Najprościej wziąść dwa przekaźniki i do wejścia cewki podłączyć diodę. Jedną w jedną a druga w przeciwną stronę.
Wygląda to na sklejony , uszkodzony przekaźnik zmiany kierunków obrotów przerabiałem to ostatnimi czasy musisz zlokalizować który to przekaźnik ze schematu wynika że to RL1
Przekaźniki mogą być 4 lub 2 z podwójnymi stykami jak na schematach z linku. Napięcie sterujące zależy od napięcia cewek przekaźników. Jeżeli cewki będą na 12V to napięcie sterujące będzie takie same jak zasilające silnik.
Nie pamiętam już tego modelu ale jeśli jest w niej moduł sterowania to na 100% uszkodzone przekaźniki zmiany kierunku pracy na silniku. W tej pralce nie ma modułu. Jeśli już to wypalone styki programatora lub uszkodzony jego silniczek.Ale autor tematu nie napisał czy programator się "kręci".
Połączenia wyglądają na prawidłowe. Potencjometry są wlutowane odwrotnie ale na razie tego nie ruszaj bo problem jest gdzieś indziej. Mógł ulec uszkodzeniu 40106 ale przed wymianą zmierz i podaj jakie są napięcia na nóżkach ;1,2,3,4,5,6 względem masy przy podaniu napięcia na sterowanie i bez niego. Przekaźnik zmiany kierunku obrotów (zakładam, że to...
A,może łatwiej będzie rozwiązać problem mechanicznie?? Zbudować układ korby i ramienia, tak jak jest to n.p. w wycieraczkach samochodowych? Silnik zawsze pracuje w jedną stronę, nie ma problemu z "pamięcią" położenia armatki przy braku zasilania. Jej ruch będzie zawsze kontynuowany od punktu zatrzymania. Bardzo proste rozwiązanie i na pewno tanie. Rozwiązanie...
Dziękuję za info. Jak sprawdzić wirnik czy nie ma zwarcia miedzyzwojowego? Jak sprawdzać przekaźniki zmiany kierunków obrotów?
Przekaźnik od zmiany kierunku obrotów się nie uruchamia. Powodem może być sam przekaźnik, tranzystor który go włącza lub procesor.
Dla porządku dopisuję, że problem został rozwiązany. Wyjąłem całą główną płytkę PCB i sprawdziłem, czy podczas wcześniejszego wycinania plastiku od spodu obudowy nie przeciąłem przypadkiem ścieżek. Okazało się, że w dwóch miejscach, w tym jedna ścieżka należąca do pinu 1 złącza CN1 (Main Tx Signal). Wniosek na przyszłość: zamiast wycinać fragmenty plastiku,...
Witam. Kolega pisze, że są 2 wyjścia na silnik. Rozwiń to? Foto? Potrzebne są 2 Przekaźniki do zmiany kierunku jazdy, mostek H. Przekaźniki sprawdź, czy działają na 12V czy strzelają. Sprawdź, czy działa przełącznik jazdy? (Przód, tył) Pozdrawiam
może wyjaśnię to inaczej zakładając że masz model pływający : 1 kanał proporcjonalny > serwo ster kierunku 2 kanał proporcjonalny > regulator jednokierunkowy sterowany sygnałem serwa 3 kanał proporcjonalny > serwo do zmiany kierunku ( przełącznik mechaniczny ) lub układ elektroniczny ewentualnie 3 kanał typu on / off > sterujesz przekaźnikiem do zmiany...
Obwód traka nie ma żadnego uszkodzenia ani spalonego elementu - czy słychać pracę przekaźników od zmiany kierunków obrotów? Można silnik wymienić i na stole sprawdzić, czy działa.
Problem tkwił w pękniętej ścieżce od przekaźników zmiany kierunku obrotów. Temat zamykam.
Na początek sprawdziłbym przekaźniki zmiany kierunku pracy silnika pod kątem pękniętych lutów. Jak sam napisałeś pralka była przewożona bez zabezpieczeń. Zbiornik mógł uderzyć o moduł więc również sprawdź czy płytka nie została naruszona.
A może przełącznik DP3T, albo na 2 przekaźnikach SPDT ? To chyba najprostsze rozwiązania do zmiany kierunku obrotów.
