Możesz przy włączniku, ale czy jest sens? Ile lat wytrzymał ten włącznik? Niech połowę wytrzyma zamiennik. Zamienniki, szczególnie ostatnio popularne NTY to szajs. Aczkolwiek można kupić oryginalny i droższy Hella, który przeżyje samochód. Przekaźniki i tak dwa by były potrzebne chyba, bo światła mijania dwoma oddzielnymi torami idą.
Z styku X są zasilane światła, dmuchawa, ogrzewana szyba tylna itd. Ten obwód jest pozbawiony zasilania w czasie rozruchu, ma to na celu odciążenie akumulatora przy uruchamianiu silnika, poza tym zachowuje się jak normalne 15, czyli + po stacyjce
Przekaźnik odciążający styk "X" jest nad nogami kierowcy, dolny rząd pierwszy od lewej (chyba 213).
Ja cię zaraz przepale. 15 idzie wprost z kostki, X ma przekaźnik odciążający.
Załóż przekaźnik odciążający na tej złączce rozrusznika co jest na ścianie grodziowej, chodzi o tą wtyczką co ma dwa poiny i kabel cienki niebieski i grubszy czarny z czerwonym paskiem. Przekaźnik wstawiasz na tym grubszym, proste jak drut zbrojeniowy.
Rozebrany, widać wyraźnie element który się uszkadza, wystarcza przetrzyć na papierze ściernym, założyć przekaźnik odciążający i jest już na wieki. http://obrazki.elektroda.pl/5216700300_1... http://obrazki.elektroda.pl/8094611800_1... http://obrazki.elektroda.pl/6364131000_1...
Proszę zmierzyć napięcie ładowania.
Masz uszkodzony przełacznik obrotowy, da się go naprawić, po naprawie zastosować przekaźnik odciążający. To częsta awaria w sharan/galaxy. Uważaj jak będziesz go rozbierał, nie połam wodzika.
Stacyjka albo przekaźnik odciążający. To samo odłącza przy kręceniu rozrusznikiem, żeby nic mu prądu nie zabierało.
Gdzieś będziesz miał przekaźnik odciążający. To przekaźnik który rozłącza urzadzenia w samochodzie które pobierają prąd, tak żeby rozrusznik w momencie odpalania miał jak najwiecej dostępnej energii. Może to z tym przekażnikiem masz problem? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=...
Masę na silnik i tak trzeba poprawić. Dwa sprawdź napięcie na sygnał rozrusznika 50 na wyjściu z kostki stacyjki i na wejściu do rozrusznika. Jeśli będzie niższe niż napięcie akumulatora załóż przekaźnik odciążający.
Sprawdź czy dochodzi napięcie na przekaźnik odciążający styki stacyjki /18/, według dokumentacji jest to przekaźnik w drugim rzędzie nad bezpiecznikami nr 13,14.
ele5 : Pewnie tak bo dzieje się to ewidentnie przy odpalaniu gdy przekaźnik odciążający na moment odcina silnikowi wycieraczki napięcie zasilające. Tylko jak pisałem nie dzieje się to za każdym odpaleniem, nie potrafię znaleźć reguły. romoo : Tak jeden pełny 'idealny' cykl. No wiesz w lato szyba zakurzona mocnoczy w zimie przmarnieta etc to bardzo...
Możesz to naprawić, czyli rozwiercic nity, wyjąć ten zespól stykowy, podskrobać styki, dogiąć blaszkę i złożyć na nowo, po czym bezwzglednie założyć przekaźnik odciążający. I będzie działac. A możesz tez kupic nowy przełacznik obrotowy, niezła podróbka kosztuje 70 zł. Co dla ciebie lepsze....
Wygląda to po prostu na przekaźnik odciążający instalację samochodową
Gdzie mam zamontować taki przekaźnik odciążający? Czy posiada ktoś zdjęcie takiego przekaźnika??
Widocznie przekaźnik odciążający nie działa poprawnie.
