Jak nie chce odpalić , to czy po włączeniu zapłonu zapala się na sekundę kontrolka świec żarowych. Jak nie, wymień przekaźnik nr 109.
Kostka stacyjki lub przekaźnik nr 109 do przelutowania .
Przekaźnik nr 109 sprawdź. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17...
Tak, 3-ci przekaźnik zasila sterownik. Zwykły przekażnik z parą styków o nr 30 i 87 naprzeciwko siebie.
Witam mam problem ze świecami żarowymi..nie podgrzewa mi...a wiem że odpowiada za to przekaźnik nr 109...czy mógł bym się dowiedzieć o lokalizacje tego przekaźnika ? ponieważ rozebrałem wszystkie przekaźniki i nie mam takiego z nr 109 Dodano po 3 A mam obejście na zawór n109 i mam ładowanie bezpośrednio z aku...lecz i tak nie ma mocy ,tyle co mogę go...
Należy się zainteresować sławnym przekaźnikiem nr 109.
Przekaźnik zasilający edc (nr 109)
Przekaźnik nr 109 przelutuj-lub wymień.
Wyjmij przekaźnik 109 z gniazda i zamiast niego podepnij diodę 12V w miejsce styków 30 i 85. Daj znać czy dioda zaświeci.
Przekaźnik nr 109 do wymiany- sprawdzenia.
Masz na schemacie w linku. Kabel biało-czarny wychodzi z ECU.
Wielkie dzięki!!! miałeś rację to był przekaźnik nr 109. Zamykam temat
Sprawdź / podmien przekaźnik nr 109.
Jak nie odpala a spiralka na liczniku nie mrugnie może być 109.
Jak nie mignie Ci nawet kontrolka świec żarowych po przekręceniu kluczyka w stacyjce to zabierz się za przekaźnik z numerem 109, rozbierz go i lutownicą popraw luty na jego płytce drukowanej a pilniczkiem lub papierem ściernym oczyść dokładnie jego nóżki, po tej kuracji sterownik silnika dostanie zasilanie, elektrozawór N109 pompy wtryskowej również...
Przekaźnik 109.
To jednak chyba jest akumulator. Kontrolka poduszki się włączyła i zrejestrowało błąd o zbyt niskim napięciu zasilania.
Najpierw wypadałoby napisać co to za konkretny model tego 1.9TDI. Ale jak Cordoba to zapewne VP czyli przekaźnik 109 podmień z innego bo najczęściej on jest winowajcą. Numer OE : 1J0906381A
Problem z głównym przekaźnikiem zasilającym. Jak dobrze pamiętam nr 109.
Awaria przekaźnika nr 109 to najbardziej prawdopodobne. Rozbierz go i znajdź zimny lut.
Trzeba wykonać diagnostyke.
U mnie był to uszkodzony przekaźnik nr 109
Przekaźnik z napisem "109" na obudowie. Najlepiej wymienić.
to immo nie ma petli, proponuję się zwrócic z problemem do fachowca.
Poszukaj przekaźnika 109
"przekaźnik 109".
zablokuj odbwód przekaźnika 109.
Diagnostyka była? Jakieś błędy? Przekaźnik 109 jest? Kontrolka świec żarowych zapala się na sekundę?
To zobacz wtedy jak żarówka się zapala czy jak włożysz wtyczkę do pompy czy słychać pompę.
I prawidłowo, wymień przekaźnik 109 i na 99% usterka będzie naprawiona.
Jeżeli kontrolka świec się nie pojawia choć na chwile to zobaczyłbym przekaźnik 109 który odpowiedzialny jest za elektrozawór pompy.
Słabo szukasz kolego, standardowo przekaźnik 109 do wymiany lub przelutowania.
Wpisz sobie "przekaźnik 109 vag" i szukaj....
109 to numer przekaźnika zasilania komputera.
Kolego wymień przekaźnik 109.
Najczęściej wystarczy przelutować nóżki przekaźnika.
saly, sprawdź czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapali się i zgaśnie po chwili kontrolka świecy żarowej, jeśli nie to po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon sprawdź czy na pompie wtryskowej dochodzi napięcie 12V do elektrozaworu N109 - jest to elektrozawór umieszczony na górze części pompy, z której wychodzą przewody wysokiego ciśnienia do...
Poszukaj przekaźnika oznaczonego 109 moze być rozlutowany w środku. A błąd 00777 to Czujnik położenia pedału przyspieszenia - G79 ale jak on pada to auto pracuje ale nie reaguje na pedał gazu sprawdz przekaźnik . A czy jak nie zapala to zwitka od świec żarowych zapali się na chwilkę?
Przekaźnik nr.109 sprawdź go czy jest w porządku.