W takim razie do sprawdzenia są szczotki silnika, przekaźniki zmiany kierunku obrotów i lutowania, szczególnie triaka sterującego silnikiem.
mam taki pomysł na funkcję: Umożliwić zmianę kierunku obrotów tylko wtedy gdy napięcie na silniku jest równe 0. Czyli przekaźnik zmiany kierunku sterowany układem wyzwalającym , w którym impuls może być wysłany tylko gdy na wejściu (z pedału gazu) jest zero. Myślę, że jest to w miarę proste do ogarnięcia?
https://obrazki.elektroda.pl/1114216300_... Witam, mam centralę/ sterownik Nice RBA3/C i nie wystawia napięcia na silnik. Przekaźniki do zmiany kierunku obrotów silnika klikają. Napięcie na płytkę z mostka dochodzi płyta reaguje prawidłowo. Krańcówka sprawna, nie ma żadnych czujek na słupkach bramy. Sam silnik sprawny. Jakieś pomysły,...
Sterownik silnika DC wysterowuje silnik tylko w jedną stronę. Przekaźniki zmiany kierunku obrotów działają. W jedną stronę tranzystory końcowe są wysterowywane, a w drugą nie. Poszukuję schematu tego sterownika.
Zobacz trzeba zajrzeć do modułu sprawdzić elementy sterowania silnikiem , bezpiecznik tyrystory oraz przekaźniki od zmiany kierunku. Czy kiedyś w tym modelu miałeś naprawianą elektronikę? https://www.youtube.com/watch?v=K3JnNy05...
Witam Możesz ESP6266 zastosować, w ten sposób będziesz miał gotowe WiFi. 10A to wysterujesz tranzystorem MOSFET, do zmiany kierunku najlepiej przekaźnik. Do tego stabilizator z 12V na 5V i jakiś mały tranzystor do sterowania przekaźnika. Zależy gdzie co będziesz kupował, ale w 40 zł powinieneś się zmieścić.
Strasznie to zamotałeś. Czemu zastosowałeś trzy przekaźniki ? Do włączania napięcia do silnika, w celu uzyskania zmiany obrotów wystarczą dwa, ze stykami przełączającymi. Coś na tej zasadzie: http://obrazki.elektroda.net/19_12372433...
Problem może tkwić w przekaźnikach, lub sterowaniu nimi. Kiedyś miałem podobną usterkę, przekaźnik od zmiany kierunku się nie włączał i brama jeździła tylko w jedna stronę. Zobacz czy na wyświetlaczu jest poprawnie wyświetlany stan bramy
W pełni zgadzam się z kol.kortyleski jeżeli silnik ma być na prąd stały,jeżeli na zmienny to należy zamiast diod zastosować przekaźniki do zmiany kierunku obrotów, pamiętać jeszcze musisz o silniku odpowiedniej mocy bo ubranka mogą trochę ważyć
Ten układ połączeń na stykach przekaźnika, daje ci zmianę kierunku obrotów silnika. Nie rozwiązuje to jednak tego, o czym napisałeś w poście #13. Chodzi o te krańcówki.
Witam Jak w tytule. Brak kodu błędów na wyświetlaczu. Słychać przełączające się przekaźniki zmiany kierunku obracania się bębna lub start/stop (nie znam się)… Napełnia się bęben wodą, woda jest odsysana. Bęben martwy. Silnik napędu bębna jest jak rozumiem dwubiegowy? A prędkość wirowania regulowana rezystorami? Chodzi o to, że mało prawdopodobne...
Witam. Poczytaj tematy "mostek H" - jest tego dużo, o różnym stopniu komplikacji, do różnych celów, np.: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Widok przekaźników "z dołu" niewiele wyjaśnia. Zmianę kierunku obrotów można zrealizować na dwóch przekaźnikach ze stykami zwierno-rozwiernymi (można też bez przekaźników - wystarczy dwusekcyjny...
