W takim razie zrób dwa długie na jednym przekaźniku, z długich się wiele nie korzysta. Poza tym jak Ci siądzie przekaźnik od drogowych, to w domu sobie go wymienisz.
Właściwie zacisk 86 nie może być połączony z 30/51 skoro i tak wzbudzę przekaźnik masą z przełącznika? 1. Przekaźnik załóż 70A. 541 ma wytrzymałość 30A, za słaby mym zdaniem. 2. Do pinów 86 i 85 musisz doprowadzić plus i minus aby się załączył. Podłączając plus pod 86 (może być prosto z 30 przekaźnika) musisz dać minus na 85 - zamykasz obwód i przekaźnik...
1 światła długie 2 światła krótkie 3 przekaźnik długich typ 561 4 przekaźnik krótkich typ 541 5 wł długich 6 wł krótkich http://obrazki.elektroda.net/0_119609749... przekaźnik typ 541 tj. ze stykiem zwiernym przekaźnik typ 561 tj. ze stykiem przełączanym np dwa takie http://moto.allegro.pl/item270095122_prz...
Witam Kupujesz przekaźnik 561 i podłączasz jak niżej : 86 - masa 85 - plus od świateł postojowych/mijania 87 - nie podłączony 87a - plus od świateł dziennych 30 - plus po stacyjne/alternator i wszystko w tym temacie.
Wyprogramuj świata.
Daj 2 szt. po 20A wystarczy. Po 2 halogeny na każdy. 541 lub 561 niema znaczenia.
Witam. Dioda jest nie potrzebna. Potrzebny jest przekaznik co rozlacza kiedy wlaczysz swiatla mijania .
Mierzyłem zwykłym multimetrem więc nie mam pewności czy to nie jest 12V z modulacją szerokości impulsu.
Zmień miejsce zasilania przekażnika.Kiedy radio ma się włączyć ?
UŻyj BD139 i przekaźnik 541.
Witam . Ten przekaźnik możesz ustawić na; -sekundy -minuty -godziny W Twoim przypadku może się włączać i wyłączać co 10minut. Górne pokrętło ustawiasz na C lub D w zależności czy przekaźnik ma się uruchomić (zadziałać)po podaniu napięcia .Drugie pokrętło ustaw na 10 Dolne na 1m.
Jak weźmiesz przekaźnik samochodowy 561 to go podłącz tak: 85 minus z centralki 86 plus z akumulatora 87a plus z akumulatora 30 sygnał do domykania Uwagi: - Przez "plus z akumulatora" rozumiem zasilanie zabezpieczone bezpiecznikiem. - Celowo "+" pod 87a, a nie pod 30, by nie trzeba było zadbać o izolację 87. Różne przekaźniki: http://obrazki.elektroda.pl/8383045200_1...
Cewka przekaźnika 541 posiada dwa zaciski 86 i 85 ,natomiast 542 nie ma zacisku 85 ,gdyż jeden przewód cewki jest bezpośrednio pod wspólny zacisk zasilania 30.Zaciski 86 pełnią identyczną funkcję ,w obu przekaźnikach ,czyli są zaciskami (-).
Przekaźnik samochodowy typu 541. Najprostszy.
może nie ten ale z reguły elektroniczne( nie mechaniczne) to kiedyś było tak :ładuje się kondensator i po osiągnięciu 5V przełącza się element cyfrowy np.typu nand załączając przekaźnik --chyba tak było
Jak mając zwykły przekaźnik (np. 561, 541) skonstruować przekaźnik z podtrzymaniem - taki który po podaniu chwilowego napięcia na styk 85 będzie załączony dopóki na obwodzie załączanym (styk 30 lub 87) będzie napięcie.
Schemat fajny i przekaźnik zadziała w każdej pozycji przełącznika przód/tył z tym, że silnik już będzie kręcił się w jedną stronę. Reasumując-taka kombinacja nie ma sensu. Rozumiem, że problemem u Ciebie są wypalone styki na przełączniku zmiany kierunku jazdy? Jeżeli tak to poszukaj sobie stycznika z cewką na 12V DC który będzie miał pola zwierne i...
Potrzebujesz przekaźnik Elmot 561.
Dokładnie tak. Przekaźnik typu 551 ma cewkę 24 V. I taki jest potrzebny.
