Przeniosę to przerwanie i tablice do plików .c. Ale wtedy w pliku głównym .c mam includować plik przerwania .c? Myślałem, że tam inkluduje się tylko pliki .h Nie musisz include'ować pliku .c, a nawet nie powinieneś. W Makefile dopisz go tylko do plików źródłowych (SRC = $(TARGET).c przerwanie.c inny_plik.c itd.) a linker odwali resztę roboty. Zostało...
Hasła do google odpowiednio: przekazywanie przez wskaźnik przekazywanie przez referencje zwracanie przez wartość
(...) Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby w węźle Function (Node-RED) przekazywać dalej tylko określoną liczbę elementów w zależności od godziny wywołania (zgodnie z logiką: 1. godzina → 1 element, 2. godzina → 4 elementy, 3. godzina → 8 elementów, itd.), możesz użyć poniższego przykładowego kodu JavaScript. Zakładamy, że: • msg.payload zawiera tablicę...
Dzisiejszy świat pulsuje możliwościami, jakie mają do zaoferowania duże modele AI, takie jak ChatGPT. Potencjał sztucznej inteligencji do zrewolucjonizowania sposobu, w jaki ludzie pracują i bawią się, jest zdumiewający, a dla niektórych również nieco przerażający. Aby pokazać pewną perspektywę względem tego zjawiska, wystarczy spojrzeć na akcje firmy...
Witam wszystkich zainteresowanych, mój problem jest następujący: mam w programie głównym tablice 'tabbin int zamianabin (int & wartosc, int & tabbin[]) { tabbin[0]=7; tabbin[1]=6; //... return (tabbin[]); // chodzi o cala tablice } int main() { int wartosc=0, tabbin[8]={0,0,0,0,0,0,0,0&...
Witam! Do Kolegi gaskoin: A'propos przedstawionych przez Ciebie serii przykładowych funkcji, zależności pomiędzy wskaźnikami i tablicami są mi dobrze znane. Wskaźniki i tablice są bardzo ściśle ze soba powiązane i można ich zapisy traktować zamiennie nawet w jednym wyrażeniu, np funkcja strncmp(char *dst, char *src, int n) kopiująca do bufora dst n...
W nawiązaniu do porad kolegi tmf proponowałbym coś w tym stylu (być może strach przed kwalifikatorem __flash wynika z braku przykładów kodu :?: : [syntax=c] // przykład jak używać kwalifikatora __flash do umieszczania // danych w pamięci programu i jak się do nich odwoływać // kod gotowy do odpalenia w symulatorze Atmel Studio 6 // można zaobserwować...
(...) Mianowicie trafiłem na Sprawa jest prosta, wymaga jedynie wiedzy o tym, czym są wskaźniki, a to można sobie doczytać. Tablica w C jest w rzeczywistości wskaźnikiem na pierwszy jej element. Czyli mając tablicę char I jeszcze jedno. Dobrze rozumiem, że dozwolone jest stosowanie instrukcji zmienna++ np. w argumencie funkcji albo indeksie tabeli?...
Właściwie nie wiadomo, jak to w końcu miało wyglądać, więc dam przykład w dwóch wersjach ;) Mogę się mylić, ale od któregoś momentu chyba w C funkcje mogą zwracać struktury tak jak w C++ - przez wartość. Od ANSI C (C89). Nie mogły w oryginalnym K&R C.
Witam, Ale nie chce przekazywać do funkcji całej tablicy dwuwymiarowej I tego nie robisz. Przekazujesz tylko adres. my_fb1 (pNumberChecked:= ADR(checked_options Powinno zadziałać. Pozdraiwam,
Wprzypadku sortowania [i]in situ[/b] nie zwraca się nic, gdyż wymagałoby to stworzenia kopii tablicy. Przekazujesz wskaźnik, więc funkcja pracuje na tym samym obszarze pamięci.
