Przekaźnik (1) nie ma z wentylatorami nic wspólnego. Te tryz przekaźniki są sprzodu pomiędzy wiatrakami.
Przecież to najzwyklejszy przekaźnik 12V/35 A. Są m.in. na aledrogo https://allegro.pl/oferta/przekaznik-wen...
Ostatnio ten sam problem przerabiałem w 308 i był sklejony przekaźnik.
Czyli do pierwszego biegu robiony jest opór przez rezystor i wtedy na biegu powinien produkować 6v z 12v ? Czy 6V dokładnie Ci nie powiem ale reszta tak jak piszesz. Zasilanie o którym pisze kolega wyżej jest z tej samej linii co ten drugi przekaźnik.
Lub po lewą lampa przy podłużnicy. Tam siedziały głównie. Do sprawdzenia też przekaźniki wentylatorów.
Przy 90"C nie powinien się bulgotać. Tam jest po drodze przekaźnik wentylatora. Zrób test na uszczelkę UPG.
przekaźnik wadliwy
Na przekaźnikach będzie cały czas.
nie DCi a HDi wymień przekaźnik wentylatora
Żaden,sterownik wentylatora jest na ramię z wentylatorem
Musisz znależć ten plus, dwa przekaźniki bo z stopnie prędkości wentylatora, wentylator załącza czyjnik, jest na chłodnicy patrząć od strony silnika na dole po lewej stronie. Na przekaźnik musi iść masa i plus, sprawdż dokładnie bezpieczniki w komorze silnika po prawej stronie, jak nie pomoże to trzeba iść po kablach od przekaźnika idą te przewody dołem...
Taki efekt może być gdy silnik wentylatora ma zjechany komutator i zatrzyma się w 'martwym punkcie'. Wyciągnij przekaźnik wentylatora i zworką uruchom silnik wentylatora. Ma załączać się 100/100.
Trzy przekaźniki bo zapewne: 1 Pierwszy bieg przez rezystor. 2 Drugi bieg bez rezystora. 3 Do klimatyzacji.
Witam gdzie znajduje się przekaźnik wentylatora w peugot 307 1.6 hdi
A rośnie Ci temperatura powyżej 90 stopni ?
Witam, Kilka dni temu w moim aucie (Peugeot 206, 1.4 benzyna z klimatyzacją, z 2001 r.) pojawiły się problemy z przegrzewaniem się silnika. Dzięki forum udało mi się przeprowadzić diagnozę, która doporowadziła mnie do przekaźników obok wentylatora chłodnicy. Okazało się, że mam zaśniedziałe styki a niektóre nawet popękały. http://obrazki.elektroda.pl/2988652700_1...
Według biuletynu serwisowego 11/06/2008, OE: D6AW4QQ0 Zdemontować osłonę wentylatora chłodzącego Zdemontować osłonę przekaźników Wymienić przekaźniki wentylatora chłodzącego
Jeżeli nie działa wentylator po włączeniu klimy to sprawdź przekaźniki, przewody lubią zgnić , dodatkowo sprawdź czy przy oporniku nie ma termika on też lubi się przepalić. http://peugeot.mainspot.net/wiring307/e7... na tej stronie znajdziesz schematy elektryczne do peugota.
Bezpiecznik F36 (30A) zasila wentylator przez przekaznik, ktory laczy tylko przy pracujacym silniku, umieszczony z prawej strony kolumny kierowniczej (zolte gniazdo). Pozdrawiam, Georges
Wiatrak chłodnicy jest sterowany elektrycznie, włącza się gdy temperatura silnika przekroczy ok 90 stopni, może być przepalony bezpiecznik, przekaźnik, czujnik temperatury itd...
Zderzak trzeba zamontować , przekaźniki są po lewej stronie stojąc przodem do auta
Wentylator chodzi przy bezposrednim podlaczeniu do akumulatora? Pod skrzynka bezpiecznikow silnika jest listwa z bezpiecznikami maxi - sprawdz pierwszy z lewej. Jesli jest przepalony to wymien i koniecznie sprawdz rezystory/rezystor wiatraka - jesli brak przejscia to wymien. Przy braku niskich biegow (w przypadku uszkodzonego rezystora) bezpiecznik...
Do sprawdzenia te 3 przekaźniki w obudowie chłodnicy z przodu - jak mnie pamięć nie myli.
