Te przewody raczej nie były częścią oryginalnej instalacji samochodu. W tej puszce jest pekaznik od sprężarki klimy i bezpieczniki od sprezarki i wentylatorów, wygląda jakby ktoś przedłużał amatorsko zasilanie, przewody zostały prawdopodobnie wyrwane z wiązki owinienej czerwona izolacją.
No to najprawdopodobniej trzeba rozebrać REC i sprawdzić co się tam dzieje z tym przekaźnikiem.
To był taki śmieszny cytat....z podobnego tematu... który to pin 72 i przekaźnik 86 72 to pin w sterowniku, wypnij wtyczki i lupa i odczytaj.... 86 to nie nr przekaźnika tylko pin w przekaźniku...
Pewnie rozlutowany przekaźnik podwójny
Witam. Całkowicie błędne myślenie. To nie napięcie wychodzi z pinu 3 w kierunku stacyjki, tylko tam ma dochodzić napięcie ze stacyjki poprzez styki głównego przekaźnika.
Wysyłam Ci opis bezpieczników i przekaźników
Trzeba sprawdzić rezystancję sprzęgła sprężarki,czujnik ciśnienia,no i przekaźnik elektrosprzęgła.
To zakładasz dwa przekaźniki odwracające.
Z tego co pamiętam to pod maską po lewej stronie obok akumulatora, chyba zielony lub fioletowy . Ważne że idzie do niego gruby czerwony i gruby czerwono-fioletowy przewód.
zgnił przewód brązowo-żółty w wtyczce ECU lub w jej pobliżu. idzie od pinu 72 we wtyczce A do cewki przekaźnika systemowego.
To sprawdź przekaźnik podwójny
Jaki problem poprowadzic na chwile mase i sprawdzic czy wtedy odpala na bezynie ? Czesto taki problem jest z pospiechu lub niedbalosci instalatora instalacji, jest troche szukania ale jak sie znajdzie to satysfakcja gwarantowana Moze jest usadzony przekaznik.
numer 16 na rys
Żółte przewody do 30 i 87a, czarny 86, zielony 85.
A czy ten co traci zasilanie ma je również po wyłączeniu zapłonu i zamkniecu- uspieniu auta?
Jest pod maską, lewa strona samochodu na podszybiu.
Nie do sondy lambda.. to jest przekaznik zespolony podwójny... on załącza również sterownik silnika, a nie sondę...Na każdym szrocie to dostaniesz, bo nowy sporo kosztuje..
R120 Silnik wycieraczki, tył Z tym, że jednego przekaźnika tam brakuje, więc raczej to:R121 Podgrzewane lusterko(a)
Zajrzyj do przekaźnika szyby, może w nim jest problem. Przecież multitimer nie zasila bezpośrednio szyby, tylko wysterowuje przekaźnik.
Masz zasilanie po zapłonie na pinie 86 przekaźnika?
Przekaźnik jest sterowany masą z komputera. Do sprawdzenia przewód pomiędzy komputerem a przekaźnikiem.
Wyjmij ten przekaźnik i zobacz ile ma nóżek. 4 czy 5?
Tak za mało idż w stronę bezpiecznika i przekaźnika. Oraz w stronę mas.
To zależy czy sterownik gazu odłącza pompę paliwa, a jeżeli przekaźnika nie słychać to możliwe że sterownik gazu nie ingeruje w obwód pompy paliwa.
Potrzebuje pomocy. Chcę podłączyć "na stole" BCM z Vectra C 2005. Poratuje ktoś jakimś pinout'em? Mam sam BCM, bez modułu z przekaźnikami. Dziękuje.
Czy sprawdziłeś, tylną szybę że jest sprawna? Często wygrzewają się miejsca podłaczenia.
Podejrzewam wentylator lub sama opornica dmuchawy która steruje obrotami wentylatora. Ale chyba opornica nie wyłączała by przekaźnika?
witam mam bardzo podobny problem z autem tzn z vectrą c nie działa mi podświetlanie klimy i radia oraz w każdym położeniu przełączniku świateł drogowych świecą światła mijania nie mogę włączyć samych postojówek ani przeciwmgielnych gdyby ktoś mógł mi pomóc bedę bardzo wdzięczny może to któryś przekaźnik ?
To taki "chudy"przekaźnik.
