Witam, W żadnym przypadku nie odważyłbym się tego zrobić. Ten przekaźnik jest przystosowany do współpracy z zewnętrznymi stycznikami z FeedBackiem. Poza tym kategoria łączeniowa AC-15 nie jest do tego.
F1-30A-silnik went. chłodnicy, podgrzewacz filtra paliwa F2-30A-regulacja silnika F3-7,5A-klimatyzacja F4-3A-dwupaliwowy system zasilania F5-7,5A-dwupaliwowy system zasilania F6-7,5A-skrzynia automatyczna, przekaźnik rozrusznika F7-7,5A-poduszka bezpieczeństwa, regulacja silnika, podgrzewacz filtra paliwa F8-7,5A-dwupaliwowy system zasilania F9-dioda...
Tylko jeszcze grzybek bezpieczeństwa w masę cewek. I bezpiecznik w razie przeciążenia silnika.
Moim zdaniem ten pierwszy błąd mówi o że sterownik nie widzi silnika. Skoro tylko on Ci został to tym się zajmij. Nie wiem co to za silnik ale zobacz czy da rade na krótko go odpalić, jak tak to problem w sterowniku. Może styki przekaźnika. Zazwyczaj jest tam mostek H do sterowania silnika a przekaźnik jest cały czas zwarty i jest dla bezpieczeństwa.
Masz wyjście na przekaźnik wielofunkcyjny. Możesz z niego załączać element włączający wentylator. Na przykład przekaźnik właśnie. Pamiętaj, żeby do układu podłączyć jeszcze jakiś wyłącznik bezpieczeństwa.
Na 100% trzeba dołożyć przekaźnik powietrzny 8kW, bo nie spotkałem się z wyłącznikiem bezpieczeństwa (grzybek) na 50A. Tylko myślę ze podałeś złą moc silnika bo silnik jedno fazowy mocy 4kW przy rozruchu szarpie z sieci ok 50A :D
Zasilanie styczników (wszystkich) dajesz przez styczniki bezpieczeństwa, to samo dotyczy zasilania falowników. Ja najczęściej zdejmuję zasilanie z transformatora separującego (220V/220V lub 400/220V) który zasila styczniki sterujące oraz z obwodu zasilającego bezpośrednio te styczniki. Obwód emergency_stop oczywiście zdublowany!(dwu przewodowy). Do...
Z tego co zrozumiałem, to wyłącznik silnikowy jest połączeniem stycznika i przekaźnika termicznego. Tak, w zasadzie tak. Są nawet współczesne odpowiedniki czegoś takiego jak pokazałeś - stycznik i dedykowana do niego dostawka z wyzwalaczami termicznymi. Oczywiście możesz go zastąpić wyłącznikiem silnikowym jak na drugim zdjęciu, jeżeli nie potrzebujesz...
Mówisz i masz :-) http://obrazki.elektroda.pl/5711479800_1... HG- wyłącznik główny F- wyłączniki nadmiarowe "bezpieczniki" uwaga! Wyłączniki modułowe tzw "eski" na prąd stały tylko w wykonaniu DC, typowe instalacyjne nadają się tylko przy napięciu 24V DC. SB- wyłączniki bezpieczeństwa tzw grzybki S1, S2 - przyciski START (W LEWO, W PRAWO)...
...I tutaj pytanie, czy wchodzi w grę układ taki Przekaźnik bezpieczeństwa ->PLC-> Falownik? ...Mamy 2 kategorię zatrzymania więc NIE odłączamy zasilania od układu. Myślałem też po prostu nad układem takim że po prostu przekaźnik bezpieczeństwa steruje stycznikiem mocy i odłączy falownik z zasilania, ale czy falownik będzie wstanie wyhamować silnik...
Ustaw tak by przekaźnik pracował " przyciągał" podczas pracy silnika Powodem tego. - oszczędność akumulatora -bezpieczeństwo jest w stanie spoczynku jak nie będzie nikogo w aucie . - bezpiecznik w obwodzie zasilania też byłby potrzebny .
Chciałbym zapytać jak powinno wyglądać prawidłowe zabezpieczenie całego systemu (cena nie gra roli) w przypadku gdy wymagane jest zainstalowanie 3 wyłączników bezpieczeństwa i 3 wyłączników krańcowych. W przypadku silnika wpiętego bezpośrednio do sieci rozumiem, że stosuje wyłącznik silnikowy + stycznik sterowany z przekaźnika bezpieczeństwa? Kolego...
Witaj Kolego jak widać na fotografiach uszkodzenie przekaźników relpol jest po stronie wykonawczej. Oznacza to, że musiał płynąć przez dłuższy czas prąd większy jak 5A. Nie znam Twojego układu, ale dla bezpieczeństwa przed wymianą sprawdź moce urządzeń odbiorczych , a w szczególności samego silnika. Jeżeli będziesz blisko dopuszczalnej granicy to zmień...
