Można tak, prąd paska (urządzenia (typ) odłączanego jest nie podany): https://obrazki.elektroda.pl/2921214600_...
Skoro nadal nic o tej szybkości i sterowaniu to starczy nawet http://obrazki.elektroda.pl/1742123500_1... Tranzystor może być http://www.aphelektra.com/go/_search/ful...
Brązowy - masa, Szaro czarny - plus po stacyjce, Czerwono biały - masa po przełączeniu na gaz, plus po stacyjce przy pracy na benzynie, nie wiem czy w stagu jest jakiś kabel na którym przemiennie występuje plus i masa, jak nie to podłącz przez przekaźnik, sterowany plusem z elektrozaworów.
Zewnetrzny tranzystor i sterujesz masą. Przekaźnik podpięty do plus 12V na stałe.
Drogowe to przekaźnik a jego sterowanie nie musi być plusem tylko masą Sprawdź sposób sterowania na przekaźniku
Cewkami przekaźników sterujesz minusami z tego rozbudowanego ustrojstwa , plus masz na stale. Na styki przekaźników dajesz plus ..... i to cała filozofia. Z mocą przekaźników nie przesadzaj , to tylko mały prąd sterowania!
Zastosuj tranzystor n-p-n ,przekaźnik w kolektorze emiter na masę. Sterowanie tranzystora w bazie plusem.
W drzwiach kierowcy lub na lewym słupku- trzeba wpiąć się w przewody czerwony z żółtym paskiem i czarny z białym paskiem(trzeci przewód w tej wiążce ma kolor czerwony -jest na nim stale +12V).Zamek sterowany plusem,więc współczesne sterowniki nie będą pasować,trzeba zastosować tzw.przekładkę na przekaźnikach tzn.minus ze sterowania ma sterować przekaźnikami...
Musisz zastosować przekaźnik na 12 V, najzwyklejszy jaki jest. Sygnałem ze świateł cofania sterujesz cewkę przekaźnika a plus do zasilania kamerki/czujników parkowania bierzesz np z gniazda zapalniczki umieszczonej w bagażniku.
Przekaźnik dostaje plus na styki robocze przez bezwładnościówkę, ale nie po zapłonie a stały. Natomiast cewka przekaźnika sterowana jest plusem po zapłonie i masą z komputera.
Sterowanie przekaźnikiem na 24v, sterowanie plusem, dwa przyciski start i stop Przekaźnik bistabilny dwucewkowy, wymiar - 10x20mm. + 2 rezystory 160mW. Tylko tyle. Robi to, może być sterowany +24V.
Załóż przekaźnik który będziesz sterował masą, a przekaźnik podłącz tak aby sterował plusem, czyli http://obrazki.elektroda.pl/2611995800_1... 86 + po bezpieczniku, 85 masa z alarmu, 30 plus po bezpieczniku, a na 87 pinie będziesz miał sterowanie plusem.
Na próbę, zasil kamerę (nie z lampy cofania), lecz bezpośrednio z plusa akumulatora. Jak pomoże, to zastosuj przekaźnik sterowany z plusa lampy cofania.
Poprostu podajesz plus na stale na jedne koncowki cewki prekaznika a do dugich podpinasz przewody z alarmu i juz masz sterowanie przekaznikami taraz na wspolny podajesz rowniez plus ktory poda ci napiecie na koncowce NO czyli normalnie rozwartej
Potrzebuję zmienić sterowanie na plus, które będzie sterowało tranzystorem w drugim urządzeniu. Jeśli jest to tranzystor bipolarny, to wymień go na PNP. Będziesz wówczas mógł sterować go "minusem" i nie będzie potrzeba żadnych zmian. Najlepiej przedstaw schemat lub przynajmniej szkic poglądowy co tam masz i jak to ma działać, bo póki co, wróżymy z...
takie "coś" robi się na jednym przekaźniku,sygnałem który masz sterujesz przekaźnik,a styki przekaźnika podłączasz do "+" i na wyjściu masz już sterowanie plusem...chyba o to chodziło? a to czy sygnał jest wystawiany przy sygna czy jego braku ustalasz za pomocą styków przekaźnika NC-NO
Do tego potrzebujesz 4 takie przełączniki ewentualnie 2 przełączniki plus dwa przekaźniki.
