Można inspirować się układem AVT-5794: [url=https://serwis.avt.pl/manuals/AVT57... Dobór R i C nie jest krytyczny, oblicza się te wartości wg załączonego nomogramu.
Przekaźnik zmierzchu daje napięcie na cewkę przekaźnika który może trzymać cały dzień krańcówka wyłączy silnik. https://obrazki.elektroda.pl/6377162900_... okblowanie przekaźnika tylko dodaj krańcówki i diody z poprzedniego rys. przed silnik.
Witam, Cewkę przekaźnika zasilasz przez styki NC połączone szeregowo obydwu krańcówek. Koguta poprzez styk NO przekaźnika. Pozdrawiam.
Dziękuję za błyskawiczną pomoc! na schemacie dwie zielone linie od przekaźnika rozumiem że to styki robocze. Między stykiem A1 przekaźnika a syreną jest zaznaczone linia przerywana, zastanawia mnie ona, zielona która idzie na syrenę to prąd po załączeniu przekaźnika, ale ta przerywana? należy podpiąć pod sterowanie jak na załączonym obrazie? http://obrazki.elektroda.pl/6604968600_1...
Do włączenia pierwszego rzędu nie potrzeba przekaźnika, krańcówka w drzwiach wystarczy. Drugie zadanie spełni CRM-91 firmy Elko nastawiony na przekaźnik impulsowy funkcja " i " Masę podłączysz do niego z czujnik drzwi, co da ci reset po ich zamknięciu.
CD4017+2 tranzystory+ dwa przekaźniki. Ewentualnie krańcówki do położeń skrajnych.
Można skorzystać z przekaźnika DPDT, krańcówki w odpowiednich wejściach zasilania.
Może jakiś przekaźnik lub krańcówka traci styk i silnik staje.
Przekaźnik wycieraczek lub krańcówka.
Najprościej 2 krancówki i przekaźnik pomocniczy. Krańcówka A-NO równolegle ze stykiem pomocniczym K-NO i to wszystko w szereg ze stykiem krańcówki B-NC i dalej cewka przekaźnika pomocniczego. Wada układ sam nie startuje, ale to wymusić można chwilowym wymuszeniem na krańcówce A. układ można rozbudowywać, ale idea zawsze taka sama. Pozdrowienia
Obędzie się bez skomplikowanej elektroniki.
W silniczku uszkodzona krańcówka. Przekaźnik daje tylko impuls.P
O ile dobrze zrozumiałem zamiar, musisz zastosować dodatkowy przekaźnik do pamiętania stanu sterowania z przycisków, tak jak teraz robi to sam stycznik, a następnie przez ten przekaźnik i krańcówkę zasil stycznik.
Dwa przekaźniki sterowane przez moduł wifi i krańcówki a dokładniej mostek H na przekaźnikach.
Dzień dobry, Posiadam silnik dc 12 v. 4A Dwa przekaźniki elektromagnetyczne 1P 16A 12V AC/DC PK-1P-12V Dwie krańcówki NO/NC Przełącznik NO monostabilny z kluczykiem. Czy może ktoś podrzucić schemat dla poniżej logi. Silnik jedzie w jedną stronę dojeżdża do krańcówki . Wyzwala ją i zmienia kierunek obrotów . Najeżdża na drugą krańcówkę i znowu zmienia...
Muszę opracować sposób oddalania się i przybliżania krańcówki dla 3 krańcówki STOP, aby wyłączała silnik tylko w kierunku jednego lub drugiego powrotu ramienia do pozycji środkowej. Jeżeli zrobisz sobie przekaźnik, który uruchamia napęd powiedzmy w prawo i wtedy ma się nie zatrzymać na środku, to stykami od przekaźnika "prawo" omijasz krańcówkę środek...
Podstawowy błąd- R15 to przekaźnik, nie nadaje się do zasilania silników trójfazowych 400V, do tego są styczniki. R15 posiada maksymalne napięcie izolacji 250V AC i maksymalne napięcie zestyków również 250V AC. Nie posiada elementów gaszenia łuku elektrycznego. V.
