Sprawdzić okablowanie i przekaźnik systemowy, pewnie rozlutowany. Sterowany masą z ECU (pin 33) na pin 4 tego przekaźnika. Ewentualnie kostka stacyjki. Sam ECU zapewne w 100% sprawny.
właśnie że nie ma powietrza w paliwie myśle o przekaźniku n109 który staruje sterownikiem ale jak sprawdze to napisze
Przekaźnik 109 podmień.
No właśnie. Być może z zasilaniami...ale czego i gdzie...spadek napięcia raczej w normie. Zawór N109 sprawdzałem działa,zasilenie jego raz występuje raz nie,ale i tak podłączając na krótko nie chce zapalić. Po kolei sprawdziłem przekaźnik n109,działa bez zarzutu,daje na przewód (czarno-żółty) napięcie i ginie gdzieś w zwojach setek kabelków pod pulpitem....
u mnie wymiana przekaźnika N109 na nowy nie pomogła, słychac elektrozawór na pompie i dalej auto nie pali jakiś pomysł ?? Audi A3 1.9tdi 66kW AGR 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób...
Sharan 98r 1.9TDI 110ps. Ostatnio zgasł mi na światłach i nie chciał zapalić, w domu poprawiłem luty w przekaźniku 109 i było niby OK. Jednak sytuacja zaczęła się powtarzać i to coraz częściej, wymieniłem go na nowy. Niestety nie pomogło. Doszedłem sam do tego że do przekaźnika nie dochodzi prąd mimo że wszystkie bezpieczniki są dobre i wiązki kabli...
A co do tego zasilania na zaworku n109 na pompie to przekaźnik ma przypalone wyjścia ,ale też to co zauważyłem to gdy włączę zapłon i wyjmę i włożę z powrotem przekaźnik 219 to przez sekundę jest prąd na zaworku n109 i pstryka w przekaźniku czy to oznacza jego uszkodzonie jakieś zwarcie w nim i nie pozwala dać napięcia ? https://obrazki.elektroda.pl/2550808400_...
Usterki nie wymusisz (mając na myśli sprowokowanie przekaźnika do przerwy w przewodności :)), tylko jeździć a dobrze mieć w zapasie kawałek zwykłego kabelka aby sięgnął od bieguna dodatniego akumulatora do elektrozaworu N109 (start-stop) na pompie wtryskowej, jak przekaźnik zastrajkuje na amen to podpinasz kabelkiem na "krótko" N109 z + aku i silnik...
wyjmij przekaźnik nr 109, rozbierz jego plastikową obudowę i lutownicą popraw luty na jego płytce drukowanej bo lubią się one wygrzewać i wyglądają wtedy jak kulki a pod spodem zbiera się kalafonia i wtedy lut nie przewodzi prądu, mam nadzieję, że wiesz gdzie szukać tego przekaźnika nr 109. Dodano po 3 http://images25.fotosik.pl/207/2f73ded79...
Mam problem z moim audi, rok 2005, silnik 1.9 tdi. Często potrafi zgasnąć kiedy jadę wolno lub dojeżdżam do skrzyżowania, po czym od razu pali i jadę dalej. czasem jadąc ze stałą prędkością, samo szarpnie do przodu.... Czytając już podobne problemy, dowiedziałem się o przekaźniku n109 - ale moje audi jego nie ma...rozebrałem klapkę pod kierownicą, są...
Skrzynka jest taka sama dla benzyny i diesla, różnica jest chyba tylko w przekaźniku nr 3 (sterowanie ECU/EDC) i nr 12 (przekaźnik pompy paliwa/świec żarowych). Ciebie interesuje czy na wyjściu skrzynki w kostce G1 pin 7 pojawia się masa w momencie kręcenia rozrusznikiem (ona załącza ten przekaźnik) oraz czy w tym samym momencie jest na tej samej wtyczce...
Wpisałeś sobie specjalizację "elektromechanika pojazdowa" a tu masz podstawy. Skąd te opisy błędów - np 1314 - Ty się pytasz czy to jest ten opis czy co bo nie wiem po co tam jest ten znak zapytania? Z jakim sterownikiem może mieć brak komunikacji ABS - chyba tylko z EDC. To nie wina sterownika silnika. Masz tam błędy z opisami "przerwa lub zwarcie...
