Z drugiej strony niż zdjęcie zrobione szukaj.
"Patent" renaulta polega własnie na tym ze przegub jest nierozdzielny półosią. Przy wymianie uszkodzonego trzeba kupic całość. Nie napisałeś która to strona, a od tego zależy ile będziesz sie męczyć. Generalnie żeby wymienić gumy na przegubach zewnętrznych trzeba wyciągnac połoś z auta i zdemontować krzyżak (przegub wewnętrzny), dopiero tamtędy można...
[url=http://e-autoparts.pl/zestaw-przegu... SKF- VKJA5350
Kolego tylko próbuj przez drugi młotek, będzie łatwiej. UWAGA na oczy !!!!
Jak będzie do wymiany przegub wewnętrzny, półoś i nowy przegub zewnętrzny to wyjdzie taniej?.
Nie wiem czy taka "oszczędność" się opłaca. Przegub zewnętrzny kosztował 196 zł - sam przegub. Komplet- przegub zewnętrzny, przegub wewnętrzny, półoś, gumy, smar, zabezpieczenie (2 szt) 2 zł więcej/ 298 zł. Części ze średniej półki (ta sama firma) Samochód VW T4 2,5 tdi czyli potężne jak na auta osobowe.
masz uszkodzony przegub zewnętrzny ciekawa teoria gdy luz jest w okolicy wewnętrznego
Może to być zużyty przegub zewnętrzny.
prawda jest taka, że przegub zewnętrzny stuka przy skręcaniu i zazwyczaj jest tak, że jeśli skręcamy w lewo to stuka przegub zewnętrzny prawy i odwrotnie, przegub wewnętrzny stuka podczas jazdy na wprost ale w tym przypadku to nie będzie wina przegubów, wewnętrzny przegub napędowy nie stuka podczas jazdy na luzie tylko na biegu więc pozostaje kwestia...
Witam. Piszesz że półosie regenerowane. Poszukaj moich wątków. To samo przerabiałem z podobnym przedziałem prędkości. U mnie 80-110km/h Problemem okazał się przegub zewnętrzny. Poszukaj w moich watkach Wszystko opisane jak przebiegało szukanie i wynik tego. Może się przyda. Pozdrawiam.
nie ma potrzeby się męczyć,najbardziej przydatny wynalazek to osłona uniwersalna,bez demontazu przegubu,półosi,oszczędność oleju,czas itp. same korzyści.........the best osłona uniwersalna:D
Poniżej jest dobry link jak wymienić przegub ewentualnie osłonę gumową. Zajęło mi niecałe półgodziny (robiłem to po raz pierwszy) i nie użyłem nawet młotka. http://www.centrum.audi80.pl/content/vie...
Witam , często pęka metalowa podkładka pod przegubem napędowym zewnętrznym i jej części przyklejają się do magnetycznej strony łożyska w pieście (tej odczytywanej przez czujnik ) lub ją uszkadzają . Ściągnij przegub napędowy zewnętrzny i zobacz powierzchnię magnetyczną łożyska piasty .
Dzisiaj po wymianie łożyska w Skoda Fabia, miałem "przyjemność" zepsuć przegub zewnętrzny. Co ciekawe, zepsułem go podczas dokręcania ręcznie zwykłą grzechotką 1/2". Sami zobaczcie jaki sprytny jestem :D . P.S.: A może udało się komuś też tak jak mi popsuć przegub w ten sposób? http://obrazki.elektroda.pl/7121375000_1...
Wyjąć półoś i wymienić.Zawieszenia nie trzeba nawet rozpinać.
Zdejmij osłonę z przegubu, wepnij przegub i złóż to co musisz aby skręcić kołami. W powietrzu skręć do końca i się dowiesz w czym leży problem, czy wypina bo coś nie tak z zabezpieczeniem czy może przegub za króki/nie taki.
Przegub- zewnętrzny- wewnętrzny,krzywa półoś,krzywa niewyważona felga,brak pierścieni ustalających felgę(alus) uszkodzona opona,za wysoko podniesiony przód auta.Reaguje wibracja na jazdę slalomem?