Usterka usunięta. :D okazało się, że uszkodzony był przekaźnik odciążający styk X oznaczenie 460 gniazdo jego opisane KL75. Lokalizacja: po lewej stronie kierownicy dokładnie za schowkiem na samym dole po prawej stronie. Koszt części 42 zł w serwisie Skody. Wymiana we własnym zakresie.
Temat rozwiązany. Był to przekaźnik odciążający nr.460, na centralnej elektryce (tzw styk X opisany jako KL75 ) . Znajduje się po lewej stronie kierownicy, dokładnie za schowkiem. Pozdrawiam. Piotrek
Wg. schematu przekaźnik 370 jest to przekaźnik odciążający styku X i fakt, po wyłączeniu zapłonu tam nie powinno być prądu a jest.
Np z alternatora z zacisku DF, ale przez przekaźnik odciążający.
Problem rozwiązany. Winny był przekaźnik odciążający instalacje podczas rozruchu. Zamykam.
Nie ma innej możliwości, to typowe w tym modelu. Dawniej rozbierałem manetkę, teraz zakładam przekaźnik odciążający.
Wystarczy zamontować w komorze silnika przekaźnik odciążający obwód 50, zawsze tak robię i jest git.
Czarny największy to przekaźnik odciążający stacyjkę, pewnie założony z odwróconymi pinami 30 i 86 i rozładowuje aku przez swoją cewkę.
Takie coś znalazłem "Jednostka sterująca odcięciem paliwa (405) - tylko w pojazdach wyposażonych w poduszki powietrzne" "Przekaźnik nadmiarowy dla styku X (100)"...czyli odciążający stacyjkę....
Po opisie, to trudno się zorientować, czy to usterka samego rozrusznika i jego obwodu, czy elektroniki silnika. Piszczeć może przekaźnik odciążający, przy niepewnym styku w kostce stacyjki.
Jak się nie zapowietrza to wiązka pompowtrysków. A nie uważasz, że błędy by były? Posprawdzaj, czy zawsze ma komunikację, zobacz, czy nie siada zasilanie na sterowniku. Może kostka stacyjki, może przekaźnik odciążający? Jakie ma obroty na rozruszniku? Jaka temperatura paliwa?
Nie jest odzielny na kontolke! Jest 15 wspóne np dla kierunków( i on zasila też zapłon) i jest styk X, on leci na przekaźnik odciążający.
Stacyjka, przekaźnik odciążający, okablowanie, skrzynka bezpieczników, inne. Słuchaj, taki objaw powoduje duzo mozliwości, na co Ty liczysz?
Kostka stacyjki lub przekaźnik odciążający mają dość. Jeśli masz/miałeś alarm z odcinką, możliwe, że na tej linii, co jest/była odcinka jest uszkodzenie.
Zadna z porad, założyc przekaźnik odciążający na przewodzie czarnym z czerwonym pasmem, przewód ten idzie do cewki elektromagnesu. Zadne tuleki to nie są, nie opowiadać pierdoł.
Toż tam masz tylko trzy przewody, jeden to stały plus. Zostają da, jeden to zapłon(zapala kontrolki) a trzeci rozrusznik. Podłączasz do stacyjki od motoru, czy jakiejś innej, plus i przewód od zapłonu. Do przewodu od zapłonu dołączasz jeszcze jeden, i ten podłączasz pod przycisk rozrusznika, a drugi zacisk przycisku do przewodu rozrusznika. Takie połączenie...
Z rozruchem się zgadza ale (nie do końca jestem pewien) światła chyba są przez stacyjkę, nawiew itd przez przekaźnik odciążający tak jak było w golfach, passatach Z ciekawości sprawdzę później w schematach. a co do przekaźników to uważam tak jak ty i dodam że bez względu na to czy działało czy się popsuło zawsze montowałem w swoich autach
Niekoniecznie kostka, częstokroć winien jest bebenek-skrzywiona płetwa. Manipulowanie płetwa kończy się jej urwaniem. Jeżeli ktoś zakłada nową kostke, to od razu polecam wstawic przekaźnik odciążający styk 50, styki stacyjki się wypalają poprzez przeindukowanie z elektromagnesu.