Masz jakieś zwarcie. Jeśli masz alarm z funkcją odcięcia zasilania to go odłącz i sprawdź czy zadziała. Co do zegarka to norma jak słaby aku to przy rozruchu masz restart. Tyka prawdopodobnie przekaźnik świec N109, powinien załączyć i po pewnym czasie wyłączyć grzanie świec (czas zależny od temperatury cieczy chłodzącej). Ale te zegary świadczą o jakimś...
Tak jak napisałem wcześniej, przekaźnik zasilający zawór N109 jest oznaczony numerem 405 - w załączeniu zdjęcia przekaźnika. Przekaźnik (przynajmniej u mnie) znajduje się w drugim rzędzie bezpieczników nad lewą nogą kierowcy ;) - trzeba zdemontować pierwszy rząd i widać zabunkrowane bezpieczniki i przekaźniki. Po zdjęciu licznika też da się dotrzeć...
Witam Mam problem z brakiem napięcia na zaworze n109.( auto nie odpala jeśli nie podam 12v bezpośrednio na zawór z aku ) Przekaźnik w skrzynce działa. Po przekręceniu kluczyka lampka od świec żarowych mignie. Nastawnik pompy dokonuje adaptacji. Mogę także połączyć się ze sterownikiem silnika. Moja prośba to opis połączenia pomiędzy przekaźnikiem - komputerem...
tak wiem ale sterownik odpowiada za ten zawór więc jeśli przekaźnik będzie uszkodzony nie poda napięcia na sterownik a ten nie odblokuje zawór ( dobrze kombinuje ?? ) tak miga ( ale podczas kręcenia rozrusznikiem miga ponownie bez stałej częstotliwości ) ale jak podam samostart na dłużej to silnik pracuje tylko ten przekaźnik bardzo hałasuje Auto stało...
przypuszczam, że winny temu będzie przekaźnik 109 od zasilania sterownika i zaworu start-stop N109 na pompie wtryskowej, wystarczy przekaźnik rozebrać i poprawić luty na płytce drukowanej.
Cześć, Mam problem z moim silnikiem gdy jest ciepły. Mój SDi odpala nawet w największe mrozy bez problemu lecz po przejechaniu kilkunastu kilometrów i zgaszeniu auta nie chce zapalić. Wtedy muszę czekać kilka godzin na ponowne uruchomienie i tak za każdym razem. Na zdjęciu pokazuje jakie kontrolki palą się na tablicy. Dodam że dioda świec nie świeci...
110km diesel To zaprowadź ten samochód do warsztatu, póki jest jeszcze co naprawiać. Tam nie ma i nigdy nie było elektrycznej pompki paliwa. Przekaźnik też wymieniłeś niepotrzebnie - żadna płytka tam się nie przypala.. Zobacz czy przychodzi napięcie na zawór n109 na włączonym zapłonie.
Przekaźnik nie kontaktuje, przelutuj.
Nie sądzę by przyczyna takiego zachowania się silnika tkwiła w przekaźniku 109, jeśli na wolnych obrotach elektrozawór N109 nie dostanie tylko na moment napięcia (bo przekaźnik 109 zasila sterownik silnika a ten zasila N109) to silnik od razu gaśnie a nie przydławi go. 2-3 sekundy to sporo jeśli mowa o przerwie w zasilaniu N109 co innego jeśli podczas...
17568 - Obwód czujnika powietrza w kolektorze ssącym (Zwarcie do masy) 17946 - Przekaźnik odcinający/wyłaczający silnik (Rozwarcie/zwarcie do masy) Oczywiście przekaźnik odpowiadający za zawór N109! Wszystko jasno i przejrzyście wszechwiedzący VAG podpowiedział :) Zobacz czy jest zasilenie za zaworze n109! http://obrazki.elektroda.pl/8808410000_1...
Podmień z innego przekaźnik 109 w skrzynce bezpieczników (odpowiada za sterowanie tym zaworem N109 w pompie). Jak pomoże - masz winnego. Jak nie pomoże - winny zawór N109 w pompie - do wymiany.
podaj na N109 12V bezpośrednio z plusa akumulatora albo wyjmij z niego tłoczek i wtedy silnik odpali, trzeba ponownie przelutować styki na przekaźniku 109 a nie je czyścić - to nie brudny stół po obiedzie, jeśli kolega wymieniał przekaźnik 109 i nadal to samo to albo kostka stacyjki albo przekaźnik w module alarmu albo chwilowy brak połączenia pomiędzy...
