Witam , rozwaliło mi w skodzie fabi 1 1,4 16v przegub wewnetrzny lewy stojąc przodem do auta i po wymianie na nowy ponownie się rozsypał, co może byc tego przyczyną ?
Witam, proszę o pomoc - jak mam poskładać przegub co do skrzyni wchodzi. Wymieniałem osłonę na zewnętrznym i cała półoś wypadła ze skrzyni. Jest tam sprężyna i podkładka dystansowa miedziana i jakieś zabezpieczenie jaka kolejność. Poprawiona pisownia i zmieniony dział. Mod.
Witam Jeśli już szumi, to znaczy że zanieczyszczenia i brak smarowania uszkodziły już przegub, nawet z nowym smarem i osłoną niedługo padnie całkowicie. Patrząc ile roboty jest aby zmienić osłonę osobiście dla świętego spokoju zmieniłbym i przegub, żeby nie rozbierać tego dwukrotnie. Pozdrawiam
Zgadza się. Po wysunięciu półosi masz wszystko na wierzchu. Zanim zaczniesz ciąć zobacz czy będziesz miał na tyle miejsca żeby swobodnie działać no i czy to na pewno tripod.
przegub wewnetrzny 100%
Znowu się przy......, nie wiadomo do czego, od 20 lat te przeguby dokręcam 45Nm i jakoś nie mam reklamacji na źle wykonaną usługę PS. to oczywiście do Owika. PS2. Cordoba, klucz dynamometryczny się mieści, trzeba tylko założyć stosowną przedłużkę
Tak jak pokazujesz jest dobrze .
Podczas przyśpieszania szarpie, a podczas toczenia jest ok? Sprawdz te przeguby.
Co moze byc winowajca? Osadzony na polosi przegub wewnetrzny czy sama polos?
masz uszkodzony przegub zewnętrzny ciekawa teoria gdy luz jest w okolicy wewnętrznego
Jedna ważna uwaga, składaj przegub tak, aby rowki na kulki na zewnętrznej i wewnętrznej części tworzyły coś na kształt VA, bo można go złożyć w sposób VV, ale nie będzie działał, nie da się go ruszyć osiowo
ciężko cokolwiek stwierdzić jeżeli auto będzie na kobyłkach półosie bedą pod dużym kątem przegub przestawi się w inne miejsce na bieżni poziomej poza tym brak obciążenia. przeguby wewnętrzne pracują praktycznie w jednym położeniu i właśnie tam sie wybijają. Co do częstotliwości awarii przegubów wewnetrznych to posiadałem honde accord i w niej leciały...
Dowiedziałem się że przegub zewnętrzny jest nie rozbieralny Bzdura. Albo masz homokinetyczny, ktory zdejmuje sie z polosi, albo masz tripod, ktory trzeba zozpiac (zdjac kielich) i przeciagnac oslone przez tripod przy pomocy stozka. Oczywiscie, mozesz zdjac oslone od strony skrzyni i ja wymienic przy okazji. Bedzie latwiej, jesli masz tripod od strony...
http://docs8.chomikuj.pl/2488321689,PL,0...
Trzeba uważać bo czasem potrafią wsypać igiełki z tych łożysk na półosi co w skrzynie wchodzi. Ogólnie proste. Wybić sworzeń, wyjąć przegub zewnętrzny ze zwrotnicy. Odkręcić 3 śruby na osłonie przegubu wewnętrznego. Wcześniej najlepiej spuścić olej. Wyjąć powoli cała półoś. Zdjąć zabezpieczenie na końcu półosi która była w skrzyni. Zabezpieczyć taśmą...
to ze przez pół roku by sie nie popsuł,moze to byc przegub wewnetrzny?
