Jak masz przekaźnik to na 30 stały plus przez bezpiecznik, 87 wyjscie na światła do jazdy dziennej, 85 sterowanie przekaźnika pozycyjne,86 sterowanie przekaźnika zapłon +15. A styk 87a wolny . Po włączeniu zapłonu przekaźnik zwiera i podaje + na dzienne,po włączeniu postojowych puszcza i wyłacza dzienne.
Zasilanie zapina oddzielny przekaźnik. Jest zasilanie na bezpiecznikach? Możesz podać na krótko, do testów, powinny działać i szyby i fotele. Przed podaniem zasilania koniecznie włącz zapłon!
To wszystko co mam do tego auta. Moduł ze zdjęcia to ten o który się rozchodzi. Która to kostka to nie wiem, najszybciej znajdziesz po kolorze, tylko po co ?, chyba że zamierzasz naprawiać. Sterowanie będzie przez jakiś układzik wykonawczy bo procek nie udźwignie bezpośredniego sterowania i raczej na pewno nie będzie to przekaźnik, byłoby to mało logiczne...
Jeżeli dzienne masz podłączone tak jak trzeba , podpinasz moduł po zapłonie a wyjście na sterowanie cewek przekaźników jeden do pozycyjnych drugi do mijania w twoim przypadku wystarczą zwykłe przekaźniki zwierne. Zasada działania włączasz zapłon palą się dzienne ,zadziała czujnik zapala pozycyjne i mijania razem i gasną dzienne prościej się nie da tego...
Wstaw przekaźnik 20A, sterowanie przekaźnika podłącz pod stacyjkę-zapłon. Zasilanie dmuchawy podłączasz przez styki przekaźnika. 85 (-) masa 86 (+) przewód załączający przekaźnik dmuchawy, podawany przez stacyjkę po zapłonie 30 (+) przewód zasilający(trzeba przeciąć) dmuchawę za bezpiecznikiem 87 (+) przewód biegnący dalej do dmuchawy
Problem rozwiązany, odcięty przekaźnik sterujący zapłonem, błędy nie wchodzą.
Myślałem, że napięcie podskakuje tylko, jeśli przerwie się obwód z cewką, a nie gdy się go otwiera. Prawdą jest że przerwanie się spotyka częściej w praktyce (zapłon samochodu benzynowego, ochrona przekaźnika elektronicznie sterowanego) - ALE jest pełna symetria na każdą ZMIANĘ prądu w cewce. Po drugie to nagłe przerwanie obwodu jest takim czynnikiem,...
Witam Jest poprawnie pin 86 i 85 są pinami sterującymi przekaźnikiem , a zrobione jest dlatego tak aby przekaźnik był tylko sterowany poczczas gdy jest włączony kluczyk po zapłonie. Jeżeli chcesz przerwać sterowanie przekaźnikiem to możesz podłączyć włacznik miedzy 85 a masą .
Odpal zapłon i przekaźnik rozrusznika na krótko (sterowanie rozrusznikiem to fioletowy kabel). Jeśli nie odpali to immo.
Proponuje zastoseować więcej niż jeden kontaktron w jednym miejscu i przekażnik. Całe urządzenie niech się włancza po przekrenceniu kluczyka, diode kożna zastosować migająćą. Sterowaną tym samym przekaźnikiem co odzina zapłon. Przekaźniki wymagają większego prądu tylko przy włączeniu, a następnie prąd można zmniejszyć. przekaźnik powinien być sterowany...
Musisz ze sterowania zapłonem z turbo timera przez przekaźnik odłączyć zapłon dla alarmu.Kolejna sprawa to jeżeli sterowanie jest z kierunkami powiązane i nie migają kierunki przy włączonym zapłonie to zmienić podłączenie sterowania alarmu.
Witajcie. Mam problem z swoim Oplem Astra. Po przekręceniu kluczyka na zapłon, pompa nie pracuje przez chwilę, przez co ma problem z odpalaniem. Zaczyna pracować dopiero jak jest kręcony zapłon. Dodam, że przekaźnik pompy paliwa wymieniony i nadal to samo. Co steruje pompą po przekręceniu na zapłon, żeby podawała paliwo przez chwilę? Komputer zepsuty?
Więc trzeba było by zmontować jakiś prosty układzik który w razie spadku napięcia aku poniżej pewnej wartości odłączy zapłon. Moim zdaniem można było by to wykonać w taki sposób: W układ zapłonu wpiąć przekaźnik, który byłby sterowany przy pomocy mosfeta.
Przekaźnik sterowany napięciem po zapłonie.