W czasie jazdy szarpało autem i zapalała się kontrolka świec bo sterownik silnika tracił chwilowo zasilanie, teraz nie dostaje go już wcale i dlatego silnik nie odpala a winnym tej usterki jest przekaźnik 109, o którym piszą koledzy powyżej, wystarczy go wyjąć i przeszlifować jego nóżki i zdjąć z niego obudowę i lutownicą poprawić luty na płytce drukowanej...
podaj napięcie na N109 bezpośrednio z + akumulatora i odpal silnik a skoro przekaźnik 109 jest sterowany to przerwa musi być pomiędzy nim a N109 i pamiętaj o odłączaniu przewodu "na krótko" od N109 aby zgasić silnik bo u Ciebie nie ma klapy gaszącej.
Mogło i tak i tak. Przekaźnik nie zaszkodzi przelutować.
Jak nie mignie Ci nawet kontrolka świec żarowych po przekręceniu kluczyka w stacyjce to zabierz się za przekaźnik z numerem 109, rozbierz go i lutownicą popraw luty na jego płytce drukowanej a pilniczkiem lub papierem ściernym oczyść dokładnie jego nóżki, po tej kuracji sterownik silnika dostanie zasilanie, elektrozawór N109 pompy wtryskowej również...
Po skanie ze wskazań 003 statycznie widać tylko tyle, że EGR w chwili podglądu wartości MAF nie jest aktywny - normalny objaw po 2 minutach pracy silnika na biegu jałowym od czasu uruchomienia silnika lub ostatniego wciśnięcia pedału gazu. Pierwszy błąd to wiadomo - trzeba wykręcić elektrozawór N109 głowiczki pompy wtryskowej i go wypłukać, przedmuchać...
Miałem problem w moim passku 1.9tdi 110 że gasł mi podczas jazdy i kręciłem aż do skończenia aku. Raz odpalał a raz tylko katowanie rozrusznika. Samochód na warsztacie przeżył: Wymiane przekaźników Sprawdzenie zaworka N109 Czyszczenie nastawnika Ustawienie dawki i kąta wtrysku Sprawdzenie rozrządu Wymianę filtra paliwa Itp. Po odebraniu od mechanika...
Mam problem z moim sharanem. 1.9 tdi 110 KM Wszystko zaczelo sie pare miesiecy temu kiedy to wlałem rope od ojca z ciezarowki. W trakcie jazdy autostrada przy 140 km/h przy rownych obrotach zgasł mi silnik. Odpalilem go na nowo i za chwile znowu zgasł. Powtarzało sie to coraz czesciej przez najblizsze 20 km. Później był spokoj pare dni. Kiedy znowu...
coś więcej kolego bo nie wiem co to za model Mk3 czy Mk4, przynajmniej wiemy, że jest na pompie wtryskowej więc jeśli brak jest napięcia na elektrozaworze N109 to musisz sprawdzić przekaźnik 109 na listwie przekaźników pod deską rozdzielczą od strony kierowcy, najlepiej zdjąć z niego plastikową obudowę i poprawić lutownicą luty na płytce drukowanej...
A co może powodować rozłączenie przekaźnika w momencie kręcenia rozrusznikiem ? Dodano po 6 Panowie, ginie mi masa (przewód cienki niebieski z żółtym paskiem) na przekaźniku 109 w położeniu stacyjki rozruch. Dodano po 36 Oczywiście masa cewki przekaźnika.
Więc w przypadku silnika ATD odpada elektrozawór N109, reszta jak wyżej, z przekaźnikiem 109 włącznie. Niech najpierw odczytają pamięć ECU pod kątem zapisanych błędów.
gutek83, masz Golfa TDI z silnikiem 1Z więc nie mów, że nie masz przekaźnika nr 103 bo chyba go nie zauważyłeś, przekaźnik nr 109 nie jest od grzania świec ani żarowych ani podgrzewacza tylko od zasilania sterownika silnika i elektrozaworu N109 na pompie wtryskowej, bez tego przekaźnika byś nie uruchomił silnika - ile razy trzeba Ci to powtórzyć, wklejam...
