w tych puszkach wszystkie kostki sa idiotoodporne wiec wyciagaj je smiało potem wszystkie pasuja tylko w swoje miejsca ps jak masz problem z kostkami to co bedzie pozniej ,i dobra rada jak sie nie znasz nie kąbinuj !!
Dawno przy tym grzebałem ale coś pamiętam. + : Wiadomo kabel na aku. OB : To będzie kabel który powinien iść na bezpiecznik. Z tego kabla zasilany jest klakson, światła stopu i chyba silniczek wycieraczki w wersji z kabiną. Jak wyciągnie się kluczyk to nie będzie tam prądu. C : To kabel który powinien iść na opornik dodatkowy- ten nad rozdzielaczem...
Stacyjka załącza rozrusznik. Prąd nie przekracza 30A. Właściwy stycznik, potocznie nazywany automatem, masz wbudowany w rozrusznik. Dobrej jakości przekaźnik samochodowy załatwi sprawę.
Nie czytasz co się do ciebie pisze. Napisałem ci że to przekaźnik drugi od lewej dolny rząd tak? Nie trudno się domyślić że to nr. 18. Jak on jest załączony to ma być prąd na bezpieczniku F68 . A załącza go stacyjka. Także albo przekaźnik,stacyjka,przewody. Szukaj.
Tak, jest, w skrzynce koło akumulatora
Sprawdź bezpiecznik rozrusznika. Powinien być na klenie + akumulatora
Zależy jaką masz stacyjkę, co przedstawiają piktogramy przy stacyjce i co mówi instrukcja obsługi. W niektórych stacyjkach podgrzewanie wstępne uruchamia się poprzez wciśnięcie kluczyka do stacyjki (John Deere). W niektórych stacyjkach Cobo podgrzewanie wstępne i uruchomienie silnika odbywa się poprzez przekręcenie kluczyka w przeciwnym kierunku (w...
Przerzuć eeprom i testuj auto, czy błędy były odczytywane po tej usterce ? Masy na budzie i silniku sprawdzone ? Bezpieczniki posprawdzane ? Przekaźniki ? Stacyjka ?
Można równolegle do styku stacyjki włączyć kondensator szeregowo połączony z cewkę przekaźnika. Po wyłączeniu stacyjki przekaźnik złapie na czas ładowania kondensatora. Myślę, że 2200uF/35V + przekaźnik 12 lub 24V. (Jak napięcie instalacji samochodu).
Z tego co pamiętam to jest tam przekaźnik ale skoro wymiana stacyjki nie rozwiązała problemu to trzeba sprawdzić sterowanie tego przekaźnika.
1. wykorzystaj tylko (-), a (+) należy obciąć; 2. dobrze kombinujesz; 3. tak jak piszesz, a biały do tego grubego na którym pojawia się zasilanie po stacyjce; 4. muszę coś więcej na ten temat zobaczyć - może schemat
bardziej kostka przekaźnik który słyszysz to przekaźnik odciążeniowy stacyjki - podczas kręcenia wyłącza nawiew, światła, wycieraczki itp
Proszę o pomoc.... Mam Toyotę Yaris 2017 r. Autko nie odpala.... Na krótko zapali bez problemu. Przekaźnik sprawdzony, akumulator ok, stacyjka ok , bezpieczniki są ok. Gdzie może być przyczyna?? (at)ElektrodaBot Komputer pokazuje brak prądu.... I wyszło że przekaźnik nie dostaje prądu na cewkę. Może gdzieś na kablach coś....
Kostki sprawdzone ale stacyjka może być zła albo przekaźniki Kostka stacyjki ma w tej cytrynie tyle do gadania co nic. Rozrusznikiem steruje bsm, prawdopodobnie utopiony
4 stałe zasilanie, 9 zasilanie z przekaźnika po stacyjce...>> 5,6, 25 masa
Ze stacyjki na przekaźnik do którego podpięty stały plus z akumulatora i dalej na oświetlenie. Stacyjka będzie jako dodatkowy "włącznik" który poprzez przekaźnik przekaże prąd bezpośrednio z akumulatora.