1 i 3 to "sterowanie" czyli np. 1 - masa 3 - plus (np. z przekaźnika od pompy paliwa) 2 i 4 obwód którym sterujesz = w tym wypadku światła dzienne.
(at)loozak12 Czy masz sterownik Vaillanta podłączony do kotła ? Jeśli masz sterownik to po co kombinować z przekaźnikiem ?
Sprawdź czy do bezpiecznika dochodzi napięcie. Napięcie na te bezpieczniki puszcza ten przekaźnik który jest w tej skrzynce. Jeśli nie ma napięcia na bezpiecznikach to sprawdź czy do przekaźnika dochodzi stały plus akumulatora, sterowanie i ew jeśli tutaj wszystko jest połączenie bezpieczniki - przekaźnik.
A może coś na Arduino? plus przekaźniki najtaniej i najlepiej wyjdzie.
Zazwyczaj tak, ale czasami instalator montuje dodatkowy przekaźnik sterowany masą lub "plusem" w jakimś odległym od centralki punkcie.
Żadnego przekaźnika! Rygiel zasilany jest plusem, tylko sterowanie masą.
Moim zdaniem różnice sterowania plusem i minusem są niewielkie. Przy sterowaniu minusem czasem prościej jest zrobić sprawdzanie ciągłości obwodu elektrozaczepu, kontrolę działania styków przekaźnika. Sterowanie plusem jest dla mnie bardziej "naturalne" i łatwiejsze w diagnostyce.
Brzęczyk między plus a żarówkę, przekaźnik sterowany masą z krańcówki od ręcznego.Tak ja to widzę.
Przekaźnik jest sterowany plusem Mój quad nie musi mieć luzu żeby odpalić I jak naciskam hamulec to i tak nie odpala
Jakim tranzystorem zastąpić oryginalny w takim module przekaźnika na 5v sterowanego plusem?
Jeśli to silnik prądu stałego, to zrobiłbym to tak: - do pierwszego C jeden biegun silnika, do drugiego C drugi biegun silnika - oba NC do minusa lub masy - oba NO do plusa. Włączysz pierwszy przekaźnik to podasz plus na pierwszy biegun silnika. Włączysz drugi przekaźnik to podasz plus na drugi biegun silnika. Masy/minus pochodzi z nie załączonego przekaźnika
Możesz zrobić jak na rys.
Zatem może triak zwarty jest no chyba, że na przekaźniku sterowanie grzałki.
wystarczy każdy przekaźnik zasilić przez tranzystor który będzie sterowany plusem lub minusem
Witam. Przy pomocy standardowego przekaźnika samochodowego na 12V. Na sterowanie cewki przekaźnika podajesz ten minus a na styki robocze plus. Wpisz do szukaj przekaźniki i wszystko będzie ładnie opisane.
Obwód pompy oryginalnie w samochodzie (chyba we wszystkich tak jest) rozłączany jest po stronie plusa (realizuje to przekaźnik sterowany plusem po stacyjce), masa pompy jest na stałe do masy auta. Ja realizacje "braku zasilania pompy" (taka pułapkę) zrobiłem dodatkowo po stronie minusa (dokładnie tak jak na moim pierwszym rysunku) czyli jeśli styk NC...
Jeżeli łączysz do wyjść niskoprądowych to jedna nóżka cewki przekaźnik na stałe do plusa (+12V) a druga do wyjścia OUT3 i/lub OUT4 którym sterujesz masą (0V)
Cewka przekaźnika sterowana masą z ecm, plus na cewce pojawia się po zapłonie. Jeśli układ napełniony/pod ciśnieniem to trzeba sprawdzić czy ecm widzi ciśnienie w układzie. Jak zrobisz zworkę na przekaźniku to sprzęgło klika?
Plus na katodę.
