Wyjmij przekaźnik 109 z gniazda i zamiast niego podepnij diodę 12V w miejsce styków 30 i 85. Daj znać czy dioda zaświeci.
Jeśli lupo przed majem 2000 to przekaźnika nie ma. Po stykach bezpośrednio masa leci na sygnał. Jeśli po maju to proszę.
Skoro słychać cykanie a żarówka jest sprawna to uszkodzeniem raczej będzie przekaźnik
Podpiąłeś bezpośrednio do "silników" sterownika w drzwiach kierowcy, czy pod wejścia sterujące masami na zamknij i otwórz ? Centralkę musisz podpiąć w konfiguracji na wyjściach przekaźników - masa zamknij, masa otwórz.
Masz wszystkie 3 zasilania na wejściu tego przekaźnika.
Szukaj jak pisałem przekaźnika 109, wymiń go lub przelutuj wewnątrz
a czy mógłbyś mi powiedzieć coś więcej na ten temat? czy chodzi o podłączenie pod komputer ?
Posiadam takie auto na stanie tylko 2000 rok też 1.0 AUC, u mnie światła zginęły przez spalony przełącznik kierunkowskazów a jednocześnie świateł długich i spalony włącznik świateł zwykłych tzn pokrętło. Zacznij od przełącznika kierunkowskazów. Poza tym światła włącza przełącznik świateł tzn pokrętło a rozdziela mijania i długie przełącznik kierunkowskazów,...
Alarm nie blokował zapłonu. Powodem były zaśniedziałe styki od przekaźnika. Pozdrawiam
Przed chwilą wróciłem z dworu i sprawa wygląda tak: Jak pociagnę za manetka dwa nowe kable z zielono czarnego i zielonego bezpośrednio do pompki (omijając wtyczkę tej pompki) wszystko działa jak należy. I pryska i wyciera. Czy będzie uszkodzony przekaźnik(jak w ogóle jest - a jak jest to który), albo pociągnąć nowe dwa kable do pompki omijając przekaźnik?
rece opadaja jak sie slyszy ze w aucie jest 1 przekaznik,lupo bez klimy posiada 6 przekaznikow,no chyba ze sie zmutowal w 1 DUZY
Witam mam podobny problem Lupo 1,4 mpi 8v 2001r .klima zwykła po włączeniu klimy wentylator działa ale kompresor sie nie włancza . Napięcie na elektromagnes sprzęgła kompresora ok 6v ciągle czy kima on czy off.. Na krótko sprzęgło tez nie rusza . Jutro sprawdzę jeszcze oporność tego elektromagnesu i ew wyjmę go , ale co z tym napięciem 6 v ? Proszę...
Myśli masz higieniczne , ale bez diagnostyki nie obejdzie się. Masz tam immo?
A i jeszcze jedno pytanko, czy zapłon tzn 12V które pojawia się po przekręceniu kluczyka na pozycję pierwsza, czy chodzi o typowe danie plusa przy włączeniu kluczyka na pozycję druga kiedy zaswiecaja się wszystkie kontrolki? Z tego co się orientuję to plus po stacyjce jest przewodem czarnym. Chyba że możecie mi podpowiedzieć który przewód trzeba dać...
To raczej skutek zespawanego przekaźnika. Sprawdź przekaźnik nawiewu czy nie jest zwarty.
na N też nie odpala teraz przestawiłem wybierak na pozycje N czyli luz i dalej nic Przy bezpiecznikach powinien być przekaźnik co odpowiada za blokadę ,by nie odpalić na biegu. myślisz że ten przekaźnik jest do wymiany?
witam w tych modelach chorobą jest przekaźnik który jest pod dolną osłoną deski rozdzielczej
Pompka powinna się załączać po drzwiach bo tam jest przekaźnik pompy po otwarci drzwi lub po klikluczu ze stacyjki..
Rele to przekaźnik 👍 Bezpiecznik wymieniłeś i OK. Sprawdź tylko czy znowu się nie spalił.
