"Patent" renaulta polega własnie na tym ze przegub jest nierozdzielny półosią. Przy wymianie uszkodzonego trzeba kupic całość. Nie napisałeś która to strona, a od tego zależy ile będziesz sie męczyć. Generalnie żeby wymienić gumy na przegubach zewnętrznych trzeba wyciągnac połoś z auta i zdemontować krzyżak (przegub wewnętrzny), dopiero tamtędy można...
Przegub jest wymienny.
Łożysko z zimmeringiem bez problemu można zdemontować i zamontować bez uzycia prasy, jezeli oczywiście o osłonie z łożyskiem od strony skrzyni, nalezy ściągnąć seger, zbić krzyżak, uważając aby się nie rozsypał - siedzi bardzo wartko. Zdemontować osłone gumową, płaskim pobijakiem zbić stare łożysko, tuleją o specjalnie zakończonej końcówce i odpowiedniej...
Spuść olej ze skrzyni, wyjmij całą półoś, przegub wewnętrzny jest na segerze, łożysko osłony wewnętrznej niestety do wymiany, ale po zbiciu możesz sobie wymienić osłonę przegubu zewnętrznego
Szukanie przy skręcie, to raczej przegub, co do spalania, może masz ciężką nogę?
Da się założyć nowy przegub na twoją półośkę. Trzeba rozwalić stary przegub i założyć nowy tyle że należy pamiętać że zdjąć go już się nie da bez zniszczenia. Robiłeś już takie wymiany przegubów na nierozbieralnych półosiach od Renault ? czy jest opcja wymiany półosi tak żeby potem dało się wymienić sam przegub a nie całą półoś. W Renault masz dwa...
Sam przegub idzie wymienić.
Patrz wewnętrzne przeguby
Przegub urwany np.
Sprawdź przegub wewnętrzny
Nie jest zatrzaskiwany w skrzyni.Długością jest tak dobrany że trzyma go sprężyna w przegubie wewnętrznym dociskając przegub do skrzyni opierając się o półoś ;)
Przegub wewnętrzny
Wróć do mechanika, pewnie ramę zawieszania demontował wraz z przekładnią i podczas zakładania albo niechcący wepchnął kolumnę do środka albo źle złożył przegub na przekładni kierowniczej.
Przegub wewnętrzy wypadł ze skrzyni.
Dzisiaj miałem więcej czasu, więc podniosłem auto i pokręciłem kołem. W zasadzie po obu stronach tak jest, na filmiku prawe koło, występuje takie tyrkotanie: https://www.youtube.com/watch?v=DaAD4Lor... +na lewym kole dodatkowo lekko hamuje jak kręcę. Przegub, łożysko?
Może przegub jest do wymiany.
Powiedz mi po co ten przegub nie znam się.
Trzeba uważać bo czasem potrafią wsypać igiełki z tych łożysk na półosi co w skrzynie wchodzi. Ogólnie proste. Wybić sworzeń, wyjąć przegub zewnętrzny ze zwrotnicy. Odkręcić 3 śruby na osłonie przegubu wewnętrznego. Wcześniej najlepiej spuścić olej. Wyjąć powoli cała półoś. Zdjąć zabezpieczenie na końcu półosi która była w skrzyni. Zabezpieczyć taśmą...
Problem nie rozwiązany. Zielona maź to smar z osłony przegubu.
W Megance tylko jeden przegub ściąga się z półosi. Drugi (chyba prawy) jest nierozbieralny i taki właśnie jest pokazany tu na zdjęciu. Można założyć gumę przez przegub - są gumy uniwersalne które są bardziej elastyczne i da się je przeciągnąć. Resztę napisał kolega andexp.
Skrzynie ma typu Jb , a czy muszę wymienić też przegub trójramienny. Z góry dzięki za pomoc.
Poduszki silnika i skrzyni do sprawdzenia.