Najprawdopodobniej nie podłączyłeś gdzieś masy, dlatego przekaźnik drga
Cześć. Nie wiem czy dobre wnioski wyciągam, ale ''jeśli'' przekaźnik nr 109 to J 317 na schemacie o którym piszesz i jest cały czas wyzwolony nawet po wyjęciu kluczyka (a jak twierdzi mechanik nie ma żadnych zwarć w wiązkach przewodów) to jest uszkodzony J 248 (Jednostka sterująca układu bezpośredniego wtrysku oleju napędowego, za panelem sterowania...
Przekaźnik 109, użyj wyszukiwarki z tym hasłem. Immo raczej ma ale wtedy gasł by już po 1s.
wyjmij przekaźnik nr 109, rozbierz jego plastikową obudowę i lutownicą popraw luty na jego płytce drukowanej bo lubią się one wygrzewać i wyglądają wtedy jak kulki a pod spodem zbiera się kalafonia i wtedy lut nie przewodzi prądu, mam nadzieję, że wiesz gdzie szukać tego przekaźnika nr 109. Dodano po 3 http://images25.fotosik.pl/207/2f73ded79...
Diagnostyka komputerowa była robiona ? Jeżeli brak błędów i parametry w normie, to może to być problem z przekaźnikiem 109
Jak kontrolka świecy nie mrugnie po włączeniu zapłonu to Przekaźnik 109
Rozbierz przekaźnik nr 109 i zlikwiduj zimne luty. To pewne. Pozdr.
Ja bym jednak sprawdził tą kostkę i złącza od niej tak jak kolega podpowiada i przekaźnik 109. Pozdrawiam.
Przekaźnik nr 109 nie będzie sterowany jeśli do ECU nie dochodzi plus po stacyjce - sprawdź to.
Sprawdź czy klapa gasząca się zamyka i drugi problem, przelutuj w środku przekaźnik 109
i wcale nie chodzi o przekaźnik od świec a czy ja w tym temacie komuś wciskałem ciemnotę, że przekaźnik nr 109 jest od świec ? - chyba nie ! przekaźnik 109 jest od zasilania napięciem zacisku "30"
Znajdź przekaźnik nr 109 (zapewne masz go w kolorze czarnym), rozbierz i przelutuj (zajdziesz tam zimny lut) i .... śmigaj!
Hmmm jest to silnik na pompie wtryskowej.Mam pytanie gdzie jest ten przekaźnik 109-wymontowałem deskę i nie mogę znaleźć tego przekaźnika są inne nr przekaźników-może być ze 109 ma inny odpowiednik?Z góry dziękuję.
A czy sprawdzone było czy niema błędów. Podejrzewam że może być to czujnik wału lub wałków rozrządu . Przekaźnik pompy a 109 , sprawdźic też warto
Mam problem przekaźniki na płytce od sterownika konfortu grzeją się bardzo mocno po włączeniu zapłonu. Dodatkowo grzeje się przekaźnik nr 109 w module bezpieczników. Może ktoś wie czy tak powinno być? Jeśli jest to sytuacja nieprawidłowa to jaka może być przyczyna?
Bezpieczniki pod maską? W okolicy akumulatora takie duże blaszane skręcane na śruby. Sprawdzałeś czy dochodzi napięcie do świec?
Chciałbym powrócić do tematu związanego z grzaniem się dwóch przekaźników, niestety, ale problem się powtórzył w takim stopniu, że silnik obecnie nie chce odpalić, kręci normalnie. Ten przekaźnik bez numeru okazuje się, że to przekaźnik 109, tak jak to pokazane jest na zdjęciu. Na obecną chwilę został kupiony nowy i zamontowany, mimo to silnik kręci,...
wszystko jasne. uszkodzony był plastikowy element przy pedale sprzęgła, a za nieodpalanie silnika był odpowiedzialny trafiony przekaźnik numer 109. Dziękuje wszystkim, temat uważam za zamknięty:)
Miałem identyczny przypadek w tygodniu.Skończyło się na wymianie sterownika.pozdr. Przekaźnik główny 109 obok sterownika pod akumulatorem.
Pisał o rozgrzanym silniku, więc kontrolka się nie zapali, ewentualnie tak jak pozostałe kontrolki - na sekundę , chyba że czujnik uszkodzony. Nie ma znaczenia czy silnik jest gorący, ciepły czy zimny, kontrolka musi się zapalić na moment co świadczy o samodiagnozie sterownika silnika, kolega nie pisał, że ma utrudniony rozruch na ciepłym silniku tylko...
Częstą przyczyną nie działania zaworu, jest zaśniedziały przewód zasilający. Jeżeli nie, to wyjmij przekaźnik nr 109, rozbierz plastikową obudowę i popraw luty na jego płytce drukowanej.
