Dzięki _ige_ za sprostowanie, ale jak to się ma do takiego przekaźnika, czym się kierować przy zakupie? Jeżeli drugi aku będziesz miał gdzieś z tyłu bliżej wzmacniaczy i cały sprzęcior będzie podłączony do tylnego akumulatora, to głównym zadaniem takiego przekaźnika będzie: 1. Rozłączenie od siebie obu akumulatorów aby mieć kontrolę nad przednim aku...
Witam, volvo v60 2010r 2.0d 120kw, wymieniałem układ klimatyzacji z płukaniem przewodów i parownika, auto nie odpala, w silniku błędy B139F - przekaźnik głównego akumulatora i B10E8 przekaźnik dodatkowego akumulatora , w parametrach obydwa przekaźniki nieaktywne. Co może być ? Zdemontowałem obydwa akumulatory, sterownik silnika na podszybiu i wszystko...
Witam. W czasie postoju, może Cię coś rozproszyć i zapomnisz o przełączeniu zasilania, a wtedy lodówka się rozmrozi. Czy nie lepiej by było gdyby przełączanie następowało automatycznie? Zamiast przełącznika, użyć przekaźnik, który będzie zasilany "po stacyjce". Jak uruchomisz samochód, to przekaźnik załączy zasilanie z akumulatora samochodowego. Gdy...
Ze stacyjki na przekaźnik do którego podpięty stały plus z akumulatora i dalej na oświetlenie. Stacyjka będzie jako dodatkowy "włącznik" który poprzez przekaźnik przekaże prąd bezpośrednio z akumulatora.
Czy klakson podłączony bezpośrednio do akumulatora działa prawidłowo? 85 i 86 to cewka przekaźnika. Musisz podać na nią napięcie z akumulatora za pomocą szeregowo włączonego przycisku. To jeden obwód. Drugi obwód to akumulator, styki robocze 30 i 87 przekaźnika i klakson. Wszystko w szereg. Pokazany bezpiecznik dajesz dodatkowo w szereg z akumulatorem.
Wyjście D+ alterntora (kontrolka) zasila cewkę przekaźnika prądowego ~70-80A a ten po rozruchu ładuje dodatkowe aku.
Daje się przekaźnik sterowany sygnałem ładowania z alternatora, dołącza on dodatkowy akumulator gdy silnik pracuje i jest ładowanie. Pomiędzy przekaźnikiem a dodatkowym akumulatorem dajesz bezpiecznik 25-30A. Ta przetwornica nie ma żadnego sensu w obecnym układzie, zostawisz włączoną bez uruchomionego silnika i skutecznie "wydoi" Ci główny akumulator....
Dziekuje czyli kupuje sobie np: Moduł separator dodatkowego akumulatora SA-40 TECHTRON za 170 zł Z instrukcji tego modułu wynika, że nie ma tam żadnego zabezpieczenia przed przepływem prądu >30A między akumulatorami. Co za cenę 170zł jest trochę nieporozumieniem, wolałbym zrobić swoją ładowarkę z przekaźnika, diody i żarówki.
"OD ŚRODKA" przekaźnik do ładowania 2 Akumulatora znajduje się pod nogami kierowcy całkiem z tyłu reszty przekaźników, strasznie głęboko... można powiedzieć przy samej grodzi..
Obudź się, po naładowaniu cewka przekaźnika pozostanie zasilona przez akumulatory, i będzie je rozładowywać, trzeba włączyć dodatkową diodę w układ tak, aby zasilanie przekaźnika było możliwe jedynie z ładowarki.
Jak zasilasz ze stacyjki to dajesz + przez styki com-no przekaźnika cewka podpięta po stacyjce, jak napięcie spadnie przekaźnik puści i przez styki com-nc załaczy dodatkowy akumulator prostszego nie znajdziesz rozwiązania.
To lepiej zastosować stycznik na 24V zamiast przekaźnika.
Przekrój przewodu nie ma wpływu. Objaw jest dziwny. Sprawdź czy tak będzie gdy zostawisz przekaźnik a odłączysz ten dodatkowy akumulator. Innymi słowy czy problem jest w obwodzie cewki przekaźnika czy w obwodzie ładowania dodatkowego akumulatora.
A dlaczego nie weźmiecie sygnału - kontrolki ładowania jaki sterowanie przekaźnikiem łączącym obydwa akumulatory?
