Interpretuje że kontrolką byś bardziej rzeczowo sprawdził zasilania na przekazniku pompy.Przekaznik jest wyzwalany masą z ecu.
Wymieniałeś samą pompę , czy cały zespół? Samą pompę - zle załączyłeś pompę. Przeleć przewody od przekaznika do pompy i masę na pompie.
Od przekaznika i jego sterowaniu z ecu
Przekaźniki za schowkiem są temu winne. Nie pamiętam teraz jego oznaczeń, ale masz obok niego napisane do czego służy. A to taki przekaźnik. https://sklep.regmot.com.pl/przekaznik-p... W lokalnych sklepach jak poszukasz znajdziesz taniej.
Próbowałem z palca czarny odpalać, ale nadal nie zapaliła się ani kontrolka ani pompa paliwa ani tym bardziej auto. :/ Wiązka przynajmniej między przekaznikami a sterownikiem jest ok. Na pin 26 też dostaje +12V więc chyba ok. A powiedzcie mi proszę, dlaczego mimo załączenia czerwonego przekaźnika nadal nie słyszę pompy paliwa?
jesli sie do konca wyjezdzi to niekiedy trzeba poczekc okolo 15 minut . bo musi naleciec u obudowe pompy wszystko zalezy od tego jak szczelny jest zaworek w dnie obudowy . a najlepiej zalac okolo 20 l wtedy zaleje sie od gory jesli masz gaz to trzeba zalozyc przekaznik odcinajacy pompe przy jezdzie na gaz wtedy pompa niebedzie niepotrzebnie pracowac...
Obrotomierz to samoróbka z allegro za 60zł jakich wiele sie spotyka niby miał działać po owinięciu kabla do świecy ale lipa na próbe podłączyłem do auta działał na sygnale z przekaznika pompy paliwa w seicento 899 (był dostosowany do 1-6 cylindrów zworka regulowała)ale w skuterze z cewkomodułem juz nie podłaczyłem pod kabel niby sygnał z cewki i nic...
Dziękuję kolego napisałeś to bardzo jasno juyro to przemierze.Ale tak jak napisalem mam dwa czarne przekazniki identyczne zamienialem je miejscami i nic.A wiazka z przodu silnika fakt z tego co pamietam to mocno zalana olejem od bardzo dawna wiec moze cos tam nie laczy.Czyli jak dam kabel z pinu 87 od przekaznika bezposrednio na wtyczke przy pompie...
A pracuje pompa paliwa w momęcie, kiedy nie chce zapalic? - jezeli nie to sprawdz przekaznik pompy; on podaje rowniez 12V na cewke
W seicento 900 pod maską są 2 przekazniki jedem czerwony od pompy paliwa, a ten czarny od czego jest bo jak go wyciągne to obroty sie podnosza, ale silnik nie gaśnie.
hmmm... moze sprobuj na sluch zlokalizowac przekaznik od pompy paliwa i przewod paliwowy? jak wkladasz kluczyk i przekrecasz jak do zaplonu, nie stuka jakis przekaznik i nie slychac jak pompa paliwa pompuje? tak przynajmniej ja szukalem i znalazlem u kumpla po tym stukaniu przekaznik i przewod od pompy paliwa, sposob prymitywany, ale dobry :)
Tak były czarne dwa kable na styki przekaznika w centralce - od pompy paliwa, połączyłem je ale nic to nie dało, wycieraczki działają i reszta urządządzeń, wszystko to sie stalo po odłaczeniu siłowników od zamków.
Sygnał z cewki przekaźnika pompy paliwa, tak, to nie pomyłka !
Pod maską masz przekaźnik pompy paliwa, wepnij się w jego obwód, włącznikiem (nawet nie trzeba przekaźnika) i zamontuj włącznik gdzieś wewnątrz auta.
Zasilania na sterownik sprawdzić.
Jeżeli brak masy na pompie paliwa, to sprawdź czujnik bezwładnościowy (wypadkowy). Schematy: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Brak sterowania na przekaźniku "podwójnym" (dwa przekaźniki w Seicento) - usterka sterowania z pin 4 lub 23 ECU, usterka wiązki przewodów, ...
