http://sklep.avt.pl/p/pl/484034/przekazn... Pozdrawiam.
Rozumiem, że chodzi o jakiś mały silniczek DC? Kierunek zmieniany przyciskiem czy tez automat? BTW- zły dział...
Po głębszej analizie ogarnięte triak zapewnia wolny stary a przekaźniki zmiana kierunku obrotów i dołączenie transoptorów do wyjść przekaźników wszystko śmiga. A już miałem do tego Chińczyka dzwonić. :D
Raczej przy zastosowaniu przekaźnika zmiana kierunku obrotów silnika, wątpię czy wytrzyma to regulator. Polecam zmianę regulatora na dwukierunkowy o sporo większej mocy.
A jak często chcesz załączać i rozłączać układ? Skoro piszesz ze nie potrzebujesz PWM to pewnie układ będzie wykonywał drogę w jedną stronę stop i w drugą. Może nie koniecznie mostek "H" na tranzystorach. Może lepiej zrobić na przekaźnikach a reszta logiki na niskim napiciu? Wszystko zależy od tego do czego ma być ten układ jeśli załączany i wyłączany...
Moja propozycja sterowania silnikiem: http://obrazki.elektroda.net/91_12261387... Napisz, czy ten silnik ma magnesy stałe czy osobne uzwojenie wzbudzenia (od tego zależy układ sterowania).
Wygląda to na sklejony , uszkodzony przekaźnik zmiany kierunków obrotów przerabiałem to ostatnimi czasy musisz zlokalizować który to przekaźnik ze schematu wynika że to RL1
Można użyć czterech przekaźników samochodowych. Są one dosyć tanie, mają cewkę na 12V i obciążalność styków na poziomie 30A, przykład: http://www.ten-pol.com/p1064,przekaznik-...
To jest przekaźnik bistabilny dwucewkowy https://allegro.pl/oferta/pb-rt314f-12-p...
Wygląda iż K1 oraz K2 sterują pracą otwórz oraz zamknij z nakładką blokującą równoczesne załączenie. Przekaźniki od K3 do K5 są jako zabezpieczające (jeden lub dwa od fotek) na trzeci nie mam pomysłu (może funkcja stop). Przekaźnik czasowy może zabezpieczać przed za szybką zmianą kierunku ruchu szlabanu. Ale to wszystko to moje domysły. Powodzenia
Tak. to prosty układ na dwóch przekaźnikach. Szukaj zmiana kierunku obrotów silnika DC.
5kg to za dużo jak dla tych serw. Uciągnąć to może i dadzą radę, ale siły działające na wał szybko połamią plastykową obudowę oraz wyłamią malutkie trybiki. Polecałbym silniki od wkrętarek, sterowane za pomocą przekaźników (zmiana kierunku obrotów) i pojedynczych mosfetów (zmiana prędkości).
Robot ma poprostu mieć funkcje cofania. Robot ma JEDEN silnik. kolego to po co kombinacje z mostkiem H i mikrokontrolerem , napisałem Ci wcześniej dwa przekaźniki a jeżeli ma to być funkcja jazda do przodu i do tyłu bez stopu to wystarczy jeden przekaźnik , zmiana kierunku można zrobić na czas na 555 lub mikrowyłaczniku po kontakcie z przeszkodą ,...
ogólne pojęcie mam bo jestem po technikum elektronicznym , a co do krańcówek żaluzji to nie chciał bym ingerować w układzie żaluzji . Najlepiej jak by był to oddzielny układ , zaczynam próbować z przekaźnikami
Najprościej to jednofazowy silnik indukcyjny + przekładania. Musi mieć wyprowadzone wszystkie uzwojenia. Np. silniki do bram jednofazowe mają już reduktory. Zmiana kierunku realizowana jest na 2 przekaźnikach.
Tylko do mostka H potrzebujesz albo dwie pary N i P albo zmiana kierunku na przekaźnikach i wtedy jeden tranzystor z diodą.