Tam powinno trafiać stale zasilanie, więc nie idzie to do sinika. Śmiało możesz na próbę zasilić to dodatkowym przewodem z akumulatora.
marek 1234: Moja elektronika zawiera przełącznik automatyczny przełaczajacy sposób podłaczenia uzwojeń trójkąt-gwiazda. Z uwagi na to, że pod trójkątem przy tych samych obrotach jest mniejsze obciążenia (co dziwne, ale tak jest) więc koło wiatrowe wkręca się na większe obroty a to w pewnym momencie skutkuje większą produkcją - więc się opłaca. tomi8413:...
Zasilanie przekaźnika z dodatkowego napięcia ładującego, potem dioda prostownicza i akumulator. Zasilanie żarówki przez styk NC przekaźnika, w momencie podania dodatkowego napięcia przekaźnik rozłączy żarówkę. Minusem będzie pobór prądu przez żarówkę, i obniżone napięcie ładowania aku przez diodę.
Czyli podsumowując auto powinno miec jakis automatyczny włącznik ładowania tak abym np przez roztargnienie nie odpalal auta na 2 akumulatorach? A jesli nie ma tylko przełącznik to mam za kazdym razem jak odpale silnik włączać ładowanie i tak jechać cały czas, jak staje np na siku to mam pamiętać aby przed rozruchem przełącznik wyłączać a po rozruchu...
Na zdjęciu jest widoczny napis na przekaźniku 20 A 14 VDC, tak więc 200 W z akumulatora 12 V "uciągnie". Jednak tak jak wcześniej pisałem podchodziłbym z ograniczonym zaufaniem do chińskich przekaźników. Ja chyba dodał bym dodatkowy przekaźnik samochodowy o odpowiednio dużym prądzie styków. Przekaźnik z prądem styków 50 A to wydatek ok. 10 zł. Dodatkowy...
Proste: komparator napięcia z histerezą 4V, zasilany z tego akumulatora, albo dodatkowego trafa (bo jak przekaźnik wyłączony, to z sieci przez główne trafo nie zasilisz, a sterowanie ma działać).
Zmierz napięcie na akumulatorze Na trzy przewodowej taśmie jest sygnał dla tranzystora > steruje przekaźnikiem Zmierz rezystancję cewki przekaźnika, dodatkowo styki mogą być spieczone i też nie będzie cykał a obciążenie będzie cały czas załączone Trzeba zmierzyć napięcie zasilania, są tam dwa jedno jest 24V; między cewką przekaźnika a masa
Nie udało mi się zlokalizować uszkodzonego przekaźnika. Zastosowałem rozwiązanie znalezione w necie i obszedłem ten obwód montując dodatkowy przekaźnik podający napięcie bezpośrednio z akumulatora. Rozwiązanie to sprawdza się u mnie do tej pory. Niestety nie pamiętam gdzie znalazłem to rozwiązanie.
Dodatkowe przekaźniki, bezpieczniki i podłączenie dodatkowego obciążenia bezpośrednio do [+12V] akumulatora
Takie rozwiązanie z przekaźnikiem było stosowane w VW multivanie do ładowania dodatkowego akumulatora zasilającego min oświetlenie kabiny, webasto etc. Cewka przekaźnika pomiędzy D+ alternatora i masę, styki pomiędzy + akumulatora podstawowego i dodatkowego (przez bezpiecznik)
Bo przez gniazdo zapalniczki dochodzi dodatkowy niepewny styk, przekaźnik, zwykły bezpiecznik samochodowy oraz samo gniazdo, dlatego najlepiej ciągnąć przewód bezpośrednio z akumulatora. A przy tak długim odcinku przewodu warto jednak dać trochę grubszy. Jak masz już 4mm² to go zamontuj. Warto też wzmocnić masę między akumulatorem a karoserią.
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
Nie mam pojęcia co tam masz w samochodzie - po samych fotkach ciężko określić. Jeśli chodzi o ładowanie dodatkowego akumulatora, to najlepszą opcją (najtańszą) jest sterownik świateł dziennych plus przekaźnik. Przekaźnik załączy się (zacznie ładować dodatkowy akumulator), gdy napięcie instalacji wzrośnie powyżej 14V (do tego włącznik świateł dziennych...
Webasto masz zasilane z drugiego akumulatora ,czyli sterowanie dmuchawy z webasta dajesz na cewkę tego jednego przekaźnika ,a przez dodatkowy bezpiecznik zasilanie na zacisk 87 przekaźnika.Należy jednak pamiętać by dmuchawa była włączona na na porętle.
