(at)pasieczko Nie myl pojazdów. 306 nie miało BSM, a BSI (od 1999 roku) ograniczało się do centralnego zamka i immo. Skoro kolega pisze że ma BSM B3 - to przekaźnik pompy paliwa jest tam. Odnajdź bezpiecznik od pompy paliwa (chyba 15A) i zobacz czy na nim jest napięcie.
Zintegrtowany z BSM pod maską (skrzynka bezpieczników) tam jest przekaźnik pompy paliwa
A bezpiecznik nr 25 (10A) w komorze silnika w porządku, że szukasz przekaźnika?
Tam zaglądałeś?: http://obrazki.elektroda.pl/3136188600_1...
Sprawdź również przekaźnik pompy paliwa.
a co z immo ? czy tam czasem nie odcina pompy i wtryskiwaczy? i nie steruje przekaźnikiem pompy paliwa?
Witam Serdecznie , prosze o pomoc , gdzie znajduje się przekaźnik pompy paliwa w Peugeot 206 1.6 8v ??
pompa sama nie pracuje musi być podane napięcie a jeżeli nie ma napięcia bezpieczniki są dobre Dodano po 4 czy pompa jest zasilana przez przekaźnik https://allegro.pl/oferta/przekaznik-pom... Popatrz uwaznie na opis w/w przekaznika pompy paliwa. Cytuje " 106 silniki: 1.1, 1.4, 1.6 16V 206 silniki: 1.1, 1.4,...
w zbiorniku chyba nie ma, a ten przekaznik wygląda tak http://aukcjusz.pl/aukcja/przekaznik-pom...
Patrząc na schemat silnika w tym modelu (skrzynia automatyczna), to przekaźnik główny realizuje też funkcję przekaźnika pompy paliwa.
może pompka się kończy. Przekaznik na pewno nie pada z powodu nadmiernego pradu (zabezpieczenie bezpiecznikiem i ten powinien sie spalic pierwszy). Jezeli cos pada, to albo styki sie zuzywaja po kilku setkach tysiecy kilometrow, albo siada sterowanie. Tak, czy inaczej, wymiana starego na stary konczy sie tak, jak sie konczy. Piszczacy pasek i przekaznik...
w tym aucie najpierw masz przekażnik główny który złącza +12v na ecu wtryski i na przekażnik pompy paliwa najpierw sprawdz czy na pin37 ecu masz napięcie jak jest to zobacz czy na przekażniku pompy paliwa na cewkę przychodzi +12v bo druga strona cewki jest zwierana przez pin 3 ecu do masy. Dodano po 1 to jest opis do sys Motronic 1.3
Witam wszystkich Chcialbym zlokalizować przekaźnik pompy paliwa peugeot 307sw a dokładnie który to jest od pompy ponieważ zakupiłem pompe i do tego chcialbym dokupić przekaźnik sprzedający zapytał mi sie jaki numer przekaźnika. A ja nie wiem. Zlokalizowałem skrzynkę z przekaźnikami obok akumulatora i zauwazylem trzy kostki dobrze szukam?
Test wykonawczy pompy paliwa jakie daje efekty?
Przestancie pisac glupoty. 1.9D, to wtrysk mechaniczny. Nie ma tam zadnej pompy paliwa poza rozdzielaczowa pompa wtryskowa.
Bo tu nie chodzi o pompę w zbiorniku.
Ile kW ma twoje autko? Numeracja idzie odwrotnie w tym przekaźniku - tam gdzie jest więcej pinów jest od 1 - 8, a poniżej (gdzie jest mniej pinów) od 9 - 15
Powinienes miec napiecie akumulatora na 3, 8, 15 i, mierzone miernikiem, na 10. Po wlaczeniu zaplonu powinienes miec napiecie akumulatora na 3, 8, 15, 1 i 9 oraz, przez 3 sekundy, na 4(wtryski), 5 (cewki), 12 (pompa paliwa). 7 i 10 okolo 0V. Interesujace jest wiedziec, jak zachowuje sie napiecie na 1 i 3 przez te 3 sekundy gdy przekaznik "wariuje"....