Daj fotki tych przekaźników. Ma być tylko zmiana kierunku, prawo - lewo czy jeszcze ON, OFF?
O przekaźnikach zapomnij. Dlaczego? Bezwładność skasowali? Zmiana kierunku jazdy jest szybsza od przekaźnika?
po naciśnięciu wtedy dopiero działa przekaźnik P2 i załącza wsteczny bieg. Zrób tak, żeby przekaźnik odcinał zasilanie do zmiany kierunku, dopiero po naciśnięciu sprzęgła zadziała przekaźnik i wtedy dopiero będzie możliwa zmiana kierunku (przełączenie przełącznika). Teraz chyba dobrze zrozumiałem.
Silnik napędza wałek opiekacza sękacza Budowałem coś takiego w zeszłym roku. Attiny85 + parę elementów dyskretnych oraz dwa przekaźniki. Miękki start (w obu kierunkach, zmiana kierunku automatycznie z wyhamowaniem) nic nie piszczy mimo niskiej częstotliwości PWM.
Nie pamiętam już tego modelu ale jeśli jest w niej moduł sterowania to na 100% uszkodzone przekaźniki zmiany kierunku pracy na silniku. W tej pralce nie ma modułu. Jeśli już to wypalone styki programatora lub uszkodzony jego silniczek.Ale autor tematu nie napisał czy programator się "kręci".
Witam kolegę według mnie da się zrealizować taką funkcję na dwóch przekaźnikach i dwóch przyciskach poniżej zamieszczam prosty schemat i krótki opis do niego http://obrazki.elektroda.net/23_12653119... a więc tak naciśnięcie przyciski S1 powoduje połączenie zasilania bezpośrednio z silnikiem elektrycznym i załączenie przekaźnika PR2 który uniemożliwia...
Połączenia wyglądają na prawidłowe. Potencjometry są wlutowane odwrotnie ale na razie tego nie ruszaj bo problem jest gdzieś indziej. Mógł ulec uszkodzeniu 40106 ale przed wymianą zmierz i podaj jakie są napięcia na nóżkach ;1,2,3,4,5,6 względem masy przy podaniu napięcia na sterowanie i bez niego. Przekaźnik zmiany kierunku obrotów (zakładam, że to...
Myślę, że to najprostszy sposób podłączenia. Dwa styczniki (obroty w lewo i prawo) ze stykami pomocniczymi NC (aby się dwa nie włączyły) i NO (dla podtrzymania), dwie krańcówki, przycisk start, przycisk zatrzymania awaryjnego i jeszcze przekaźnik czasowy (aby silnik zdążył się zatrzymać przed zmianą obrotów).
Można jeszcze kombinować z 3 stykiem krańcówki, ale tak czy tak potrzebny będzie przekaźnik
Do rozrysowania - wyłącznik zmierzchowy steruje przekaźnikiem - w silniku zmieniasz połączenie kondensatora w stosunku do uzwojeń, w efekcie następuje zmiana kierunku obrotów, a w te gałęzie wpięte są wyłączniki krańcowe NC.
555 i przekażnik
Bezpośrednio nie ma akiej możliwości. Można wstawić przekaźnik pośredniczący, ale wówczas nie będzie funkcji STOP. Przełacznik musi być podwójny (2 x 3).
Żeby pojazd jeździł w tył i przód potrzebna jest zmiana kierunku obrotów i tutaj jest to realizowane poprzez odwrócenie biegunowości zasilania silnika. Robią to albo przekaźniki albo te cztery czarne kostki na płytce czyli tranzystory tworzące mostek H. Trzeba sprawdzić jakie są sygnały sterujące tymi przekaźnikami i tranzystorami w każdym przypadku.