Z przekaźnikiem na zasilaczu też można, najwygodniej mieć NO i jego cewkę zasilać z zasilacza, ale przez opornik, żeby przepływ prądu przez TL431 mógł wyłączyć przekaźnik. I być może trzeba by dodać jakiś kondensator, żeby prąd TL431 zanikał powoli, kiedy napięcie zacznie maleć - inaczej przekaźnik mógłby znowu się włączyć, i tak w kółko... Ale są...
Nie rozłączający przekaźnik, uszkodzona stacyjka, dodatkowe zabezpieczenia założone przez poprzedniego właściciela. Możliwości jest dużo. Bądź w ostateczności uszkodzony sterownik.
Kidyś gdy posiadałem taki samochód można było kupić żarówki H4 z kołnieżem od zwykłej z tym że wskazane jest wstawienie dodatkowo przekaźników tak by żarówki były zasilane bezpośrednio z akumulatora - gotowe zestawy z przekaźnikami i opisem można było kupić w sklepach motoryzacyjnych. Świeciło to całkiem nieżle ale słyszałem opinie że z czasem szkła...
Zatem albo musisz się wykosztować na moduł ładowania dodatkowego akumulatora. Często stosowany w caravaningu. Gotowe rozwiązanie, ale najdroższe. Albo zamiast diody dać przekaźnik, który odcina akumulator dodatkowy na czas rozruchu. Najtaniej, ale sam musisz to "skonstruować". Ewentualnie przepiąć się na obwód "po stacyjce". Często nazywany "ACC", czyli...
Dodatkowy akumulator z plusem rozłączanym przez przekaźnik w momencie pracy rozrusznika
Przetwornica to też slaby pomysł, wydzielające się ciepło, straty energii. Tak to można też do gniazda zapalniczki podłączyć przetwornicę na 230V z pełnym sinusem i zwykły prostownik do ładowania akumulatorów, tylko czemu nikt tak nie robi ..? Ładowani takiego akumulatora, 100Ah to dość długi proces przy prądzie max 7,5A. Zakładam, że akumulator jest...
Tak to prawda testach z zarówkami prad na aku cały czas wzrastał az do momentu gdy regulator odłaczał panel zeby nie przeładowac. Tu pisząc "prąd na aku cały czas wzrastał", miałeś na myśli napięcie, a nie prąd i tu taka uwaga, żeby to precyzyjnie określać, bo nie trzeba się wtedy domyślać jak coś jest nielogiczne. Druga uwaga, to raczej regulator...
Gdybym się w to bawił, to inaczej bym do tego podszedł. Jeżeli to jest osobny akumulator, tylko na potrzeby kampera, to instalację kampera podłączyłbym z akumulatorem za pomocą przekaźnika odłączającego instalację, gdy napięcie na nim spadnie poniżej określonej granicy. Panele, ja bym zastosował 12V i podłączyłbym z akumulatorem poprzez przekaźnik odłączający...
Udało się! Poszło łatwiej niż myślałem. Stacyjka w pozycji "0" zwiera, a w pozycji "I" rozwiera. Wyświetlacz załącza się dopiero po odpaleniu agregatu. W pozycji "I" z akumulatora nie płynie prąd. Wystarczyło więc przez NO radiolinii puścić plusa do dodatkowego przekaźnika (zamontowałem go "na wszelki wypadek"). Zamontowałem radiolinię zasilaną 230V...
Zasilić to z 3-faz, wtedy tętnienia będą małe, kondensator niepotrzebny. Nie będzie "buczenia". Napięcie stabilne pod obciążeniem Jedno trafo 3-fazowe, albo 3 trafa jednofazowe Nawet to się daje stabilizować, także regulować prawie bez strat. ale z TJB jest problem, że ich pobór mocy jest cholernie duży, z racji że są przekaźnikami nadmiarowymi, każdy...
Witam. W przypadku zastosowania diody ten akumulator nie będzie ładowany do pełnej pojemności. Lepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie właściwości instalacji elektrycznej samochodu. Gdy silnik nie pracuje, maksymalne napięcie w instalacji wynosi około 13,5V. Podczas rozruchu spada do 11- 12V. Praca silnika podnosi je do 14,5V. Wystarczy układ komparatora,...
Jakiś mały akumulatorek, przekaźnik i buzzer. Przekaźnik równolegle z elektromagnesem. W momencie zaniku napięcia elektromagnes puszcza, a przekaźnik stykiem NC dołącza buzzer do akumulatorka. Dodatkowo napięcie można wykorzystać do podtrzymania akumulatorka w czasie nie używania drzwi.