Bardziej wygląda to na przegub zewnętrzny.
Dowiedziałem się że przegub zewnętrzny jest nie rozbieralny Bzdura. Albo masz homokinetyczny, ktory zdejmuje sie z polosi, albo masz tripod, ktory trzeba zozpiac (zdjac kielich) i przeciagnac oslone przez tripod przy pomocy stozka. Oczywiscie, mozesz zdjac oslone od strony skrzyni i ja wymienic przy okazji. Bedzie latwiej, jesli masz tripod od strony...
Trzeba uważać bo czasem potrafią wsypać igiełki z tych łożysk na półosi co w skrzynie wchodzi. Ogólnie proste. Wybić sworzeń, wyjąć przegub zewnętrzny ze zwrotnicy. Odkręcić 3 śruby na osłonie przegubu wewnętrznego. Wcześniej najlepiej spuścić olej. Wyjąć powoli cała półoś. Zdjąć zabezpieczenie na końcu półosi która była w skrzyni. Zabezpieczyć taśmą...
Szczerze powiedziawszy, to myślałem, że przegub zewnętrzny jest już odkręcony. I do tej operacji chyba nawet musi.
Miałeś rację Esteban ,na osi przegubu było zabezpieczenie. Chwilkę mi zeszło zanim się do niego dobrałem.W końcu udało się i teraz już nie ma stuków przy ostrych skrętach (bo takie są objawy przy walniętym przegubie , pęknięta gumowa osłona , woda piasek i po zawodach.Dzięki za rady .POZDRAWIAM.
Jak nie ma mikrometru to mozna przy podniesionym "kole" ,jak na rysunku ,przy ZACIAGNIETYM HAMULCU RECZNYM, przy zachowaniu szczegolnej ostroznosci , przy przykreconej tarczy ( bez kola ) , wrzucic bieg i przy obracajacej sie tarczy ocenic czy rowno sie "toczy". ( np. przylozyc suwmiarke na nieruchoma czesc zacisku hamulca i wysunac suwmiarke w strone...
Witam. W maju tego roku mechanik wymieniał mi uszkodzone łożysko w prawym przednim kole. Gdy odbierałem samochód powiedział mi bym przed zimą wymienił przegub zewnętrzny w tym kole gdyż może się tak zdarzyć że jak będzie ślisko zamielę kołami i przegub się rozsypie. Miałem kilka samochodów i zawsze jak przegub już niedomagał to albo trzeszczał przy...
Wyjmujesz półoś i wkładasz w imadło lub prosisz kogoś kto ci ją przytrzyma na aucie następnie mały młotek/tu bhapowiec powie- nie walimy młotek w młotek/ przykładasz do koszyka przegubu jak najbliżej w miejscu gdzie w chodzi półośka i drugim musisz soczyście uderzyć /nie klepać /. Natomiast przy zamontowaniu musisz go klepnąć od trony nakrętki i tu...
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Nie musisz demontować całej półosi,odkręcisz nakrętkę wypniesz sworzeń wytniesz gumę jedna osoba potrzyma ci półoś a ty pukniesz młotkiem najlepiej przez jakiś miękki metal w przegub i powinien zejść.
chodzi o średnice półośki, i co za tym idzie średnice w przegubie, te standardowe mają średnice ok, 23.7mm a moj ma troche mniejszą bo ten przegub obraca się a półoska nie.
Oczywiście to wiem , tylko są dwa typy zabe s pieczeń, może już kiedyś ktoś zdj o ł taki przegub?
Przegub wewnętrzny do flanszy skrzyni biegów- 45Nm, przegub zewnętrzny- 230Nm
Jak kolega wymienia tarczę sprzęgłową (i to chciał na warsztacie) to niech się nie dziwi że kosztuje. Zamiast wymienić stare przeguby zewnętrzne kolega robi wynalazki. Uwaga zwykle przegub zewnętrzny kosztuje tyle samo co komplet- przegub zewnętrzny, półoś, przegub wewnętrzny, śruby mocujące, smar, osłony gumowe. Powodzenia. Stare części zostały na...