Skoro robiłeś swapa to tylko sam wiesz jak podłączałeś zasilanie. W A4 B6 nie ma 109 tylko 219 albo 212 - już nie pamiętam (powinien być umieszczony w plastikowej obudowie sterownika silnika - chodź nie wiem jaki wcześniej silnik swapowałeś). Na przekaźnik 219 masę podaje ECU a nie stacyjka - przynajmniej tak powinno być. Jeśli podałeś 12V na N109 to...
Witam wszystkich, to mój pierwszy post i niestety tak od razu z prośbą o pomoc. Problem dotyczy elektryki w silniku 1,9TDI AFN w Passacie B4 rocznik 1996. W zimie przy mrozach, a także dużej wilgoci jesień/wiosna (rosa) po postoju nocnym auto nie chce zapalić. Zamiast kręcić rozrusznikiem dostaje jakby zwarcia - kontrolki gasną, licznik się zeruje,...
Tomku, skoro sterownik silnika nie wykazuje żadnych błędów (co jest trochę dla mnie niezrozumiałe) gdyż skoro zapala a następnie gaśnie to po pierwsze usterka może wskazywać na brak komunikacji z imoo, po drugie na zabrudzenie elektrozaworu N109, po trzecie na usterkę w przewodności prądowej przekaźnika zasilającego zestyk "30" ale o ile dwa pierwsze...
Witajcie. Auto ogolnie kosmos. Przyjechał na lince. Palil bezpiecznik od przekaznika 109 - zamiast przekaznika wstawiony reczny przełącznik z C360🤣 zwarcie było we wtyczce MAF. Bezpiecznik już nie pali, wstawiłem przekaźnik jak w serii. Błędy jakie pozostały to kąt wtrysku poza zakresem (pali od strzała) i błąd obwodu zaworu N109. Kąt nie zmienia się...
Przekaźnik świec możesz wyjąć, schować do kieszeni, po czym normalnie zapalić i jechać dalej. Może wymieniłeś n109?
Witam tak jak w temacie golf gaśnie w trakcie jazdy i nie odpala jedynie za pomocą plaka przejadę nim ok 30 km i to samo Czy to nastawnik w pompie paliwa ?? Wymienione: - Filtr paliwa - przekaźnik 109 - Elektro zawór w pompie n109 Golf Mk 3 1.9 TDI 1Z 1994 rok
Witam mam problem ze świecami żarowymi..nie podgrzewa mi...a wiem że odpowiada za to przekaźnik nr 109...czy mógł bym się dowiedzieć o lokalizacje tego przekaźnika ? ponieważ rozebrałem wszystkie przekaźniki i nie mam takiego z nr 109 Dodano po 3 A mam obejście na zawór n109 i mam ładowanie bezpośrednio z aku...lecz i tak nie ma mocy ,tyle co mogę go...
Witam. Problem polega na tym że podczas jazdy nagle gaśnie silnik i zaczyna migać kontrolka od świec żarowych, po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu silnik zapala. Na forum znalazłem kilka postów związanych z podobnym problemem w samochodach VW, przy których najczęściej winny jest przekaźnik 109 ECU. Niestety w Audi nie ma tego przekaźnika a w skrzynce...
Witam, mam identyczny problem ze swoim autem i strasznie męczę się od ok roku z taką samą usterką. Bardzo proszę o informację o wykrytej ewentualnie przyczynie tej wady... Mój mail k.szulborski(at)onet.pl Z góry wielkie dziękuję. JA mam dokładnie ten sam problem z odpalaniem. Zauważyłem że problem pojawia się kiedy jest odwilż lub np duży mróz odpala...
Witam Mam problem z swoim Seatem Cordoba z silnikiem ASV,czasami zapala normalnie a czasami zaczyna mrugać kontrolka świec żarowych i zaczyna "cykać"pompa wtryskowa i wtedy kręci ale nie odpala dopiero po podaniu "plaka"w filtr powietrza odpala i pracuje normalnie Vag-com czasami nie wyrzuca żadnych błędów a czasami wyrzuci błąd "18008-Suply voltage...
Witam pacjent passat b5 97 rok 1,9 tdi afn (zielona szafa, ecu na jedna wtyczke) Błędy ecu: 01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109): Open/Short to Ground. 01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109) 04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent Wyszukiwarki używałem. Zmienione pare sztuk zaworków n109. Wiązka sprawdzona, nawet podłączałem N109 bezpośrednio pod EDC,...