Więc musi tam być jakiś dodatkowy moduł przekaźniki albo sterownik silników
Zastosój przekaźnik. Podepnij go tak aby brak zasilania na zapalniczce przełączał zasilanie radia z akumulatora samochodowego na ten dodatkowy. Po przekręceniu kluczyka przekaźnik rozłaczy radio z dodatkowego aku. http://obrazki.elektroda.pl/1357730600_1...
wiozłem bezpośrednio z zacisków akumulatora Nigdy tak nie rób bez dodatkowego bezpiecznika bo kiedyś spalisz samochód :(
Proszę o pomoc. Toyota Corolla Verso po 2004 r. Światło przeciwmgielne tylne nie działa. Sprawdziłem bezpiecznik i żarówkę tego światła- sprawne. Po włączeniu światła przeciwmgielnego tylnego na przewodzie od tej żarówki nie ma napięcia. Jest zainstalowany oryginalny hak holowniczy z dodatkowym zasilaniem z akumulatora , przekaźnikami i dodatkową wiązką...
Witam Czy przy zakładaniu akumulatora nie przygniotłeś przewodów,często wiązka biegnie obok akumulatora,może być przegnita izolacja przewodów biegnąca w tym miejscu.Jeżeli wszystko jest O.K,odłącz alarm (pewnie dokładany) może skleiło przekaźnik dający światło na kierunki,sprawdź czy przy wymianie akumulatora masz wszystkie przewody przy klemach,często...
Niezależna instalacja i dodatkowe, dedykowane gniazdo to lepsze rozwiązanie. Schemat nie jest w zasadzie potrzebny. Podłączasz kabel ( 16 mm2 ) pod akumulator przez bezpiecznik 30A, i przekaźnik uruchamiany z lini 61 - ( alternator ładuje ), wtedy dyskryminator nie jest potrzebny.
Dokładnie, zapomniałem tego dopisać. Zasilanie z akumulatora aby mieć pewność wydajności, jednak poprzez przekaźnik po kluczyku. Zasilanie przetwornicy tylko i wyłącznie w momencie pracy samochodu.
Dodatkowy zasilacz 5V służy do zasilenia opcjonalnego modułu WiFi i przekaźnika też opcjonalnego.
Zrobię próbę z samą diodą np 30 A i zobaczymy co będzie dam znać Z tym że koledzy wyżej mają rację, jedną diodą tego nie załatwisz. Wstawiając ją w kierunku przewodzenia - nie ma separacji, drenuje oba akku. Wstawiając w kierunku zaporowym - nie ma ładowania małego akumulatora. Najprościej rozwiązać to tanio, sterownikiem świateł dziennych z dodanym...
a to ty chcesz dwa aku podloczyc!!! to sytuacja wyglada tak jak na twoim obrazku tylko ze minus podlącz kablem i pamietaj ze oba akumulatory musza byc nowe a jak nie bedziesz mial dwoch nowych to zastosuj wyzej podany Przekaźnik do separacji i załączania dodatkowego akumulatora. I powinno byc OK
Niestety kolego muszę cię zmartwić. Włączenie zamyślonej diody spowoduje, że twój automat przestanie funkcjonować. Układ regulacyjny jest uruchamiany i zasilany napięciem akumulatora podłączonego do zacisków. Skoro odetniesz diodą zasilanie (wsteczne) to całe ustrojstwo będzie służyło wyłącznie do fotografii. Ale przecież po to istnieje tam przekaźnik...
Jeżeli będziesz miał sterowanie z dodatkowego wyłącznika ( tak będzie bezpieczniej w czasie kontroli drogowej) , wykorzystaj drugi schemat , a sterowanie możesz zrobić masą i dodać bezpiecznik na zasilanie + przed przekaźnikiem , może wisieć przy akumulatorze.
Taki przekaźnik priorytetowy ma swoje wady: - linia zasilania pralki musi być wydzielona - w momencie włączenia pralki grzałka do grzania c.w.u. zostanie wyłączona na cały czas pracy pralki - wymaga dodatkowego fizycznego montażu/ zmiany połączeń w okablowaniu. I tak i nie. Bo Linia pralki i tak powinna być wydzielona. Przekaźnik można ustawić tak...
kondensator powinienem "wpiąć" w zasilanie przekaźnika? Dokładnie tak,pomiędzy + i - zasilający płytkę z przekaźnikiem, dodatkowo na przewodzie zasilającym + daj diodę prostowniczą, która odseparuje układ od akumulatora, dzięki niej rozrusznik nie rozładuje kondensatora
Dziękuje Ci za odpowiedź. Potrzebuję konkretnych rozwiązań, chciałbym z Tobą pogdybać na ten temat tutaj na tym forum, ale niestety nie jestem znawcą w tym temacie, aby się wypowiadać, a zależy mi na zbudowaniu takiego urządzenia. Po uruchomieniu silnika na moim w układzie pojawia się 14V. W tym momencie układ zasila cewkę przekaźnika i następuje ładowanie...