Przegub wewnetrzny
Radzę wstawić silnik bez demontażu przegubów, ponieważ będzie konieczność uzupełniania oleju w skrzyni biegów, a pracy bedzie duż więcej.Jak silnik wyszedł bez oporów to musi wejść. W Astrze f jest duż miejsca w komorze silnika. Dodano po 10 Należy zdjąć koło, odkręcić przegób kluczem 32,odkręcić dolny przegób wahacza od zwrotnicy , pociągnąć zwrotnicę...
To nie wina mechanizmu różnicowego . Sprawdź poduszki zespołu napędowego i jego ustawienie na nich - szczególnie tej od strony rozrządu.
Albo przegub wewnętrzny . Może.
Panowie do tego lejka i ogolnie do zakladania oslon przegubow przez sam przegub kupuje sie inne "uniwersalne" oslony przebubow i wtedy zalozysz ladnie reka przez lejek. W tym typie polosi przegub zewnetrzny nie jest wgl demontowalny i jak sie rozleci to polos na zlom. Zwykla osone mozesz zalozyc tylko i wylacznie sciagajac przegub wewnetrzny ten od...
kilka razy zdarzyło się że podczas mocnego skrętu coś tam słychać już było w lewym nadkolu. Terkotanie na skręconych kołach to uszkodzenie przegubu zewnętrznego, uszkodzenie wewnętrznych najczęściej objawia się wpadaniem auta w drgania podczas przyspieszania i zanikaniem drgań po zdjęciu nogi z gazu
witam,mam forda connect 1.8 diesel,stuka mi przegub zewnetrzny lewy i musze go wymienic,moze ktos wie jak sie go wymienia,zbija tak jak np w volkswagenach czy jest tam jakies zabezpiecznie?i jak jest przegub wewnetrzny mocowna do skrzyni?bardzo prosze o porade
Przeważnie uszkodzone bieżnie przegubów wewnętrznych , dla pewności sprawdź czy mechanizm różnicowy nie ma nadmiernego luzu (łapiąc za przeguby wewnętrzne i ruszając góra dól) ..
Tak dzis mialem pelen samochod pasarzerow i doslyszalem jeden dzwiek, prawie jestem pewien na 100%, ze to przegub wewnetrzny,czyli ten przy skrzyni. Dzieki po wymianie odpowiem!!!
Teoretycznie napęd . Np przeguby wewnętrzne. Dalej koła jak ich wyważenie.
Problem rozwiązany, w środku widocznej blachy która jest zaprasowana na przegubie wewnetrznym jest seger którego wystarczy rozchylić i półoś sama wychodzi. Jeśli ktoś potrzebuje szczegółów służe pomocą.
Jeśli wibracje są przy przyśpieszeniu, to przeguby wewnętrzne są do wymiany. Lub jest coś źle zamontowane na półosi.
Zależy w jakim samochodzie. W przednionapędowym konieczne jest odkręcenie/wyjęcie półosi napędowych, a z tym wiązały się różne rozwiązania: 1. Przeguby wewnętrzne przykręcane do półosi wystających ze skrzyni (na stałe) — olej się nie wyleje 2. Przeguby wewnętrzne włożone w skrzynię biegów — olej wylewa się przy wyjęciu. 3. Półosie symetryczne, o równej...
ok..jutro dam znac co sie rozjechało..pozdrawiam.. telefonicznie 3 mechaników obstawiło sprzęgło...a 2 przeguby,,,zobaczymy który lepszy.. Dodano po 3 a i jeszcze jedno pytanko,,to przegub wewnetrzny,,,?
Witam wszystkich, mam mały problem przy wyjmowaniu silnika z w/w Ibizki muszę niestety wyjać ze skrzyni biegów przegub wewnetrzny, czy ma ktoś może blade pojęcie jak to sie robi w tym konkretnie modelu? Standardowo po rozpięciu piasty przegub powinien wyjść ze skrzyni ten jednak nie ugina się nawet przy zastosowaniu dużej siły. Jakieś propozycje?
to automat... Włączyć dwójkę lub D i zgasić silnik na biegu.
Jak będzie do wymiany przegub wewnętrzny, półoś i nowy przegub zewnętrzny to wyjdzie taniej?.
