nazwa tablicy jest wskaźnikiem na jej pierwszy element. funkcje zadeklaruj jako ...(unsigned char* sec) i wywołuj ...(SectorG1). W funkcji odwołuj się normalnie - jak do zwykłej tablicy (sec[i]=...) 4\/3!!
unsigned char * buf_o = &(Pointer->Buffer_O[0]... WriteFile( hCom, &(Pointer->Buffer_O[0]... ... ); Zmieniłbym nazwę pola Thread na CmdStopThread albo coś podobnego.
Znajdziesz to w kazdej ksiazce (dobrej) poswieconej C, C++. unsigned char tab[5] = {1,2,3,4} // == unsigned char * YourPtr A wiec najbespieczniej jest zrobic tak (mozna tez przez referencje): unsigned int sumuj(unsigned char * _ucTab) { // ... } // sumuj(&tab[0])
Zobacz przykład: #include <iostream> using namespace std; bool funTrue() { cout << true << endl; return true; } bool funFalse() { cout << false << endl; return false; } void evaluate(bool (*pFunc[])(), int n) { for(int i = 0; i < n; i++)...
Bzdura, czy przekażesz do funkcji tabela, czy &tabela wyjdzie na to samo - poczytaj o tym jak są przekazywane tabele jako argumenty funkcji w C. A problem leży w tym o czym już pisałem - globalny wskaźnik nie może wskazywać na dane lokalne, które nie są zaalokowane dynamicznie lub ich czas życia nie jest nieskończony jak w przypadku static. Zastanów...
Zauważ że instrukcja [syntax=c]char * A = malloc(5);[/syntax] powoduje zalokowanie pamięci. Następnie: [syntax=c]A = "Test";[/syntax] Powoduje zgubienie wskaźnika do wcześniej zaalokowanej pamięci i ustawienie A na stałą "Test". W kolejnych instrukcjach przekazujesz wskaźnik na stałą do funkcji która ma coś pod ten wskaźnik skopiować. Dodatkowym błędem...
Na szybko, moim zdaniem masz błąd w wołaniu metod write i read. Do read musisz przekazać tablice bufora przez wskaźnik, inaczej nic Ci się tam nie zapisze "buf Pointer to a buffer where the data should be written" Do write natomiast wskaźnik potrzebny nie jest ale nie szkodzi Druga sprawa to sprawdź czy oby na pewno działasz na tych samych kanałach,...
Nie rozumiem tych błędów. Generalnie coś nie tak jest z przekazaniem tablicy przez wskaźnik tylko nie wiem co. Może mi Pan/ Pani wytłumaczyć, skoro jest to tak czarno na białym wypisane?
Nie sprawdzałem bo to zwykłe przekazanie zmiennej. Z tego co sie zorientowałem do współdzielenia pamieci służą wskaźniki. A zwykłe przekazanie argumentu powoduje przekopiowanie danych do nowych miejsc w pamięci. Czyż nie tak? Nie, nie tak. Tablicy nie da się przekazać przez wartość. Wywołania: [syntax=c] testfunction(&a); testfunction(a); [/syntax]...
Witam! t_f jest wskaźnikiem do I-elementowych tablic typu (typ) [syntax=c]int main(void) { void nowa_plansza(pole *(*)[11]); // deklaracja zapowiadająca, inaczej: prototyp funkcji pole *tab[11][11]; // zadeklarowana tablica lokalna // Teraz wywoływana jest funkcja do której jest przekazana tablica lokalna tab nowa_plansza(tab); return (0); } /* Parametr...
MinGW zawiera w sobie gdb, wystarczy dowolne środowisko ze wsparciem debugowania przez gdb i spokojnie można odnaleźć problem choćby przez single-step. C::B dawno nie używałem, ale też musi wspierać debugowanie, inaczej bym to zapamiętał. Użyj w C::B targetu Debug, zró breakpointa w kodzie w miejscu, w którym (lub przed którym) podejrzewasz problem...
Witam. Mam nastepujacy problem. Musze napisac dwa programy "komunikujace" sie ze soba. Wystarcza mi w zupelnosci tablica z danymi, wypelniana przez jeden program i odczytywana przez drugi. Oczywiscie mozna to zrobic za posrednictwe dysku i jeden program zapisuje plik a drugi odczytuje ale to raczej sposob nie "elegancki" Najsensowniejszym rozwiazaniem...
Jak przekazać do funkcji wskaźnik do tablicy odrazu z pzresunięciem w jej obrębie. Ja próbuje w sposób: MojaFunkcja (&wskaznik+16); ale tak nie działa.