Delphi wykazał błąd P1530 przekaźnik klimatyzacji przerwa w obwodzie , błąd stały. Próbowałem z kilkoma przekaznikami i to nie jest wina przekaźnika..
Okazało się ze to przekaźnik byl;)
Tak, w V-B napewmo to będzie wina tego przekaźnika.
miga też jak będzie problem z głównym przekaźnikiem!
Na 1000% procent nie pomyliłem przekaźników. Wczoraj jeszcze po wypięciu bezpiecznika pompa nie działała a dzisiaj działa cały czas czyli gdzie jest zwarcie ,będę szukał po wtyczce od pompy.
Tak, jest duża szansa że wypalony przekaźnik.
Sprawdź przestrzeń na nogi po prawej stronie. Na prawym słupku pod schowkiem. Obok sterownika silnika - różowy.
Auto sprawdza rezystancję w obwodzie świateł, sygnał cofania odseparuj jakimś miniaturowym przekaźnikiem.
Zaczął bym od przekaźnika kierunkowskazów
Problem rozwiązany, ale za bardzo nie powiem co mogło być przyczyną. Osoba która rozwiązała problem powiedziała że to przekaźnik. Jeżeli to prawda to może być tak, że przekaźnik obniża napięcie na czujniku przy rozruchu i komputer nie wykrywa tego. Dodano po 4 Strzelam że jak podłączy się do samochodu dodatkowe źródło zasilania ( żeby napięcie na czujniku...
szybko wystarczy poprawic l u t y cyną oczywiście :D http://obrazki.elektroda.net/10_12596096...
R7 i R64 One dostają plusa z przekaźnika R6.
Do przekaźnika doszedłem ale nie w tym rzecz bo on odpowiada tylko za włączanie/wyłączanie rozrusznika. Problem jest tutaj w sterowaniu tego przekaźnika.
Jeśli zmostkujesz sam przekaźnik od odcięcie to żadnego wpływu nie będzie.
Bez schematu zmierz napięcie na cewce tego przekaźnika.
a prąd na świece idzie bo mogą być dobre ale co z tego jak nie dochodzi do nich prąd z przekaźnika??
To są przekaźniki.
Jeżeli pozycyjne masz to powinieneś mieć podświetlenie zegarów,od wstecznego sprawdź czujnik (włącznik),a od przeciwmgielnych sprawdź przekaźnik
Zobacz czy plus na wtryskiwacze przychodzi. A jakiego tosygnału przekaźnik nie dostaje ? Tam komp załącza masę przekaźnika, plus idzie z "klemme 15"
To może tu jest problem - zazwyczaj ten z filterkiem ma zasilanie po zapłonie, a ten na reduktorze dopiero jak centralka LPG "zobaczy" obroty wału. Przyjrzyj się jej dobrze - może tylko zespawało przekaźnik.
Miałem identyczne objawy w swoim samochodzie Opel Vectra. W tym przekaźniku o którym piszesz znalazłem "zimne luty" wewnątrz, na obwodzie drukowanym. Po usunięciu działa bez zarzutu.
Jaki kolor przekaźnika. Może pozamieniałeś cos miejscami. W oplach były przekaźniki z różnymi kofiguracjami wyprowadzeń i różnią sie kolorami. Jak sie pomylisz to przekaźnik może mieć stały plus a mase pociągnie np z wiatraka co go powinien załączać.
Multitimer masz w skrzynce bezpiecznikowej, wysuwa sie do boku po wyjęciu zabezpieczenia i oczywiśce wyjęciu odpowiednich bezpieczników i przekaźników.
Kolego, a powiedz mi jak mam czytać ten schemat ten duży prostokąt to ECU tak? Jeśli tak to jak mam dekodować piny na moim ECU jest ich 68, a na schemacie ponad 100. Generalnie sprawdziłem przejście na kablu biegnącym z ECU na przekaźnik pompy i przejście jest, wychodzi wiec na to, że ECU nawaliło i nie podaje sygnału na przekaźnik.
Problem rozwiązany , trzeba przedłużyć 5 kabli a nie trzy,w gniazdku przkaznika są 3 kable ale wewnątrz tego gniazdka są jeszcze dwa które prawdopodobnie są w tablicy na stałe i tam też należy podłączyć kabelki.