1. wykorzystaj tylko (-), a (+) należy obciąć; 2. dobrze kombinujesz; 3. tak jak piszesz, a biały do tego grubego na którym pojawia się zasilanie po stacyjce; 4. muszę coś więcej na ten temat zobaczyć - może schemat
http://obrazki.elektroda.net/26_12562254... Krańcówki włączasz jak na schemacie. Dana krańcówka musi przerwać obwód zasilania silnika dla ruchu w danym kierunku gdy dźwignia dojdzie do odpowiedniego położenia. Pamiętaj, że jeżeli nie stosujesz przekaźników przełączających zasilanie silnika, to styki tych krańcówek muszą mieć odpowiednią obciążalność,...
Są dwie krańcówki i dwie diody, krańcówka odcina kierunek który doszedł do końca, obroty w drugą stronę możliwe są dzięki diodzie bocznikującej daną krańcówkę dla kierunku przeciwnego. Krańcówki muszą być NC. http://obrazki.elektroda.net/21_12633280...
Owszem, można ale nie wprost. Trzeba specjalne urządzonko które wpina się między krańcówkę a centralę - i ono wystawia sygnał ze styków swojego przekaźnika - albo powtarzacz krańcówki na przekaźnikach. Ale możesz tak zamocować kontaktron, aby łapał oryginalne magnesy od krańcówek.
Faktycznie może ( i będzie bez diod, tylko - nie wyłączy sterowania przekaźnika bo sterować może tylko radio, a odetnie na końcu ruchu odpowiedni plus od silnika) - krańcówka otwarcia odcinałaby plus od NC przekaźnika B ( zamknięcia) i na odwrót, krańcówka zamknięcia odcinająca plus do przekaźnika A.
krańcówki mam przełączalne przekaźniki posiadam takie Aaa... to full wypas! Jak masz te krańcówki przełączne i te przekaźniki 4PDT to spokojnie można to zrobić na dwóch przekaźnikach. Tylko w tej chwili problemem jest, jak zasygnalizował kolega kicajbas, to czy chcesz by poprawiać to co masz czy oczekujesz wskazówek jak to zrobić od zera mając te części.
Jedna krańcowka na jedną cewkę , a druga na drugą cewkę. W takim układzie nie jest potrzebny przerzutnik T ani przekaźnik bistabilny. Wystarczy przerzutnik RS. Jedna krańcówka załącza przekaźnik, następuje zatrzasnięcie. Druga krańcówka odłącza przekaźnik, zatrzask puszcza.
Spróbuj zrobić coś w rodzaju wyłącznika schodowego, gdy silnik dojdzie do skrajnej pozycji wyłącznik krańcowy zmienia stan przekaźnika. Gdy siłownik się cofnie załączy krańcówkę, która przełączy przekaźnik.
Generalnie chodzi o to, żeby masa (niebieski) był przełączany mikroswitchem między centralą a pustym stykiem pod który podłączysz obwód przekaźnika. Na mikroswitchach z boku powinno być opisane (wytłoczone). Jeśli niebieski nie będzie na styku C, to zawsze można zamienić miejscami przewody z centrali, bo przełącznik nie ma polaryzacji. Nie pamiętam...
Brzęczyk między plus a żarówkę, przekaźnik sterowany masą z krańcówki od ręcznego.Tak ja to widzę.
Podłącz krańcówkę szeregowo z silnikiem i zasilaniem. Tak żeby rozłączała silnik po jednym obrocie. Równolegle do styków krańcówki podłącz styki przekaźnika. Do sterowania przekaźnika zastosuj prosty układ czasowy. Przykłady masz tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic73... Jeden układ z wykorzystaniem kostki 555 a drugi na jednym tranzystorze....
ja zawsze w Fabii na krańcówki zakładam przekaźnik, bo mimo separacji diodami co ok 20-25 min na przewodzie od krańcówek pojawia się jakaś szczątkowa masa i wypala alarm.
Przekaźniki posprawdzane ? Krańcówki itp itd ?
Możesz przekaźnikiem, krańcówka NC zamyka obwód zasilania cewki przekaźnika który to dalej łączy tak wyjścia aby powstał obwód NO.
To zamień styki ][ na styki lub przyciski normalnie otwarte, a ]/[ na normalnie zamknięte i masz układ na przekaźnikach/stycznikach :)
Ustal jakie napięcie DC i jaka moc silnika i znajdziesz regulator, przełącznik, przekaźniki i krańcówki.
Panowie debatujecie nad przedłużeniem czasu sterowania przekaźników, a może w inna stronę. Siłowniki mają krańcówki wyłączające w skrajnych położeniach więc wymienić przekaźniki na bistabilne... Niech autor wrzuci jakiś schemat podłączenia obecnych przekaźników i ich typy to może uda się dobrać. Jeśli już przedłużanie czasu to pomiędzy uP a ULN wstawić...