Koledze chodzi o coś odwrotnego.Dioda ma symulować obecność alarmu. Moim zdaniem najprostszą metodą będzie kupno diody migającej i przekaźnika. Przekażnik byłby sterowany ze styku zapłon w stacyjce i odłączałby diodę w przypadku przekręcenia kluczyka. Po wyłączonym zapłonie dioda byłaby podłączona do odwodu i zaczełaby migać.
Napisz dokładnie jaki to jest typ alarmu. Bo z tego co napisałeś nic nie wynika. W legendfordzie LF 113A przekaźnik (cewkę) podłącza się do przewodu niebieskiego czyli zasilanie po zapłonie i żółtego czyli pojawia się tam (-) sterujący przekaźnikiem odcięcia. Ale obydwa przewody to tylko sterowanie do obwodu przekaźnika musisz jeszcze podpiąć przewód...
a nie wystarczy podpiąć się pod zapłon?
Ogólnie to dość ciężko znaleźć coś w schematach PSA w ten sposób. Oni mają schematy podzielone tematycznie - oświetlenie, ABS, silnik itd. Bezpiecznik F1 w BSM zasilana styk roboczy przekaźnika R1, który wbudowany jest w BSM. Styk ten zasila pin 5 gniazda 28V NR (czarne gniazdo). Z tego pinu idzie zasilanie na sterownik silnika oraz na wtyczkę pompy...
Sprawdź czy do centralki dochodzi tzw. [+15] czyli +12V po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon i nie znika w czasie kręcenia rozrusznikiem. Odpowiedni kabel znajdziesz w centrali próbówką lub miernikiem. Rozbierz centralkę i popraw możliwe "zimne luty" w okolicy przekaźnika odcięcia zapłonu , ewentualnie zmierz czy ten przekaźnik nie jest uszkodzony...
Witam ponownie.... Jako, że dopiero dzisiaj miałem okazję pogrzebać w fordzie to doszło parę nowych informacji... Przemierzyłem zasilania sterownika od strony wiązki. więc: 1: Sprawdzić napięcie zasilania Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie na wtyku A C3. Czy to jest pomiędzy 12 a 14.4 V? OK 2: Sprawdzić połączenie do uziemienia Włączyć zapłon. Zmierzyć...
Przeżyje. Zmierz jednak spadek napięcia w czasie rozruch i u podeślij wynik, bo to ciekawe, że napięcie spada tak, że zwykły przekaźnik nie chce trzymać. PS. Jak ten alarm realizuje załączenia stacyjki? Bo też trzeba połączyć ją sterowanym przekaźnikiem, by załączyć zapłon. A to już drugi przekaźnik...
Adam, zrób mu test, zapłon włącz a rozrusznik na krótko wysteruj, po wcześniejszym zdjęciu przewodu z elektromagnesu. Miałem podobny przypadek do zrobienia na szybko, auto z trasy, dorobiłem przekaźnik do rozrusznika sterowany z przycisku, klient zadowolony z "bayeru" a auto chodzi tak do dzisiaj. Dodano po 41 Przyczyn usterki nie zgłębiałem wtedy.
Po wyciągnięciu tych bezpieczników, tam gdzie powinna być masa, jest jakieś 2V. Na bezpiecznikach raczej masy nie znajdziesz - gdzie więc masz 2V? Jeśli na 4-tym pinie wtyczki modułu na klapie to zdecydowanie masz masę urwaną. Wcześniej też pisałem, że między tą kostką w tylniej wycieraczce a masą było 500 ohm. Muędzy 4-tym pinem a masą 500 omów -...
najprostszym rozwiązaniem jest immobilajzer ale jeśli chcesz sam coś zrobić to musisz użyć przekażnika typu lacht czyli zatrask. wtedy właczenie przekaźnika podpinasz pod magnes a jego wyłączenie pod zapłon. Pamiętaj że sterujesz masą masa włącza i działa tylko przy włączonym zapłonie wtedy nie ma masy na zapłonie jak wyłączysz zapłon to pojawia się...
Aby zrealizować blokadę należy rozciąc przewód czarno -fioletowy odchodzący od bezpiecznika(52) i wstawiając w obwód wyłącznik od Twojej pomysłowości zależy gdzie go umieścisz. Pamietaj o odpowiednim doborze wyłacznika na prąd 10A . Lepiej zastosować przekaźnik i sterować go wyłacznikiem.
Czy tylko sterowanie tym przekaznikiem ginie , a jak wtryski i zapłon, też n ie mam sterowania.