Łożyska kół, półosie (przeguby wewnętrzne i zewnętrzne), dokręcenie kół, weryfikacja zawieszenia pod kątem luzów, wyważenie kół. Te elementy trzeba sprawdzić by postawić diagnozę. Ciężko na odległość podpowiedzieć co to za dźwięk.
Peugeot 307 2.0 HDi 107 RHS 2002r, skrzynia manualna, nadwozie hb Witam forumowiczów. Nie mogę nigdzie znaleźć informacji (po przeszukaniu forum) odnośnie mojego problemu. Ale do rzeczy. Było tak. Kilka dni temu, aby uniknąć zderzenia czołowego, zmuszony zostałem do uderzenia w krawężnik prawą stroną pojazdu. Poza kupą strachu nic nie stało. Przynajmniej...
Przeguby wewnętrzne. Zdemontować zamień stronami ale przed montażem napchać nowego smaru.
Przegub wewnętrzny do flanszy skrzyni biegów 45Nm
Witam ja mialem podobnie ale w toyocie corolli 2004r. Przy przyspieszaniu wlasnie drgalo mocno auto a jak sie jechalo rownomiernie to bylo w miare ok a jak bez gazu to ok. Przyczyna okazal sie uszkodzony przegub wewnetrzny.
obstawiam przegub wew.
Przegub wewnętrzny, łatwo zweryfikować jak go rozbierzesz.
Mialem cos podobnego w e36-winny był przegub wewnętrzny polosi.
Podnieś na lewarku tak żeby jedno koło stało na ziemi.Wrzuć bieg i niech ktoś pokręci kołem.Ty w tym czasie popatrz czy półoś obraca się razem z przegubem wewnętrznym ,ew czy obraca się koło a półoś stoi .W sprawnym samochodzie kołem nie pokręcisz. Jeśli jest dobrze to podnieś drugą stronę i zrób to samo.
prawda jest taka, że przegub zewnętrzny stuka przy skręcaniu i zazwyczaj jest tak, że jeśli skręcamy w lewo to stuka przegub zewnętrzny prawy i odwrotnie, przegub wewnętrzny stuka podczas jazdy na wprost ale w tym przypadku to nie będzie wina przegubów, wewnętrzny przegub napędowy nie stuka podczas jazdy na luzie tylko na biegu więc pozostaje kwestia...
Sprawdź przeguby wewnętrzne one często powodują wibrację w aucie
Jeżeli nasila się (szczególnie) przy przyspieszaniu to polecałbym skontrolować przegub wewnętrzny.
Twojemu sąsiadowi jeżeli chodziło o przegub wewnętrzny, to nie jest on wewnątrz skrzyni biegów, tylko na zewnątrz. Wymiana jest dość prosta z kanału lub podnośnika kolumnowego. Na upartego da radę nawet "pod blokiem", jednak trzeba auto podnieść, żeby móc obracać kołem. Ja osobiście przy wymianie przegubów staram się zawsze demontować jest razem z półosią,...
na mój gust to przegub wewnętrzny skrzyni lub poduszki skrzyni/silnika - bardzo często dają takie efekty szarpania jak jest już duży luz
Sprawdź przeguby wewnętrzne, jak będą wyrobione to karoseria będzie wibrować tak jakby na boki podczas każdego mocnego przyspieszania.
Demontaż skrzyni biegów,nic innego nie pomogło. Przy okazji wymiana łożysk.
Tego dwumasa to sprawdziłeś, czy podchodzisz jak część moich klientów " to nie może być dwumas bo jest za drogi" ? Przecież przeguby wewnętrzne równie łatwo sprawdzić jak dwumas.
a przeguby wewnętrzne sprawdzałeś?? to ostatnie buczenie które opisujesz to bardziej pasuje do łożyska w kole...