Faktycznie Panowie, my sie rozpisujemy jaki przekaźnik można użyć, a być może należy w tej aplikacji urzyć stycznika który ma zestyk pomocniczy na stałę mechanicznie połączony z zestykami głównymi bo bedzie tego wymagała aplikacja (wyliczona kategoria bezpieczeństwa)
Witam Tak się nie robi zasady bezpieczeństwa, mogłeś podłączyć równolegle małą żarówkę 230V jeżeli nie zaświeci lub będzie się zażyć to szukaj w sterowaniu, przekaźnik styki lub mikroprzełącznik lub po przewodach co steruje silnikiem.
Bezpośrednio nie dopiszez Smilo do Portosa (inne typy dróg radiowych). Możesz użyć dodatkowego zewętrznego odbiornika : - Nice - np SMX2 - podłączonego do Portosa ale - sterowanie Portosa jest na 230V więc musisz do odbiornika dostawić zasilaczyk 24V a dla bezpieczeństwa (230V) do wyjśc odbiornika dodać przekaźniki separujące. - Lepiej uzyć odbiornika...
Hmm, poskładałeś to i działa? 1) wygląda na to że jak przytrzymasz STOP i wciśniesz start, masz szansę podać "fazę" na pozostałe przekaźniki i uruchomić silnik, a tak być nie powinno ze względów bezpieczeństwa. 2) na schemacie nie widać użycia styków czasówki 3) 1. Silnik włączy się gdy poziom w małym zbiorniku spadnie - dolny czujnik otworzy obwód....
Niestety przekaźnik bezpieczeństwa na oko niczym się nie różni od dużo tańszego zwykłego, poza ceną. Ten "sterownik" to nie przekaźnik bezpieczeństwa, układ pilnuje tylko aby oba silniki "równo" podnosiły łapy podnośnika i też działa z jakąś dokładnością biorąc pod uwagę sterowanie stycznikowe. Umyć tą elektronikę, sprawdzić podstawowe rzeczy - bezpieczniki,...
Można dać przekaźnik. Lub dwa dał pełnego bezpieczeństwa. Ale jeden wystarczy.
1.Wyłącznik awaryjny-grzyb powinien być koniecznie, wyłączać ma obwody urządzenia które stanowią zagrożenie lecz nie odcina zasilania PLC (np ma rozłączyć zasilanie silnika ale nie obwody sterujące np PLC tylko bezpośrednio tor zasilający) Podniesienie pokrywy raczej powinno być taka samą reakcją jak zadziałanie grzyba. 2.To określa kategoria bezpieczeństwa,...
Błąd czujnika to E03, akurat to sprawdzałem. Tu jest lista błędów : E1 – Błąd komunikacji E2 – Błąd podłączenia silnika E3 – Błąd czujnika prędkości E4 – Błąd przekaźnika E5 – Błąd przeciążenia prądowego E6 – Błąd nadmiernej prędkości pasa E7 – Błąd klucza bezpieczeństwa co prawda dotyczy to York'a...
Witam! Piszę gdyż mam wielki problem na mojej ukochanej uczelni z zaliczeniem jednego przedmiotu. Mam wykonać mały projekt - układu zabezpieczeń z ryglem 4 kategorii. Założenia projektu: silnik 18 kW, ma być badane czy silnik się kręci poprzez pomiar napięcia na silniku, dopiero gdy silnik się zatrzymuje rygiel może być zwolniony. Do tej pory stworzyłem...
Jak kolega wyżej wspomniał jak E-Stop to dodatkowo przekaźnik bezpieczeństwa z funkcją manualnego resetu :D
Okazało się, że przekaźnik R1 szaleje podczas gaśnięcia silnika, gdy włącznik bezpieczeństwa jest zwarty, ten podłączony do PINu 8 i 10, nie wiem czy to jest tak jak myślę, ale chyba poprostu przekaźnik dostaje plusa z silnika i dlatego tak bzyczy. Dioda ładowania nadal świeci, w sumie co sprawia, że ona powinna gasnąć po odpaleniu silnika???
Witam, Mam takie pytanie odnośnie obliczeń w układach bezpieczeństwa maszyn. Mam np. krańcówkę na osłonie, przekaźnik bezpieczeństwa i stycznik silnika. Wszystkie z tych elementów mają swoje parametry PFHd, MTTFd, PL i DC. Zakładając że jest jedna krańcówka, wiadomo jeden przekaźnik, i jeden stycznik to sprawa jest prosta jeżeli chodzi o obliczenia....
Witam, Chciałbym sterować swoim silniczkiem poprzez PWM generowanym przez sterownik. Mam pewien problem, ponieważ silnik widocznie pobiera więcej prądu niż może dać wyjście sterownika i sterownik wywala error. Nie dzieje się tak zawsze, ale dla bezpieczeństwa zastosowałem przekaźnik. Jest jakiś sposób, aby sterować silnikiem przez przekaźnik i jednocześnie...
Jeśli chodzi o silnik 3fazowy to najprostszym rozwiązaniem jest stosowny przekaźnik. W tym przypadku stycznik 3f z trzema stykami mocy dobrany do prądu silnika. Dodatkowo zabezpieczenie nadprądowe + zabezpieczenie termiczne lub zintegrowane zabezpieczenie silnikowe. https://www.google.pl/search?q=styczniki...