Jak zasilasz ze stacyjki to dajesz + przez styki com-no przekaźnika cewka podpięta po stacyjce, jak napięcie spadnie przekaźnik puści i przez styki com-nc załaczy dodatkowy akumulator prostszego nie znajdziesz rozwiązania.
Nie ma przekaźnika. Idzie bezpośrednio ze stacyjki na elektromagnes rozrusznika (kolor czerwono-czarny przy stacyjce).
Poszukuje schematu układu świec żarowych - przekaźnik - stacyjka do Kadett 1.6 diesel
Nie rozłączający przekaźnik, uszkodzona stacyjka, dodatkowe zabezpieczenia założone przez poprzedniego właściciela. Możliwości jest dużo. Bądź w ostateczności uszkodzony sterownik.
Czujnik wału,przekaźnik silnika,kostka stacyjki. Takie podejrzenia.
Przekaźnik stacyjki Czy w Xsarze Picasso z 2004, czyli po lifcie, jest konieczny montaż przekaźnika zabezpieczającego stacyjkę Niektórzy piszą że wada ta została usunięta w poliftowych. Jednak trudno doszukać się w pełni wiarygodnych danych Jeżeli jednak jest to może ma ktoś opis działań
Do sprawdzenia stacyjka przekaźnik, dochodzi napięcie do elektromagnesu na rozruszniku? Masa ok?
Miałem kiedyś forda escorta i też mi się tak działo aż akumulator się rozładował a winny był uszkodzony przekaźnik od stacyjki.
Witam . Myślę że można to wykonać na przekaźniku lub dwóch przekaźnikach i czujniku ciśnienia oleju .Dwa przekaźniki wówczas gdy stacyjka w położeniu (0)nie podaje napięcia .Gdy na pinie stacyjki(to należy sprawdzić)w pozycji (0)jest napięcie ,a w pozycji (1) zapłon ,napięcie zanika na pinie stacyjki.Są takie rozwiązania(ciężarówka) i takie gaszenie...
Czerwono/biały to + w kolejnej pozycji stacyjki
Do rozrusznika w zależności od mocy to prąd do 300A, na kabelku nie radzę tego robić. Jak masz miernik sprawdź cewkę przekaźnika czy zamyka obwód, cewka będzie połączona ze stacyjką, styki przekaźnika (stycznika) są połączone między akumulatorem (gruby przewód) a rozrusznikiem. Prąd nie dochodzi do rozrusznika, pierwszy element to stycznik.
Problem w przełączniku zespolonym,smar którym są zakonserwowane styki (te po ktróych goni kotwiczka) zanieczyścił sie i przewodzi. Zmyć smar i nałożyć nowy.
Do sprawdzenia linia x od stacyjki po przekaźnik. Konkretnie to do wymiany kostka stacyjki.
Wygląda na brak plusa po stacyjce.
Plus na cewkę (przekaźnika) jest po stacyjce, a minus z ECU (sterujący)
Czerwony level prąd stały, na czarnym pojawia się po przekręceniu kluczyka. Że co proszę? Sprawdziłeś ten bezpiecznik choćby za pomocą omomierza?
Elementy które wymieniłeś są zasilane z przekaźnika styku X. Do sprawdzenia ten przekaźnik bądź kostka stacyjki która nim steruję. Przekaźnik nr 100 w gnieździe nr 2 nad nogami kierowcy. Zobacz czy na jednej z grubych nóg jest zasilanie i czy te nogi zwierają po włączeniu zapłonu - można też włożyć zworke zamiast przekaźnika.
Napisz jaki masz traktor i co masz zamiast stacyjki.
Sprawdziłem nic nie znalazłem wszystko ok Dodano po 6 Jak wyciągałem szynę z przekaźnikami się wyjaśniło . Ktoś zainstalował sty złodzieja samorube . Rozłączał przekaźnik stacyjki . Poprzedni właściciel nie wiedział że takie coś w ogóle w tym aucie było założone . Ale wszystko ok. Dzięki za pomoc i wskazówki .
na nóżkę 86 przekaźnika idzie plus po stacyjce masa podawana na przekaźnik z ECU pin 6 lub 12 w zależności od tego jaki silnik sprawdź masę na ECU
Może to zbieg okoliczności, ale w latach 90-tych miałem Nissana i podobny problem, wymiana stacyjki rozwiązała problem, niestety nie pamiętam już szczegółów. Ale poza przekaźnikami to stacyjka wydaje się jednym z pierwszych łatwych do sprawdzenia ogniw w łańcuchu możliwości.