A jednak okazało się że nie. Przy włożonej w piaste i skrzynię półosi przegub choćbyś słoniem szarpał nie wyjdzie bo po prostu nie ma miejsca na to. Czyli porównaj skrzynie czy są takie same, i zobacz czy możesz wyszarpać półoś ze skrzyni . Skoro na starej nie wyskakiwała to dlaczego na nowej wyskakuje?
Nie jest zatrzaskiwany w skrzyni.Długością jest tak dobrany że trzyma go sprężyna w przegubie wewnętrznym dociskając przegub do skrzyni opierając się o półoś ;)
rozwiazanie tego problemu jest proste i ma zastosowanie w kazdym aucie z tak samo rozwiazanym polaczeniem prawej polosi z podpora jak w mazdach. trzeba nasmarowac smarem polaczenie wielowypustowe walka wychodzacego ze skrzyni do przegubu wewnetrznego!!! z uplywem czasu smar z tego wlasnie polaczenia w jakis sposob sie ulatnia i slychac wtedy wlasnie...
Łożysko na dyfrze do wymiany. Zobacz czy napęd różnicowy masz w całości czy jest opcja wyciągnąć samą satelitę i wymienić
Wewnetrzne bo o nich mowie raczej beda dawac sie we znaki gdy polos bedzie pod katem bo wtedy bieznie palcow przesuwaja sie wewnatrz przegubu - moze sprobuj uniesc kolo i krecic reka czy beda jakies zaciecia.U mnie tak jak pisalem zrobil wreb w jednym miejscu i nie chodzila bieznia plynnie .Nie wiem czy wiesz jak jest zbudowany przegub wewnetrzny od...
Temat opanowany. Udało mi się zdobyć workshop manual i tym samym wszystkie interesujące mnie informacje.
Spuść olej ze skrzyni, wyjmij całą półoś, przegub wewnętrzny jest na segerze, łożysko osłony wewnętrznej niestety do wymiany, ale po zbiciu możesz sobie wymienić osłonę przegubu zewnętrznego
Witam anders25 jak poszła wymiana przegubu ? dużo roboty? opracowałeś jakiś plan żeby poszło szybko i sprawnie?? .U mnie na razie nic nie stuka nic nie puka ,ale przy wymianie koła zauważyłem że jest na lewej półosi luz (na przegubie wewn. ). Sporo większy po lewej niż po prawej stronie (po prawej jest prawie minimalny) .Wiec spodziewam się że w najbliższej...
"Patent" renaulta polega własnie na tym ze przegub jest nierozdzielny półosią. Przy wymianie uszkodzonego trzeba kupic całość. Nie napisałeś która to strona, a od tego zależy ile będziesz sie męczyć. Generalnie żeby wymienić gumy na przegubach zewnętrznych trzeba wyciągnac połoś z auta i zdemontować krzyżak (przegub wewnętrzny), dopiero tamtędy można...
Półoś musisz wyjąć całą. Przegub powinien być wciskany w skrzynię na zwykłym pierścieniu rozprężnym okrągłym .Trzeba wybić półoś ze skrzyni albo podważyć brechą.
Wysuwa się wewnetrzny przegub z skrzyni biegów.
Odkręcić przegub wewnętrzny od kielicha, wyjąć półoś poskładać do kupy i założyć seger zabezpieczający. Jak tego nie zrobisz w ten sposób, to półoś może wypaść w czasie jazdy z przegubu
Strona na zdjęciu nr 2 do skrzyni. Pomiędzy skrzynię a stronę na zdjęciu nr 2 ma iść uszczelka.
Drazek czasami zadrzy ale nie jest tak, ze drzy caly czas w momencie turkotania. Rozwazam wszystkie teorie ale jestem amatorem. Watpie w lozysko w kole, bo podczas kulania sie na luzie nie ma stukania. Zastanawia mnie przegub wewnetrzny ale jezeli nie stuka na luzie to on chyba tez odpada? To nie na moje nerwy zeby jezdzic z tym dluzszy czas ;) PS....