Układ już wykonałem, przekaźnik jest sterowany plusem z pierwszej pozycji i plusem z drugiej (zapłon) poprzez dwie diody. Równolegle z cewką przekaźnika umieściłem diode zabezpieczającą i dwa kondensatory 6800uf i 10000uf (poprzez rezystor 5ohm). Po odłączeniu cewki przekaźnik działa jeszcze prawie 3s, więc jest ok. Dziękuje wszystkim za pomoc :)
Próbowałeś zwierać przekaźnik rozrusznika? po zwarciu rozrusznik kręci prawidłowo? jeśli tak to problem ze sterowaniem przekaźnika. Przekaźnik rozrusznika to najprostszy element jaki może być - ma wyprowadzone dwa przewody(od cewki przekaźnika), podczas próby kręcenia silnikiem z rozrusznika (żeby przekaźnik puścił prąd na rozrusznik) na jednym musi...
Jak zrobić przełącznik aby można było raz włączać zapłon oryginalny a raz sam moduł(zapłon nieoryginalny)?? Najlepiej na przekaźniku, a sterowanie nim jakimś malutkim włącznikiem przy kierownicy
........................... ale ta kierowcy jest szczególna bo ma AUTOdomykanie przyciskiem i jest jakoś elektronicznie sterowana... chudziutkie przewody wychodzą bezpośrednio z klawiszy na moduł.... Sprawa jest prostsza niż Ci sie wydaje 1. Włącz zapłon i zidentyfikuj tzw. plusa po zapłonie, będzie Ci potrzebny potem do oszukania fabrycznego modułu....
Tak są dwa osobne obwody Przeciwmgielne przód na jednym przekaźniku i tył na drugim Oba obwody się załączają osobno przełącznikiem wielopozycyjnym z kierownicy. Z tym że jak włączę zapłon to się wyłączają bez względu na to czy są włączone czy wyłączone światła drogowe. Czy ktoś wcześniej grzebał to nie wiem Raczej wygląda ze nie Jest zamontowany hak...
Sprawa wygląda tak jak na zdjęciu. Nie oznaczona nóżka przekaźnika- po podaniu masy z zewnątrz zwiera przekaźnik i obrysówki działają. Wszystko jedno czy zapłon włączony czy nie. Wiec szukamy co steruje tą masą? https://obrazki.elektroda.pl/1054252400_...
Wszystko da się odciąć ;-) Trzeba tylko pomyśleć tak aby odcinac to co jest ważne, Zapłon, pompa paliwa, przerwód do rozrusznika (niskoprądowy). Moze warto zastosować dodatkowy zaworek na dopływie paliwa ? Osobiście proponuję w "rozwieranych" obwodach stosować małe przekaźniki i dopiero przekaźnikami sterować za pomoca przełączników. Pozdrawiam M
Witam na początku odpowiem ,wszystko idzie przez sterownik, na początku sprawdź czy jest iskra i czy po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon pracuje pompa , powinna pracować przez około 5 sekund, jeśli nie pracuje to może być walnięty przekaźnik czasowy a w najgorszym wypadku sterownik ,co się rzadko zdarza .Jeśli masz iskrę to jest ok ,jeśli niema...
Panowie, nie wymyślajcie teorii. Jeżeli odcinamy obwód sterowany plusem (zapłon, stacyjka, pompa paliwa) to to plus do przekaźnika bierzemy sobie z obwodu odcinanego od strony stacyjki. Do przekaźnika dochodzi wtedy tylko masa po uzbrojeniu i tyle w temacie.
Wymieniłem przekaźnik po włączeniu zapłonu dalej nic ale jak podałem masę na 85pin przekaźnika i włączę zapłon to pompka pracuje ale nie otwiera dyszy wtryskiwacza.....a masy i plusy sprawdzone które dochodzą do ECU....czyli wychodzi na to że sterowanie z ECU nie wychodzi na przekaźnik i wtryskiwacz....
Znalazłem coś od Webasto ale do 150 choc raczej jest podobna do 120 ale mogą być różnice. https://www.butlertechnik.com/downloads/... Wygląda na to (strona 9), że Webasto ma przekaźnik K1 do którym podłącza zasilanie do Climatrnic'a - normalnie jest zasilany po przekręceniu...
Zrób tak, jak to zrobiło Daewoo - sterownik załącza pompkę na chwilę po włączeniu zapłonu, potem przekaźnik jest sterowany czujnikiem ciśnienia oleju.
Co do odcięcia to chlaśnij różowy (w niektórych wersjach pomarańczowy) z przycisku start/stop, central niestety trzeba wysterować na 2 przekaźnikach (na czarnym złączu 12 pinowym (na module pod licznikiem) pin 5 i pin 6.
Nie zrobisz na napięcie bo ecu zmniejsza je gdy nie ma zapotrzebowania na prąd,mam 2 Hondy i zrobiłem je "na zapłon" w szereg na przekaźniku sterowanym postojowym światłem., u klientów w Hondach nowszych i Toyotach tak samo.
