Lżej będzie się kręciła napewno. Tylko ona równie lekko będzie się kręciła przy 150km/h. Jest to niebezpieczne. Potrzba układu, który reguluje prąd zaworu w funkcji prędkości. W motoryzacji taki wynalazek nazywa się Servotronic.
a czy przypadkiem wał kierownicy nie ma luzu osiowego ?? będzie się to objawiało podnoszeniem i opadaniem kierownicy podczas kręcenia nią, jesli tak, to należy zdjąć całą górę przekładni, tzn obudowę wału kierownicy i tam są podkładki regulujące luz osiowy, może jest ich za dużo trzeba dobić łożysko, wymierzyć jaki jest potrzebny luz, zmierzyć kołnierz...
Stukanie w okolicy maglownicy przy ruchu kierownicą. Jaka może być przyczyna? Luz na kardanie wału kierownicy. Na taką przypadłość cierpiało np. STILO. Makówkę wsadzisz pod kolumnę podotykaj, poruszaj i wyjdzie co jest - na wyłączonym silniku i zaciągniętym ręczny - uważaj na palce. Jak luz na wieloklinie kardana to można dociągnąć nieco i zazwyczaj...
Szerokiej drogi życzyć właścicielowi. Jeśli pierwszej naprawie nadal jest ten sam problem trzeba wymienić cały element. Jeśli luz jest 2mm to nie ma co ratować nawet. Przekładnia kierownicza dała szansę i czas na wymianę.
Zacznij od diagnozy oryginalnym VCDSem.
Zajrzyj na stronę forum Peugeota ,tam znajdziesz linki.
Ramię jest na frezie ze stożkiem , aby zdjąć często oklepuje młotkami lub podgrzewam . Pozdrawiam
No dobra zapodam schemat ,może teraz se poradzi.Czy widzicie jakąś filozofie tutaj. http://obrazki.elektroda.net/92_12832309... http://obrazki.elektroda.net/88_12832309...
Podpowiem, że demontaż przekładni jest przechlapany, dlatego ja potrafię to wymienić bez demontażu od ramy- wyciąga się ślimaka od spodu.
Bezpieczniki i zasilanie przekładni kierowniczej – to częsta przyczyna. Sprawdź, czy dochodzi napięcie 12 V do złącza przekładni. Moduł wspomagania niestety, w Passacie B6 dość awaryjny. Jeśli terkocze i przestaje działać, może być mechanicznie lub elektronicznie uszkodzony. Napisz, co naprawiło ten problem, jak się uda.
1) Zbyt mała ilość oleju w hydraulicznym układzie wspomagania kierownicy. 2) Zapowietrzona przekładnia kierownicza i układ hydrauliczny. 3) Załamujące się chwilowo lub zgniatane przewody hydrauliczne przekładni kierowniczej lub pompy wspomagania 4) Zatykający się czasami króciec wylotowy (zasysanie pompy) zbiorniczka oleju 5) Przejściowo zbyt mały wydatek...
Ja widzialem pospawany wałek tzw ślimak od przekładni kierowniczej w samochodzie Actros
Jeżeli zębatka stoi w połowie listwy zębatej przekładni kierowniczej to szprychy w kierownicy powinny być poziomo i samochód powinien mieć ustawione koła na wprost. Jeżeli zębatka jest ustawiona w połowie listwy zębatej przekładni a koła są skręcone w jedną stronę to znaczy, że jeden drążek jest za mocno wykręcony a drugi za mocno wkręcony. Czyli jeden...
Sprawdź jeszcze poziom oleju przekładni kierowniczej , bo nie czy ja przypadkiem nie pomyliłem kontrolek pisząc wcześniej o hydraulice. Pozdrawiam
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72... Tu masz wrzucone instrukcje obsługi Do T-25, tam jest napisane jak to się robi i przykładowe http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
Sorry że tak z grubej "rurki" pociągnę. Jeśli nigdy tego nie robiłeś to niech tak zostanie, oddaj przekładnie specjalistom i miej spokojne sumienie. TO UKŁAD KIEROWNICZY A NIE POMPKA SPRYSKIWACZY.
Cześć. Luzy w przekładni kierowniczej. jedź z tym do mechanika.
Toyota Auris 1,8 hybrid 2012 Po wymianie przekładni kierowniczej przy pełnym skręcie w lewo, lewa opona trze o wahacz. Dodam, że kierownica jest ustawiona prawidłowo i auto ma ustawioną zbieżność. Czy jest jakiś ogranicznik głębokości skrętu w przekładni? Dziękuję z góry za pomoc! To teraz pokręć prawo lewo kierownicą do oporu. Policz obroty i będziesz...