Sprawdź : kostka styk X i przekaźnik 18 odciążający X w skrzynce bezpieczników.
Po włączeniu zapłonu (stacyjki) światła mijania zapalają się od razu I tak powinno być Jak można rozwiązać ten problem Zależy co chcesz czy jeżeli ci nie przeszkadza dotychczasowe rozwiązanie a chcesz oszczędzić akumulator to proponuje ci założenia przekaźnika. Schemat łatwo znajdziesz w sieci pod hasłem "przekaźnik odciążający instalacje podczas rozruchu"
Podstawy elektrotechnik: w obwodzie elektrycznym prąd będzie płyną, jeżeli obwód jest zamknięty. Co to oznacza? Pomiędzy źródłem napięcia a odbiornikiem muszą byś sprawne połączenia elektryczne. Przerwa w obwodzie przerywa przepływ prądu. Elementy obwodu elektrycznego świateł samochodowych: 1. Źródło napięcia - bateria akumulatorów lub trójfazowa prądnica...
Da się wymienić wkładkę, było pisane na forum jak to zrobić, trzeba wywiercić jeden otwór żeby nacisnąć blokadę. Kłopot może być wtedy, jak masz immobiliser, wtedy proponuję przełożyć samą płetewkę wkładki i kostkę pod stacyjką. Dodatkowo proponuję zamontować przekaźnik odciążający styk 50
Istotnie, objaw sugeruje że nie zamyka się obieg prądu na uzwojenie wciagające w elektromagnesie, jest ono szeregowo z całym silnikiem rozrusznika. Mozliwe że jest pęknięty\źle zalutowany przewód zezwoju uzwojenia wciągającego, lub tez jezt znaczny spadek napięcia na drodze stacyjka-zacisk elektromagnesu. Może zamontować przekaźnik odciążający stacyjkę?
Rano odpaliłem bez problemu, przedstawiłem auto. Otworzyłem szyberdach i tak sobie stał przez jakieś dwie godziny i po tym już rzucił palenie. Znaczy odpala i gaśnie. Nic nie było rozkrecane,montowane. Wszystko na postoju Więc tak: Przekaźniki pod bordnetz na każdym jest stały +12V Na R2 (2 - przekaźnik zasilania napięciowego zacisku 15 --J329-- (645)...
Zrób to co doradził kolega Manfred von Richthofen. Na 99% upalona kostka pod stacyjką. Wymiana kostki i montaz dodatkowego przekaźnika odciążającego styki stacyjki. Sprawdź tez filtr kabinowy czy nie jest zapchany (przytkany powoduje wzrost prądy dmuchawy).
Czyli jak mam zwarcie w obwodzie bezpiecznika F29 w komorze silnika to gdzie powinienem szukać ? W pompie wtrysku powietrza do kolektora wydechowego. Kupię nową kostkę stacyjki, bo sprawdziłem to co mi kolega pisał i nawet na maksymalnym ustawieniu wentylatora wnętrza nie mam napięcia na bezpieczniku 40A od klimy w skrzynce bezpiecznikowej we wnętrzu...
Masz ustawione awaryjne odpalanie w Stagu? Zobacz czy na przewód nr 15 we wtyczkach do Staga dochodzi plus po stacyjce jak kręcisz rozrusznikiem. Może ktoś wziął zasilanie z przekaźnika odciążającego styk X.
Kabelek na rozruszniku jest?(ten cieńszy) Jak będzie startował rozrusznik to reszta w "cudowny" sposób wróci do normy :D W skodzie masa przekaźnika odciążającego jest podawana poprzez cewkę automatu rozrusznika.