Nie ten schemat jest zły ponieważ: 1.Po co Ci na przełączniku ten plus po zapłonie? On nic nie zmienia bo teraz z przełącznika sterujesz masą. 2. Styk 85 w przekaźniku to "-" sterowania cewką 3. Styk 86 w przekaźniku to "+" sterowania cewką 4. Styk 30 to stały plus 5. Styk 87 i 87a to "odejście" z przekaźnika. Lepiej to zrobić zgodnie ze sztuką. Najpierw...
Faktycznie może ( i będzie bez diod, tylko - nie wyłączy sterowania przekaźnika bo sterować może tylko radio, a odetnie na końcu ruchu odpowiedni plus od silnika) - krańcówka otwarcia odcinałaby plus od NC przekaźnika B ( zamknięcia) i na odwrót, krańcówka zamknięcia odcinająca plus do przekaźnika A.
Niestety nie wiem jak kwestia opilkow w filtrze. Co ciekawe na zapłonie jest 9v a przez chwilę po przekreceniu kluczyka 12v i spada do 9v. Też mnie to dziwilo więc po schemacie doszedłem do przekaźnika głównego który steruje tym ustrojstwem i zgłupialem czy on steruje masa czy plusem. Po schemacie widać że niby masa?!!? Aaa chyba już rozumiem. Jak nie...
Da się takie coś w miarę łatwo zrobić na mikrokontrolerze Atmega 8, plus wyświetlacz, plus sterowanie przekaźnikami, plus odczyt stanu przycisków.
Sprawdź co się dzieje ze sterowaniem przekaźnika, plus po zapłonie i minus ze stera, stawiam na zanikający minus z sterownika :|
Coś kolego mieszasz. Przekaźnik ten zasila 2 pompy paliwowe jak i wtryskiwacze. Sterowany jest z ECU - czyli na cewkę przekaźnika idzie plus po stacyjce a z drugiej strony dostaję masę z ECU. Jest on sterowany masą z ECU - pin 3 z ECU. Więc brak plusa ze stacyjki lub brak masy z ECU. ECU poda masę prze jakieś 2 sek po włączeniu zapłonu. Później wysteruje...
To jeśli styczniki się nie za często załączają i wyłączają to mogą zostać sterowane przez regulator plus mały stycznik/przekaźnik jak pisali wyżej, ale jak często klapią to tylko przez SSR sterowanie.
Rozwiązanie. Przełącznik zastosować "chwilowy" z położeniem środkowym - są takie. Ręka kolegi zrobi impuls. Jako pamięć położenia zastosować przekaźnik bistabilny dwucewkowy. Zestykami przekaźnika zasilać ledy i zwrotnice. Jedna cewka przełącza w "lewo" a druga w "prawo". Można te sterować jedną cewką, zmeniając plus -minus. Przekaźnik ma 2 zestyki...
A to dobre pytanie. 65 i 86 to sterowanie przekaźnika. Zazwyczaj plus pojawia się po stacyjce, więc podanie plusa na ten pin bezpośrednio nic nie uszkodzi. Jednak jeśli podasz plus na pin sterowany minusem przez ECU przy włączonym zapłonie lub np. otwartych drzwiach( które czasem też uruchamiają pompę paliwa} najprawdopodobniej uszkodzisz sterownik...
Zasilanie kamery pobierane jest z zacisku +12V lampy (żarówki czy LED?) cofania, czy +12V z przekaźnika sterowanego plusem lampy cofania?
Jeżeli zastosuje wysterowanie buzerka na przekaźniku? minus buzera dam na krańcówke , plus na przekaźnik zasilany ze świateł postojowych. Przekaźnik bede sterował plusem po zapłonie.
Ciekawe to, bo na przykład przekaźniki dodawane do systemu alarmowego typu satel integra sterowane są masą. Nie mówię czy to dobrze czy źle, ale jednak przyjęli taki standard i zapewne mieli ku temu jakieś pobudki.... W systemie alarmowym w takim przypadku zwarcie wzbudzi ci alarm i pozwoli na usunięcie usterki. Gdyby było sterowanie plusem, to w przypadku...