Jeśli toś zmostkował zasilanie pompy paliwa, istnieje ryzyko, że podczas wypadku, mimo zgaśnięcia silnika, paliwo będzie cały czas pompowane. Są filmy na Youtube, w języku polskim i nie tylko z wymiany tego przekaźnika. Oglądnij, zadecyduj, czy dasz radę. Wcześniej zobacz, co masz nawywijane w BSM.
http://allegro.xxxxxxxxxxxx Przekaźnik pompy paliwa peugeot 206 307 406 806 http://obrazki.elektroda.pl/9836414200_1... Reg. 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.
Sprawdź przekaźnik od pompy paliwa
Ale po co? Przekaźnik pompy paliwa jest w tym aucie. Poza tym w zbiorniku masz zespół pompy z pływakiem.
ktory przekaznik pompy paliwa? WC czy nieskie cisnienie w baku?
Przekaźnik pompy paliwa to Cartier 03 723.
Zobacz bezpieczniki pod maską, za komputerem jest przekaźnik podwójny i on też odpowiada za pompę paliwa w baku.
Sprawdziłeś czujnik uderzeniowy? - to pierwsza rzecz. Druga rzecz to do sprawdzenia przekaźnik podwójny, on zasila pompę paliwa. Jeżeli każde z powyższych zostało sprawdzone i jest sprawne to zostaje patrzeć instalację. PS. Jeżeli immo blokuje nie ma wysterowania przekaźnik podwójny na pompę paliwa.
Słynny przekaźnik w BSI był od klimatyzacji, nie od pompy paliwa, ale nic nie przesądza, że w BSM będzie też uwalony; te przekaźniki 51ND12 to jedna wielka lipa.
To może zmierz czy prąd dochodzi (raczej tak bo rozrusznik) i wychodzi ze stacyjki? Sprawdziłem już bezpieczniki i przekaźnik że bezpieczniki mają ciągłość, czy mierzyłeś że przed i za jest zasilanie, najlepiej żarówką? To samo z przekaźnikiem, sprawdź czy styk ma zasilanie i sprawdź którego sygnału brakuje na cewce.
Trzeba by sprawdzić przekaźnik jeżeli wystepuje?
Problemem okazało się zwarcie na przekaźniku pompy paliwa. Po wymianie przekaźnika problem się już nie pojawił.
to trzy przyczyny -wybita wstrząsówka, w komorze silnika, po lewej, niepodal przegrody czołowej -uszkodzony przekaźnik piętnastostykowy, (wylutowany, zgnity) -nie ma zasilania na przekaxnik
Za mało danych o aucie by więcej napisać. Jaki masz sterownik (Bosch, czy inny model)? Wyłącznik bezwładnościowy sprawdzałeś (jeśli jest)? Przekaźnik, bezpiecznik pompy paliwa sprawdzony?
Najelpij zacząć od podstaw można zacząć od punktow masowych, wyczyścić dać smar poprawiający styk, dołożyć masę dodatkowa na silnik, możliwe że przekaźnik pompy paliwa zaczyna szwankować
Jak przekaźnik "tyka", to znaczy, że komputer nim steruje. Trzeba sprawdzić, i to zarówką, a nie miernikiem napięcie od przekaźnika, aż do pompy paliwa w zbiorniku
przekaznik pompy paliwa - obwód malfunction (moj translator się zaciąl) :) To który to jest przekaźnik pompy? :|
Pompa na krótko działa. Prąd dochodzi do pompy zmierzyłem prąd na pinach kostki coś koło 11 było. Bezpiecznik też ma prąd. Rozkładam ręce nie mam pojęcia co może być nie tak jak może dochodzić prąd do pompy a nie słychać jak się załącza i nie leci paliwo jedyne co nie wiem czy tak powinno być to przekaźnik pompy paliwa po przełączeniu na zapłon cyknie...
Zasilanie pompy nie ma wpływu na zużycie paliwa, ale popraw to zanim spalisz sobie auto, bo obwód świateł masz teraz mocno przeciążony. Przekaźnik pompy to ten duży, 15-to pinowy, za akumulatorem.
Brak iskry, brak napięcia w układzie zapłonu , brak sterowania pompy paliwa. Stacyjka O.K. Czy stacyjka w tym aucie bezpośrednio zasila układ zapłonu czy robi to przez przekaźnik lub moduł? Gdzie się znajduje przekaźnik do pompy paliwa? Bardzo proszę o pomoc.