To jest coś niekompletny schemat.Sterowanie(START)silnika jest uruchamiane za pomocą przycisku S-3 o stykach 13-14.Lecz żeby sterowanie się załączyło musi być zwarty styk CU-1.Ten styk wyłącza sterowanie oprócz S-2(przycisk bezpieczeństwa,lub STOP).Przekaźnik dodatkowo posiada zacisk (S)który być może po zwarciu ,lub podaniu impulsu spowoduje zadziałanie...
Możesz napisać, skąd ecu bierze info, kiedy ma włączyć wentylator chłodnicy i co to jest za czujnik przy chłodnicy, o którym pisze autor postu. Z czujnika temperatury cieczy chłodzącej, znajduje się w okolicach termostatu. Sygnał pobierany jest do komputera silnika i odpowiednio obrabiany. Gdy wartość z czujnika zgodzi się z wartością zapisaną w pamięci...
Nie napisałeś o jaki samochód chodzi, jeśli auto jest na wtrysku i ma elektryczną pompę paliwa to najlepszym wykładnikiem pracującego silnika jest właśnie przekaźnik od pompy. Jeśli silnik pracuje - przekaźnik jest załączony, jeśli zanikną impulsy z czujnika obrotów, to ECU automatycznie odcina pompę ze względów bezpieczeństwa (np. wypadek). Na cewce...
Pytanie czy pod styk nr 3 lepiej podłączyć napięcie (L) 240V czy neutralny (N), czy niekoniecznie ma to znaczenie który gdzie, bo przerwa i tak będzie w zależności od podłączenia? Dla działania silnika który będzie podpięty nie ma to znaczenia. Lecz ze względów bezpieczeństwa połącz tak że od silnika przekaźnik odłączał przewód fazowy.
Witam. Program sterownika musi przewidywać uaktywnianie wyjścia odpowiadającego za włączenie stycznika. Jeśli sterownik ma wyjścia przekaźnikowe o odpowiedniej obciążalności to styk odpowiedniego wyjścia można zastosować bezpośrednio. Można też zrobić to, dla wydłużenia trwałości styku, za pomocą przekaźnika pośredniczącego. Taki przekaźnik stosujemy...
wielkie dzięki nigdzie tego nie mogłem znaleźć o tym zmianki Dodano po 3 następuje aktywacja głównego wyłącznika bezpieczeństwa szafy sterowniczej. A tak btw. to jakiego efektu kolega by oczekiwał po użyciu przycisku emergency stop? To element, który powinien być używany wyjątkowo, przy sytuacjach zagrożenia, a nie z wygody, dla szybkiego czy łatwego...
(pompa 1,5KW wg opisu pobiera 10,88 A Do zasilania silnika służą styczniki a to co pokazałeś to przekaźnik . Przekaźnik ma sterować stycznikiem pompy. Tu na szybko schemat jaki możesz wykorzystać do połączenia przez elektryka tej pompy. Styki 4 lub 8 podłączasz w zależności od tego czy chcesz wyłączyć pompę lub załączyć po zadziałaniu poziomu zbiornika....
Powiedzcie Panowie dlaczego w róznego rodzaju maszynach wyłącznik bezpieczeństwa (awaryjny) jest wpięty w początek obwodu sterowania?. Wracając do mojej propozycji to nic nie stoi na przeszkodzie żeby włącznik bezpieczeństwa wpiąć w obwód zasilania silnika, pod warunkiem że wyłącznik jest zaprojektowany na wysokie prądy. Zazwyczaj wyłącznik awaryjny...
Triaki nie lubią obciążeń indukcyjnych, prąd nie płynie wtedy w parze z napięciem. .... Oraz sprawa podstawowa - nie wolno robić ,,odcięcia bezpieczeństwa" na elementach półprzewodnikowych i kropka.
a ja powiem szczerze, że do końca nie czuje roli przekaźnika bezpieczeństwa. Np przyklad z mojego obrazka: http://obrazki.elektroda.net/79_12565744... Jest to układ kategori 2. Ale jak na moje oko to ten przekaźnik siemensa można by spokojnie zastąpić zwykłym przekaźnikiem. Bo po co mi przekaźnik bezpieczeństwa skoro jak sie skleją styki K1 to silnik...
Brawo Kol. Alana - faktycznie zrobiłem błąd...-( Gwoli poprawienia się - troszkę zmodyfikowany schemat. http://obrazki.elektroda.pl/6752912200_1... Dla celów bezpieczeństwa maszyny warto by sterowanie zrobić na 24 Vdc, przekaźniki 2P (jeden styk do samopotrzymania, drugi do sterowania 230 Vac dla styczników), zastosować czujniki indukcyjne...
Ja na schematach używam takich oznaczeń: K - cewka przekaźnika, stycznika i ich styki KT - cewka przekaźnika czasowego i jego styki S - przyciski Q - wyłącznik, rozłącznik QM - wyłącznik silnikowy F - bezpiecznik H - lampka M - silnik BE - przycisk bezpieczeństwa U - zasilacz Wraz z kolejnymi liczbami. tak żeby było wiadomo, która cewka jest od którego...