Wątpię w sprzęgło. Skasowany frez od półosi. Jeżeli kolega będzie kupował- półoś kosztuje tyle samo co półoś+ przegub wewnętrzny+ przegub zewnętrzny.
Witam czy przegub zewnętrzny powinien mieć minimalny luz miedzy środkiem gdzie wchodzi półoś a jego końcem???
Finał tej zabawy...
Robiłem tak: wsiadam koła w lewo ruszam, i nic. Wsiadam koła w prawo ruszam, i nic. Wsiadam jadę wrzucam na luz skręcam w lewo, i nic. Wsiadam jadę skręcam w lewo w czasie skrętu dodaje gazu, stuki są puszcze gaz w czasie skrętu stuków nie ma. Nie jestem fachowcem dlatego pisze tu, i proszę o pomoc bo wiem że sa mądrzejsi ode mnie. Jeżeli stuki występują...
Lewy przegub zewnętrzny.
Jeśli wejdzie, to tak. Ogólnie przykre auto w naprawie.
Wymieniony został prawy przegub zewnętrzny.
Nie będzie pasował. Do golfa IV jak najbardziej. Do 2 i 3 już nie.
Witam, oto zdjęcie usterki http://obrazki.elektroda.pl/6204928800_1... Tak mi padł przegub zewnętrzny, że w pewnym momencie coś mocno zagruchotało w kole, kierownica sie lekko zblokowała i samochód stanął. Teraz nie ma przekazania momentu na koła i samochód po prostu nie chce jechać. Pytanie moje jest takie, czy mogę samochód wziąć na...
Może to być również przegub zewnętrzny jak najbardziej.
Typowym błędem przy wymianie półosi i przegubów jest nie smarowanie frezów. Sam poprawiałem po mechaniku uznawanym jako dobry. Cały komplet przegubów z półosią kosztował tyle co sam przegub zewnętrzny- jak myślicie co wymienił?. Sam przegub.
Spuść olej ze skrzyni, wyjmij całą półoś, przegub wewnętrzny jest na segerze, łożysko osłony wewnętrznej niestety do wymiany, ale po zbiciu możesz sobie wymienić osłonę przegubu zewnętrznego
to na końcu jest to łożysko kulowe .ściąga się to po przez odkrecenie śróby lub segera.
Ważne jest to, że tego typu przegub można złożyć na dwa sposoby, przy czym w pierwszym sposobie przegub jest nieruchomy. Jeśli tak będzie musisz rozebrać go i przekręcić wewnętrzną część względem zewnętrznej o jeden stopień.
Witam, potrzebuję informacji czy w Renault Kangoo 1.9 dti 59Kw 2000r można wymienić sam przegub zewnętrzny od strony pasażera czy trzeba wymienić razem z półosią.
średnica półosi 26mm średnica przegubu 87mm wysokość 110mm
Owik Ja nie siedzę 24/7 przed komputerem, tylko czasem pracuję, albo jadę gdzieś na weekend. Jak można źle poskładać przegub ?, to proste, wystarczy przekręcić część wewnętrzną w stosunku do zewnętrznej, kulki da się włożyć, a on nie będzie się ruszał na boki. Nie wierzysz to sprawdź. Co do transita, to w starym 2,4D poza krzyżakiem jest na wale napędowym...
Od tyłu, musisz wyjąć półoś i najpierw zdjąć przegub od strony skrzyni.
Przy ruszaniu i jeździe na wprost raczej odzywają się przeguby wewnętrzne , Natomiast przy skręconych kołach pierwszy słychać przegub zewnętrzny .
Druga część Twojego zdania.
Przyczyną okazał się przegub zewnętrzny.
A przegub zewnętrzny nie strzelałby na maksymalnie skręconych kołach ?
Łożysko koła sprawdziłeś? Ale objaw wskazuje na przegub zewnętrzny. Gumy były całe na przegubie? Spróbuj zamienić prawy z lewym.