Bierzesz standardowy przekaźnik samochodowy np. 561, i podłączasz... - styk 85 do wyprowadzenia 1 tej proximy - styk 86 do wyprowadzenia 2 tej proximy - do wypr. 4 proximy dołączasz wypr. 5 tejże - styki 30 i 87 zastąpią teraz 5A obwód blokady na mocniejszy 30A.
Witam. Najprawdopodobniej będzie pasował przekaźnik 561 (elmot) dostępny w każdym sklepie za niecałe 10,-PLN. Niestety musisz osobiście udać się do sklepu i porównać sobie te przekaźniki.
Przekaźnik jaki bądź,561chyba będzie najlepszy.Bezpieczniki 3A sygnał z ładowania,10A masa na przełącznik zespolony z przekaźnika 561.
Witam serdecznie.Megawe bardzo sprytnie.Jeszcze można poradzić sobie stosując przekaźnik 561 i wykorzystując styki 87 i 87a.Pozdrawiam.
http://obrazki.elektroda.net/31_12564759... http://obrazki.elektroda.net/31_12564759...
Nie mogłem nigdzie znaleźć czy schematy przekaźnika są podane zawsze dla załączonego czy wyłączonego, na zaciskach silnika w spoczynku chciałem masę. Ten przekaźnik 561 będzie dobry do samochodu czyli często niskiej temperatury i sporej wilgotności? Czy lepiej może jakiś inny?
https://obrazki.elektroda.pl/2654144700_... Czerwone K to krańcówki. Przekaźniki TYP 561.
Panowie, ale to proste jest. Ja montuję przekaźnik 561 na wyjściu sygnału z czujnika halla. Wpadł na to w 2000 roku pewnien gazownik z firmy Bre-el z Warszawy. Przy okazji pozdrownienia dla Brewela , szczególne dla Piotrusia.
Witam, jaki przewód dać od przekaźnika do włącznika? Przekaźnik 561, włącznik podświetlany diodą. Parametry włącznika: 12VDC 35A Funkcja: ON-OFF (bistabilny) Konektory podłączeniowe: 6,3mm Ilość konektorów podłączeniowych: 4szt. Rezystancja zwartych styków: 35mΩ max. Rezystancja rozwartych styków: 500VDC 100MΩ min. Wytrzymałość dielektryczna...
Alternator da radę. Prosiłbym o pomoc jak to podłączyć zakładając że mam wyprowadzony prąd i co dalej gdzie bezpieczniki itd. Załączam zdjęcie przekaźniki typ 561 https://obrazki.elektroda.pl/6698449800_...
Ok, a więc tak na początek to musisz zaopatrzyć się w 2 przekaźniki samochodowe typ 561 oraz jeden typ 540 lub 541. Do tego rzecz jasna odpowiednie czujniki temperatury (włączniki wentylatora), które będą załączały przy temperaturach odpowiednich dla Twojego silnika. Oczywiście jeden przy niższej, np, 85°C, drugi 95°C (strzelam, bo nie wiem w jakich...
Jak już chcesz tak zrobić to radzę założyć przekaźnik na krótkie i długie. Zasilanie dać drugie na bezpieczniku, a przełącznikiem wysterować przekaźniki.
witam...dostałem niekompletną wiązkę elektryczną klimatyzacji do auta Polo Classic 98r, a brakuje kostki przekaźnika 147 (561), którą już zakupiłem wraz z przekaźnikiem 561. Teraz muszę tą kostkę podłączyć do uciętej instalacji. Dostałem schemat elektryczny klimatyzacji ale nie bardzo mogę tego połączyć ze schematem na przekaźniku. Prosiłbym aby ktoś...
Zastosuj przekaźnik oznaczony jako 561 Elmotu i po kłopocie.
Potrzebujesz dwa przekaźniki typ 561 (w maluchu takich nie ma), przełącznik jednoobwodowy trzypozycyjny. http://obrazki.elektroda.net/2_120886259... 1,2 - przekaźniki 3 - przełącznik 4 - silnik Opis wyprowadzeń przekaźnika powinien być na nim.
Kolego można to zrobić na jednym przekaźniku np.561 stosując styki pomocnicze(start rozrusznika),wtedy mikro styk służy do wyłączenia.
561 jest to samo, ale ma opornik równolegle co cewki.
bezpośrednio pod wiązkę długich z jakimś bezpiecznikiem? Jak chcesz mieć pożar w Aucie. Przekaźnik typ 541. 30 wejście 87 wyjśćie 86 do masy 85 sterowanie (+ z długich) Wielka filozofia. Przekaźnik ciągnie jakieś 0,08A więc tyle co nic, a na 1 przewodzie podłączyć 3 żarówki 55W? Instalacja spalona....