Jakie pomiary można by było wykonać? No bo tak nie sądzę żeby standardowe coś wykazały typu rezystancja izolacji lub impedancja pentli zwarcia maszyna działa prawidłowo w jednym kierunku i startuje w drugim asymetria faz nie występuje bo jest zabezpieczona i przekaźnik działa prawidłowo
Sterowanie od przekaźnika lewych obrotów musisz poprowadzić przez zwarty styk przekaźnika prawych obrotów, i tak odwrotnie do przekaźnika prawych obrotów musisz poprowadzić przez zwarty styk przekaźnika lewych obrotów pozdrawiam
czy uklad oparty na te555-1 wymieniony wczesniej nie wystarczyl by do zmiany kierunkow? A masz schemat? Przecież jest tam wszystko opisane. Silnik krokowy zmieni kierunek - wystarczy zewrzeć odpowiedni punkty układu (forward/revers). Włączanie silnika to podanie zasilania na układ. Zmiana prędkości obrotowej za pomocą potencjometru, zmiana kierunku...
Nie należy przełączać prawo -lewo dopóki silnik się nie zatrzyma . Inaczej kiszka. Stosując Przełącznik P - 0 - L nie mamy problemu. Można również dołożyć przekaźnik czasowy. jerzyp2015 w podanym przez Ciebie przykładzie, o ile dobrze się przyjrzałem to przed każdą zmianą kierunku obrotów należy wcisnąć przycisk 0.
na tym obrazku co narysowałem po włączeniu jednego przekaźnika jak widać czerwony przewód jest podłączony z czerwonym a po załączeniu przekaźnika nr 2 przekaźnik załącza czerwony przewód z przewodem zielonym wiec nie jest tak samo Na drugim przekaźniku powinno być zamienione dwie fazy, a Ty zamieniłeś wszystkie trzy.
Przekoszone i przypalone szczotki. Kilkanaście razy ustawią się dobrze a raz podwieszą. Ale tylko spekuluję - sprawdź. Nie znam wewnętrznej konstrukcji elektroniki ale jeśli zmiana kierunku obrotów jest realizowana przekaźnikiem, to może on mieć przypalone styki na zamykaniu i silnik dostaje ułamek potrzebnego do pracy amperażu.
misiek1994 a zastanawiałeś się jak sterowane będą górne tranzystory mostka ? , temat poruszany wielokrotnie proponuje przeglądnąć forum są dokładnie wyjaśnione zasady jakie obowiązują dla tego typu rozwiązań . Jeżeli ma to być tylko zmiana kierunku z niezbyt dużą częstotliwością to najprościej masz zastosować mostek H na przekaźnikach .
Witam. Prostota nie jest tu wskazana. Silnik musi się zatrzymać więc musisz mieć przycisk STOP. Nagła zmiana kierunku obrotów nie wpływa dobrze na części mechaniczne silnika. Co do różnicy pomiędzy stycznikaiem a przekaźnikiem. Ten pierwszy posiada najczęściej oprócz styków głównych , styki pomocnicze . W Twoim wypadku służą do blokad i podtrzymania...
Jeśli cewka przekaźnika jest zasilona odpowiednim nap. to nic jej nie będzie. Wiesz że czasem ludzie jeżdżą samochodem z zał. światłami dłużej niż 15h ? :-D
Kierunki musisz przez przekaźniki i tak dać.
555 plus przekażnik.
Jak rozumiem, urządzenie steruje zmianą kierunku obrotów silnika. Jeśli tak, to aby zwiększyć prąd nie trzeba nic więcej oprócz dwóch dodatkowych przekaźników ze stykami odpowiadającymi wymaganiom większego obciążenia oraz odpowiednimi napięciami cewek. Cewkę każdego przekaźnika łączysz z jednej strony do masy układu a z drugiej do jednego z wyjść,...
Sprawa wydaje się być dość prosta. Proponuje lm317 dobrać oporniki lub lm338 nie wiem jaki silnik posiadasz Wstawić przełącznik i mamy 2 napięcia wyjściowe . Zmiana kierunków może odbywać się za pośrednictwem 3 przycisków i 2 przekaźników 3- przyciski - lewo -stop-prawo. Proponuje też zapoznać się z układami BA6XXX np BA6219. Prosty i nie wymagający...