Sprawdź przekaźniki zmiany obrotów na płytce modułu
Witam . Podłączę się do tematu. Płytka po burzy. Po wymianie elementów w zasilaniu elektronika ruszyła. Wszystkie sygnały z czujników zewnętrznych i wejść sterujących działają. Przekaźnik zmiany kierunku zmienia położenie. Przekaźnik (chyba) załączenia silnika cyknie tylko na chwilę ,ale nie podaje zasilania na podłączone dwie żarówki zamiast silnika....
po naciśnięciu wtedy dopiero działa przekaźnik P2 i załącza wsteczny bieg. Zrób tak, żeby przekaźnik odcinał zasilanie do zmiany kierunku, dopiero po naciśnięciu sprzęgła zadziała przekaźnik i wtedy dopiero będzie możliwa zmiana kierunku (przełączenie przełącznika). Teraz chyba dobrze zrozumiałem.
Widzę, że mógłbym wykorzystać 2 takie przekaźniki. Jeden po wpięciu do sieci rozpoczynałby od działania przez minutę, potem niedziałanie przez minutę. Drugi zaczynałby od niedziałania przez minutę, potem działanie itd. Tu rysunek z oferty na Ali Wystarczy jeden i dodatkowy przekaźnik ze stykami NO i NC, w stanie wyłączonym zasila jeden wentylator w...
Witam, jeszcze jeden mały układzik: - jeśli możesz poświęcić nieco napięcia/prądu zasilającego, to dwa przekaźniki zasilane z napięcia wejściowego poprzedź zwykłą diodą, ale w przeciwnym kierunku (każdy przekaźnik ma diodę w innym kierunku). W efekcie załącza się tylko jeden z nich, a na ich stykach wykonujesz całą "magię" zmiany polaryzacji. Pozdrawiam
Najprawdopodobniej uszkodzony jest przekaźnik na module sterującym silnikiem - ma wypalone styki. Najlepiej wymienić oba przekaźniki zmiany kierunku. Możliwe że wystarczy poprawić lutowania przekaźników.. jeśli widać wyraźnie, że jedna z nóżek, ma niepewny kontakt. Nie znam tej suszarki, ale to częsta przyczyna utraty, lub niestabilnych obrotów, w jednym...
Hej, U mnie po wymianie warystora problem powracał - to znaczy palił się nadal warystor, do tego zaspawał się przekaźnik od zmiany kierunku. Przyczyną okazał się uszkodzony kabel idący do silnika (powodowało to skoki napięcia). Po wymianie kabla, przekaźnika i warystora sterownik działa bez zarzutu ponad rok.
Witam. Pralka nie wykonuje wirowania. Wodę wylewa, hydrostat i układ hydrostatyczny(osadnik) sprawne. Silnik sprawny, bo na praniu pracuje. Szczotki wymienione, bo ledwie wystawały ze szczotkotrzymaczy. Włączenie programu wirowania skutkuje właczeniem pompy i pracą przekaźników zmiany kierunku obrotów silnika. zwarcie A1 i A2 triaka na module skutkuje...
Taki problem jest prawdopodobny ale wydaje mi się że w silniku sterowanym falownikiem nie trzeba stosować przekaźników do zmiany kierunku. Dźwięk brzmi jakby się coś zacierało. Dwie próby uruchomienia, przekroczony prąd i sterownik zaprzestaje prób uruchomienia. Taka moja teoria. Zauważyłem to przy zmianie kierunków ale przy starcie również się to dzieje....
Dwa przekaźniki do zmiany kierunku, triak z regulacją fazową do sterowania obrotami, sygnał z tacho jako informacja o prędkości. Zobacz pierwszy lepszy schemat pralki.
W tym przypadku potrzebny jest najprostszy regulator PWM o odpowiedniej mocy. Potencjometr zamontować pod pedał i będzie działać jak "gaz" w samochodzie. Zmianę kierunku można rozwiązać przez mostek H, albo na przekaźnikach. Do zmiany kierunku zastosować przełącznik/dźwgnię przód/tył.
Podpowiem, że po drodze są jeszcze przekaźniki od zmiany kierunku obrotów. Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
Czy faktycznie da się, wysterować za pomocą mikrokontrolera silnik, wykorzystując jedynie dwa mosfety? Normalnie się nie da. Chyba że: 1. Masz do dyspozycji symetryczne zasilanie. Lub: 2. Jest to silnik bardzo małej mocy. Ewentualnie: 3. Jeżeli regulacja obrotów nie jest wymagana, Mosfety mogą sterować przekaźnikami które zmieniają kierunek. 4. Użyć...