Buczenie, hałas, stukanie na skręconych kołach, to zazwyczaj uszkodzony przegub zewnętrzny. Natomiast buczenie, stukot podczas przyśpieszania, to przegub wewnętrzny, lub ewentualnie mechanizm różnicowy. Może też być uszkodzona półoś z przegubami.
Przegub zewnętrzny był uszkodzony.Dziękuje za pomoc.
Accord VII - problem drgania kierownicy wynikjące najczęściej z luzu na wieloklinie przegubu wewnętrznego, powodujące że odgina się na boki i półoś nie pracuje osiowo. Zastanawiam się, czy w części przypadków drgań nie powodował czasami przegub zewnętrzny. Zakładając, że ma on wżery mógłby odginać półośkę powodując przekręcanie przegubu wewnętrznego...
Tez tak myślę że to czujnik prędkości jazdy. Czyli potrzebuje przegub z koronką ABSu? Można ją jakoś przełożyć? Czy polosie tez są inne dla wersji z ABS?
Jak słusznie zauważył kolega owik ,przegub zewnętrzny .Jakieś inne propozycje
Jeżeli przegub to raczej stawiał bym na zewnętrzny, ale nie dam sobie nic za to uciąć diagnozowanie na odległość nie jest zbyt dobre i pewne.
Witam, Jak widać na załączonym filmie prawy przegub wewnętrzny jest w kiepskim stanie i wymaga wymiany. Objawy to stukanie przy zmianie biegów oraz podczas ruszania. https://youtu.be/zSBUs7ceMho Pytania do bardziej doświadczonych są następujące: Jak ten przegub jest tam osadzony i czy do demontażu trzeba wyciągać całą półoś razem z podporą czy da się...
Witam, powodem stukania był lewy przegub zewnętrzny od strony kierowcy. zamykam.
Przegub zewnętrzny tak jak pokazywałeś a wewnętrzny bez luzu i w czasie demontażu nie przypominam sobie aby to swobodnie przemieszczało się w przegubie , zajrzyj do działu download jest tam trochę materiałów .
Sprawdź luzy na przegubach zewnętrznych i wewnętrznych.
Przegub zewnętrzny półosi do wymiany lub cała półoś, REKLAMACJA
Przegub zewnętrzny bo objawy awarii wewnętrznego są inne.
Miałem kiedyś podobny przypadek w ducato 05'. Winowaty był przegub zewnętrzny. Na próbę zamień przegub lewy z prawym i jeżeli objaw wystąpi przy przyspieszaniu to będziesz miał odpowiedź. Przy okazji możesz umyć i obejrzeć przeguby pod kątem zużycia.
I to tak z jednej strony tylko, i przy skręcie w lewo? A od jakiego czasu się tak dzieje? Proponuję sprawdzić luzy na wahaczu (sworzeń kulisty i na śrubach mocujących wahacz do auta), czy drążek stabilizatora jest dokręcony i gumy całe. W ostateczności przegub zewnętrzny jest uszkodzony i przeskakuje (podczas jazdy z określoną prędkością da się go usłyszeć...
No to proszę panie mechaniku zdjąć przegub zewnętrzny oraz osłonę przegubu i wtedy mozesz bez problemu założyć na półośkę nową osłonę przegubu wewnętrznego :P
przegub zewnętrzny by terkotał ale wewnętrzny wydaje różne odgłosy...
sprzęgło w porządku podjechałem do drugiego mechanika - podejrzewa przegub zewnętrzny
Chcesz wiedzieć który to przegub wewnętrzny? Musisz wysunąć przegub zewnętrzny z piasty i na wystający wielowypust dopasować podkładkę grubości 4 do 6mm. Zamontuj tę podkładkę na wielowypuście pomiędzy przegubem a łożyskiem koła, upewniając się, że nie będzie o nic się ocierała. Spowoduje to przesunięcie półosi w kierunku skrzyni biegów o kilka mm....
Nie był wyjmowany. Dodano po 2 Przegub zewnętrzny smar był kupowany specjalny do przegubów w sklepie motoryzacyjnym.