Witam, dobre pytanie, tylko byłbym bardziej kontent, gdybyś odpowiedział sobie na nie sam... :D Powinienem odpowiedzieć: " ... a bo tak ma być i już... ", ale dopowiem; skoro nie możesz zmienić kierunku prądu płynącego od plusa zasilania poprzez cewkę przekaźnika i tranzystor do minusa, a chcesz odwrócić jego kierunek w jednej z cewek (bo tak właśnie...
Skąd wiesz w jakich warunkach to będzie używane? Wilgoć albo zalanie wodą może okazać się bardzo nieprzyjemne dla użytkownika. Myślałem, że taki rzetelny fachowiec jak Ty, dodatkowo z talentem psychoanalizy, to zasugeruje jakieś sterowanie przekaźnikiem na np. 12V. XD pozdrawiam
Sterowanie przekaźnikami działa,ale nie wychodzi napięcie na silnik. Jakrozumiem zmiana kierunku zrealizowana jest na przekaźnikach? Zwróć uwagę iż klepanie przekaźników nie dowodzi ich sprawności...
Dla porządku dopisuję, że problem został rozwiązany. Wyjąłem całą główną płytkę PCB i sprawdziłem, czy podczas wcześniejszego wycinania plastiku od spodu obudowy nie przeciąłem przypadkiem ścieżek. Okazało się, że w dwóch miejscach, w tym jedna ścieżka należąca do pinu 1 złącza CN1 (Main Tx Signal). Wniosek na przyszłość: zamiast wycinać fragmenty plastiku,...
A,może łatwiej będzie rozwiązać problem mechanicznie?? Zbudować układ korby i ramienia, tak jak jest to n.p. w wycieraczkach samochodowych? Silnik zawsze pracuje w jedną stronę, nie ma problemu z "pamięcią" położenia armatki przy braku zasilania. Jej ruch będzie zawsze kontynuowany od punktu zatrzymania. Bardzo proste rozwiązanie i na pewno tanie. Rozwiązanie...
Dziękuję za info. Jak sprawdzić wirnik czy nie ma zwarcia miedzyzwojowego? Jak sprawdzać przekaźniki zmiany kierunków obrotów?
Nie znam się specjalnie na elektronice pralek, zajmuję się projektowanie spektrometrów itp., a elektronika pralek to dla mnie czarna magia :) Słychać co jakiś czas stuk przekaźnika, to chyba zmiana kierunku obrotów? Zacznę od wymontowania silnika i sprawdzenia stanu szczotek, czy tak będzie najlepiej? Wymontuj silnik, sprawdź szczotki i dobrze przedmuchaj...
A jak sobie poradziłaś ze zmianą kierunku? Opisujesz tak jakby sterowania kierunkiem nie było i wszystkie wyjścia były aktywne na raz, co prowadzi do zwarć wyjście-wyjście
Nieprawidłowo ustawione są styki przekaźnika. W tym położeniu nic nie zadziała. Jeden ze styków musi mieć zmienione położenie.
To najlepiej sterowac go przez tzw. mostek czyli 4 tranzystory lub przez 2 przekaźniki - 1 włącz/wyłącz a 2- zmiana kierunku.
Zmianę obrotów silnika prądu stałego można zrealizować za pomocą zmiany polaryzacji napiecia zasilającego. Taką zmianę możesz zrealizować na przekaźniku zawierającym dwie osobne pary styków. Działa to tak ze napięcie zasilania normalnie podawane jest w określony sposób, zaś po podaniu napiecia na cewkę przekaźnika następuje jego przełączenie i podłączenie...