Witam mam taki drobny problem próbuję skonstruować układ który będzie sterował wskazaniem kontrolki. Przedstawię dokładniej o co mi chodzi : Układ ma być zamontowany w motocyklu w którym zapłon jest sterowany przekaźnikiem (rozwiera + cewki WN od masy włączając tym samym zapłon) no i właśnie problem w tym że już nieraz zdarzyło mi się że zapomniałem...
A może prościej było by podłączyć się pod sterowanie przekaźnia odcięcia zapłonu (blokady)?? Wszak najcześciej w alarmach przecież pojawia się sterowanie dopiero po zadziałaniu alarmu !?
Na 4 i 23 na pewno nie ma zasilania... To są kluczowane masy, do sterowania przekaźnikami. Jeśli tam podłączyłeś 12 V, to obawiam się, że usmażyłeś to ECU. Główne zasilanie jest na 35, a 26 to jest wzbudzenie (w IAW 8F go nie ma, jest wzbudzany przez cewkę przekaźnika pompy paliwa). Oczywiście gdy zapłon jest wyłączony na 4 masz 12 V przez cewkę przekaźnika...
Kolego jedno pytanie.CZy jest zasilanie sterownika po zapłonie i podczas kręcenia?I czy jest sterowanie przekaźnika po zapłonie i podczas kręcenia.Czy linia CAN sprawna?Sprawdź to.Potem napisz.
Witam, Szukałem na forum, jest parę tematów, ale nie ma odpowiedzi :( Może w tym temacie uda się uzyskać odpowiedz, postaram się pozbierać wszystko do kupy. 1. Wyjście z alarmu +12 (napięcie podawane przez 3 sekundy po wciśnięciu przycisku na pilocie) 2. Żeby odpalić skuter trzeba włączyć zapłon, wcisnąć hamulec i starter domyślam się że te +12 trzeba...
Np.: Brązowo/szary przewód w złączu stacyjki, Niebiesko/zielony przewód w czarno/niebieskim złączu skrzynki bezpieczników w kabinie, ECU - pin 58 - +12V po stacyjce [15], ECU - pin 13 - sterowanie głównego przekaźnika zasilania, ECU - pin 24 - sterowanie przekaźnika pompy paliwa, ...
Dla potomnych. W temacie jest Zapłon a u mnie jest Silnik.......... Wystarczy zrobić odcięcie ( 1 przekaźnik ) na przewodzie "masowym" w instalacji co wchodzi do silnika - sterowanie pompowtrysków. kabelek brązowy z żółtym paskem - u mnie taki był. ZERO BŁĘDÓW. auto TOURAN 1.9tdi 105KM 2006r Ten pomysł jest już wyższa szkoła jazdy ale jak ktoś troszkę...
dobrze byłoby podłączyć ten czerwony przewód przez przekaźnik (dobrze też zabezpieczyć to bezpiecznikiem - nie większym niż 5A) do punktu w którym pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu a cewkę sterującą przekaźnika podłączyć do punktu zasilania świateł mijania co spowoduje rozłączenie LED w momencie włączenia się świateł mijania.
Najlepiej będzie odciąć zasilanie cewki oraz pompy paliwa. Co do cewki to plus zasilania cewki (kolor czarny 3) Co do pompy to czerwono-żółty za przekaźnikiem. Zabezpieczenie można sterować układem składającym się z trzech przekaźników. P1- przekaźnik 12V 2A (potrzymanie sterowanie plusem z zapłonu-czarny gruby przewód od stacyjki) P2- przekaźnik 12V...
Raz piszesz że jest zasilanie a raz że go nie ma. Przygotuj kontrolkę zrobioną z żarówki (np. 5W) i dwóch przewodów. Na bezpieczniku zasilanie ma być cały czas, bezpiecznik jest przed przekaźnikiem. Skoro zwierasz przekaźnik i pompa rusza to zasilanie na styku roboczym jest a problem jest tylko w sterowaniu cewki. Błąd P0418 to problem w sterowaniu...
Witam, Mam w punto blokadę skrzyni ale chcę dodatkowo zabezpieczyć samochód odcięciem zapłonu przez ukryty wyłącznik. Wyłącznik sterowałby przekaźnikiem lub stycznikiem przecinającym obwód. Ale nie mam pojęcia gdzie w tym samochodzie znajduje się odpowiedni przewód którego przecięcie odcina zapłon. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
mam pomysł na zamontowanie laptopa w samochodzie, który (poza odtwarzaniem mp3) bedzie sterował tez elementami elektryki (światła, syrenka alarmu, zapłon itp). jakich przekaźników powiniennem użyć? zakładam wykorzystanie lpt. nie znam sie na tym za bardzo, wiec prosiłbym o podanie konkretnego modelu (wraz ze schematem, jesli konieczne jest coś wiecej...