Takie przewody wystepuja pod 109 z pewnoscia czerony to masa glowna ;) niebieski z tego co pamietam minusik bialy to pentelka nic wiecej a zolto niebieski to plusik dodatkowy komputerka 109 ma tez przypadlosc zimnego lutu ;) wiekszosc ludzi pod zolto niebieski podlacza bezposrednio plusa i robi to na przelaczniku od taki pstryczek elektryczny ;)| Pozdrawiam
przekaźnik 109 ?
Teb błąd nie ma nic wspólnego z Twoim problemem z rozruchem Twojego silnika. O ile przyczyna wymienionego błędu może tkwić w braku komunikacji z modułem komfortu z przyczyn np. wilgoci o tyle problem z uruchomieniem silnika może wynikać z rozgrzaniem przekaźnika 219, który siedzi w plastikowej obudowie sterownika silnika a nie przekaźnika o nr 109 bo...
[url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... masz wszystko do Twojego samochodu.
Panowie, zwróćcie uwagę że te elementy mają zasilanie z jednego bezpiecznika - nr 34. Tyle że pod ten bezpiecznik podpięty jest też przepływomierz a o nim nie ma mowy w błędach. Kolejna rzecz jest taka że w błędach jest też problem z zasilaniem cewki przekaźnika świec żarowych. On jest zasilany bez bezpiecznika ale z tego samego zasilania co bezpiecznik...
Na próbę zmień przekaźnik o numerze 109. Zasila on sterownik silnika.
postanowiłem raz jeszcze odpalić ten samochód. Tym razem pojawiła się już ikona świec żarowych, która bardzo szybko znikła, a sam samochód odpalił się jak nigdy nic. więc Piotrze sprawa ma się tak, że jest to najzwyklejsza błahostka jaka napotyka bardzo często TDI - chwilowy brak przewodności prądowej przekaźnika 109, który jest odpowiedzialny za zasilanie...
gutek83, masz Golfa TDI z silnikiem 1Z więc nie mów, że nie masz przekaźnika nr 103 bo chyba go nie zauważyłeś, przekaźnik nr 109 nie jest od grzania świec ani żarowych ani podgrzewacza tylko od zasilania sterownika silnika i elektrozaworu N109 na pompie wtryskowej, bez tego przekaźnika byś nie uruchomił silnika - ile razy trzeba Ci to powtórzyć, wklejam...
Przekaźnik systemowy,do sprawdzenia lub wymiany.Chyba 109.
Witam! Czujnik temperatury zewnętrznej jest zależny od przekaźnika numer 109. Padł ostatnio i po wymianie wróciła praca czujnika temp. zewnętrznej. Przekaźnik miał zimny lut, być może komputer chodził w trybie awaryjnym? A jeżeli chodzi o błąd 65535 to naprawa wentylatorka dała pozytywne efekty. Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych. R.A.
Znajdź przekaźnik o numerze 109 i go przelutuj
Tak jak koledzy piszą najpierw przekaźnik 109 który jest na wysokości lewego kolana w środku auta Drugie to wiązka komputera bądź sam komputer jak był kiedyś rozbierany np do chip tuningu - on znajduje się na podszybiu pod wycieraczkami często zalewa się wodą jak puszczają uszczelnienia
Przekaźnik 109 do wymiany.
W module wypalony styk od przekaźnika grzałki.
Na pinie 18(piszę z pamięci) plus po zapłonie. https://mhhauto.com/Thread-Edc16u1-no-co... Tu masz pinout. I działa to tak, sterownik otrzymuje plus po zapłonie na pin 18, wystawia masę na jedną nogę przekaźnika 109 a ten załączając się zasila sterownik.
Problem rozwiązany! Szukaliśmy tym samym tropem, tzn. zaczynając od pompy paliwa, nie załączała się. Jak się okazało nie dostawała zasilania. Po podpięciu na krótko odzywała się, lecz samochód nadal nie odpalał. Po podpięciu do komputera program do diagnozy nie mógł się połączyć. Znalazłem na forum że za podobny problem bywa odpowiedzialny przekaźnik...
No i po raz trzeci piszę, że nie ma tam 109 tki ani innego w jej miejscu... LoL... czy to możliwe żeby ona była gdzie indziej? I gdzie? W sumie nie mam tego auta od nowości i ktoś mógł to przenieść... Tylko po co... Podaj rocznik auta może mieć inny numer niż 109
sprawdź przekaźniki o ile dobrze pamiętam 109 jest odpowiedzialny za zaworek gaszenia
Ja bym się z tym nie patyczkował. U mnie dawno już nie ma osłony nad pedałami. Czasami żona z auta korzysta a jak silnik nie odpala i nie zapala się kontrolka świec to pierwsze co robi to się schyla i wyjmuje tamtędy przekaźnik 109 i używa swojego pilniczka do paznokci by mu nóżki przeszlifować aby dalej kontynuować jazdę - przynajmniej tyle się nauczyła...