Nie mam o co bo nie jestem mechanikiem ale sprawdziłem jeszcze raz napiecie na zaworz N109 po włączeni zapłonu pokazuje stałe 10,5V po chwili odłącza przekaźnik mapięcie i jest zero podczas rozruchu napięcie skacze miedzy 5 a 8 V
czy ktos nie wie moze, w ktorym miejscu Golfa IV 19TDI 1999r. mieści się wlacznik uderzeniowy pompy paliwa ?? z gory dziekuje za odp. ;) jaki czujnik uderzeniowy, kto Ci takie bzdury wcisnął ? tam jest tylko elektrozawór N109, który blokuje podawanie paliwa pod wysokim ciśnieniem na wtryskiwacze a N109 znajduje się w tym miejscu : http://images29.fotosik.pl/272/2bc6afb9a...
Odpali ale jechało nie będzie, nie będzie działał nastawnik. jestem zdania, że odpali i pojedzie (tyle, że w trybie awaryjnym), z podpiętym na "krótko" N109 silnik odpala i jedzie nawet jeśli nie będziemy mieli przekaźnika 109 - sam to przerabiałem, a po odczytaniu błędów sterownika Vagiem wykaże błąd 00668.
Skasuj błędy, które się pojawiły u Ciebie Vagiem (błędy świadczą o problemach z zasilaniem po "15" i "30", zasilaniem N109, kłopotach z immobiliserem, czujnikiem obrotów wału G28 oraz przekaźnikiem podgrzewania świec żarowych), z pewnością niektóre z nich spowodowane zostały następstwami sprawdzania przyczyn niemożności uruchomienia silnika, podaj te,...
Błąd 01314 oznacza, iż sterownik silnika (czyli w skrócie komputer, czyli ECU) traci napięcie zasilania, a dokładnie oznacza po prostu brak komunikacji ze sterownikiem. Być może podczas skręcania rozłącza ci się przekaźnik. Zazwyczaj w autach koncernu VW jest to przekaźnik 109 pod kierownicą, na desce przekaźników. Najpierw musisz odkręcić osłonę nad...
Sprawdź bezpieczniki i przekaźniki od pompy paliwa. I tak jak kolega wyżej podaj na krótko z akumulatora zasilanie na zawór odcinający N109 na pompie paliwa - zobacz czy się przesterowuje, powinien "pykać" przy podaniu napięcia.
dodatku przewód jest zwarty do masy gdzieś ( i tu już straciłem głowe bo komletnie niewiem gdzie) A jak by tak odłączył sterownik i sprawdził czy dalej jest zwarcie co?Złącze 53 sterownika.Poza tym takie przelutowywanie to gówn.. nie naprawa.Trzeba sprawdzić czy jest zasilanie sterownie przekaźnika itp.Pin 38 linia 15 pin 23 linia 30 przez przekaźnik...
Czyli silnik na pompie wtryskowej bez klapy gaszącej : do sprawdzenia pozostaje tylko i wyłącznie/albo aż, wiązka ze stacyjki bo nie odcina napięcia na elektrozawór N109 w pompie wtryskowej i zasilania na sterownik silnika. Jest zwarcie na przekaźnik zasilający 219 w komorze silnika bo tam zapewne z jej prawej strony znajduje się sterownik silnika -...
Nie zawracaj sobie głowy schematami ECU bo nie ma takiej potrzeby, za niemożność uruchomienia silnika odpowiedzialny jest przekaźnik 109 lub przekaźniki wewnątrz obudowy modułu alarmu - jeśli takowy posiadasz, sterownik silnika ewidentnie nie dostaje zasilania i dlatego nie mignie nawet kontrolka świec żarowych i nie możesz się połączyć z ECU przez...
zróbmy taką próbę : podłącz biegun dodatni akumulatora z elektrozaworem N109 na pompie wtryskowej za pomocą jakiegoś kawałka przewodu elektrycznego i wtedy spróbuj odpalić silnik, przy podłaczaniu kabla do elektrozaworu będzie słychać jak cyknie - to normalne zjawisko i proszę tego nie interpretować jako czegoś niepokojącego; dla ułatwienia wstawiam...