Wstaw przekaźnik sterowany z ukrytego przełącznika w momencie gdy go wyłączasz a ktoś włącza zapłon wyłącza się pompka zasilająca a załącza sie elektrozawór i blokuje przepływ paliwa. Tym sposobem nic się nie zepsuje. Jeśli cię interesuje moge Ci opisać (namalować) jak ja bym to zrobił.
Witam o jaki przekaźnik chodzi? Ze schematu jaki udało mi się znaleźć w internecie Beretta super kompakt 12/24i posiada trzy rodzaje przekaźników: sterowania pompą, sterowaniem napędu zaworu trójdrożnego, zezwolenia na zapłon. Mój piec miał podobne objawy otworzyłam klapę i problem zniknął. Dziękuję z góry za pomoc.
Alarm który posiadam działał niby dobrze, tzn. zamyka otwiera drzwi, prawidłowo reaguje na otwarcie np drzwi. Jest jednak mały problem. Otóż wczesniej nie wykorzystywałem wyjścia odcięcia zapłonu które na począktu zresztą wydawało mi się że działa prawidłowo. Po podpięciu go do instalacji okazuje się że po zamknięciu drzwi można odpalić silnik (przy...
Piny 85 i 86 to sterowanie przekaźnika i skoro po zapłonie zarówno na 30 i 87 jest +12V to przekaźnik wbrew temu co napisałeś "zwiera" tzn. działa poprawnie. Łącząc pin 30 z 87 pompa powinna podejmować pracę niezależnie od ECU. Skoro tak się nie dzieje proponuje odpiąć pompę paliwa i przetestować jej działanie na krótko ew. sprawdzić konektory, zbadać...
Może tylko pompa padła albo wężyk w zbiorniku pękł. Probówka w rękę i do roboty. Chyba że sterowanie przekaźnika sprawdzone, wtedy do sprawdzenia zostaje plus na cewkę przekaźnika i ciągłość przewodu do sterownika . Plus na cewce jest = zapłon włączony . Pozostaje sprawdzenie ciągłości przewodu do sterownika. Które to gniazdo ? Bo mi wychodzi gniazdo...
Poszukiwania z voltomierzem coś dały. Na przekaźniku T18 w skrzynce na pinach (przekaźnik wyjęty) na sterowanych (nie wiem jak się nazywają ) 12v i 0v czyli Ok. Na sterujących kluczyk poz 1 (zapłon) 9v Kluczyk poz 2 (rozruch) niecałe 3v! Do tego nowe komunikaty, ABS, Wspomaganie , skontaktuj się z serwisem. Plus na skrzynkę bezp dochodzi więc domyslam...
Podłączyłem +12V zapłon pod przewód stacyjki , nawet kolory się zgadzały-pomarańczowy ale dalej jest to samo ponieważ : Stacyjka : -wyłączona zwiera jedną parę styków - masa na module zapłonowym -włączona zwiera 2 pary styków -zapłon i zasilanie na światła pozycyjne . Musiałbym pod zapłon podłączyć przekaźnik i styki NO do zasilania świateł . Nie wiem...
przeciesz auto ma już taki przekaźnik do np. zapłonu! więc mówimy o przekaźniku sterującym przekaźnik. im mniejszy przekaźnik tym tańszy bedzie kondensator!
U znajomego w innym samochodzie dla porównanie jak miał 12,5V to spadek w trakcie grzania świec miał na 11-11,5V A u mnie 0,1V dla porównania podobny spadek generuje lampka w podsufitce. Więc chyba sygnał by sie temu przyjrzeć przed zimą. Czy świece mogą się tak uszkodzić, że w ogóle nie pobierają prądu czyli całkiem się uszkodzić? Miesiąc temu sprawdzałem...
Potrzebuję aby Lewa i Prawa strona była sterowana niezależnie i aby mogła działać w tym samym czasie. Czyli: Lewy = Skręt w lewo Prawy = Skręt w lewo Lewy + prawy = włączenie przekaźnika lewego i prawego skrętu czyli maszyna pojedzie do tyłu. Problemu nie byłoby gdybym dołożył 3-ci przycisk który włączałby w tym samym czasie dwa przekaźniki czyli lewy...
Łatwo możesz sprawdzić czy przekaźnik panelu nawiewu działa:włącz zapłon, nawiew daj np. na 2, aby go słyszeć jak zadziała i wtedy wyjmij bezpiecznik f2 a za chwilke włóż go spowrotem, jednocześnie nasłuchując czy podczas wkładania bezpiecznika f2 słychać"cyknięcie" przekaźnika. Jeżeli "cyka"a nawiew nie działa, to przekaźnik najprawdopodobniej jest...