Najtańsze będą samochodowe, poszukaj w sklepach. Jak nie chce Ci się dalej wymyślać swojego sposobu, to możesz zaadoptować czyjś, będzie o wiele szybciej. Kontaktrony wytrzymają załączanie cewki przekaźnika, ale trzeba zadbać o gaszenie przepięć na cewce za pomocą diody, dla napięcia stałego, lub gasikiem RC, gdy następuje zmiana polaryzacji. Lepszym...
Niby OK, ale nie powinien palić bezpiecznika 6,3 A przy prądzie silnika 2,4A/24V. A nie ma momentu, że przy konkretnym położeniu wirnika jest zwarcie ? (Ale nie wyłapiesz tego miernikiem cyfrowym, potrzebny wskazówkowy). I pomęcz go dłużej na samym trafie z mostkiem - bez centrali, albo na solidnym zasilaczu tudzież akumulatorze samochodowym - czy się...
Mam sztukę A800 z podobnymi objawami. Jak dotąd, w tych pralkach zawsze miałem uszkodzony moduł. Nigdy do naprawy, bo padnięty procesor. Grzegorz2c - jeśli masz dobre wieści, daj znać. Ja szukam modułu. Uwaga dla dbających o jakość/trwałość - ostatnio nabyłem wersję ELMARC H8.1 DMPUJ1S z przykrym objawem przy ruszaniu silnika - sporadycznie słychać...
Sprawdź przekaźnik odpowiedzialny za zmianę kierunku obrotów. Pokaż drugą stronę płytki, to będzie widać który to.
Wystarczy tranzystor mocy i przekażnik zmiany kierunku obrotów.
A sam regulator obrotów i zmiana kierunków przez przekaźniki byłaby obejściem całej skomplikowanej artylerii jaką ma w sobie falownik ?! Oczywiście min. sterowania prze AVR też by się przydało. Byłoby wtedy chyba mniej wybuchów na początek :D
Problem tkwił w pękniętej ścieżce od przekaźników zmiany kierunku obrotów. Temat zamykam.
Przekaźnik od zmiany kierunku obrotów się nie uruchamia. Powodem może być sam przekaźnik, tranzystor który go włącza lub procesor.
do czego to ma być konkretnie zastosowane ? może wystarczy układ do zmiany polaryzacji na przekaźnikach , lub regulator obrotów silnika DC z zmianą kierunku niestety cena układów scalonych jest proporcjonalna do prądu silnika
Tak po cichu myślałem. Zmiana kierunku jest realizowana przekaźnikiem ale przed nim jest triak. Mogę zastąpić BTA12-700 triakiem BTA12-600? 100V nie powinno robić różnicy... Dzięki
Reasumując - czy uważasz, że nie warto kombinować z triakami i zastosować zwykły przekaźnik do zmiany kierunku? Udzielanie rad w sytuacji, kiedy zna się jedynie zarys fragmentu konturu problemu mija się z celem. Brak danych do poważnych, wiarygodnych rozważań.
Ja proponuję koledze rozwiązanie bez krańcówek bez zbędnej elektryki tylko przełącznik zał /wył do zasilenia silnika . Dziwię się bo kolega pisał ; Jeśli chodzi o mechanikę, to nie będzie większego problemu więc w czym problem . widział kolega kiedyś (zapewne tak)parowóz to koło które napędzane jest przez tłok wykonuje ruch posuwisto-zwrotny . Podobne...
Częstotliwość jest stała i ma być na poziomie do 4kHz (amplituda 24v) Napięcie zasilające całego układu 24v Przewiduje hamowanie awaryjne w przypadku wykrycia przeszkody (wzrost prądu), ale również też łagodne zatrzymanie po zliczonej ilości impulsów. Moc silnika 300W. PLC ma oprogramowane wyjścia do sterowania przekaźnikami do zmiany kierunku, hamowania...
Na początek sprawdziłbym przekaźniki zmiany kierunku pracy silnika pod kątem pękniętych lutów. Jak sam napisałeś pralka była przewożona bez zabezpieczeń. Zbiornik mógł uderzyć o moduł więc również sprawdź czy płytka nie została naruszona.