Wita mam wielka prośbę potrzebuje jak najbardziej prosty schemat może na samych przekaźnikach by się dało zrobić sterowana brama wjazdowa.Mam piloty i nadajnik który podaje impuls po naciśnięciu przycisku wiec potrzebował bym schemat układu który po podaniu impulsu załączy jeden przekaźnik po podaniu ponownie impulsu żeby wyłączył pierwszy przekaźnik...
Krańcówka przy figurce i przekaźnik czasowy załatwią sprawę.
Ta krańcówka pełni funkcję bezpieczeństwa, bez sygnału z niej maszyna w ogóle nie powinna ruszyć. Sygnał z krańcówki jest przekazywany przez przekaźnik K7. Skoro maszyna stała 15 lat nieużywana, pewnie potrzebny będzie remont tzn. rozebranie i przejrzenie, bo zapewne coś jest zatkane i wyłącznik ciśnieniowy P1 nie działa poprawnie.
Przekaźniki? Krańcówki? Multitimer? Poczytaj jak to sprawdzić.
Jeśli to silnik 1f to wystarczy przekaźnik. Krańcówka musi posiadać styk NC. Jej kształt musisz sobie dobrać do wymogów mechanicznych.
Dalej twierdzę ,że chodzicie po krzakach. Jeśli konstrukcja urządzenia wymaga uruchomienia czegoś po załadowaniu sterownika etc. to po prostu włączam pompę i tyle w temacie. Czy się będzie grzać olej , czy uruchamiać do normalnej pracy , ja po prostu włączam pompę. Dalszym operacją jakie mam wykonać niech będą kontrole zabezpieczeń ( po co są pilz-y...
Normalnie - krańcówka w szereg z cewką przekaźnika, jak dojedzie do pozycji max, to obcina sterowanie. Dwa przekaźniki, dwie krańcówki, klasyczny mostek H na przekaźnikach.
To są przyciski a nie krańcówki. Styki normalnie zwarte krańcówek musisz połączyć w szereg z właściwymi przekaźnikami. Krańcówkę dla maksymalnego wysunięcia, w szereg z przekaźnikiem wysuwającym siłownik. A krańcówkę dla minimalnego wysunięcia, w szereg z przekaźnikiem wciągającym siłownik. EDIT: ...jak i z odpowiednimi przyciskami sterującymi.
Witam . Obecne ciągniki i nie tylko(rozwiązanie dawno stosowane)posiadają elektryczną blokadę rozrusznika.Działanie blokady polega na braku możliwości uruchomienia rozrusznika gdy ciągnik jest na biegu i nie tylko.W najprostszym wykonaniu zastosowany jest przekaźnik i czujnik(krańcówka)na skrzyni biegów,która połączona w obwód sterowania (cewkę)przekaźnika...
W układzie jest zastosowany R15 4P http://www.abbaelectronics.it/Rel%C3%A9%...
A po co ci układ scalony wystarczą 2 przekaźniki z podwójnymi stykami przełączanymi. Jeden styk załącza lampę oraz podtrzymuje cewkę przekaźnika a drugi blokuje drugi przekaźnik. Do tego przycisk reset (monostabilny ) odłączający zasilanie obu cewek przekaźników. Do tego dwie krańcówki przyciski do grzybków. Całość można zasilić z małego akumulatora...
Kombinujesz jak koń pod górę :( Załóż na główkę zaworu kulowego krańcówkę i przez przekaźnik rozłącz pompę. Pozz D
Spoko to był tylko przykład - żadna reklama, po prostu pamiętam to z czasów pracy na kopalni, tym bardziej że to kruszywo przed kruszarką a nie po. wpadło mi do głowy coś takiego: ośka z pręta (fi8 lub 10) do tego przyspawany płaskownik i kawałek taśmy jak chorągiewka , na końcu ośki krańcówka + przekaźnik czasowy gotowe.
Wyjściem jest zastosowanie dwóch przekaźników sterowanych z krańcówek.By nie uszkodzić sterownika ,krańcówki sterują przekaźnikami ,które mają po dwie pary styków .Jedną para zastępuje obecne działanie krańcówek druga para daje sygnał o pozycji bramy.