Hasła do google odpowiednio: przekazywanie przez wskaźnik przekazywanie przez referencje zwracanie przez wartość
Nie da rady. Zwróć uwagę, że w zasadzie typ argumentu funkcji nie jest taki sam, jak typ zmiennej globalnej (tablica), a tylko kompatybilny (de-facto wskaźnik na tablicę, chociaż to taka namiastka referencji w C). Jedynie możesz "zenkapsulować" obiekt, tzn. stworzyć globalną strukturę ze wskaźnikiem na tablicę i rozmiarem i coś takiego przekazać do...
Dynamiczną liczbę wyników to w sumie tylko i wyłącznie przez struktury/klasy typu wektor bądź lista. Albo jako argument przekazać referencję na wskaźnik, funkcja pod danym wskaźnikiem tworzy tablicę o odpowiednim rozmiarze, wypełnia ją wynikami a liczbę wyników zwraca przez return.
Co do redefinicji - z obu plików nagłówkowych masz wskazanie do pliku zawierającego klasę "rycerz". Domyślam się, że tu będzie tkwił problem. Co do tablic - zwraca się wskaźnik na tablicę. Ale jeśli tablica jest tworzona w instancji funkcji - trzeba operować parametrami preferencyjnie przekazanymi.
Zasadniczo po pierwsze, do funkcji można przekazywać nie tylko wskaźniki, ale i tablice: void func(uint8_t array[][6]) { ... } Podobnie jak przy deklaracji samej tablicy - można pominąć "skrajnie lewy" wymiar. Spróbuj czy takie coś by nie działało jeśli dodasz atrybut PROGMEM do tego parametru. Po drugie zaś - parametr PROGMEM musisz podać również do...
Wszystkie zmienne automatyczne w funkcjach są niszczone po wyjściu z funkcji. Jeśli chcesz, żeby funkcja tworzyła strukturę i ją jakoś zwróciła, to w C zazwyczaj robi się to brzydko: - strukturę deklaruje (lub alokuje) się na zewnątrz funkcji, a do funkcji podaje wskaźnik do niej, żeby funkcja tę strukturę zainicjalizowała; - na zewnątrz funkcji deklaruje...
pamiętaj również o dynamicznej alokacji pamięci dla tej zmiennej (konieczne, jeśli nie znamy rozmiaru tablicy)
Przekazałem już tablicę 10 elemntową do wskaźnika linijka oraz do każdego pola wpisałem tablicę 80 elementową i nie wiem jak dalej .
Nazwa tablicy jest wskaźnikiem do jej pierwszego elementu, więc zamiast pisać ptr_tab = &tab[0] ja bym użył po prostu ptr_tab = tab. Poza tym rzeczywiście dziwne, że chce się skompilować zainicjalizowanie pustej tablicy czymkolwiek... Chyba, że ono jest w takim miejscu programu, w którym i tak nie działa...?
Niestety, ale jeśli chcesz tablicę wskaźników, przy czym wskaźniki wskazują na konkretne bloki pamięci, musisz je inicjalizować. Jeśli obie tablice są globalne, to bez problemu powinno dać się to zrealizować jakoś tak: [syntax=C]static char buff0[5][20]; char *menu_main[5] = { buff0[0], buff0[1], buff0[2], buff0[3], buff0[4] };[/syntax] lub równoważnie:...
To proste. zmienna_RX jest jednym char a nie tablica. Nie możesz przekazać nawet jej adresu do funkcji bo funkcja oczekuje wskaźnika do tablicy char z zerem na końcu tekstu. Czyli muszą być przynajmniej 2 char. Jak to wcześniej pisano musisz po prostu nauczyć się podstaw C
Jak to nic? Są 4 bajty. Zapiszujesz wskaźnik, a nie tablicę przez niego wskazywaną. Po pierwsze musisz do fwrite przekazać adres tablicy, czyli wartość, a nie adres wskaźnika. Po drugie rozmiar tablicy, a nie wskaźnika.
No i już staje sie jasne. Przekazujesz adres zmiennej buffer ( (at)buffer ), co powoduje wskazanie wskaźnika do tablicy, nie zaś samej tablicy! Obowiązkowo masz przekazać adres pierwszego miejsca w tablicy ( (at)buffer ). Wciąż nie zmieniłeś na właściwe typów unsigned long -> longword ?
Argumenty do funkcji w C są przekazywane przez wartość, więc chcąc przekazać większą ilość danych, jak tablicę, to musisz przekazać ją przez wskaźnik. Przy zmiennej długości normalne jest, że trzeba też podać rozmiar danych. Tak jak chcesz zrobić jest dobrze. Można ewentualnie pomyśleć o definicji jakiejś struktury, ale to mogłoby skomplikować prostą...
[syntax=c]const uint8_t *ssd1306_fonts[]={&ssd1306_fonts_0[0],&s... Czemu nie chcesz do funkcji normalnie przekazać tablice? Na to samo wyjdzie.