Sprubuję z masą komputera coś poprawić jak nie pomoże sprawdzę wszystkie 5 przekaźników zastanawiam się nad podaniem dodatkowego napięcia na pin 30 pytanie na który przekaźnik . Sprubuję podać + na zasilanie pompy i lokalizować przerwę w kablu przy odłączonym akumulatorze
Ugnite przekaźniki pod maską koło akumulatora, oczyść , plus dodatkowo tam jest główne złacze masowe na śrubę tez oczyść wszystko.
A może układ zasilania dody wykorzystać jedynie do zasilania akumulatora, do którego podłączysz mocniejszy stroboskop lub inne źródło impulsowe o większej mocy? Ewentualnie na łódce można dodatkowo zainstalować drugie źródło światła zasilanie z osobnego akumulatora. Miejsce jest, więc chyba się zmieści?
No ale alternator jest na 12 V? Jest samowzbudny, więc wina może leżeć po stronie regulatora napięcia, ew. przebicie wirnika jeżeli regulator kluczuje masę. Sprawdź napięcie na wyjściu kontrolki ładowania, bo widzę tam dwa przewody. Może tam coś obciąża i obniża napięcie pomiarowe regulatora. Natomiast moduł 14V/28V służy tylko do ładowania drugiego...
Witam, mam pytanie dotyczące zmiany polaryzacji za pomocą przekaźnika. Chcę podłączyć do kanału dodatkowego w alarmie, który jest sterowany masą otwieranie bagażnika, które jest sterowane plusem. http://obrazki.elektroda.pl/1662498000_1... Zakupiłem przekaźnik LQ-12 (RAYEX), który chcę podłączyć następująco: 1: +12V z akumulatora 5:...
W lampach jest przekaźnik ok ale czy poza przekaźnikiem jest jakaś dodatkowa linia zasilająca prosto z akumulatora lub alternatora?
Odkopię, może ktoś zna rozwiązanie, sterownik dewert trio quad 7 care 39640 - jedyna reakcja na pilota to piszczenie. Płytka nie jest zbyt wyrafinowana , sprawdzone opory i diody. Piloty podłączane z innych łóżek także nie zmieniają sytuacji. Pilot klienta działa na innych łóżkach Dewert. Krańcówki działają, napięcie na głównym kondensatorze to 33V....
Przekaźnik pod akumulatorem jest ok. Przekaźnik pompy dodatkowej też. A gdyby był walnięty czujnik obrotów pompy to na zimnym by chodził? On jak zimny z rana zapala pochodzi chwile i gaśnie. Jeszcze sprawa zaworka plastikowego na filtrze. Czy jego zasada działanie jest taka sama jak w VW do oryginalnego fordowskiego nie ma bo połamali a ja zamontowałem...
Witam Mam pytanie a nawet 2 : - jak stwierdzić czy w obwodzie wpięte są dwa akumulatory równolegle czy jeden ? - jaki element sterowany elektrycznie można użyć do połączenia dodatkowego akumulatora do instalacji samochodowej , obciążenie ~ 300A, jakiś przekaźnik dwustanowy sterowany impulsem ? Pozdrawiam
Zrobić układ porównujący napięcie z cewki alternatora z napięciem w instalacji pojazdu - a dokładniej, wykrywający występowanie napięcia cewki wyższego od napięcia w instalacji. Każde wystąpienie takiego wyższego napięcia ma ładować kondensator, a jego napięcie ma sterować (poprzez wzmacniacz, może nawet przerzutnik) załączeniem dodatkowego oświetlenia....
Witam, Mam pytanie, w jaki sposób podłączyć elektromagnes 12V z rozrusznika samochodowego pod 220V? Najłatwiej wykonać to przez przekaźnik i akumulator. 220 v podawany na przekaźnik, akumulator podpięty pod elektromagnes przez ww. przekaźnik. Wadą jest to, że trzeba użyć dodatkowe źródło zasilania (akumulator) i co jakiś czas ładować. Może jest jakiś...
a po co chcesz to koniecznie robić instalacje przez komputer? podłącz sobie wyłącznik klimatyzacji z plusa po stacyjce do sterowania przekaźnika, a przekaźnik z plusa akumulatora przez bezpiecznik do sprzęgła sprężarki i wentylatora dodatkowego chłodnicy i tyle
Robiłem takie montaże w transitach kontenerach sklepach na których z drugiego aku pracowała lodówka i zamrażalka. Alternatory seryjne chyba 90A. Jedna bateria 70AH do obsługi samochodu druga jaka była od 70AH do nawet 95AH z której działały lodówka, zamrażalka kasa fiskalna i oświetlenie. Były to dwa oddzielne układy elektryczne, ładowanie dodatkowego...