Dokładnie tak. Inny sposób, można jeszcze użyć zmiennych zewnętrznych ale to trzeba robić świadomie (są pewne pułapki). Język C++ dysponuje jeszcze mechanizmem referencji ale to prawie to samo co przekazywanie poprzez wskaźniki. Jeśli przekazuje się do funkcji tablicę jako całość, to automatycznie jest przekazywana jako wskaźnik do pierwszego elementu.
Źle przekazujesz Id do funkcji, mały przykład do uruchomienia w symulatorze: [syntax=basic4gl]$regfile = "m88pdef.dat" $crystal = 20000000 $baud = 19200 $hwstack = 64 $swstack = 64 $framesize = 64 Dim Tablica(4) As Byte , Tekst As String * 12 Declare Function Test_funkcji(byref Osa As Byte) As String * 6 Tablica(1) = 10 Tablica(2) = 20 Tablica(3) =...
Być może nie musisz przekazywać parametrów size1 i size2 - w Javie wielkość tablicy można z niej odczytać, w C nie ma takiej możliwości, więc trzeba przekazywać dodatkowy parametr. Oczywiście tylko jeśli w funkcji używasz całej tablicy.
Witam, Abstrahując od układu odniesienia - ponieważ nie dostarczyłeś kodu owej funkcji do której przekazujesz te tablice. To cytuję: "Nie rozumiem tylko dlaczego gdy wrzucam do tej funkcji tablicę tab[8], której wartościami są powyższe tablice, program działa również dobrze i wyświetla mi po jednej diodzie w odstępach np. 100ms. Przecież funkcja sprawdza...
W symulatorze działa. Albert
Do funkcji w przykładzie przekazywany jest wskaźnik. W C/C++ nazwa tablicy jest jednocześnie wskaźnikiem na początek tablicy(tłumaczyłem Ci to bodajże przy okazji Twojej walki z jpg:). Czyli: Text_1234 == &Text_1234[0] Więc robisz dobrze w swoim kodzie(a przynajmniej w pierwszej jego wersji). Tak: &Text_1234 mógłbyś zrobić gdyby funkcja przyjmowała...
Przekazujesz liczbę z tablicy, a argument funkcji na 99.9% jest wskaźnikiem i drugie tyle procent koniec wysyłania musi być zakończonym znakiem terminatora '\0', bo tego na pewno wymaga ta funkcja. [syntax=c]char buf[2] = {'\0'}; buf[0] = tab1[2]; lcd_str(buf); [/syntax]
Przy kompilacji tego programu nie masz żadnych ostrzeżeń? Dziwne. W każdym razie jeśli odebrane_dane są typu tablicowego, a funkcja USART_Transmit (char data) przyjmuje jako argument typ char, który w żaden sposób z tablicą jest niekompatybilny to masz problem. Najpewniej kompilator generuje co najmniej ostrzeżenie w tym momencie, bo to co robisz to...
Mam wskaźniki zdefiniowane w następujący sposób: [syntax=c]float (*A_ES1)[6][6] = (float (*)[6][6]) 0x0C200000; float (*B_ES1)[6] = (float (*)[6]) 0x0C200300;[/syntax] Mogę normalnie operować na pamięci na którą te wskaźniki wskazują. Przykład: [syntax=c](*B_ES1)[0] = 3.45; (*A_ES1)[0][0] = -9.78;[/syntax] Pozostaje pytanie jak przekazać to do funkcji...
Kompilator mówi wprost: test.c: In function ‘main’: test.c:11: warning: initialization from incompatible pointer type test.c:17: warning: passing argument 1 of ‘pobierz’ from incompatible pointer type Chyba sam widzisz, że int (*wsk) cdecl> explain int (*wsk)[2] declare wsk as...