No już bliżej kombinujesz, ale jak widać nie do końca skoro dalej nie działa. Z pustym miejscem oczywiście, że nie zadziała, skoro funkcja oczekuje jakiegoś argumentu. Coś trzeba przekazać. Poczytaj o tablicach, wskaźnikach i ogólnie o C. Jak chcesz to napisać i jakoś sensownie wykorzystywać, to chyba i tak lepiej żebyś to rozumiał, niż wziąć gotowy...
Po ludzku, chciałeś kolego liczyć długość czegoś co niejest łańcuchem, tylko już pojedynczą literką... (char) Musisz przekazać wskaźnik na tablicę do funkcji zapewne;).
Potrzebuje napisać funkcję, która będzie zwracała tablicę dwuwymiarową. To niemożliwe w C. Mógłbyś co prawda zwrócić z funkcji wskaźnik do takiej tablicy, ale tu także problem, bo nie może to być lokalna tablica utworzona wewnątrz tej funkcji, gdyż po wyjściu z funkcji pamięć tablicy, do której zwracasz wskaźnik będzie zwolniona. Może utwórz tablicę...
#include <cstdlib> #include <iostream> using namespace std; struct struktura { public: int nazwa_p[20]; int ilosc_p; float cena_n; float cena_b; struktura(void) { for(int i = 0;i <= 20;i++)this->nazwa_p[i] = 0; } }; int liczy(struktura *tablica) { int suma; for (int...
Nie przekażesz tablicy struktur, ale możesz przekazać wskaźnik (pointer) do tej tablicy (i ewentualnie ilość elementów dla ułatwienia iteracji). W moim przykładzie przekazuję pojedynczą strukturę, a tablica struktur ma zakres globalny. Przykładowy (okropny, ale działający) kod: [syntax=c]struct dane { int a; char b; } dane; #define max 20 #include <stdio.h>...
Faktycznie on działał dobrze :) Zamieszalem sie i zamiast wpisywac index tablicy wpisywalem numer albumu :D Dzieki wszystkim za pomoc
Jeśli to GCC (a wszystko wskazuje, że tak) to musisz na początku dodać: [syntax=c]#include <avr/pgmspace.h>[/syntax] Tablice deklarujesz tak: [syntax=c]unsigned char logo_bmp[] PROGMEM ={....[/syntax] Przekazanie tablicy do funkcji najlepiej robić przez wskaźnik do tablicy (w c sama nazwa tablicy to wskaźnik do jej pierwszego elementu). Czyli:...
Witam Przekazanie takiej tablicy możesz dkonać poprzez wskaźnik, Ja robiłem to w c ale w c++ też powinno działać Tu masz fragment mojego kodu: int* tab;//wskaźnik na 1-szy element tablicy getdata(tab,ilosc_elem);//funkcja wczytująca tablicę ///////////// void getdata(int* ptr,int ilosc_elem) { int i; printf("\npodaj dane"); for(i=0;i<ilosc_elem;i++)...
Jeśli w pewnym momencie ilość będzie znana, jednocześnie niezmienna, to po prostu do malloc przekazać rozmiar jednej struktury razy ilość elementów, uzyskany wskaźnik można traktować jak tablicę: typedef struct { int jakies_pole; } sample_buffer; int main() { unsigned int i, cnt; i = 3; cnt = (rand() % 10) + 2;...
No i dzięki mojemu głupiemu potwierdzeniu mirek36 odnalazł błąd.
Przekazuj wskaźnik, a tablicę zrób statyczną
Jak nie jesteś pewien w jakiej kolejności kompilator rozwinie dane wyrażenie możesz mu to wymusić nawiasami: funcxxx(&(str.cde3)) A jak jestem pewnien? :D Bez tych nawiasów jaki adres będzie przekazany?
Czyli mam przywiechę na funkcji: jpeg_start_compress(&cinfo, TRUE); No i nie wiem co z tym zrobić. Właśnie do tego przydają się JTAGi Mam nieodpowiednie przekazanie parametrów do funkcji compress_jpeg, ale kompilator wywala tylko warninga więc chyba dokonuje odpowiedniej konwersji (samemu robi wskaźnik). Próbowałem też przekazywać bezpośrednio wskaźnik,...
Nazwa tablicy jest jednocześnie wskaźnikiem na jej pierwszy element. No zgadza się jest wskaźnikiem na jej pierwszy element ale nie można na nazwie tablicy wykonywać operacji arytmetycznych tak jak na wskaźniku, chyba że o czymś nie wiem. Ale ja to właśnie sprawdzałem. chyba żeby zrobić tak: char *tablica8 = "ala i as poszli w las"; to wtedy da radę...