Czy przypadkiem w obwodzie resetu przekaźnika bezpieczeństwa nie musi być wpięty zestyk NC stycznika załączającego silnik? (K1) Nie wiem jak w tym modelu ale w tych z którymi ja się spotkałem wciśnięcie resetu podczas normalnej pracy powodowało chwilowe wyłączenie i włączenie styków wewnętrznych przekaźnika bezpieczeństwa. I tą żarówkę włączoną w szereg...
A jakiś softstart tam wkładasz? Bo pchanie się w handel urządzeniem z jednofazowym z silnikiem 3kW bez softstartu zaowocuje lawiną reklamacji ("panie, korki mi na słupie wybiło, do energetyki musiałem dzwonić, pół dnia bez światła, krowy ręcznie musiałem doić"). Dodano po 2 Reasumując - minimalne wyposażenie elektryczne powinno zawierać: - stycznik...
Aby zapewnić wszystkie funkcje i odpowiednie zabezpieczenia powinieneś zainwestować nie w zwykłą radiolinię, lecz w (nawet najprostszą) centralę do bram przesuwnych na 230V~ z wbudowanym odbiornikiem radiowym i pilotami w zestawie (są takie dostępne w cenie niewiele wyższej od radiolinii). Pod taką centralę w miejsce silnika na 230v~ podłączasz przekaźniki/styczniki...
Witam.Być może komuś przyda się informacja zwiazana z moim problemem w X3. (Silnik 2.0d M47) -2005 r Wielu użytkowników modelu e83 z silnikiem diesla ma problem z uruchomieniem silnika,przykładowo po postoju w nocy kiedy rano uruchamiamy zimny silnik zapala on ale po 2-3 sekundach gaśnie.Uruchamiamy silnik ponownie i później już nie ma tego problemu....
Witam. Poszukuję jasnej odpowiedzi, czy w nowych maszynach musi być przekaźnik bezpieczeństwa? Oraz czy musi być wyłącznik główny zamontowany na szafie. Maszyna to szafa sterownicza oraz jeden silnik napędzany falownikiem moc 11kW. Proszę również informację gdzie można znaleźć podstawę prawną określającą w/w zagadnienia.
Jeżeli wyjścia z PLC mają obsługiwać inne obwody bezpieczeństwa- to nie możesz tak zrobić. Możesz podać jakiś przykład. Wyjścia mają obsługiwać podzespoły wykonawcze: elektrozawory, i silniki (te są zasilane po dodatkowym styczniku głównym).
Może być problem z tym wyłacznikem bezpieczeństwa. Albo coś za przekaźnikami albo czym tam to to załącza. Trochę dziwne, że wywala korek na grillu bo jedyny wspólny element poza wyłącznikiem to .. silnik od talerza i oświetlenie. Fotka elektroniki może by się przydała.
Gdzie mieści się przekaźnik ESP i bezpiecznik w Citroen Berlingo 2009 1,6 benzyna? Witaj! Rozumiem Twoje pytanie dotyczące lokalizacji przekaźnika ESP oraz bezpiecznika w Citroen Berlingo 2009 z silnikiem 1,6 benzyna. Z chęcią pomogę Ci znaleźć odpowiedzi, które potrzebujesz. W przypadku Citroen Berlingo, i wielu innych pojazdów, lokalizacja przekaźników...
Chce otrzymać więcej energii niż dostarczy do układu, który ma zamiar zaprojektować. Istnieją ciekawe układy z magnesami. Np. kobaltowe przekaźniki bezpieczeństwa w oparciu o punkt Curie. Cechują się one wysoką one niezawodnością i ponoć w energetyce jądrowej się stosuje. Może autor pracuje nad czymś takim?
Można zrobić na przełączniku pozycji, np. https://www.piekarz.pl/pl/?item=17448 Wybierasz pozycję; kontrolka diodowa pokazuje którą; naciskasz Start i wózek jedzie, aż do napotkania danej/przypisanej krańcówki. Krańcówka rozwiera podtrzymanie przekaźnika R01 lub R02. Niestety nie wiem jak skomplikować układ ;) - aby był tylko jeden przycisk START, a...
Witam! Mam taki problem, zdarza się, że po przekręceniu kluczyka na zapłon nie wyświetla się przebieg za to wyświetlają się błędy immo/powietrza/silnika/skrzyni/blokady/h... Po jakimś bliżej nie określonym czasie "pstryka" przekaźnik R11 (bezpieczeństwa i autoryzacji przechyłu kabiny) i pojawia się przebieg i znikają wszystkie błędy, auto normalnie...
Słuchaj blokada drzwiczek to nic innego jak zamek elektromagnetyczny z zapadką sprawdzenie raczej poprzez pomierzenie rezystancji multimetrem na przejście lub w też w inny sposób czy napięcie dochodzi do zamka pomiar napięcia woltomierzem . Bo może być tak ze zamek elektromagnetyczny nie zamyka zapadki i sterownik modułu procesor widzi jako otwartą...
Witam! Mam taki problem, projektuję maszynę służącą do badań ciśnieniowych. Ciśnienie wody rzędu 1000-2000 bar wytwarzane jest za pomocą multiplikatora hydraulicznego. Element będzie badany w zamkniętej komorze, która będzie zabezpieczona wyłącznikiem bezpieczeństwa z kluczykiem połączonym z przekaźnikiem bezpieczeństwa. Badanie ciśnieniowe będzie mogło...