Dzięki _ige_ za sprostowanie, ale jak to się ma do takiego przekaźnika, czym się kierować przy zakupie? Jeżeli drugi aku będziesz miał gdzieś z tyłu bliżej wzmacniaczy i cały sprzęcior będzie podłączony do tylnego akumulatora, to głównym zadaniem takiego przekaźnika będzie: 1. Rozłączenie od siebie obu akumulatorów aby mieć kontrolę nad przednim aku...
Blokada can wydaje mi się droga ok 2000zł coś naprawdę skutecznego co by uniemożliwilo kradzież poprzez długi czas jaki złodziej by musiał poświęcić aby dojść do uruchomienia samochodu schemat do wykonania przez elektryka Użyj starego typu immobilizera trzyobwodowego (nieważne jakiej firmy) Wykonaj trzy odcięcia dla obwodów: 1. Panel bezpieczników...
Po dłuższych poszukiwaniach okazało się że ECU na pinie 33 niema masy (zapłon włączony). Do przewodów, które podłączone są pod pin 33 podłączyłem masę załączaną przekaźnikiem, którym steruje napięcie ze stacyjki (15). Wszystko wróciło do normy. Dziękuję za zainteresowanie, upewniło mnie to w dalszych poszukiwaniach.
Witam!!! Ja zawsze odcinam sterowanie zintegrowanych cewek zapłonowych impulsem wychodzącym bezpośrednio z komputera, tego sygnału też nie da się zastąpić i komputer tego nie wykrywa a samochód nie odpali na bank. Moim zdaniem jest to najskuteczniejsze zabezpieczenie przed kradzieżą. Jedynym mankamentem jest to, że najlepiej użyć do tego przekaźników...
Tak jak pisze Bartek elektromechanik to są przekaźniki sterujące załączaniem zapłonu i rozrusznika odpowiednio po nacisnięci przycisku 2 na pilocie masz załączony zapłon i 3 kreci rozrusznik. do każdego przekaźnika idą dwa kable "z zewnątrz" które łączysz tak: jeden kabel idacy "z zewnątrz" do przekaznika np do złacza 30, podłaczasz do stałego plusa...
Nie szukaj schematów. Ja te typowe usterki naprawiam tak - przecinam ten gruby biały przewód który zasila dmuchawę. Stosuję odpowiednio duży przekaźnik oraz dodatkowe gniazdo bezpiecznikowe. Zasilanie biorę z pod śruby 8 a sterowanie przekaźnika z innego obwodu gdzie pojawia się 12 V po zapłonie. I tyle w tym temacie.
Masa ma być ciągle po włączeniu alarmu, te warunki spełnia kabel sterujący przekaźnikiem blokady zapłonu z alarmu, czyli ani szyby ani zamek
Nie stawiałbym na defekt (sklejanie się) przekaźników lecz na ich sterowanie. Bo jak inaczej wytłumaczyć fakt, że po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu następuje przełączenie tych przekaźników ?
Witam. Mam radiolinie 4 kanałową- 4 przekaźniki, chciałbym osiągnąć taki efekt, że po włączeniu np przekaźnika x1 prąd wchodzi fioletowym kabelkiem i wychodzi pomarańczowym i jednocześnie włącza przekaźnik c1, analogicznie c2, c3, jednak jedyne co wymyśliłem to taki schemat jak w załączniku, problem w tym, że po włączeniu któregokolwiek z przekaźników...
Witam wszystkich mam taki problem szukam sterowania przekażnikiem 12V do samochodu sterowany masą lecz po załączeniu prądu przekażnikiem aby nie dało się tego odłączyć dopiero kluczykiem wyłączonik zapłonu . tak aby na włączonym zapłonie nie morzna sterować przekażnikiem ma wtedy przewodzić. Dzięki za pomoc
Witam!! Podpowie ktoś jak po najmniejszej linii oporu dorobić brzęczyk niezgaszonych świateł (brak zapłonu) i brzęczyk niezapalonych świateł (włączony zapłon). Są przekaźniki z brzęczykiem? Uda sie na jednym to zrobić? A jakby za jednym zamachem udało się zrobić światła na przekaźnikach (prad z aku, sterowanie z kabiny) to już miodzio :) Ktoś coś? Jakieś...
Jak masz 2 grube grube przewody to sprawdź najpierw czy jeden z nich to zapłon a następnie je zewrzyj.Dla pewności rozkręć alarm i zobacz czy te grube to styki przekaźnika,ale wyeliminuj że jest to sterowanie kierunkami.