53 jest to przekażnik odciążający(na 99%)-czyli w momeńcie przekręcenia na rozruch rozłacza wszystko co niepotrzebne do odpalenia auta(światła wycieraczki itd) 103 -przekażnik grzania świec żarowych. Tam gdzie masz zworkę w niektórych modelach występuje przekażnik (405-jak pamiętam) :D
dzięki, świetny artykuł, co do przepływomierza nie ma go w tym modelu :) , jak widzisz klapkę anty-wybuchową wkręciłem do filtra powietrza . ustawiłem już co nieco , prawie jestem zadowolony ;) efekt włączania spowodowany był odcięciem zasilania wtrysków i ECU włączało przekaźnik odciążający i go wyłączało - rozwiązałem to dając "emulator" wtrysku tzn...
Skoro bezpieczniki OK, to następny podejrzany jest tzw. przekaźnik odciążający styku X (na czas rozruchu silnika odłącza obwody, których działanie nie jest niezbędne). Przekaźnik standardowy na 40A (4 styki, niski). U mnie (Passat B4 1994) jest to czwarty od lewej w pierwszym rzędzie od góry - w Audi nie wiem. Przekaźnik sprawdzaj wyciągnięty - cewka...
Nie bierz tych informacji za pewnik, ale od prawej strony patrząc na zdjęcie: 460 - Przekaźnik odciążania zapłonu/ rozrusznika, 449 (górny) - Sygnał dźwiękowy, 404 ( w środku i poniżej, nie wiem czemu dwa) - pompa spryskiwacza, 53 - ogrzewania szyba tylna, dwa brakujące - górny ogrzewanie foteli, a środkowy nieużywany, 115663 - zasilanie prądowe zacisk...
Na światła pozycyjne też zastosować Przekaźnik? No bez przesady. Przekażniki dawniej dorabiało się do malucha bo przełącznik pod kierownicą nie wytrzymywał obciążenia, rozgrzewały się styki i topił się plastik w którym te styki były. Gdy byłeś blisko domu to jeszcze ok. Ja miałem do domu prawie 150km i uratował mnie kawałek przewodu którym połączyłem...
Ładne i kolorowe. Po rosyjsku, lecz jeśli przepuści się przez "tłumacz stronę" googla - wyjdzie i po polsku: http://www.autoprospect.ru/volkswagen/go... Przełącznik, ta wajcha był wymieniany, czy klawisz? Mnie chodzi o wajchę. Do zespołu przełączników na kierownicy dochodzi także stały plus - do błysku drogowymi i,...
część samochodów ma czujnik na pedale sprzęgła, rozusznik może wtedy zadziałać, kiedy naciśniemy do oporu pedał sprzęgła ( możliwość awarii w tym obwodzie), część ma starter relay ( przekaźnik rozrusznika, odciążający styk stacyjki), też ryzyko awarii. Pomijam samochody z automatyczną transmisją, gdzie rozrusznik może być zainicjowany w położeniu dźwigni...
Przyczyna najprawdopodobniej leży w wypalonym styku kostki stacyjki lub tzw. Przekaźniku odciążającym (rozłącza w momencie kręcenia rozrusznikiem).
A spróbuj dać 12V bezpośrednio z akumulatora.U kumpla było to samo jak dał ciała przekażnik X-kontaktu (odciążający).Jutro rano wyśle co trzeba
Zależy co mostkowałeś. Natomiast dobrą szkołą jest interwencja w oba przełączniki od razu. Układ szyb w tych samochodach jest zły i wynika z przeciążenia przełączników stosunkowo dużym prądem oraz faktem, że pojawia się łuk elektryczny na tychże; bezawaryjność układu zapewni montaż przekaźników odciążających przełączniki.
Jak domniemam pewno idzie to przez jakiś przekaznik albo modul komfortu albo przekaznik odciążający zapłon Jakby tak było to miałbyś to na schemacie. Te przewody po prostu są łączone w jakimś punkcie tulejką zaciskową i pewnie tam upaliło, albo gniazdo bezpiecznika.
Jak masz plusy na żarówkach to bezpieczniki sprawne, w Toyotach jest problem z włącznikami świateł, brak przekaźnika odciążającego powoduje wytopienie plastików w mechanizmie włącznika. Czasem da się to jeszcze poratować, wtedy wskazane dołożenie przekaźnika.