Witam Mam problem z samochodem marki VW Lupo 1.0 - 2001 rok Auto od jakiego czasu ma problem z odpalaniem na ciepłym silniku. Rano odpali przejedzie 30-40 km po czym musi odczekać z 1.5 godziny żeby odpalić ponownie. Wymieniona została pompa paliwa, filrt paliwa, cewka, czujnik wału, przekaźnik. Nadal ten sam problem, pomysłów dalej brak.
ok tylko w którym miejscu .. ? gdzieś koło bezpieczników? tam nic więcej nie widzę niestety ,tylko przekaźniki ... które są za bezpiecznikami ..
Witam problem z wycieraczka tylna w VW Lupo 1.7 SDI a dokładnie chodzi o to że nowy silnik tylny nowy przełącznik oraz nowy przekaźnik jak i bezpiecznik a dalej nie działa tylna wycieraczka przód jest oki. Dodam że prad dochodzi do tylnej wycieraczki. Proszę o pomoc bo już ręce rozłożyłem
Może to przekaźnik V23078-C1002-A303 - spotykane w autach marek z grupy VW: VW Golf, Jetta, Passat, Sharan, Lupo,Seat,Skoda, Audi A2, A3, A4, A6 ,BMW ps. jak by co mam zapas tych modeli przekaźników ))
Jeszcze nie. Radio to seria Vw. Dziś miałem zamiar to zrobić ale narazie 38.2 pod pachą :/ Choć względnie bym je wykluczył ponieważ były wyjęte wszystkie bezpieczniki i przekaźniki. Manetki przy kierownicy i stacyjke tez odlączyłem i dalej kicha...
Witam pacjent VW lupo 1.0 mpi 2001 problem: brak klaksonu. W aucie wymieniony nowy klakson, nowy zwijak taśmy airbag lecz wciąż brak klaksonu. Bezpieczniki sprawdzone dobre, listwa przekaźników wygląda jak na zdjęciu. W aucie zmieniona wiązka z powodu zwarcia, wszystko podpięte tak jak było. Wszystko działa oprócz klaksonu. Prąd sprawdzony nie dochodzi...
Jak słusznie zauważył autoelektryk, spadek napięcia nie możwe być efektem obciążenia, lecz słabego styku, np w którymś przekaźniku, jak ktoś wcześniej wspomniał, albo kostka stacyjki. Spadek napięcia do wartości napięcia aku jest wynikiem pełnego obciążenia alternatora, a nie braku ładowania. Nie wiem czy dotykałeś którykolwiek przekaźnik, bo onich...
Problem polega na tym, że przyciski sterowania el. szyb od strony kierowcy uruchamiają tylko podnoszenie szyb. Od strony pasażera przycisk działa prawidłowo. W efekcie od strony kierowcy szyby nie można otworzyć wogóle. Jest reakcja na zamykanie ( przy otwartej prawej szybie - zamyka, przy zamkniętej lewej szybie- klikanie w lewych drzwiach). Pozycja...
Przyjrzyj się skrzynce bezpieczników i przekaźników w kabinie , jeśli jest pod maską to również. To z tamtąd wychodzą wszystkie prawie przewody do osprzętów.Być może usterka jest błacha.
po 1 to sprawdź czy jest czynnik i podłącz na krotko zasilanie sprzęgła elektromagnetycznego w sprężarce, jeśli sprzęgło sprawne i czynnik jest to przekaznik lub ktorys z presostatow
Musi się wyciągać dwa razy, ponieważ nie może być na jednym wyłączniku jednocześnie świateł p. m. tylnych i przednich, jedno wyciągnięcie jest dla tyłu, a drugie dla przodu. Mam pytanie, nie orientujecie się czy w Lupo TDI instalacja również ma przewody do przednich halogenów i wystarczy zmiana wyłącznika i przekaźnik:?: Pozdrawiam
Witam, mam problem z rozrusznikiem w vw lupo 1.2 tdi tiptronic, rozrusznik nie kręci po prekręceniu stacyjki, jeśli podamy napiecie bezposrednio do rozrusznika to kręci. Kostka stacyjki wymieniona przkaźnik sprawdzony, przewód do rozrusznika z przekaźnika ok, pytanie czy jest jakis wyłacznik który go blokuje ?? Auto po dzwonie może jakies napinacze...