Szukaj czy tam czasem nie ma słynnego przekaźnika 109 który zasila ECU.
pomorze mi ktoś, rano musze jechać do pracy a strzelił mi przekaźnik w golfie III przekaźnik ma nr fabryczny 109 i jest odpowiedzialny za sterowanie silnikiem niewiem jak sie zabrać zato pomocy!!!!!!! jak to załączyć na krótko
pusci sie kabel z bezpiecznikiem z kostki do solenoida i po sprawie. Pamiętaj o jakimś wyłączniku - żeby akumulatora nie poniszczyć (rozładować) przez noc. Pytałem o sterownik silnika przy okazji, bo kiedyś jak auto było w polsce to próbowałem się połączyć vagiem i wtedy stwierdziłem że to tylko atrapa bo auto gołe a z sterownikiem się nie połączyłem....
Już nie ważne. Przeskoczył pasek rozrządu.
Problem będzie tkwił w przekaźniku 109 czyli K46 na Twoim schemacie : http://obrazki.elektroda.pl/3577742100_1... u Ciebie może być on na innej pozycji (ciut w lewo, nad przekaźnikiem 103 lub jeden rząd wyżej dokładnie nad pustym polem pomiędzy przekaźnikiem 103 a 100) ale wyjmij go, przeszlifuj mu nóżki i powinno wystarczyć. Możesz...
Kontrolka od świec po przekręceniu kluczyka zapala sie??? jak nie zaświeca sie to znaczy że brak zasilania ecu, przyczyna przekaźnik z nr 109. pozdro
Poszukaj przekaźnika o numerze 109 rozbierz go popraw luty stacyjka też nie wykluczona jak ktoś wcześniej pisał.
Na zawór dochodzi napięcie, ale tylko 3V Do niczego widzę nie dojdziemy. Diagnostyka co mówi - impulsy CKP są? Nie ma znaczenia bo nie ma zasilania ecu z przekaźnika 109
Na "suficie" komory silnikowej, mocno z tyłu - trzeba dobrze się schylić przy zaglądaniu.
Nie podałeś kodu silnika. A przekaźnik to -> google-> przekaźnik 109 - można to tanio wykluczyć.
przekaźnik 109
Wracam do tematu, dokopałem się do przekaźników wyjmując licznik, jednak nie znalazłem tam żadnego z numerem 109, znlazłem przekaźniki z numerami 149,168,153,135, gdzie mam szukać tego 109, może ktoś mi podpowie. Pozdrawiam
Kolego sprawdź same świece i tak jak kolega mówi przekaźnik podgrzewania wstępnego nr 109
Sprawdź przekaźnik systemowy Nr chyba 109.
Wymiana uszkodzonego przekaźnika 109 ( od świec żarowych)
Witam wszystkich. Przez ostatnie dwa dni zmagam się z takim problemem, że jeżeli po włączeniu zapłonu nie zapali mi się kontrolka świec żarowych, to nie ma szans na odpalenie samochodu. Raz na kilkanaście razy kontrolka świec żarowych przy włączeniu zapłonu zapala się normalnie, wtedy auto pali bez problemu. Dotychczas kontrolka nawet w upały zawsze...
Ja tam bym jeszcze sprawdził przekaźnik 109 bo diabli wiedzą skąd wzięto sygnał plusa po zapłonie ;)
Lelenciusz, w Twoim przypadku może być kilka wersji usterek, poczytaj te fotoporady i dopasuj sobie : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=7... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1... oraz wpisz w przeglądarkę google "przekaźnik 109" i zobacz posty na jego temat a po drugie na 100% masz uwalony czujnik G62 skoro tak długo podgrzewa...
1.9 TDI na pompie komputer nie ma błędów, nie ma nigdzie przekaźnika 109.
Sprawdź ten przekaźnik, może "skleiły" się styki. Rozbierz go i oceń, albo podmień na inny sprawny przekaźnik. Warto mieć zapasowe przekaźniki do swego auta i to wszystkie. Dysponując numerami przekaźników (np. 109, 103 itd.) można je nabyć tanio np. na "szrocie".
Przekaźnik 109.
przekaźnik przekaźnik półprzewodnikowy przekaźnik paliwo przekaźnik przekaźnik bistabilny przekaźnik
pasta bezołowiowa rowery giant toshiba reset hasła
mikrofalówka przestała grzać wzmacniacz janka
Radio nawigacyjne uruchamia YouTube zamiast logo Jak podłączyć selektor sygnału w Rotel RA-214?