Tylko, że w tym aucie przekaźnik nie odciąża wyłącznika przy kierownicy. Takie sobie idiotyczne rozwiązanie. A Kolegi problem to żarówki, zżerające dwa razy więcej prądu. Więc trzeba dać przekaźniki odciążające wyłącznik.
Nienoniecznie, problem może być w złym przekaźniku odciążającym styk X stacyjki,
Walczę od miesiąca , po zamknięciu auta akumulator się rozładowuje jeśli stoi otwarty to jest ok , po zgaszeniu silnika i otwarciu i zamknięciu bagażnika przy ponownym przekręceniu kluczyka w stan zapłonu na wyświetlaczu komunikat BOOT OPEN lampka w bagażniku się nie świeci , przelutowałem styki w mikroprzełączniku w zamku tylnej klapy komunikat się...
Witam szanownych forumowiczów. Mam problem ze zlokalizowaniem uszkodzenia powodującego niezałączanie wentylatora po włączeniu klimy. Sprawdziłem sam wentylator-jest dobry, sterownie z ECU również ok-przy teście załącza przekaźnik, do przekaźnika dochodzi zasilanie i jest przekazywane dalej, bezpieczniki ok. Czy w tym modelu jest jakiś zastaw przekaźników...
Witam, mam problem z niedawno zakupionym Audi A6 C5 1.9 TDI. Pewnego dnia, rozładowało akumulator po nocy, podstawiam drugi, odpalam auto, wyłączam, zamykam drzwi i mierzę pobór prądu, było coś dużo, część pobierał włącznik stopu, wymieniłem, i znów mierzę, po jakimś czasie nie wiem 30 min pobór spadł do 0.35A, wyciągam po kolei bezpieczniki i patrzę,...
Znając życie, silniczki są dwupolowe (mają dwa piny na sobie), czyli plus i minus. Można je zasilać poprzez przekaźniki, odciążając przełączniki i zapewniając dobre zasilanie. Tylko należy dodać zdjęcia jakie są przełączniki oraz silniczki.
Musisz odlutować ta "przystawkę" do której wchodzi ośka z pokrętła zmiany świateł z manetki. Zasadniczo naprawa taka, jeżeli nie zastosujesz potem przekaźników odciążających, często jest na krótką metę. A ponieważ przełącznik wchodzi bezpośrednio w kasetę bezpieczników, trzeba dla bezpieczeństwa dać jeszcze raz bezpieczniki przed przekaźnikiem, albo...
Zastosowanie przekaźnika odciążającego w 100% załatwi sprawę, ewentualnie rada Kolegi Emeryta.
A nie ma w tym cudzie przekaźnika odciążającego X ? Spróbuj z kablami i dopalaczem aku
hmm.. http://obrazki.elektroda.net/54_12543496... Pozwoliłem sobie nieco zmodyfikować schemat kol.Kybernetes.Dodałem przekażnik miniaturowy PK0 oraz wyłącznik "wył". Przekażnik PK0 "odciąża"przekażnik PK1.Pamiętajmy że linia"do odbiorników"w zależności od podłączenia może pobierać prąd kilku/kilkunastu amper.Co za tym idzie gabaryty jak i moc...
Nowy przełącznik + montaż dodatowego przekaźnika odciążającego ten przełącznik. Masz może mocniejsze niż fabryczne żarówki?
W Golfie 3 przekaźnikiem od przednich wycieraczek jest "kostka" z numerkiem 19 lub (w lepszych wersjach) - 99. Umieszczona w gnieździe "8" czyli pierwszy rząd z dołu, DRUGI od LEWEJ . Pierwsze gniazdo od lewej to sygnał niezapiętych pasów, kostka 33. Gniazdo trzecie od lewej - sygnał otwarcia drzwi przy niewyłączonych światłach. Poza uszkodzeniem skrzynki...