Masz stały plus na przekaźniku i plus po stacyjce?
Sprawdzić okablowanie i przekaźnik systemowy, pewnie rozlutowany. Sterowany masą z ECU (pin 33) na pin 4 tego przekaźnika. Ewentualnie kostka stacyjki. Sam ECU zapewne w 100% sprawny.
O kuzwa tera patrze że to diesel.😁 To trzeba szukać schematu ale gdzieś po stacyjce po przekaźniku czy np. gdzieś zawór na pompie .
Zrób to co doradził kolega Manfred von Richthofen. Na 99% upalona kostka pod stacyjką. Wymiana kostki i montaz dodatkowego przekaźnika odciążającego styki stacyjki. Sprawdź tez filtr kabinowy czy nie jest zapchany (przytkany powoduje wzrost prądy dmuchawy).
kostka stacyjki albo przekaźnik zasilający ECU
Masz lampy LED, więc za dużego obciążenia nie zrobisz. Pytanie do Ciebie jak one mają działać i kiedy chcesz je włączyć. Osobiście dałbym przekaźnik, włącznik i zrobil te oświetlenie kiedy przekręcisz kluczyk w stacyjce - do tego potrzeby jest przekaźnik. Włącznik abyś mógł załączyć, odpowiedni przewód, bezpiecznik i wszystko działa. Chciałbym załączać...
Może być włącznik świateł podziel urządzenia na grupy i podłącz przez 2-3 przekaźniki nawet oddzielny do każdego urządzenia z panelem koło konsoli centralnej przełącznikami którego mógł byś włączać lub wyłączać pojedynczo poszczególne urządzenia. Jeśli zastosował byś wyłączniki 3 pozycyjne mógłbyś też zadecydować o czasowym działaniu urządzenia działającego...
Na schemacie masz połączone na stałe do + cewkę przekaźnika, a drugi koniec jest przyłączany do masy. Stacyjka działa odwrotnie - podaje plus, dlatego należy jeden koniec cewki przekaźnika przyłączyć do masy, a drugi do stacyjki w miejsce, gdzie jest podawane napięcie po przekręceniu kluczyka. Styki przekaźnika pozostają bez zmian - jeden koniec przez...
Nie pytam o sklejanie przekaźnika, bo by szyby działały bez zapłonu, tylko czy jego pin 86 nie jest cały czas pod prądem, bo mi tu najbardziej pasuje walnięty przekaźnik. Stacyjka zasila cewkę przekaźnika (+86, stały - 85), po jej wyłączeniu nie powinno być zasilania cewki. A jest, bo wraz ze "zniknięciem" przekaźnika, znika też upływ prądu. Jak widać...
Szukaj bezpiecznika, a następnie przekaźnika po stacyjce.
Bez pomiarów ciężko stwierdzić, ale stawiam na stacyjkę. Uszkodzone przekaźniki raczej się tak nie zachowują.
Z tego co piszesz to najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie kostki stacyjki, lub przekaźnika zapłonu.
Kostka stacyjki lub przekaźnik nr 109 do przelutowania .
Żadnych zapisanych błędów. Stacyjka działa, napięcie które powinno wysterować przekaźnik nie trafia pod maskę. Łącząc przewodem od stacyjki do styku przekaźnika wszystko działa. Stąd post bo nie widzę przebiegu połączenia bez rozbierania całej deski.
A sprawdź czy na bezpieczniku f52 masz zasilanie 24v on odpowiada za puszczenie sterowania na 1 stopniu stacyjki na przekaźnik.
Kostki stacyjki, lub przekaźników. Sterownik silnika nie dostaje zasilania 15. W Golfie 6 to kostka stacyjki już chyba taka fikuśna niskoprądowa i mniej awaryjna. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...
A który to będzie przekażnik. Kabel podpięty. Dodano po 32 Ma może ktoś rozpiskę przekażników
Witam. 85 minus akumulatora, 86 plus po stacyjce, 30 i 87 przerywasz plus w obwodzie zapalniczki.