Siemka Miałem takiego Puga tylko z 1,9 TD i miałem 2 wiatraki. Elektryka odpowiedzialna za wiatraczki w tym aucie jest dość słaba. Są 2 wentylatory i mogą one działać z połową mocy tj, podłączone w szereg bądź chodzić z pełną mocą tj. równolegle. Przy temp. około 100 stopni miał się włączać pierwszy stopień prędkości, przy wyższej drugi. Do sprawdzenia:...
Wentylator elektroniczny: jeden przewód podaje + na przekaźnik zasilający wentylator (kabelek idzie z przekaźnika w BSM ale przekaźnik załącza ECM), drugi to przewód podający sygnał żądanych obrotów z ECM, trzeci to sygnał zwrotny obrotów wentylatora do ECM.
W zależności od wersji, jest w BSM, jest osoby przekaźnik za lewym błotkiem lub przez skrzynką BSM, jest też opcja rezystora na wentylatorze lub sam wentylator jest sterowany impulsem z ECU (brak przekaźnika). Niestety tak przez internet ciężko coś podpowiedzeć.
Sprawdź rezystor z przekaźnikiem przy wentylatorze. Może być skorodowany albo termik spalony i nie działa pierwszy bieg.
Naprawa bsm,naprawa zetlalej instalacji,sprawdzenie przekaźników
Może np sklejac się przekaźnik w module wentylatorów.
Nie wiem który rok masz tego peugeota, ale wentylatorami po roku 1999 steruje ECU silnika, czyli czujnik temperatury cieczy chłodzącej daje informację do ECU silnika, a z kolei ECU rozdziela sygnał na zestaw wskaźników i decyduje w którym momencie wysterować przekaźniki wentylatorów chłodnicy.
Chłopie, piszą Ci koledzy, że to klima załącza wentylator to co Ty chcesz tam w tych przekaźnikach szukać? Zajmij się tym dlaczego czujnik klimy pokazuje 20 barów na niepracującym silniku silniku.
Czyli główne obwody masz sprawne , może cewka przekaźnika uszkodzona . Masz tam w układzie 3 przekaźniki odpowiedzialne za włącznie wentylatorów nie licząc podwójnego przekaźnika . Poza tym wiatraki załącza sterownik silnika .
Zastanawia mnie ten błąd "SHEERAN". A czy po jakimś czasie nie będzie błędu "LADY PANK"? Wyłącz radio, a zniknie RDS który wyświetla na komputerze pokładowym. Migający STOP zazwyczaj wskazuje na problem z wentylatorem/ami i jego sterowanie. Poszukaj przekaźników, rezystora (są wersję z rezystorem) lub modułu sterującego wentylatorami - bo są i takie...
W obudowie wentylatora powinny być jeszcze jakieś przekaźniki. Pod lewą lampą jest moduł wentylatorów. On potrafi spłatać figla.
W 206, a moze i w innych peugeotach, w ten sposob jest sygnalizowana awaria drugiego biegu wentylatora. Jest to pierwsza rzecz do sprawdzenia, choc moze masz inny problem. Dokładnie o to chodzi, szukaj trzech przekaźników po lewej stronie wentylatora (zzieleniałe przewody przy przekaźnikach).
Nie wiem jak tam ale opornik ma jeszcze bezpiecznik termiczny - sprawny? Bezpiecznik wentylatora, przełącznik? Przekaźnik? Miernik/żarówka/próbnik do reki i tak coś od siebie bo od początku zawijasy.
Tą kostką dochodzą napięcia do tego modułu/przekaźników i one załączają wentylatory.
Masz zasilanie na grubych przewodach przekaźników ? Mierz próbówką. Wyzwalasz przekaźniki również próbówką. Z doświadczenia wynika przeważnie zgnilizna wiązki uszkodzenie przekaźników ew. Brak zasilania przez bezpiecznik. Zasilaniw głównego lub po zapłonie
Duży przekaźnik to drugi bieg wentylator a na dole pierwszy od lewej przy bezpieczników maxifuse to pierwszy bieg wentylator. Skrzynka bezpieczników jest taka sama od czasu fiata stilo
Czy prędkość wentylatora jest regulowana? Czy cały czas masz maksymalną prędkość? Twój ECU kontroluje przekaźnik lub blok elektroniczny?
Wstaw tu fotkę tego przekaźnika za 200zł do wentylatora. Kupię sobie taki.
Na początek sprawdzić wentylator na krótko jak sprawny to przekaźnik do sprawdzenia.