Też mam kocioł z podajnikiem z silnikiem 0,12KW. Na zewnątrz jest jednak przełącznik zmieniający kierunek obrotów silnika. Potrzebne jest to jakby coś zablokowało pracę ślimaka. Wtedy właśnie można skorzystać z odwrotnych obrotów aby wycofać opał wraz z elementem, który go zablokował. Mając do dyspozycji taki przełącznik, nie jest trudno dobudować układ...
Mam taki wynalazek jak na zdjęciu - pozostałość po wyjazdach pod namiot - zasilanie do lodówki turystycznej. Niestety silnik w pompce pracuje skokowo, a jest 6A No właśnie, trzeba by to sprawdzić. Najlepiej na akumulatorze 12V (np. samochodowym) i zmierzyć ile faktycznie pobiera. Można to zrobić podłączając się do gniazda zapalniczki lub bezpośrednio...
Witam. Mam pytanie jak w temacie: chodzi mi mianowicie o to, że kupiłem sobie przekaźniki bistabilne 12V do sterownika własnego projektu, lecz tu wypełzł brak wiedzy. Gdzieś nie doczytałem opisu i przekaźnik rzeczywiście jest bistabilny, ale zmiana stanu styków odbywa się poprzez zmianę kierunku przepływu prądu w cewce. I tu jest zonk, bo sterowanie...
W takim razie do sprawdzenia są szczotki silnika, przekaźniki zmiany kierunku obrotów i lutowania, szczególnie triaka sterującego silnikiem.
(at)mampytanie Koleżko, odpuść, bo piszesz bzdury i to szkodliwe. Skąd wiesz, jakie napięcie potrzebne jest na wejście sterowania kierunkiem względem masy? Ja myślę, że standardowe 5 V= i wg twojej "idei" kosztowny silnik zostanie zniszczony. Tutaj bez dodatkowego zasilacza 24 V= się nie obejdzie, ewentualnie "wyciągnięcia" 24 V= bezpośrednio z zasilacza...
Obwód traka nie ma żadnego uszkodzenia ani spalonego elementu - czy słychać pracę przekaźników od zmiany kierunków obrotów? Można silnik wymienić i na stole sprawdzić, czy działa.
Potencjometr z włącznikiem będzie tutaj rozwiązaniem. Do tego dwa przekaźniki. Przełącznik w potencjometrze załącza obroty przód i pozwala na regulację prędkości. Praca w tył uzyskujesz rozłączając wyłącznik w potencjometrze. Przekazniki sterowane łącznikiem potencjometru. Jeden z przekaznikow przełącza wejscie analogowe falownika: potencjometr albo...
Jak ktoś to miał na warsztacie to wie co jest. Generalnie wszystko praktycznie identyczne pod plastikami. Silnik szczotkowy 24V (500 -700 wat) lub 36 V przeważnie wtedy jest 800-1000w. Całość zasilana z pakiety 2x12 V 10-12Ah lub dla wersji 36V 3x12V 10-12Ah na akumulatorach AGM. Do tego sterownik DC PWM z manetką na czujniku hallotronowym (można zastąpić...
mam taki pomysł na funkcję: Umożliwić zmianę kierunku obrotów tylko wtedy gdy napięcie na silniku jest równe 0. Czyli przekaźnik zmiany kierunku sterowany układem wyzwalającym , w którym impuls może być wysłany tylko gdy na wejściu (z pedału gazu) jest zero. Myślę, że jest to w miarę proste do ogarnięcia?
Do regulacji prędkości obrotowej tego silnika służył regulator PWM od chińskich skuterów z manetką i przekaźniki samochodowe na 24 V do zmiany kierunku obrotów. Niestety układ ten był awaryjny, być może przez złą obsługę, np. zmiana kierunku obrotów przy załączonej manetce, albo przez zużycie silnika, który pobierał więcej prądu niż wskazywała jego...