Napisałem Ci przecież... jak jest napięcie to uszkodzona pompa, jak nie ma napięcia, przekaźnik, bezpiecznik, lub odłącznik wstrząsowy. pompę kupowałeś nową, czy po znajomości używaną?
pod przekażnik pompy paliwa,dolny koniec uzwojenia
witam proponuje wymianę przekaznikow od zasilania centralki i drugi od pompy paliwa Te przekazniki znajdują sie poprawej stronie nad centralkąi są zakryte oslona zdejmowaną do gory Przekazniki są jeden obudowa czarna drugi obudowa czerwona Koszt to 4.50 plus 5,50 pozdrawiam waclaw17
Ze styku 87 czerwonego przekaźnika nad sterownikiem wtrysku. Ten sam plus zasila pompę paliwa oraz zawór evap (pewnie nie posiadasz tego zaworu z pochłaniaczem oparów paliwa). Masz dwa przekaźniki w oryginalnej wiązce?
Wymień przekaźnik na inny napewno dobry.
Skoro kontrolka wtrysku coś che "powiedzieć" - odczytaj błędy by po omacku nie działać. Pierwszy raz spotykam się z seicento 900 na podwójnym przekaźniku wtrysku/pompy paliwa. Zawsze widziałem dwa osobne przekaźniki nad sterownikiem silnika
probowałem tez go odpalać na kable z innego auta, i nic, wymieniłem przekaznik, teraz nie stuka i włacza sie nawet kontrolka z pompy paliwa (akumulatora i oleju tez), ale tylko prowizorycznie bo nie słychać tego charakterystycznego dzwieku, nie wiem czy to alternator czy pompa :( czy poszło jakies spiecie na komputer :/
witam. nie moge skasowac kontrolki check .usterke stworzylem sam wyciagajac zlacze pompy paliwa i wlaczylem zaplon chcialem sprawdzic na ktorym przewidzie jest + 12v w celu zalozenia przekaznika odlaczania pomki paliwa gdy pracuje na gazie.posiadam interfejs elm327 ktorego zakupilem i nie moge nim skasowac.centalka marelli iaw 4afm9 fiat seicento 1,1...
Nie bardzo rozumiem. Podlaczyles przekaznik na krótko i zastanawiasz się czemu pompa chodzi niezależnie od włączonego zapłonu? Może sprawdź połączenie pomiędzy stacyjka a przekaznikiem a skoro był gaz zamontowany to może awarii uległ obwód odcięcia popmy w momencie przelaczenia na gas? Z tego co wiem to gazownicy dokładają dodatkowy przekaźnik na obwód...
Gdzieś Ci kolego ewidentnie robi zwarcie ktoryś kabel sie przetarł bądź jest poluzowany na śróbce ????? szukac a ktory bezpiecznik (NR??) Ci pali (pompa paliwa??)
Zobacz czy jest napięcie na bezpieczniku jak jest podłączona pompa - jeżeli nie ma to szukaj zaśniedziałego połączenia w skrzynce bezpieczników. Przekaźnik od pompy "cyka"? Iskra jest? Przekaźnik od pompy zasila cewki zapłonowe, wtryskiwacz i pompę paliwa.
Przekaźnik zasilany ze styku 15, masa z ECU. Po włączeniu zapłonu pompa odzywa się na 2-3 sekundy
czy ECU załącza główny przekaźnik pod maską - włącza się pompa paliwa w zbiorniku? Załącza tylko po przekręceniu stacyjki(przez kilaka sekund załącza się przekaźnik, opracuje pompa paliwa) ale w momencie "kręcenia" rozrusznikiem niestety nie ECU załącza przekaźnika.
Jeżeli świece są suche, to nie dostaje paliwa. Problem może występować nieregularnie, a winny może być przekaźnik odcinający pompę paliwa (o ile gazownik go zastosował).
A nie czasem z przekaźnika pompy paliwa?
Czujnik uderzeniowy odłącza pompę paliwa a tobie z tego co piszesz paliwo pompuje pompa.
Mi kiedyś uszkodziła się kostka stacyjki i nie włączała pompy paliwa. Sprawdź przekaźnik pompy paliwowej czy dostaje napięcie gdy kręcisz. Ja miałem Seicento 900 ale warto byłoby zajrzeć do niego. W moim przekaźnik pompy był pod maską, przed kierowcą, na ścianie grodziowej.