7 pin to wyjście na przekaźnik zespolony pompa paliwa reszta OK
Jak masz dostęp do komputera, sprawdź, czy widzi obroty wału podczas kręcenia rozrusznika, a jak masz coś więcej niż prosty czytnik OBDII, zobacz na zasterowanie przekaźnika systemowego i przekaźnika pompy paliwa. Możesz też zrobić test elementów wykonawczych i sprawdzić pompę.
Jak miałem podłączoną pompę na krotko to nie próbowałem odpalać samochodu. Teraz wiem że to i tak by nic nie pomogło bo właśnie milem chwile i sprawdziłem czy jest iskra i jej tez nie ma. Może cewka się spaliła? Czy to możliwe żeby uszkodzona cewka była powodem tego ze pompa nie daje dalej paliwa ? Czy one są połączone na jakimś obwodem ? Znalazłem...
Tutaj trzeba koniecznie podłączyć pod komputer diagnostyczny albo wystarczy ELM 327 i smartfon, odczytać kody błędów. Prawdopodobna usterka to uszkodzony czujnik położenia wału, wtedy sterownik silnika nie podaje paliwa, dlatego nie słychać przekaźnika bo pompa się nie załącza.
Kolego zakładajac ze masz Boscha jednopunkt ,to podwójny przekaznik masz umocowany pod "puszką-obudową" jednostki sterujacej. Dokładnie w lini pionowej patrzac z góry na kompa..Aby sprawdzić zasilanie pompy paliwa ,nalezy zmostkować ze sobą (za pomocą przewodu z przełacznikiem tzw. przyciskiem) styki 1 i 11 wtyku przekaznika podwójnego. Pozdrawiam .
Dzięki właśnie wczoraj skapnąłem się, że pompa dopiero na rozruszniku. Chciałem spytać czy zapłon jest na tym samym przekaźniku, bo według schematu tak.
W BSI nie ma zasilania pompy paliwa tylko w podwójnym przekaźniku lub w BSM w komorze silnika.
Naprawa sterowania przekaźnika dwufunkcyjnego przez komputer (okresowo zanikający / słaby sygnał).
Wymieniony przekaźnik pompy na nowy i nie odpala, na starym na krótko podaje paliwo, lecz nie odpala, nie jestem pewien, ale prawdopodobnie nie podaje paliwa na listwę wtrysku.
Przekaznik masz pod maską koło sterownika silnika
za pompę są odpowiedzialne dwa bezp F 25 i F 26 natomiast nie mogę znajśc żadnego przekaźnika więcej nie pomoge przykro mi
Samo się odpowietrzy jeśli pompa sprawna. Ciśnienie na listwie zobacz. Ja bym obstawiał uszkodzenie przekaźnika głównego.
Witam mam mały problem i licze na waszą pomoc więc to autko to peugeot 406 1.8 16v i nie podaje mi paliwa na wtryski podejrzewam ze coś z pompą ale zalało mi przekaźniki i jeden mi przypaliło jest troszkę przy topiony poradźcie coś. Czy te przekaźniki mogą bycz od pompy albo od wtrysków?
Witam, diagnostyka komputerowa w tym przypadku będzie najtańszą opcją. Oczywiście możesz wymienić przekaźnik pompy, który mógł się skleić, ale wątpię, by od tego zapalił się check engine.
Nie wiem o jakim przekaźniku mówisz i jak to sprawdzić?
Bezpiecznik jest. Jeżeli nie ma napięcia, to podłączenie nowej pompy na pewno nie spowoduje ze się pojawi.... http://obrazki.elektroda.pl/3514685900_1... 4315 - pompa paliwa BH12 - skrzynka bezpieczników pod maską (małe bezpieczniki) 1203 - wyłącznik bezwładnościowy 1304 - przekaźnik podwójny CA00 - stacyjka BMF1 - skrzynka bezpieczników...
Najczęściej przyczyną jest zbyt mało paliwa. Jeśli jednak jest to partner ll i jest tylko jeden przewód paliwowy z baku pod maskę tak może się dziać. Najlepiej zamontować przekaźnik odcinający zasilania pompy paliwa gdy auto jeździ na LPG.
Może styki przekaźnika pompy się "skleiły"?
ECU wystawia masę na przekaźnik. Zasilanie przekaźnika jest stałe i w instalacji należy szukać problemu. Za przekaźnikiem może być jeszcze wyłącznik bezwładnościowy do pompy paliwa.
