Te przewody raczej nie były częścią oryginalnej instalacji samochodu. W tej puszce jest pekaznik od sprężarki klimy i bezpieczniki od sprezarki i wentylatorów, wygląda jakby ktoś przedłużał amatorsko zasilanie, przewody zostały prawdopodobnie wyrwane z wiązki owinienej czerwona izolacją.
No to najprawdopodobniej trzeba rozebrać REC i sprawdzić co się tam dzieje z tym przekaźnikiem.
Witam. Całkowicie błędne myślenie. To nie napięcie wychodzi z pinu 3 w kierunku stacyjki, tylko tam ma dochodzić napięcie ze stacyjki poprzez styki głównego przekaźnika.
Wysyłam Ci opis bezpieczników i przekaźników
To był taki śmieszny cytat....z podobnego tematu... który to pin 72 i przekaźnik 86 72 to pin w sterowniku, wypnij wtyczki i lupa i odczytaj.... 86 to nie nr przekaźnika tylko pin w przekaźniku...
Pewnie rozlutowany przekaźnik podwójny
Trzeba sprawdzić rezystancję sprzęgła sprężarki,czujnik ciśnienia,no i przekaźnik elektrosprzęgła.
To zakładasz dwa przekaźniki odwracające.
zgnił przewód brązowo-żółty w wtyczce ECU lub w jej pobliżu. idzie od pinu 72 we wtyczce A do cewki przekaźnika systemowego.
To sprawdź przekaźnik podwójny
Z tego co pamiętam to pod maską po lewej stronie obok akumulatora, chyba zielony lub fioletowy . Ważne że idzie do niego gruby czerwony i gruby czerwono-fioletowy przewód.
numer 16 na rys
Jaki problem poprowadzic na chwile mase i sprawdzic czy wtedy odpala na bezynie ? Czesto taki problem jest z pospiechu lub niedbalosci instalatora instalacji, jest troche szukania ale jak sie znajdzie to satysfakcja gwarantowana Moze jest usadzony przekaznik.
Żółte przewody do 30 i 87a, czarny 86, zielony 85.
Jest pod maską, lewa strona samochodu na podszybiu.
Nie do sondy lambda.. to jest przekaznik zespolony podwójny... on załącza również sterownik silnika, a nie sondę...Na każdym szrocie to dostaniesz, bo nowy sporo kosztuje..
Masz zasilanie po zapłonie na pinie 86 przekaźnika?
Przekaźnik jest sterowany masą z komputera. Do sprawdzenia przewód pomiędzy komputerem a przekaźnikiem.
R120 Silnik wycieraczki, tył Z tym, że jednego przekaźnika tam brakuje, więc raczej to:R121 Podgrzewane lusterko(a)
To taki "chudy"przekaźnik.
Wyjmij ten przekaźnik i zobacz ile ma nóżek. 4 czy 5?
Podejrzewam wentylator lub sama opornica dmuchawy która steruje obrotami wentylatora. Ale chyba opornica nie wyłączała by przekaźnika?
Zajrzyj do przekaźnika szyby, może w nim jest problem. Przecież multitimer nie zasila bezpośrednio szyby, tylko wysterowuje przekaźnik.
Tak za mało idż w stronę bezpiecznika i przekaźnika. Oraz w stronę mas.
Delphi wykazał błąd P1530 przekaźnik klimatyzacji przerwa w obwodzie , błąd stały. Próbowałem z kilkoma przekaznikami i to nie jest wina przekaźnika..
Tak, w V-B napewmo to będzie wina tego przekaźnika.
Potrzebuje pomocy. Chcę podłączyć "na stole" BCM z Vectra C 2005. Poratuje ktoś jakimś pinout'em? Mam sam BCM, bez modułu z przekaźnikami. Dziękuje.
Okazało się ze to przekaźnik byl;)
Tak, jest duża szansa że wypalony przekaźnik.
witam mam bardzo podobny problem z autem tzn z vectrą c nie działa mi podświetlanie klimy i radia oraz w każdym położeniu przełączniku świateł drogowych świecą światła mijania nie mogę włączyć samych postojówek ani przeciwmgielnych gdyby ktoś mógł mi pomóc bedę bardzo wdzięczny może to któryś przekaźnik ?