Ja też stawiam na przegub wewnętrzny
Nie, przegub jest integralną częścią półosi Tu masz zdjęcie jak to wygląda [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Witam. Miałem ten sam problem i jeździłem po wielu mechanikach, którzy wymieniali mi łożyska w kołach oraz piasty ,następnym krokiem miała być skrzynia, a wystarczyło nasmarować jedynie przeguby zewnętrzne, gdyż akurat smar który był, osadzał się na osłonach, a przegub po przejechaniu pewnej odległości stawał się suchy i strasznie wył po przekroczeni...
Tak ten "trybik" winny, a dokładnie pierścień ABS. Policz ile ma zębów, udaj się do sklepu lub na google i zakup nowy. Półoś wyciągnij, oczyść dokładnie przegub, i delikatnie nabij nowy pierścień.
Czujnik indukcyjny. 2 pionowy. Współpracuje z koronką na przegubie.
Przecież prędkościomierz działa! Przegub wewnętrzny, albo ukręcona półoś.
Nie mam tego w rękach, ale jak wymieniałeś przegub, łożysko amortyzatora, to nie wyciągnąłeś za daleko półosi tej wewnętrznej, bo tam jest sprężyna, która wypycha półoś na zewnątrz i mogła ci wypaść, wcisnąłeś ją z powrotem i problem.
To raczej synchronizator II biegu.
Najprawdopodobniej jest to przegub. Bez wizyty u mechanika się nie obędzie. Koszt przegubu około 150zł.
mam galanta, i jest podobny problem, przegób z pół osią. ale jak byś znalazł sam przegóg bez pół osi i odpowiednią półoś to można to połączyć , z rozłączeniem nie sądzę abyś se poradził, mimo to powodzenia
Sprawdz przegub :idea::idea:
przegub do wymiany
Mechanizm różnicowy lub przegub wewnętrzny. jeżeli uszkodzenia są takie jak w opisie
Te rękojmie łamane fajnie się łamią w tych przegubach ;).
Pęknięty pierścień na przegubie
Sprawdź pierścienie na przegubach.
Przeguby zajdziesz do sklepu i do samochodu Ci dobiorą odpowiednie. Najtańsze jakiegoś krafta czy maxgear nie polecam osobiście... A co do wymiany to musisz odpiąć sworzeń wahacza od zwrotnicy żeby ją odchylić nie musisz wyjmować półosi. Popatrz na google wymiana przegubu jak jesteś ogarnięty to dasz radę i sam. Dla mechanika to 15 min roboty.
Wymieniasz cały przegub . Może być jeszcze taka drobna opcja że ktoś wyciągał z niego półoś i nie włożył ponownie żeby zatrzask taka spinka złapała i się wyrobiło . Jednak stawiam na rozwalony przegub bo luz jest bardzo duży .
Jak coś to sprężyna jest jedna a lewą półoś wyjmowałeś
Auto po wypadku/ przemieszczanie silnika ze skrzynią w poduszkach/ przemieszczenie kolumny McPhersona.
Przyznaję, nie doczytałem - moja wina. Proszę usunąć ten post.
Winna byla uszkodzona oslona przy skrzyni. Wymienilem cala poloske, przynajmniej przegub przestal trzeszczec. Dzieki za sugestie.
Przy tych prędkościach zmienne bicie łączone z przyśpieszaniem lub wrzucaniem na luz to awaria podzespołów przenoszących napęd na koła. Obstawiam przeguby.
Wymieniać można także cały samochód bez wdawania sie w szczegóły konstrukcji. Ale jest jasne, że nie każdy może sobie pozwolić na regenerację półosi. Jednak nie pasuje mi że nastąpiło nagłe rozłączenie napędu. Przecież nie pękła półoś ani nie rozsypał się całkowicie przegub. Więc mogło nastąpić wypadnięcie przegubu wewnętrznego, czyli jego zabezpieczenia....
