To zwykły przekaźnik - jak wsadzisz taki z Poloneza to tez będzie działać. Nie może być powodem palenia bezpiecznika. Sprawdź pobór prądu przez cewkę wlacznika elektromagnetycznego na rozruszniku. W Vito (podobny diesel) kilka razy trafiłem na zwarcie międzyzwojowe tej cewki co powodowało zwiększony pobór prądu i palenie bezpiecznika.
Już rozwiązane, przekaźnik rozrusznika.
W rozruszniku Atego jest przekaźnik, włącznik i silnik. Napisz, co poszło.
Przecież napisał wyraźnie że kręci na krótko, nie ze stacyjki. Jak nie ma błędów i immo odblokowuje się sprawdź przekaźnik rozrusznika i bezpiecznik
Pomógł jeden z postów + Autodata
Dziś rozpoznałem że stacyjka z 9 pinu podaje napięcie na fioletowy przewód który idzie do komputera a on nie puszcza masy na przekaźnik rozrusznika i wychodzi na to że komputer ma jakieś błędne dane lub jest uszkodzony.Nie wiem od czego jeszcze jest zależne aby komputer puścił masę na przekaźnik rozrusznika.
Najpierw sprawdź przekaźnik rozrusznika zanim rozbierzesz całe autko i przełożysz do drugiej ramy. :)
Dokładnie, elektromagnes nie puści i EZS nie pozwoli przekręcić nieautoryzowanego klucza. Miałem ostatnio podobny przypadek, klient po wymianie akumulatora nie mógł zapalić, nie działał rozrusznik. Rozleciał się przekaźnik przytwierdzony do klemy +, który odcina prąd do rozrusznika
Przekaźnik rozrusznika zapewne uszkodzony
Nie ma tam czasami przekaźnika od rozrusznika?
Jeśli jest, to w komorze silnika, w czarnej plastikowej puszce po stronie pasażera, dekielek na 4 torxy. Czasem upchnięte pod pianką wygłuszającą. Nie wszystkie wersje miały przekaźnik. Na pewno nie miały te z automatycznym rozrusznikiem, tam sygnał szedł z Sterownika benzynowego bezpośrednio na automat rozrusznika. Jak masz dźwięk jakby kręcił ale...
nie wiem czy dokładnie w tym modelu tak będzie ale przekaźnikiem rozrusznika steruje moduł SAM-a o ile takowy masz w aucie.A który rok auta?
Witam! Może ktoś rzeźbił to auto Merc w213 17' gdzie znajdę przewód lub przekaźnik od rozrusznika? komora silnika lewa prawa strona? Każda pomoc będzie przydatna Pozdrawiam
I jak rozwiązałaś ten problem
Nie wiem - jakoś mam wrażenie że mówimy o dwóch różnych autach. Ja ci coś sugeruję, ty i tak robisz i szukasz po swojemu, potem coś się znajduje (jak te bezpieczniki pod siedzeniem), nic z tego co piszesz nie zgadza się z moimi schematami (np bezpiecznik 60 A z którego wychodzi fioletowy kabel i którego zwarcie do masy powoduje uruchomienie rozrusznika)...
We wszystkim.Na początek jak nie pali, pomiar na stykach przekaźnika rozrusznika wiele wyjaśni.
P1330 Starter control - okablowanie, bezpiecznik, rozrusznik, przekaźnik, ECM
Zmierzyć zasilania rozrusznika a jeśli ok to pobór prądu przez rozrusznik... pozdr
Bezskutecznie szukam też przekaźnika od rozrusznika, wyjmowałem wszystkie, po wyjęciu przekaźnika od deski rozdzielczej zapala z kluczyka (ale deska nie świeci).
8008 Zacisk 50 przy przekaźniku przełączania wstępnego (zwarcie z masą) /przekaźnik na rozruszniku/ W gnieździe 16 pinowym - PIN 12 zasterowanie rozrusznika "50" w gnieździe 55 pin - Pin 18 na "50"
w CDI to ECU załącza rozrusznik poprzez przekaźnik-należy podłączyć i zdiagnozować auto.
Jak by emulator rygla nie działał to by stacyjki nie przekręcił ,prędzej padło synchro edc-eis w mercu przekaźnikiem rozrusznika steruje edc silnika.
