Jeśli akumulator ma siłę zakręcić rozrusznikiem, to co ma do grzania świec? Pewnie sterowanie przekaźnikiem grzania, albo same świece do przeglądu.
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... Płyta przekaźników górna pkt. nr 8 tam jest przekaźnik świec żarowych. Jeśli jeszcze nie znajdziesz to pisz.
Zacznij od wymiany przekaźnika grzania świec żarowych w tym samochodzie.
Tak, sprzedający zamiennie używają nazw, powinieneś jeszcze sprawdzić przewód od pierwszej świecy do wspomnianego modułu.
Który to masz model z sterownikiem świec żarowych z sterownikiem pompy i przekaźnikami pod maską, czy inny.P
Na schemacie mam tylko jeden przekaźnik ten pod kierownicą i to on jest od grzania świec. Następnie jest bezpiecznik 80A i od niego wiązka leci bezpośrednio do świec. Robiłem ostatnio A4 z tym samym silnikiem i w sumie przekaźnik i bezpiecznik był tak jak napisałem wyżej. Przekaźnik pod kierownicą a bezpiecznik pod maską w skrzynce. Nie wiem kto co...
sprawdz główny przekaźnik świec żarowych
Nie no, jak już mierzysz wszystko na kieliszki to ja cię proszę... Układ ma taki: -sterownik pompy i świec -przekaźnik wykonawczy dużych mocy grzania, w prawym dolnym winklu skrzynki
Tu masz schemat moze się przyda
W tych silnikach nagminnie padają przekaźniki świec żarowych to samo jest w 1.9tdi.zmienisz świece jest ok kilka dni puzniej przepala świece a winowajcą przekaźnik od swiec
Nie żaden przekaźnik od świec żarowych tylko od zasilania ECU. Słynny 109.
Witam . Mam problem tak jak wyżej w temacie nie mogę znaleźć przekaźnika świec żarowych w vw passacie b4 z silnikiem 1.9 td rocznik 1996. Proszę o pomoc pozdrawiam :)
Przekaźnik z napisem "109" na obudowie. Najlepiej wymienić.
Przekaźnik świec nie ma nic do rozrusznika, szukaj przyczyny w braku masy zespołu napędowego
Sprawdź czy przewody idące do świec są całe, nie przetarte, oraz kostki łączące, sprawdź styki przekaźnika czy nie są wypalone bo to że cewka załącza to nieoznaczana sprawny przekaźnik.
Pod skrzynka bezpieczników pod maską jest przekaźnik świec żarowych. Podmień go i sprawdź czy masz główny prąd na tymże przekaźniku
W komorze silnika jest przekażnik świec dogrzewających (w układzie chłodzenia)silnik.
W każdym z posiadanych diesli montowałem układ sygnalizujący grzanie świec żarowych tj. kontrolkę z żaróweczką lub z diodą. Mając taki patent (podłączony bezpośrednio do szyny łączącej świece (np. w Oplu) lub kabli (Passat, Golf IV) orientowałem się kiedy grzeją świece. W okresie zimowym nie musiałem też obserwować lampki sufitowej lub słuchać kiedy...
Sprawdź świece żarowe i czy mają zasilanie. Jak są sprawne ale nie mają zasilania odepnij czujnik temperatury włącz zaplon i sprawdź jeszcze raz i jeśli zasilanie się pojawi to do wymiany jest czujnik temperatury. Jeśli dalej nie ma zasilania to bezpiecznik przy akumulatorze ewentualnie przekaźnik świec w puszce pod maską.
Przekaźnik 109 do wymiany.
Coś około 15-20km.
109 sprawdzamy właczając zapłon i patrzymy czy na chwilę zapala się kontrolka świec.
Np przekaźnik pod alternator.
Witam po załączeniu zapłonu nie działają świece żarowe a przekaźniki w skrzynce kompa wariują prędkościomierz również
Cyba kolega Procekkk się pomylił z silnikiem 1Z bo w 1Y niema ecu. W twoim aucie steruje świecami zwykły przekaźnik grzania świec. Zamieszczam potrzebne schematy od passata 88-96. Wycinek schematu dotyczący silników diesla 1,6 powinien się pokrtywą z twoim silnikiem.
Nie chce odpalić samochód na podłączonym przekaźniku świec żarowych w VW Passat b5 fl 2002r 1.9tdi. Po wyciągnięciu go normalnie odpala. Nie daje nic zmiana na inny przekaźnik dalej to samo, co zrobić?
który przekaźnik odpowiada za tą usterkę czyli załącza świecę żarowe i pompę paliwa. Te elementy załącza sterownik silnika, a u Ciebie ewidentnie jest uszkodzony przekaźnik sterownika silnika. Znajduje się przy ECU (pod plastikową osłoną po stronie kierowcy, na podszybiu); numer 219.