Przyczyn "ściągania" auta może być wiele: blokujące hamulce (przy ruszaniu ściąga, przy dalszej jeździe zacisk hamulcowy się rozluźnia stąd ściąganie ustaje), luzy w zawieszeniu (czasami do ogarnięcia po rozebraniu poszczególnych elementów), przycierający się mechanizm różnicowy i na koniec zacierający się przegub zewnętrzny półosi. Powodzenia.
redukcja biegów,luz,wyje z tą samą częstotliwością ,,,w takt obracania się kół.....może to przegub napędowy wewnętrzny na prawej półosi ???
Ta...przegub za 80 zł z plasteliny, nawet nie chiński, robiony w kraju, którego jeszcze nie ma. Ruville kosztuje ponad 150 złotych a nie jest to najwyższa półka. Zbicie koronki 3 sekundy, 10 ruchów szczotką drucianą 15 sekund, nabicie nowej - no niech będzie 1 minuta. Jak ma fabryczny i faktycznie dobry to nie radź takich rzeczy. Inną sprawą jest to,...
Z frezami wszystko Ok. Po prostu stary przegub miał takie luzy , że przy przy którymś z mocnych zakrętów ścieło zabezpieczenie i w końcu przegub się rozsypał. Założyłem nową półoś z przegubami i wszystko jest sztywnke i Ok. Tylko to zabezpieczenie nie mogę wybić z wielowpustu przy skrzyni. Bez wiercenia chyba sie nie obejdzie.
witam, mam Renault Megane 1,6 benzyna rocznik 1996 i przy skręcaniu w prawo słychać pukanie jakby w prawym kole, prawdopodobnie nie jest to przegub ale nie bardzo wiadomo co? jakieś sugestie?
witam mam mały problem z renault laguna I rok 95 z silnikiem 2.0. przy skręcie w lewo słychać przeskakiwanie tak jakby przegub wewnętrzny wyskakiwał a gdy koła wyprostuje wszystko wraca do normy. wykręciłem całą półoś i niby wszystko jest w porządku a po złożenia robi to co robił. POMOCY
Witam! przegub do wymiany, tylko że nie jestem pewien czy można go wymienić osobno czy z samą półosią. Jeszcze kwestia strony ale to juz sobie sam musisz ustalić z której, pozdro. hmmm tak sobie zerknąłem na alledrogo i są same przeguby, oraz całe półosie.... może więc da się sam przegub??
:D to że źle się prowadzi może mieć bardzo dużo przyczyn od nie równego ciśnienia w kołach zaczynając , nie wyważone lub źle wyważone , po wypracowane elementy mechaniczne , sworznie , drążki, krzyżaki , rozdzielacz płynu , przekładnia (maglownica ) po tulejki zwrotnicy ale to powinno być wykryte na stacji kontroli / warsztacie samochodowym . W czystej...
Nie, nie żadnych ustępstw, zwrotu pojazdu na jakiś tam warunkach. Niech idzie do sądu albo s......a na drzewo W 16 letnim samochodzie może wyjść dosłownie wszystko (nawet korba bokiem z silnika). Wadą ukrytą przez sprzedającego może być np zamaskowanie korozji progów pianką montażową i bitexem, lub zatajenie faktu, że samochód był spawany z 3 innych,...
Mógł się rozsypać przegub wewnętrzny półosi. Z uszkodzeniem łożyska dyfra nie spotkałem się w renault
Sprawdź przeguby półosi napędowych.
A mogę z tym jeździć czy uszkodze skrzynie? Dodano po 2 Dodam że podczas jazdy w zależności czy dodaje gazu czy nie, rusza się gałka zmiany biegów. Na innym forum wyczytałem że to może być przegub wewnętrzny. Co o tym sądzicie?
Przez internet raczej będzie problem ze zdiagnozowaniem usterki. Może stukać przegub, coś w skrzyni, może być jakiś element wydechu, trzeba auto postawić na kanale lub podnośnik i sprawdzić.