Auto sprawdza rezystancję w obwodzie świateł, sygnał cofania odseparuj jakimś miniaturowym przekaźnikiem.
miga też jak będzie problem z głównym przekaźnikiem!
A czy ten co traci zasilanie ma je również po wyłączeniu zapłonu i zamkniecu- uspieniu auta?
Problem rozwiązany, ale za bardzo nie powiem co mogło być przyczyną. Osoba która rozwiązała problem powiedziała że to przekaźnik. Jeżeli to prawda to może być tak, że przekaźnik obniża napięcie na czujniku przy rozruchu i komputer nie wykrywa tego. Dodano po 4 Strzelam że jak podłączy się do samochodu dodatkowe źródło zasilania ( żeby napięcie na czujniku...
Zaczął bym od przekaźnika kierunkowskazów
Multitimer masz w skrzynce bezpiecznikowej, wysuwa sie do boku po wyjęciu zabezpieczenia i oczywiśce wyjęciu odpowiednich bezpieczników i przekaźników.
Do przekaźnika doszedłem ale nie w tym rzecz bo on odpowiada tylko za włączanie/wyłączanie rozrusznika. Problem jest tutaj w sterowaniu tego przekaźnika.
a prąd na świece idzie bo mogą być dobre ale co z tego jak nie dochodzi do nich prąd z przekaźnika??
Jeżeli pozycyjne masz to powinieneś mieć podświetlenie zegarów,od wstecznego sprawdź czujnik (włącznik),a od przeciwmgielnych sprawdź przekaźnik
To są przekaźniki.
To zależy czy sterownik gazu odłącza pompę paliwa, a jeżeli przekaźnika nie słychać to możliwe że sterownik gazu nie ingeruje w obwód pompy paliwa.
Miałem identyczne objawy w swoim samochodzie Opel Vectra. W tym przekaźniku o którym piszesz znalazłem "zimne luty" wewnątrz, na obwodzie drukowanym. Po usunięciu działa bez zarzutu.
Na 1000% procent nie pomyliłem przekaźników. Wczoraj jeszcze po wypięciu bezpiecznika pompa nie działała a dzisiaj działa cały czas czyli gdzie jest zwarcie ,będę szukał po wtyczce od pompy.
Kolego, a powiedz mi jak mam czytać ten schemat ten duży prostokąt to ECU tak? Jeśli tak to jak mam dekodować piny na moim ECU jest ich 68, a na schemacie ponad 100. Generalnie sprawdziłem przejście na kablu biegnącym z ECU na przekaźnik pompy i przejście jest, wychodzi wiec na to, że ECU nawaliło i nie podaje sygnału na przekaźnik.
To może tu jest problem - zazwyczaj ten z filterkiem ma zasilanie po zapłonie, a ten na reduktorze dopiero jak centralka LPG "zobaczy" obroty wału. Przyjrzyj się jej dobrze - może tylko zespawało przekaźnik.
Jeśli zmostkujesz sam przekaźnik od odcięcie to żadnego wpływu nie będzie.
Czy sprawdziłeś, tylną szybę że jest sprawna? Często wygrzewają się miejsca podłaczenia.
Sprawdź przestrzeń na nogi po prawej stronie. Na prawym słupku pod schowkiem. Obok sterownika silnika - różowy.
Styk 30 +12V z akumulatora - gruby czerwony Styk 15 +12V po stacyjce druga pozycja - gruby czarny Styk 15A +12V po stacyjce pierwsza pozycja Styk 50 do rozrusznika - czarno-czerwony Styk W (nie zawsze jest) kluczyk w stacyjce- czerwony cienki Jeśli masz + na czerwonym i czarnym na wypiętej wtyczce to albo Ci się gdzieś kable skleiły, albo któryś przekaźnik.
Bez schematu zmierz napięcie na cewce tego przekaźnika.
Problem rozwiązany , trzeba przedłużyć 5 kabli a nie trzy,w gniazdku przkaznika są 3 kable ale wewnątrz tego gniazdka są jeszcze dwa które prawdopodobnie są w tablicy na stałe i tam też należy podłączyć kabelki.
szybko wystarczy poprawic l u t y cyną oczywiście :D http://obrazki.elektroda.net/10_12596096...
Zobacz czy plus na wtryskiwacze przychodzi. A jakiego tosygnału przekaźnik nie dostaje ? Tam komp załącza masę przekaźnika, plus idzie z "klemme 15"
To sprawdź zasilania, przekaźnik.