Sprawdź solidnie bezpieczniki. Potem sprawdź krańcówki w silniku wycieraczek. .
Jeśli masz orientacje w elektronice - do silnika (z płytki, być może przez krańcówki) idą 3 przewody. Zmierz (po odpięciu od centrali) oporności między każdym a każdym. Podaj wartości. Moga byc uszkodzone : stojan silnika (źle), styki krańcówek, styki przekaźnika na płytce, dalej elektronika płytki itp. Silnik roletowy 230V grzeje sie zawsze i to nie...
Wskaźnik równolegle do cewki przekaźnika. Tak, jak pisałem styk przekaźnika normalnie zwarty (właczony). Gdy przekaźnik zostanie załączony (krańcówka), to rozwiera styk i odłącza silnik. A przełącznik dźwigniowy trój-pozycyjny, załatwi sprawę. Ale mam pytanie dotyczące tego siłownika: Jak załączysz mu zasilanie i dojedzie do końca, to jak odłączysz...
Ta centralka nie ma specjalnego wyjścia sygnalizującego otwartą bramę . Ale: brama ma wyjście W.L. (razem z +24V, moc 3W). Wydaje mi się (ale sprawdź), że można go użyć - jest na nim przerywany sygnał (jak dla koguta) podczas ruchu bramy, a na otwarciu jest ciągły sygnał - tego ostatniego nie jestem pewny - obadaj. Jeśli jest tak jak pisałem - oraz...
Tak po prostu to nie. W obwodach oryginalnych kontaktronów idą prądy tylko w pojedynczych miliamperach i dokładanie do tych obwodów podpięcia do wejścia STOP może zakłócić działanie krańcówki (możesz spróbować STOP jednego napędu połączyć z jedną z zewnętrznych szpilek gniazdka krańcówek drugiego, no i oczywiście połączyć minusy - masy obu napędów ale...
Dopisałem wyżej , potrzebny bistabilny przerzutnik do mostka albo bistabilny przekaźnik Poszukaj w google. Moim zdaniem najlepszy będzie bistabilny przekaźnik ducewkowy. Każdą z krańcówek podpinasz pod jedną z cewek. http://sklep.avt.pl/p/pl/484036/przekazn... http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AZ850P_PL...
Mam silnk z wycieraczek od malucha i chce go użyć do otwierania bramy.Jak mam zmienić kirunek obrotów tego silnika stosując przekaźniki i krańcówki??
Najpierw opisz jak to ma działać, kiedy ma się przesuwać, kiedy ma stać.... Sterowanie można zrobić dość prosto na silnikach DC + przekaźniki + krańcówki.
Narysowałem na kartce prosty schemat (jak dla mnie :P ) Aby zbudować ten układ potrzebujesz dwóch przekaźników dwu obwodowych NO (normalnie otwarte) oraz dwóch przekaźników jedno obwodowych dwu pozycyjnych no i oczywiście jakieś krańcówki. Koszt zakupu tych przekaźników nie będzie aż tak niski - pewnie ciekawiej było by to zrobić na jakimś mikro kontrolerze...
Czyżbyś miał inny pomysł? Bez tego sterownika o którym wspomniał kolega wyżej? W tym sterowniku podoba mi się że po uruchomieniu silnika kręci się od aż do krańcówki. Można też impulsowo-czesciowo uruchamiać. Same przekaźniki + krańcówki zrobiłyby to samo?
niezła, wielofunkcyjna centralka alarmu to koszt w okolicach 150zł, syrena 25-50 w zależności czy z własnym zasilaniem czy bez, do tego jakieś czujniki, krańcówki pod klapy, przekaźniki do zmiany polaryzacji napięcia sterujacego centralem (w niektórych centralkach juz są wbudowane) i za jakieś 250 zeta masz całkiem niezły alarm sterujący zamkiem. ewentualnie...
Dołóż po prostu do krańcówki przekaźnik. Jutro postaram ci się to rozrysować.
Podłączyć przekaźnik z podtrzymaniem a krańcówkę wpiąc jako stop i potrzebujesz dwa takie moduły na otwarcie i zamkniecie do każdego skrzydła. To jest mój pomysł. Możesz też pokombinować na czasów w ne555 są za grosze gotowe moduły z płynna regulacją od 0 do 60 sekund.