Wał musisz wyszarpać z pomiędzy skrzyni a mostu. Strzałkami zaznaczony masz pierścień który musisz rozszerzyć żeby rozpołowić wał. Najważniejsze żebyś zaznaczył sobie np. punktakiem wszystkie współpracujące ze sobą elementy (wewnętrzny i zewnętrzny wielowypust,koszyk z kulkami) i potem dokładnie tak samo złożył. Problemem może też być dokładne i szczelne...
U mnie wibracje są niezależnie od temperatury.Oprócz tego jak zmieniałem koła na zimowe palcami poruszyłem za krzyżaki w przegubach wewnetrznych ,po czym kilka razy ruszanie było płynne bez żadnych wibracji ' .Oczywiście potem wibracje wróciły.Stąd jestem pewien że to jest to. Dodano po 5 Może ktoś podpowie mi czy do wymiany półosi trzeba spuszczać...
Tak zaklepują na montażu żeby samoczynnie nie wypadł. Można to frezem z frezować, tylko później trzeba dobrze umyć żeby nie było żadnych wiórów, albo poprostu wziąć większy młotek 😉
1. w okienku opisanym jako "SR20DI+SR20DE" jest pokazany tripod, a w przy SR20DE występuje tam przegub kulowy. W okienku pisze " (SR20Di+SR20DE).AT " co znaczy ze jest to wersja dla modeli z automatyczną skrzynią biegów, reszta poza okienkiem dla wersji z manualną skrzynią - obraz uwzględniał oba rozwiazania Tez kiedyś mialem Primerke i tez sie kiedys...
Witam serdecznie wszystkich użytkowników Hondy Jazz. Posiadam Hondę Jazz z 2008 r. poj. 1.2l. Jestem w trakcie wymiany przegubu wewnętrznego, krótkiej półosi (od strony kierowcy). Czy ktoś z Was ma doświadczenia z taką wymianą? Mam dwa pytania. 1. Czy łożyska znajdujące na wianku umiejscowione na półosi wewnątrz przegubu są luźne i same wypadają po...
kolego udało się już usprawnić auto ? ja miałem taki sam objaw tylko rozsypało mi się łożysko na krzyżaku . koszt częsci 35zł i oczywiście w/z półosi . jeśli masz dalej problem to mam jeszcze dwa łożyska .
Sworzeń dokręcać dopiero gdy auto bedzie stało na kołach Tak się dokręca tuleje metalowo/gumowe,nie sworzeń Autor pokaż ten rozsypany przegub,pewnie ci kulki wylazły z korony i wypadły,trzeba je wkładać pojedynczo i stopniowo wsuwać z koroną
Dajcie filmik jak wymienić przegub wewnętrzny w nissan almera Cóż za ton, a może kolega sam by poszukał.
Witam serdecznie zakupilem megane 97rok 1.6 RT benzyna byly zalozone opony zimowe - kupione w [url=http://www.oponeo.pl/opony/zimowe]O... - w czasie jazdy dochodzi do lekkiego buczenia czy jakiegos tarcia w lewym przednim kole i w czasie hamowania kierownica lekko drga i hamulec bije po zalozeniu letnich opon jest to samo prosze o pomoc co to moze...
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
Nie znam budowy takiego przeguby, nigdy nie rozbierałem, ale chyba jest na krzyżaku. Do demontażu zrzucam obydwa sworznie i wyciągam piastę/zwrotnicę. Podejrzewam, że wystarczy odpiąć dół i by wyszła, ale nie mam siły się z tym szarpać. Jak dam rade to jutro dobiorę się do starej półosi
Na początek sprawdź koła, ewentualnie zamień przód z tyłem. Ale ja bym postawił na półosie. Konkretnie przeguby wewnętrzne. Zdemontuj półosie, zbij przeguby wewnętrzne i zamień stronami, lewy z prawym. Powinno pomóc.
Uzasadnij Wszystkie elementy zawieszenia i układu kierowniczego występujące w parach powinno się właśnie parami wymieniac.