Od tego nic się nie stanie oprócz szybszego rozładowania akumulatora. Tam przekaźnikiem wspomagania steruje sterownik silnika podając na niego masę. Plus na cewkę przekaźnika jest ze stacyjki. Alternator nie ma tu nic do tego. Wygląda na to że elektryk nie grzebał po stronie plusa a po stronie minusa. Szara wtyczka sterownika silnika, pin C1. Sterownik...
Kodów nie odczytasz drutem. Zasilanie przekaźnika z bezpiecznika nr 6 przez wyłącznik bezwładnościowy sterowanie z pinu 48 przewodem biało zielonym Stały plus na przekaźnik z bezpiecznika nr 5; 30A
Kondensatory przy ULNach - można podejrzewać, że przekaźniki będą sterowane plusem z wyjść ULNów, a taki nie jest; czyli prąd może tylko wpływać do wyjść ULNów
Com dajesz plus to na nc masz wyjscie na sterowanie przekaźnika . A immo odcina to wyjscie i przekaźnik . Po chłopsku immo steruje cewką przekaźnika zewnetrznego. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Szary to sterowanie pompą plusem. Tak jak napisano wyżej daj przekaźnik i wysteruj go z wyłącznika masą.
Na przekaźniku ma być dwa plusy : stały(główny) i po stacyjce (85), sam przekaźnik sterowany masą z ECU po przewodzie biało-żółtym. Sprawdź też przewód z przekaźnika na świece który idzie przez bezpiecznik 80A w skrzynce w komorze silnika z prawej strony przy podszybiu.
Wtryskiwacze są zasilane z linii 30 przez bezpiecznik, przekaźnik, tą samą linią zasilania zasilany jest czujnik wałka rozrządu (pin 3), zawór regulacyjny wolnych obrotów (pin 2) oraz sterownik silnika (pin 3 i 59). Przekaźnik jest sterowany plusem ze stacyjki. https://obrazki.elektroda.pl/6142462900_...
Tak, jest przekaźnik J59, chyba piąty pod sterownikiem sieci pokładowej, który jest sterowany plusem przez sterownik sieci pokładowej. Z tego samego przekaźnika masz zasilanie na bezpiecznik SC40, SC42 i SC49.
Przez włącznik,albo przez dowolny przekaźnik. Powtarzam dowolny. Sterowanie oczywiście jest plusem. Tylko powrót minusem.
Jak mają byś dwa przyciski jeden do włączenia a drugi do wyłączania to już lepiej zrobić instalację jako wyłącznik schodowy proste i przyjemne. Do tego trzeba trzech przewodów i nie ma co wyłączyc tego układu po zamknięciu drzwi. W moim przypadku jest to jeden lub dwa przewody. Tu masz schemat pierwszej wersji układu, do której możesz zastosować przekaźnik,...
Jest sterowany plusem. Wystarczą dwa przekaźniki i wszystko chodzi. Najlepiej ściągnij tapicerkę z któryś przednich drzwi. siłownik jest przymocowany do mechanizmu, do niego przychodzi wtyczka z czterema przewodami znajdź masę (czarny lub brązowy prawdopodobnie) po przekątnej masz stałego plusa podanie plusa naprzemiennie na pozostałe dwa kable powoduje...
Jeśli mają się włączać razem z drogowymi to podłącz przez przekaźnik i dodaj jakiś bezpiecznik. 85 masa 86 + z drogowych do sterowania przekaźnikiem 87 + z akumulatora 30 plus do Twoich halogenów.
Na moje oko to idzie gdzieś przez "zielone"zwarte sterowanie przekaźnika i stały plus. Prąd do podtrzymania przekaźnika jest o wiele mniejszy niż do załączenia dlatego po zdjęciu klemy już nie załącza powtórnie. Może zielenina gdzieś w złączu, może na przytartej wiązce, trudno powiedzieć. Najpierw zlokalizować przekaźnik który trzyma.
https://obrazki.elektroda.pl/4603407400_... i jeszcze jedno pytanko - co steruje tym przekaźnikiem ? Sterownik silnika masą , plusy są stałe.