Tutaj to raczej mamy silnik z osobnymi uzwojeniami który przy odpowiednim sterowaniu i połaczeniu może pracować jako szeregowy, bocznikowy, szeregowo-bocznikowy lub obcowzbudny. Bzdury, Szanowny Kolego, bzdury, bo ze schematu wyraźnie widać, że ten silnik ZAWSZE pracuje jako szeregowy, co najwyżej zmieniane poprzez przekaźniki sa bieguny stojana celem...
Problem dotyczy silnika. Do sprawdzenia: - szczotki silnika - przekaźniki (do zmiany kierunku obrotów) na płycie modułu P.S A co do naprawy samego modułu to chyba nie wykonywał tego fachowiec. Dla mnie to wygląda na tzw "lepułę"
Mam sztukę A800 z podobnymi objawami. Jak dotąd, w tych pralkach zawsze miałem uszkodzony moduł. Nigdy do naprawy, bo padnięty procesor. Grzegorz2c - jeśli masz dobre wieści, daj znać. Ja szukam modułu. Uwaga dla dbających o jakość/trwałość - ostatnio nabyłem wersję ELMARC H8.1 DMPUJ1S z przykrym objawem przy ruszaniu silnika - sporadycznie słychać...
tu masz konkretne rozwiązania układowe http://www.cadvision.com/blanchas/hexfet... http://www.cadvision.com/blanchas/hexfet... jeżeli nie planujesz sterownia prędkością silników najprostsze rozwiązanie do zmiany kierunku to układ na 2 przekaźnikach
szczerze powiedziawszy to nie znam sie za bardzo na tych sterownikach wiec mam prośbe który byś polecił? i jak go połaczyc z krancówkami i przekaźnikiem do zmiany kierunku obrotów silnika? i jak włączyc go w obwód zaslilania silnika który jest podłaczony do akumulatora?
Zasilacz jest ok... przy podłączeniu "na krótko" wszystko działa poprawnie. Tylko w momencie uruchomienia przekaźnika jest problem. Dodano po 5 Może to jest rozwiązanie - to co napisał (at)emarcus : Dokładniej: możesz zastosować przekaźniki jako pasywny (!) układ zmiany kierunku obrotów, a samo załączenie prądu dokonać (po nie wielkiej zwłoce czasowej),
Nie ma co się sugerować napisem na scalaku ,,Hella".Poważni odbiorcy (producenci) często zamawiali zaprogramowane procesory właśnie ze swoim opisem.Ja to zrobiłem na nowej płytce pasującej do kompresorka-2 monflopy ustawione na czas ok. 2,5 sekundy resetowane czujnikiem nadciśnienia/podciśnienia.Przerzutniki sterują przekaźnikami do zmiany kierunku...
Na poziomie abstrakcji tego obrazka - czemu nie, chociaż ma to tą wadę, że jak się przekaźnik zaspawa, to nie zatrzymasz tego autka. Pytanie jak twoje modyfikacje mają się do dźwigni zmiany kierunku i reszty układów w autku.
Reasumując - czy uważasz, że nie warto kombinować z triakami i zastosować zwykły przekaźnik do zmiany kierunku? Udzielanie rad w sytuacji, kiedy zna się jedynie zarys fragmentu konturu problemu mija się z celem. Brak danych do poważnych, wiarygodnych rozważań.
AD.1 tak AD.2 przekaźnik ad.4 To wewnętrzne połącznie - jeśli dostarczymy prąd do przekaźnika to ten twój przełącznik się przełącza (sam)
Witam wszystkich. Spotkałem się dziś z silnikiem elektrycznym prawdopodobnie trójfazowym, który jest sterowany w niezrozumiały dla mnie sposób. Mianowicie napięcie jest podawane cały czas do silnika. Między każdą fazą a N napięcie 130 V i brak napięcia międzyfazowego, a silnik nie pracuje. W momencie załączenia przekaźnika pojawia się napięcie międzyfazowe...
