wymieniłem już dwa przeguby napędowe [w autoryzowanym Oplu] rachunek 465zl; teraz czeka mnie sprzęgło: LUK 335zł + 390zł robocizna [w aut. Oplu]. Ta uszczelka chyba dopełni czary goryczy. A jeszcze z majem przyjdzie wymiana oleju i przeglądy gazu/pb... Nie wiem czy opłaca się inwestować bo i tak pojeżdże...
Luz kasujemy nakrętkami (lub podkładkami)na przekładni głównej kątowej ,a tu jest jest walcowa.Można tylko wymienić podkładki w mechanizmie różnicowym .Proszę sprawdzić luz w przegubach półosi napędowej .
Jeździć, oglądać, a nie zaszkodzi po drodze oglądając inne marki jeszcze jakąś B5 podpatrzeć, przejechać się, ocenić, mniej to ma kłopotów z rdzą po latach niż konkurenci, jeszcze dorzucił bym audi80 b4 z silnikiem ABT też wół roboczy części tanie i łatwość napraw. Popieram zdanie przedmówców. Pozbierałem oferty z okolicy do 100 km i w 3 dni zrobiłem...
przeguby tylnej osi- wieczne utrapienie i warto było wozić ze sobą. Przeguby, przy właściwie ustawionym bloku napędowym w skorupie nadwozia wytrzymywały bardzo długo. U mnie, oryginalne w drugim maluchu po ok. 114 tys. km nie wykazywały zmęczenia i razem z całym maluchem poszły do następnego użytkownika. W pierwszym maluchu, po puknięciu w tył i związanym...
Dyfer można tanio i prosto zaadaptować z malucha ;) Wystarczy wyjąć go obudowy skrzyni, dopasować zamiast koła zębatego oryginalnej przekładni jakąś swoją zębatkę/koło pasowe wedle uznania, a do "srodka", czyli tam gdzie pracują "satelity" nałożyć smaru do przegubów napędowych. Obudowę kosza z satelitami zrobić z kawałka węża gumowego o dużej średnicy...
mechanizm różnicowy akurat na pewno wytrzyma, bo to najmocniejsza część tej dziadowskiej skrzyni, pierwsze zawsze rozpadają się te przeguby gumo-aluminiowe i zabieraki, szczególnie jeśli to są rzemieślnicze zamienniki, ale ogólnie ta skrzynia do mocnych nie należy, no ale jak to wszystko tak działało to całkowita przebudowa na coś sensownego będzie...
To jest część układu napędowego tylnej osi łączącą półoś z przegubem
sprawdz przeguby może wał napędowy bije sprawdz bicie i wyważenie
Niewyważone koła,jak tu wspomniano,na wyważarce jest wszystko OK.gorzej gdy koła są na samochodzie. Oczywiście wszelkie luzy:tulejki wachaczy,sworznie dolne,końcówki kierownicze (te ostatnie są często "niedoceniane "przez mechaników,którzy twierdzą że ich luz nie ma wpływu na "drżące ruszanie") Oczywiście błędne działanie układu sprzęgło/docisk. Osobiście...
"blachę" na silikonie położyć i będzie ok. Z drugiej strony wymienić łożysko obrotowe i sprawdzić czy gumy nie spękały. Z wymianą tego łożyska jest trochę zabawy, trzeba rozbezpieczyć przegub przy zwrotnicy.
wymiana przegub napędowy elektromagnes napędowy napędowy bramy
wskaźnik radmora wymiana toner pulsuje dioda
temic mercedes briggs stratton
Xbox One Power Supply Differences: Original, S, X Models, Faults, and Replacement Tips Hulajnoga iX3 - wyświetla P4 zamiast P3 w ustawieniach