No masz plus i masa zasilanie 1M i 2M wyjścia na siłowniki 2 i 3 impuls sterujący zamknij-otwórz ster. masą Typowy sterownik Fiat-a.
np. tak
Wszystko znajdziesz tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
Skoro kolega się uparł na dwóch przekaźnikach to proszę.
Dobrze kombinujesz, będzie działać. Sterowanie "-" /minusem/.
Są tam przekaźniki na 12 v
Witam, Masz najprawdopodobniej wypalone styki przekaźnika załączania kierunkowskazów. Musisz zlokalizować sterownik centralnego zamka i wymienić przekaźnik. Pozdrawiam.
Może być uszkodzona sama centralka. http://obrazki.elektroda.pl/4273342000_1...
Witam O przekaźnik taki może być problem ,natomiast możesz zrobić to na dwóch przekaźnikach. Jeden się załączy i podtrzyma z sygnału siłownika Drugi go rozłączy po podaniu sygnału z siłownika Przykładowo przewód niebieski siłownika załączy,zielony przewód rozłączy ,po podaniu chwilowym napięcia.Zasada działania START STOP na przyciskach.Przekaźnik załączający...
Proszę bardzo przekaźniki mają oznaczenie "V23086-C1001-A403".
Na początku było tak, że po przekręceniu kluczyka wszystkie drzwi się zamykały a po chwili otwierały. Oprócz drzwi kierowcy! - te są sterowane tylko z kluczyka (brak siłownika). Następnie kiedy chciałem otworzyć drzwi kierowcy, to pozostałem się zamykały. Jedyne rozwiązanie, aby samochód zostawić zamknięty, to zamknięcie drzwi kierowcy kluczykiem (wtedy...
Witam . Mam nadzieje że Ci coś ułatwi ten rysunek. Jeżeli centralny zamek będzie się zamykał przy rozbrajaniu alarmu to zamień przewody otw/zam. przy przekażnikach (86). Zasilanie przekaźników zabezpiecz bezpiecznikiem 20 A.
Witam. Zmianę polaryzacji napięcia dla silniczka przy pomocy przekaźników można zrealizować w taki sposób. http://obrazki.elektroda.net/98_12375794...
Każdy nowoczesny alarm posiada funkcję przełaczającą , na czas dłuższy i krótszy. W jadnych jest to mikro przełącznik, w innych zworka, w jeszcze innych przerywa się ścieżkę. A czy czasem w Mercach nie jest tak, że wystarczy tyknąć kluczykiem i nie czeka się trzymając kluczyk przekręcony przez pięć sekund, aby zamknęły się drzwi?! Wystarczy lekko przekręcić...
Przekaźnik to nie jest tylko jakiś układ scalony
cztero przewodowy czerpie masę do przełącznika wewnetrznego (który daje info do centralki zamknij otwórz )z kabli zasilających silniki siłowników - w poz spocz .jest tam zawsze masa (bywały tez takie z plusem ale rzadko i wtedy jest analogicznie) a piecio przew ma dodatkowy kabel najczęściej podł do masy.z którego sygnał idzie przez przeł w siłown.do...
Może być przekaźnik na podstawce, taki jaki sprzedają do blokady zapłonu o stykach 85-86 30-87-87a, lub zwykły motoryzacyjny ze stykami 85-86 30-87 i do niego cztery konektory żeńskie.
dajesz zwykly przekaznik ktoremy dajesz zasilanie z przewodow pradowych silownikow zamka. potrzebna jest jescze 1 moze 2 diody prostownicze troche pokombinuj i juz masz problem rozwiazany mam tak u siebie od kilku lat . jak nie dojdziesz sam to przypomnij sie wieczorem to narysuje co i jak
Witam, rozwiązałeś problem z tym nie otwierającym centralnym zamkiem.
Nie wiem czy da się to bardziej racjonalnie wytłumaczyć, masz pokazane zdjęcie przekaźnika z opisem wyprowadzeń a obok rozpiskę co podłączyć do którego styku. Przekaźnik stosujesz zapewne z powodu niskiej obciążalności wyjścia nr II centrali. Na styk 85 oraz 30 podajesz stały plus, do styku 86 podłączasz wyjście z centrali ( różowy przewód jak na zdjęciu)....