Stałe zasilanie na gniazdo EBS naczepy pobrane jest z klemy 30 rozrusznika poprzez F355 złącze 91 tablicy i bezpiecznik F160.W połączeniu tym nie bierze udział żaden przekaźnik. Przepraszam nie doczytałem po stacyjce zasilanie z przekaźnika K171.
To benzyna? W dieslu ECU podaje plus na przekaźnik rozrusznika.
Przekaźnikiem. Cewke podłączasz do stacyjki a styki między jeden kabel zasilający a akumulator.
(at)rexman Hasło: Przekaźnik. Zasilanie po stacyjce na cewkę, styki robocze załączają stałe zasilanie na gniazdo. Lodówek i zasilaczy do laptopów nie podłącza się przez rozgałęziacze.
Witam. W czasie postoju, może Cię coś rozproszyć i zapomnisz o przełączeniu zasilania, a wtedy lodówka się rozmrozi. Czy nie lepiej by było gdyby przełączanie następowało automatycznie? Zamiast przełącznika, użyć przekaźnik, który będzie zasilany "po stacyjce". Jak uruchomisz samochód, to przekaźnik załączy zasilanie z akumulatora samochodowego. Gdy...
pomarańczowy wiązka stacyjki
Gratulować, gratulować!!! Ma działać na zwarcie?? Przecież to nie zgrzewarka... Zwiera się styki prostopadłe do siebie czyli 3 i 5.
Miałeś sprawdzić czy na czerwonym względem masy jest napięcie. Jeśli nie, kieruj się w stronę akumulatora, czyli sprawdź napięcie na kostce od stacyjki, następnie kostka przy przekaźniku rozrusznika, na koniec w stykach bezpiecznika w przekaźniku rozrusznika.
brak swiatel, nawiewu, wycieraczek Kostka stacyjki albo uszkodzony przekaźnik linii 75x
A może by tak prościej? http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Wymień kostkę stacyjki i nie szukaj przekaźników
Witam. Faktycznie trochę czasu minęło :) Problem rozwiązałem następująco. Założyłem dodatkowy przekaźnik w komorze silnika. Stacyjka załączała przekaźnik. Przewód plusowy puściłem od akumulatora przez bezpiecznik i przekaźnik bezpośrednio do rozrusznika. Stacyjka załączała przekaźnik, a na rozrusznik płynął prąd bezpośrednio z akumulatora (nie było...
Może wpierw dobra diagnoza i podgląd parametrów ,był kiedyś podobny przypadek winna była kostka stacyjki ,sprawdź przekaźnik główny
Znalazłem schemat podłączenia tych wentylatorow.Silnik AAH zasilanie przez bezpiecznik 60A są dwa przekaźniki,opornik,dwa wentylatory,włącznik na chłodnicy z 3 wyjściami oraz włącznik ciśnieniowy od klimatyzacji (do niego dochodzą dwa przewody:brązowo-niebieski i brązowy) oraz włącznik klimatyzacji.Znajdź te przekaźniki i sprawdź czy się nie skleiły....
Zapewne kończy Ci się już stacyjka. Nie odczuwasz nagrzewania się kluczyka? Instalacja elektryczna w C-330 została zaprojektowana dosyć niefortunnie. Świece żarowe pobierają 50 A i ten prąd przepływa przez styki stacyjki (wciśnięty kluczyk). Można to obejść na kilka sposobów: pominięcie stacyjki (zabezpieczenie rozruchu przekaźnikiem — ja mam...
Witam. Całkowicie błędne myślenie. To nie napięcie wychodzi z pinu 3 w kierunku stacyjki, tylko tam ma dochodzić napięcie ze stacyjki poprzez styki głównego przekaźnika.
z poprzednich informacji wiemy ,że włącznik elektromagnetyczny działa- czyli przekaźnik i stacyjka ok ! Jeśli rozrusznik teraz działa to mógł być zawieszony na szczotkach.Wydaje mi się ,że żle się stało iż kolega GEN dając rozrusznik do naprawy u znajomego nie wymienił tulejek i szczotek oraz bendixu o którym wspominał ( koszt części w sumie niewielki...
podczas ruszania kablami od wtrysków prąd momentalnie spadał z 0,86 do 0,11 Po 20 latach zła izolacja kabli do masy może już pobierać prąd... Kto wie, czy nie trzeba będzie podmienić tych kabli, którymi ruszałeś... A co najmniej przyjrzeć się także dokładnie stykom tych kabli po obu stronach i urządzeniem podłączonym do tych kabli... U mnie szczury...