Styk 30 +12V z akumulatora - gruby czerwony Styk 15 +12V po stacyjce druga pozycja - gruby czarny Styk 15A +12V po stacyjce pierwsza pozycja Styk 50 do rozrusznika - czarno-czerwony Styk W (nie zawsze jest) kluczyk w stacyjce- czerwony cienki Jeśli masz + na czerwonym i czarnym na wypiętej wtyczce to albo Ci się gdzieś kable skleiły, albo któryś przekaźnik.
Według opisu jest to przekaźnik 13 o oznaczeniu K44 http://obrazki.elektroda.net/83_12341188...
Zmierz na przekaźniku napięcie , jeśli jest jak piszesz to przekaźnik do wymiany.
To sprawdź zasilania, przekaźnik.
Kable to przekaznik?
podłącz do nich żarówkę i zobacz czy się zaświeca jak włączysz na gaz, czy świeci jak jest na benzynę, od tego zależy podłączenie styków bierny/czynny tego przekaźnika. a jak się nie zaświeca wcale, to olej te kable i pociągnij 2 kabelki od elektrozaworu gazu tego przed parownikiem i do cewki tego nowego przekaźnika
Witam Miałem zwarcie w instalacji elektrycznej, przewód zasilający ECU (zacisk 15 ze stacyjki) do masy. Gdzieś z lewej strony kokpitu (obok bezpieczników) uniusł się dym. Teraz mam ciągłe zasilanie na przewodzie po stacyjce (jak odpale samochód i wyciągne kluczyk to silnik dalej pracuje i świecą się kontrolki). Stacyjkę sprawdziłem. Zauważyłem że jak...
Gdzie się znajduje Przekaźnik w Oplu Vectra 1.7 D ?
Raczej go nie blokują bo tu wygląda na to że sterownik silnika się nie odzywa więc nie żąda nic od immo. Ożywisz komunikację ECU to będzie dobrze. 35 ma połączenie z OBD? Czy po przekręceniu zapłonu pojawia Ci się napięcie z przekaźnika na 23, 45, 68?
W astrze 1.7 cdti ostatnio przekaźnik mi identyczne jaja robił.
P1110 - odłączałeś wtyczkę od elektrozaworka to masz błąd. Czujnik temperatury oleju napraw to będzie lepiej jechał.
Deska rozdzielcza bezp. f2 f18 f23 f25 są od klimy. w komorze silnika przekaźnik 14 sprzęgło klimatyzacji, oraz bezpiecznik f35 wentylator chłodnicy
Sprawdz przekaźnik dmuchawy K5 wyciągnij go i sprawdz jak działa teraz
uszodzony przekaźnik skrośny
Wystarczy wyciąć otwór w plastiku wprost na nóżki przekaźnika.
Sterownik silnika za schowkiem pasażera ,dojście do złącza przez zaślepkę w prawym narożu podszybia. Jak się nie mylę sterownik wystawia impuls masy na przekaźnik pompy tylko kiedy silnik się kręci.
Nie. To nie czujnik położenia wału. To brak zasilania po przekaźniku.
Sondy: jedna przed katem a druga za katem. Ten blad oznacza "wewnetrzny blad sterownika". Czyli kompa inaczej mowiac. Nie chodzi tu o znaden przekaznik.
Niektóre Ople mają tak że napięcie na pompę paliwa pojawia się dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem. Vectra1.6 16 V na pewno.
Od tego jest moduł. W module na przyczepkę podaje napięcie przekaźnik. Chyba że nie ma modułu,to tak nie moźna.
Są tam 2 bezpieczniki 60A i cztery przekaźniki?
Jeżeli już masz schemat rozmieszczenia przekaźników ,to można coś więcej sprawdzić przekaźnik ,czy dochodzi sterowanie ,czy jest zasilanie na zacisku (30)przekaźnika.
Wspaniały przykład głupoty właściciela auta. Nie znam się i zrobię i to jeszcze popsutą częścią. Oby to była przestroga dla innych. Sprawdź przekaźniki.
Spróbuj z samym bezpiecznikiem pompy nr19. Niby nie odcinasz nic poza zasilaniem pompy i wtryskiwaczy. Ale w którymś Motronic-u spotkałem się z tym że jak złapie błąd wtryskiwaczy to przestaje je sterować. Może ten Simtec się podobnie zachowa... Z resztą sam sterownik gazowni pewnie będzie głupieć jak na wtryskach benzynowych plusa nie będzie. Tak w...
Regulator napięcia poszedł + diody prostownicze + przekaźnik
a skąd wsiąść takie przekaźniki ?