Tu już trzeba by było zmierzyć średnice przewodu i obliczyć czy wytrzyma natężenie 12.25A Biorąc pod uwagę pracę kierunkowskazów z wypełnieniem 50%, średni pobór prądu ok. 10A, dopuszczalny dla przekroju 1 mm². Jednak przy 12A spali się bezpiecznik. jak znajdziesz gdzieś staro zepsuto originalo stacyjkie a zamiennik to rozbierz to i porównaj jakość...
Trzeba zalożyć przekaxnik odciążający styk 50 stacyjki, wpina się go odbwód cewki elektromagnesu, w komorze silnika w przewód czerwony z czarnym paskiem, złączka na ścianie grodziowej. To typowa usterka w escorcie i naprawa mi nie zajmuje więcej niz 10 min. Przekaźniki są na skrzynce bezp. trzeba odkręcić maskownice i zwolnić skrzynke, ale tam nic ciekawego...
to co słyszysz to styk odciążający , nie ma nic wspólnego z rozrusznikiem. jakie pominięcie , co to jest ,żuk, trabant?
Triak włączył się na stałe. Przyczyną jak się okazało potem było złe przykręcenie triaka do radiatora - obluzował się i radiator prawie nie odprowadzał ciepła co spowodowało jego przegrzanie i trwałe zwarcie (radiator był wykonany ze starego karnisza aluminiowego do firanek). Na szczęście obyło się bez pożaru :) Wtedy chyba królowały ruskie triaki...
Normalne, BMW i Skoda masę od przekaźnika odciążającego styki stacyjki podłącza do styku 50 na rozruszniku. Powoduje to, że w chwili gdy zalączymy rozrusznik przekaźnik rozwiera styki i nie ma prądu na układach nie potrzebnych do rozruchu silnika.
Można użyć tranzystora: https://i.imgur.com/6Gabv.png Dlaczego Arduino przestało działać? Prosta sprawa - piny mikrokontrolera mają bardzo niską wydajność prądową. Używając tranzystora lub przekaźnika, odciążamy piny mikrokontrolera - sygnał sterujący otwiera tranzystor/zwiera przekaźnik, który dostarcza zasilanie do lampki ze źródła o większej wydajności...
w pierwszym momencie, gdy płynie największy prąd obciążony jest włącznik główny na listwie i to w pewnym stopniu odciąża styki przekaźnika przed prądem udarowym. Myślę, że będzie dobrze...
Reszta odbiorników w aucie działa? Zasilanie dmuchawy powinno być z przekaźnika odciążającego X - tak samo jak wycieraczki itp. Trzeba szukać przerwy w obwodzie między przekaźnikiem a włącznikiem dmuchawy. Sprawdzić czy na bezpieczniku od dmuchawy jest zasilanie.
Jeśli masz taką możliwość, to sprawdź przebieg prądu przekaźnika przy załączaniu. Prądy nie są duże więc wydaje się, że przyczyna jest gdzie indziej. To co na szybko można zrobić, to sprawdzić jak zachowa się przekaźnik (nowa sztuka, bo ten to już chyba tylko do śmietnika) z zastosowanym obwodem odciążającym. Coś takiego stosuje się do zabezpieczania...
Przecież komputer nie podaje zasilania na bezpieczniki. Musisz szukać pomiędzy akumulatorem a bezpiecznikami lub stacyjka a bezpiecznikami. Gdybyś podał od czego są te bezpieczniki to może by ktoś powiedział skąd idzie zasilanie bo może być jeszcze po przekaźniku odciążającym. Kali tam jest silnik?
Czy da się zrobić uniwersalny moduł haka ? Da się np. na przekaźnikach da się....wszystkie sygnały odciążasz przekaźnikami...