Witam:) Seicento 1.1 suit dziś chciałem na głupa sprawdzić który przekaźnik jest od pompy paliwa w seicento mam takie dwa w komorze silnika obok ECU pod osłoną wyciągnąłem najpierw jeden przekręciłem zapłon kontrolki zaświeciły układ podał paliwo i zapaliłem później wyciągnąłem drugi ( i włożyłem z powrotem ten pierwszy) kontrolki tym razem zapaliły...
Witam. Zaczął bym od sprawdzenia bezwładnościówki i stacyjki oraz przekaźnika pompy paliwa. I czy immo nie jest uszkodzone albo dokładane?
Sprawaa zalatwiona 3 przekaźniki wymienione śmiga jak nowy
Wyłącznik w kabinie na ścianie grodziowej na środku pod deską rozdzielczą na prawo od pedału gazu za szarą osłoną. Na pewno zobaczysz, ale ten wyłącznik zadziała jak jest jakiś wstrząs autem zatem sprawdź głównie przekaźnik czerwony - pod czarną nakładką jak napisałeś i bezpieczniki. Przekaźnik możesz podmienić na ten z kabiny ze skrzynki bezpieczników.
a teraz jeszcze jedno: co ma wspólnego obrotomierz z pompą paliwa? we wszystkich opisach podłączenia obrotomierza spotkałem się z zaleceniem podłączenia styku 1 (impulsy) do przekaźnika pompy paliwa styk nr 85
Jeżeli ecu wystawia masę na wyjście sterujące przekaźnikiem, to oczywiście, że może być jakikolwiek zwykły przekaźnik. Natomiast jak na wyjściu są impulsy obrotów, to już zwykły przekaźnik może nie "łapać", choć warto spróbować. Ps. Takie rozwiązanie z wyjściem impulsów obrotów na przekaźnik było fabrycznie stosowane w cinquecento /seicento 1,1, z tego...
Sprawdz przekażniki , główny i pompy paliwa , znajdują się pod maskę po lewej stronie , bliżej grodzi. Właśnie przekażnik pompy p[aliwa zasila cewki WN, wtryskiwacz i samą pompę.
Jak zadziałał wyłącznik uderzeniowy to po włączeniu zapłonu będzie słychać pod maską klik przekaźnika (po 3sek się rozłączy) a nie będzie słychać pracującej pompy paliwa w zbiorniku
na sieci mało jest fachowych tematów związanych z pochłaniaczem par paliwa. można znaleźć ogólniki, albo wypowiedzi przypadkowych osób: tzw pochlaniacz par paliwa ktore do niego naplywaja z nad lustra paliwa w baku. jak auto stoi w wysokich temperaturach to benzyna w baku wydziela opary i i wszystkie wedruja do pochlaniacza w ktorym jest aktywny wegiel...
Witam. Mam mały problem z wiatrakiem od chłodnicy w Seicento 1.1 MPI. Jak załączam wiatrak (z kompa podpiętego pod auto) To załącza mi też pompę paliwa. Jak robiłem test załączałem na "ostro" (tak jak załącza przekaźnik) to również załącza się pompa paliwa przy starcie wentylatora, a jak już osiągnie swoje obroty to przekaźnik od pompy się wyłącza....
nadajnik impulsów, cewki zapłonowe, przekażnik wielo funkcyjny, brzk zasilania, brak masy, pompa paliwa oto możliwe przyczyny trzeba kolego sprawdzić po kolei to wszystko
potrzebne jest mi to do podłączenia LEDów Tzn. chodzi o podłączenie świateł dziennych? Jeżeli tak, to gdzieś czytałem, to bardzo dobra opcja takiego zasilania, szczególnie jeszcze jak światła mają automat "powiązany" ze światłami drogowymi to plus z zasilania pompy paliwa, bodajże czerwony przekaźnik pod maską silnika, obok sterownika.
Sprawdź przekaźnik wtrysku i pompę paliwa. Częstą przyczyną jest zapchane rdzą sitko na pompie. Metalowy zbiornik itd...
a kto nie gasi silnika po stłuczce? chyba tylko ten, kto chce spierdzielić z miejsca wypadku ;) a jak bardzo chcesz to sobie załóż w szereg z tym kablem do masy taki pstryczek co wyskakuje w przypadku zderzenia rozłączając zasilanie - np z seicenta, na złomie będzie kosztować z 10zł. w CC i SC jest właśnie w szeregu z pompą paliwa i odcina ją przy uderzeniu...