Niestety, ale to nie są wyjścia SAFETY. Nawet jeśli odetniesz od nich zasilanie (o ile mają dedykowane) to nie masz żadnej gwarancji, iż wewnętrzne zwarcie w sterowniku nie spowoduje pojawienia się "obcego" napięcia z obwodu sterującego na wyjściu, takie napięcie może wystarczyć, aby podtrzymać pracę elektrozaworu lup przekaźnika.
Zależy gdzie, w niektórych powermixerach posiadających soft-start trafa i nie mających przekaźnika jest jeszcze oprócz tego łup kilku sekundowe "ładowanie napięcia" co często obiawia się bzyczeniem. Sprawdź czy wzmacniacz się nie wzbudza. Często problematyczne są kondensatory 47µ, w końcówce, sprawdź wszystkie.
Witam , zacznę od początku , lupo 99r 1,4 16v Wyposażenie Klimatyzacja ręczna el szyby el lusterka . Autko ma problem ze swiatłami mijania wycieraczkami i kierunkami . Mianowicie do rzeczy na liczniku zapalają się dwa kierunkowskazy świecą stale + do tego kontrolka od swiateł długich czyli drogowych czasem jak poruszam przełącznikiem od wycieraczerk...
Witam. Posiadam samochód jakim jest VW Lupo 3L. Po miesiącu bezproblemowej jazdy zaczęły się problemy. W pierwszej kolejności samochód zaczął wariować w momentach jazdy za kimś powoli i po dodaniu gazu kiedy redukował nagle odcinał gaz a biegi nie chciały się włączyć, słychać było, że próbuję mielić tymi biegami ale bezskutecznie. Trzeba było zgasić...
Bezpieczniki są dobre - jeżeli wysteruję przekaźnik z Vaga to podawany jest prąd na świece. Tak, odłączyłem czujnik temp. powietrza i w dalszym ciągu świece nie grzały - Vag pokazywał wtedy informacje o niespełnionych warunkach /że niby temp. za wysoka/ a w okienku od temp powietrza mimo odłączenia czujnika pokazywał ostatnią zapamiętaną temperaturę...
ta dziura to fabryczna Nie tą miałem na myśli; użyj lupy.
Witam kupiłem ostatnio Lupo 1,7 sdi problem miał tkwić w czujniku temp. cieczy chłodzącej , po kupnie czujnika samochód miał odpalać od strzała , świece wymienione , czujnik temp. nowy , a samochód pali tylko od strzała jeżeli jest ściągnięta wtyczka z czujnika !! Sprawdziłem również przewody od czujnika do komutera jest wszystko ok, czy to może być...
Dodam ze w tym samochodzie jest tylko pompa mechaniczna niema elektrycznej pompy w zbiorniku paliwa, Wezme sobie jeszcze to dzisiaj wszystko na spokojnie jak wróce z pracy, chociaż założyłem przeźroczyste przewody paliwowe żeby wykluczyć brak paliwa ale i na przewodzie zailającym i na powrotnym paliwo jest, wiec to akurat tez odpada, posprawdzam jeszcze...
Osobiście już w octavii wierciłem i dokładałem zewnętrzną krańcówkę drzwi kierowcy łącząc ją z przewodem w drzwiach. Klient po dwóch uszkodzonych switchach i wizytach w serwisie miał tego już dość. Od tego czasu święty spokój. A co do tego wstępnego załączania podzespołów przez krańcówkę, to chyba nie w każdym rodzaju silnika grupy vw? Spotkałem się...
Witam Więc posprawdzałem końcowke mocy, przedwzmacniacz i sa ok. Ale kiedy sprawdzałem okolice przekaźnika, pod lupą natknalem się na przerwaną ścieszke od masy. Kiedy ją polączyłem wszystko wróciło do normy czyli słuchawki i kolumny "grają" Dzięki toomasz za podpowiedz:)
To był taki śmieszny cytat....z podobnego tematu... który to pin 72 i przekaźnik 86 72 to pin w sterowniku, wypnij wtyczki i lupa i odczytaj.... 86 to nie nr przekaźnika tylko pin w przekaźniku...