1. Tak, jak przypiszesz null, lub nic ne przypiszesz do wskaźnika w trakcie jego życia to if nie przejdzie. 2. Tak, wynikiem będzie 33. Chociaż przekazanie powinno być inne, w przeciwnym wypadku dostaniesz warningi: [syntax=c] //1. Funkcja( &tablica[0] ); //2. Funkcja(tablica ); [/syntax] Może się to na pierwszy rzut oka wydawać dziwne, ale jeżeli się...
Witam Stworzyłęm sobie strukturę, a następnie stworzyłem tablicę typu tej struktury. Wykorzystuję to do wyświetlania menu. Tablicę umieściłem w pamięci programu. Problem objawia się w tym, że nie wiem jak przekazać tą tablicę do funkcji. Czy można przypisać jej jakoś wskaźnik i później przekazać wskaźnik do funkcji czy zrobić to za pomocą indeksó tablicy....
Chyba faktycznie powinno się dodać przycisk "wpuścił w maliny". ;) Po co for'em sprawdzac dlugosc tablic - mozna skorzystac z wbudowanej funkcji sizeof() ktora dziala zdecydowanie szybciej. Jaki sizeof? sizeof() zwraca statyczny rozmiar tablicy, który jest zawsze większy, niż długość napisu - przynajmniej w poprawnie napisanym programie. Ręczne liczenie...
W tej sytuacji najlepiej nie bawić się z externem, tylko przekazać do funkcji wskaźnik na "rejestr[]"
Tablicę mam dwuwymiarową i musi być uint8_t, ponieważ w takiej formie jest wykorzystywana w innych funkcjach. Pokazałem tylko przykład, ale bez sposobu jak to zrobić: sprintf((char*)UARTx, "%s", (char*)tablica[4][0]); Kompilator na to: ..\Src\main.c:2319:56: warning: cast to pointer from integer of different size [-Wint-to-pointer-cast] sprintf((char*)UARTx,...
sorki zamiast funkcja_konwertujaca (&buf_wy,moja_zmienna_double); miało być w wywołaniu: funkcja_konwertujaca (&buf_wy[0],moja_zmienna_double); (bo niektóre kompilatory nie wiedzieć czemu mają problem z przekazaniem adresu jak się podaje nazwę tablicy jako wskaźnik w parametrze i nie tylko)
Nie podałeś rozmiaru tablicy przy deklaracji wskaźnika, zadeklarowłeś zmienna "len" ale nie podałeś wielkości. Wielkość tablicy możesz wpisać jak przy deklaracji.
Przez rozmiar programu miałem na myśli umieszczone we flashu także dane. Jeśli bym chciał umieścić 10 tablic po 10k bajtów to jak należałoby zmodyfikować program? Zamiast przekazywać funkcji wskaźnik f(const uint8_t *buf) miałbym przekazać wartość 32-bit f(const uint32_t buf) i traktować ją w ciele funkcji jako adres? Tylko w jaki sposób uzyskać adres...
No to tylko ta tablica variantów (array of variant) mi przychodzi do głowy, ale musiałbyś ją tworzyć przed każdym przekazaniem do funkcji sortującej. Od biedy tablica wskaźników, ale w funkcji musiałbyś odpowiednio rzutować (a więc i poinformować funkcję, na jaki tym ma rzutować oraz taką tablicę wskaźników utworzyć - sama z siebie by nie musiała być...
le jeżeli utworzę tablicę globalną jak poniżej: static const uint8_t tablica Nie. Co zrobi kompilator tego nie wiesz, bo modyfikatory static i const nie służą określaniu położenia zmiennych, czy tablic w pamięci. const ci jedynie daje tyle, że próba modyfikacji takiej tablicy powinna zakończyć się błędem podczas kompilacji. Oczywiście w praktyce, na...
Witam, Przez wskaźnik lub lepiej przez referencje. Ale, lepiej całą przez referencję lub wskaźnik i wewnątrz bloku odnieść się do konkretnego wiersza. Koszt przekazania będzie bardzo niski. Pozdrawiam,
Jesli te tablice maja taka sama strukture to prosciej do funkcji przekazac wskaznik do wlasciwej tablicy: uint8_t LCD_Char(int8_t mychr, uint8_t xPos, uint8_t yPos, char *tablica) i potem wywolywac: uint8_t LCD_Char(..., &tablica1[0]) lub uint8_t LCD_Char(..., &tablica2[0])
Nie wiem czy dobrze rozumiem do czego dążysz ale możesz napisać coś takiego int funkcja(char *wsk) { *(wsk+3) = 2; return (int)*(wsk+3); } wywołanie char data[10]; funkcja(&data); tylko nie wiem poco. Jak używasz wskaźnika to pracujesz bezpośrednio na danych a nie na lokalnych kopiach. Jak chcesz się dowołać do x pola tablicy przekazanej przez pointer...
ok, nowe okoliczności - nowe założenia - operuję na tablicach dwuwymiarowych czyli rekordy o stałej długości (wektory xy) o różnych wielkościach - zamierzam taką tablicę (wskaźnik do niej) przekazać funkcji dll która po przetworzeniu danych zwraca mi nową tablicę (inny, nieznany mi rozmiar). Z tego co piszesz to wydaje mi się najrozsądniej zrobić tak:...