Schemat nie jest ok. Przycisk reset nie służy do wprowadzenia maszyny w stan pracy. A w tym układzie po resecie przekaźnika bezpieczeństwa ( taka jest jego prawidłowa nazwa) zaskoczy stycznik i silnik pracuje. |To jest złe rozwiązanie. Na necie są rozwiązania z funkcją start/stop, którą należy wpiąć za przekaźnikiem bezpieczeństwa. Jeżeli stycznik posiada...
A brałeś pod uwagę warunki zasilania jednokrotność rozruchu wszystkich silników na raz ? W zależności co to za maszyna może warto rozważyć rozruch kaskadowy lub z użyciem sofststartów. A co do grzybków bezpieczeństwa przy tego typu instalacjach raczej powinno się montować przekaźnik bezpieczeństwa z dwukanałową kontrolą zadziałania grzybków .Z świadomym...
Czy kolega się nie pomylił? Są softstarty PSR, PSS, PRT, o PSB nic nie wiem. Zapewne chodzi o PSR9, więc tak, wyłącznik silnikowy należy zostawić, modele PSR nie mają nastawy prądu. Co do przekaźników, jeden sygnalizuje BIEG, drugi oznaczony jako TOR (dostępny od wielkości 25A, czyli w PSR9 go nie ma), sygnalizuje koniec rozruchu. Chociaż w manualu...
Może poprzez styk NC grzybka zasilić przekaźnik; z kolei jego styk NC na S6 falownika. FINDER ma przekaźniki 2P "białe"/24 Vdc, które można stosować do obwodów bezpieczeństwa Najlepszy przekaźnik do obwodów bezpieczeństwa niczego tu nie zmieni, w tej aplikacji do szybkiego zatrzymania wystarczy zwykły do odwrócenie styków. Jak jest miejsce w przycisku...
Sprawdz główny przekaźnik, on steruje pompką paliwa i zespołem sterowania silnika
Pod pokrywą silnika z prawej strony bezpiecznik F2 - 15A. Do sprawdzenia wyłącznik bezwładnościowy - bezpieczeństwa pompy paliwa ( wystarczy wcisnąć ) i przekaźnik pompy ( potrafią się wytopić styki w kostce).
Kumasz dobrze, podłączenie ok. Tylko sprawdź pojemność kondzia z oryginalnym 741 ( nie pamiętam i mogę się mylić ale czy nie ma być w okolicach 8 mkf- sprawdź.... nie może być ani większy ani mniejszy tylko dokładnie taki jak zaleca producent - w tym przypadku większy nie znaczy lepszy....) . I jednak uwaga - ja osobiście olewam narzucone prawidła i...
16A to maksymalne obciążenie jakie ten przekaźnik powinien wytrzymać. Z doświadczenia wiem, że dotyczy pojedynczych załączeń, a nie regularnej pracy. Oczywiście, często przekaźniki takie wytrzymują podane obciążenia ale często też nie wytrzymują, co może skutkować pożarem lub awarią instalacji. Zdecydowanie bliższe prawdy jest założenie, że te przekaźniki...
Z tego wynika, że układ powinien być bez stycznika? Powinien stycznik zawierać, ale odpowiednio podłączony. Po drugie, czego nie napisałem wcześniej - mieszasz symbole ze schematu ideowego i montażowego. Narysuj ten przekaźnik czasowy tak jak narysowany być powinien. Zadaniem układu jest: - załączenie silnika po jakim czasie, - wyłączenie silnika po...
A rozważałeś dołożenie do każdego z silników 3f takiego zabezpieczenia? Np wykonanie dodatkowej puszki przy silniku z termikiem.
Nie podałeś prądu znamionowego silników. MDL740 to wyjścia tranzystorowe 0,5A. Podłącz przez przekaźniki - dla bezpieczeństwa modułu MDL740.
Napisałem wyżej 2000zl Jakiś prosty PLC to 500 powiedzmy. Do sterowania silnikiem falownik, kosztuje niewiele więcej niż dwa solidne styczniki. Enkoder, osprzęt typu przyciski, stycznik hamulca, zasilacz. Przekaźnik bezpieczeństwa. Dodaj do budżetu drugie tyle to może ńa graty starczy. A gdzie sam montaż i oprogramowanie. Taniej się niestety nie da...
Moderator ma rację, chociaż na wsi przy taśmociągach do składowania ziemniaków na pryzmy czy w hali rzadko spotyka się sygnalizacje wyprzedzającą :) - większość sprzętu pracuje już lata :). Wracając do tematu sterowania ręcznego: Włączenie: 1 przycisk - M1/M2 - ON 1 przycisk - M3 - ON Wyłączenie 1 przycisk - M2 - OFF 1 przycisk - M1 - OFF 1 przycisk...