Trzeba było powiedzieć lub dać jakieś zdjęcie żeby było wiadomo o jakie zabezpieczenie chodzi. Każdy myślał tutaj o takim. http://obrazki.elektroda.pl/7261903400_1... Przy takim zabezpieczeniu tylko zbijasz przegub i wkładasz nowy. To twoje zabezpieczenie trzeba szczypcami potraktować by zszedł przegub i ono w przegubie zostaje. Tak...
Zużycie maglownicy to luz + przecieki na uszczelniaczach. Uszczelniacze uszkadzają się w wyniku korozji listwy- jak jest kiepski płyn hydrauliczny listwa koroduje i uszkadza uszczelniacze. Nie wiem jak masz rozwiązane w megane ale w renault master jest nakrętka kasująca luz. Od strony zębatki są teflonowe ślizgi (i tu jest nakrętka kasująca), natomiast...
Witam Odkręć koło potem zacznij od nakrętki na przegubie najlepiej jak ktoś naciśnie Ci na hamulec gdy będziesz odkręcać następnie możesz albo rozkręcić dwie śruby od amortyzatora albo odkręcić jedna śrubę na sworzniu i wysunąć sworzeń. Moim zdaniem lepiej jest rozkręcić te dwie śruby z amorka i przegub wyjdzie. Przy skrzyni to wiadomo spuścić olej...
Witam! Od 1,5 roku posiadama lagunę 2,2D z 1997r bez ABS-u. W lutym wymieniałem klocki hamulcowe i zauważyłem czarny okrągły kabelek dochodzący do zwrotnic przy lewym i prawym kole bardzo przypominający kabelek od ABS . Obejżałem dokładnie przegub, ale przegub nie posiada zębatki więc pomyślałem, że to pewnie przygotowana instalacja. Miesiąc później...
Czy sprawdziłeś na sucho luzy na przegubie i maglownicę ?
przed ingerencją w elektrykę sprawdź czy nie zacierają się trzpienie ramion i przeguby mechanizmu napędowego
Ja bym Ci radził sprawdzić przegub. Stuku w trakcie manewrowania na parkingu czyli przy mocno skręconych kołach wskazują na znaczny luz na przegubach.
Kolego ale skąd dokładnie te trzaski? Z przekładni kierowniczej, przegubów, kolumny?
Sprawdź półoś z przegubami,Miałem taki przypadek z [url=http://www.oponeo.pl/opony-do/renau... wymieniłem zwrotnice a okazało się że przegub od strony piasty ciężko się zginał i to powodowało ściąganie.
Z lewej strony odkręcasz 3 śruby mocujące osłonę przegubu, z prawej wysuwasz półoś z wielowpustu. Z obu stron rozpinasz tylko sworzeń wahacza od zwrotnicy abyś mógł wyjąć półoś i odkręcasz przegub od piasty, nic więcej. Przy prawidłowo wykonanej operacji nie ma możliwości uszkodzenia skrzyni.
Gdyby ktoś był zainteresowany to mam kompletne wspomaganie do c330 "w klockach" czyli wszystkie komponenty: - wspomaganie x84 z scenica - kierownica bez poduszki z jakiegos megane - nowy wałek kolumny do c330, który chciałem skrócić i połączyć z kolumną z renaulta - łożysko i mocowanie łożyska do wałka. Wspomaganie z paragonem, sprawdzałem na stole...
(at)rafik54321 mam benzynę. Przegub, a raczej całą półoś też mam do zrobienia i być może w sobotę wymienię razem z łożyskiem. Od razu powiem żeby popatrzyli lecz jak nie będzie stukać to nic nie znajdą.
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Źle myślisz, lewą półoś połącz bezpośrednio z tylnym mostem, oczywiście po zablokowaniu mechanizmu różnicowego, a będziesz miał już przegub przy skrzyni, jedyna większa kombinacja, to jak połączyć przegub zewnętrzny z tylnym mostem, czyli wał już masz.