Brak zasilania 12 V na wtryskiwacze i grzałkę sondy lambda, czyli generalnie brak zasilania na jednej z linii 12 V po stacyjce... strzelałbym więc, że problem z przekaźnikiem zasilania. Do zweryfikowania przez podłączenie kontrolki równolegle do zasilania grzałki sondy lub wtryskiwaczy i obserwowanie czy jak nie chce palić, to kontrolka się świeci....
Zrób tak jak kolega wyżej Ci radzi. Weż lutownicę i przelutuj miejsca najbardziej narażone na "zimne" luty, jak: zasilacz-przetwornica, stabilizatory, wysokie napięcie no i przekażnik, gniazda (dobre światło i lupa).
jeśli grzałka to na pewno nie na gumowej rurce..kiedyś w jednym z supermrketów sprzedawano taką "odmrażarkę do szyb" -miało to-to 20W mocy/12V i wygląd zbliżony do grzałki do gotowania wody -nagrzewało się niezbyt szybko i do temperatury ok 40-50stopni gdybyś zaopatrzył to w jakiś cykliczny załącznik czasowy(są takie w sprzedaży -wyglądem przypominają...
Witam, Mam pytanie związane z przeróbką elektryki/elektroniki. Chodzi mi o to, że mam elektrykę z seata Ibizy II '96 TDI i chcę przełożyć do niej wiązkę i przełącznik awaryjnych z Lupo. Kierunki w Lupo najprawdopodobniej są tak samo podpięte jak w Golfie IV. Różnica w awaryjnych jest taka, że Ibiza ma awaryjne w pająku na kierownicy, a Lupo ma włącznik...
Witam padł Ci taki przekaznik ktory wyglada jak moduł wchodza do niego 3 kable idz do sklepu i lup zwykły przekaznik na 3 kable w sklepie załoz i bedzie wszystko ok to samo miałem w moim Symie
Prawdopodobnie coś poszło nie tak przy sprawdzaniu przekaźnika baterią 9V. Pod lupą widać że na tym tranzystorku jest 6, a reszta jest zwęglona. Spytam zatem czy sprawdzałeś diodę w piętą równolegle do cewki przekaźnika? Ten błąd przy sprawdzaniu przekaźników mógł uszkodzić ten inwerter bo procek chyba dobry jak się komunikuje? Zawsze istnieje taka...
Wyciągałem go i pod lupą nic nie widać może przekaźnik pompy
Witam forumowiczów. Oczywiscie bezpieczniki sprawdziłem. Wszystkie ok. Wziąłem pod lupę przekażnik 109. Wygląda na dobry. Podałem napięcie 12 V i działa. Fizycznie też nic nie można mu zarzucić. Luty wygladają na dobre, nieuszkodzone. Dużo łatwiej byłoby mi gdybym miał do dyspozycji schemat instalacji elektrycznej. Może mógłby ktoś mi podac link na...
Weż dobrą lupę i dobrze popatrz
Żaden z nich. W 406 przekaźnik sprzęgła to taka matrioszka- mały w dużym. Tu tego nie widzę. Łup dalej.
czy naprawa lutu przekaźnika może być wystarczająca dla takich objawów? Zanim poprawisz lut na wyprowadzeniu przekaźnika wylutuj go całkowicie z płytki i podając na jego cewkę sterującą napięcie 12V(możesz spróbować p;odłączając baterię 9V) sprawdź działanie przekaźnika. Jeśli OK to go wlutuj do płytki. Sprawdź oglądając przez lupę luty na drugim przekaźniku,...
https://obrazki.elektroda.pl/1700593700_... https://obrazki.elektroda.pl/1653323600_... Płyta sprawdzana 100 razy pod lupą. Przekaźniki wymienione, a na cewkach przekaźników brak zasilania. Z czujników mam tylko taki jak na zdjęciu i zamontowany bezpośrednio w miskę.