W module zamka dajesz masę na przekaźnik jeżeli będziesz dokładać pilota.
nie wiem, czy to może być coś z instalacją w drzwiach , bo wszystko działało i jak próbowałem dodać pilot to wszystko przestało. Tak jak pisałem po wciśnięciu "cycka" słychać przekaźnik zamka centralnego, ale nie ma reakcji na zamkach
Witam mam podobny problem czy rozwiązał go juz Pan może?A który to jest przekaźnik od centralnego zamka?Z góry dziekuje za odpowiedź.Pozdrawiam
Połączenie przekaźnika od przełącznika świateł do przekaźnika zamka centralnego coś da? Tak. Musisz 'wyciągnąć' impuls który załącza centralny zamek i podać go na dodatkowy przekaźnik. Z dodatkowego przekaźnika, zasilasz krótkim impulsem oświetlenie.
Miałem taki przypadek w vectrze B ze spalonymi wszystkimi siłownikami łącznie z pokrywą bagażnika i wlewem paliwa. Po oględzinach sterownika centralnego zamka okazało się że w przekaźniku rozleciała się kotwiczka ze stykami i prąd poszedł w siłowniki.
Uszkodzony przekaźnik lub przekaźniki w sterowniku centralnego zamka (moduł z bezpiecznikami).
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Jaka cewka od centralnego????????? Po co ci sterownik centralnego? Robisz tak. Alarm -> moduł z przekaźników zmieniający - w + -> odpowiednie przewody od centralnego zamka. Moga być w słupku. Nieistotne gdzie. Dobra. Juz mi przeszło :)
przekaźniki centralnego zamka znajdują się w ECU - dokładnie tam. A ECU jest pod radiem, po wyjęciu popielniczki jest widoczne - trzeba rozebrać tunel i jest dostęp. Spalona była ścieżka od jednego przekaźnika.
jak podlaczyc dwa przekazniki do kupy a nastepnie podlaczyc po to zamek centralny i to wszystko do alarmu elita wedlug schematu podlanczalem i mi iskrzy rozchodzi mi sie o te zwory i rozwory pomocy .potrzebny jakis konkretny schemat jak podlaczyc przekazniki do kupy i to wszystko do alarmu
Sterownik z wyprowadzonymi do krosowania 6-oma stykami przekaźników, możesz "zmusić" do sterowania centralnego zamka w Xsara. Sterowanie podłącz wg. schematu i opisu z załącznika:
Tak to jest przekaźnik centralnego zamka.
Na 99% zimny lut na module na centralnym zamku,przy przekaźniku. Moduł znajduje się pod licznikiem. Pozdrawiam.
Witam. Nie działa mi centralny zamek w Roverze 416. Podejrzewam że robi mi się gdzieś zwarcie po przy otwartych drzwiach rozrusznik przerywa.. Może ktoś wie gdzie znajduje sie jakiś komputer, przekaźnik, bezpiecznik centralnego zamka?
Zastosowałem "przekaźnik zamka centralnego top 27" i jest O.K.Koszt ok.30zł. "samuraj" -wielkie dzięki.
http://obrazki.elektroda.net/87_12415211... http://obrazki.elektroda.net/87_12415211...
Szanowni forumowicze. Udało mi się wymontować na szrocie oryginalny centralny zamek z Uno. Made in Italy. Niestety nie zdążyłem się już zaopiekować przekaźnikiem od centralnego zamka, i wymontowałem z Lancii Delty. Typ: Lancia A727 511 Opis styków: I (masa) I (zasilanie) I (3) I (2) I (2M) I (1M) Może ktoś zna co podłączyć pod styki. Pozdrawiam.
Witam potrzebuję wyprowadzić zasilanie przekaźnika z centralnego zamka tzn. po otwarciu zamka przekaźnik ma załączać po zamknięciu wyłączać. Skąd najłatwiej jest taki sygnał wyprowadzić ? Czy to musi być przekaźnik bistabilny?
napisz konkretnie w których miejscach i do jakich przewodów się wpiąłeś. są bezpieczniki wysoko za przekaźnikami pod kierownicą.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Sprawdź połączenia elektryczne przekaźnika centralnego zamka i siłownika master.
Witam czy mogę jednak prosić o taki schemat do centralnego zamka na przekaźnikach i diodach.
Mam Punto II FL 2005 z oryginalnym centralnym, sterowanym z BCM. Na płytce odpowiada za to taki czarny przekaźnik . Niestety nie zapisałem oznaczenia.
Dla wszelkiego spokoju kup najprostszy uniwersalny sterownik zamka centralnego np.ST-11 i masz problem z głowy( pozwala na wyzwalanie stanem, impulsem zrówno dodatnim jak i ujemnym) A jeśli nie to dołóż po jednym BC 639/640 na każde wyjście z centralki, diody gaszące do cewek i też będzie OK.