Masa przy rozruszniku i po problemie
Mercedes w 204 silnik 1.8 kompresor. Po włożeniu kluczyka do stacyjki wszystko zachowuje się normalnie poza pozycją rozruchu problem ten nie występuje zawsze raz kręci raz nie. Rozrusznik był sprawdzany przez fachowca. Rygiel kierownicy usunięty. Przekaźnik rozrusznika również był wymieniony na nowy.
Tak, jakby mu któryś przekaźnik podtrzymywał napięcie? Coś w tym stylu - ale nie do końca. To nie przekaźnik. Jak nastąpią warunki sprzyjające do rozruchu (czyli "15" jest na sterowniku) to auto odpali. I teraz jak w czasie jazdy "15" zaniknie, to sterownik "sam w sobie" będzie podtrzymywał możliwość jazdy aż do czasu wyłączenia silnika. Nie upieram...
Dobrze tylko rozumiesz to że rozkaz do odpalenia ze stacyjki leci po linii cyfrowej i nie jesteś w stanie tego żadną probówką sprawdzić. To że nie masz napięcia na cienkim kablu na rozruszniku to niczego nie dowodzi bo winna może być stacyjka moduł sam, bezpiecznik lub przekaźnik od rozrusznika o ile te dwa ostatnie elementy występują.
Rozwalona kostka stacyjki. Nie wiem czy sie myle ale gdyby było zwarcie w przekaźniku czy stacyjce to rozrusznik nie powinien kręcić.
to benzyna czy diesel? immo?? mercedes był by tak głupi, że immo odcinało by rozrusznik a nie wtrysk?? przecież każdy nawet najgłupszy złodziej by to odpalił wtedy wsadzając śrubokręt w styki rozrusznika! wg mnie to w wypadku po prostu uszkodził się (może urwał?) kabel sterowania rozrusznika, a może przekaźnik rozrusznika, trzeba pomierzyć od stacyjki...
drogi kolego z tego co piszesz to mi się wydaje że to sprinter i z obrazka bo w W211 okulaże chyba nie ma przekaźników pod siedzeniem ;) a jeśli to sprinter i przekaźnik tylko pyka (no/off/no/off) i tak dalej po przekręceniu kluczyka a rozrusznik nie startuje to najprawdopodobniej został uszkodzony central elektryk pod kierownicą sprubój go odkręcić...
Problem rozwiązany, pompka centralnego nie sterowała przekaźnikiem odcinającym rozrusznik.Dzięki za zainteresowanie tematem.
Problem ze sterownikiem silnika, pompa paliwa uruchomiona, brak sterowania przekaźnikiem rozrusznika z wyjścia sterownika ( przewód fioletowy/biały pasek) silnik odpala więc zamykam.
Może przekaźnik rozrusznika szwankuje. Trzeba by zdiagnozować co się dzieje na sterowaniu.
Czym to było diagnozowane? Pojawiło się nagle? Przekaźników nikt nie zamieniał?
Witam podpowie ktoś w kwestii mercedesa. Auto ma humory w odpalaniu, na chwile obecną nie odpala a dokładniej kręci rozrusznikiem ok 1s i go rozłącza. Przytrzymanie przekaźnika od rozrusznika też nie powoduje odpalenia auta. Błędów brak.
W przednim SAM-ie jest przekaźnik. Tam sprawdzić czego brakuje, i na krótko sam rozrusznik przetestować.
Fioletowo/zielony(cienki kabel do przekaźnika) leci ze sterownika silnika, jak skrzynia nie jest na P lub N to sterownik nie poda masy na przekaźnik i rozrusznik nie zadziała.
Miałem podobny przypadek, auto nie kręciło rozrusznikiem, problemem były zaśniedziałe piny na sterowniku silnika. Tutaj sterownik silnika załącza przekaźnik na rozrusznik, a nie stacyjka. Może to naprowadzi Cię na rozwiązanie.
Witam. Znalezione w sieci. Według schematu to elementy R3 i R8, ale tak jak kolega Gerri napisał, tutaj moze być inne rozwiązanie jak w grupie VAG. Tam temat znam na pamięć :-) https://obrazki.elektroda.pl/6545238700_... 1.Przekaźnik sygnału dźwiekowego-15A 2.telefon,układ połączenia awaryjnego-5A 3.Moduł sterowania ukłądu ograniczająceo...