Chciałbym aby moja moja funkcja przyjęła jako argument jednowymiarową tablicę z dowolnym typem danych i zwróciła liczbę elementów tablicy To nie zadziała - na podstawie wskaźnika nie dowiesz się jak duża jest tablica. Wskaźnik wcale nie musi być tablicą. Sizeof wskaźnika to 4 albo 8 bajtów, obojętnie na co wskazuje.
Mam taki problem że nie mogę przekazać tablicy do funkcji. W mojej funkcji nie mogę operować na tablicy? Gdzie robię błąd? Kompiluje sie ale wywala konsole Mi nie udało się skompilować w takiej formie jak podałeś. A po niewielkich poprawkach ruszyło, poczytaj proszę o tablicach i wskaźnikach. void wczytaj_plik(char* tab[][16])...
1) Naprawdę, ale biblioteka standardowa umożliwia potęgowanie za pomocą funkcji pow(x,y). Btw potęgowanie jest proste do napisania, szczególnie gdy podnosisz do całkowitych potęg. 2) Taka tablica ma stałą wielkość i nie da się jej zmienić (jak jest zainicjalizowana w ten sposób to kompilator sobie sam sprawdza jej wielkość), wielkość tą da się sprawdzić...
Powyższa metoda nie zmienia przekazanej zmiennej company. To prawda. W takim razie po wyjściu z tej metody w metodzie main() zmienna company nie ulegnie zmianie. To też prawda. Zmiany sa tylko lokalnie w metodzie bo z tego co pamiętam to nie dostaje ona wskaźnika do obiektu a kopie obiektu. Ale to - totalna bzdura, metoda dostaje właśnie wskaźnik do...
Kompilator nie znalazł funkcji void WyświetlPlansze(int, int), bo nie była zdefiniowana. Jest tylko prototyp tej funkcji w pliku ruch.h. Zdefiniowałeś funkcję o tej nazwie void WyświetlPlansze(int gracz_X, int Pole[2]) - ale ta funkcja nie jest tą zadeklarowaną - to jej przeciążona "siostra" - zamiast dwóch argumentów typu int przyjmuje int i tablicę....
uint8_t temp1 = Data[1]; bez dereferencji nie będzie błędu. Chyba że Twoje dane to również wskaźniki to będzie uint8_t temp1 = *(uint8_t*)Data[1]; Co do umieszczania zmiennych pod konkretnym adresem( optymalizacja dostępu do tablicy) w C był już temat, poszukam. Jeśli jest to jakaś przestrzeń to zadeklaruj tablicę uint8_t dane[0x200]...
tymon_x działa ale jak byś mi mógł jeszcze wytłumaczyć dlaczego tablica buf jest 3 elementowa ? buf A skąd ci się teraz wzięła tablica 3 elementowa ? przecież tymon_x nic nie pisał o tym. Podał ci tylko dobry sposób jak sobie wyświetlić pojedynczy znak z całej twojej tablicy jednej czy drugiej. Tablica w przykładzie kolegi tymon_x jest przecież 2 elementowa...
Masz pierwszą naukę na swojej drodze. Gdzie się tylko da, to należy stosować zmienne lokalne. Spójrz co robisz: w funkcji mnożenia ustawiasz wynik[wiersz][kolumna] = 0; A przekazujesz wynik jako parametr, który to jest zerowany jako zmienna globalna. Ten kod nie nadaje się do analizy tylko do usunięcia i napisania tego "normalnie" w C przy użyciu zmiennych...
Gdzie będzie zmienna _bit jest bez znaczenia, ten kod zawsze musi działać poprawnie. Jeśli zależy ci na prędkości to zamień switch/case na tablicę zawierającą kolejne maski na odpowiednich indeksach. Masz gwarantowany stały, najkrótszy możliwy czas konwersji. Co do przekazywania wskaźnika do IO - jeśli parametr nie jest volatile to kompilator nie wywala...
Takiego czegoś nie można raczej zrobić: Co miała by robić ta ostatnia instrukcja? Utworzenie tymczasowego obiektu tor i podstawienie (skopiowanie) do tablicy? Skoro potem używa się zestaw jako tablicy to i utworzenie tego jako tablice: [syntax=cpp]tor* zestaw; zestaw=new tor[ilosc];[/syntax] jest potrzebne. Problem polega na tym, że by można było utworzyć...
czyli jesli dobrze rozumiem void zapamietaj (char * edit_txt) { strcpy(nazwa_w_klasie , edit_txt)} ok, tylko jak mam teraz przechwycić tekst z edita? Tak? try { string tabl_char=Edit1->Text; } //potem gdzieś dalej... void zapamietaj (char * edit_txt) { tabl_char=&edit_txt strcpy(nazwa_w_klasie , edit_txt) } gdzie: nazwa_w_klasie - tablica char np na...