No tak, to trochę daleko. Trudno poszukam gdzieś centralki w Internecie i pojadę do mechanika nie spróbuje cofnąć zmiany których dokonał, może coś to da. Dodano po 1 Oto prawidłowe zdjęcie przekaźnika zamka centralnego. I taki zakupiłem to mechanik powiedział ze jest walnięty, a przecież kupiłem nówkę oryginalnie zapakowany.
Zrobione, przekaźnik ma być. Ktoś musiał być bardzo zdesperowany czy też rozeźlony, przekaźnik po prostu wyrwał z płytki...
Przecież masz tam czarno na białym, jak konfigurować przekaźniki zamka centralnego i było już o tym nie raz pisane. Jeżeli tego nie rozumiesz, to nie bierz się sam za montaż. Gdybyś łaskawie przed napisaniem tego tematu poczytał też trochę forum, wiedziałbyś jak podłączyć sterowanie zamkiem centralnym w Civicu z tego rocznika.
W pierszym poscie nic nie napisałeś że masz problem z szybami tylko, że nie zamyka, a na schemacie nie widzę tego zielonego przewodu o którym piszesz.
polecam F14D LEGENDFORD z ster. zamka centralnego tani i niezawodny
Witam. Mam wielką prośbę dla znawców elektroniki. Czy da się taki układ jak na rysunku zastąpić układem z wykorzystaniem tranzystorów zamiast przekaźników ? Na wejściu sterującym będą pojawiać się stany: - raz "plus" u góry a na dole masa - raz masa u góry a na dole "plus" Szukaj pod hasłem "mostek H" albo "H bridge". To układ 4 tranzystorów który...
dokłanie z prawej strony poniżej nóg pasażera za plastikową osłoną jest sterownik silnika a poniżej sterownik centralnego zamka
Montuje w BMW pod przekaźniki modułu centralnego zamka (pod cewkę przekaźnika tylko najpierw sprawdź pod którą), są sterowane masami i matador też. Brązowy otwieranie pod jeden przekaźnik a fioletowy zamykanie pod drugi.
Witam .Sprawdź instalację w drzwiach, między słupkami, gdzieś jest zanik napięcia, lub brak masy, dlatego tak zamyka i otwiera.
Na czas podania impulsów zamknij/otwórz przewody sterowania muszą być odcięte od wkładki. Więc albo barbarzyńsko likwidujemy sterowanie z drzwi, albo tak jak w książkach piszą puszczamy przewody sterowania przez przekaźniki.
podłączenie bezpośrednio pod siłowniki Tak, tylko w "spoczynku" na obu przewodach jest wystawiona masa. Podanie +12V ze sterownika wymaga na ten czas odcięcie (przekaźnikiem) przewodu od strony fabrycznej wtyczki.
To nie kostka tylko przekaźnik,zepsuty raczej.
Dzięki za szybką odpowiedz :D
Schemat http://obrazki.elektroda.net/93_11791299...
Siłownik można spokojnie spiąć z resztą siłowników. Switch oryginalny zostawić, a sterowanie z centralki dopiąć do przewodów zielono żółtego (8) i niebiesko czarnego (15) w przekaźniku zamka centralnego (door lock central relay), który jest sterowany impulsami masy.
zamiana minus na plus
takie "coś" robi się na jednym przekaźniku,sygnałem który masz sterujesz przekaźnik,a styki przekaźnika podłączasz do "+" i na wyjściu masz już sterowanie plusem...chyba o to chodziło? a to czy sygnał jest wystawiany przy sygna czy jego braku ustalasz za pomocą styków przekaźnika NC-NO
To ładny wynalazek kupiłeś. Biały-otwieranie, niebieski-zamykanie, wychodzące z drzwi kierowcy. Niestety bedziesz musiał kupić sterownik st-1000 lub podobny, albo kombinować na przekaźnikach
No przecież darq82 ci narysował... dopasuj obrazek z przekaźnika z obrazkiem kolegi i wszystko.
Potrzebujesz przekaźnik 3SRM5, który załatwi sprawę. http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p332...
wystarczy zwykły sterownik uniwersalny centralnego zamka Prędzej radiolinia i przekaźnik.
Użyj przekaźników. Dla inwertera jest zbyt duże obciążenie prądowe.
Potrzebujesz sterownik , który ma wyprowadzone wyjścia styków roboczych przekaźników. Jeżeli Twój sterownik ma dwa wyjścia sterujące impulsami "masy", to konieczne są dwa dodatkowe przekaźniki. Zamykasz podając masę przez styk NO a otwierasz przecinając przewód stykami NC.