Grzejnik szyby jest dobry przekaźnik także dobrze wygląda a luty sprawdzałem lupą i poprawiłem lutownicą i dalej lipa :-(
Witam. Mam subwoofer aktywny KEF PSW 200. Niestety jest z nim pewien problem... Jeżeli zostawię go pod prądem, po jakimś czasie zaczyna sam wydawać dźwięki a raczej pojedyncze uderzenia. Uderzenie jest bardzo głośne nie zależnie od ustawienia potencjometru głośności i w tym czasie kiedy jest "łup" puszcza przekaźnik od zabezpieczenia głośnika. Po chwili...
Z prawej strony obok przekaźników nad nalepką - czyli to jest kondensator tantalowy 6,8uF, nie dioda. Na dole lupy jest dławik/transformatorek a z jego lewej strony też tantal. Kreska w tantalach oznacza polaryzację "+" LM317 też oberwał.
Podmień triaka sterującego,wymień przekażnik,sprawdż czy ścieżki nie są powypalane(pod lupą), przewody zasilające silnik(ciągłość).
Nawet liczyć nie umiesz weź LUPĘ !! Dodano po 31 Nawet liczyć nie umiesz weź LUPĘ !!
No więc bez problemu. Najlepiej jakbyś spróbował jeden z tych przekaźników podłączyć pod 5V i sprawdzić czy będzie przewodził. Jeśli nie - spróbuj pod 12V. Jeśli się okaże, że przekaźniki są na 12V to możesz je podpiąć bezpośrednio do wyjść swojego systemu, natomiast jeśli będą na 5V to trzeba będzie szeregowo z przekaźnikiem dać rezystor. Co do płytki:...
Jaki masz problem z doborem przekaźnika? Ma mieć 12v i ok. 700 Ohm. Jaki masz problem z naprawą tego przekaźnika? Sprawdziłeś czy drucik cewki nie jest odłamany od któregoś pinu 3-3? Ale najlepsze jest to że 1-2 ma około 10Mohm i nawet 1-3 ma 8Mohm. Najlepsze jest to, że te akurat dane nie mają żadnego znaczenia. Znaczenie ma to że cewka ma przerwę...
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki w modelu Sony STR-DB940QS, prawy kanał gra bardzo cicho (jakby same wysokie częstotliwości) zarówno na zaciskach A jak i B. Rozebrałem cały amplituner do jednej śrubki w poszukiwaniu w pierwszej kolejności zimnych lutów, głównie na przekaźnikach ale patrząc przez lupę przy dobrym oświetleniu nic nie znalazłem....
na początku każdego z programów i trwa to mniej więcej po 3 obroty w prawo i 3 w lewo po czym słychać dwukrotne „kliknięcie” przekaźnika i silnik pralki chodzi bez zastrzeżeń do końca programu prania. A przekaźniki sprawdzone po wylutowaniu pod obciążeniem? Ponadto sprawdziłbym też tory załączania cewek przekaźników silnika. Przejrzałbym...
Po oględzinach pod lupą nic nie stwierdziłem, wymiana przekaźników nie pomogła,zostaje tylko mozolne sprawdzanie napięć na elementach ecu. Myślałem jeszcze nad ominięciem przekaźników i podłączeniem na stałe, ale nie wiem jaki to będzie miało wpływ na kompa.
Czy ktoś wie jakie tam są hallotrony ? wali błąd przekaźników które są sprawne sprawdzałem te co są magnesem i nie zmieniają stanu. Pewnie padły tylko dlaczego wszystkie 3 ? oznaczenie 1005 obudowa sop23,tam jest układ Delphi podobny do fiatów .
Sprawdzę to jutro, ale nie wydaje mi się żeby tu tkwił problem bo to się stało nagle . Auto paliło na dotyk, nic nie zakłócało jazdy, nie szarpało nie prychało i nagle łup, koniec. Bezpieczniki sprawdzone, przekaźnika do pompy w LTku chyba nie ma. Nie da się nic więcej wyczytać z tych błędów?