Za pomocą 2 przekaźników. Sterowanie plusem lub masą z 2 przycisków monostabilnych. http://obrazki.elektroda.pl/4210880000_1... http://obrazki.elektroda.pl/5838728400_1...
Sterowanie jest plusem, przekaźniki typu MOSFET, płytka to Kincony A16. Chciałbym, włączając np. kanał 1, silnik kręcił się do przodu, kanał 2 do tyłu, tylko że to robi zwarcie, bo idzie plus na masę.
Np odcięcie pompy. Czasem ktoś przecinał sterowanie przekaźnika. Poszukaj jak koledzy mówią sterowanie na przekaźnik oraz plus na przekaźnik.
Tam chyba nie ma BSM, to Toyota Aygo ze znaczkiem Peugeota, Sterowanie oświetleniem pewnie będzie jak to japońcu, trochę plusem, trochę masą
Jaki opór posiada cewka tego przekaźnika? Zwyczajnie przekaźnik włączony w kolektor i do plusa zasilania. Emiter na minusie, baza przez rezystor kilka kiloomów do wyjścia bramki TTL.
Prawy, przedni słupek, schowana w jego wnętrzu. Co do przerobienia sterownika to wystarczy przekonfigurować przekaźniki wykonawcze za płycie sterownika radiowego (na nogi NO przekaźników podać masę bo obecnie jest stały plus)
Opis był w temacie, ale widzę teraz, że z automatu został zmieniony temat. Mam dokupione lusterka do auta, które mają funkcje składania/otwierania. Są w nich krańcówki przy silniczku, więc się wyłączają. Tyle że mam problem z polaryzacją i nie mam fabrycznie tej funkcji w aucie, dlatego chciałem dać oddzielne 2 moduły w drzwi, żeby to pominąć wszystko....
W nowszych autach podanie (+) od postojowych sterowanych po CAN-ie nie daje spodziewanych zmian stanów potrzebnych dla sterowania automatyki świateł dziennych LED . Dzieje się tak w wielu modelach samochodów. Włącz do układu dodatkowy przekaźnik i za jego pomocą steruj światłami dziennymi LED. Cewka przekaźnika równolegle z żarówką postojowych a styki...
Przekaźnik sterowany masą podający plus na pozostałe szyby, jeśli w tym tkwi problem.
Masa na stałe na wszystkie układy, plus przełączany za [pomocą kilkupozycyjnego przełącznika, ten sam plus steruje przekaźnikami odpowiedzialnymi za wejścia - tu jeden dwuobwodowy wystarczy, drugi taki sam za kompensację, wyjścia możesz przełączać tym samym przełącznikiem co zasilanie, tylko drugim obwodem. Przu pięciu opampach to tylko 10 przekaźników....
Sterowanie z tylnego mg daj na przekaźnik, z przekaznika zasil przód. Przekaźnik sam zasil z plusa stalego przez bezpiecznik 15A
pod 30 podlącz plus z akumulatora 85 masa 86 przełącznik podczas przełączania ma dawać plus czyli sterowanie przekażnika 87 do urządzenia
Witam To zrób to jak anglicy :) Podaj stały + ( np: z radia ) a steruj masą od światła cofania :) Ewentualnie użyj przekaźnika i steruj plusem. A + masz w takim razie wszędzie tylko nie masz masy i znaleść go nie możesz :)
Kiedyś miałem identycznie wyglądający,ale firmy Orno,tam trzeba było dołożyć dwa przekaźniki do sterowania i plusem i masą.
Cześć Spinacz. Niestety nie znalazłem tego w żadnym z trzech sklepów elektronicznych w moim mieście i mam pytanie. Ten przekaźnik, który podesłałeś mi w linku jest sterowany minusem, czyli mam rozumieć to w ten sposób, że plus jest podpięty na stałę i podaje minus w celu przełączenia tak ? Bo przejrzałem te przekaźniki i widziałem też takie same przekaźniki...