Kolega złaski swojej sprawdzi te świece, tu jest pewnie przyczyna, albo padnięte albo się nie włączają, zdjąć czteropinową kostkę z czujnika temperatury i sprawdzić. Kontrolka świec się zapala? Podłączyć żarówkę reflektorowa między masę a zasilanie świecy. Jeśli nie grzeje a kontrolka się zapala sprawdzić bezpiecznik. Jeśli kontrolka się nie zapala...
W golfie 2 czy passacie B3 jest identyczna konstrukcja. Przekaźnik nie sprawdza prawidłowości świec.
Sterowany masa na 42 pinie kompa, napewno siedzi tranzystor
A reflektory świecą, bez zakłóceń - szczególnie w chwilach braku nawiewu i wycieraczek? Bo może wystarczy poruszać/wymienić przekaźnik z nr 18?
Do przelutowania przekaźnik 109
Witam, Pacjentem jest passat b5fl 03r 1.9 TDI 101km AVB Jak to w passacie bywa rano ma ciężko odpalić, kręcę kręcę i dopiero buduje ciśnienie i pali- tak się dzieje w przypadku przekręcenia kluczyka do kontrolek czekamy aż świeca żarowa zgaśnie i męczymy rozrusznik aby odpalic silni. Jeżeli jednak przekręcimy kluczyk szybko w taki sposób że nie zdarzy...
No teraz to już zgłupiałem. Jutro jeszcze raz pomierzę to na spokojnie, przeczyszczę styki na świecach i w fajkach, potem podłączę pod kompa. Jak nic nie pomoże to zaglądne do tego nieszczęsnego przekaźnika.
Poszukaj przekaźnika opisanego jako 109 i zobacz co z nim siedzieje jest to przekaźnik od zasilania kompa
Witam Dziękuję za podpowiedź. Jak widzę to te schematy się bardzo różnią, bo wszystkie tu z zamieszczonych na jednych podawane jest jako zasilanie [17] na innych [29] i tak na prawdę to niczym konkretnym nie można się sugerować, każdy ma inne oznaczenia i tak naprawdę wprowadza się pospolity galimatias. Tak na prawdę to robi Firma Volkswagena, bo nie...
A co sprawdziłeś ? Przekaźnik silnika może?
Ten drugi czujnik to pewnie jest od przekaźnika(z układem czasowym) by świece żarowe się nie grzały jak silnik ciepły. Co do wycieraczek to zatrzymują się jak masz na czasówce?
Brak na przekaźniku zasilania 50 z rozrusznika.P
Trzymaj.
Postanowiłem sprawdzić ten Przekaźnik świec żarowych BOSCH 0 281 003 089 w jakich samochodach jest montowany i jakie są świece w nich czyli Bora Passat i Polo i tylko w passie świece są 5v a w pozostałych są 12v na przekaźniku tez jest symbol 12v. Zostało sprawdzić jaki prąd dochodzi do świec 12v czy 5v .
bezpiecznik a potem przekaźnik
Witam Sprawdź jeszcze masy i przekaźniki,(może być jej brak na nadwoziu)
Bezpieczniki sprawdziłem,są ok.A który to będzie przekaźnik,podpowie ktoś?
Może masz sklejone styki przekaźnika.
A wpisz sobie tu u nas w wyszukiwarce "passat przekaźnik 109"
Witam.Przyczyna może być zaśniedziałe gniazdo przekaźnika świec żarowych. Oczyść powinno pomóc.
Z tego co pamiętam to Passat B5 nie ma przekaźników do świateł. Tam zasilanie idzie przez włącznik i przez to się palą styki Kolego grala1 masz świetną pamięć. Tak właśnie jest w tym modelu. Większość samochodów grupy VW z tych lat ma tak rozwiązane. Ogólnie ja "poprawiam" fabrykę i dokładam przekaźniki, dzięki czemu lampy lepiej świecą i przełącznik...
Wygląda na to, że kolega nie czyta chyba ze zrozumieniem. O to właśnie chodzi że wszystko jest wporządku i świece przestają grzac, przekaźnik puszcza a kiedy właśnie puszcza kontrolka miga 15 razy
To ten przekaźnik,co jest elektronika na dwu plytkach,ja tej jednej jest procek motorolka?
Przekaźnik, uszkodzona wiązka/przewody, spalony bezpiecznik.