Mam podobno problem z wentylatorem. P206 1.4 hdi z klimą. Wentylator nie uruchamia się nawet po włączeniu klimy. Przekaźniki od wentylatora sprawdziłem , śmigło obraca się lekko bez oporów.
Z tego co widziałem to nie ma tam przekaźników. Jest tylko moduł sterujący wentylatorem.
hmm mało informacji, wentylatory sie włączają??? przekaźniki posprawdzaj
Sprawdź przekaźniki i instalacje do wentylatorów. Przekaźnik jest jeden pod maską i trzy pomiędzy wentylatorami.
Złe podłączenie co zwarło przekaźniki lub wina tylko ich. Ad. 2 Nie może
Nie wiem, czy dobrze kojarzę ale tam było do2001 dodatkowy moduł pod lewą lampą do sterowania wentylatorem albo włącznik wysokoprądowy na chłodnicy. Od 2001 przekaźnikami wentylatora steruje sterownik silnika.
Zbyt częste włączanie/wyłączanie zmniejsza trwałość styków termostatu/przekaźnika i wentylatora.... Dlaczego "baran"? :?
Plus zasilający dmuchawę pojawia się przy pracującym silniku, podaje go przekaźnik. Czasem wypalają cię styki przekaźnika.
Też może być! Aż taka bezwładność przekaźnika?
Dziś znalazłem uszkodzoną opornicę, lekko pękła i raz łączyła raz nie. Z tego powodu uruchamiało tylko jeden wentylator. Teraz uruchamia oba po wyłączeniu silnika, ale błąd jak był, tak jest. https://obrazki.elektroda.pl/7691460700_... U mnie pokazuje 3 rozne schematy Najbliżej prawdy jest ten pierwszy z dwoma opornicami. Możesz do...
Usterka stara jak peugeot 206, aż dziw bierze że na tylu czytających nikt nie zna prawidłowej odpowiedzi, a jest nią - uszkodzony przekaźnik (częściej zielenizna) pierwszego biegu wentylatora chłodnicy.
Jak w temacie. Autko z 2011 roku. Głównie chodzi mi o układ chłodzenia silnika - wentylator, czujniki, przekaźniki itp.
Silniki wentylatorów...a według opisu twojego problemu, to ten środkowy przekaźnik nie działa
Oki sprawdzę jutro kable do bsm i czy jest jeszcze jakiś przekaźnik do tego wentylatora gdzieś w bezpiecznikach?
Wymień przekaźnik wentylatora, uprzednio sprawdź bezpieczniki pod maską pod skrzynką - jest tam taki rząd MAXIFUSE.
mam pomysł. Trzeba sprawdzić przekaźnik wiatraka.
Jest, choć w moich markach to nie powoduje włączania wentylatora. Ale autor szuka "ochrony wentylatora" cokolwiek to jest... Doprowadzić furę do porządku, bez błędów. Jak dalej będą jaja to szukać dalej. Czy przekaźnik klei, czy gdzieś zwarcie jest i steruje na sztywno wentylatorami...
tak jak pisze zi.ko sprawdz chłodzenie bo komunikat mowi o za wysokiej temp. 406 ma problem ze sterowniem wentylatorów tz. mądry projektant umieścił przekaźniki sterujące wentylatorami za przednim grilem przed skraplaczem w puszce plastikowej ktore jest wybitnie nieszczelna i po prostu śniedzieje tam wszystko. Tam są trzy przekaźniki sterujące wentylatorami...
Zgnita wiązka lub przekaźniki.
Czujnik w chłodnicy sprawdzałem jest ok. A co do testu z żarówką to napięcie też spada do zera. A może wiecie gdzie jest ten przekaźnik od wentylatora, bo przewody z kosti przy went. chowają się gdzieś przy nadkolu, a podrodze niema przekaźnika.
Panowie nie twórzcie ,albo jest wentylator sterowany z sterownika a w tym przypadku z czujnika na chłodnicy czyli zwykłego elektro- włącznika który włącza przekaźnik i tam masz usterkę oczywiście wentylator sprawdzony.P
W wytopinym gnieździe przekaźnika, nad skrzynką, zielony.
Sprawdź przekaźniki
Dokopałem się do przekaźników na wentylatorze (skrzynka z lewego przodu wentylatora) - dolny był praktycznie utleniony wraz z wiązką elektryczną. Wymieniłem oba przekaźniki, polutowałem kabelki do nowych konektorków w gnieździe przekaźnika - wentylator działa. Serdecznie dziękuję za pomoc, wątek do zamknięcia
Mam Peugeot 406 TD problem jest z wentylatorami. Zmieniłem czujnik brązowy na obudowie termostatu, zmieniłem przekaźniki wentylatorów, przeczyściłem gniazda połączeniowe pod akumulatorem i nic nie wiem gdzie może być problem.
