Przecież to najzwyklejszy przekaźnik 12V/35 A. Są m.in. na aledrogo https://allegro.pl/oferta/przekaznik-wen...
Ostatnio ten sam problem przerabiałem w 308 i był sklejony przekaźnik.
Przekaźnik (1) nie ma z wentylatorami nic wspólnego. Te tryz przekaźniki są sprzodu pomiędzy wiatrakami.
Czyli do pierwszego biegu robiony jest opór przez rezystor i wtedy na biegu powinien produkować 6v z 12v ? Czy 6V dokładnie Ci nie powiem ale reszta tak jak piszesz. Zasilanie o którym pisze kolega wyżej jest z tej samej linii co ten drugi przekaźnik.
Przy 90"C nie powinien się bulgotać. Tam jest po drodze przekaźnik wentylatora. Zrób test na uszczelkę UPG.
Musisz znależć ten plus, dwa przekaźniki bo z stopnie prędkości wentylatora, wentylator załącza czyjnik, jest na chłodnicy patrząć od strony silnika na dole po lewej stronie. Na przekaźnik musi iść masa i plus, sprawdż dokładnie bezpieczniki w komorze silnika po prawej stronie, jak nie pomoże to trzeba iść po kablach od przekaźnika idą te przewody dołem...
przekaźnik wadliwy
Na przekaźnikach będzie cały czas.
Lub po lewą lampa przy podłużnicy. Tam siedziały głównie. Do sprawdzenia też przekaźniki wentylatorów.
Żaden,sterownik wentylatora jest na ramię z wentylatorem
nie DCi a HDi wymień przekaźnik wentylatora
Taki efekt może być gdy silnik wentylatora ma zjechany komutator i zatrzyma się w 'martwym punkcie'. Wyciągnij przekaźnik wentylatora i zworką uruchom silnik wentylatora. Ma załączać się 100/100.
Witam gdzie znajduje się przekaźnik wentylatora w peugot 307 1.6 hdi
Wentylator chodzi przy bezposrednim podlaczeniu do akumulatora? Pod skrzynka bezpiecznikow silnika jest listwa z bezpiecznikami maxi - sprawdz pierwszy z lewej. Jesli jest przepalony to wymien i koniecznie sprawdz rezystory/rezystor wiatraka - jesli brak przejscia to wymien. Przy braku niskich biegow (w przypadku uszkodzonego rezystora) bezpiecznik...
Z kanału po zdjęciu osłony dojdziesz
Witam, Kilka dni temu w moim aucie (Peugeot 206, 1.4 benzyna z klimatyzacją, z 2001 r.) pojawiły się problemy z przegrzewaniem się silnika. Dzięki forum udało mi się przeprowadzić diagnozę, która doporowadziła mnie do przekaźników obok wentylatora chłodnicy. Okazało się, że mam zaśniedziałe styki a niektóre nawet popękały. http://obrazki.elektroda.pl/2988652700_1...
Trzy przekaźniki bo zapewne: 1 Pierwszy bieg przez rezystor. 2 Drugi bieg bez rezystora. 3 Do klimatyzacji.
A rośnie Ci temperatura powyżej 90 stopni ?
Wiatrak chłodnicy jest sterowany elektrycznie, włącza się gdy temperatura silnika przekroczy ok 90 stopni, może być przepalony bezpiecznik, przekaźnik, czujnik temperatury itd...
Jeżeli nie działa wentylator po włączeniu klimy to sprawdź przekaźniki, przewody lubią zgnić , dodatkowo sprawdź czy przy oporniku nie ma termika on też lubi się przepalić. http://peugeot.mainspot.net/wiring307/e7... na tej stronie znajdziesz schematy elektryczne do peugota.
Bezpiecznik F36 (30A) zasila wentylator przez przekaznik, ktory laczy tylko przy pracujacym silniku, umieszczony z prawej strony kolumny kierowniczej (zolte gniazdo). Pozdrawiam, Georges
Do sprawdzenia te 3 przekaźniki w obudowie chłodnicy z przodu - jak mnie pamięć nie myli.