// tablica "napis" znajduje się w PROGMEM - w kodzie jest pgm_read_byte: OK char napis[] PROGMEM = {"test"}; // zmienna "text"również jest w PROGMEM: wywołanie fun(text.wsk) odwołuje się do złej pamięci t_text text PROGMEM = {napis}; zamień: fun( text.wsk ); na coś pokroju:...
1. Kod, tak jak pokazałeś, to proste/czyste C nie C++, więc właściwie powinieneś się dookreślić... 2. Jeżeli C - przekazywanie tablic do funkcji odbywa się przez wskaźnik i funkcja operuje bezpośrednio na przekazanej tablicy, a nie na jej kopii - nie ma zatem potrzeby (i możliwości) jej zwracania. Tym bardziej funkcja typu int nie może zwrócić wyniku...
bez wskaźników wiele tamtych elementów nie mialo by sensu , muszę przekazać wskaźnik aby miec możliwość edycji wskazanej zmiennej , no chyba ze to juz był wskaźnik , później sprawdzę . tak samo tablice znakow , tutaj wskaźnik wymagany. jest kilka funkcji do dokończenia, wyświetlacz wyświetla 16 znakow w 2 wierszach ale każdy wiersz ma pojemność 40 znaków...
Witam. 3. Napisz program, w którym utworzona zostaje tablica dynamiczna rekordów typu "tosoba", z polami "identyfikator" i "PESEL" , o rozmiarze "n", gdzie "n" to stała. Wskaźnik "ostab" do początku tablicy określają następujące deklaracje: const N = 10; type osttab = array Taka jest treść zadania, zastanawiam się jak tablica z Const N=10; może być...
Czy jest jeszcze jakiś inny sposób, by zachować starą tablicę?:)No bo nie da rady tak przekazać argumentu by nie zmienić wartości tablicy poza funkcją prawda? Przekazując argument poprzez wskaźnik przekazujesz tylko adres tablicy, a nie całą tablicę. Tablice również możesz skopiować wykorzystując funkcję void f(int *wsk_old, int *wsk_new, int length)...
No przecież napisałem, że się nie da. Wskaźnik nie przechowuje żadnej innej informacji poza adresem (początku) zmiennej. W związku z tym, jeżeli funkcja potrzebuje rozmiaru, to trzeba go przekazać jako dodatkowy argument. Kolejny raz już nie będę tego powtarzał. Oczywiście, można sobie wszystko opakować w pseudoobiekty w stylu typedef struct {...
Cześć, mam problem w przekazaniu i odwoływaniu się do tablicy wskaźników. W main'ie deklaruje tablice 50 wskaźników na strukturę "Step".Następnie chce wywołać funkcje która ma zaalokować pamięć na strukture uzupełnić ją i wpisać jej wskaźnik do tablicy wskaźników new, robię to tak [syntax=c] typedef struct{ uint32_t x; uint32_t y; uint32_t speed; uint32_t...
Poza tym, do funkcji przekazujesz pojedynczą strukturę, a powinieneś przekazać wskaźnik do niej. No i powinno być "struct struktura" a nie "struktura". Wspomnę jeszcze, że program nie jest napisany w c++
Głowy teraz nie dam, ale o ile pamiętam, to każda zmienna tablicowa w parametrze funkcji w języku C oznaczała wyłącznie wskaźnik na dany typ. Ale możesz prosto to sprawdzić - przekaż do funkcji tablicę, zmień jej wartość i ponownie sprawdź po wyjściu z funkcji :)
Zauważ, że tablica to tak naprawdę wskaźnik, tablica dwuwymiarowa to wskaźnik na wskaźnik, 3-wymiarowa to wskaźnik na wskaźnik na wskaźnik itd. Stąd do elementów: [syntax=c]int a[10][10];[/syntax] można się odwoływać np. tak: [syntax=c]int *x=&a[1][0];[/syntax] x będzie wskaźnikiem, który można normalnie indeksować (x[0], x[1]), w efekcie odwołując...
Przed instrukcją return (0); wywołujesz funkcję wypiszwynik bez argumentów a zadeklarowałeś, że ma otrzymać parametr typu struct karta. Gdzieś w programie musisz zadeklarować zmienną struktur typu struct karta wypełnić ją danymi po czym przekazać wskaźnik do niej funkcji wypiszwynik w polu argumentów.