Zgodnie z przepisami światło przeciwmieglne tylne musi być włączane ze światłami mijania. Nie ma włączonych mijania to nie ma światła tylnego. Na sterowanie cewki bierzesz +12 od światłą mijania, a masę przez przełącznik. Jak kiedyś mierzyłem zwykły przekaźnik typu 541 bierze 0,08A. Samodiagnostyka świateł nie powinna tego wyłapać.
Witam, proszę o pomoc bo mam problem z podłączeniem alternatora w c 385, jeśli nie podłącze kontrolki to na amperomierzu pojawia mi się ładowanie, a jak podłącze kontrolkę to nie ma ładowania. Alternator jest stary produkcji czechosłowackiej, z tego co wiem to 6 diodowy z oznaczeniami B+, M, R, T-, a regulator mam 15 i 67. Przejrzałem kilka tych schematów...
podpięty przekaźnik 541 i sprawdzone kable
oryginalnie nie ma w tych autach przekaźnika na światła, jeżeli chcesz założyć to wystarczy polski 541 lub jakikolwiek inny ze stykiem zwiernym
Emil a jaki byś polecił przekaźnik? Chodzi mi o parametry. Na allegro znalazłem: PRZEKAŹNIK SAMOCHODOWY + GNIAZDO 5 PIN 561 12V 40A http://allegro.pl/przekaznik-samochodowy... oraz PRZEKAŹNIK SAMOCHODOWY Z BEZPIECZNIKIEM 12V 30A http://allegro.pl/przekaznik-samochodowy...
Koledzy tak straszą tym CAN-em, ale czy to taki problem, czy ten komputer nadzorujący poprawność pracy instalacji wyczuje przy poborze 55W żarówki mijania - dodatkowy pobór 2 watów cewki przekaźnika? Żadna inna ingerencja w układ nie występuje. Reszta to pobór zasilania z klemy. Gdy zrobi się to według opisu - będzie dobrze. Z resztą prosta próba: pod...
Klasyczny przekaźnik, bodajże 561 - 5 pin. https://obrazki.elektroda.pl/7303244100_...
Nic się nie zatrze, najlepiej wpiąć się w obwód wstrząsówki, zastosowac przekaźnik rozłączalny (elmot 561)
Do nóżki 11 podłącz kondensator 10 mikro(plus do nóżki minus na masę) i zasil ją przez rezystor 22 kiloomów podłączając do + Vcc. Będziesz miał wtedy opóźnione włączanie wzmacniacza przy włączeniu zasilania bez żadnych przekaźników.
Niezależnie od całej tej dyskusji interesuje mnie, jakim sposobem masz zamiar zrealizować całe sekwencje sterowania przekaźnikami.
Witam. Nie trzaba zadnej separacji robic. Wystarczy przekaźnik typ. 561 elmot ,a sterowanie jego podłaczyc do przewodu ktory idzie od włacznika swiateł postojowych i głownych do przełacznika krotkie/długie.
A troszkę dokładniej , np nr miejsca na przekaźnik , i jakie przekaźniki ( 541 będzie dobry ? )
Tu macie schemat http://obrazki.elektroda.net/63_12621065... http://obrazki.elektroda.net/64_12621066...
Mam 3 takie cukiereczki na przekaźnikach, grupa 3, 24 przystanki. Szukanie czegokolwiek dopóki całkiem się nie spier... (z pierwszym lutego odmówi posługi :)) to czasem koszmar. Np dzwonią ze jeździ po piętrach i nie otwiera drzwi i ze wyłączyli na heblu. Przychodzę i oczywiście po włączeniu jeździ, czekam ze 30 min i nic a za dwa dni znowu to samo....
Elmes RP-501.
Przekaźnik Elmot typ 541, 561 O, taki: http://www.inprodus.pl/sklep/index.php?p...
Zwykły przekaxnik motoryzacyjny ( Np Elmot 541) sterowany sygnalem AA
Gotowe, proste, profesjonalne rozwiazanie: https://obrazki.elektroda.pl/9324865900_... https://obrazki.elektroda.pl/1924674700_...
Nie wiem dokładnie do jakiej temperatury się nagrzewa ale wydaje mi się że do ok 40-50* C.
Można coś wykombinować na NE555 lub gotowy przekaźnik np. PCU-511-DUO.