Przekaźnik sprawdzony, po podaniu 12V klika
Bezpiecznik F240 25A daje prąd na styk 30 przekaźnika rozrusznika, tylko po właczeniu zapłonu i tu jest wszystko OK. Silnik na krótko odpala normalnie. Nic się nie zmienia na stykach sterowania przekaźnika. Są ślady na puszce z bezpiecznikami, ktoś tam zaglądał.
Witam wszystkich proszę o pomoc w związku z mercedesem atego 1217 1998r pokazuje mi się błąd MR 01723 oraz EDC oprócz tego na wyświetlaczu czasem pokazuje mi się komunikat code. Rano nie mogę go odpalić puki nie oszukam immo poprzez odłączanie wsuwki z przekaźnika rozrusznika i przez cały dzień mam spokój póki nie ostygnie, nie wiem o co chodzi wymieniony...
Sprawdź najpierw czy dochodzi prąd do rozrusznika jeśli dochodzi to sprawdź przekaźnik lub bezpiecznik od niego
Odpal zapłon i przekaźnik rozrusznika na krótko (sterowanie rozrusznikiem to fioletowy kabel). Jeśli nie odpali to immo.
Przekaźnik założony nowy, rozrusznik był sprawdzony na stole, kable przy rozruszniku ok
z tym że trzeba opuścić to się zgadzam ale z tym ze nie ma przekaźnika to nie bo jest napewno.
Przepraszam. Ale proszę określić przy jakiej części silnika , chłodnica , turbina , rozrusznik.
Że stacyjki EZS wychodzi sygnał 12V na fioletowym cienkim przewodzie w pozycji rozruchu. Problem w tym, że ten sygnał nie jest podłączony do cewki przekaźnika rozrusznika. Ten przekaźnik jest połączony prosto do ECU. Czy zwierając przekaźnik rozrusznika lub podając na niego prąd na krótko silnik ma odpalić, czy ECU wysteruje wtryskiwacze itd ?
Witam.Jak wyżej Mercedes 2,2 cdi c-klasa (automat) po włączeniu zapłonu i podgrzaniu świeć rozrusznik tylko cyka,kawałek obróci a nastepnie go rozłacza..Co to moze być??Jakiś przekaźnik??JAki>> Pozdrawiam i dziękuje Konrad Dudziński
Pod ręką mam tylko to, wg WDB poszukam. http://obrazki.elektroda.pl/3826468600_1... Ten dodatkowy przekaźnik to zabezpieczenie sterownika i przed nieuprawnionym rozruchem. Sterownik nie poda sygnału do rozruchu i na pompy jak cewka będzie uszkodzona. P.S. A przy tym WDB już był silnik 904??
Witam,Mam podobny problem W220 4matic S500. Wieczorem wróciłem bez problemu,ale ranem nie chciał odpalić,brak odzewu rozrusznika i zablokowana skrzynia na "P". Na wyświetlaczu nie ma żadnego oznaczenia położenia skrzyni... Wygląda na to,że podobna usterka,do tej opisanej przez Pana,czy udało się Panu zdiagnozować usterkę ? Przekręciłem zapłon i ręcznie...
Witam. Mam problem z sprinterem w906 2010r. Stacyjka nie reaguje na pozycję rozrusznika. Kontrolki świeca się. Blokada kierownicy odblokowuje się. Przy okazji nie idzie połączyć się komputerem diagnostycznym z autem. Przekaźnik od rozrusznika jak palcem zawsze to kręci lecz auto nie odpala. Pozdrawiam.
Po drodze od stacyjki do rozrusznika jest jeszcze przekaźnik uruchamiany z modułu silnika. Dobrze by było również tam zajrzeć. Tym bardziej, że (jak piszesz) na cewce elektromagnesu rozrusznika jest duży spadek napięcia.
Mercedes W245 b klasa,benzyna Nie można przekręcić stacyjki, pilot żyje, centalny działa i co ciekawe po włożeniu kluczyka odblokowuje blokadę kierowncy. ECU brak komunikacji; w module SAM błąd b1037 - zwarcie przekaźnika 15R. Potrzebuje informacji jak to pchnać, czy to stacyjka czy raczej coś w instalacji.
Tylko że rozrusznik jest na końcu łańcuszka ,wcześniej masz przekaźnik ,moduł i oczywiście jak automat włącznik na skrzyni.P
schemat zgodny z 2 pdf kolegi na fioletowy do sterownika przychodzi prąd gdy mamy pozycję kluczyka na kręceniu rozrusznikiem nie ma sterowania przekaźnika rozrusznika ze sterownika tak jak już wczesniej pisałem
Stukanie, czy coś podobnego do klikania (przekaźnik), może być uszkodzony (spalony) bezpiecznik do elektromagnesu rozrusznika.