Nie wiem czy się da ale musi mercedes nie resetuje zasilania radia przy starcie dużo zależy od radia polecam dodatkowy akumulator mały 7Ah oraz przekaźniki jak się odpali samochód i pojawi ładowanie przekaźnik odepnie akumulator 7ah
Skopiuj nr i wbij sobie w katalog i wyskoczy hebel akumulatora. Z resztą popatrz jak jest podłączony na rysunku. Jest to odcięcie jednego z głównych przewodów akumulatora. Dodatkowo 300A na przekaźnik rozrusznika to trochę przy dużo.
Pomysł dobry pod warunkiem, że nie robimy kilku pomiarów jeden po drugim. Poza tym dodatkowo pozostają jeszcze dwa problemy: a/ przekaźnik musiałby być w jakiś sposób zasilany. Przy niewielkim stosunkowo akumulatorze jest to poważna wada tego rozwiązania. b/ W zależności od zgromadzonego w kondensatorze ładunku podczas jego rozładowywania ładunek ten...
dodam jeszcze, że gdy samochód gaśnie, wskazówka obrotów spada do zera, później w góre do 900-1100, tak dwa razy, szybko. i pada. dodatkowo słychać jakby przekaźnik, w przepustnicy. Tak się dzieje gdy jest zanik napięcia Sprawdź no połączenia elektryczne zaczynając od akumulatora Może to być też - częsta awaria w Escortach - skrzynka bezpieczników...
Ma Pan rację ale tak dla zasady zainstaluję te przekaźniki, a niech będa tylko z tą dodatkową baterią to chyba głupie rozwiązanie. Przecież można te przekaźniki zasilić z akumulatora... Jak Pan uważa?
Jest, ale główny. Odpowiada za zasilanie manetki i zarazem podłączenie jej do prądu. :) Przekręcając manetkę włączasz światła: 0 wyłączone 1 pozycyjne 2 mijania drogowe. To jeden włącznik , włączający tylko przekaźnik. Małe obciążenie prądem, 0,03A :?: Włączony przekaźnik zasila drugi przełącznik mijania/drogowe. Przełącza napięcie z przekaźnika na:...
Jeśli bilans jest ujemny, odbiornik powinien być po prostu odłączny od aku, jeśli napięcie na aku spadałoby poniżej jakiegoś progu i podłączany po czasie, kiedy aku zostałoby doładowane do określonego napięcia. W moim przypadku to jest proste do zrealizowania. Trzeba tylko użyć drugi układ kontroli napięcia z ustawionymi odpowiednio progami napięciowymi...
Przejrzyj schemat, który Ci wrzuciłem, mały akumulator to G1/7, przekaźnik ładowania to K57/2 (ten na podszybiu, mały akumulator nie ma dodatkowego regulatora ładowania)- gdzieś masz spadek napięcia/słaby styk. Albo połączenie niepewne, albo zaśniedziały styk, choćby na jakimś bezpieczniku. Główne połączenia chyba pod dywanem z przodu po stronie pasażera....
Primo to sprawdź, czy nie masz tam dwóch sygnałów. Po drugie, zależy czy jest przekaźnik do oryginalnego, ile prądu bierze oryginalny a ile te dwa na zamianę. Najbezpieczniej podciągnąć zasilanie z akumulatora i dać dodatkowy przekaźnik, o bezpieczniku nie zapomnij, im bliżej źródła zasilania tym lepiej.
Po nocnym kopaniu w instalacji mam następujące informacje. Zawodzi 12V idące na cewki przekaźników, dla wszystkich niedziałających urządzeń jest wspólne, ma niecałe 0,5A i w momencie uruchomienia np. dmuchawy lub pozostałych zanika do 0V. W związku z czym przekaźniki nie zwierają i nie podają prądu dalej. Po podaniu dodatkowego zasilania bezpośrednio...
gniazdo zmienić na XT30/XT60 nie problem nawet o tym myślałem, natomiast od strony dodatkowego akumulatora musi zostać gniazdo zapalniczki bo nie chce psuć oryginalnych przewodów ładowarki. do pojawienia się napięcia na tę gnieździe po odpaleniu silnika potrzebuje dodatkowy przekaźnik który będzie korzystał z do Plus alternatora w najprostszym rozwiązaniu....