Pompę paliwa czyści się. Nie czyści się... Wymienia. Zrób przekaźnik po zapłonie który będzie uruchamiać pompę i po sprawie.
Przekaźnik w Bsm/Psf
witam ten temat nieaktualny okazało się że diagnostyk z komputerem był niepoważny. zakładam nowy temat z aktualizacją problemu. dzięki wszystkim za pomoc
Wyłącznik bezwładnościowy? Przekaźnik podwójny on odpowiada za pompę paliwa w zbiorniku. Jak immo nie puszcza to i pompka nie będzie działać.
Witam! ja mam na tapecie 206 z Magneti Marelli IAW 48P2.76. Też kompletny zgon auta. Brak sterowania pompą paliwa,zasilanie cewki i czegokolwiek .Tylko rozrusznik kręci. Gdzie powinny być plusy i masy po zapłonie? Jutro spróbuje sie dokopać do tego przekaźnika w bsm.
Tak, to jest normalne, w 6 minut nie rozładuje akumulatora. Zapnij LEDa pod sterowanie przekaźnika, będziesz miał kontrolę wzrokową, czy zawsze się rozłącza.
Gdzieś nie przykręciłeś masy z wiązki sterownika do zespołu napędowego
No to w tym Peugeocie czujnika uderzeniowego nie ma. Pompa paliwa pracuje? Możliwe, że uszkodził się przekaźnik w module BSM. Sygnały na cewkę przychodzą przy kręceniu rozrusznikiem?
Bezpiecznik i przekaźnik pompy paliwa znajdują się w komorze silnika w skrzynce obok akumulatora. http://obrazki.elektroda.pl/8292381400_1... http://obrazki.elektroda.pl/4145470400_1... Po przekręceniu stacyjki pompa powinna włączyć się na kilka sekund.
1. Przekaźnik pompy paliwa, cewki, itp. 2. Zawór oparów benzyny.
Witam, 406 Peugeot 3.0 V6 99 r. Xfz potrzebuję informacji. Na lewej podłużnicy są dwie złączki instalacji elektrycznej: szara i brązowa. W której i jaki przewód idzie do przekaźnika pompy paliwa? https://obrazki.elektroda.pl/5148075200_...
A słyszysz pompę paliwa ? Ten przekaźnik wraz z cewkami i ją załącza.
w sumie racja może w benzynie nie być co najwyżej w pompie jeśli nie to to sprawdził bym jeszcze przekaźnik zasilający pompkę prawdopodobnie znajduje się w komorze silnika
Pin 4, 5, 6 i 13 są połączone i na nich powinno się pojawiać 12V po zapłonie. Pin 8 i 15 na nich ma być na stałe 12V. Na pinie 14 ma być 12V po zapłonie, a na pinie 7 ma się pojawiać masa z komputera (pin 14 i 7 sterowanie przekaźnika). Pin 13 odpowiada za zasilanie pompy paliwa. To jest wszystko o przekaźniku podwójnym.
Pewnie jakiś kabelek przerwany w wiązce komory silnika. Też sprawdzaliśmy - ale pompa pal i brak zapłonu? W tych modelach daje popalić łącze koło przedniego lewego nadkola - wiem - było zawalone na maxa. Oczyszczenie - sprawdzenie - nic! Ale co ciekawe - poruszenie w "mocniejszy" sposób powoduje przełączanie przekaźnika 15-stykowego, ale i tak nie...
Przekaźnik pompy paliwa odpowiada wspólnie za jej pracę i pracę układu zapłonowego.
jak z tą pompą paliwa Jeżeli równocześnie z pompą paliwa odetniesz zapłon , to żadnych błędów nie będzie. Drugi obwód KD2006 bez najmniejszego problemu wytrzymuje obciążenie cewką przekaźnika. dwie opcje rozłączania Dla swojego bezpieczeństwa, użyj blokady typu NC czyli w spoczynku zwarte 30 i 87a Jeżeli blokada ulegnie uszkodzeniu na autostradzie,...
Jest możliwość rozebrania BSM? Łatwo nie jest. Ale nie sądzę żeby w ogóle w nim był problem, prędzej przełącznik, jedyne co w w tych BSM pada to przekaźnik pompy paliwa w benzyniakach. Najlepiej testerem diagnostycznym patrzeć jaki widzi stany na przełącznikach.