Na lewym nadkolu od strony maski są przykręcone masy dla instalacji elektrycznej, u mnie jak naprawiałem nie było kawałka zdrowej blachy. Podobne objawy daje przekaźnik główny lub kostka stacyjki.
Podłączasz przekaźnik cewka pod kabel od automatu rozrusznika lub pod kabel od stacyjki podczas rozruchu minus cewki na masę czyli 86-85. Czujnik pod styki przekaźnika 30-87a.
przecież przerywacz ma iść w prawy górny winkiel. Nad przekaźnik pompy.
Kostka stacyjki w pierwszej kolejności. Później przekaźnik obwodów zapłonowych.
Nic w stacyjce popsute nie jest. Radia fabryczne uruchamiane są sygnałem z szyny CAN, dlatego w kostce radia nie ma ''plusa po stacyjce''. Można sobie pobrać taki plus z kostki stacyjki tzw. S-kont. Prawdopodobnie będzie on na niebieskim przewodzie z kostki stacyjki. Można go użyć do zasilania radia lub wysterowania przekaźnika do tego celu.
Witam To wystarczy do zasilania (po zapłonie) podłączyć przekaźnik ze stykami NC. Po zaniku zasilania, przekaźnik zostaje wyłączony, a jego styki złączone. Jak włączysz zasilanie, to styki przekaźnika zostaną rozwarte. Trzeba dobrać odpowiedni przekaźnik, bo nic nie piszesz jakie duże będzie obciążenie jego styków. PozdrawiaM.
Witam, mam problem z elektryką w Lublin 2, widzę, że jest to dosyć popularny problem, na który brak odpowiedzi. W samochodzie działa tylko rozrusznik, grzanie świec, dmuchawa, tylko światła awaryjne i radio. Ogólnie normalnie odpala i jeździ bez problemu. Nie działają: światła mijania, kierunki, wskaźniki na liczniku, kontrolki, światła stopu i przeciwmgłowe....
Za schowkiem masz 2 bezpieczniki, jeden od zasilania sterownika, drugi od pompy, jak nie pojawia się tam napięcie, to szukaj pomiędzy nim a stacyjką (włącznie z kostką stacyjki)
Bezpośrednio ze stacyjki, koloru przewodu nie pamiętam ale na kostce stacyjki są oznaczenia i to będzie nr 50.
Witam, znajomy poprosił mnie o znalezienie przyczyny niegaśnięcia świateł podczas rozruchu w Jego seicento. Wcześniej ta funkcja działała, nie wiem co się mogło stać. Niestety nie posiadam schematy do tego auta, więc proszę o sugestie. Czy ta funkcja realizowana jest poprzez samą stacyjkę, czy jest gdzieś jakiś przekaźnik? pozdrawiam teskot
Podłącz pod komputer diagnostyczny i odczytaj błędy. Można stawiać na problemy z elektryka. Przekaźnik, stacyjka, zaśniedziałe kable np. na akumulatorze, problemy z komputerem.
Nie 1 tylko I.Na tym ma pojawić się napięcie jak uruchomisz spryskiwanie szyb. 31 masa 15 plus za stacyjką 53 na silnik wycieraczek
Mercedes VITO W639 111KA nie kręci rozrusznik. Nie jest to wina rozrusznika, bezpiecznika, przekaźnika. Diagnostyka jest, brak błędów związanych z rozruchem prócz dwóch od dwóch spalonych świec. Zezwolenie na rozruch jest ale brak wyjścia z ECU na wysterowanie przekaźnika. Stacyjka się załącza, zamiast rygla jest emulator. Bezpieczniki przekaźniki wszystkie...
jeżeli to zwykły diesel,a nie cdi to nie masz wielkiego wyboru,jako podstawowe fioletowy rozrusznik i różowo-czerwony plus po stacyjce jakims dodatkowym wyłącznikiem lub drugim przekaźnikiem,wiązka idzie od stacyjki w lewo pod deską rozdzielcza,,to drugie odcięcie utrudni dość poważnie odpalenie na pych,bo nie ma wtedy podgrzewania no i też nie działają...