Jedna ważna uwaga, składaj przegub tak, aby rowki na kulki na zewnętrznej i wewnętrznej części tworzyły coś na kształt VA, bo można go złożyć w sposób VV, ale nie będzie działał, nie da się go ruszyć osiowo
Witam to nie ASR i też nie przegub zewnętrzny lewy bo wymieniłem zawieszenie też w porządku byłem na stacji diagnostycznej. A obiaw dalej ten sam ostry skręt w lewo przy dodaniu gazu słychać chrupniecie
Uszkodzone przeguby nie wydają dźwięku przy skręcaniu (na postoju) tylko przy jezdzie na skręconych kołach i to najczęściej i najgłośniej gdy skręt jest maksymalny , wtedy możesz usłyszeć charakterystyczny dźwięk , stuk przegubów , którego częstotliwość wzrasta wraz z prędkością obrotową koła . Dotyczy to przegubów zewnętrznych-przy kołach .
tylko pytanie po co mi wymieniać przegub wewnętrzny ? Samochód skrzypi / strzela przy skrętach (i to tylko wtedy kiedy dodaje gazu, gdy gazu nie dodaje i skręcę kołami w lewo lub w prawo tocząc się na biegu jałowym / ze wciśniętym sprzęgłem nic nie strzela , nic nie skrzypi ) dlatego myślę iż do wymiany jest przegub zewnętrzny dobrze mówię?
W katalogu z częściami przegub zewnętrzny wewnętrzne uzębienie od strony koła ma 34. Wszystkie przeguby które znalazłem w internecie mają 33. Czy to oznacza, że nie będzie pasował? (nigdy nie miałem do czynienia z przegubami stąd moje dziwne pytanie).
Wskazanie na przedni przegub, raczej zewnętrzny.
Poszedł przegub zewnętrzny z prawej albo lewej strony do mechanika nie pojedziesz jedynie na lince albo lawecie. Jak odpalisz silnik i wrzucisz obojętnie jaki bieg to prędkościomierz się podnosi ?
Jeśli sworzeń odkręcisz jedną śrubą ze zwrotnicy to nie trzeba. Jeśli odkręcisz trzema śrubami od wahacza to trzeba. EDIT Naturalnie końcówkę drążka, przegub zewnętrzny i zacisk hamulcowy też musisz odkręcić.
Kolego odrobinę logiki- jak na chwilę się zapala to jak może być zaklejona? No i może rocznik samochodu- co jak co ale Transporter jest wyjątkową zbieraniną różnych części. Mam część układu wydechowego od silnika 2,4 l, część od 2,5 l i to różnej mocy, w żadnym katalogu nie ma ochładzalnika silnika czy korektora siły hamowania- znalazłem zamiennik....
półoś będę mógł obracać przy kołach znajdujących się na ziemi? Jak zerwiesz przegub zewnętrzny, to tak.
Dokładnie, ciężko potwierdzić tego typu usterkę na odległość, ale skoro taka anomalia występuje tylko podczas skręcania też sprawdził bym przegub zewnętrzny
Przegub zewnętrzny strzela, wewnętrzny nie, wiec miałem nadzieje że to będzie to, a łożysko wyło by jednostajnie cały czas, tak bynajmniej mi się wydaje.
ok ale czy wyjmę przegub zewnętrzny z piasty bez zdejmowania dolnego wahacza. Według tej dyskusji to nie da się wyjąć przegubu bez zdejmowania gałki dolnego wachacza
z tego co pamietam to przegub zewnetrzny jest inny
Ja nadal stawiam że odpowiedzialność za stuki ponosi półoś lub któryś z przegubów (zewnętrzny lub wewnętrzny). Tak się składa że z takim samym problemem wczoraj do mnie do serwisu trafił Fiat Doblo. Identyczny przypadek. Stuki po lekkim skręceniu w lewo. Winny - przegub zewnętrzny prawy. Po wymianie wszystko ucichło. O półośkach wspomniałem bo jeśli...
Wymieniony został prawy przegub zewnętrzny, który miał luzy i wibracje ustały, stąd zamykam dyskusję i dziękuję za podpowiedzi.