Podłaczę sie o tematu. Gdzie ci "uciekło" zasilanie ? Mam dokładnie takiego samego bez zasilania raczej. Objawy: Brak komunikacji planetą - nie działa pompa paliwa, nie słychać przekaźników żadnych po przekręceniu kluczyka.
Witam, może być uszkodzony przekaźnik pompy, warto by sprawdzić czy cewka przekaźnika jest zasilana, oraz przewody idące do pompy lub może zadziałał wstrząsowy wyłącznik bezpieczeństwa. Pozdrawiam
Witam wiele na to wskazuje że to jednak ten przekaźnik
Zmieniłem podwójny przekaźnik i sterownik silnika i nadal jest to samo czyli nie ma sterowania masy wychodzącej na przekaźnik. Przejście na przewodzie między sterownikiem a przekaźnikiem podwójnym jest. Nie wiem co dalej.Za wszelką pomoc dziękuję.
Jak włączysz zapłon i pykną przekaźniki w komorze silnika to po 15s słychać jakby jeden się wyłączył??.
Witam! Immobilizer blokuje! Najlepiej nie odpalaj więcej! Tylko do warsztatu gdzie zmienią kody Immo! I sprawdzą błędy :idea: -P1435 -problem z komunikacją CAN z pompą. -P1445 -problem z filtrem cząstek stałych. -P1351 -Problem z układ przekaźnika podgrzewania. -P2562 -problem z ciśnieniem doładowania. -P0238 -problem z turbiną. -P0087 -problem z regulacją...
Sprawdź w komorze silnika dwuprzekaźnik czy nie jest załączony non-stop . Nawisem piszą sam walczę z xsarą(mój post) Temat prawie rozwiązałem sam. Zaraz może ktoś obiedzie mnie za głupie podpowiedzi . Przewody zasilania szczególnie w okolicy silnika posprawdzaj czy są nie zaśniedziałe. Dodano po 3 Sprawdziłbym napięcie ładowania na klemach przekaźnik...
W tej sytuacji więcej nie pomogę, nie mam jak. Nie mamy podstawowych narzędzi aby dokonać diagnostyki. Gdyby kolega od lawety miał multimetr albo chociaż próbnik samochodowy... Uszkodzenie przekaźnika BSM łatwo poznać po braku napięcia na bezpieczniku pompy (obydwa styki bezpiecznika) - ale trzeba mieć CZYM to sprawdzić. Brak podawania paliwa można...
Tu kolego przekaźnika nie masz pompy. To, jeśli się nie mylę, zrobione jest na półprzewodniku.
Sterowanie przekaznika jest na pinie 17 w jednostce sterującej zaraz poszukam gdzie masz ten przekaznik Dodano po 39 silnik ma 55 kw Dodano po 16 Pod maską powinieneś mieć podwójny duży przekaznik i według auto daty tam jest główny przekaznik i przekaznik pompy paliwa
1997 rocznik, to jeszcze bez BSI i BSM. Poszukaj wyłącznika uderzeniowego na kielichu amortyzatora pod maską - najczęściej czerwony lub czarny przycisk. Przekaźnik podwójny w okolicach komputera, on podaje napięcie na ten właśnie wyłącznik, a potem do pompy paliwa. A bezpiecznik to pod maską masz, i któryś z nich. Nie zaszkodzi jak po kolei będziesz...
Tak został sprawdzony jest z prawej strony pod nogami pasazera Dodano po 3 Najbardziej interesuje mnie przez jaki przekaźnik,bezpiecznik płynie prąd do pompy paliwa interesuje mnie biegun dodatni masa jest także masę wykluczam skrzynka bezpiecznikow jest pod lampa bezpiecznik f21 sprawny
Witam, pod komputerem silnika jest podwójny przekaźnik.Steruje pompą paliwa,zasilaniem na cewkę i wtryskiwacz .Ostatnio miałem przypadek że przekaźnik się częściowo wypiął z gniazda.
Tak jak w każdym peugeocie po zapłonie na ok. 3 sekundy powinna uruchomić pompa paliwa w zbiorniku. Pompa jest zasilana przekaźnikiem podwójnym, który najczęściej jest za komputerem. Po drodze masz jeszcze wstrząsówkę. Komputer steruje tym przekaźnikiem. Z tego co pamiętam komputer podaję masę na przekaźnik.