EP = Elektronika Praktyczna, jesli to jest nuemr z kwietnia to moze go jeszcze znajdziesz w sklepach
Dla przekaźnika nie, a co się tyczy siłownika to nie wiem. Być może będzie nieco szybciej działał. W każdym razie będzie to zaledwie kilka sekund, bo krańcówki będą odłączać zasilanie, więc nic złego się nie powinno dziać. Ps. Wstaw zdjęcie przekaźnika i przełącznika (które już sobie upatrzyłeś) to narysuję ci jak to praktycznie ma wyglądać.
http://obrazki.elektroda.pl/1242357700_1... Tak to by miało przykładowo wyglądać, zasilanie/przelew możesz zamieniać po podaniu napięcia siłownik miał się wysuwać lub się chować Kiedyś na podobnym elektrozaworze robiłem sterowanie do wyciągu obornika listwowego, działa po dziś dzień, tylko tam zastosowałem 2 przekaźniki i 2 krańcówki...
post #6. tam nie ma co rysować. przekaźnik wypada bo krańcówkę autor chce dostawić a nie korzystać z wbudowanej. więc zamiast przekaźnika dodatkowa krańcówka - JEDNA. reszta j/w.
Praktycznie wszystko masz opisane na obudowie. Aby testować sterownik na stole, trzeba podłączyć zaciski od nr.10 do 15, tak jak na schemacie z obudowy. Zworki: 11 - 12, 12 - 13, zwarcie 10 z 12 start cyklu. Drut o dł. ok. 16,5 cm do zacisku 15 - antena. Przyszło mi do głowy że może pilot się rozprogramował W jaki sposób, skoro: uruchomię z pilota silnik...
Witam! Nie będę zakładał nowego tematu i podepnę się do tego. Mam do zaprojektowania dość skomplikowany układ przekaźnikowo-stycznikowy i szukam programu do symulacji takich właśnie układów gdzie będą styczniki i przekaźniki z stykami pomocniczymi, krańcówki itp. Szukałem czegoś takiego w sieci ale znajduję tylko programy do elektroniki takie jak electronic...
Można to na piechotę zrobić na stycznikach/przekaźnikach/czasówkach albo na przekaźniku programowalnym + styczniki/przekaźniki dla silników.
Witam. Można to teoretycznie zrobić korzystając z aplikacji Smart Life. Należy utworzyć scenę. Oczywiście lampa musiałaby być załączana z przekaźnikiem Wi-Fi. Także do drzwi musiałaby być dołożona krańcówka z komunikacją Wi-Fi oraz czujnik ruchu także z komunikacją Wi-Fi. Następnie w aplikacji należy utworzyć scenę. W scenie jest możliwość dodatkowo...
Jak już upierasz się przy chinolach - tu masz rozkminiony temat : https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Ale faktycznie jak napisali przedmówcy przy obecnej cenie w/w Elmesa zakładanie czegoś takiego to bezsens. Gwoli wyjaśnienia: ten odbiornik musi mieć funkcję przerzutnika - tzn dany przycisk pilota ma odpalać konkretny...
Tak jak pisałem na początku: trafo bezpieczne (od biedy nawet zwykłe do żarówek, byle nie przetwornica), przekaźnik, krańcówka i pływak. Odetniesz wtedy napięcie do pompy po stronie rozdzielni, a jak dobrze wszystko połączysz, to również do krańcówki.
Do przemyślenia: http://obrazki.elektroda.pl/6082530800_1... Dodatkowo - krańcówki awaryjne, najlepiej mechaniczne umieszczone poza obszarem normalnej pracy - na wszelki wypadek gdyby któryś z przekaźników nie zadziałał poprawnie.
Mały przekaźniczek wysterowywany sygnałami z krańcówek (diody pozostaw), podający na wejście alarmu "żywą masę". Minus tego rozwiązania - zwiększony pobór prądu przy otwartych drzwiach (pracująca cewka przekaźnika)
No i tak jak pisał Ci kolega kindlar - krańcówki umieść szeregowo w obwodzie zasilania cewek przekaźników. Jeśli krańcówka odetnie zasilanie przekaźnika to i silnik prądu nie dostanie, a prądy w obwodzie cewki przekaźnika są dużo mniejsze.
Jeśli siłownik posiada krańcówki, wystarczy zastosować przekaźnik z przynajmniej dwoma stykami zwiernymi i rozwianymi . Gdy mikro przełącznik zostanie zwolniony styk rozwierny załączy przekaźnik . Ten z kolei poda napięcie na otwarcie siłownika . Po powrocie mikro przełącznika do stanu pierwotnego,przekaźnik się rozłączy i poda napięcie na zamknięcie...