Który to rocznik? W przedliftowych miałem kilka takich przypadków, tam gniją przewody od sterowania przekaźnikami wentylatora, trzeba zderzak zdejmować żeby się dostać. W poliftowych już przekaźników nie ma, tylko "jeż".
Tam są chyba dwa przekaźniki do sterowania dwóch prędkości wentylatora. Na żadnej nie chodzi ?
Do sprawdzenia przekaźniki przy chłodnicy.
Jeśli Webasto dokładane, więc te 12V jest to sygnał sterowania. Nim podajesz przez przekaźnik sygnał na sterownik od klimy i wysterowanie nadmuchu, Wszystko masz opisane na PDF podanych. Schemat masz na stronie 11.
Witam. Nie działa mi 1 bieg wentylatora chłodnicy. Wyczytałem o mozliwych usterkach: rezystor, sprawdziałem przejscie ma, prąd do przekaźników i wentylatora dochodzi , dziś wymieniłem przekaźnik bo nie działał lecz dalej nic. Na koputerze pokazywał własnie błąd przekaźnika. Moje pytanie czy po wymianie przekaźnika musze wykasowac błąd? Czy to jest przyczyną...
Co prawda ne widziłem takiego przekaźnika ale nie da się go zregenerować?
No to ładne cyrki. A przekaźnik sprawny?
Widocznie sterownik tak podaje masę.Sprawdź po ścieżkach co za element steruje przekaźnikiem.
Witam W skrzynce w komorze silnika są przekaźniki od wentylatorków ( jest jeden czy dwa ?), jeżeli nie to model od 2000 roku i gnijący przekaźnik między wentylatorami od przodu chłodnicy pod plastikiem...
Ja też potrzebuję schematu. Mam sporo nazbieranych wersji, ale mojej nie :( Chodzi o układ chłodzenia silnika z dwoma wentylatorami i trzema przekaźnikami sterującymi. VIN: VF35FKFWF60498314 (2002, 1,4i z klimą).
Tak do wentylatora dochodzi napięcie. Mierzyłem na kostce przy samym wentylatorze. musi byc podpieta ta druga mniejsza kostka, czyli poza samochodem kręcił się nie będzie? Niepokoi mnie to że przekaźnik jest cały czas wysterowany.
Jest, zasterowanie testerem, wtedy sprawdzamy całość, albo podanie masy na odpowiednią nóżkę przekaźnika, wtedy sprawdzamy tylko obwód wentylatora. Przyczyną braku pierwszego biegu w peżo najczęściej jest skorodowany przekaźnik albo uszkodzony rezystor I biegu. Tym niemniej opisane objawy nie wskazują na to. Test układu chłodzenia na obecność spalin...
Chodzi dokładnie o przekaźnik schowany pod skrzynką bezpieczników (jedyny jaki znalazłem :P)? U mnie czaszami wentylator zadziała a tak to cisza niestety, a w szczególności że dopiero co odebrałem auto od mechanika.
Ok dzięki za schemat tylko czy możesz mi powiedzieć gdzie w samochodzie znajdują się te przekaźniki ze schematu.
Peugeot zapewne
Kolego to auto jest z CAN to, że pokazuje taką temperaturę na wskaźniku to nie znaczy, że faktycznie taka jest. Jeżeli masz wątpliwości to podjedź do kogoś, kto ma PP2000 i sprawdź prawdziwą temperaturę silnika, gdyby różniła się od rzeczywistej zawsze można dokonać kalibracji wskaźnika. Kolejna sprawa to warto sprawdzić przekaźnik niskiego biegu wentylatora,...
Szukaj pod maską. Kalkulator wtrysku to inaczej ECU - komputer silnika. Powinien być przy module BSM (skrzynka bezpieczników). http://obrazki.elektroda.pl/7702858000_1... Bezpiecznik F4 jest zasilany po stacyjce. I odpowiada za przekaźnik wysokiej prędkości wentylatora. Bezpiecznik F8 odpowiada za przekaźnik niskiej prędkości wentylatora....
Na c.z. z pilota nie jest aktywowany? Być może jest zielono w którymś przekaźniku.