Witam. Mam Renault Megane II z 2005. automat DP0. W 2011 zasięgałem rady co do wymiany oleju w skrzyni. Prawdopodobnie dzięki tym radom auto jeździ do dziś bez większych problemów. Niestety jakiś tydzień temu zaczęło coś pukać, pstrykać ( dziwny metaliczny dźwięk przypominający zużyty przegub ale bardziej pstrykanie sprężynujących blaszek). Mój mechanik...
hej padła ci tulejka pomiędzy skrzynią a przegubem od strony pasażera już zaraz się urwie i będzie laweta :( ja już w swojej robię to chyba z 7 raz jedyna opcja to wywiercić dziur w tulejce w przegubie i na frezie co wychodzi ze skrzyni i połączyć to mocnymi śrubami bo tak to pochodzi 3-4 miechy i znowu padnie
lewa strona to długa oś o ile dobrze kumam.. ??? tam jest wewnętrzy przegób zakładany na wystający ze skrzyni wałek frezowany.. zobacz czy masz tam takie zabezpieczenie coś jak kołek.. czy siedzi ciasno. póżniej sprawdz czy masz luz na tym wałku wchodzącym do skrzyni.. stawiam na rozlatujące się łożyska .. mniemam że wewnętrze przeguby sprawdziłeś.
Dalej walczę, kupiłem zapas WD 40, jeden ściągacz mi już poszedł bo obciąłem gumówką trochę te ramiona, przewierciłem z przodu żeby mieć dostęp do śruby tzn wałka, popsikałem WD i wyleciała woda z rdzą, nie zdziwił bym się jakby ktoś to na kleju zrobił, kupiłem jeszcze wczoraj młotek 2kg i ani drgnie, jedyna opcja jeszcze to naciąć przegub z 2 stron...
Wymiana całych półosi
Witam wczoraj jadąc po mieście straciłem napęd :cry: ruszając ze świateł wbiłem dwójke i nagle pyk!!! stoje biegi wchodzą!! licznik się kreci bylem pewien ze to przegub odkręciłem obie półosie i przeguby cale dodam ze z lewej półosi cos tam sie wysypało jakieś dwa pierścienie...aa i jak auto niema półosi to na zapalonym silniku skrzynia normalnie kreci....
Przyczyna leży raczej po stronie przewodów. :idea: Spróbuj dostać się do wiązki idącej do bagażnika. Najprawdopodobniej przeciął się przewód w miejscu gdzie wiązka wchodzi w klapę bagażnika (taki gumowy przegub przy zawiasach). Zdejmij gumkę i zobacz czy wszystkie kabelki są ok.
Chcesz zwiększyć promień czy zmniejszyć, bo tytuł mówi jedno, a piszesz o drugim :D Więc popraw go. Niestety nie jest to wykonalne, bez przyspieszenia zużycia elementów układu napędowego. Przegub ma kąt graniczny pracy i to niestety ogranicza kąt skrętu kół. Wymuszenie, większego kąta, spowoduje zniszczenie przegubu. Dlatego auta z przednim napędem,...
Że tak zapytam, masz koronki na przegubach i bębnach?
Z opisu wynika że to półosie ... krzywe... ewentualnie przeguby bo same półosie powodowały by że auto by "skakało" góra/dół podczas jazdy i widział byś jak przód lekko podskakuje ... Jeśli skoki są na "boki" sprawdził bym: - przeguby - poduszki wahaczy - poduszki stabilizatora o ile jest
Jak przy skręcie to przeguby. Tylko z tego co pamiętam to tam trzeba wymieniać całą półośke.
Z tamtym sobie poradziłem.A czy odpowie mi ktoś czy w kangoo 1.2 98r są przeguby czy całe półosie.
Wygląda na przegub, skręć całkowicie w lewo i rusz i całkowicie w prawo i rusz, jak słyszysz trzaski to przegub. Może też być łożysko dwurzędowe w piaście. Nie wiem czy sa wymienialne w tym reno czy trzeba całą piastę wymieniać a koszt spory.