Szczoty się zapiekły lub przekaźnik w bendiksie. Rozrusznik do rozebrania i wyczyszczenia i sprawdzenie zużycia szczotek.
Witam, mam problem z Mercedesem W203 2.2 CDI z 2001 roku. Problem polega na tym, że nie ma reakcji na rozrusznik, a włącza się wentylator. Dodam, że mam nowy akumulator i nowy rozrusznik, przekaźniki są dobre. Co może być inną przyczyną?
Mercedes VITO W639 111KA nie kręci rozrusznik. Nie jest to wina rozrusznika, bezpiecznika, przekaźnika. Diagnostyka jest, brak błędów związanych z rozruchem prócz dwóch od dwóch spalonych świec. Zezwolenie na rozruch jest ale brak wyjścia z ECU na wysterowanie przekaźnika. Stacyjka się załącza, zamiast rygla jest emulator. Bezpieczniki przekaźniki wszystkie...
Tak, ten elektromagnes. Omijając ten mały, obciążasz zbytnio instalacje, i to jest widziane jako zwarcie, o ile dobrze pamiętam i nie będzie palił. Cudów nie ma, jeśli mały tyka, to wszystko z sterowaniem jest ok, no należy jeszcze sprawdzić styki, czy napięcie z baterii dochodzi do zworki tego małego przekaźnika.
Zauważyłem, że w tylnym module SAM, był doprowadzony dodatkowy przewód minusowy pod przekaźnik pompy paliwa... Wydaje mi się, że zrobiło się tam zwarcie masy do plusa sterującego przekaźnikiem... Teraz pytanie, gdzie szukać ewentualnych spaleń, może jest gdzieś bezpiecznik od tego, pod komputer będzie podpięty w czwartek, bo ciężko kogoś ściągnąć pod...
Jesteś kolego jak ten kot Brexit któremu otwiera się drzwi, a on dalej siedzi i miauczy :) Napisałem powyżej: "Po zwarciu przekaźnika k5 rozrusznik powinien ruszyć - nawet bez klucza w stacyjce. Prawdopodobnie jest dodatkowe zabezpieczenie na zabudowie" Kabel ze styku przekaźnika idzie w oryginale bezpośrednio na rozrusznik. Nie ma zbyt wiele do sprawdzenia....
Jak napisał Kol. Emeryt2, najprawdopodobniej pali tylko na wtrysku rozruchowym. Srebrny przekaźnik, ani czujnik temp. silnika nie ma nic do rzeczy. Skoro mostkowałeś piny (30 i 87) w podstawce przekaźnika pompy i nie pomogło, do sprawdzenia gumy pod rozdzielaczem paliwa. Możesz jeszcze odkręcić jeden z przewodów paliwowych wtrysków i zobaczyć, czy podczas...
Wyciągnij przekaźnik (sterownik) pompy paliwa, i w podstawkę wsadź zworę pomiędzy 30 i 87 - pompa będzie pracować "na krótko". Wtedy uruchom silnik. Jeżeli zagada, to winny jest przekaźnik pompy lub czujnik obrotów. Przy włączonym rozruszniku pompa zasilana jest bezpośrednio, bez pomocy czujnika obrotów. Jak puścisz kluczyk, ten dodatkowy obwód ulega...
Zasada działania jest taka: -przekręcamy kluczyk w pozycję "zapłon" -zaczynaja grzać świece i zapala się kontrolka (tutaj uwaga: w układzie bardziej "zaawansowanym" - tak jak wspomniany Mercedes - w przypadku uszkodzenia którejś ze świec kontrolka się nie zapali. Zapali sie na ok. dwie minuty po uruchomieniu silnika) -kontrolka gaśnie - silnik jest...
Trzeba założyć rozrusznik z wersji bez immo i znaleźć sygnał jego sterowania. Dołożyć przekaźnik. Lata temu robiłem taką rzeźbę.
Witam. W Mercedesie A170 CDI uciekło zasilanie. Mianowicie nie działają kierunkowskazy,awaryjne,centralny zamek i nie kręci rozrusznik.Skrzynia manualna.Na liczniku zapali się tylko kontrolka SRS na pierwszej pozycji i akumulator na drugiej i kompletnie nic wiecej.Rozrusznik na krótko działa. Czasami w momencie przekręcenia kluczyka na rozruch się tylko...