To ja bym proponował przeczytać: [url=http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-C++/Pozi... - pierwsze starcie [url=http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-C++/Pozi... tablic jednowymiarowych do funkcji
Witam, Skoro ta tablica jest tworzona dynamicznie to ta `10`-tka: _table=(unsigned char*)calloc( 10 ,sizeof(unsigned char)); będzie jakąś zmienną, co za tym idzie nie ma potrzeby dodatkowego pozyskiwania rozmiarów tej tablicy, wystarczy "nie zgubić" tej zmiennej tylko przekazywać ją razem ze wskaźnikiem do zaalokowanej pamięci, dla wygody można całość...
Da się coś takiego zrobić w c# aby nie inicjalizować tablic i parametry przekazywać na sztywno? Co przez to rozumiesz?? Tą funkcję co masz możesz wywołać pisząc: [syntax=csharp]zapytanie_zwykle( new string[] { "pole1", "pole2", "pole3" }, "tabela_nazwa", new string[] { "jakiś tam warunek" });[/syntax]
ja to potem wszystko zrobię ;) tylko robiłem to to po kolei i kompilowałem i napotkałem na to że tak się dzieje ;0 ale musiałem wstawić getchar() gdyż moim zdaniem program za szybko leci i nie moge podać imienia tylko odrazu wiek, więc wstawiłem te getchar(); co poprawić w tym feagmęcie ? ;)
pomysl 1. przekazywac do funkcji wskazniki do a i b pomysl 2. przechowywac a i b w tablicy dwuelementowej i zwracac wskaznik do niej :P
Niby dobrze jest zrobione tylko: (kopiowanie tych tablic) jest to sensowne czy może jest jakiś lepszy sposób na zrobienie tego Hm... Może i gdzieś jest sensowne ale masz fajny szablon klasy vector z biblioteki STL. Można to nazwać inteligentną tablicą, rozszerzasz tablicę wtedy kiedy chcesz na przykład: [syntax=cpp]#include <iostream> #include...
Twoja funkcja musi pobierac wskaznik do struktury GPS. Przykładowo jesli struktora nazywa się strukturaGPS: typedef struct{ int wysokosc; int szerokosc; int czas int packet3[8]; }strukturaGPS; //za jej pomocą tworzysz strukturę GPS: strukturaGPS GPS; //Funkcja bedzie wyglądała tak: void gps_dm_dms(strukturaGPS* GPSpointer...
Kompilator w funkcji która wywołuje funkcję LCD_WriteText rezerwuje na stosie miejsce dla tej tablicy i przekazuje wskaźnik do tej tablicy funkcji itoa. Dopiero po wyjściu z tej funkcji obszar pamięci przeznaczony dla tej tablicy zostaje zwolniony na stosie.
Nie wiem co chcesz osiągnąć, przykro mi nie wiem z jakiej biblioteki korzystasz, co ona robi pod spodem itp. Ale jeśli ma deklarację jak powyżej to możesz zrobić coś takiego char string[20] = "ucze sie"; co oznacza że wypełniasz tablice "string" znakami "ucze sie" + znak końca łańcucha 0 przekazując etykietę tablicy do funkcji przekazujesz adres na...
bezposrednio nie jest to mozliwe tak jak ze zwroceniem wartosci liczbowej. funkcja w c moze zwrocic tylko JEDNA wartosc. moze zwrocic wskaznik - czyli jakby poczatek tego stringa. tyle ze zaalokowane wewnatrz funkcji zmienne po jej zakonczeniu sa zwalniane i nalezy zalozyc, ze przestaja istniec. oczywiscie wiadomo, ze przez chwile cos tam na tym stosie...
Twoja funkcja Write_Comm działałaby dobrze, gdyby nie to, że przekazujesz jej zły rozmiar. Dlaczego używasz strlen na czymś (tablica bajtów), co nie jest napisem? Poczytaj jak działa strlen i potem dopiero używaj. A w tym przypadku, chcesz wysłać 4 bajty, to przekaż 4.