Odłączyłem B+ na trafie podłączyłem równolegle się pod c807s żarówka świeci na trfie żadnych napiec na 180V 0 na 12v 0 na 40V 0 co dalej co do zimnych lutów na przekaźniku nie ma takich wszystkie skrupulatnie z lupa poprawiłem
Skoro przy próbie zamknięcia słychać pyknięcie to znaczy, że jest reakcja przekaźnika (ów) i trzeba przyjrzeć się ścieżkom i okolicom punktów lutowniczych w tych okolicach. Być może jest przerwa i czasami jest styk a w większości przypadków go nie ma. Proponuję abyś zdemontował płytę elektroniki i obejrzał to w domu pod tym kątem. Najlepiej przez lupę...
Witam, Poszukuję pomocy w naprawie lub znalezieniu odpowiednika dla modułu komfortu : 1C0962258AB. Samochód VW bora 1j6 kombi, brak elektrycznych szyb i elektrycznie sterowanych lusterek, wyłącznie oświetlenie wnętrza i centralny zamek - taka uboga wersja. Moduł od kiedy pamiętam miał jakąś przypadłość, raz na jakiś czas, bardzo rzadko, zdażało mu się...
Raczej nie powinieneś podłączać układu pomiędzy wzmacniacz a radio, tylko pomiędzy wzmacniacz a głośniki. I napięcie na remote powinno być równe zero zaraz po wyjęciu kluczyka. Bo to twoje ŁUP robi wzmacniacz :). Czyli układ zasilasz remote a przekaźnik pomiędzy wzmacniacz a głośniki :). Powodzenia!! Jeszcze bym zapomniał, ten układ jest zasilany napięciem...
Witam ja naprawiłem przekaźnik ten długi jak to określiłeś który jest przymocowany do wzmocnienia przy chłodnicy w skrzynce jest tyko bezpiecznik . Zdjąłem z przekaźnika obudowę i pod lupą wykryłem trzy zimne lutowania.Co do wentylatorów to również zaobserwowałem że włączają się tylko w korku lub przy wolnej jeździe w upały tak to auto ma nasluchałem...
To rozbierz przerywacz, dobra lupa i patrz czy nie ma pękniętych lutów. Zwłaszcza jak jest płytka dolutowana do tej podstawy ze stykami, na samym przekaźniku albo oporniku pomiarowym- taka taśma albo finezyjnie wygięty drut.
Witam. Mam Lupo 3L, wszystko w standardzie czyli skrzynia DSK. Jakieś 1500km temu padł wysprzęglik - został wymieniony na "poprawiony" przez człowieka, który się tym zajmuje. Ostatnio pojawił się problem - auto zaczęło gasnąć przy dźwigni zmiany biegów w pozycji N (czasami po kilku sekundach, czasami po kilku minutach). Dodatkowo kilka razy zdarzyło...
Witam Miałem problem z Mercedesem i sterownik tam występujący to LN R1. Ktoś pisał o uszkodzonych przełącznikach uważam, że raczej one nie powinny się przepalać bo sterują cewki przekaźników a prądy tam są grubo poniżej 1A. Sprawdziłem wszystko w końcu zaczęłam dokładnie oglądać płytę sterownika pod lupą. Okazało się że przy wlutowanych przekaźnikach...
Witam, Problem objawia się następująco... Woda podczas mycia jest zimna. Problem zdiagnozowałem i uszkodzeniu uległa pierwotna grzałka, (przerwa ciągłości przy pomiarze multimetrem), została zastąpiona nową (nowa pompo-grzałka, rezystancja grzałki 20Ω). Po uruchomieniu zmywarki z nową pompo-grzałką problem nadal występuje. Przewody zasilające grzałkę...
Często na tych przekaźnikach pojawiają się zimne luty. Wówczas jest problem z pompą. Dobra lupa i wszystko widać.
Ja jednak przyjrzałbym się bliżej temu tranzystorowi przez lupę bo wygląda na uwalony.
Jak nie wyświetla F05 to wymień ten przekaźnik, demontaż panela to są sekundy ale potrzebny będzie klucz T10 lub T8, bo takie tam wkręty możesz spotkać. Powodzenia, jak masz nowy przekaźnik i dobry odsysacz. Uważaj przy składaniu na ustawienie pokrętła programatora, nic na siłę, weź lupę i obejrzyj zamek w pokrętle i otwór w wybieraku modułu! Bo na...