Wygląda jakby ktoś mieszał przy sterowaniu wentylatorem i podłączył coś odwrotnie. Sprawdzone testerem parametry? np jaka temp i pobawić się elementami wykonawczymi odnośnie wentylatorów czyli wysterować ręcznie wentylatory testerem. wygląda jakby przekaźnik ktoś mienił nie na taki jak ma być.
A tam nie ma wspólnego modułu opornicy i przekaźników jak w większości PSA?
Kybernetes ale w czym Ty masz problem, wydaje mi się, że mój post dokładnie pasuje do Twojej tabelki więc nie wiem, o co Ci biega??? Rośnie ciśnienie więc rosną i obroty ,to chyba prawda, nie? Jedyny ,,rozjazd'' miedzy naszymi teoriami to chyba to, że ty masz na myśli sterownik wiatraka zwiększający obroty bezstopniowo a nie przez przekaźniki biegów.
Jakie oznaczenie literowe silnika? Jak nie znasz to podaj VIN. Cos brednie wypisujesz - termostat nie ma przewodów, jak już to termowłącznik na chłodnicy lub czujnik temperatury silnika. Zwarcie pionów 85 i 86 raczej nic nie da bo to cewka przekaźnika, raczej zwarcie 30 z 87 uruchomi wentylator. Czy byly odczytywane błędy ze sterownika silnika? Czy...
Co ty za brednie opowiadasz. Schemat jest dobry. Nie patrz na rysunek przekaźnika Pin 1 i 2 przekaźników to jego zasilanie a piny 3 i 5 to styki. To jest tak trochę bezsensu rysunek tego przekaźnika.
He, tyle to ja wiem. Problem w tym, że elektryk ze mnie żaden i z tego schematu poza tym, że elementy 19-22 to po kolei przekaźnik, termowłącznik, wentylator i opornica nic nie kumam.
Te przekaźniki przy chłodnicy są do sterowania wentylatorami. Ja bym podmienił na próbę opornik dmuchawy.
Przekaźniki wentylatorów,ryj po wiązce od lampy w kierunku skrzynki.
byłem, zrobili mi to, uszkodzony był czujnik klimy (używkę kupiłem, 50zł) i coś nie tak było z instalacją, konkretnie z takimi kostkami (przekaźnikami) które znajdują się przy wentylatorze, teraz jest ok...
sprawdz instalacje masz gdzies zwarcie albo uszkodzony moduł wentylatora badz zwarty przekaźnik/i - są dwa, po sztuce na wentylator (sklejone) sa za lewą przednią lampą
Wiem ze 1 bieg jest potrzebny przy klimatyzacji aktualnie zamierzam nabic klime. Morze być tak ze nie będzie działał 1 bieg do puki nie załącze klimy przy testach pp2000 nie załacza Peugeot 407 1.6hdi 2004
Taka uwaga, jak wywala płyn w czasie jazdy na trasie to z wyjętym wentylatorem chłodnica bez problemu schłodzi silnik (no chyba że stoisz w korku), pęd powietrza swoje zrobi. Jaki masz wentylator, na przekaźnikach, z modułem elektronicznym, bo tam różne wersje wychodziły jak dobrze pamiętam
Witam, posiadam peugeota 607 2.2hdi po podłączeniu wyskoczyły mi następujące błędy: Przekaźnik przed/po ogrzewania i sterownik wentylatorów. Czy może mi ktoś pomóc na temat tych błędów- co one dokładniej oznaczają i w jaki sposób usunąć usterki? Z góry dziękuje.
Powinna się kręcić choć z wyczuwalnym oporem. Jakie masz ciśnienia w spoczynku? Najczęściej kupowane jest problem z przekaźniki od wentylator chłodnicy na pasie przednim pod czarną pokrywką.
masz zwarty przekaźnik w module wentylatorów, moduł znajduje się przed chłodnicą, aby się tam dostać trzeba zdjąć nakładkę na pasie przednim, jedna ze śrub od razu trzyma znaczek ze lwem. Trzeba wyjąc moduł, odlutować płytkę i wymienić przekaźnik. Pół godziny roboty i po sprawie.
przekaźniki peugeot astra przekaźniki wentylatora xsara przekaźniki wentylatora
alarm toyota corolla zamykanie samsung magnetowid schemat blank check false
samsung wf70f5e0w2w suszarka samsung
APC Smart-UPS 2200 - migające diody, brak zasilania Fiat Doblo turbo diesel - wyciek z przewodu wtryskowego