Zwykły nazwyczajniejszy przekaźnik samochodowy do kupienia z 10 zł w każdym sklepie moto. Inprodus PS561: http://www.hotair.pl/product_info.php?pr... lub Elmot 561
Witam. Mam problem z odpalaniem w aucie. Nie pracuje pompa paliwa oraz nie ma iskry. Poprzednio został wymieniony przekaźnik o numerach A727 581 i autko jakiś czas jeździło, teraz znowu nic. Od czego jest ten przekaźnik? Ma ktoś moze schemat kostki sterownika?
Post numer 7 to jest schemat. Nie masz zasilania 230V w miejscu w którym zasilacz silnik więc kup trafo albo zmień przewód na 5x
W każdym sklepie motoryzacyjnym, cena od 9 sł\szt, odpowiedniki z firmy Inprodus sa tańsze, aczkolwiek jakościowo gorsze. No właśnie kolego elektrit , w sklepach pełno taniego gówna a ja pytam o oryginał lub markowy zamiennik :!:
Witam jestem nowy na elektrodzie i mam problem jak podłączyć światła LED 12/24 V w ciągniku rolniczym , są to LED`y Wesem CRV1 35W . Zastanawiam się nad montażem LED`ów na przekaźnikach 541 i mam pytanie : czy przekaźniki typu 541 będą odpowiednie ? 1 przekaźnik na 2 lampy dać ? I jak je podłączyć ?
Bardzo dziękuję za rozwiązanie tematu. Mam pytanie, ponieważ znalazłem taki opis odnośnie przekaźnika 541: „Przekaźnika Typ 541: nie jest on takiej konstrukcji jak np. RM2, MT6 czy im podobne, gdzie faktycznie są dwa niezależne styki i dwie zwory. 541 ma jeden styk i jedną zworę a styk 87 to po prostu blaszka wygięta w kształcie "U" i włożona...
Qrcze chyba się nie zrozumieliśmy. Ten schemat powyżej jest do otwierania bagażnika za pomocą dodatkowego kanału a tobie chodzi o normalne jego ryglowanie tak by nie dało się go otworzyć. Więc sprawa wygląda tu inaczej jeśli ma tam być tylko ryglowanie to muszą być dwa kanały i dwa przekaźniki więc lepiej będzie gdy połączysz dwa kable z bagażnika z...
Zrób Kolego tak: http://obrazki.elektroda.pl/3809827100_1... Należy wykonać dwa takie układy; na przód jeden i na tył - jeden. Zasilanie daje Kolega według swego zamiaru: jeśli mają świecić TYLKO w czasie pracy maszyny, podłącza Kolega do zacisku stacyjki "15" lub "54". Gdy mają świecić i na postoju (załadunek itp.) - to zaraz za bezpiecznikiem...
Panowie możecie stosować + z kontrolki ładowania do sterowania przekaźnika praktycznie to przerabiałem i nie ma to wpływu na ładowanie oczywiście w samochodach gdzie D+ jest bezpośrednio podłączony do kontrolki Ładowania. To samo dotyczy kontrolki oleju i dodam że AC Białystok produkuje urządzenie APS 02 do świateł dziennych na 24V z 5 s zwłoką a po...
Jesteś pewny że nie jest uszkodzony ten przekaźnik?
Czy przekaźniki MT6 i typu 541/30A to przekaźniki samochodowe,czy elektroniczne i gdzie je można dostać?
tu nie chodzi o podtrzymanie,a przekaźnik z przerzutnikiem. Przerzutnik bistabilny mozna zrealizować za kości TTL lub lepiej CMOS,a przekaźnik to zwykły 561 elmot Mozna tez wykorzystać układ przekaxnika szyby tylneh ogrzewanej ford escort,sierra-podanie impulsu włacza i wyłacza przekaxnik
Witam. Założyłem do samochodu ciężarowego 6 halogenów LED 36 W . Pytanie jaki przekaźnik należy zastosować aby odciążyć instalację. Natomiast mam paski LED zamontowane i z czego słyszałem należy zamontować przekaźnik 551, czy ten przekaźnik da radę?
A uprawnienia do obsługi portu USB masz? Spróbuj odpalić ten programik z konta root. Jak zadziała, to znaczy że musisz zmodyfikować sposób dostępu do USB, np. dodając reguły w udev.