Grzeją dopóki silnik jest zimny(przy odpalaniu) A jak włączasz zapłon to grzeją kilka sekund. W pasku słychać wtedy stuknięcie przekaźnika. Wtedy rozłącza zasilanie świec.
Przekaźnik 09 przełożyłem z innego auta , napięci mierzyłem digi checkiem.
Może.
enauto ja mam czujnik co ma 4 końcówki jedna para do czyjnika temperatury (sprawdzone) a druga jak przypuszczam to do świec. Jeżeli się mylę to proszę o poprawę. Jka spradzić więc czy przekaźnik świec jest ok???
Sprawdź masę w gnieździe od przekaźnika styk 85
Jeśli zmieniłeś już 109-tkę to sprawdź jeszcze raz dokładnie zimne luty przy przekaźnikach w oryginalnym alarmie. Jestem pewny, że to jest ten problem.
z tego co wiem jest jeden przekaźnik koło bezpieczników który decyduje kiedy i na ile włączyc świeczki. tego drugiego nie widziałem ale musi on byc wiekszej mocy. a ta blaszka to nie czasem bezpiecznik?
Szkoda że inwestowałeś w starą instalację opartą na sterowniku 038 906 018. W 99 roku w Passacie i A6 z silnikiem AVG montowano sterowniki 038 906 012. Wiązka nie do dostania ,ale możesz zastosować z G4 A3 Seata itd. Sterownik 038 906 012 kupujesz nawet od SDI za 30pln . Plusy takie że EEprom i Flash wgrywasz przez ODB np. tuning. Minus sterownik nie...
Czym pachnie ten dym? Jak po zdjęciu wtyczki nie ma różnicy, to kąt jest ok. Jest paliwo to zostaję pompa lub wtryski. lub te świece jednak słabo grzeją, sprawdź napięcie na świecach podczas ich pracy, może jest wypalone gniazdo przekaźnika świec i niby napięcie jest, a pod obciążeniem świecami spada. Wtedy spaliny będzie czuć parafiną.
Przed flaschowaniem błędy były? wentylator ma sterownik w sobie. Zobacz czy jest wysterowywany czy sam się uruchamia. Co do świecy to sprawdź we wtyczce przekaźnika czy jest uszkodzona.
Kontrolka gaśnie a świece i tak grzeją Kolega wybaczy ale kontrolka nie załącza ani nie rozłącza świec żarowych, tylko sterownik wysyła sygnał do przekaźnika świec żarowych i wtedy albo załącza albo rozłącza grzanie świec. Wiec jak sterownik poda sygnał to może sekunda albo dwie upłynąc by zadziałał przekaźnik Tak to wlaśnie działa w passatach b5 1.9...
Tyka przekaźnik świec żarowych, przy mocnym dodaniu gazu na zimnym silniku załącza się przekaźnik żeby dogrzać komorę spalania.
Witam. Schemat w uproszczeniu wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/9091904100_... Pozdrowienia
przekaźnik raczej nie skleił bo po włączeniu pozycji już by zapaliły mijania, a poza tym wątpie aby były przekaźniki
Wyciąg schowek chyba dwie śrubki u dołu odpal i dotykaj palcem przekaźniki ten co pyka będziesz czuł pod palcem. Wymień go i będziesz miał problem raczej z głowy ;) Skoro dzieje się to przy włączaniu kierunkowskazów najprawdopodobniej jest to przekaźnik od kierunkowskazów.
A masz zabudowane jakieś prądożerne urządzenia? Spróbuj zlokalizować przekaźnik świec żarowych i go wyjmij z gniazda w czasie , gdy silnik pracuje.
Wiązka była w bardzo dobrym stanie natomiast pomogło czyszczenie styków przekaźnika nr. 53 (taki szary, pierwszy za bezpiecznikami wewnątrz auta). Od czego jest ten przekaźnik?
A wysterować przekaźnik nie łaska?Ile to roboty?W pół minuty jest 50%diagnozy,potem prościzna.Czujnik sprawdzony?
Nie o to oznaczenie mi chodzi. Chodzi o: AJM, AVX, AVB, ATJ, AVF Sprawdź przekaźnik nr 10 bo to diesel. Na podszybiu powinien być jeszcze przekaźnik nr 370 ale bez niego to już nie zapali ani nawet kontrolka świec żarowych nie powinna się świecić. http://obrazki.elektroda.pl/8573899800_1...
Witam "enjoypoznan'' znalazłeś przyczynę braku grzania świec ? Mam podobny a może nawet ten sam problem Passat B5 AJM 2000r.Dodam że świece żarowe nowe i sprawne, czujnik temperatury wody sprawny,bezpieczniki i przekaźnik w obudowie sterownika silnika sprawne, po odłączeniu kostki od czujnika temperatury wody kontrolka zapala się na dłużej lecz świece...