Łap tu nowego Hexa. Nawet działa bo sprawdzałem. Dodałem tam wiadomości diagnostyczne które wypluje na terminal jak się podłaczysz 115200. Napisze "Debug started" a potem co 30sec poda liczbę zliczonych RPM i jak ustawiony jest próg działania 100-300. Jak zadziała to na 25sec wysteruje dane wyjście ale tylko raz by niepotrzebnie nie męczyć przekaźników...
Są triaki i tyrystory :) Triak ma dwie anody i przewodzi w dwie strony natomiast tyrystor w jedną. Na radiatorze jest triak sterujący pracą silnika pralki z pośrednim wykorzystaniem przekaźników do zmiany kierunku obracania. Na pewno kondensator jest sprawny? Powinien mieć ok 2,2 uF.
555 i przekażnik
W urządzeniu silnik zasilany jest napięciem wyprostowanym napięciem sieci, odpowiednio łączonym przez przekaźniki w celu zmiany kierunków wirowania.
Przekaźniki tylko są od zmiany kierunku obotów silnika. Napięcie podaje procesor poprzez triak.
Sterownik bramy Nice A60/A - otwiera tylko w jedną stronę np. zamyka, nie otwiera. Przekaźnik od zmiany kierunku, działa od razy po podaniu napięcia, przyczyną uszkodzenia jest układ scalony ULN2004A (lub L) , bramka ma przejście ok 36Ω i podaje na przekaźnik brakujący (-), po wymianie US, sterownik działa poprawnie. https://obrazki.elektroda.pl/9301488200_...
Myślę, że lepiej wyczyścić się już lepiej nie da płytka została wykąpana w IPA i wyczyszczona kompresorem. Wydaję mi się, że wejścia działają poprawnie, wątpliwości mam teraz co do wyjść i sterowania przekaźnikami. Aktualnie działa tylko jeden przekaźnik od zmiany kierunku i po uruchomieniu do sieci od razu się przełącza, nie uruchamia się już przekaźnik...
proponuje rozwiązać to tak przetwornik A/C informujący uC o położeniu siłownika , teraz albo drugi A/C do regulacji potencjometrem położenia lub na przyciskach góra / dół sygnały z uC sterują mostkiem H lub dwoma przekaźnikami do zmiany kierunku pracy silnika , oczywiście odpowiedni program sterujący w uC
ogólnie przyjętą zasadą w sterowaniu jest praca ręczna i automatyczna , układ wykonawczy jest tak zrealizowany że umożliwia sterowanie , kontrolę , wizualizację z obu sterowań prosty przykład sterownia zasuwą styczniki do zmiany kierunku przekaźniki do sterownia stycznikami oraz sygnalizacji pracy, stanu napędu chodzi o dopasowanie poziomów napięć sterujących...
Witam wszystkich. Spotkałem się dziś z silnikiem elektrycznym prawdopodobnie trójfazowym, który jest sterowany w niezrozumiały dla mnie sposób. Mianowicie napięcie jest podawane cały czas do silnika. Między każdą fazą a N napięcie 130 V i brak napięcia międzyfazowego, a silnik nie pracuje. W momencie załączenia przekaźnika pojawia się napięcie międzyfazowe...
Oto moja propozycja funkcji zapisu: https://github.com/openshwprojects/OpenB... Możesz zsynchronizować zmiany z sieci, aby uzyskać moje zmiany na swoim widelcu. Konflikty scalania mogą być rzeczywiście trudne do rozwiązania. Czy korzystałeś z gui Githuba? Może spróbuj użyć dedykowanego narzędzia...
Wykonałem kiedyś taki projekt.Moim zdaniem najprościej wykorzystać podwójny przekaźnik do zmiany kierunku obrotów, oraz mosfet do kluczowania pwm. http://obrazki.elektroda.pl/1349608300_1... dzielnik dobrać aby napięcie Ugs tranzystora było nieco poniżej 20V. Pozdrawiam.
O ile się nie mylę, w przekaźniku bistabilnym ma znaczenie biegunowość podłączenia cewek. Tak, ma, bo przekaźnik bistabilny opiera się na zmianie kierunku pola magnetycznego, kiedy ma jedną cewkę, wymaga zmiany polaryzacji, kiedy ma dwie to i tak są one na wspólnym rdzeniu i muszą być podłączone tak aby dawały przeciwne kierunki pola magnetycznego....