Auto może być po dzwonie. I nie trzyma odległości co może niszczyć przeguby.
Witam. Zmieniałem skrzynie moim Golfie iii 1.9 1Z ze skrzyni ASD na trochę wolniejszą CYP (ASD się posypała wybijając ośką od satelit dziurę) zakładając lewą półoś wyskoczyła mi kulka z przegubu wewnetrznego. Więc go zdemntowałem wraz z gumą. I tu moje pytanie, Z której srony powinno się zakładać tą gumę? Poprzez wielowypust od przegubu wewnetrznego...
Mialem podobne doswiadczenie- wewnetrzny przegub przy skrzyni ,prawdopodobnie po stronie kierowcy.temat bedzie sie stopniowo nasilac.tez jezdzilem po mechanikach , i dopiero gdy gume oslonowa rozwalilo to zauwazyli problem.
M8 do 25Nm Na przykład śruby przegubu wewnętrznego w gr VW M8 45Nm, ale one mają klasę 12,9 i nie radzę używać takiego momentu do innych Jeszcze inaczej jest w samochodach japońskich, tam śruby mają klasę wytrzymałości zakodowaną (na łbie np 4,7, 8), gdzieś mam tabelę, jak znajdę to zeskanuję
dzien dobry! Mam problem, moze ktos sie spotkal z czyms takim: dwa miesiace temu zmienilem skrzynie z GQQ na KBPL-Seat Altea 1.9TDI 105KM oznaczenie silnika BJB i od tego momentu wystepuja drgania na trzecim i czwartym biegu, przy naglym przyspieszaniu, przy obrotach 2000 i wzwyz oraz gdy ostro skrecam w prawo to z lewej strony przy kole slychac halas...
Witam, Wymieniam przegub w zasadzie całą półoś na używaną z gwarancją. Po wykręceniu od strony skrzyni wypadła uszczelka jednak jest zbyt zniszczona by założyć ją ponownie. Uszczelka bardzo cienka jakby z folii no chyba że tak ją sprasowało :). Ciężko kupić obecnie samą uszczelkę, a jak jest w sklepach to cenowo podobnie wychodzi zestaw ze śrubami ,...
Pasowała by, tylko trzeba wymienić łapy mocowania skrzyni, czasem jest tez inna średnica zabieraka (tej miski, do której przykręca się przegub wewnętrzny), inne są tez wodziki zmiany biegów. Poza tym jak będziesz kupował skrzynię to sprawdź jej model - bo może się okazać że kupisz skrzynie 5, ale końcowe przełożenie będziesz miał identyczne jak w tej...
Następstwa mogą być takie że się ukręci np i rzeczywiscie staniesz w drodze
Witam mam taki maly problem odnosnie przegubu. Mianowicie teraz nie dawno rozsypal sie przegub wewnetrzny od skrzyni zeby zaciagnac do mechanika wykrecilem pol os wszystko ladnie pieknie zamontowal przyjechalem do domu ok 13 km i wykrecily sie sruby przegubu (nie wszystkie 1 calkiem wypadla 2 tak do polowy a 3 siedzialy w miare ) i teraz pytanie co...
No to właź pod spód i już będziesz wszystko widział. Podpowiem-dokładnie, ale bardzo dokładnie oglądnij prawy przegub wewnętrzny, i w czym co może pomóc to, że ma to co ma. Acha-przygotuj nasadkę 16mm na przedłużce i klucz oczkowy 16mm. Będą potrzebne. W 8V czasami uda się, że wyjdzie górą, uważaj na węże. Ale ja wolę rwać w dół.
Ostatnio zrzuciłem hamulce i kręciłem tarczą.Czuć było troszkę oporu przy kręceniu oraz słychać taki tarcie w tym miejscu gdzie zaznaczyłem.No chyba że coś się w skrzyni biegów stało?? Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/1973577000_1...