Według mnie nie pociagnie. Masa ciagnika, opory mechanizmów, częstotliwość skrętów do punktów skrajnych o wiele wieksza niz w aucie. Jeśli w ogóle coś pomoże to raczej nie na długą mete. Z jednej strony tak a z drugiej czy w samochodzie z wyłączonym wspomaganiem dasz radę bez większego wysiłku kręcić kierownicą jak to ma miejsce w ciągnikach typu c-330...
Zamontowany jest w przekładni kierowniczej . Po kabelku od pompy do przekładni. W TRW czesto pada.
typowe objawy wybitego krzyzaka trzeba wymontować łacznik kolumnu kierownicy z przekładnia ,odkręcasz imbusem srubę łacznika na przekładni kierowniczej i z niej zdejmujesz łacznik potem pociagasz w dół i łacznik wychodzi z kolumny kierowniczej ,uwaga na jednym boku łacznika jest takie zabezpieczenie w dziurce trzeba je wcisnąc potem wysunąc łacznik...
Mój siostrzeniec kupił fiestę 1.4 TDCI 2009 r i coś pukało. Zawieszenie jest ok ale po zdjęciu prawego koła zauważyłem, że osłona gumowa drążka na przekładni kierowniczej spadła i nie było na niej opaski. Odkręciłem końcówkę drążka od zwrotnicy i zacząłem sprawdzać luz na samym drążku. Drążek nie ma luzu za to listwa przekładni jest delikatnie porysowana...
Odchyl i posmaruj smarem białym, wazeliną techniczną lub czymś podobnym gumową osłoną przekładni kierowniczej przy ścianie grodziowej. Poza tym masz usterkę silnika.
ASO krzyczy za wymianę nie tyle modułu - co całej przekładni. Ponieważ jeden z błędów sygnalizuje nieprawidłowe działanie czujnika momentu obrotowego który jest "zaimplementowany" w przekładni kierowniczej i nie występuje jako część zamienna. Ciekawe na czym oparli swoją decyzję. Bo komputer Star Diagnose potrafi podpowiedzieć kolejne czynności diagnostyczne...
Jak wspominałem jeśli strzela na postoju podczas kręcenia kierownicą w pierwszej kolejności sprawdzić należy wzrokowo sprężyny zawieszenia. Czy nie jest któraś pęknięta... (Zazwyczaj u dołu sprężyny - kawałek może leżeć na kielichu) jeśli sprężyny będą obie całe (całe w 100% bo możliwe że pęknięty kawałek zgubiliśmy i na kielichu go nie będzie) to można...
Można, jest na kolumnie śrubka na klucz imbusowy. Nią trzeba się pobawić, ale nie polecam tego robić bo nie będzie szło ukręcić kierownicą. Tak samo mam, co prawda już nie duży, ale coś jest zawsze. Mechanik od busów mercedesów mi mówił, że na upartego można by w kolumnie jakąś tuleje wstawić, albo regeneracja to załatwi, ale tego nie jestem też pewien....
Powinna pasować z golfa III. Zobacz na tabliczce swojej maglownicy jaki jest numer części i wtedy będzie można coś więcej powiedzieć . Jeśli to maglownica z numerem 191419063C lub 191419063CX to bez problemu znajdziesz taką z golfa III. Zmiana na maglownicę bez wspomagania jest bez sensu, do tego inne drążki i końcówki przekładni kierowniczej
Obie wymienione przez ciebie to tani chińczyk. Odpuść sobie od razu. Generalnie te przekładnie rzadko siadają ponieważ są sprzężone z elektrycznym wspomaganiem. Możesz w niej skasować luz jeśli jest nadmierny. Jeśli wymiana to tylko używana. Pasuje od Megane 2 cały okres produkcji i wszystkie silniki.
Wszystko jasne, dzięki za pomoc.
Sposób wymontowania z samochodu - O to mi chodzi.
vcds lub odis, kasowanie bledow i adaptacja nie pojdzie to sprawdzic czy kolumna kierownicza nie jest przekrecona o jeden obrot wzgledem magla. Jak wtedy sie nie uda to reklamacja regeneracji
Golf VII - Audi A3, wymiana przekładni kierowniczej w Golfie VII 2017 r. (było urwane ucho). Założona od Audi A3 ten sam rok. Przekładnia identyczna, ale tak jak podejrzewałem, jest do zakodowania i adaptacji. Jakby mógł ktoś pomóc procedurą, pewnie najpierw przypisania jej, a później adaptacji i kalibracji. W aucie nie można zrobić adaptacji kąta skrętu,...
Zanim kupisz maglownice to sprawdź czy coś jeszcze nie stuka bo może wyjść więcej zużytych części w zawieszeniu Dopiero po tym dobra diagnostyka magla Jeżeli magiel klęknął to daj do regeneracji w tedy w 90% powinien być teoretycznie nowy
rozebranie to raz,głównie mi chodzi czy idzie dokupic takie łozysko...