Sondy: jedna przed katem a druga za katem. Ten blad oznacza "wewnetrzny blad sterownika". Czyli kompa inaczej mowiac. Nie chodzi tu o znaden przekaznik.
Jaki kolor przekaźnika. Może pozamieniałeś cos miejscami. W oplach były przekaźniki z różnymi kofiguracjami wyprowadzeń i różnią sie kolorami. Jak sie pomylisz to przekaźnik może mieć stały plus a mase pociągnie np z wiatraka co go powinien załączać.
Jeżeli już masz schemat rozmieszczenia przekaźników ,to można coś więcej sprawdzić przekaźnik ,czy dochodzi sterowanie ,czy jest zasilanie na zacisku (30)przekaźnika.
podłącz do nich żarówkę i zobacz czy się zaświeca jak włączysz na gaz, czy świeci jak jest na benzynę, od tego zależy podłączenie styków bierny/czynny tego przekaźnika. a jak się nie zaświeca wcale, to olej te kable i pociągnij 2 kabelki od elektrozaworu gazu tego przed parownikiem i do cewki tego nowego przekaźnika
uszodzony przekaźnik skrośny
Zmierz na przekaźniku napięcie , jeśli jest jak piszesz to przekaźnik do wymiany.
Nie. To nie czujnik położenia wału. To brak zasilania po przekaźniku.
R7 i R64 One dostają plusa z przekaźnika R6.
W VB układ jest nadwyraz skomplikowany , 11 przekaźników blokady temperaturowe i zamarzania parownika. Te przekaźniki przy akumulatorze to wszystkie od tego są. Weź wg schematu idż od zasialnia i patrz gdzie jest obwód przerwany przekaźnikiem lub terminkiem.
Wystarczy wyciąć otwór w plastiku wprost na nóżki przekaźnika.
W astrze 1.7 cdti ostatnio przekaźnik mi identyczne jaja robił.
Są tam 2 bezpieczniki 60A i cztery przekaźniki?
Witam Miałem zwarcie w instalacji elektrycznej, przewód zasilający ECU (zacisk 15 ze stacyjki) do masy. Gdzieś z lewej strony kokpitu (obok bezpieczników) uniusł się dym. Teraz mam ciągłe zasilanie na przewodzie po stacyjce (jak odpale samochód i wyciągne kluczyk to silnik dalej pracuje i świecą się kontrolki). Stacyjkę sprawdziłem. Zauważyłem że jak...
Kable to przekaznik?
Wspaniały przykład głupoty właściciela auta. Nie znam się i zrobię i to jeszcze popsutą częścią. Oby to była przestroga dla innych. Sprawdź przekaźniki.
Regulator napięcia poszedł + diody prostownicze + przekaźnik
To nie jest przekaźnik świec.
Gdzie się znajduje Przekaźnik w Oplu Vectra 1.7 D ?
Te cykanie to w okolicy przekaźników czy rozrusznika?
Według opisu jest to przekaźnik 13 o oznaczeniu K44 http://obrazki.elektroda.net/83_12341188...
W Vectrze A rocznik 94 jest taki silnik i jest przekaźnik.
a skąd wsiąść takie przekaźniki ?
Sprawdz przekaźnik dmuchawy K5 wyciągnij go i sprawdz jak działa teraz
Raczej go nie blokują bo tu wygląda na to że sterownik silnika się nie odzywa więc nie żąda nic od immo. Ożywisz komunikację ECU to będzie dobrze. 35 ma połączenie z OBD? Czy po przekręceniu zapłonu pojawia Ci się napięcie z przekaźnika na 23, 45, 68?
Deska rozdzielcza bezp. f2 f18 f23 f25 są od klimy. w komorze silnika przekaźnik 14 sprzęgło klimatyzacji, oraz bezpiecznik f35 wentylator chłodnicy
Bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone?