Masą. Fanfara dostaje plus ( kabel czarny z żółtym szlaczkiem) i masę zapina przycisk. Nie inaczej jest w rozwiązniu z przekaźnikiem, z tą różnicą, że przekaźnik odciąża zestyk nad piastą pierownicy.
dodatkowych przekaźników (AR2 i AR4), odciążających włącznik kierunków, ukrytych w dodatkowej, trzeciej skrzynce przekaźników nad lewym nadkolem. Te przekaźniki ma wersja z fabrycznym hakiem żadna inna. Przerywacz zasilany jest po zapłonie z bezpiecznika F205 w kabinie a ten z przekaźnika R13. Nie, bezpiecznik F205 wisi na stacyjce która zasila bezpośrednio...
Światła mają osobny styk w stacyjce a droga prądu wygląda tak: stacyjka, włącznik świateł. przełącznik krótkie/długie, bezpieczniki i lampy. Tu chodzi o napięcie z przekaźnika odciążającego stacyjkę. Nie pamiętam dokładnie ale oprócz rzeczy wymienionych przez maser777 jest jeszcze szyba ogrzewana z niego zasilana.
Mam opis instalacji tego przesuwanego schowka z scenika 2006 r wydaje mi się że nie ma różnicy . Chodzi Ci o dmuchawę nawiewu ? 1387 - OŚWIETLENIE ŚRODKOWEGO SCHOWKA 1518 - SILNIK ODBLOKOWYWANIA KONSOLA 1531 -SKRZYNKA BEZPIECZNIKÓW PRZEKAŹNIKÓW KABINA 2 1507 -PRZEKAŹNIK ODCIĄŻANIA AKUMULATORA WŁĄCZANIE CZASOWE LAMPKI SUFITOWEJ
Nie wiem czy ktoś z was zauważył że w tym aucie (Golf 4) światła mijania nie gasną po włączeniu długich, palą się ciągle, niezależnie czy są włączone tylko mijania czy drogowe. Z tego względu przełącznik pod kierownicą nie ma nic wspólnego z awarią świateł mijania gdyż on tylko włącza światła drogowe. Światła mijania są włączane bezpośrednio z włącznika...
witam panowie !!! rozwiązanie tkwiło w tylnym lewym błotniku. zalana została puszka z przekaźnikami, które odciążają główny przekaźnik kierunkowskazów podczas podpięcia przyczepy. jeśli poziom wody sie podniósł w puszce to zaczynały świecić kierunki. dzięki za pomoc pozdrawiam przemek
sharic - masz w 100% racje to działa . Przekaznik tez odciąża częściowo przełącznik (poprostu skraca droge prądu) a wersja 3 zadziała ?
To nie jest ten sam problem. U rjantas uszkodzona skrzynka bezp. konkretnie brak masy na przekażnik odciążający styk X. Zaś u ciebie światła awaryjne powinne chodzić bez kluczyka , sygnał w VW chodzi dopiero po włączeniu zapłonu, światła główne też powinne chodzićjak sygnał. Tak że wnioskuję że masz namieszane w instalacji . Jeżeli chodzi o podobieństwo...
Można poszukać spadki napięcia,lecz montaż przekaźnika przynajmniej odciąża stacyjkę,wiele samochodów posiada przekaźnik rozrusznika co w znacznym stopniu przedłuża życie stacyjki.
Podpowiadam bo sam kiedyś musiałem dłuższą chwilę pogrzebać jak jeden ze styków przekaźnika zespawało. ;) Schemat miałem na starym dysku który umarł. Jeśli dobrze pamiętam to przekaźnik z 2 parami styków odciążał tylko włącznik w konsoli.
Silnik szyby tylnej: 1 - masa 2 - do manetki (pin 4) i do sterownika (pin 11/26) 3 - do manetki (pin 5) i do sterownika (pin 18/26) 4- do manetki (pin 8) i do bezpiecznika F20 a ten zasilany z przekaźnika odciążającego syk X Jaki masz nr tego sterownika? Może masz manetkę walniętą i przy spryskiwaniu tyłu włącza czasowe? Zobacz czy jak włączysz spryskiwacz...