Szukaj przekaźnika nr 53 - będzie pasował nawet od Golfa 3, ten przekaźnik ma wiele zastosowań. http://obrazki.elektroda.pl/8418385600_1... Na zdjęciu zaznaczone co tam powinno być. Ze zdjęcia widać że ta nowa skrzynka nie ma styków pod ten przekaźnik więc musisz je przełożyć. Ta skrzynka występowała w różnych autach więc warto zwrócić...
Coś nieoryinalne musi je zapalać. w pasku nie ma żadnych przekaźników do świateł. Szukaj dokładanych modułów...
Odkręć puszkę ECU jest po lewej stronie na podszybiu, i tam masz kilka przekaźników i złącz które mogą zzielenieć, sprawdź to, i w/w przekaźniki.
Kolego sprawdź kablem jaką temp widzi ECU. To ecu steruje czasem grzania świec. Dziwne jednak jest to że po odpięciu kabla od czujnika grzanie świec nie jest dłuższe,
Świece w tej temperaturze nawet się nie uruchamiają przed odpaleniem. Zmostkuj przekaźnik od pompy na 10 sekund przed odpaleniem.
Piszesz, że świece ok. Kolego nie podajesz, czy świece grzeją, może przekaźnik nie daje napięcia na świece. Ten typ silnika tj. td raczej nie "zaskoczy", jeśli świece nie osiągną właściwej temperatury. Sprawdź, czy dochodzi napięcie do świec (podłącz do listwy zasilającej np. kontrolkę z żarówką), w razie konieczności także przekaźnik i dla dobra sprawy...
Ten schemat niepasuje mi na SDI. Przekaźnik podgrzewacza w SDI załącza sterownik pompy.
Mam podobny problem z Vw Passatem 1.9 TDI 130KM. Świece grzeją tylko po odpaleniu autka około 3 minut. Nawet wypięcie czujnika temperatury cieczy ( vag pokazał -20 stopni) świece po przekręceniu nie grzeją. Masa na przekaźnik 202 jest podawana tylko jak autko jest odpalone niezależnie od temperatury cieczy. Czy sterownik silnika do wymiany?
Witam, Proszę o pomoc. Brak Iskry. Zmieniałem silnik w Passacie b3 z 2.0E na 1.8 monowtrysk. Przed wymianą obydwa silniki odpalały. Przełożyłem silnik wraz z wiązką i sterownikiem. Kostki idące do bezpieczników/przekaźników wpiąłem w te same miejsca, Cewka ok. Silnik 1.8 pochodzi z samochodu vw passat Gt, natomist 2.0 z Cl. Gt. miał autoalarm, czy może...
W miejscu 15tki jest napisane, że jest to miejsce nieużywane, z tego co widać na zdjęciu ode mnie nad przekaźnikiem 219 powinien być 15A do ECU. Z Twojego zdjęcia widać że ktoś tam już coś przerabiał i dołożył tą 10tke a 15tkę od ecu przełożył na miejsce nieużywanego slotu który pewnie użył do podpięcia 10tki. Ten duży bezp jest podpisany "świeca żarowa"....
Albo uszkodzony przekaźnik albo czujnik temperatury grzania świec.P
Witam, mam problem w moim b6. Po jego zakupie grzała tylko jedna świeca (odziwo nie zaświecała sie kontrolka) wymieniłem wszystkie i na drugi dzień padły kolejne 3, wymieniłem raz jeszcze i tym razem padły wszystkie. Sprawdziłem kable i nie daje na nie prądu (może dlatego ze silnik jest jeszcze ciepły o ile to ma jakiś wpływ) przekaźnik jest ok. Gdzie...
po wymianie świec żarowych Możliwe, że wymieniałeś świece a nie usunąłeś przyczyny ich przepalenia. Możliwe, że przekaźnik do wymiany. Skleja się. Zaraz nowe świece będą do wyrzucenia.
Zbyt mała rozruchowa dawka paliwa, na odpiętym czujniku odpala, nie dlatego, że grzeją świece, tylko sterownik widzi temp cieczy -40 ° i zwiększa dawkę. Metody naprawy: prymitywna- przekaźnik, lub elegancka- zmiana mapy wtrysku
Najlepiej zobaczyć czy na jego cewce jest napięcie w momencie gdy kierunkowskazy świecą. Jeżeli nie ma to przekaźnik się zacina. Jeżeli jest to procesor podaje na niego napięcie.