Ściślej - w PHP tablice wielowymiarowe są zawsze tablicami tablic, dlatego wszelkie funkcje operujące na tablicach operują wyłącznie na jednym wymiarze. Chyba, że mi coś umknęło teraz... Jeśli chce się dokonywać manipulacji w danym wierszu (kolumnie - zależnie od interpretacji), to przekazuje się $tablica który to zapis dalej jest tablicą :)
Chcesz przekazać po wywołaniu zdarzenia kontrolki, tablice kontrolek w której się ona znajduje do funkcji zaznaczenie_badan? Patrząc na logikę znalazłem przy okazji parę błędów w kodzie. Chyba że kod jest bardziej obszerny niż tu przedstawiłeś. W każdym bądź razie napisałem zgodnie z Twoim kodem takie coś ale nie wiem czy o to Ci chodziło: [syntax=vbnet]...
Tutaj nsvinc ma całkowitą rację, technicznie do funkcji przekazywany jest wskaźnik wskazujący na obszar pamięci zawierający tablicę, więc jest to klasyczne odwołanie przez referencję, tyle, że implicite, bo do funkcji jest przekazywany przez wartość wskaźnik do tablicy, który funkcja może modyfikować, a że wskazuje on na obszar pamięci zajmowany przez...
Magiczne słowo static daje dokładnie to samo co zmienna globalna. Przekazywanie wyniku przez zmienne globalne owszem jest w niektórych przypadkach dobre lub jedyne możliwe (z przerwania do kodu), ale pomiędzy funkcjami - nigdy. Przyjmijmy, że mamy n funkcji, każda może zwrócić tablicę o rozmiarze m. Jeśli każda funkcja przydzieli sobie tą tablicę mającą...
tablica1, tablica2 itd nie jest zmieniana. Jest przepisywana do "tablica" i poprzez przerwanie pokazywana. Ekran to mała matryca LED 8x8 Przepisuję te tablice do RAM aby robić tam takie operacje jakie mi przyjdą do głowy. Np rotacje kolejnych wartości co powiedzmy 100ms,. Da to efekt zaniku obrazu od góry, Zamiana jednego obrazu na drugi itp. Przerwanie...
Przekombinowane i źle zrobione. Doczytaj wiadomości o wskaźnikach. tab1 = tab2 jest niemożliwe do wykonania. Zresztą po tym co napisałeś widać, że nie masz pojęcia czym jest wskaźnik i jak funkcjonuje. A jeśli w rożnych momentach programu chcesz wykorzystywać różne tablice przekazuj funkcji wskaźnik do danej tablicy. Jeśli nie chcesz robić tego jako...
(at)strikexp Możesz też zdefiniować jako argument funkcji tablicę. Przewaga jest taka, że kompilator ma szansę sprawdzić wtedy czy nie wychodzisz poza indeks. Przekazywanie wskaźnika na tablicę może rodzić problemy - jeśli potem zmodyfikujesz tablicę, to trzeba będzie przejrzeć wszystkie funkcje, które się do niej odnoszą. Uprzedzając pytanie - tablice...
Zrób sobie tablicę int czy byte o n elementach gdzie sobie wpiszesz nazwy pinów. Możesz założyć n=2. Zrób funkcję która zeruje 0 /zaświeca 1/zmienia stan 2 wszystkie ledy zgodnie z tablicą void nazwaDlaWieluPinowWpisanychDoJednejTabli... nowyStanPinu,int nazwaTejTablicy[], int iloscElementowTablicy)). Jak będziesz chciał zmienić stan wszystkich pinów...
To masz dwie - jedną przekazujesz, a drugą zwracasz. Nie rób tak, żeby przekazać wskaźnik i odebrać inny, bo się łatwo w pułapki wpędzisz w projektowaniu - po prostu nieintuicyjne to by było. Uważaj z tablicami dwuwymiarowymi, bo nie jestem do końca pewny, który wymiar jest jak traktowany między Delphi a C. Może bezpieczniej będzie posługiwać się formalnie...