Hmmm... lewe obroty, to może zainteresować Urząd Podatkowy :) Może jakowyś przekaźnik poleciał od zmiany kierunku (upalone styki) na co by buczenie wskazywało przy normalnej pracy w drugą stronę ..
Witam Potrzebuje pomocy z zbudowaniem urządzenia które po załączeniu będzie uruchamiać dwa przekaźniki na przemian z 10 sekundowymi przerwami. Potrzebuje tego do zmiany kierunku obrotów silnika co około minutę - nie musi być dokładnie.
Ale dokładnie jakim silnikiem i co dokładnie chcesz robić?. Do załącż-wyłącz wystarczy przekaźnik. Do zmiany prędkości kierunku obrotów itp. będziesz potrzebował IGBT, więc sprecyzuj co chcesz osiągnąć i na jakim silniku.
Częstotliwość jest stała i ma być na poziomie do 4kHz (amplituda 24v) Napięcie zasilające całego układu 24v Przewiduje hamowanie awaryjne w przypadku wykrycia przeszkody (wzrost prądu), ale również też łagodne zatrzymanie po zliczonej ilości impulsów. Moc silnika 300W. PLC ma oprogramowane wyjścia do sterowania przekaźnikami do zmiany kierunku, hamowania...
Nie taki schemat. Do pojazdu wystarczy jeden mosfet i przekaźnik miniaturowy- najlepiej bistabilny- nie pobiera prądu w żadnym stanie stabilnym- tylko impuls przy przełączaniu. Przekaźnik do zmiany kierunku obrotów. Przecież to jest zwykły silnik DC. I jeden PWM. Co najwyżej programowo można przed przełączeniem kierunku zmniejszać wypełnienie PWM do...
Nie, pompka jest DENSO dwukierunkowa z przekaźnikiem zmiany kierunków w sobie, idą do niej 3 przewody, plus i chyba dwie masy załączane z przełącznika albo jedna masa i dwa plusy z przełącznika. To jest dobre, spryskiwacz działa zarówno osobno na przód jak i na tył lecz podczas sprysku tyłu dochodzi do efektu ubocznego w postaci załączenia przedniej...
Ogólnie tego samego typu możesz (czyli 3FF 24V) ale w tym konkretnym przypadku nie bardzo: przekaźnik w napędzie ma oznaczenie S-Z - co oznacza styk przełączny (pewnie do zmiany kierunku obrotów), przekaźnik ze starej płytki jest S-H - ma tylko styk zwierny (ma jeden styk mniej). Jeśli w płytce napędu wykorzystany jest tylko styk zwierny (a chińczyk...
Do regulacji obrotów silnika - w zależności od zamontowanego w pralce - będziesz musiał użyć regulatora napięcia, najlepiej z wejściem analogowym dla silnika szeregowego, lub falownika dla silnika klatkowego 3-fazowego. W przypadku silnika klatkowego 1-fazowego - strata czasu. Dla silnika szeregowego potrzebny będzie jeszcze układ przekaźników konieczny...
Aby to działało ze sterownikiem potrzebuję przekaźnika (jakiś moduł), który przy zmianie biegunów w portach sterownika spowoduje, że mój motoreduktor będzie się kręcił w obu kierunkach zależnie od zmiany biegunów. Przekaźniki i diody? w zasadzie 2 przekaźniki i dwie diody. Chyba że jest możliwość podłączenia masy bezpośrednio to tylko dwa przekazniki.
Teraz mi dopiero piszesz, że masz moduł? Może prościej byłoby zastosować sterowanie z przycisku bez jakiejkolwiek współpracy jego z centralą, dołożenie przekaźnika z grupą styków zwierno/rozwiernych i sterowanie silnikami przez niego. W stanie spoczynku przekaźnika sterujemy silnikiem za pomocą modułu przez styki NC, z chwilą użycia przycisku powodujemy...
Jest możliwość uszkodzenia ponieważ tranzystor nie ma zabezpieczenia od przepięć z cewki przekaźnika. Równolegle z przekaźnikiem podłącz diodę prostowniczą, oczywiście w kierunku zaporowym. Równolegle z R4 połącz kondensator (na początek 220n), to powinno zmniejszyć czułość na szybkie zmiany oświetlenia. W razie potrzeby poeksperymentuj z pojemnością...