Nie podaje napięcia na rozrusznik, po przekręceniu kluczyka zapalają się kontrolki i słychać przekaźnik w module pod nogami kierowcy, miga dioda na konsoli, pewnie immo, jak to naprawić? Rozrusznik sprawny (na krótko).
Ale rozrusznik kręci normalnie, a wtryskiwaczu brak napięcia w kostce. Może jakiś przekaźnik?? tylko który ??
Witam, odgrzewam temat, pojazd jak wyżej (A170 CDI AUDTOMAT). Mój rozrusznik nic się nie odzywa, kontrolki nie przygasają (przy próbie uruchomienia silnika), na krótko rozrusznik kręci a auto odpala (po uprzednim włączeniu zapłonu). Przy próbie uruchomienia silnika przy dźwigni w położeniu P lub N słychać delikatne pyknięcie (prawdopodobnie przekaźnik)....
Teraz jest tak, że od razu kiepsko kręci. Napraw rozrusznik, sprawdz płomieniówke oraz jej przekaźnik, masz kontrolke świecy płomieniowej? Miga?
Pomoc w tym temacie nie jest trudna. Wystarczy systematyczność w czynnościach i umiejętność analizowania wyników swojej pracy. Podanie napięcia na fioletowy przewód sprawdza poprawność funkcjonowania rozrusznika,jak i jego zasilania. Problem braku kręcenia leżeć może w stacyjce,pozycjonerze,przewodach,module przekaźników. Świece żarowe : sprawdzić zasilanie...
Jest to odcięcie zapłonu.. +12V po stacyjce - polecam pociągnąć właśnie z tego przewodu spod maski bo nie pamiętam koloru przy stacyjce możliwe że taki sam (zawsze sprawdzaj wszystkie przewody miernikiem gdyż kolory mągą być czasami pomieszane) Pompa paliwowa jest to kolor czerwono-czarny idący do czarnej centralki w okolicy amortyzatora Odcięcie przekaźnika...
Witaj Może coś pomogło rozrusznikowi? Jedyna myśl na chwilę obecną,sprawdź przewód czarno-żółty na małej wtyczce przy PLD i ten sam przy rozruszniku w momencie rozruchu. Nie wiem jaki masz model rozrusznika,są dwa rodzaje małych przekaźników z różnymi opornościami. Nie napisałeś które kable były dziabnięte,były przypadki że mały przekaźnik usmażył kl.50...
Przeciez wiesz że te rozruszniki w a klasie sypią się, ale on nawet nie sprawdził co tam ma, czy z przekaźnikiem rozrusznika czy z elektroniką elektromagnesie bo były dwa rozwiązania, ale to idzie łatwo sprawdzić co jest nie tak, filetowy kabel w tej skrzynce w podłodze tam co akumulator siedzi. Fajnie będzie jak mu przyjdzie wyciągać rozrusznik.
czy ewentualnie jest taka opcja abym wyjął stacyjkę, spróbował ją - nie wiem "odkurzyć" przeczyścić - jakimś sprayem do styków itp i może to pomóc czy po prostu stacyjka do wymiany? myślę od czegoś zacząć zanim "pchać" stówki niepotrzebnie - jestem jeszcze z pokolenia gdzie można spróbować coś "poprawić", "naprawić" a nie od razu wymieniać tym bardziej...
Z tym dodatkowym pinem sam mnie naprowadziłeś na odpowiedź. Otóż ósmy pin jest oznaczony w kostce "15T" i służy do załączania układu podgrzewania kolektora ssącego. Jest właśnie załączany przez dodatkowy przekaźnik w skrzynce. Pod kolektorem wymacasz gruby przewód czerwono zielony (cytuję z pamięci). Koloru przewodu przy kostce stacyjki nie pamiętam....
Witam mam problem z odpalaniem nie zawsze !! nie za każdym razem ale Akumulator wymieniony nowy Klemy/ końcówki masy wszystko sprawdzone wymienione!! rozrusznik 2 razy w dwóch innych firmach sprawdzony w drugiej firmie wszystko wymienione na nowe wewnątrz automat z niego tez wymieniony na nowy z bosha Jak jest przeważnie nie ciepły jest tylko cyknięcie...
poruszałem dzisiaj przekaźnikiem koło abs-u i odpalał normalnie. To nie jest przekaźnik, tylko takie duże złącze i faktycznie m.in. idzie tam przewód do rozrusznika. Trzeba to rozłączyć i zapuścić czegoś do czyszczenia styków.