Witam Problem jest palenie się bezpiecznika 20A w skrzynce z prawej strony od pasażera kolega zrobił wcześniej porządek z instalacją gdyż nic nie było podpięte pod bezpieczniki ,a w tylnych lampach nie wiadomo było od czego zacząć, wiec myślę, że pozę gdzieś plus styka z masą ,czy są jeszcze jakieś przekaźniki ,które odciążają przekaźnik świateł awaryjnych?kupiłem...
... dzisiaj popsuła mi się AUDI A3 8l, nie działają mi światła mijania, oraz długie włączane na stałe , działa mruganie długimi, nie działają kierunkowskazy , działają za to światła awaryjne, światła postojowe działają. Gdzie szukać przyczyn takich objawów Przyczyna również może tkwić w pająku (zespolonych manetkach pod kierownicą) - czyszczenie niewiele...
Witam. Prawdopodobnie stacyjka nie łączy na obwód "15+", czyli na zapłon i inne odbiorniki zasilane z tego obwodu. To, że masz wentylator, światła i rozrusznik, świadczy o tym, iż obwód "X" (z przekaźnika odciążającego styki) oraz obwód "51" (rozrusznik) działają po przekręceniu stacyjki. Trzeba dostać się do stacyjki od tyłu i sprawdzić, czy po jej...
W załączniku jest schemat, PCB, opisy soft-startu w moim wykonaniu. Sprawdzony, działający bezproblemowo. Został on zaprojektowany do transformatora 1,2kW. Dla transformatora do 600W należy wywalić jeden rezystor 33 om. Układ ten posiada dodatkowy przekaźnik, który odciąża wyłącznik główny od dużych prądów.
W mojej audi 80 jest przekaźnik sterowany stacyjką-w książce nazwany-odciążający styk X(stacyjki)-patrząc na kasetę bezpieczników-nr 5 licząc od lewej w górnym rzędzie-ma obciążalność styków 70 A,jego numer :443951253J,ma cztery końcówki:85,86,30,87.Po uruchomieniu auta musi być włączony,co łatwo sprawdzić wyjmując go i wkładając.Raczej rzadko się uszkadza,ale...
Z tego co pamiętam, żaróweczki zmienia się od spodu włączników. Najlepiej podłączać przez przekaźnik, gdyż odciąża się stacyjkę. Bo najlepiej podłączyć szbki po stacyjce.
Witam Chciałbym wykorzystać kontraktony do rolet wewnętrznych jako taka krancowka. Z tych które szukałem zazwyczaj maja małą obciazalnosc styków. Jakbym chciał zamontować silnik dc 12v 3A, do napedu. Czy taki kontrakton można podłączyć przez zwykły przekaźnik odciążając jego styki. Np tak jak na rysunku https://obrazki.elektroda.pl/6045506300_...
Nie odpowiem na to pytanie, bo to stary FIAT, i mimo że właściwie nic z nim się nie działo, raz padł moduł zapłonowy, raz manetka, po za tym rdza go tylko ... znaczy drzwi, wtedy w cenie całego uno :cry: , to nie wiem co poradzić. A rację masz z tą używką. Osobiście przerobiłem światła na przekaźniki, w fabrycznym rozwiązaniu cały prąd na żarówki idzie...
Polecam soft-start w pełni działający w moim wykonaniu . W załączniku jest schemat ,PCB, opisy . Został on zaprojektowany do transformatora 1,2kW. Dla transformatora do 600W należy wywalić jeden rezystor 33ohm . Układ ten posiada dodatkowy przekaźnik który odciąża wyłącznik główny od dużych prądów .Załączenie przekaźnika jest sygnalizowane diodą LED...
przekaźnik odciążający świateł przekaźnik przekaźnik półprzewodnikowy przekaźnik paliwo przekaźnik
czerwona dioda świecić ciągło wyłączenie timera namierzanie połączenia
mikrokomputer cobra1 security toyota
Parametry testera dla tranzystorów 2N6491 i 2N6488 Błąd 3.0 w sterowniku Skalar 2025 RTH - co oznacza?