Koledzy wybaczą ale obawiam się że niekompletny "schemat" montażowy kolegi Tygrys3k79 zawiera kilka poważnych błędów: - przewód neutralny do silnika ! - brak zabezpieczenia silnika/urządzenia (bezpieczniki w obwodzie roboczym, wyłącznik silnikowy lub przekaźnik termiczny) - brak wyłącznika głównego - brak wskaźnika zasilania (lampki) - brak wskaźnika...
Silniki po 45W x 4 szt. = 180W 180W przy 12V daje prąd 15A. To bardzo dużo Trzeba zastosować przekaźniki samochodowe o odpowiednio dużej zdolności łączeniowej, w porównaniu z niektórymi silnikami w samochodzie - 180 W to mała moc. a sumaryczny prąd będzie jeszcze większy przy przeciążeniu lub uszkodzeniu silnika ( silników ). Rozwiązaniem jest bezpiecznik....
Przekaźniki przekaźnikami, ale tam jest jeszcze cała zgraja elektroniki.....po co ? Osobiście zrobił bym tak - do cewki każdego przekaźnika przylutował bym LEDa z rezystorem 1 kΩ (polaryzacja !) i zaobserwował, jak i co daje to PCB przy naciskaniu przycisków pilota. Tam najprawdopodobniej jest zabezpieczenie nadprądowe dla silnika i trzeci przekaźnik...
Witam Koledzy możecie mi doradzić na temat czujnika magnetycznego. Poszukuję takiego który mógłbym wmontować w drzwi i będzie się on komunikował z przekaźnikiem bezpieczeństwa. Musi być na 24VDC. MUSI być bezpieczny. Jeszcze pytanie. Czy czujnikom magnetycznym można ufać. Chodzi mi o takie czujniki http://www.assemtech.co.uk/productpages/...
(...) odłącz M1 (silnik esteira) c) W kolejności F1 należy podłączyć M2 (wentylator) i akwedukt. d) M2 i akwedukt muszą pozostać podłączone przez 10 sekund. e) Po 10 sekundach M1 rusza i kontynuuje w kierunku od punktu 1 do punktu 2. f) Po zakończeniu tego etapu, F4 (koniec kursu) zdejmuje M1. Określiłeś sekwencję operacji przenoszenia elementu ze...
Sprawdź dokładnie bezpieczniki (nie tylko wizualnie): -F39 deska rozdzielcza(5A), -F5(30A) komora powietrza, -przekaźnik nr.5 oraz bezpiecznik F3 komora silnika. Zewżyj zaciski 3 i 5 w podstawie przekaźnika pompki paliwa, pompka powinna pracować. Nie wiem czy w tym modelu występuje wyłącznik bezpieczeństwa pompki paliwa!
Dziękuję za informacje. Problem dawno rozwiązany, więc zamykam temat. Ps. spectrum1(at) ... Jeżeli wyłącznik bezpieczeństwa zadziała, silnik przestanie pracować. Odblokowanie nie polega na wymianie, wystarczy że go wciśniesz i jedziesz dalej. :)
Wszyscy chcieli dobrze a wyszło jak zwykle nie chodzi o zniechęcanie kogoś do własnych konstrukcji tylko zawsze najpierw warto zaznajomić się jak działają "oryginalne rozwiązania " czy ma sens budowa danego urządzenia samodzielnie czy lepiej zakup gotowego , oraz sprawa bezpieczeństwa własnego i innych użytkowników chyba nie trzeba tłumaczyć co może...
kol. madamsz1 - jest więcej urządzeń do jednoczesnego zatrzymania awaryjnego. Jak jest jeden element do zatrzymania to nie ma tematu. Jednak jeśli mam np. 5 silników, które są sterowane z stycznika, 5 falowników i np. 5 elektrozaworów to jak to rozwiązać z jednego przekaźnika bezpieczeństwa? Jakoś to rozdzielić? Dać jeden główny stycznik na wszystko,...
Tylko gdzie to wszystko kupić ? A można zastosować przekaźniki SSR ? Przydał by się jeszcze jakiś prosty schemat, trochę więcej szczegółów. Doświadczenie w takich sprawach nie mam żadnego, stąd takie pytania ad1-w każdej hurtowni elektrycznej ad2-różne rzeczy można stosować trzeba wiedzieć do czego ad3-co to za urządzenie, poza obwodami siłowymi i...
Witajcie. Na schemacie poniżej styki 23-24 przekaźnika bezpieczeństwa idą do sterownika PLC (sterownik informuje o otwartej pokrywie maszny) a styki 13-14 idą w szereg ze stycznikiem załączającym silnik maszyny. Pokrywy maszyny są ryglowane. Jaki jest sens stosowania w tym przypadku przekaźnika bezpieczeństwa, skoro można go zastąpić zwyklym przekaźnikiem...
Niezłym rozwiązaniem byłoby zastosowanie wyłacznika lub rozłącznika z cewką wybijakową aktywowaną przez obwody (np. tzw. przekaźnik "NOT AUS") bezpieczeństwa. Z moich wiadomości wynika, że samo zdjęcie sterowania przez PLC nie wystarczy - może się uszkodzić. Dobrym kompromisem jest zdejmowanie zasilania +24 V DC z karty wyjściowej PLC. Jeśli maszyna...