Wielkie dzięki za schemat :) *POMÓGŁ* teraz muszes skądś wytrzasnąć przekaźniki i krańcówki. Może polecisz jakieś konkretne ? ;)
jak wykonać taki ogranicznik prądu dla silnika Do zabezpieczenia silnika najlepiej zastosować jakiś bezpiecznik termiczny który załatwi sprawę przeciążenia silnika. jak zrobić że po podaniu krótkiego impulsu z włącznika drzwi się będą otwierały/zamykały, dopóki nie zadziała krańcówka. Tu musisz zastosować przekaźnik i zrobić na nim podtrzymanie. Przekaźnik...
Możesz zrobić pamięć na przekaźniku wyzwalaną pierwszą krańcówką i kasować ją przeciwległa krańcówką lub sygnałem startu w drugą stronę i ewentualnie przyciskiem stop. Zależnie od dostępu styków / kabelków potrzeba 1 lub 2 przekaźniki na stronę. Natomiast wadą rozwiązania jest to, że po zaniku zasilania w pozycji "za" krańcówką układ pozwoli pojechać...
Można użyć przekaźnika na niższe napięcie (może 6V), i podłączyć na jego cewkę zasilanie 12V poprzez opornik i jego styk NO. Równolegle do styku NO pierwsza krańcówka. A druga równolegle do cewki. Jak pierwsze krańcówka na chwilę połączy, to cewka przekaźnika przyciągnie kotwicę, styk NO połączy i potem już cewka będzie miała zasilanie także wtedy,...
Dwa przekaźniki dwubiegunowe ze stykami NO i NC, dwa włączniki, dwie krańcówki. Przekaźnik dla kierunku do tyłu zasilasz prze włącznik, krańcówkę tylną i styki NC przekaźnika do przodu. Przekaźnik dla kierunku do przodu zasilasz przez włącznik tego kierunku, krańcówkę przednią, i styki NC przekaźnika do tyłu. Wyjścia NO przekaźników łączysz z silnikiem...
Tak. Nie wiadomo jakie tam są napięcia itp. poza tym elektryka szlabanu może wprowadzać zakłócenia. Albo oddzielna krańcówka do ESP, albo izolacja na przekaźniku. Bezpośrednie połączenie może "otworzyć puszkę z pandorą" ;-)
Panowie, wszystko nie tak, może poza krancówkami. * W VW Passacie zapłon to CZARNY ; czarno-żółty to linia "X", gaśnie przy starcie - nieprzydatna w alarmie. Z alarmu: żółty . * ACC nie ma , w Golfach 3 tą rolę pełnił styk S, przewód brązowo-czerwony. Tu więc brązowy z alarmu albo złączyć z czarnym ze stacyjki samochodu albo zostawić wolny - jak alarm...
Witam. Jeden przekaźnik z dwiema parami styków przełączających, oraz dwie krańcówki dla pozycji otwartej i zamkniętej załatwiają sprawę. Przekaźnik sterujesz ze zmierzchówki. Robi się ciemno, zmierzchowy załącza przekaźnik, a ten zmienia polaryzację silnika i zasuwka się zamyka, aż zadziała krańcówka. Jak się rozwidni, to zmierzchówka wyłącza przekaźnik,...
Witam. Jeśli silnik kręci się cały czas w jedną stronę, schemat ideowy może być np. taki: https://obrazki.elektroda.pl/7289696600_... Układ styków może być oczywiście umieszczony od strony minusa, jak i plusa zasilania silnika. Styk przekaźnika można zastąpić tranzystorem. Jeżeli wyłączniki krańcowe mają za małą obciążalność, potrzebne...
sprawdzanie miernikiem na sygnał to bez sensu strata czasu musisz wziąć żarówkę i żarówką sprawdzać, żeli przekaźnik dobry to leć po kolei instalacje do cewki przekaźnika
Kontaktrony w ramie i magnes na rolecie. Do tego przekaźniki i krańcówki gotowe.