Witam. Man problem z Peugeotem 407 2,0 hdi,136 KM Przy skręceniu kół na maksa stuka mi w przednim kole z prawej strony ,jakby się coś tam naprężało. Dodam jeszcze,że teraz po pewnym czasie, także słychac jak zjeżdzam z krawężnika stukanie a także słyszę delikatne stukanie podczas ruszania do przodu na nieskręconych kołach. Wymieniony został przegub...
To jest zagwozdka Rozmawiałem wczoraj z kolegą o tym razem pracowaliśmy to tez mi powiedział o tym przegubie ze dwa tygodnie temu to robił, obstawiał przegub zewnętrzny. To była Croma tylko 1,9 diesel Spróbuj jeszcze z kołami bo też tak było jak było cos z oponami to ściągało w jedną jak się zamieniło stronami to ściągało odwrotnie lub auto pływało...
Jak zdemontować przegub zewnętrzny by nie ustawiać zbieżności? nie wiem poprzednio jak była osłona przegubu wymieniana na warsztacie to czy były odkręcane te 3 śruby ze sworznia wahacza czy śruba centralna sworznia ze zwrotnicy bo wygląda na to, że śruba centralna sworznia nie była ruszana. Zastanawiam się jeszcze czy zabezpieczenie przegubu dawać nowe...
lewa - prawa ta od strony pasażera :) czyli powiada kolega że trzeba kompletną półoś zdemontować od samej skrzyni aż po przegub zewnętrzny łącznie z kielichem
Jak słychać turkot to przegub zewnętrzny się rozleciał. I tyle.Pęknięta oś satelitów to plama oleju na asfalcie - wylecą tryby razem z kawałkiem obudowy skrzyni.
Witam. A czy przypadkiem powyżej 80 może więcej nie zanika lekko? Kia Sportage 4WD miałem to samo 80-110km/h powodem był przegub zewnętrzny. Ale nie wybity. Ciężka diagnoza pomogło dołożenie smaru do wszystkich przegubów. Ten uszkodzony wywalił smar po przejechaniu 20km. Pozdrawiam.
zbieżność ok kąty koła ok z zawieszeniem tez ok sztywne. Moje pytanie czy może to być zużyty przegub zewnętrzny który wprowadza takie dziwne wibracje lecz nie trajkocze przy skręconych kołach?
Wymieniałem u siebie przegub wewnętrzny i nie było to trudne. Trzeba wyjąć przegub zewnętrzny z piasty i po odkręceniu 6 śrub mocujących wychodzi cała półoś. Przy montażu należy pamiętać aby śruby mocujące przegub wewnętrzny wkręcić na klej. Inaczej potrafią się odkręcić. Robiłem to w modelu z silnikiem 1,9sdi, ale ponieważ jest to zbliżona móc to może...
Jak wspominałem abs-u nie mam, w czasie jazdy nawet 120km/h i więcej jest cichutko z kół i silnika, hamuje też bardzo dobrze, tylko czasem te 2 pierwsze hamowania powodują jakoby na prawym kołem były super zaciski czy coś. Dlatego pomyślałem że może wpływa ten przegub jak coś źle się ułoży ... Tak czy siak przegub zewnętrzny do wymiany bo przy wyjeżdżaniu...
Możliwości są co najmniej dwie - uszkodzony przegub zewnętrzny ( ten przy kole), bądź wyrwana ze skrzyni "ćwierć ośka". Usterki mechanizmu różnicowego bym się dopatrywał na końcu.
Tylko jak tą długość mierzyć? Sam wałek i ma 420mm +-2mm bo nie dokładnie mierzyłem. Luz miedzy piastą a przegubem jak zsunięty 27mm. Wałek + przegub zewnętrzny 485mm. Czyli że niby by się zgadzało?
wymiana przegub zewnętrzny przegub zewnętrzny wymiana zewnętrzny przegub passat
ekspres delonghi alarmy piecyk wybrać sterujacy samsung
parkside robot koszący pogotowie antywirusowe
Schemat zasilacza 42V do hulajnogi elektrycznej Docieranie głowicy VW LT 2.5: zalecenia i wskazówki