No to musisz dołożyć jakąś bramkę z zatrzaskiem,albo jakiś mały przekaźnik bistabilny i po bólu :) Pozdrowienia
Domykanie jest faktycznie na brązowo-czarnym i w takim wypadku puszczamy wydłużony sygnał na zamknij poprzez mostek diodowy na brązowo-czerwony i brązowo-czarny. Wyjścia przekaźników zamka centralnego konfigurujemy na sterowanie masą. To wszystko na ten temat. Odsyłam do wyszukiwarki, gdzie wszystkie te informacje można uzyskać bez zakładania nowego...
Witam serdecznie. Zakupiłem uniwersalny przekaźnik zamka centralnego. Tylko centralke z pilotami. Problem w tym, że nie wiem gdzie go wpiąć. Samochód posiada oczywiście siłowniki i zamykanie kluczykiem działa chciałbym po prostu dołożyć piloty. Mój model konfortu to 2s6t15k600df. Samochód to ford Fusion 2003 1.4 benzyna. Kazda informacja czy schemat...
Przekaźnik bistabilny dwucewkowy, na przykład AZ850P2-12V, i diody prostownicze do cewek żeby działały tylko przy odpowiedniej polaryzacji podawanej z zamka centralnego.
Ani mrugania kierunkami ani domykania nie uświadczysz, może safety lock ale też myślę, że nic z tego (jeśli można to za pomocą przycisku zamka wewnątrz)
Użyłem zwykłych przekaźników.
Otwórz sterownik zamka i podłącz się do przekaźników, jeden jest od zamykania, drugi od otwierania
Przekaźnik możesz zastosować najtańszy.Alarm podaje krótki impuls.
W drzwiach kierowcy lub na lewym słupku- trzeba wpiąć się w przewody czerwony z żółtym paskiem i czarny z białym paskiem(trzeci przewód w tej wiążce ma kolor czerwony -jest na nim stale +12V).Zamek sterowany plusem,więc współczesne sterowniki nie będą pasować,trzeba zastosować tzw.przekładkę na przekaźnikach tzn.minus ze sterowania ma sterować przekaźnikami...
Przekaźnik i zasilacz 12V o odpowiedniej wydajności prądowej powinien załatwić sprawę.
A do czego podpiąć? Do podpaski?
E34 z 1991 roku rozladowuje akumulator w ciagu kilku dni. W glownym module z przekaznikami pod kanapa caly czas sa zalaczone 4 przekazniki. 3 sa od sterowania silownikami centralnego zamka a 1 nie wiem od czego. Centralny zamek dziala poprawnie. Pobor pradu jest na poziomie 450mA.Po odlaczeniu modulu z przekaznikami lub modulu komfort pobur pradu jest...
W takim wypadku żółto/czarny do masy, biało/czarny razem z pomarańczowym do pinu 6, a do drugiego końca przeciętego przewodu podłącz biały. Na tym rysunku z przekaźnikiem jest chyba błąd. Wydaje mi się, że nie ma połączenia pomiędzy 30 a 87a. Jest to raczej nieudolnie narysowana kotwiczka przekaźnika. Żółty do pinu 23.
Brak diody i kondensatora na przekaźniku, potwierdzam tez brak poprawnie wykonanego zasilania - brak kondensatorów przy stabilizatorze
Podłącz się do przewodów, które wychodzą do drzwi kierowcy. Są dwa sposoby. Bardziej zawiły dla początkujących (sterowanie masą i jej rozłączaniem). Podłączamy się do przewodu sterującego zamkiem: https://obrazki.elektroda.pl/9810568100_... oraz najczęściej stosowane sterowanie bezpośrednio silniczkiem siłownika w drzwiach kierowcy....
Wystarczy jeden przekaźnik i dwie kilkuamperowe diody...
Przecież ta sekunda dłużej nie zabije kompresorka, gorsze jest to, że nie działa "zawór upustowy", ten wyglądający jak przekaźnik na płycie, do którego dochodzi wężyk
Witam Montowałem kiedyś tych zamków centralnych, ale nie zauważyłem nigdy, że tam jest termistor. Może prędzej warystor: https://allegro.pl/oferta/warystor-zabez...
Witam serdecznie, Przeczytałem kilkanaście tematów na temat sygnalizacji awaryjnymi centralnego zamka niestety nadal mam wątpliwości i proszę o ich rozwianie. Passat B5 97r. fabryczny alarm i centralny zamek Zamieszczam schemat mojego rozumowania. http://obrazki.elektroda.pl/8816235100_1... Rozumiem, że biorę najzwyklejszy przekaźnik...