Witam i pozdrawiam wszystkich. Chciałbym stworzyć układ bazujący na procku Atmela, urządzenie ma zostać zamontowane w samochodzie jako przycisk Start Stop (tak wiem ,że taki projekt już jest -ale to nie to czego potrzebuje) chciałbym, żeby działał on tak jak w nowych samochodach tzn. krótkie przyciśnięcie = zapłon, kolejne krótkie = rozłączenie; długie...
Jeżeli nie da się tej opcji wyłączyć programowo to można to obejść w inny sposób. Zamontuj przekaźnik sterowany od stacyjki, który będzie na czas pracy silnika odłączał przewód krańcówki od samochodu, (podczas kiedy załączony jest zapłon centrala alarmowa nie dostanie sygnału krańcówki i alarm nie wysteruje kierunkowskazów).
przejścia na kierunki i "inne połączenia" miedzy 12 a 24 V można zrobić poprzez przekaźniki sterowanie przekaźnika 12 volt a prąd wychodzący z przekaźnika do odbiornika 24 volt. jeśli chodzi o zapłon tu chciałbym nie podłączać się do układu sterowania silnika ze względu na to że miałem ostatnio problem z elektroniką i na holu wróciłem ze śląska do szczecina...
Jeżeli chodzi o blokadę zapłonu to jeden z tych dwóch (centr dog)co szły do centralki dajesz na zapłon a drugi dajesz z alarmu jako blokada zapłonu-tam gdzie teraz masz jeden tylko.Jeżeli chodzi o zamek to kontrolką namierz sterowanie na początek. Zapomniałem dodać ze musisz dostać się do przekaźnika blokady zapłonu i zamienić styki z NO na NC z tego...
Witam. Mercedes CLA 2,2 cdi 2016 można odpalić podając plus na styk 50 przy rozruszniku lub zwierając styki 30 i 87 przekaźnika rozrusznika. Po włączeniu zapłonu nic się nie zmienia na stykach 85 i 86, nie pojawia się napięcie i nie ma masy. Przypuszczam, że na jednym styku sterowania powinno być napięcie, a przekaźnik załącza się masą. Przełączniki...
Szukaj centralki. Pomarańczowy przewód to sterowanie blokady zapłonu. Gdzieś masz przekaźnik. Google nie boli... https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=pres... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
Tym, że pomimo iż źródło jest to samo, to czerwony (jak to ładnie nazwałeś) jest sterujący, a zielony to zasilanie obwodu odcinanego. Toretycznie możesz zamiast przekaźnika zastosować wyłącznik, ale ze względu na prąd jaki musiałby wytrzymać, byłby dość duży. Dlatego lepiej dać przekaźnik i sterować go jakimś malutkim wyłącznikiem.
Dwa grube przewody w wtyczce od pompy to zasilania . Prawdopodobnie czarny i biały ( nie pamiętam) - ale tak piszesz. Znajdź żarówkę samochodową 21W albo 55W podłącz do niej dwa kable i włóż do tych grubych kabli we wtyczce od pompy paliwa . Włącz zapłon czy żarówka świeci ? Tak, tam są dwa grube przewody czarny i biały ten biały ma ok. 12.5V a czarny...
Ja w kilku pojazdach robiłem to w ten sposób że dodatkowy przekaźnik był sterowany sygnałem ładowania (czasami może być problem ze względu na budowę instalacji elektrycznej auta). Działało to tak; silnik zgaszony/zapłon wyłączony - zasilanie z akumulatora "postojowego", silnik uruchomiony (kontrolka ładowania zgasła) przekaźnik przełącza na zasilanie...
Podłączam się do tematu. Identyczne objawy: włączony zapłon wszystko OK kierunkowskazy i światła awaryjne działają, po wyłączeniu zapłonu kierunkowskazy świacą na stałe. Odłączane były: fabryczny sterownik zamka centralnego, włącznik świateł awaryjnych, zestaw wskaźników i kierunkowskazy świacą nadal. W żółtym przekaźniku od kierunkowskazów po wyłączeniu...
(at)aleksander01 ; cieszę się, że "w końcu" zgadłem. Nie zajmuję się zawodowo samochodami ale od czasu do czasu poproszony przez kogoś znajomego na zasadzie: -No jak to, przecież znasz się na "prądzie"?! Muszę sprostać podobnym zagadkom. Swoją drogą odzwyczaiłem się od wszelkiej maści włączników w samochodzie, które sterują wysokimi prądami. Sam mam...
schemat narysowany na przekaźniku 30 wejście i 87a wyjście blokowanego obwodu 85 i 86 sterowanie przekaźnika
Witam. Mam problem z golfem 3, rok 94. Czasem zdarza mi się, że po przekręceniu kluczyka, auto jest martwe. Na panelu nic się nie podświetla, auto nie reaguje na zapłon. Fakt, posiadam wyłącznik zapłonu, ale on był sprawdzany i jest sprawny, nawet był pomijany i auto nie odpalało, tak jak by właśnie zapłon był odcięty. W takich sytuacjach pomaga poruszanie...