Nie wychodzą, bo masz już ten nowszy model, zamek podpinasz za przyciskiem na konsoli do przewodu zielono-niebieskiego, krańcówki podłapiesz każdą z osobna pod licznikiem, musisz najpierw odkręcić dwie śrubki z tej listwy maskującej nad kolumną i wyszarpać ją, potem będą dwie śrubki trzymające daszek i wysuwasz go do siebie. Jeżeli nie ma śrub, to jest...
Witam jak w temacie Mercedes ML 400CDI Aku jest dobry a i tak moduł odcina zasilanie rozrusznika co uniemożliwia odpalenie czasami się uda za którymś razem. Gdy wyjmę przekaźnik od rozrusznika i zewrę elektromagnes to rozrusznik kręci jak głupi(dobrze). Jest jakaś metoda na ominięcie modułu kontroli akumulatora czy jakoś tak aby nie odcinało zasilania?...
zdemontowałem również obudowę puszki klimatyzacji To są poszukiwane przez Ciebie przekaźniki. K3 to przekaźnik rozrusznika i znajduje się w tej puszce. . panel z 5-cioma przekaźnikami jak na fotce, bo diagram załączony do instalacji elektrycznej auta jednoznacznie to sugeruje. Jednoznacznie to diagram sugeruje 7 przekaźników a nie 5 i to w pełnej opcji...
a nie zapali bo przekaźnik na komputer walnięty Sam jesteś walnięty... :) Tak sobie tylko myslę. I tak trzymaj :spoko:
Proszę o pomoc w komorze silnikowej jest bezpiecznik i przekaźnik od rozrusznika, ale wszystko znajduje sie na takiej podstawie, module trudno wyczuć jakie przewody sa z nimi powiązane. Jakiego koloru szukać i gdzie żeby rozrusznik nie kręcił z góry dziękuję
Przekaźnik pod fotelem kierowcy, na przewodzie foletowym, zmostkuj sprawdź reakcję a spróbuj w EDC jeszcze 5P08C3 w adresach 1D0 do 1D4 wpisać 02 02 00 ff ff Nie rozumiem po co? Jeśli na wyświetlaczu nie pojawił się komunikat "ERROR START", to nie ma potrzeby ponownie przypisywać emulatora. Poza tym nie wiesz czy do wmontowanego emulatora te wartości...
Klasyczny przykład, że temat zakłada się po wykonaniu najbardziej podstawowych czynności przy "dziwnych" usterkach. To tak jakbyś założył temat; Auto nie odpala! A potem napisał, że po zatankowaniu samo się naprawiło i wózek pali od ręki. :) Błąd 4038 przy sprawnych bateriach będzie aktualny tylko w momencie kręcenia rozrusznikiem. Co powinno się sprawdzić...
Ja miałem to samo ale u klienta okazało się że to przekaźnik rozrusznika wymieniłem na podróbę za 25 zł. to na miesiąc spokój, a kupiłem bosh 75 zł. i spokój. Dodam ze też nie miałem żadnych błędów .
Wiec tak wymieniłem ponownie kostkę stacyjki to już trzecia zapalają się wszystkie kontrolki, przekaźnik pstryka jak przekręcam na rozruch, wychodzi na to że dalej na rozrusznik nie podaje prądu. Dodam że na popych odpalił bez zarzutów.
O ile samymi przyciskami dał bym rade sam to ktoś podpowiedział mi ze trzeba wrzucić przekaźniki bo przyciski się spalą. Przez styki stacyjki raczej nie płyną duże prądy i stacyjka poprzez oryginalnie wbudowane przekaźniki włącza zapłon w samochodzie i jego rozrusznik. Więc stosowanie dodatkowych przekaźników może okazać się zbędne. Chyba, że są to...
Co prawda nie jest to starka ori ,a raczej interfejs zrobiony na jej bazie ,ale z mercami sobie radzi ,może nie potrafi tyle co ori ale... No i nic tam nie dopatrzyłem co by wskazywało wyraźnie na coś. Skrzynia manualna. Tak jak pisałem ,nie sprawdzałem go pod względem elektryki jeszcze. Auto stoi w zaprzyjaźnionym warsztacie i poproszono mnie tylko...