Jeszcze przekaźnik pompy paliwa do sprawdzenia. Pod maską w w skrzynce. Po przekręceniu zapłonu powinien pyknąć. Są dwa takie same obok siebie. Można zamienić miejscami.
Witam. Prośba o pomoc. Fiat Seicento 1.1 nie odpala TYLKO przy wysokiej temperaturze otoczenia. Pozostawiony na słońcu na kilka godzin - nie odpala. Gdy stoi w garażu podziemnym lub, gdy jest chłodno - problem ten nie występuje. Objawy są takie, że przy przekręceniu kluczyka nie słychać szumu wskazującego na załączanie się pompy paliwa. Wymieniony przekaźnik...
Nie każde Seicento ma wyprowadzoną fabrycznie kostkę do obrotomierza Nie każde ale większość 1.1 powinna mieć. Sygnał dla obrotomierza jest generowany przez ECU w dość specyficznym miejscu... sygnał nie jest brany z cewek lecz z... zasilania przekaźnika pompy paliwa (pin 23 ECU). 3750rpm = 125Hz.
Przekaźnik wymieniony, samochód jeździ, dzięki za pomoc! Z ciekawości- za co odpowiada czerwony przekaźnik w kabinie? Czy w razie awarii tego odpowiedzialnego za pompę paliwa można jechać na wsadzonym tym z kabiny?
Czy po przekręceniu kluczyka zapala się i gaśnie kontrolka code oraz wtrysku "marchewka"? Oraz czy słychać przez ok. 3 sek pracę pompy paliwa? Jeśli nie, to zobacz pod maską, pod takim czarnym dekielkiem na jedną śrubę, tam są 2 przekaźniki i 2 bezpieczniki, sprawdź je.
Witam, mam problem ponieważ auto działało bez żadnych objawów usterek, aż nagle po zgaszeniu nie odpaliło. Sprawdziłem bezpieczniki - cztery duże za akumulatorem, w komorze silnika jeden od gazu, drugi w okolicy komputera oraz te w skrzynce bezpieczników w kabinie - wszystkie sprawne. Ze zmian jakie zauważyłem to: - po przekręceniu kluczyka pompa paliwa...
plusa czy minusa Ci brak jeśli minusa -UDERZENIOWY ( powiedzieć mam gdzie on jest?) jeśli plusa szukaj pod maską takiej czarnej skrzyneczki( widoczna jest) co ma 2 przekaźniki i 2 bezpieczniki , jedna para jest systemowa , a druga właśnie POMPKA coś jeszcze pomóc ? pozdro
A może sprój wymienić przekaźnik na nowy. Bo może styki w nim już "się zużyły" i nie łączy jak trzeba...
Podpinali w warsztacie pod diagnoskop? Prześliedzili parametry pracy?Jeśli nie pokazuje błędu nie znaczy ze sygnały z czujników sa odpowiednie.Tak jak przedpiśca podał - do kontroli ciśnienie paliwa na wtrysku (około 1 atm). A czy paliwo się cofa - wyjmij czerwony przekaźnik nad sterownikiem silnika i grubym drutem zewrzyj na około pół minuty grube...
Sprawdź bezpiecznik od pompy paliwa . Może zrobiłeś jakieś zwarcie. Który to jest z tych trzech (2 brązowych i niebieskiego), chodzi o te koło czerwonych przekaźników w komorze silnika?
https://www.youtube.com/watch?v=BzCUIBiP... Zobacz paliwo czy dochodzi do przepustnicy. Obejrzyj przewody czarne może któryś łapie lewe powietrze, zdejmij dekiel od wtryskiwacza i wlej mu trochę paliwa zobaczysz czy załapie na chwile, jeśli nie to może iskry brak. Sprawdź masę silnika przewody przekaźnik podwójny pompy i cewek i wtryskiwacza. .
Po podaniu zasilania na pin 26, powinna pojawić się masa na 4 i załączyć przekaźnik zasilania, który z kolei poda napięcie na pin 35 sterownika. Na chwilę po włączeniu zapłonu powinna się też pojawić masa na pinie 23, która załącza przekaźnik zasilający m.in. pompę paliwa i wtryskiwacz, po kilku sekundach ta masa powinna zniknąć. Pojawi się ponownie...
1. Wpinasz się manometrem między przewód zasilający i zespół wtryskowy i mierzysz. 2. Ściągasz pokrywę zespołu wtryskowego, zwierasz przekaźnik pompy paliwa, włączasz zapłon i obserwujesz wtryskiwacz. Nadal błądzisz. Wiesz chociaż czego brak albo być może czego za dużo, kiedy już zgaśnie i nie chce zapalić?