Muszą być 2 jedno stykowe ze stykiem przełączającym. Wtedy po wciśnięciu dowolnej liczby przycisków,ale większej niż 1 szyba się zatrzyma. Są przekaźniki samochodowe z takimi stykami mają symbol 541 lub 542 chyba, nie pamiętam dokładnie-zapytaj w motoryzacyjnym. Przekaźnik z nóżkami 30 ,87,87a i 55 56 chyba. ważne jest żeby miał styk 30,87a 87. są to...
Przekaźnik był wlutowany w płytkę drukowaną nietypowego przerywacza kierunkowskazów. Ktoś włożył bezpiecznik 30A, potem w czasie podnoszenia kabiny wyciągnęło przewód z lampy kierunkowskazów i zrobiło sie zwarcie. Na szczęście tylko styki w przekaźniku stopiło. Cewka tego przekaźnika miała 320 om. Z innego urządzenia miałem identyczny ale 12V, ten miał...
Witam, podłączyłem sobie światła do jazdy dziennej diody SMD w BMW e36 97r gdzie zastosowałem przekaźnik 561, podłączając go następująco: 30 plus po zapłonie 86 plus pozycje 87a plus światła dzienne 85 massa światła dzienne. Obrazek podglądowy: http://obrazki.elektroda.pl/9273768700_1... I nie wiem co się dzieje ponieważ gdy gaszę auto...
Dajesz przekaźnik typu 571(24V cewka) lub 561 (12V cewka), a na zasilanie cewki dajesz sygnał sterujący. Ot wielka filozofia. I żadne MOSFETy nie są potrzebne, bo cewka przekaźnika nie bierze więcej jak 0,1A. Tylko musisz ten multiwibrator zrobić dla 24V lub 12V.
Witam serdecznie.Zamontuj zwykły przekaźnik 541 i podłącz zacisk 85 do masy 86 do niebieskiego kabelka od alternatora,30 do akumulatora 87 do świateł.Pozdrawiam.
Jak rozumiem: Naciskasz przycisk, a sterownik temperatury włącza się na godzinę. Po godzinie układ wyłącza się, i oczekuje na ponowne załączenie zielonego przycisku? Jeżeli tak, zastosuj przekaźnik PCU-510 lub PCU-511 jeżeli potrzebujesz dodatkowych styków na przyszłość. Potwierdź to co napisałem wyżej, a narysuję schemat.
Spotykałem się z oznaczeniami styki NO/NC ,,zwierno rozwierny ,albo pospolite TYP 561.
Dwuobwodowe -561 elmotu.P
Tak. NC. I nie nadaje się do tych celów przekaźnik typu 541. Nie te parametry pracy.
Cześć, skorzystałem z Twojej rady, spojrzałem na schemat i znalazłem przyczynę,załączają się oba przekaźniki lecz w momencie załączenia przekaźnika Rel 901 następuje spalenie bezpiecznika Si 501 400mA, proszę o wskazówki.
Jeżeli nie chcesz wydawać dużo pieniędzy na sterownik, to potrzebujesz zaopatrzyć się w przekaźnik napięciowy, ze stykami pomocniczymi NO/NC i w nim ustawiasz progi zadziałania np. https://www.fif.com.pl/pl/przekazniki-na... i wykorzystujesz go do załączenia przekaźnika czasowego z funkcją cyklicznego działania...
Do załączania - przekaźnik Priorytetowy. Np F&F : http://www.fif.com.pl/lista_produktow/42 Nakładasz na kabel zasilający. Na podtrzymanie: http://www.fif.com.pl/produkt/36/571 W trybie H Na prośbę Zbigniew 400: Przekaźnik priorytetowy ~80 PLN, Czasowy UNI ~100 PLN
A może zaczniesz od naprawy oryginalnej instalacji? A dopiero potem modyfikuj. Wyobraź sobie sytuację że przy szybkiej jeździe giną Ci światła, bo włącznik odmawia współpracy... Średnio przyjemna okoliczność na krętej drodze, co do przekaźnika, 541 wystarczy.
Podaj więcej szczegółów - z czego są zasilane te halogeny (napięcie AC / DC?), jakiej są mocy? W czym to wszystko ma działać? Zasilane będą przekaźnikiem 551 poprzez wyłączniki i kontrolki Napięcie 24v Halogeny 48 watowe Wszystko to zamontowane jesr na samochodzie strażackim star 244. Pozdrawiam.
10A dla obciążeń rezystancyjnych (żarówka, grzejnik), a 3A dla indukcyjnych (silnik, transformator).