Czujnik musi po wykryciu zaniku lub asymetrii wyłączyć zasilanie odbiornika 3 fazowego w tym przypadku silnika wiec musi rozłączyć stycznik. W czujniku jest przekaźnik i ten przekaźnik musisz wpiąć szeregowo w obwód zasilania cewki stycznika. Co do oznaczenia faz stosuje się specjalne wskaźniki kierunku faz dzięki temu można określić `` kierunek wirowania...
Dwa przekaźniki przełączne załatwią sprawę.
Problem rozwiązany przekażnik od zmiany kierunku padł.
https://obrazki.elektroda.pl/6848039300_... Ogranicznik czasu pracy to dość banalne urządzenie włączane pomiędzy mechanicznym włącznikiem ciśnieniowym a pompą, mające ochronić ją przed przegrzaniem (skutkiem suchobiegu). Zasada działania: 1. Po włączeniu zasilania przekaźnik jest włączony i zaczyna się odliczanie 100 sekund (w normalnej...
Sterownik silnika DC wysterowuje silnik tylko w jedną stronę. Przekaźniki zmiany kierunku obrotów działają. W jedną stronę tranzystory końcowe są wysterowywane, a w drugą nie. Poszukuję schematu tego sterownika.
Tu nie chodzi o sterowanie prędkością silnika wentylatora tylko zmianą kierunku obrotów silnika Wprowadzenie Rozumiem, że Twoim celem jest zmiana kierunku obrotów silnika, a nie regulacja jego prędkości. Zmiana kierunku obrotów silnika jest kluczowa w przypadku sterowania żaluzjami, gdzie konieczne jest zarówno otwieranie, jak i zamykanie. Poniżej...
Prosty sterowni PLC / przekaźnik programowalny. Ale żeby coś konkretniej proponować, to niestety podałeś za mało informacji.
Schemat jest niezbyt czytelny, układ jest prosty, tzw układ rewersyjny zmiany kierunku obrotów. Załączenie jednego przekaźnika ma blokować załączenie drugiego i na odwrót. Plus poprowadzić na oba zaciski 1 wyjść plc kierunku obrotów . Z zacisku 2 wyjścia plc kierunku 1 poprowadzić plus przez zestyk normalnie zamknięty przekaźnika kierunku 2 i potem...
https://obrazki.elektroda.pl/3150857300_... Przekaźniki kontroli faz, czyli jak zadbać o swój silnik Współczesny przemysł powszechnie wykorzystuje silniki elektryczne, które są jednym z podstawowych elementów przekształcających energię elektryczną w energię mechaniczną. Pierwszy model silnika prądu przemiennego został zaprezentowany...
może wyjaśnię to inaczej zakładając że masz model pływający : 1 kanał proporcjonalny > serwo ster kierunku 2 kanał proporcjonalny > regulator jednokierunkowy sterowany sygnałem serwa 3 kanał proporcjonalny > serwo do zmiany kierunku ( przełącznik mechaniczny ) lub układ elektroniczny ewentualnie 3 kanał typu on / off > sterujesz przekaźnikiem do zmiany...
po naładowaniu kondensatora nic tędy nigdy więcej nie popłynie Musisz przyjąć że przy sprawnym układzie jeden tranzystor przewodzi, drugi nie. Masz więc sytuację gdzie zmiana stanu przerzutnika przeładowuje kondensator w przeciwnym kierunku. ;)
Witam, Generalnie zgadza się - potrzebujesz układu sekwencyjnego. Stany: 1. Jazda w górę 2. Jazda w dół 3. Spoczynek na dole Jeśli dobrze rozumiem, to po naciśnięciu przycisku (wyzwoleniu) siłownik przechodzi do stanu 1, a niego automatycznie do stanu 2 (gdy dojedzie do styku krańcowego górnego) i wraca do stanu 3 (gdy dojedzie do dolnego styku) czekając...