Zamontuj pompę wspomagania od saxo.Tam nie ma żadnych czujników na maglu.Tylko przekaznik sterowany plusem po zapłonie.On puszcza prąd na pompę i ona działa cały czas gdy silnik auta pracuje.Podłączasz tylko minus z akumulatora a plus podaje przekaznik.Ten przekaznik musisz dać taki jak oryginalnie jest zastosowany bo on jest na większy prąd niż taki...
W oznaczonym punkcie ma być przejście. To nie jest potencjał masy - to 8V m.in. do sterowania przekaźnikami. Podpięte do plusa kondensatora C4. Odnośnie przelotek - w tej płytce zastosowana jest technologia STH, do takich przelotek niczego nie przylutujesz. Generalnie są podatne na uszkodzenie.
Okazało się że światła drogowe mam sterowane (minusem) a mijana już (plusem) przy czym światła mijania i drogowe mają wspólny (Plus). Gdy włączę światła drogowe świecą również światła mijania (tak jest oryginalnie i nie chcę tego zmieniać). A więc pytanie jest takie czy przekaźnik mogę sterować sobie (minusem) ? Nie będzie jemu przeszkadzać ciągły (Plus)...
Ok to dziękuje, już jak będe wiedział który to przekaźnik to będe wiedzial gdzie są styki główne robocze, gdzie sterowanie i będzie można rozkminić , czy zepsuty jest przekaźnik, czy dochodzi plus na styki robocze, czy sterowanie przekaźnika działa. Wiadomo schematu moze nie być ale przynajmniej rozpiska przekaźników powinna być. Do starych aut np....
Pompa do cyrkulacji CWU sterowana przez calormatic 470 na zewnętrznym przekaźniku.
Bartek, a jak ma być? Z przekaźnika podwójnego dostają plus, masę kluczuje kalkulator.
Rozumiem to w ten sposób że mam sprawdzić czy w gnieździe przekaźnika pompy jest napięcie ? W gnieździe przekaźnika sprawdzisz czy jest prąd na pinie 30. Jak jest,to można zrobic zworę do pinu 87 . Wtedy prąd popłynie na bezpiecznik pompy i pompę to sobie zobaczysz czy wtedy działa. Jak działa to uszkodzony przekaźnik albo jego sterowanie. Sterowanie...
Będzie ok, jak najbardziej jeden przycisk może zwierać do masy oba wejścia Jeśli ten przekaźnik jest sterowany stanem niskim, to prawdopodobnie wejście jest podciągnięte do plusa przez rezystor pullup. Gdyby pojawiały się jakieś dziwne zakłócenia, możesz zawsze dodatkowo podciągnąć to wejście osobnym rezystorem.
Czy przekaźnik i buzzer powinien być sterowany za pomocą tranzystora PNP. Jeszcze nie spotkałem takiego sterownia przekaźnikiem jak na Twoim schemacie. Teoretycznie będzie to działać ale praktyka pokazuje że lepszym rozwiązaniem jest sterowanie za pomocą tranzystora NPN podłączonym do masy (emiter) a przekaźnik do plusa zasilania. Ale oczywiście to...
Ja akuratnie miałem do dyspozycji wolne przerwanie ale w przerwaniu zegara też jak najbardziej pasuje. Z tym kluczem to osobiście mam mieszane odczucia bo w sowim czasie walczyłem z zasilaniem uP przez tranzystor (jakiś CMOS z kanałem P nie pamiętam juz typu) to przyznam się szczerze że zawsze mi się tam gdzieś jakieś napięcia plątały male bo małe koło...
Pewnie chcesz zamontować kamerę cofania ? w przekaźniku masz oznaczenia 85 ,86 i tam podłączasz jeden kabel do masy pojazdu a drugi dolutujesz do przewodu plusowego od żarówki cofania do zacisku 30 dajesz plus akumulatora a do zacisku 87 sterowane urządzenie i na nim będzie plus 12 V po włączeniu wstecznego masę sterowanego urządzenia (np. Kamera cofania)...
Przekaźnik rozrusznika jest sprawny (słychać jak tyka) Masz przekaźnik dający prąd na elektromagnes rozrusznika ? To go podmień, wcześniej sprawdziwszy to co napisał kolega powyżej. Przekaźnik ma nóżki opisane 87, 30, 85 i 86 ? 86 i 85 to sterowanie, zasilanie cewki przekaźnika w plus i minus/masę, tyka - znaczy działa. 30 może być plusem zasilania,...