Masz szczęście, bo robiłem ostatnio coś bardzo podobnego w samochodzie terenowym. Tylko tam były trzy pary halogenów załączane niezależnie. U ciebie będzie to wspólne sterowanie. Możesz to zrobić na dwa sposoby - z "małymi" przekaźnikami: http://obrazki.elektroda.pl/8607435500_1... Tu masz trochę więcej, bo są jeszcze dodatkowe gniazda,...
Podłącz równolegle do klaksonu żarówkę z reflektora 12/55W
no ale ktore to są te styki robocze? 85 czy 87?
Witam!!! Kocioł ma 3 lata, zaczęły pojawiać się błędy 5p3, 5p6, 501. Pomogła wymiana przekaźnika zasilającego zawór gazowy.
Już problem z iskrzeniem chyba rozwiązałem ( nie sprawdziłem jeszcze). Okazoało się że mam inne przekaźniki :( jeden był dobry (561), ale drugi miał dwa wyjścia po 87 (bez "a"). Jutro kupię i zobaczę czy będzie działać. Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły co do umieszczenia siłowników na bramie, która się otwiera na zewnątrz posesji to bardzo proszę o wsparcie....
Zastosuj przekaźnik zwykły samochodowy 561 w obwodzie pompy paliwowej, który ją wyłączy po przełączeniu na gaz - tak jak Ci napisał janek1815. Jedynym skutkiem ubocznym takiego rozwiązania jest minimalne szarpnięcie autem w momencie przełączania z benzyny na gaz.Ale to chyba nie problem. U siebie zrobiłem tak samo i jest ok.
Takie które mają styki 87 i 87a, np. 561 dla 12V
Kabel niebieski ( za skrzyką,od bezpicznika,lub przekaźnika pompy ) przeciąć i w obwód wbudować przekażnik 541 (styki 30 i 87a-normalnie zwarte).Cewkę zasilać z elektrozaworu na parowniku (kable przeważnie niebieski i czarny) Idea jest taka że jak zawór dostanie napięcie (jazda na gazie) przekaźnik rozłączy obwód pompy.
W takim razie proponuję rozwiązanie które opisywałem tutaj. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Przekaźnik powinien być na 12V co myślę wynika z tego schematu , natomiast prąd styków zależy od tego co ma włączać. Stosowałem zarówno nietypowe przekaźniki na 12V ( cewka 300-500om ) jak również przekaźnik samochodowy np. 541 albo inny....
Zwykłe przekaźniki 541. Do 30 zasilanie z akumulatora przez bezpiecznik. Z jednego 87 jeden wiatrak, z drugiego przekaźnika drugi. 86 z obu przekaźników do masy, do 85 z wyłącznika. Między 85 jednego przekaźnika, a 86 drugiego wpinasz diodę 1N4007. O opornikach do diod poczytasz sobie w temacie w dzile, do którego masz link wyżej.
Witam, chciałbym się dowiedzieć gdzie mogę się podpiąć dwoma przekaznikami typu 551. Oba muszą mieć od dzielne zasilane i byc na bezpieczniku. Jest to star 244. Pozdrawiam.
dodatkowe styki przekaźnika podłączamy zamiast czujnika do sterownika tam, gdzie teraz jest czujnik W sumie racja, można zamiast wpinać się obwód sterownika rozłączyć go, a sygnał podawać przekaźnikiem. Wymagałoby to użycia dwóch przekaźników 541 bo przez wibracje (montaż w pojeździe) zwykły mały przekaźnik wielostykowy mógłby nie utrzymać styku w...
jak masz żarówki H1to prościej się już nie da :) ja zrobiłem kiedyś tak : ( zastosowałem przekaźnik 541 ale w bardzo uproszczonej formie tzn. pod 30 podłączyłem +12V z aku na bezpieczniku 15A - 86- masa z aku 85- wł. świateł sygnał + i 2x 87 przewody do H1 światła świecą na biało :)
Od czego zacząć szukanie usterki. Zacznij od końca, sprawdź przekaźnik REL 501.
przekaźnik przekaźnik półprzewodnikowy przekaźnik paliwo przekaźnik przekaźnik bistabilny przekaźnik
generator siglent zapis pamięci eeprom stare radia lampowe
thomson 32he5606 philips 55pfl6008k
Termet Silver Pro: Różnica P3 i P4 a buczenie Naprawa ładowarki Lux-tools: diagnostyka i wymiana elementów