Witam. Na stronie www.moeller.pl znajdziesz dużo na temat bezpiecznego sterowania wraz ze schematami. Na www.automatykaonline.pl też dużo ciekawych rzeczy. P.S. Pisząc o przekaźniku bezpiecznikowym miałeś na myśli przekaźnik bezpieczeństwa czy faktycznie jest coś takiego o czym nie wiem? Pozdrawiam.
Przyciski bym rozmontował, wyczyścił i złożył. Jeśli to nie ma pracować realnie, to zapewne wystarczą preparaty typu kontakt, ewentualnie przetarcie styków drobnym papierem ściernym. Stycznik może nie działać bo cewka uległa przerwaniu (łatwo wykryć) albo jest brudny, albo styki się skleiły. Sklejone styki często da się na siłę rozerwać i po wyczyszczeniu/wygładzeniu...
Witam, tez dodam swoje trzy groszy do tematu .Jeśli już ktoś będzie robił takie sterowanie to powinien pamiętać o zastosowaniu przekaźników bezpieczeństwa 4 kategorii .Dodatkowo układ zasilania silnika i układu wykonawczego powinien też być dwutorowy (dwa styczniki na 1 silnik itd. ).Ponadto trzeba zastosować ochronę koła zamachowego i mechanizmu suwaka...
Wszystkie te małe tranzystor są sterowane małymi prądami, a jeśli chciałbym za pomocą np. mikro kontrolera sterować większym prądem a nawet i zmiennym to gdzie szukać na ten temat teorii? Nie wiem czy teorii czy bardziej praktyki - jest wiele schematów gdzie mikro-kontroler steruje większa mocą: - silniki krokowe - silniki napędu robotów - lampki choinkowe...
Mozna powiedziec ze jest to suwnica...Dokładnie to pila ktora porusza sie na suwnicy lewo prawo i na szynach przod,tyl a suwak gora dol chodzi plus start/stop pila:]Nie mam pojecia jak sie zabrac do tego...Zrobilem sobie spis co mi bedzie potrzbne...Ale watpie ze dobrze:)Jesli bedzie trzeba podac jakie silniki beda obslugiwne to podam...Na zakladzie...
Układ w porządku Nie wiem tylko po co przekaźnik Prądy rozruchowe silnika z układem sterowania nie mają nic wspólnego - to kwestia doboru odpowiedniego stycznika jako K1 z jednym stykiem pomocniczym. pozdrowienia. PS : dochodzi kwestia bezpieczeństwa maszyn - powinien być dołożony przycisk bezpieczeństwa ( oprócz istniejących ) jako pierwszy od strony...
Tak. To znaczy problem rozwiązany w ten sposób, że skopiowałem układ zwiększenia obrotów (płytka drukowana z dwoma rezystorami, kondensatorem elektrolitycznym i kilkoma przekaźnikami z oryginalnej zabudowy. Ale jak działa ta regulacja - nie wiem. Nie mam schematu ani dokumentacji Nissana Cabstara w wersji F24 jak pamiętam. Jak pisałem w pierwszym poście,...
Dokładnie tak będzie. Co w przypadku jeśli nastąpi awaria przekaźników? Schemat to tylko schemat. To nie jest urządzenie. Spełniające warunki bezpieczeństwa. spełniające wymagania. A co z PE w tej instalacji ? Do zasilania silnika jest N. PE z niego się nie wydzieli. Bardzo wątpliwe,żeby silnik był w 2 klasie. Wolno połączyć PE w wielu obiektach ?...
Czasem grzyb może być również wpięty w obwód bezpieczeństwa napędu. Tutaj zdecydowanie przycisk musi być bistabilny. W kontekscie obwodu bezpieczenstwa napędu: Rozumiem, że taki grzybek jest wpięty w obwód sterujący przekaźnika bezpieczeństwa, którego obwod roboczy jest w szeregu z obwodem roboczym innego przekaźnika, sterowanego juz z np. poziomu...
https://obrazki.elektroda.pl/7810772800_... AI: Czy znasz markę lub model przekaźników lub urządzenia, którego są częścią? Jest w pralce Daewoo DWD-M1031 Dodano po 4 Wstępna ocena dostępnych informacji . Dostarczono zdjęcia płyty sterowania z pralki Daewoo DWD-M1031, na których widać dwa przekaźniki oznaczone etykietami: - MU1031_U0_6 (C/S:...
Po sprawdzeniu szczotek, tachogeneratora i okablowania do silnika okazało się, że zawodny okazał się przekaźnik silnika na płycie elektroniki. Wymiana dość nieprzyjemna, gdyż płytka wyświetlacza wklejona po bokach, ale po delikatnym podcięciu udało się wyjąć. Płyta z przekaźnikami cała zalana więc wyjęcia nawet nie próbowałem. Jedyne moim zdaniem rozsądne...
Jakie przekaźniki będą dobre do sterowania roletami zewnętrznymi z podtrzymanie do puszek podtynk sterowanie dwa przyciski do jednego silnika? Zastosowałem R1-UNI i nie mam podtrzymania. Czy Ktoś może mi pomóc? (at)ElektrodaBot AI: Jaki jest model i marka silnika rolet zewnętrznych, które chcesz sterować? ST2000 AI: Jakie są specyfikacje elektryczne...