Nie wiem jak w Vektrze ale wiele samochodów posiada moduł wyglądający jak przekaźnik i może to on padł bo z tego co piszesz przełącznik działa.Poszukaj Przekaźnik wycieraczek vectra na pewno znajdziesz
Sterownik silnika za schowkiem pasażera ,dojście do złącza przez zaślepkę w prawym narożu podszybia. Jak się nie mylę sterownik wystawia impuls masy na przekaźnik pompy tylko kiedy silnik się kręci.
przekaźnik przednich wycieraczek
Czyli? Ze sterownika to ma i masę i zasilanie? Coś dziwne. Wyjmowanie przekaźnika w tym przypadku to dosyć kiepska diagnoza. Gdzie masz ECU szybko poznasz, tam gdzie ta gruba wiązka idzie. Ale wiesz, zanim ja bym się dogrzebał do sterownika, to bym sobie zadał 2 pytania: 1. Czy ja na 100% wiem co robię. 2. Czym do cholery jest sterowany ten przekaźnik.
Od tego jest moduł. W module na przyczepkę podaje napięcie przekaźnik. Chyba że nie ma modułu,to tak nie moźna.
bezpieczniki i skrzynka przekaźników jak i same przekaźniki są ok.
P1110 - odłączałeś wtyczkę od elektrozaworka to masz błąd. Czujnik temperatury oleju napraw to będzie lepiej jechał.
mówisz o orginalnym przekazniku opla, tak własnie zrobiłem ale odciołem dwa kable, i teraz grzeje tylko pod czas rozruchu, który kabelek masz na myśli ?
luki32 ja bym wtedy dołączał ten rezystor przez klucz tranzystorowy - dołączy go zanim styki przekaźnika się otworzą no i pewnie masz rację tylko że mało kto robi emulatory na tranziakach i jest tak jak ja mówię czyli rezystor w szereg a co do opla c20ne to wyjaśnię bo jak się uczyłem to zrobiłem po twojemu i efekt był taki że po przełączeniu na lpg...
94 przewód brązowo żółty idzie na 1 pin modułu wentylatorów 72 przewód brązowo żółty idzie na pin B21 skrzynki bezpieczników do cewki przekaźnika (styk 85, przekaźnik u mnie opisany jako K46)
CZ to właśnie centralny zamek, moduł sterowania centralnym masz przy przednim słupku pasażera pod osłoną, tą która przechodzi w próg, taka czarna skrzynka dochodzą dwie wtyczki, często w oplu tam jest mokro a ona podaje sygnał na kierunki przy zamykaniu i otwieraniu. Wepnij szeregowo do uzwojenia przekaźnika rezystor 60 - 70 omów 1W i zobacz czy masz...
ale jak go podłanczałes na krutko,zwarłeś te dwa kable co idą na czujnik czy dałeś prosto + i - z akumulatora , może wogule nie dochodzi prąd na ten czujnik,sprawdź bezpieczniki i przekaźnik
Jest w komorze silnikowej, w skrzynce koło podszybia
Starsze Vectry nie miały przekaźnika wentylatora chłodnicy. Pozdrawiam.
tak właśnie się domyślam, że to może być ECU ale nie jestem jeszcze do końca przekonany, słyszałem że w podszybiu są jeszcze jakieś wiązki kabli które czasami się smażą i to też może być przyczyną braku masy na przekaźniku, ale sprawdzę to jutro i dam znać :)
Po złym podłączeniu wtyczki do przyczepki zrobiło się zwarcie spaliła się instalacja od przekaźnika ładowania w stronę akumulatora 4 przewody i jeden przewód przychodzący do akumulatora. Po zaizolowaniu przewodów i wymienieniu przekaźnika kontrolki przestały świecić jednak po przejechaniu kilku kilometrów przekaźnik się znowu spalił, obecnie jeżdżę...
Mam w domu ale musisz poczekać jak znajde. Tymczasem możesz popróbować spiąć kilka przekaźników w szereg.
A, gniazdo (przewody) od tego przekaźnika sprawdziłeś dokładnie?
+ z przekaźnika głównego, sterowanie masą pin 47. Sprawdź na kostce zasilanie żarówką 3W .
jest tylko przekaznik Czyli nie ma żadnego wyłącznika(termicznego, czasowego itp ) ? a to że samo się wyłącza to np uszkodzenie przekaźnika
omega przekaźników przekaźników espace osłony przekaźników
pralka blokada polar półprzewodnikowy czujnik temperatura zrobić cennik
smartwatch aplikacja ciągnik przedni napęd
Silnik wentylatora pompy ciepła Buderus 8kW - specyfikacja i problemy Thermomix TM6 błąd 32 - przyczyny i rozwiązania