Chłopaki mają rację, pomaga wyjęcie przekaźnika o oznaczeniu 109 na jego obudowie (jest pod deską rozdzielczą nad pedałem sprzęgła), trzeba przeszlifować w nim nóżki papierem ściernym lub pilniczkiem do paznokci żony i/lub ewentualnie zdjąć z niego plastikową obudowę i lutownicą poprawić wszystkie luty na jego płytce drukowanej (zwłaszcza te, które...
dzięki za spore zainteresowanie-już zaczynam wierzyć ,że się uda rozwiązać problem odpowiadam : sprężynka(kontrolka podgrzewania)się zapala na pare sek, dioda immo w drzwiach zapala sie na chwilę po przekręceniu kluczyka i gaśnie-ale próbowałem także na drugim kluczyku co do przekaźnika 109 to już na początku go podejrzewałem i rzeczywiście miał zimny...
saly, sprawdź czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapali się i zgaśnie po chwili kontrolka świecy żarowej, jeśli nie to po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon sprawdź czy na pompie wtryskowej dochodzi napięcie 12V do elektrozaworu N109 - jest to elektrozawór umieszczony na górze części pompy, z której wychodzą przewody wysokiego ciśnienia do...
Witam wszystkich, podepnę się do tematu posiadam vw t4 2.5 tdi ACY 102 KM 2000rok. Wczoraj normalnie wróciłem nim do domu a następnego dnia odpalił przejechałem kilka metrów i zgasł. Nie mogę się połączyć z komputerem w żaden sposób, próbowaliśmy zwykłymi interfejsami a skończyliśmy na launchu też bez efektu. Po prostu brak komunikacji. Paliwo do pompy...
Broń Boże tylko nie ASO, sterownik silnika nie dostaje zasilania z zacisku "30" a jeśli tak jest to albo przekaźnik 109 albo kostka stacyjki albo fabryczny autoalarm działa na niekorzyść, zawsze jednak możesz spróbować uruchomić silnik przykładając plus bezpośrednio z plusa akumulatora na N109 na pompę wtryskową w tym miejscu http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?i...
tatra12 po co Ty chcesz jeździć po mechanikach i płacić jak za prywatną wizytę u doktora, który niby pobada a i tak diagnozy trafnej nie potrafi postawić, spróbuj wymontować ten przekaźnik 109 z listwy przekaźników, zdejmij z niego plastikową obudowę i przelutuj te luty bo mają tendencję do częstego wygrzewania się od temperatury i robią się z nich...
Witam. Przyjechał na lince T4 jak z tematu. Kręci jak szalony i nie pali. Co sprawdzone : Przy kręceniu z wydechu wali bialym dymem, jakby timing się nie zgadzał Obroty wału widzi ok Dawka przy kręceniu w grupie 1 rośnie Zasilanie ecu jest Nastawnik działa w zakresie 0.74-4.64V Zasilanie N109 jest Na samostarcie chodzi Rezystancja wtrysku sterującego...
Kruszek9393 , podaj kawałkiem kabelka zasilanie "na krótko" bezpośrednio z plusa akumulatora na elektrozawór N109 (ostrożnie by tym kabelkiem nie dotknąć do korpusu pompy wtryskowej lub korpusu N109) i wtedy spróbuj odpalić, tu masz umiejscowienie N109, kabelek przyłóż do tego, który jest oryginalnie przykręcony do tego elektrozaworu http://obrazki.elektroda.net/46_12418806...
miałem sprawdzone logi dynamiczne jedyny błąd jaki mam to: 17946 - zawór odcinania paliwa (N109) P1538-35-10 przerwa/zwarcie z masą - Sporadyczny Gość, który mi robił diagnostykę stwierdził, że to chyba coś z pompą, przekaźnikiem lub w najgorszym razie ECU, który nie daje właściwego sygnału na pompę. Elektryk zrobił mi podobno "obejście" które powoduje...
A wiec zaczynam od błędów silnika 01237 Zawór odcinania dopływu paliwa - N109, Zawór odcięcia paliwa - N109 00522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62, Czujnik temperatury chłodziwa silnika - G62 01266 Przekaźnik świec żarowych - J52, 22307 Zawór regulacji ciśnienia turbiny - przerwa zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY 2331 Zawór regulacji ciśnienia...
Witam Bardzo proszę po pomoc w rozwiązaniu problemu z zanikiem mocy w samochodzie lt 2.5 tdi. Raz w tygodniu mam zanik mocy. Nieraz pomaga zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika. Nieraz niestety nie. po takiej akcji komputer rejestruje następujące błędy p1538 zawór odcięcia paliwa n109 zwarcie z masą, przewa p1657 układ klimatyzacji wejście/wyjście...