Do regulacji prędkości obrotowej tego silnika służył regulator PWM od chińskich skuterów z manetką i przekaźniki samochodowe na 24 V do zmiany kierunku obrotów. Niestety układ ten był awaryjny, być może przez złą obsługę, np. zmiana kierunku obrotów przy załączonej manetce, albo przez zużycie silnika, który pobierał więcej prądu niż wskazywała jego...
Mam wrażenie, że układ działający tak samo, jak ten w #13, można zrobić używając jednego takiego przekaźnika, i wykorzystując wszystkie styki. W tym celu 11 i 21 należy podłączyć do silnika, i np. 12 i 24 do +12V, 14 i 22 do GND. Ale niezależnie od tego wypada dodać jakiś układ do gaszenia iskry przy rozłączaniu. Np. mostek podłączony końcówkami ~ do...
hmm jest to jakieś rozwiązanie ale brak wsadu (znalazłem parę stron opisujących to ustrojstwo :P ale jak dotąd brak wsadu) widzę problem inny, tam jest użyty rotor 360* z enkoderem analogowym (rezystancyjnym) czy samo przeliczenie poziomów zasilania tego enkodera do obsługi tylko określonego kąta wystarczyło by czy potrzebna by była zmiana w kodzie...
Sam ten przełącznik nie wystarczy. Potrzebny jest jeszcze mostek H złożony z tranzystorów lub przekaźników.
Witam. Jak najprościej... to może coś takiego...z przekaźnikami lub bez... http://obrazki.elektroda.net/94_12173781...
Witam. Na podstawie opisu kol. Marek_Pe , stosując krańcówki kol. bartek_p i przekaźniki np. takie: http://www.relpol.pl/pl/Oferta/Produkty/... albo takie: http://www.relpol.pl/pl/Oferta/Produkty/... można zrealizować układ...
Poszukaj tematów związanych z mostkiem H na tranzystorach lub na przekaźnikach , W Twoim przypadku jeżeli nie będą wykonywane zbyt częste zmiany kierunku zupełnie wystarczy mostek H na przekaźnikach
Jak dla mnie to jest kombinowanie na siłę... Ja widzę dwie opcje... Przy czym obie zaczynają się tak samo... Wywalić z oryginalnego sterownika wszystko poza końcówką mocy... Tzn zostawić mosy tranzystory nimi sterujące i ewentualnie jeżeli jest na przekaźnikach układ zmiany kierunku... 1. Do tego co zostało zrobić sterowanie na uC który podpinamy bezpośrednio...
Zamontuj sobie enkodery na osiach tych silników (nie powinno to być trudne) i zrób regulator obrotów, nawet na osobnym mikrokontrolerze. Kwestię sterowania silnikiem najlepiej rozwiązać przez zastosowanie przekaźnika do zmiany kierunku obrotów i pojedynczego mosfeta do regulacji prędkości silnika. Widziałem roboty z takim właśnie rozwiązaniem i spisywało...
555 plus przekażnik.
Witam Przeczytałem posty na temat sterowania Mosfetów dużej mocy i chciałbym przedstawić swój układ drivera zbudowany na dwóch (też mosfetach) śreniej mocy. Całość steruje dwoma tranzystorami MOSfet 120 [A] 200 [V] (poj. bramki 9nF!), które z kolei zasilaja dwa silniki DC 2,5 kW (40A, 80V). Podczas pracy z ok. 80% obciązeniem Mosfety są delikatnie ciepłe....
Do zmiany kierunku wystarczą dwa przekaźniki. Pierwszy odcina zasilanie od silnika (przycisk awaryjny grzyb). Drugi zmienia kierunek.
Po co tak, kiedy można zastosować proste detektory z użyciem diod. Spórz uważnie jakie jest założenie na sygnał. Sygnał jest ciągły a kryterium to, PWM o wypełnieniu 7% - "0" a sygnał o wypełnieniu 13% - "1", czyli dość krytycznie w świetle tego co proponujesz, bo te układy to raczej są detektorami szczytowymi (obwiedni) i będą przede wszystkim czułe...