Czyli mam przywiechę na funkcji: jpeg_start_compress(&cinfo, TRUE); No i nie wiem co z tym zrobić. Właśnie do tego przydają się JTAGi Mam nieodpowiednie przekazanie parametrów do funkcji compress_jpeg, ale kompilator wywala tylko warninga więc chyba dokonuje odpowiedniej konwersji (samemu robi wskaźnik). Próbowałem też przekazywać bezpośrednio wskaźnik,...
w funkcję do której przekażę jako argument tablicę char-ów, gdzie o tym poczytać? [url=http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-C++/Pozi... Jest tam też wiele innych użytecznych lekcji ;)
Tak. Ale co chcesz przekazywać w parametrze w takim układzie, jak obecnie? Zwróć uwagę, że wynikiem funkcji jest znak, a nie tablica znaków. Ponadto ten wynik bezpośrednio przekazujesz do strumienia wyjściowego, więc co po t?
Ta funkcja nic nie zmieni, bo parametry przekazujesz przez wartość. Jeśli chodzi o podmianę dla tablicy rekordów, to zasadniczo się tego nie zrobi. Jeśli tablica klas, to można podmieniać elementy w taki sposób (ale elementy, nie całą tablicę!). Jeśli chcesz całą tablicę podmienić - zrób z niej tablicę dynamiczną lub operuj na wskaźnikach do niej. type...
Bootloader u mniej odpowiedzialny jest jedynie za wymianę właściwej aplikacji. Ma on tylko jedną funkcję widzianą na zewnątrz umieszczoną pod stały adresem w zarezerwowanej części Flash. Poprzednia aplikacja musi pobrać nowy firmware i wywołać tą funkcję. Jako jej parametr przekazuję tablicę wskaźników do funkcji jakie kompilator umieścił w pamięci...
Ok, kolejny problem. Gdy w funkcji main() deklaruje tablice char*tab i zmieniam jej rozmiar w innej funkcji, do której przekazuje tą tablice, przy użyciu tab = new char[rozmiar] to ta tablica nie jest już "widziana" w kolejnej funkcji wywoływanej zaraz po tej w której zmieniam rozmiar. Co w tym zrobić?
No i już staje sie jasne. Przekazujesz adres zmiennej buffer ( (at)buffer ), co powoduje wskazanie wskaźnika do tablicy, nie zaś samej tablicy! Obowiązkowo masz przekazać adres pierwszego miejsca w tablicy ( (at)buffer ). Wciąż nie zmieniłeś na właściwe typów unsigned long -> longword ?
Witam! Może tak: Zdefiniuj typ struturowy np tak: [syntax=c]typedef struct { double m[2][2]; } H;[/syntax]Zastosowałem tę sztuczkę dlatego, że typy strukturowe we współczesnych kompilatorach można przekazywać bezpośrednio jako parametry wywołania jak też funkcja może zwrócić bezposrednio w odróżnieniu od tablic, które można przekazywać tylko przez wskaźniki....
jeśli wyraz 'wskaznik' jest identyfikatorem tablicy to ampersand przed nim jest zbędny (w ten sposób do funkcji przekazujesz adres wskaźnika a nie tablicy). Możesz też napisać MojaFunkcja(&wskaznik[16])
Niestety nie ma tak latwo. Przekazywanie tablicy dwuwymiarowej (podobnie dla wiekszej ilosci wymiarow) do funkcji/metody mozna jednak rozwiazac na kilka sposobow: 1. Jesli znana jest wartosc drugiego wymiaru (ilosc kolumn) to mozna to zrobic w nastepujacy sposob: //deklaracja void setAll(float [][3]); //rownowazne z: void...
przekazywać stringi funkcja przekazywać parametr funkcja funkcja sortować tablica
automatyczny regulator rozbierać silnik bizhub skanować kolor
Xerox WC6605 skanowanie do Gmail – konfiguracja SMTP, port, App Password Panasonic SA-AK28 – kompatybilność zmieniarki CD z modelami SA-AK18, AK27, AK45, RAE0152Z