Usterka dotyczy Passata B5 1.9 TDI 1997r. Auto można dopiero uruchomić gdy po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon mrugnie kontrolka świec żarowych. Czasami trwa to ok. 1 sekundę a czasami ok. 1 minutę. Po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon zanim mrugnie kontrolka świec żarowych podnosi się na ok. 100 obrotów wskazówka obrotomierza i spada dopiero...
Paliwo się nie cofa choć jest parę pęcherzyków powietrza w przewodzie, a co do zaworka N109 napięcie dochodzi, nawet podawałem dodatkowe napięcie przy próbie odpalenia. Ale jeszcze dochodzi do tego czujnik temperatury paliwa i moduł sterujący , już sam nie wiem. Pomału zaczynam obstawiać pompę wtryskową, a chciałem jeszcze dodać, że zauważyłem od pewnego...
Sprawdziłem jeszcze przekaźnik 103 i mam pytanie kiedy powinna się tam pojawić masa sterująca na 85 ? Na Ecu to 2 i 37 pin ? Dodano po 5 Sprawdziłem jeszcze napięcie na przewodzie który idzie do elektrozaworu N109 w pompie i wynosi 11,8V po przekręceniu kluczyka.
wszystko zaczęło się po tym jak padł włącznik zapłonu(taka kostka co włącz pompe paliwową). co to jest ten włącznik zapłonu ?, (chyba chodzi o kostkę stacyjki ale kto wie ?) żadna kostka nie włącza pompy paliwowej, pompę wtryskową w tym silniku (a nie pompę paliwową bo takowej tam nie ma - nie licząc sekcji ssącej niskiego ciśnienia pompy wtryskowej...
w takim przypadku nie czyści się styków przekaźnika 109 tylko lutownicą trzeba je poprawić, druga sprawa jest taka, że jeśli spotka Cię to gdzieś na drodze to pamiętaj, że zawsze możesz odpalić samochód zasilając na "krótko" kawałkiem kabelka elektrozawór N109 na pompie wtryskowej z bieguna dodatniego akumulatora - silnik odpali i pojedzie ale w trybie...
To, że kontrolka świec normalnie się zapala i gaśnie wcale nie świadczy, że świece żarowe są podgrzewane, kontrolka sygnalizuje tylko zasilanie sterownika silnika oraz czas, po którym można uruchomić silnik czyli po jej zgaśnięciu, tu masz link z fotką umiejscowienia przekaźnika 103 zasilającego świece żarowe, jak widać listwa przekaźników znajduje...
Witam, może i ja coś dorzucę, jeżeli wykluczyłeś powyższe podpowiedzi i masz chwilę czasu, sprawdził bym masy, połączenie - wtyczkę do sterownika czy nie jest zaśniedziała, jak piszą koledzy wyżej podał zasilanie na zawór n109, a także wyciągnął na początku filtr paliwa sprawdził czy jest pełen bo to jest podstawa o, której nie napisałeś - znam przypadki...
Witam Mam problem z autkiem vw sharan 1,9 tdi 110km z 1999r. Mianowicie chcieliśmy z kolegą się przejechać i auto nagle szarpnęło prędkość spadła do 20km\h i obroty były ok.2000 obr\min. Kolega zgasił auto i chciał odpalić na nowo, ale się nie dało... Po kilku próbach auto odpaliło, przejechaliśmy gdzieś z 5-10 m i auto zgasło całkowicie i nie chciało...
n109 to bedzie przekażnik ,ok sprawdze ,objaw jest taki że woogóle nie pali ,kąt uwtawiony na 100% Dodano po 4 dodam że po psiknięciu plakiem i uruchomieniu auto sprawuje sie idealnie ,jedyny jego ból to niechce zapalić
Witam, panowie Golfik mi nie odpala od wczoraj. Jest to Golf 4 1998 TDI na zwykłej pompie. Przebieg całej sytuacji wyglądał następująco dwa dni temu prałem wnętrze samochodu, same fotele plus wymieniłem wszystkie filtry w tym filtr paliwa. Nowy wypełniłem paliwem i samochód pochodził na wolnych obrotach około pięciu minut. 30 Godzin później chciałem...