Witam Mam problem ze złożeniem przegubu wewnętrznego w VW Polo II rocznik 1994, benzyna 1.0 , 33KW. Musiałem go rozkręcić żeby dostać się do jednej śruby i wykręcić miskę olejową . Miska olejowa wymieniona ale pozostał problem z prawidłowym złożeniem przeguby od strony skrzyni biegów. Przegub wew. rozkręciłem , jest tam sześć śrub i odsunąłem od flanszy...
Porównaj numery OEM, jeżeli się różnią to przeguby są inne. Dziękuję za bardzo "cenną" wypowiedź. Naprawdę sam bym na to nie wpadł. Tylko, że na samym początku pisałem: W związku z tym proszę o informację, czy oba przeguby są takie same czy też nie, oraz o podanie ich numerów katalogowych. Z góry dziękuję.
Ogółem ostatnio zmieniał przegub wewnętrzny i pomyślałem że jak zbijał stary to może poluźnił stronę od koła i blokadka puścila ale wtedy też raczej ciężko żeby wyszedł bo jednak jest na scislo dobrze myślę ? A bo nie doczytałem. A może rozpiął zawieszenie i nie odkręcając przegubu zewnętrznego zbijał wewnętrzny na samochodzie. I przy tej operacji...
z tego co składałem to da się go złożyć tylko w jednej pozycji bo jak złożysz inaczej to ci się nie będzie łamał
Witam!!!Wymieniłem osłone przegubu wewnętrznego(tego od skrzyni) ponieważ wymieniałem sprzęgło to całą półoś wyciągnołem.Rozkręciłem ten przegub i po skrecenie machnołem sie i środek zamontowałem odwrotnie i przegub był "sztywny" i NIE SKRĘCAŁ SIĘ.Rozkręciłem odwróciłem środek "tam gdzie są wyżłobienia na kulki" zamontowałem i przgub bez problemu pracował...
Jeśli tego nie zlokalizujesz i nie naprawisz dosyć szybko to niedługo będziesz wymieniać następną skrzynię,one są czułe na brak oleju.Sam myślę że nie poradzisz,to jest godz.pracy dla fachowca.
Musisz mieć 12-to kątny klucz trzpieniowy 8 Odkręcasz 6 śrub, następnie odkręcasz nakrętkę mocującą półoś do piasty kluczem 30, odkręcasz i wybijasz śrubę mocującą sworzeń zwrotnicy, wybijasz sworzeń, wyciągasz półoś mocujesz w imadle, ściągasz pierścień segera mocujący przegub, ściągasz go. Teraz postępuj w odwrotnej kolejności po założeniu nowego...
Zakład z płytą pomiarową i sprawdzić czy nie jest problem w nadwoziu.
Witam wszystkich fachowców.Panowie autko jak wyżej,potrzebuję wymienić osłonę gumową na półosi przegubu wewnętrznego.Mam pytanie,czy muszę odkręcić przegub od skrzyni?,czy jak zdejmę starą osłonę można wyjąć zabezpieczenie,by wyciągnąć półośkę,Zewnętrzne przeguby wymieniałem,niema problemu,ale wewnętrznego nie,więc proszę o poradę,by nie narobić sobie...
Jeszcze raz dokładnie sprawdź przeguby wewnętrzne i część półosi która wchodzi w skrzynię biegów (oczywiście obie)
Witam Jaki powinien byc olej w przegubie wewnętrznym z prawej strony skrzyni? Wczoraj rozłączyłem go myśląc ze tam będzie samar, a tu niespodzianka i wszystko się wylało. Olej był bardzo gesty. Samochód to R75 Cdt 2002r z manualna skrzynia biegow
alarm wewnetrzny aparat wewnetrzny wentylator wewnetrzny
backup android opticum oprogramowanie kondensator ładowarce
golarka braun filtr dolnoprzepustowy
Smart Forfour 454 1.1 - Błąd P0606, lokalizacja ECU Generator pary Tefal dymi - przyczyny i rozwiązania