Bezpiecznik 20 A nie zasila obwodów samego sterownika a podaje plus (poprzez czerwony przekaźnik) na wtrysk, zawór evap, cewki zapłonowe pompę paliwa i podgrzewacz sondy. Sterownik kluczuje jedynie cewki przekaźników a tam jest inny bezpiecznik - 7.5 A.Tak więc szukałbym nie winy sterownika a w instalacji tych podzespołow
Auto naprawione. Na szczęście okazało sie że uszkodzony był przekaźnik zasilania pompy paliwa i przy okazji cewek i wtryskiwacza. Zmyliło mnie to ze załączał niby zasilanie a faktycznie miał uszkodzone styki w takis sposób że nie było to zupełnie widoczne.
Rozrusznik kręci jak oszalały? A może coś się stało z paskiem rozrządu? Zajrzyj, czy pasek się nie zerwał lub czy nie "stracił" zębów. Nie ma "drugiego" wyłącznika zapłonu - jest jeden i ma dwie wtyczki - może o to chodzi... Słychać pompę paliwa? Sprawdź bezpieczniki i przekaźniki pod czarną obudową obok centralki wtrysku. Jeden przekaźnik włącza układ...
Seicento 0,9 czasem pali czasem nie ręce opadają. Kody błędów : 110 czujnik temperatury powietrza zasysanego 201 impuls wtrysku 210 system odzyskiwania oparow paliwa evap przeka_nik zaworu 302 uszkodzenie pamięci programu - usterka pamięci ram W momencie gdy nie odpala nie ma iskry na świecach. Komputer wymieniony świece też i przewody. Nwm co jeszcze...
Auto było już u kilku mechaników i po skasowaniu kupy pieniędzy i wymianie sprawnych rzeczy na nowe nie zrobili nic. W aucie został wymieniony wielozawór , emulator wtrysków , wtryski benzynowe , świece , filtr fazy ciekłej , regeneracja reduktora i nadal nic. Tak to jest jak się najpierw działa, a później dopiero myśli. Też mam Prinsa i chodzi bezbłędnie....
Podobnie jak w seicento 900 na pinie 23 sterownika silnika znajdziesz sygnał do obtotomierza w ilości 2x jak impuls na jednej cewce. Pin 23 sterownika silnika jest połączony z cewką przekaźnika załączajacym m.innymi pompę paliwa oraz zasilajacy plusem wtryskiwacz, cewki itp. Na tym pinie 23 sterownika silnika występuje sygnał masy tak ze dla obrotomierza...
Witam, Wiem że w wielu miejscach temat był już przerabiany, są dostępne instrukcje jak to zamontować, jednakże prosiłbym o pomoc ponieważ chyba jednak z różnych lat produkcji samochody miały różne instalacje elektryczne, albo ja nie umiem tego samemu rozgryźć - chodzi o jeden kabel podający impulsy do obrotomierza, Fiat Seicento 1100 MPI z 2004 roku....
Problem z podłączeniem obrotomierza z zegarów UNO SX do Uno 899 (1999r. silnik Seicento 0,9). Próbowałem pobrać impulsy do obrotka z przekaźnika pompy paliwa (próbowałem po kolei styki 85 i 86, właściwie próbowałem wszystkich możliwych na obu przekaźnikach, później się dowiedziałem, że od pompy jest po lewej stronie, bo po jego wyjęciu nie ma charakterystycznego...
Witam i zwracam sie z prosba o pomoc w moim autku nie chodzi pompa paliwa nie ma na niej pradu wiec auto nie pali .Gdy podciaglem z akumlatora lus i przylozylem do pompy pompa dziala i uto pali gdzies gubi sie prad . ma ktos pomysl co moze byc nie tak ?? wydaje mi sie ze moze przekaznik paliwa dowiedzialem sie ze jest on pod maska znalazlem dwa czerwony...
seicento pompy paliwa seicento przekaznik omega przekaznik pompy paliwa
blaupunkt uderzenia klawiatura zalać spirytus ładowarka akumulator latarka
nissan almera zmywarkach amica
Thermomix TM5 nie włącza się po podłączeniu Cookidoo Przebieg wiązki przedniego prawego halogenu w samochodzie