Dziekuje za odpowiedzi. Tak jak kolega Brzoza wspomnial, do mechanika nie pojade, nie mam tez mozliwosci lawety ani zaciagniecia na lince. Czy moge prosic o jakies sugestie jak sprawdzic ktory przegub/poloska poszly? Wczoraj zdjalem kolo od strony pasazera i nic nie widac. Drugiego zdjac nie zdarzylem.
Tak na szybko co mi przychodzi do głowy, to przeguby do sprawdzenia.
A przeguby półosi ewidentnie wyeliminowałeś?
Powód był błachy. Ramiona prowadzące były zaschnięte. Po nasmarowaniu przegubów i rozruszaniu samo ruszyło.
Pierścień dostępny wraz z przegubem homokinetycznym, można go przełożyć bez problemu
Sprawdź, czy nie są popękane koronki ABS na przegubach. W megankach to normalne.
masz zabezpieczenie takie jak na niektórych przegubach
Całe zawieszenie z przodu sprawdź profilaktycznie, tuleje i wsporniki tzw. sanek, końcówki drążków kierowniczych. Stan opon? Zamień kola przód/tył. O ile masz możliwość podmień wszystkie 4. Podnieś przód, lewa później prawa strona. Wbij 3 lub 4 i powoli wciskaj pedał gazu. Poduszki silnika? Delikatnie ruszaj na zaciągniętym ręcznym, druga osoba obserwuje...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Dzieki za podpowiedzi ale: - pukanie ,pstrykanie tylko przy kręcących się kołach - tylko w prawo - tylko pod obciążeniem ( na podnośniku jest cicho) dziś nawet sprawdzałem jadąc z górki wrzuciłem N i też pstryka. To podobny odgłos jak przegub ale mechanik go wymienił i nic. - pstryka stuka przez całą długość zakrętu ( skręcam np. 1/4 obrotu i jadę jakiś...
Byćmoże, że zmieniła się zbieżność po kilkunastu tys. km jakie zrobiłem od sprawdzania. Jak ostatnio coś robiłem to zdaje się na prawym wahaczu wyczułem bardzo delikatny luz(~1mm) w tym przegubie.
Witam mam taki problem.Otóż od momentu przejechania 700 km (wycieczka na wakacje) pojawiły się stuki na dołach z tyłu dziwne głośne stuknięcie na dołach jak by coś latało po bagażniku ale to nie to wymontowałem tylna pułke i wszystko wyjołem z bagażnika i to samo, huczenie w prawym tylnym lub przednim kole przy ok 70 km/h i pykanie przy ruszaniu tak...
Na skrzynię to nie wygląda. Zakładając, że przeguby na pewno dobre (?) pozostaje np. łożysko MC Pherson-a.. Może być swożeń zwrotnicy, który się zaciera i potrafi go przeciąć. Zdarza się we francuzach (nie tylko). Jeśli to jest wyraźne związane z obrotem koła, tzn. stuka rytmicznie to ja obstawiam nadal przegub. Miałem podobną sytuację po wymianie....
Witam mam następujący promblem zmienialismy skrzynie biegów w Renault Thalia czujnik prędkości jest umieszczony w skrzyni biegów, po wymianie skrzyni okazało się ze nowa skrzynia nie ma miejsca na czujnik w skrzyni ten typ miał prędkość odczytywania z czujnika ABS, niestety w aucie nie ma systemu ABS pytanie kombinuje zamontować czujnik prędkości w...
renault przegub przegub renault scenic przegub renault megane
alarm micra huawei gniazdo naprawa gniazdo ładowania tomtom
50w755c czarny ekran 50w755c matryca
Zwarcie instalacji elektrycznej Ford Mondeo - diagnostyka i naprawa Tablet graficzny BOSTO BT-16HD nie reaguje na połączenie z komputerem