Zasilanie na pompę paliwa i cewkę idzie z przekaźnika podwójnego - z tego samego wyjścia. Który rok pojazdu?
Wysłany: 16 Cze 2007 10:32 Temat postu: Re: Peugot 406 2.0,16V Silnik gaśnie peugeot 406 2,0 16v gaz 1998 przekaźnik był podmieniany również czujnik wału ,cewka zapłonowa jak i pompa paliwa
Dla układu wtrysku paliwa nie stosuje się zaworu do odcięcia paliwa. Stosuje się emulator do zatrzymania pracy wtryskiwacza. Dla tego modelu można zastosować przekaźniki, ale to jest mało opłacalne (potrzebne 3 sztuki) 1czek, 2 kasowanie pamięci, 3 wtryskiwacz. Emulatorem odcinasz przewód pin 3 i po sprawie. Pamiętaj żeby mieć zawsze stan paliwa w zbiorniku,...
Odcięcie klawiatury jako sposób na zdjęcie immo? Gratulacje tym wieś tumanom. Odpięcie klawiatury przy odpalonym silniku, dawało efekt tylko do wyciągnięcia akumulatora. Po podpięciu akumulatora, znów trzeba było wpisywać kod. Jak nie ma napięcia na cewce i na pompie paliwa (ten sam obwód z przekaźnika podwójnego), więc prawdopodobnie świadczy o problemie...
2 przekaznik pod komputerem uszkodzony sprawdz zasilania
Świece grzeją dopiero od poniżej 5 C i przy obecnych temperaturach nie są potrzebne do odpalenia. Jak nie odpala to najczęściej brak paliwa (test plakiem tylko nie męcz go pracą na sprayu bo nie zdrowe dla silnika) . Z najprostszych to filtr paliwa. Przy jego przytkaniu pompa HP nie jest wstanie wytworzyć ciśnienia powyżej 300-350 bar potrzebnego do...
Dla tych co szukają i trafią na ten wątek: Winny jest BSM (moduł z bezpiecznikami pod maską) a właściwie "niewymienialny" (wlutowany na stałę) przekaźnik w tym module. Styki się wypalają. Tymczasowe rozwiązanie to połączenie bezpiecznika pompy paliwa z innym bezpiecznikiem który jest załączany "po kluczyku" w tym samym module.
Przekaźnik ma sterowanie, klika ? Jak ręcznie go zewrzesz pompa chodzi i auto odpala ? Diagnostyka była robiona ?
Nie jestem pewien ale pompa paliwa jest zasilana przez przekaźnik który podaje napięcie gdy otrzyma impuls ze sterownika silnika. Do przekaźnika dochodzi pewnie plus z akumulatora czyli cały czas gdyby zastąpić go napięciem ze stacyjki (po zapłonie ) rozwiązałoby to problem . Pytanie jest tylko dlaczego sterownik silnika wysyła napięcie na przekaźnik....
Ale wy tu o benzynie czy dieslu....bo się pogubiłem.... Do autora...jak pompa ci się nie załącza.... W silnikach z wtryskiem wielopunktowym, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych, działanie jest podobne. Na końcu mostka wtryskiwaczy jest czujnik ciśnienia, jeśli to nie powiedzie się, może dać błędny odczyt i wyłączyć pompę. Jeśli chodzi o bezpośrednie...
A czy przypadkiem twój alarm nie ma zamontowanego odcięcia pompy paliwowej? Sprawdź czy alarm nie ma zasilania wprost z klemy akumulatora, jak tak to odłącz i zobacz czy alarm działa ;) Jak się okaże że to było zasilanie od niego, to teraz trzymaj kciuki aby przekaźnik odcinający pompę podłączony był z nią stykami NC ;)
przekaźnik pompy paliwa pompy paliwa peugeot przekaźnik pompy peugeot
telefon impuls elektryczny bosch zmywarka instrukcja reguły projektowe
silicon autoalarm szlifierka kątowa włącznik
Schemat elektroniczny wzmacniacza Audiocenter VA601 - gdzie szukać? Tranzystor Q101 w zasilaczu LG 32LN536B - identyfikacja