Witam:) Panowie problem z Axorem 2005 rok nr VIN WDB9505361K992881. Auto po dłuższym postoju nie odpala tzn nie kręci rozrusznik stacyjka sprawna przekaźnik przy rozruszniku sprawny rozrusznik również sprawny. Błędów w sterowniku silnika brak Panowie moje pytanie brzmi jak realizowany jest rozruch i gdzie ewentualnie szukać awarii z góry dziękuję za...
Aby nie szukać po omacku musiałbyś podłączyć po komputer. Stare HHT. Może być drobna usterka w instalacji, na przykład przekaźnik z rozrusznika, utleniony pin na sterowniku a może i sterownik. Chyba, że po prostu masz za małe ciśnienie paliwa i bez wspomagania nie odpali.
Witam, Mój Mercedes A-klasa 1.7 CDi nie odpala. Początkowo były problemy z odpalaniem, rozrusznik słabo kręcił. Myślałam, że to wina akumulatora ale obecnie po naładowaniu dalej nie odpala. Po przejechaniu 30 km po chwili już nie odpalił. Akumulator wydaje się dobry, słychać cykanie przekaźników, rozrusznik nie rusza. Odpalanie na kable zimnego akumulatora...
Witam. Rozrusznik kręci ale świeci się "code" i dużo błędów, takich jak: MR 1015 Fr i NR 4140. Co one znaczą? Może ktoś posiada schemat podłączenia rozrusznika z tym małym przekaźnikiem koło elektromagnesu?
Błędów MR nie ma na wyświetlaczu tylko FR oraz INS,przełącznik od windy jest sprawny i w pozycji ''off'',wiązka wygląda na nieruszoną.Sprawdzę jeszcze czujnik biegu jałowego i przekaźnik od rozrusznika ponieważ przypomniało mi się że jakiś rok temu w innym atego (nowszy model i automat) po wymianie rozrusznika ''mądry'' elektryk stwierdził że ten przekaźnik...
Mam problem z mercedesem dieslem z 93r , otóż nie uruchamia się rozrusznik, jak klient przyprowadził kazał naprawić rozrusznik, fakt był w złym stanie ale po montażu okazało się że i tak stacyjka nie uruchamia go , z braku czasu nie wyjmowałem licznika by sprawdzić czy wychodzi ze stacyjki prąd na rozruch ale ze schematu wychodzi że może go odcinać...
Cześć U mnie jest identyczny problem w W210 270CDI: nie odpala na zimnie, ale też i w lecie się tak raz zdarzyło: jak jest poniżej zera, można kręcić i kręcić i nawet nie zakaszle przez chwilę, tak jakby go coś odcinało. Rozrusznik po remoncie, kręci pięknie. Alternator po remoncie, jest ok. Akumulator pokazuje 12,7V, a przy rozruchu spada do 9,2V (pomiaru...
Podziękowania dla GERRIEGO i od razu przeprosiny zakręciłem się z tym kodem, ale chyba zrozumiesz mnie bo chyba wiesz jak się jeździ po "wypizdówkach" w Polsce (troszkę to jest męczące) . Ten kod to EPB 4142. Ale mam większy problem z actrosem 2540 z '99r , mianowicie czasami mam problem z odpaleniem: pompką paliwowa (ta ręczna ) nowa w między czasie...
A sprawdzałeś czy dochodzi prąd na rozrusznik? I czy czy po przekręceniu stacyjki dochodzi prąd na wzbudzenie. A ten przekaźnik to faktycznie warto by było sprawdzic, ewentualnie bespiecznik jak takowy jest, ale to juz musisz zagłębić sie w schemat instalacji autka.
Podpina się komputer i sprawdza, czy kluczyk jest nauczony. Jeżeli jest nauczony i rozpoznany to pojawi się na ekranie taka informacja. Jeżeli jest nienauczony to powinny się na ekranie pojawić dane odczytane z pastylki kluczyka które umożliwiają jego identyfikację i nauczenie. Jeżeli nic się nie pojawi, to sprawdzamy po kolei immobilizer kluczyka (czasami...
mercedes rozrusznik rozrusznik mercedes przekaźnik punto rozrusznik
symbol silnika bęben minolta rezystancja pętli
kolorowanie zdjęć actros głowica momenty
Jak odłączyć pętlę na centrali Shea K? Kiedy zapala się zielona lampka podczas ładowania?