Zasilanie ES robimy na przekaźniku. Jedno sterowanie przekaźnika plusem ze stacyjki przez diodę a drugie np z lampki oświetlenia wnętrza też przez diodę. Po otwarciu drzwi na wyłączonym zapłonie będziemy mieć zasilanie ES, po zamknięciu auta układ nie będzie zasilany. ES najlepiej domykać na zapalonym silniku, przy wyższym napięciu.
Układ już wykonałem, przekaźnik jest sterowany plusem z pierwszej pozycji i plusem z drugiej (zapłon) poprzez dwie diody. Równolegle z cewką przekaźnika umieściłem diode zabezpieczającą i dwa kondensatory 6800uf i 10000uf (poprzez rezystor 5ohm). Po odłączeniu cewki przekaźnik działa jeszcze prawie 3s, więc jest ok. Dziękuje wszystkim za pomoc :)
Proponuję "odwrócić" przełącznik i sterować obydwa przekaźniki plusem - będzie bez kłopotów.
Wystarczy jeden bezpiecznik. A sterowanie możesz zrobić nie masą, a plusem po stacyjce.
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
Nie zauważyłem dokładnie tej dodatkowej cewki. Czyli po to ma te dwie cewki przeciwsobnie aby nie przełączać kierunku zasilania. Wystarczy normalnie podłączyć 1 i10 do plusa, a 5 i 6 sterować minusem, tylko zlikwidować drganie styków przełącznika ręcznego - tak jak proponuje kolega, z tym że ja bym spróbował kondensator pomiędzy (+) i (-) na przekaźniku,...
Podajesz typ przekaźnika sterowania kierunkiem który ma cewkę 12VDC, a piszesz o 24V więc jak jest naprawdę? Jeśli wszystkie przekaźniki mają cewki zasilane tym samym napięciem to nie ma problemu, wystarczą dwie diody prostownicze. Trzeba tylko ustalić czy sterowanie jest plusem czy minusem.
Ja u siebie mam sterowniki dopuszkowe Zigbee, działa bardzo dobrze sterowanie przyciskami albo aplikacją, ale w Zigbee jest wiele możliwości, można dodać pilota. Koszt nie jest duży, trzeba kupić centralkę Zigbee plus przekaźniki, najlepiej na chińskim portalu.
Podepnij się pod przycisk, bo najprościej, tylko zastosuj sobie przekaźnik albo są specjalne inwertery. Przekaźnik sterujesz tym plusem ze sterownika, a w obwód główny wpinasz masę z jednej strony a z drugiej dopinasz się do przewodu między przyciskiem a sterownikiem.
A ta masa jest? Może być uszkodzony włącznik, złamany kabel. Sprawdź dokładnie wszystkie przejścia przez kable, np "piszczkiem" z miernika. Albo podaj tą mase na kabel wychodzący z włącznika i zobacz czy odpala. Jak nie, to podaj tą masę do przekaźnika w miejscu w którym powinna się pojawiać. Zasilania na przekaźniku są? Skoro rozruch jest sterowany...
Czyli od +12V połączenie do wyjścia przekaźnikowego NO1? (zielona przerywana) ?? Jeśli schemat ok, to schemat ok... Zworka na +D i będzie działać? Sterujesz + "plusem", więc zworka +D. w przypadku central SATEL zaleca się wykorzystanie wyjścia niskoprądowego A kto powiedział, że to centrala ;) to tylko moduł gsm z funkcją centrali alarmowej. Micra...
sterowany plusem minusem układ sterowany plusem przekaźnik sterowanie plusem
iskry nagrzeje skrzynka bezpieczników laguna schemat programatora pamięci flash
samsung ue40mu6172u sterownik silnika bieżni
Słabe świecenie kontrolki kierunkowskazu w Seacie Ibiza 2005 Vivax LED TV-40LE120T2S2SM - Włączanie bez pilota