1-zworkę ustawiasz na sterowanie masą centrala w aucie 2-podpinasz do krańcówek drzwi 3-przekaźnik blokady,przecinasz np.zapłon ze stacyjki a przeciete kable łączysz odpowiednio z 30 i 87a przekaźnika 4-nie podłączasz wcale
Potrzebujesz układu na dwóch przekaźnikach lub mostek H, do tego 2 krańcówki zbocznikowane diodą. Mostek H odpowiada za zmianę kierunku działania siłownika a krańcówki z diodą odpowiadają za wyłączenie siłownika po dojechaniu do krańcowej pozycji. A czym i jak będziesz sterował mostkiem H to inna kwestia. Czasowo, czy temperaturowy, czy może jedno i...
Z tego samego bezpiecznika są też zasilane przekaźnik i krańcówki wycieraczki. Przekaźnik to ten tuż pod 4-tą kolumną bezpieczników w skrzynce. Po drodze jest tylko 12-pinowe złącze w skrzynce w przedziale silnika po lewej stronie. Przewód biały przechodzący w nim w zielony idzie do silniczka spryskiwacza, a brązowy i żółty do krańcówek.
http://obrazki.elektroda.pl/5289293500_1... Możesz wykonać coś jak na tym schemacie. Cewka przekaźnika sterowana czujnikiem zmierzchowym. Przekaźnik z minimum 2 parami styków lub dwa przekaźniki z równolegle podłączonymi cewkami. Na jedno wejście styku przekaźnika dajemy (+), na drugie (-) .Po naciśnięciu krańcówki przez klapę silnik...
Najprostsze rozwiązanie to na przekaźniku nawet starego typu który można kupić bardzo tanio. Przekaźnik z 3 parami styków przełącznych, dwie pary wykorzystuje się do zmiany kierunku prądu, lub zmiany biegunów silnika jak kto woli. Trzecia para, a właściwie tylko styk beznapięciowo otwarty wykorzystuje się do podtrzymania tego przekaźnika, krańcówki...
dzięki za odpowiedź , ale te programy służą do projektowania elektroniki płytkowej, a ja potrzebuje jakiś do elektryki. konkretnie mam za zadanie zrobić dokumentacje do sterowania podnoszeniem i opuszczaniem rolet. żadnej elektroniki tam nie ma, sama elektryka, kable przekaźniki krańcówki, silnik.
Ogólnie potrzebujesz 2 krańcówki, mikrokontroler, fotorezystor i przekaźniki(do sterowanie prawo lewo i zasilanie silnika). Jak chcesz gotowe rozwiązanie to czujnik zmierzchu, 2 krańcówki i dwie diody chyba najprostsze co może być. Kiedyś był taki temat na elektrodzie jak znajdę to zamieszczę link. Dodano po 2 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
Proponuję wykorzystać przekaźnik bistabilny.
Poprzednio pisałeś, że brama rusza na 1 sek. na zamknięcie. Z filmu wynika że nawet nie drgnie, tylko strzelają przekaźniki . Dla pewnego wyeliminowania awarii krańcówki (ale chyba to nie one) zmostkuj razem wszystkie trzy szpilki gniazda krańcówek, (małe białe w lewym dolnym rogu). Brama powinna ze środkowego położenia startować (a przynajmniej próbować...
Krańcówka że sprężynka zamontowana na środku bramy. Załącza przekaźnik czasowy np na 1 min światło
2 krańcówki i dwa przekaźniki to jakieś góra 50 pln.
Ile prądu pobiera silnik w czasie rozruchu?, na taki minimum jest potrzebny przekaźnik.
Trzeba założyć diody separujące pomiędzy istniejącym automatem światła a krańcówką (lub krańcówkami). Takie diody można wpiąć w przewód dochodzący od tego "automatu" do krańcówek, najlepiej tuż przed krańcówką. Wtedy będzie można bez problemu do krańcówek podłączyć przekażnik, a nawet bezpośrednio dodatkowe żarówki podłączone jednym końcem do +12V....
Ja zrobiłem bez krańcówek, na przekaźnikach można by zrobić z krańcówkami, potrzebny by był dodatkowy styk zwierny w przekaźniku, jeśli jesteś bardzo zainteresowany to daj znać coś się opracuje.
przekaźnik przez krańcówki przekaźnik bezpieczeństwa krańcówki peugeot krańcówki
skutera elektryczny triak przekaźnik router talktalk
trabant schemat zablokowany telefon
Winners wideodomofony – producent, dystrybucja, zamienniki, Eltcrac, Korea, Chiny Schemat budowy skrzyni biegów EBJ VW 02J/02K Audi A3, Golf IV, Leon, Octavia 1.9 TDI