Jeśli czujnik jest sprawny to poziom płynu w zbiorniku wyrownawczym opada niemal do dna lub bardziej. Jeśli nkesprawny to dla bezpieczeństwa silnika napraw. W tym aucie układ chłodzenia wariuje przy usterkach, wyciekach lub zapowietrzeniu, ta kontrolka nie jest niepotrzebnym bajerem.
Żeby zmieniało biegunowość silnika w trakcie jazdy? Przecież to bez sensu, po puszczeniu gazu będzie przecież jechał do tyłu. Jak już mówiłem najsensowniejszym wyjściem jest zwarcie wyprowadzeń silnika rezystorem, a załączanie go za pomocą przekaźnika. Najlepiej dla bezpieczeństwa też drugim przekaźnikiem rozwierać jeden biegun z kontrolerem, aby w...
Jeśli ma to tylko zabezpieczyć przed ponownym włączeniem silnika, to proponuję wykonać z dodatkowego przekaźnika i przycisku zatrzask. Tym dodatkowym przyciskiem załączasz przekaźnik oraz wykorzystujesz jeden ze styków NO przekaźnika do podtrzymania zasilania na cewce przekaźnika. Przez drugi ze styków NO puszczasz obwód przycisku włączającego silnik....
Wiem o tym , że "oparcie" na stycznikach i przekaźnikach jest do zrobienia - z tym nie będę miał problemu ale obawiam się , że będzie to droższe rozwiązanie niż zlecenie aplikacji opartej na jakimś PLC. A wziąłeś pod uwagę późniejsze modyfikacje i serwisowanie? Bez schematu jest to praktycznie niemożliwe jak ktoś nie miał z maszyną nic do czynienia....
Witam mam pytanie Juzek55 czy wentylator załącza się po włączeniu samej klimatyzacji (a po wyłączeniu klimatyzacji się wyłącza) nawet jeśli silnik jest zimny oraz który przekaźnik mostkujesz (w którym miejscu znajduje się ten przekaźnik)
Myślę, że ten zespół może działać z wentylatorem: Zrobiłem testy z suszarką do rąk, ponieważ nie mam wentylatora i mogę potwierdzić, że ta konfiguracja działa tylko wtedy, gdy przełącznik ścienny jest zamknięty. Urządzenia prądu przemiennego nie działają z jednym półcyklem. https://www.elektroda.com/rtvforum/viewt... Pozdrowienia...
Witam ..wysokiego napięcia skąd wychodzi zasilanie na silniki itp. ... być zrobiony prosty układ podtrzymania? Fafiks Po pierwsze to jest średnie napięcie, /wysokie zaczyna się od 60 kV /, po drugie nie układ podtrzymania a układ pośredniczący. Jak najbardziej trzeba zaprojektować układ gdzie PLC załącza przekaźnik /u nas stosuje się małe styczniki/...
To rozwiązanie jest jednak wadliwe poniewąż istnieje możliwość jednoczesnego załączenia przekaźnika odpowiadającego za podnoszenie jak i za opuszczania rolety Połącz przekaźniki według tego schematu i będziesz fizycznie zabezpieczony przed podaniem zasilania na zamykanie i otwieranie naraz. https://obrazki.elektroda.pl/5754541800_...
Hej, Dziękuje za soft i przykładowe schematy. W międzyczasie się dopytałem profesora o kategorię i funkcję bezpieczeństwa no i krótko mówiąc stwierdził że jestem kumaty bo pytam o te rzeczy. No i dołożył mi do rysunku warunki abym nie miał za mało. Oto dodatkowe informacje: 1. kategoria to PL e 2. Funkcja bezpieczeństwa: zabezpieczenie wysterowanie...
Kontaktron nie działa prawidłowo jeśli nie jest zasilany prądem DC (akumulator, zasilacz stabilizowany). Bawiłem się wczoraj cały wieczór i nic z tego nie wyszło. Brzęczy i tyle :cry: Jadę jutro po przekaźnik prądowy i finito. Szkoda tyle kasy ale bezpieczeństwo najważniejsze i szkoda silnika w razie zablokowania bramy. Kupno akumulatora co kilka lat,...
Jeśli ma to być w maszynie przemysłowej, to żadne NE555 czy inna dłubanina. Styczniki do silników też tanie nie będą. Do tego na tym zasilaczu silniki nawet nie ruszą. Silnik w momencie startu pobiera kilkukrotnie większy prąd niż w czasie pracy. Zabezpieczenia zasilacza zareagują i go wyłączą. Owszem, można to zrobić na kilku przekaźnikach i czasówce....
schemat przekaźnik bezpieczeństwa przekaźnik bezpieczeństwa podłączenie przekaźnik bezpieczeństwa falownik
zawartość szyfrowana butla propan butan myjka ciśnieniowy naprawa
siemens sid803a siemens sid803a
Kubota GR 1600 – bezpieczne holowanie, dźwignia by-pass, transport na przyczepie Miele zmywarka/pralka – komunikat watetprof (Waterproof), alarm WPS, usuwanie wycieku