W komorze silnikowej po stronie kierowcy pod czarną osłoną jest taki przekaźnik wymień go na próbę albo rozbierz go i popatrz przez lupę !!!!!
Myślę, że przy tych rozmiarach ferroelektryczny może mieć do około 1uF, elektrolit do kilkanaście uF, a goldcap nawet do kilku mF. Ale mogą mieć i mniejsze pojemności - w elementach SMD rozmiary są standaryzowane (jakkolwiek jest kilka standardów), i każdy element ma taki rozmiar według standardu (tylko większych pojemności w danym standardzie rozmiaru...
Pewne urządzenie z małym przekaźnikiem 24V się zepsuło. Wymieniłem oba tranzystory sterujące i diodę zabezpieczającą przekaźnik. Tranzystory wymieniłem na takie same a diodę na taka jaką miałem pod ręka, urządzenie działa. Po dokładnym "zbadaniu" zepsutej diody, pod lupą, okazało się że to BZX 85C33 a wiec dioda Zenera 33V. Na przekaźniku jest około...
Przekaźniku od załączenia kolumny w tym kanale, bywa tak że przekaźnik jest wypalony i styka jak mu się chce, po kilkukrotnym załączeniu styki mogą zaskoczyć i coś tam przewodzi. Niektóre przekaźniki można łatwo rozmontować i wystarczy obejrzeć styki pod lupą, jeśli styki mają wypaloną dziurkę to tylko wymiana da dobry rezultat, bywa też że styki śniedzieją...
Witam forumowiczów. Zmywarka jak w temacie, pobiera wodę do zmywania, nie podgrzewa i cały program zmywania przechodzi na zimno nie sygnalizując usterki. Sprawdziłem 3-pinową grzałkę: piny 1-2=10Ω, 2-3=10Ω, 1-3=20Ω, oraz upływność do masy na zakresie MΩ=0. Sprawdziłem także zintegrowany z grzałką czujnik NTC, także 3-pinowy i tak...
Inwerter bez modyfikacji modułów przekaźników pozwala na ich za/wyłączanie ale odwrotnie, testowałem na UCY7400, podobnie działa 2803. Chyba najprościej będzie dołożyć na zewnętrznej płytce tranzystorki. Dla potomności i samego siebie. Mam dwa takie moduły na 12V (miały być do czegoś innego) i Lan kontroler w wersji 2: http://obrazki.elektroda.pl/1631216400_1...
Kodu nie kojarzę ale znając Atego to mogły puścić zimne luty w EDC.Komputer na stół,lupa w łapę i szukaj. Tiaaa... A czemu za jednym zamachem nie wyciągnąć tłoków? 8009 - Zacisk 50 przy przekaźniku - przerwa.
Witam! Mam problem z wymienionym amplitunerem, a dokładnie z jego układem zasilania. Objaw jest taki, że amplituner pstryka przekaźnikiem ledwo załączy się wyświetlacz - wyłączy się i tak ciągle. Jako pierwszy pod lupę poszedł przekaźnik jednak jego wymiana nie przyniosła oczekiwanego skutku. Potem tranzystor sterujący dalej dioda i nic. W sumie to...
Witam wszystkich ponownie, Problem został rozwiązany, przyczyną okazał się jednak moduł (przeczucie mnie nie myliło), a dokładnie zimne luty przy przekaźnikach. Które ujawniły się dopiero przy obejrzeniu modułu pod lupą. Profilaktycznie przelutowałem wszystkie elementy smd łącznie z układem scalonym. Pralka została przetestowana i wszystko jest ok....
Luźny lut na PCB lub pada mi przekaźnik Do szukania luźnych lutów nie potrzeba schematu, wystarczy dobre światło (przydaje się lupa), dokładność i sporo cierpliwości.