Zapytałem, czy styki wykonawcze przekaźnika są podłączone gdziekolwiek jako odcięcie. Podlicz sobie zestaw który opisałem ci powyżej i zobaczysz, że wcale tak drogo nie wyszło. Dodatkowo wylanie się akumulatora na styki przekaźnika może ci zatrzymać auto w najmniej spodziewanym momencie.
Stanie się , styki na kierownicy podpalą się! Przecież masz podany schemat , jak byk narysowany przekaźnik i podłączenie jego cewki do oryginalnego włącznika klaksonu , a zasilnie trąbek przez styki robocze przekaźnika z akumulatora , właśnie przez dodatkowy BEZPIECZNIK 20A. Milejów lakonicznie napisał co masz zrobić!
Witam !! A ja widzę takie rozwiązanie: Akumulator dodatkowy podpięty do akumulatora głównego przez styki przekaźnika, cewka przekaźnika zasilana z instalacji za stacyjką. Żeby uniknąć dużego prądu przekaźnika w trakcie rozruchu można by zrobić niewielki układ wykrywający zgaśnięcie kontrolki alternatora, w większości pojazdów z alternatora wychodzi...
Zobacz czy stycznik/przekaźnik priorytetowy rozwiązałby Ci problem. Nie, bo wtedy muszę zastosować dwa akumulatory i dodatkową przetwornicę: Akumulator | Sieć 230V---UPS--------------\ ----Przekaźnik priorytetowy---"Gniazdo 230V" PV---MPPT tracker---12/230---/ | Akumulator Aku z MPPT trackerem już posiadam, UPS jakiś też jest. Chciałbym też...
Rozwiązałem problem poprzez wymianę modułu na inny używany. Niestety nie znalazłem części zamiennych aby zrobić przeszczep. Kupiłeś o tym samym numerze? Zwykła podmianka bez dodatkowego kodowania?
Cześć, na wstępie wprowadzenie: jestem szczęśliwym ;-) posiadaczem pojazdu City-el. Ma to papiery motoroweru. Moc nominalna silnika 2500W przy 36V zasilania. Uruchomiłem go na akumulatorze LIFEPO4 3x12V 120Ah z BMSami per akumulator. BMSy akumulatorów puszczają prąd do 80A lub 100A. Ale samo zabezpieczenie jest ok bo dba o akumulator. Ale w pikach ten...
Przekaźniki zostały wymienione, dodatkowo uszkodzony był przewód zasilający idący od akumulatora. Przewód wymieniony i wszystko już ok. Dzięki
Jeśli chcesz coś dokładać to obowiązkowo z dodatkowym bezpiecznikiem i dołóż przekaźnik. Cewka przekaźnika między +12V za stacyjką i masę, styk 30 przekaźnika do akumulatora za bezpiecznikiem F1, dodatkowe odbiorniki przez bezpieczniki (<30A) do styku 87. Na akumulator i rozrusznik dać chcę kable z samochodowego zapłonu czyli gdzieś koło 6mm. W sensie...
Przyczyną problemów była rezystancja na zaśniedziałych stykach . Po wymianie końcówek przewodów ,przekaźnika oraz dorobieniu dodatkowego odcinka kabla aby połączyć przewody poza przekaźnikiem świec żarowych usterka nie występuje . Choć ostatecznie sprawdzę na mrozie :) .
Cześć Twoje auto ma oznaczenie handlowe "116" - a nie "618". "618" to by znaczyło, że ma ładowność 6 ton i silnik 180 koni. Żadne Vito nie ma takiej ładowności. pamiętaj o bezpieczniku między akumulatorami. Po co? Żeby się spalił przy rozruchu? Są inne, sprawdzone metody rozdzielenia obu akumulatorów. Proponuję przejrzeć archiwum forum - jest naprawdę...
Zapewne kończy Ci się już stacyjka. Nie odczuwasz nagrzewania się kluczyka? Instalacja elektryczna w C-330 została zaprojektowana dosyć niefortunnie. Świece żarowe pobierają 50 A i ten prąd przepływa przez styki stacyjki (wciśnięty kluczyk). Można to obejść na kilka sposobów: pominięcie stacyjki (zabezpieczenie rozruchu przekaźnikiem — ja mam...