Stacyjka jest przy lewarku zmiany biegów, nie dostawałem się do jej wiązki, ale sprawdź przy tych przekaźnikach fioletowo-żółty, bo to powinna być piętnastka ze stacyjki.
Na światła pozycyjne też zastosować Przekaźnik? No bez przesady. Przekażniki dawniej dorabiało się do malucha bo przełącznik pod kierownicą nie wytrzymywał obciążenia, rozgrzewały się styki i topił się plastik w którym te styki były. Gdy byłeś blisko domu to jeszcze ok. Ja miałem do domu prawie 150km i uratował mnie kawałek przewodu którym połączyłem...
Przełączniki takie same, różnica w oznaczeniach Ogólnie powinno się użyć przekaźnika typowo samochodowego, który by był umieszczony przy samym radiu, który przełącza między +12V a +12 po stacyjce a dopiero przekaźnik sterować małym przełącznikiem. Chodzi, że są różne radia i niektóre mają dość duży pobierany prąd.
Czy sprawdzał kolega, sprawność przekaźnika rozrusznika?
Błąd EDC mówi o tym, że wskazanie czujnika ciśnienia oleju jest niewiarygodne. ZBR nakazuje sprawdzić przekaźnik nr. 15 lub kable między stacyjką a przekaźnikiem.
To nie prościej było wyprowadzić na przekaźnik i zwykły włącznik bądź po stacyjce?
Najprostsze rozwiązanie - pobór napięcia ze stacyjki, ze styku odłączanego kluczykiem. To rozwiąże zanik napięcia po zgaszeniu silnika. Do tego należy dodać włącznik lub włącznik z przekaźnikiem. W wersji z przekaźnikiem stacyjka wyłączy przekaźnika, a ten odetnie akumulator od szyby. Zaleta rozwiązania - prąd szyby nie obciąża stacyjki. Wada - uszkodzony...
Na przekaźniku ma być dwa plusy : stały(główny) i po stacyjce (85), sam przekaźnik sterowany masą z ECU po przewodzie biało-żółtym. Sprawdź też przewód z przekaźnika na świece który idzie przez bezpiecznik 80A w skrzynce w komorze silnika z prawej strony przy podszybiu.
Do sprawdzenia wszystkie zasilania sterownika, łącznie z bezpiecznikami i przekaźnikami. Możliwe także uszkodzenie kostki stacyjki.
https://obrazki.elektroda.pl/8001084800_... https://obrazki.elektroda.pl/2887521300_... Wtyczka A sterownika silnika, pin 23. Tutaj idzie plus po stacyjce z przekaźnika T6. Skrzynka bezpieczników a w komorze silnika wtyczka A, pin 10 - stąd idzie plus po stacyjce na sterownik silnika. Sprawdź czy go masz. Lub prościej....
nie ma przekaźnika, czarny to plus za stacyjką, poprzez 20A bezpiecznik, oznaczony na pokrywie symbolem trąbki
A może raczej potrzebne jest takie działanie, żeby trzeba było wcisnąć przycisk, by przy przekręcaniu stacyjki przekaźnik włączył pompę?
Powodem może być stacyjka, przekaźnik rozrusznika lub sam rozrusznik. W tym silniku nie ma korka spustowego, możesz użyć dużej strzykawki do ściągnięcia oleju. Świeca RC14YC Champion, na przykład. http://www.kosiarkiczesci.pl/wieca_zapon...
przekaźnik stacyjka felicja przekaźnik citroen stacyjka przekaźnik zamiast stacyjka
przegub wewnetrzny esp32 generator światła przeciwmgłowe
iveco stralis błędy ustawić język polski
Marantz 2050 - kontrolka stereo nie świeci Stal Cr-Mo vs Cr-V: Wybór do nasadek udarowych