Da się bez wyciagania przekładni
Witam, jakiś czas temu spadła mi osłona z przekładni kierowniczej. Od tego czasu podczas skrecania słychać ciche zgrzyty. Chciałbym się dowiedzieć jakiego smaru moge użyć to smarowania przekładni? najlepiej umyj i nasmaruj smarem grafitowym
Panowie, muszę dostać się do tulejki, która przesuwa się góra dół, przy czujniku momentu w przekładni kierowniczej z elektrycznym wspomaganiem. Jak myślicie, jaki smar jest tam użyty, albo jaki można by użyć, żeby ta tulejka gładko się przesuwała? https://obrazki.elektroda.pl/6621213200_... https://obrazki.elektroda.pl/4724253800_...
Dzwoniłem i nie gwarantują, że się uda. Tak naprawdę nie wiedzą jak wygląda sprawa w Vito. Np. w A klasie się nie da. U mnie jest zepsuta najprawdopodobniej właśnie elektronika.
Dociągnąłem śruby mocujące przekładnię i problem ustał (nie mam pojęcia jak to jest możliwe, nikt tego nie dotykał... chyba). Dzięki za zainteresowanie
Chyba najlepszy byłby smar taki jak do podnośników śrubowych.
Jeśli sprężyny są ok to na 95% jest to objaw zużytej przekładni kierowniczej zobacz czy olej do wspomagania nie jest czarny od zużytej przekładni ma być czerwony, możesz też sprawdzić kolumne kier. odkręcić drążek przy pedałach kluczyk 10mm ściąg go poruszaj do góry i dołu i nałóż tam smaru najlepiej przy wyjętym kluczyku ze stacyjki żeby nie obrócić...
Witam odkopuję temat. Wymieniłem drążki kierownicze oraz końcówki drążków. Co ciekawe żeby wymienić lewy drążek kierowniczy trzeba mieć specjalny klucz do drążków. Okazało się że na przegubach drązków był luz i stąd te stuki. Po tej wymianie i zbieżności mogłem szarpać kołami jak chcę i nie było wyczuwalnych żadnych luzów. Przejeździłem rok czyli jakies...
Witam, potrzebuję pomocy w określeniu z jakiego pojazdu pochodzi przekładnią zamontowana w moim SAM-ie. https://obrazki.elektroda.pl/5500931200_... https://obrazki.elektroda.pl/4137504800_...
Dzień dobry Nie dawno otrzymałem samochód elektryczny na napięcie 6 V firmy FEBER dla dziecka. W pojezdzie tym zdekompletowany jest układ kierowniczy, Czy kto mógby podesłac zdjecie zastosowanego rozwiązania aby mozna było go odtworzyć Pozdrawiam
Czy ktoś z Was jest mi w stanie podać nr katalogowy gumowej osłony strona prawa przekładni w A6 C5 rocznik 1998 benzyna 2,4? Dodam, że przekładnia posiada amortyzator (tłumik) drgań i guma jest jakby 2 częściowa (załączam screen z etki - znalazłem w necie, ale niestety bez numeru...) http://obrazki.elektroda.pl/9920475100_1...
Dobrze zregenerowana przekładnia działa jak nowa. Stara ze szrotu nie wiadomo ile wytrzyma.
co jest źle zrobione? Dużo ci części zamiennych zostało? Jesli żadnych to się rypnąłeś w montażu.
Witam ponownie. Wymieniłem przekładnie z innym oznaczeniem (końcówka G) i wszystko działa, numer na pompie wspomagania też nie ma znaczenia - działa. Na zestawie wskaźników tylko świeci kontrolka wspomagania. Po wizycie u elektronika błąd został wykasowany. Pozdrawiam wszystkich!!!!!!!!!!! Do usłyszenia!!!!
Witam. W aucie mam odczuwalne luzy w układzie kierowniczym a problem leży w przekładni ślimakowej. Czy ktoś z was miał do czynienia z regenerowaną przekładnią ? Z tego co się orientowałem kosztuje to 800zł.
uzów na zwrotnicach nie ma, przy kręceniu kierownicą nie ma też jakiś większych oporów więc sworznie raczej też są ok. Myślałem nad łożyskami zwrotnic, może to one są już zużyte i powodują takie prowadzenie? Trochę niekonsekwentnie piszesz... Bo albo luzu nie ma na zwrotnicach, albo sworznie mają luzy. więc sworznie raczej też są ok Te raczej - to...
wymiana przekładni kierowniczej demontaż przekładni kierowniczej schemat przekładni kierowniczej
canon pobiera kartek ustawienie dźwięku filmy ładowania renault
czujnik wstecznego peugeot osuszacz powietrza
Jak sprawdzić nieszczelność w lodówce? Testy i metody diagnostyczne Instalacja i uruchomienie chińskiego Webasto 2 kW