Można by było troche jaśniejszy opis bo sprawdzałem przekaźniki nr. 3 i 12 i są dobre. jeżeli miałeś te na myśli a jak dopasować immo do sterownika bo jeszcze tego nie robiłem. Po podaniu napięcia na zawór pompy samochod sie uruchamia i jeżdzi ale brak mocy. podłączyłem sie do sterownika głownego i zczytałem kody błędu 5 Faults Found: 01237 - Fuel Shut-Off...
Witam, troszkę mnie tu nie było, ale chciałem podziękować Ci kolego Vegers i koledze orel11 za trafną podpowiedź. W moim przypadku również był problem z wtyczką, ponieważ po rozpadnięciu się części wtyczki wiązki samochodu, nie łączyła. Byłem przekonany, że wtyczka jest na 100% ok, atu był problem. Dodatkowo, jeszcze dwa przewody w owej wtyczce były...
Witam, jestem w trakcie swapa w passacie B3 z silnika 1.9D 1Y na AFN z passata B4.Od razu na wstępie zaznacze że immo jest usunięte, ecu sprawdzone w innym aucie i wszystko chodzi. Ale do rzeczy, przelozyłem całą kompletna wiązke, razem ze skrzynka bezpieczników nie jakąs pocięta wszystko podłączone i od razu pojawił się problem. Najpierw licznik raz...
Witam! Od blisko 3 lat jestem posiadaczem golf 3 1.9tdi 1z 94' variant. Autko ZAWSZE paliło na dotyk, nigdy nie było problemu z odpalaniem (sroga zima, świece nagrzane, pyk i pali). Ostatniej zimy zmieniałem świece na BERU, nowe. Jakieś 2 miesiące temu zaczęły się moje kłopoty. Rano miał troszkę ciężko z odpaleniem (pomyślałem, że mało paliwa, ale w...
seat leon 1.9 tdi asv 110 koni 2002r immo3 sterownik edc15vm+ Na chwile obecną występuje brak komunikacji z ecu błędy z licznika 01177 - Engine Control Unit 64-10 - Not Currently Testable - Intermittent 01314 - Engine Control Module 49-00 - No Communications auto nie odpala nie zapala się kontrolka świec żarowych. w aucie występował problem cały czas...
Miłych i pogodnych Świąt. Auto znajomego. Przebieg około 400.000km. Rano odpaliła żona i po kilku minutach zgasł. Nie paliła kontrolka świec żarowych po włączeniu zapłonu. Po usunięciu zimnego lutu na przekaźniku 109 spiralka się pokazała i zgasła. Wtedy dopiero mogłę połączyć się z komputerem silnika. Brak błędów. Ale przy próbie odpalenia poszedł...
Witam mam problem z Golfem III 1.9tdi 90km,mianowicie czasami nie załancza zaworka N109 i po wpięciu vaga występije błąd 01237 którego nieda sie wykasować,a najgorsze jest to że po wyjęciu przekaznika 109 auto normalnie odpala,co może robić zwarcie czy co???kostka stacyjki nowa,zaworek też,prosze o pomoc i z góry dzięki
Witam. Audi a3 nie odpala. Sprawdzilem do tej pory: 1.Bezpieczniki 2.Przekazniki pod maska + 109 pod kokpitem 3.Zawor N109 - cyka, po podaniu plusa z aku nie odpala. Po wyjeciu trzpienia ze swodka i wkreceniu dalej nie odpala. 4.Napiecie na N109 podczas krecenia rozrusznikiem spada do 5V - ale zakladam ze to normalne 5.Wtrysk sterujacy ma rezystancje...
Mam problem z moim audi, rok 2005, silnik 1.9 tdi. Często potrafi zgasnąć kiedy jadę wolno lub dojeżdżam do skrzyżowania, po czym od razu pali i jadę dalej. czasem jadąc ze stałą prędkością, samo szarpnie do przodu.... Czytając już podobne problemy, dowiedziałem się o przekaźniku n109 - ale moje audi jego nie ma...rozebrałem klapkę pod kierownicą, są...
przekaźnik przekaźnik półprzewodnikowy przekaźnik paliwo przekaźnik przekaźnik bistabilny przekaźnik
cordoba pompa paliwa arduino przycisk funkcji iveco daily problemy klimatyzacja
kablówka skrzynka matryca lsc320an02
Mercedes A168 - Kod błędu B1000: Diagnoza i Rozwiązania MAN Vehicles Error Code 4209: Lighting & Exhaust Issues