Witam Peugeot Expert 2.0 HDi 120 km, 2008/9 rok, silnik RHK, VIN VF3XURHKH64228972 Nie załącza się wentylator chłodnicy wolny bieg (wentylator sprawdzony na krótko i działa), drugi wentylator załącza się przy około 110 stopniach. Klimatyzacja nie działa, podejrzewam, że jest pusta, przekaźnik w kabinie tyka. Przekaźniki w skrzyneczce na przednim pasie...
Witam. Faktycznie trochę czasu minęło :) Problem rozwiązałem następująco. Założyłem dodatkowy przekaźnik w komorze silnika. Stacyjka załączała przekaźnik. Przewód plusowy puściłem od akumulatora przez bezpiecznik i przekaźnik bezpośrednio do rozrusznika. Stacyjka załączała przekaźnik, a na rozrusznik płynął prąd bezpośrednio z akumulatora (nie było...
Do płytki, czyli do tego sterownika na zdjęciu dochodzi prąd - sprawdziłem ze znajomym elektrykiem. Jeśli chodzi o ten przycisk ON/OFF to złączyłem przewody, ale w nich nie ma prądu , winda nadal nie działa, w piątek zupełnie przestała działać. Więc tak myślę, że może tam jest problem, tylko nie wiem gdzie przewody od tego przycisku mogą iść? gdzie...
Przy tym zapotrzebowaniu mocy, nie ma sensownych finansowo rozwiązań. Najtaniej wyjdzie dodatkowy akumulator niewielkiej pojemności, dołączany przekaźnikiem na czas pracy sygnałów, drugi przekaźnik przełączający w układ 12V celem ładowania.
przekaźnik jest na płycie sterownika. Moja propozycja jest dość banalna jak na czytelnik elektrody :D . Zamiast do cewki zaworu przewody podłączyć do cewki dodatkowego przekaźnika i dopiero ze styków przekaźnika zasilić cewkę zaworu. W ten sposób zmniejszysz prąd płynący przez styki w sterowniku. Warto też odpiąć przewody z cewki i zasilić je np z akumulatora,...
Niedawno był temat o dodatkowym akumulatorze do podtrzymania zasilania jakiegoś "ustrojstwa" w czasie rozruchu - szukaj. Obcinasz schemat o przekaźnik i całą resztę "w dół" od diody. Nie wiadomo jakie ramka ma zapotrzebowanie na prąd, ale pewnie ze 500milifaradów by wystarczyło na jej podtrzymanie na rozruch. Nic z tego. Przecież podano, że 1A, więc...
Zastanawiam się czy można zamontować jakiś przekaźnik który po zaniku prądu załączy urządzenie pobierające 20W z wyjścia bateryjnego UPS? Można, cewka przekaźnika zasilana napięciem z przed UPS-a, styki przekaźnika załączające obciążenie za UPS-em, tylko jaki jest sens doić akumulator dodatkowym obciążeniem.
Po co mu przetwornica ? Będzie coś zasilał z 230V po zaniku zasilania podstawowego ?" Kolega umie czytać ;) Zasilacz buforowy ZB-12 - to nie ładowarka ! ;))) " No dobra zmieniam kwalifikację czynu. Kolega faktycznie potrafi czytać! Gorzej ze zrozumieniem . :) To normalny zasilacz buforowy który ma dodatkowy przekaźnik do podania napięcia AKUMULATORA...
Włączniki umieszczone będą w górnej konsoli pod podsufitką. Tam tez doprowadzony jest + po stacyjce z fabrycznej instalacji wiec chyba warto byłoby zastosować te przekaźniki. Przekaźniki schowałbym pod podsufitkę więc długość kabli od przekaźnika do lampy wyniesie od 1 do 1,5 m. czy przy zastosowaniu tych przekaźników powinienem ciągnąć dodatkowy kabel...
Chcialem zastosowac DIODE zeby prad sie nie cofal w przekaznik przekaznik przed swiatlami ktory bedzie wysterowany przelacznikiem swiatel i poda dodatkowy prad na zarowke Kolego, czy Ty przemyślałeś swój pomysł? czy próbujesz coś zrobić " po omacku"? Po prostu nie "dodawaj" prądu na żarówkę z akumulatora równolegle z wyłącznikiem świateł. Napięcie...
ładowarka dodatkowego akumulatora usterka akumulatora dodatkowego separator akumulatora dodatkowego
thunderbird konfiguracja kyocera m2035dn koszt wymiany licznika
falownik powmr edifier r1280db
Rezystor 1R 00 - wartość i zamienniki Oznaczenie SMD rezystora 1 omowego: 100, 1000, 1R0, 01R, 01X