Przy skrzyni automatycznej idzie przez przekaźnik, żebyś nie odpalił na biegu. Plus sterujący na przekaźnik masz po zapłonie, masa z czujnika na skrzyni.
No to jednym słowem coś nie pozwala ci załączyć pompy paliwowej boi z tego co piszesz to przekaźnik jest sprawny. Albo alarm albo gryzoń albo któryś z czujniczków przy silniku. Przydałoby się podłączyć pod komputer i zobaczyć czy jakiś błąd się pojawia. Niewykluczone też uszkodzenie kostki stacyjki. Dobra teraz tak: zrobiłem zworkę po wyjęciu przekaźnika...
Witam wszystkich zainteresowanych. Problem tyczy się dmuchawy w samochodzie peugeot 307 z 2002r. diesel + klima . Znajomemu nie działał wentylator na żadnym biegu. Znalazłem usterkę (przypalona wtyczka przy rezystorze) i wszystko wróciło do normy. No właśnie tak mi się wydawało, bo właściciel twierdzi że przed tem dmuchawa działała gdy tylko włączył...
Jeśli będziesz robił zgodnie z radami powyżej, to już nie żyjesz, tylko jeszcze o tym nie wiesz. Noty aplikacyjne są po to, żeby zajmowały trochę miejsca na serwerze. W szereg z cewką dajesz tranzystor NPN, na jego bazę dajesz rezystor 1K, za rezystorem szeregowo w kierunku zaporowym dajesz diodę zenera na napięcie wyższe niż napięcie zasilania przekaźnika....
Ale wtedy muszę podłączyć przetwornice przez przekaźnik na krótko przykładowo pod prąd po zapłonie, a sterowanie przekaźnikiem do ogyginalnej wiązki od świateł tak?
Napięcie podtrzymuje przekaźnik który sterowany jest przez komputer wtrysku przez kilkanaście sekund po wyłączeniu zapłonu.
2 - zasilanie 12 V po zapłonie 3 - cewka cylindra 4, sterownik wysyła sygnał przez połączenie masy 4 - cewka cylindra 3, to samo co wyżej 5 - cewka cylindra 2, to samo 6 - cewka cylindra 1, to samo Dzięki za rozpiskę ale to nic nie dało odciąłem zasilanie na 2 i klapa musi być sterowany z EKU bo gaśnie i nie chce odpalić. A w jakich położenia kluczyka...
Witam, auto nie odpala, zapłon działa, lampka service świeci. Po podłączeniu Pyrena błąd DF009 Obwód + po zapłonie ALIVE. Czy to standardowo skrzynka UPC? Rozebrałem, widać była kiedyś zalana... Poproszę kawałek schemat, który pin przekaźnik steruje rozrusznikiem?
Witam , Ducato Camper 1992 1.9 TD auto ciężko odpala ponieważ brak zasilania po zapłonie na zaworku w pompie i przekaźniku świec żarowych , w momencie załączenia rozrusznika napięcie pojawia się ale zanim świece podgrzeją trochę trzeba kręcić , najciekawsze jest to że jak już zapali i cofnę z pozycji rozruch na pozycję zapłon to napięcie już nie znika...
Ale wtedy przeciez u tak steruje zaplon.
Tak, taki wtyk czarny koło aku, on jest skręcony na śrubę. A do komputera jest dobry dostęp tylko trzeba ściągnąć lampę - tam jest chyba na 3-4 śruby przykręcony. Najlepiej sprawdź ciągłość przewodów od tego wtyku do wtyków komputera. A jak przekręcisz zapłon to w tej skrzynce za schowkiem słychać jak jeden z przekaźników zadziała ? (R11 zasila sterownik...
Witam. Kupilem golfa IV z alarmem (jak w temacie), niestety alarm ten sluzy tu jako modul sterowania centralnym zamkiem. nie ma podlacznej syreny ani odciecia. poszukuje opisu wyprowadzen lub schematu tego alarmu. dodam, ze alarmy te czesto byly montowane w skodach. z gory dzieki za pomoc. pozdrawiam Obawiam się ze to nie jest moduł alarmu tylko keyless...
przekaźnik zapłon sterować zapłon przekaźnik zapłon corsa
volvo silnika regulować wzmacniacz antenowy bosch łożyska wirnika
skoda swing tranzx wyświetlacz
Zielona dioda i brak sygnału dźwiękowego w Sony Xperia Z5 Compact Kod błędu 80FAE4 w Mercedesie - przyczyny i rozwiązania