Cały prezentowany w tym temacie kod jest - z punktu widzenia języka C++ - zły. Nie syntaktycznie, ale moralnie. Jeżeli tylko kluczowym wymogiem programu nie jest wydajność, w programie języka C++ nie należy używać tablic . Tablice są złe, ponieważ podczas przekazywania do funkcji ulegają degradacji do zwykłego wskaźnika - traci się informację o rozmiarze...
Po testowaniu przedstawiam dwa void-y, wykonują się mniej więcej w tym samym czasie. Dziękuję skierniak za poświecony czas, wszyskie Twoje pomysły przetestuje. Tak, zgadza się, kilku innych forumowiczów również zwracało mi uwagę by zamienić abs() na if ale w kodzie poniżej S=20 a wyżej masz S=14. Ile razy w kodzie wywołujesz tą funkcję? - mam tu na...
jak przekazać wartość do zmiennej zapisaną w tablicy. Wartości do obliczeń przechowuję w tablicy (char). Czy twoja tablica to : 1. tablica wskaźników do typu char Przykład tablicy: [syntax=c]char * tablica[]= { "123123123","1231234413","245875897345",... 2. tablica char-ów (tylko pojedyncze znaki) Przykład tablicy: [syntax=c]char...
Musisz przekazać wskaźnik do funkcji , a nie samą funkcję! Hmm, mnie uczono, że nazwa funkcji, tak samo jak nazwa tablicy jest utożsamiana z jej wskazaniem. Albert
Tak, to wiem, ale funkcja będzie pobierać dane wg swojej deklaracji czy wg deklaracji tablicy? Według swojej deklaracji. Jeżeli przekażesz do funkcji tablice: [syntax=c] uint8_t tab[] = {0x14, 0x2A, 0x56, 0xDF}; [/syntax] to w funkcji odczytasz przez wskaźnik na zmienna 16 bitowa (zakładając ze procek jest little endian): [syntax=c] font[0] - 0x2A14;...
A co to za "twór"? Tablice przekazujemy w C przez wskaźnik do niej (nazwę tablicy), a Ty nie dość, że chcesz przekazać przez wartość, to jeszcze robisz to w DEFINICJI FUNKCJI? Pokaż wywołanie tej funkcji (writejpegfile) z funkcji "main". ------------ Jeśli w main masz tą tablice zdefiniowaną jako: data1 data1 [] w funkcji writejpegfile - to wskaźnik...
Wybrałem sposób przekazania wskaźnika do funkcji. Wszystko działa jak należy. Też uważam, że to najlepszy sposób, chocby z punktu widzenia mojej funkcji, gdyż w programie głównym zdefiniuję tablicę już o konretnej liczbie elementów (tyle ile cyfr chce uzyskać) i taką konkretną tablicę prześlę do funkcji, tzn. wskaźnik. A dzielenie modulo w pętli rozważę......
Spis treści 1.INFORMACJE OGÓLNE 1.1.Dane identyfikacyjne 1.2.Bezpieczeństwo obsługi 1.3.Zalecenia przeciwpożarowe. 1.4.Gwarancja fabryczna 1.5. Przekazanie ciągnika nabywcy 2.CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA 3.URZĄDZENIA STEROWNICZE I KONTROLNE 3.1.Wskaźniki tablicy rozdzielczej 3.2.Dźwignie sterowania ciągnika 3.3.Wyposażenie kabiny kierowcy 3.4.Siedzisko...
Nie jest przekazywana tablica, tylko wskażnik na jej pierwszy element. Napisanie tablic zamiast wskaźników nic tutaj nie zmienia. Jeśli chcesz by w trakcie wywołania została utworzona kopia, możesz, nieco sztucznie, zawrzeć tablicę w strukturze i taką strukturę przekazac przez wartość jako parametr.
Nie bardzo jednak widzę potrzebę atomowości pozyskiwania wskaźnika. Poza tym, skoro przekazuje ten argument w wywołaniu funkcji to jak mam zapewnić atomowość przekazania i właściwie po co? Wróćmy jeszcze raz: - ISR dodaje w dowolnej chwili nowe elementy tablicy struktur ustawiając flagę dla pętli głównej, że jest co najmniej jeden, nowy element. Prosta...
Tyle błędów dawno nie widziałem. int main(int tablica[10];) 3 błędy w 1 linijce, średnik, błędne przekazanie tablicy i do tego jeszcze nadajesz jej rozmiar LOL . powinno być int main(int *tablica) A dalej to już nie można na to patrzeć. Koniecznie czytaj do końca: [url=http://pl.wikibooks.org/wiki/C/Pods... [url=http://pl.wikibooks.org/wiki/C/Zmie...