A dlaczego dwa przekaźniki? Przecież można to zrobić na jednym. Sądzę, że problem leży gdzie indziej. Zmiana kierunku wirowania bez uprzedniego zatrzymania? Czy właśnie tak ma być? Jaką moc ma silnik? Być może będzie jeszcze problem z gaszeniem łuku elektrycznego na stykach przekaźnika.
Najłatwiej jest zastosować hamowanie przeciw prądem (zmiana L/P) ale potrzebne jest przekaźnik rozpoznający kierunek wirowania widziałem coś takiego przy silnikach wygląda trochę jak odrzutnik do 1 faz ale nie wiem czy można go jeszcze gdzieś kupić.
Dzień dobry. Mam sterownik dla dwóch siłowników elektrycznych. Chcę by siłowniki pracowały synchronicznie. Układ miałby zastąpić aktualny układ z 1 siłownikiem który powoduje blokowanie się bramy. Nowy sterownik: https://obrazki.elektroda.pl/2486325900_... Sterowanie prawo-lewo odbywa się przez zwarcie odpowiedniego styku. A z obecnego...
Zobacz trzeba zajrzeć do modułu sprawdzić elementy sterowania silnikiem , bezpiecznik tyrystory oraz przekaźniki od zmiany kierunku. Czy kiedyś w tym modelu miałeś naprawianą elektronikę? https://www.youtube.com/watch?v=K3JnNy05...
silnik jednofazowy asynchroniczny ma dwa uzwojenia robocze i rozruchowe , stosowane są dwa sposoby włączania tego uzwojenia za pomocą wyłącznika odśrodkowego ( raczej już nie stosowane ) lub przez zasilenie go kondensatorem o odpowiedniej pojemności aby zmienić kierunek wystarczy zamienić miejscami końcówki uzwojenia rozruchowego chcąc zrobić to automatycznie...
Naprawdę nikt nie pomoże?? Silniki dopisze jeszcze są szczotkowe a zmiana kierunku odbywa się przez zmianę biegunowości.
mam już silniczek od forda mondeo przednie wycieraczki. Jest na prod stały, obroty już ma dobre, zostaje tylko zmiana kierunku obrotów. Tak sobie myślę czy zamiast przekaźnika czasowego można zastosować coś co zmienia bieguny + - co jakiś czas (10 - 20) sekund bo w tedy kierunek obrotów silnika też się zmieni ?? dobrze myślę?? było by to prostsze od...
Tylko że tutaj problemem nie jest tylko zmiana kierunku obrotów. Tutaj potrzebna była jakaś logika która zlicza albo zaniki zasilania albo samo załączanie zasilania . I wtedy na zmianę sterować albo przekaźnikiem lub mostkiem H .
Szukam jakiegoś dobrego rozwiązania wyłącznika przeciążeniowego. Jest to silnik prądu stałego zasilany napięciem 12V. Prąd bez obciążenia to około 4A z obciążeniem może wynieść z 5-7A. Silnik obraca się w obie strony (zmiana kierunku na przekaźniku), ale można układ wpiąć przed „przełącznikiem”. Teraz najważniejsze: prąd przy zatrzymanym...
Ten układ połączeń na stykach przekaźnika, daje ci zmianę kierunku obrotów silnika. Nie rozwiązuje to jednak tego, o czym napisałeś w poście #13. Chodzi o te krańcówki.
Jeśli zależy Ci dodatkowo na regulacji prędkości to wyjściem jest mostek H. Jak tylko zmiana kierunku to i zwykłe dwa przekaźniki z tranzystorami sterującymi załatwią sprawę. Schemat najlepiej wstaw w formie obrazka, żeby szybko można było wyświetlić.
rozrusznik zmiana kierunek zmiana kierunek elektroniczny zmiana kierunek silniczek
przekaźnik hager kondensator zastąpić zasilacz lutownica mocno grzeje
nawadnianie trawnika nawadnianie trawnika
Znaczenie izolatorów w antenach dipolowych Telewizor nie odtwarza plików z pendrive'a: brak audio lub wideo