Przekaźniki zamka centralnego TOP-27 służą do podłączenia alarmu który steruje dwoma minusami do oryginalnej instalacji samochodowej lub siłowników 2-przewodowych. Jeżeli chcesz podłączyć siłowniki MASTER (5-przewodowe) potrzebujesz centralki która posiada układ czasowy 1-sekundowy np. TOP-32 http://www.amt-alarmy.pl/sklep/product_i...
Było coś takiego, ktoś nawet to zrobił, pamiętam,że w tej wersji działało słabo, trzeba było dorobić układ elektroniczny ustalający czas impulsu, otwórz-zamknij dopiero było jako tako. Z tego co pamiętam to było do minimum jednego siłownika typu master. Zdecydowanie nie polecam. Lepiej sobie zrobić elektroniczny sterownik z dwoma zwykłymi przekaźnikami.
No i co z tym zamkiem? Poradził sobie? Jest tak dobry jak go opisują? :)
Przedewszystkim dokup przekaźniki do centralnego zamka bo wyścia z alarmu są nisko prądowe ok. 100mA i nie ruszą centrala w scorpiaku , centralk jako takiej nie ma w scorpiaku i sterowane odbywa się przez same siłowniki , podając impuls plus lub minusa ( różne wersje , spodkałem sie nawet że było na przemian zamykanie plusem a otwieranie minusem)uruchamiasz...
Oto opis podłączenia alarmu do Forda Fiesty od '96. Do podłączenia centralnego zamka trzeba użyć dodatkowego sterownika c.z. lub zmienić sygnał masowy sterowania c.z. za pomocą 2 przekaźników na (+).
kolego jeśli chodzi ci o prawy słupek w środku obok sterownika to nie przekaźnik lecz centralka zamka centralnego,przekaźniki od sterownika są pod maską w skrzynce.no chyba że masz jeszcze alarm?
czyli mogę darować sobie przekaźniki i bezpośrednio podłączyć pod alarm wielkie dzięki:)
Musisz dokupić przekaźniki centralnego zamka (koszt +/- 20PLN) i po problemie.
Jest na jednym ale nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek głupiało. Poza tym dwuprzewodowego nie znajdziesz w tym aucie, chyba, że rozbebeszysz UCH i wlutujesz się bezpośrednio w przekaźniki.
Citroen C3 III 2017 1,2 VTI 68KM vin VF7SXHMP6HT600996 Dodano po 1 uszkodzenie samoistne bez innych przyczyn Dodano po 8 wykonałem reset BSI, nadal sytuacja taka sama, nadal błąd silników nastawczych centralnego zamka zwarcie do masy. Z diagnostyki z ODB2 : zamykanie centralnego zamka - też centralny zamek nie działa. W BSI przy poleceniu zamknij słychać...
Witam Posiadam Peugeota 206 z 2002 r. Zainstalowałem w nim centralny zamek, lecz nie wiem teraz, jak podłączyć migacze do centralnego. Gdzie znajduje się przekaźnik migaczy albo kable, do których mogę podłączyć kable od centralnego zamka pod migacze. Z góry dziękuję za pomoc. Mój e-mail: sewexx(at)interia.pl
Da się coś przy tym schrzanić ? Da się pomylić przewody na przekaźnikach i podać +12V przez przekaźnik na moduł BSI , który wystawia "masę" i zrobić poważne zwarcie wewnątrz BSI.
Witam chciałbym zakupić taki przekaźnik który po impulsie z sterownika centralnego zamka załączny mi przekaźnik i będzie cały czas włączony aż nie odetnie się masy. Ktoś wie jaki to miałby być przkeaźnik oczywiście na 12v
Nie ma problemu. Należy zastosować układ dwóch przekaźników , który zamieni sterowanie - wychodzące z alarmu na +.
Te 0,11A było bez podłączonych przewodów zasilającego jak i tego po stacyjce czyli jak najbardziej wiarygodne. Jutro sprawdzę na rozłączonych wtyczkach od pompki centralnego zamka. Alarmu w tych samochodzie brak. Nie widzę nigdzie przekaźnika centralnego zamka.
przekaźnik zamka centralnego honda przekaźnik zamka centralnego octavia przekaźnik centralnego zamka schemat
bezpiecznik octavia schemat kondensator pobór prądu rezystor objętościowy
termostat zamrazarki termostat zamrazarki
Kondensator rozruchowy do silnika 230V 390W - dobór Onkyo E700BT vs JBL Tune Buds: Które słuchawki wybrać?