Sterowanie do silnika. Jako że z prądem mam do czynienia tyle co piekarz czy szewc , proszę o poradę, jak zrobić prosty układ elektroniczny. Najlepiej w sposób zrozumiały dla laika. Myślę, że to proste jest.(***) Tak, jest relatywnie proste(!), do pewnego stopnia twoich wymogów. O ile łatwo, bez specjalnych zabiegów, możesz zrealizować dwukierunkowe...
2) Czy aby wyłączyć elektromagnes przekaźnika wystarczy odłączyć tylko jedną z faz a druga może być cały czas podłączona do jednego z wejść cewki elektromagnesu? 3) Posiadam wyłącznik z dodatkowym przełącznikiem zmiany kierunku obrotów silnika. W zasadzie to wyłącznik ze schematu KOA1 nr 06. Dwie z trzech faz sieci są podłączone do przełącznik zmiany...
Nie musisz zmieniać zacisków silnika, wystarczy że zmienisz biegunowość zasilania. Można to zrobić stosując układ przekaźników lub mostek H i przerzutnik. Poszukaj czegoś o sterowaniu lewo-prawo i zmień temat.
Do zasilania użyj mostka prostowniczego (zapewnienie stałej polaryzacji zasilania silnika) oraz równolegle przekaźnika z szeregową diodą, wtedy jedna z polaryzacji zasilania za pomocą przekaźnika zewrze styk ZW.
Tak. Ogranicza Cie prąd 2A, wiec zastanów sie czy nie lepiej wziąć mocniejszy. Myślę że z podłączeniem dasz radę, w razie czego pisz. pamiętaj tez o zabezpieczeniu przekaźnika diodą shotkky, a jeśli wydajność prądowa urządzenia z którego będziesz nim sterował jest niewystarczająca użyj tranzystora.
Z: Elementy Elektoniczne
A jaki jest tam jest moduł wykonawczy sterowania silnikiem? Jak czytałem o moim (podobnym wiekiem) modelu Miele to miejsca do sprawdzenia/ wymiany były: - przekaźnik załączający i przekaźnik do zmiany kierunku obrotów silnika, - kondensatory na płytce w obwodzie mocy IGBT - silnik, - zimne luty na tej samej płytce, - mocowanie IGBT do radiatora z dociskiem...
w silnikach tak małej mocy nie stosuje się przełączników gwiazda trójkąt gwiazda w tym silniku służy do podłączenia silnika na napięcie 3*380 a trójkąt na napięcie 3*220. natomiast przekaźniki R15 w zupełności wystarczą do zmiany kierunku wirowania i zasilania tego silnika
No, to przełącznikiem w pozycji I zasilacz cewkę pierwszego przekaźnika przez styk normalnie zamknięty drugiego. W pozycji 0 nic nie zasilasz a w pozycji II zasilasz cewkę drugiego stycznika przez styk NC pierwszego przekaźnika. Poszukaj układów nawrotnych lub zmiany kierunku zasilania silnika i prześledź zasilanie styczników.
Po głębszej analizie ogarnięte triak zapewnia wolny stary a przekaźniki zmiana kierunku obrotów i dołączenie transoptorów do wyjść przekaźników wszystko śmiga. A już miałem do tego Chińczyka dzwonić. :D
Witam. O ile pamiętam założenia tego układu: 10KT to miał być przekaźnik czasowy zabezpieczający przed możliwością zmiany kierunku obrotów silnika jeśli silnik jeszcze się nie zatrzyma, 10KF to zabezpieczenie przeciążeniowe,
Cześć, Dałem 3 diody jak poradzono mi w innym wątku i prędkość spadła tak jak chciałem. Zastanawiałem się po co są 2 przekaźniki do jednego silnika, ale okazało się, że do zmiany kierunku obrotów ;) Pozdrawiam
przekładnia zmiany kierunku przełącznik zmiany kierunku zmiany kierunku obrotów
samsung ue42f5000aw termostat danfoss parametry pompa wspomagać renault laguna
Philips 50PUK6809 TV Firmware Dump Guide Kodowanie kluczyka Peugeot Partner 2016 - instrukcje i narzędzia