Ja powiem tak ktoś napisał że świece włączają się poniżej 0 st. jest to bzdurą ja auto ma byc odpalone na zimno jak jest temp.np. 5st i co odpali samo z siebie?? Świece muszą podgrzać ja stawiam na świece i po świecach przekaźnik, a nie kolega wymieni pół samochodu i dalej będzie nie działał.
no nie wiem.. Bo żadnej kontrolki nie ma. I po odpaleniu na tzw sucho bez nawiewów piszczy dopóki przekaźnik świec żarowych nie rozłączy i obroty się nie ustabilizuja. Jak dołączę nawiew to piszczy cały czas dopóki nie złapie +-70 st
Zgoda, sam nie raz widziałem podtopione mocowanie bezpiecznika ale nie ma to wpływu na pracę przekaźnika ani zapalanie się kontrolki na desce.
Sprawdzaj: 38> piętnastka 23,45,68 plus z przekaźnika, zasila też osprzęt. 1,2,4,46 masa.
...znalazlem :D....przerwany przewód kontrolny idący do świec żarowych, cieńki biało-czerwony..przekaźnik sterujący nie dostawał sygnału czy świece grzeją i wyświetlał błąd..dlatego migało. już jest ok. ->cezar40 ...w takim passacie to już pewnie elektronika siedzi ;)...a może jest jak w moim...posprawdzać wszystie połączenia i czy jest + na świecach...
ja miałem w passacie tak że kontrolka od świec się nie zapalała a przekaźnik był dobry i auto paliło.
Witam . Niestety cały dzień stracony na szukanie usterki dlaczego auto nie odpala . Przekaźnik nie załącza pompy paliwa mimo że jest nowy . Postanowiłem rozebrać przekaźnik pompy paliwa i docisnąć styki przekaźnika , tak aby dał napięcie na pompę . Napięcie na pompie 12 V podane , ale to i tak niczego nie zmienia i dalej problem występuje . Dodam też...
Sterowanie świecami żarowymi jest ze sterownika silnika przez przekażnik i bezpiecznik.
Witam Volkswagen Passat 1.9 TDI 2004 rok po wymianie wałka rozrządu ciężko odpala na zimnym silniku i Dymi na biało rozrząd był robiony jest sprawdzany wszystko jest okej bezpieczniki od świec żarowych sprawdzone świece żarowe sprawdzone przekaźnik sprawdzony jak już raz zapali później pali od strzała
Witam, auto jak w temacie. Problem polega na tym, że ani przednie ani tylne przeciwmgielne się nie włączają (choć kontrolki o ich włączeniu na pokrętle sie świecą). Co może być nie tak. Czy jest tam gdzieś po drodze jakiś przekaźnik czy coś podobnego. Gdzie sukać usterki ?? Pozdrawiam
Czyli, że jak silnik pracuje to świece są także włączone? Od jakiej w ogóle temp. załączają się świece w VW?Więc jaką rolę pełni "żółta sprężynka" na zegarach?Jeśli to przekaźnik to sprawdzę go tzn. skołuje miernik cęgowy i zmierzę prąd świec. Ile powinien wynosić?
Inny warsztat już wymienił świece, a gdy klient pojechal z reklamacją, porobili pomiary i na final kierownik zadeklarował ze passat jest jakiś wadliwy, bo przecież zdarzają sie wadliwe.. w ASO takze wymienili świece, wiązke el silnika, przekaźnik i z 50 razy wykasowywali błąd, za każdym razem zapewniając ze juz jest wporządku. Więc daruj sobie taką...
Wiem że jest za ciepło aby się one załączyły i dlatego nie winie świec czy przekaźnika... To jest pewnie wina jakiegoś czujnika... tylko który? :) Pamiętajmy że jak wcisnę magiczny przycisk (do ręcznego grzania świec) to auto odpala bez problemu.
Przyczyną jest oczywiście brak zasilania sterownika silnika więc skoro wyeliminowałeś przekaźnik (w celu sprawdzenia, że działa sprawnie najlepiej jest w jego miejsce zastosować zworki pomiędzy pinami 87 a 30 i jeśli dalej kontrolka świec się nie zapali to oznacza, że faktycznie przekaźnik jest sprawny) to nie pozostaje nic innego jak sprawdzić instalację...
przekaźnik świeca żarowy passat passat świeca świeca passat
przewód żelowany przekrecam kluczyk gasna kontrolki at90s2313 zamiennik
wiertarka celma kondensator lenze naprawa
DACO sprężyny tylne do Renault Laguna II – opinie, trwałość, gdzie kupić podkładki Objawy brudnej soczewki lasera w napędzie optycznym komputera – błędy CRC, zacinanie, głośna praca