To nie jest przekaźnik świec.
94 przewód brązowo żółty idzie na 1 pin modułu wentylatorów 72 przewód brązowo żółty idzie na pin B21 skrzynki bezpieczników do cewki przekaźnika (styk 85, przekaźnik u mnie opisany jako K46)
W Vectrze A rocznik 94 jest taki silnik i jest przekaźnik.
Światła hamowania są? Zastanów się skąd mamy wiedzieć co tam zepsułeś? Schemat w rękę i wszystko do sprawdzenia.
Nie wiem jak w Vektrze ale wiele samochodów posiada moduł wyglądający jak przekaźnik i może to on padł bo z tego co piszesz przełącznik działa.Poszukaj Przekaźnik wycieraczek vectra na pewno znajdziesz
W VB układ jest nadwyraz skomplikowany , 11 przekaźników blokady temperaturowe i zamarzania parownika. Te przekaźniki przy akumulatorze to wszystkie od tego są. Weź wg schematu idż od zasialnia i patrz gdzie jest obwód przerwany przekaźnikiem lub terminkiem.
Bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone?
Czyli? Ze sterownika to ma i masę i zasilanie? Coś dziwne. Wyjmowanie przekaźnika w tym przypadku to dosyć kiepska diagnoza. Gdzie masz ECU szybko poznasz, tam gdzie ta gruba wiązka idzie. Ale wiesz, zanim ja bym się dogrzebał do sterownika, to bym sobie zadał 2 pytania: 1. Czy ja na 100% wiem co robię. 2. Czym do cholery jest sterowany ten przekaźnik.
tak właśnie się domyślam, że to może być ECU ale nie jestem jeszcze do końca przekonany, słyszałem że w podszybiu są jeszcze jakieś wiązki kabli które czasami się smażą i to też może być przyczyną braku masy na przekaźniku, ale sprawdzę to jutro i dam znać :)
przekaźnik przednich wycieraczek
CZ to właśnie centralny zamek, moduł sterowania centralnym masz przy przednim słupku pasażera pod osłoną, tą która przechodzi w próg, taka czarna skrzynka dochodzą dwie wtyczki, często w oplu tam jest mokro a ona podaje sygnał na kierunki przy zamykaniu i otwieraniu. Wepnij szeregowo do uzwojenia przekaźnika rezystor 60 - 70 omów 1W i zobacz czy masz...
+ z przekaźnika głównego, sterowanie masą pin 47. Sprawdź na kostce zasilanie żarówką 3W .
Starsze Vectry nie miały przekaźnika wentylatora chłodnicy. Pozdrawiam.
mówisz o orginalnym przekazniku opla, tak własnie zrobiłem ale odciołem dwa kable, i teraz grzeje tylko pod czas rozruchu, który kabelek masz na myśli ?
Te cykanie to w okolicy przekaźników czy rozrusznika?
luki32 ja bym wtedy dołączał ten rezystor przez klucz tranzystorowy - dołączy go zanim styki przekaźnika się otworzą no i pewnie masz rację tylko że mało kto robi emulatory na tranziakach i jest tak jak ja mówię czyli rezystor w szereg a co do opla c20ne to wyjaśnię bo jak się uczyłem to zrobiłem po twojemu i efekt był taki że po przełączeniu na lpg...
Gdzie masz umiejscowiony przekaźnik pompy paliwa?
(...) mam jescze jedno pytanie tam z tyłu koło lampy lewej mam takie dwa przekazniki nazywaja sie RYDER TF1170 to jest jeden taki długi i drugi RYDER SMART 7 BYPASS TF2217U (...) To przekaźniki od instalacji elektrycznej haka holowniczego.
Witam czyli to jest to,a jeszcze mam pytanie czy mogę zamienić ten na inny żeberkowany z astry albo innej Vectry ale żeberkowany . Pozdrawiam.
bezpieczniki i skrzynka przekaźników jak i same przekaźniki są ok.
przekaźnik wentylatora vectra vectra przekaźnik światła przekaźnik rozrusznik vectra
przelotka naprawa overmax tablet włączać sterowa optotriakiem
moment dokręcania korbowodów blaupunkt vwz1z7
Nowy piec gazowy wyzwala bezpieczniki - przyczyny i rozwiązania Wzmocnienie sygnału wideo domofonu Smart Home