Sadzac po tym co piszesz na plytce sa zimne luty (dosc czesta przypadlosc ze wzgledu na brak dobrego odprowadzenia ciepla z ukladu zasilania)wiec wystarczy wymontowac plyte poszukac popekanych lutow(do tego przydaje sie lupa) polutowac na nowo i bedzie banglac pozdrawiam wesoly serwisant
To małe czarne w kółeczku to tranzystor sterujący przekaźnikiem, prawdopodobnie każdy przekaxnik ma tu własny tranzystor sterujący i jeden padł. Niestety, nie mozna wlutować podobnego ale mogącego różnić się symbolem :-) Obejrzyj napis na nim (może być potrzebna lupa) i trzeba wlutować ten sam typ.
Auto jest po zmianie skrzyni biegow na manual ,przekaznik rozrusznika przerobiony , auto bez błedow w immo , zapali i zgasnie ,tak jak przy uszkodzonym immo moze ktos miał podobny problem .
Nie wiem co ma ochotę w tedy załączyć, słuchać cyknięcie, mrugnie kontrolka otwartych drzwi i pralka zaczyna od początku. Jeśli ktoś zna taki przypadek to chętnie się zapoznam zanim się za nią zabiorę. Takich przypadków w tym typie pralki jest na pęczki. Albo się szczotki w silniku skończyły, albo problem jest w elektronice (obejrzeć pod lupą ścieżki,...
Moduł sprawdzony? Punkty lutownicze pod przekaźnikami? Dzięki, to było właśnie to. Dopiero oglądajac drugi raz moduł pod lupą zauważyłem "zimny lut" pod przekażnikiem. Po przelutowaniu pralka działa jak należy.
Również proszę o odpowiedź. Ja mam nadal, jakieś tam przekaźniki pstrykają ale i tak gdy się wciśnie przycisk żeby grał jest wielkie ŁUP w głośnikach. A poboru to on ma pewnie z połowę tego co podane jest z tyłu obudowy. Ale może ktoś to sprawdzał.
Te luty były robione bez topnika i nie trzymają. Płytkę trzeba polutować porządnie i przejrzeć dokładnie pod lupą. Jeżeli elementy nie są uszkodzone, to być może da się ją uratować.
Nie miałem jeszcze takiego przypadku często paliwko śmiga do oleju częsty przypadek a co do tej migającej cholery to sprawdz stan kompa jest na podszybiu czy nie mokry a i zasilania z głównego przekaznika jak i jego samego
radzę obejżeć dokładnie lupą wszystkie miejsca lutowań elementów , zdażają się przypadki mikropęknięć na lutowaniach widocznych tylko pod lupą- wystarczy je poprawić i elektronika wraca do normalnej pracy. pozdrawia
W pralce jak w temacie silnik raz działa a raz nie działa. Szczotki silnika mają jeszcze ok. 2 cm. i są dobrze dociśnięte do komutatora. Tacho, kostka silnika, przewody od programatora do silnika sprawdzone. Na module przy programatorze nie widać pod lupą żadnych uszkodzeń. Po załączeniu programu słychać klikanie przekaźników na module, ale silnik czasami...
Na pewno nie psuje się od drgań. https://obrazki.elektroda.pl/9766253000_... Całość to jest przekaźnik przerywacz i przekaźnik blokady zapłonu. Sekcje przerywacza zostawmy w spokoju dwa styki G,F. Weźmy pod lupę sekcje blokady zapłonu, tam nic ciekawego nie ma styki A,B,C,D,E dwie diody i przekaźnik. Bardziej bym obstawiał że psują...
Wyjmij płytę sterownika (programatora), sprawdź (lupa!) i popraw luty na zadajniku programów (to co jest pod pokrętłem). Nie rozbieraj tego zadajnika. Przy okazji zrób to samo z lutami na wyprowadzeniach przekaźników.
przekaźnik przekaźnik półprzewodnikowy przekaźnik paliwo przekaźnik przekaźnik bistabilny przekaźnik
hyosung moduł toroid zasilacz impulsowy spawarka głośny
ekspres nespresso kosiarka sterwins
Błąd F53 w pralce Miele W627 - przyczyny i rozwiązania Mikrokontroler w lampce rowerowej Deilin Y3POCDM - schematy i alternatywy