Ano w porządku, wszystko co mówisz trzyma się kupy, natomiast mój problem leży w miejscu, kiedy podpinamy interfejs do klasy, jakiejkolwiek, trzeba gdzieś przechowywać wskaźniki do vtbl'i aby potem móc odpowiednie przekazać konstruowanemu obiektowi. To gdzie przechowywać tablicę vtbl'i jest dla mnie dość sporym wyzwaniem albowiem moje środowisko zabrania...
bezposrednio nie jest to mozliwe tak jak ze zwroceniem wartosci liczbowej. funkcja w c moze zwrocic tylko JEDNA wartosc. moze zwrocic wskaznik - czyli jakby poczatek tego stringa. tyle ze zaalokowane wewnatrz funkcji zmienne po jej zakonczeniu sa zwalniane i nalezy zalozyc, ze przestaja istniec. oczywiscie wiadomo, ze przez chwile cos tam na tym stosie...
Natomiast jeśli przeniosę ciało funkcji do main() i podstawię konkretne liczby zamiast zmiennych to wszystko działa. Kod jest zły, a nie, gdzie będzie umieszczona i zamiast zmiennych, będzie miała stałe (konkretne liczby).
Chyba nie studiowałeś jeszcze zbyt dogłębnie języka C :D Fragment kodu, wykonujący określone zadanie, mogący posiadać argumenty i wartość zwracaną, wywoływany "na wzór" instrukcji, nazywa się w języku C funkcją . Ty nazwałeś to "przypuszczalnie klasą". Klasa to zupełnie co innego - jeden z podstawowych terminów w językach obiektowych - język C nie jest...
Musisz sobie zachować parametr przekazany do konstruktora jako właściwość (pole) obiektu. Innej opcji (poza nieprzenośnymi, niskopoziomowymi sztuczkami grzebiącymi w stercie) nie ma. Operatorem sizeof też tutaj nic nie wskórasz, bo on zwraca rozmiar obiektów (typów) znanych w trakcie kompilacji - czyl sizeof(Lista) == 4, bo Lista jest wskaźnikiem a...
Nie rozumiem jeszcze dlaczego ale kompilator czasami podkreśla mi składnię na żółto tego: res = pf_open(strcpy_P( files, plik i podaje komunikat passing argument 2 of 'strcpy_P' discards qualifiers from pointer target type . Dlatego że przez całą książkę piszę, przypominam o tym wszędzie na forach, ale jakoś mało kto słucha, robi po swojemu a potem...
Bo ta funkcja pewnie wywołuje kolejną, przekazując jej swój wskaźnik "volatile", gdy tymczasem oczekiwany jest wskaźnik na "nie-volatile". 4\/3!! Dokładnie :-) Za wcześnie wtedy "odpadłem" z dalszego "wnikania", bo wydawalo mi się że kompilator "głupieje", a tymczasem było jedno zapomniane odwołanie do tego wskaźnika i zmiana jego definicji dawała...
Ponieważ odczyt z tablicy w maluczkich uC zajmuje "dużo" flash i czasu też, dlatego nie ma odczytu z żadnych tablic. A w tych gdzie ciąg ląduje w ram, zużywa ją niepotrzebnie. Na szczęście choinka if then else zajmuje zero bajtów i zero instrukcji oraz wykonuje się w ujemnym czasie. Proponuję najpierw sprawdzić obie wersje na min. 2 platformach, a...
Jezeli masz tablice: unsigned char data[] = { 0x02, 0x1c, 0xb8, 0x01, 0, 0, 0, 0xa2 }; to do funkcji mozesz przekazywac tylko jej elementy, np. data[0], data[1], ty natomiast probujesz przekazac wskaznik do tablicy.
W funkcji nie będziesz mógł zrobić czegoś takiego pomimo że przekazałeś tablice z ramu: void logoBMP(const unsigned char *bufer) { bufer Dodano po 4 const char const * l_wartosc Chyba trochę za dużo tych constów, nie sądzisz? 4\/3!! Właśnie chyba nie, wydaje mi się że bez któregoś z const kompilator umieszczał wskaźnik do tablicy wskaźników w ramie...
Proszę o poradę jak najprościej zachować widoczność elementów tablicy, której pamięć przydzielam pomiędzy nawiasami klamrowymi. Wiem, że zmienna stworzona w nawiasach klamrowych nie jest widziana poza nimi, ale nie wiem jak w najprostszy sposób tego uniknąć - przed nawiasami klamrowymi nie znam wymiarów tablicy, dopiero tam jest to ustalane. Kolejka...
przekazanie tablicy funkcji tablicy wskaźnik wskaźnik tablicy
automapa windows wentylatora mercedesa mikrofon czyszczenie telefonie
zderzak naprawa zderzak naprawa
Silnik Bosch/Continental – różnica odcięcia 7000 vs 7400 rpm, ECU, czujniki, rev-limiter Johannus Opus 220 – brak głosów OCTAAF, MIXTUUR, TROMPET, KLAROEN, Gamba, Roerfluit