Według biuletynu serwisowego 11/06/2008, OE: D6AW4QQ0 Zdemontować osłonę wentylatora chłodzącego Zdemontować osłonę przekaźników Wymienić przekaźniki wentylatora chłodzącego
W zależności od wersji, jest w BSM, jest osoby przekaźnik za lewym błotkiem lub przez skrzynką BSM, jest też opcja rezystora na wentylatorze lub sam wentylator jest sterowany impulsem z ECU (brak przekaźnika). Niestety tak przez internet ciężko coś podpowiedzeć.
Wentylator elektroniczny: jeden przewód podaje + na przekaźnik zasilający wentylator (kabelek idzie z przekaźnika w BSM ale przekaźnik załącza ECM), drugi to przewód podający sygnał żądanych obrotów z ECM, trzeci to sygnał zwrotny obrotów wentylatora do ECM.
Sprawdź rezystor z przekaźnikiem przy wentylatorze. Może być skorodowany albo termik spalony i nie działa pierwszy bieg.
Siemka Miałem takiego Puga tylko z 1,9 TD i miałem 2 wiatraki. Elektryka odpowiedzialna za wiatraczki w tym aucie jest dość słaba. Są 2 wentylatory i mogą one działać z połową mocy tj, podłączone w szereg bądź chodzić z pełną mocą tj. równolegle. Przy temp. około 100 stopni miał się włączać pierwszy stopień prędkości, przy wyższej drugi. Do sprawdzenia:...
Chłopie, piszą Ci koledzy, że to klima załącza wentylator to co Ty chcesz tam w tych przekaźnikach szukać? Zajmij się tym dlaczego czujnik klimy pokazuje 20 barów na niepracującym silniku silniku.
Może np sklejac się przekaźnik w module wentylatorów.
Duży przekaźnik to drugi bieg wentylator a na dole pierwszy od lewej przy bezpieczników maxifuse to pierwszy bieg wentylator. Skrzynka bezpieczników jest taka sama od czasu fiata stilo
Naprawa bsm,naprawa zetlalej instalacji,sprawdzenie przekaźników
Tą kostką dochodzą napięcia do tego modułu/przekaźników i one załączają wentylatory.
Czyli główne obwody masz sprawne , może cewka przekaźnika uszkodzona . Masz tam w układzie 3 przekaźniki odpowiedzialne za włącznie wentylatorów nie licząc podwójnego przekaźnika . Poza tym wiatraki załącza sterownik silnika .
Nie wiem który rok masz tego peugeota, ale wentylatorami po roku 1999 steruje ECU silnika, czyli czujnik temperatury cieczy chłodzącej daje informację do ECU silnika, a z kolei ECU rozdziela sygnał na zestaw wskaźników i decyduje w którym momencie wysterować przekaźniki wentylatorów chłodnicy.
Masz zasilanie na grubych przewodach przekaźników ? Mierz próbówką. Wyzwalasz przekaźniki również próbówką. Z doświadczenia wynika przeważnie zgnilizna wiązki uszkodzenie przekaźników ew. Brak zasilania przez bezpiecznik. Zasilaniw głównego lub po zapłonie
Też może być! Aż taka bezwładność przekaźnika?
Zastanawia mnie ten błąd "SHEERAN". A czy po jakimś czasie nie będzie błędu "LADY PANK"? Wyłącz radio, a zniknie RDS który wyświetla na komputerze pokładowym. Migający STOP zazwyczaj wskazuje na problem z wentylatorem/ami i jego sterowanie. Poszukaj przekaźników, rezystora (są wersję z rezystorem) lub modułu sterującego wentylatorami - bo są i takie...
Nie wiem jak tam ale opornik ma jeszcze bezpiecznik termiczny - sprawny? Bezpiecznik wentylatora, przełącznik? Przekaźnik? Miernik/żarówka/próbnik do reki i tak coś od siebie bo od początku zawijasy.
Czy prędkość wentylatora jest regulowana? Czy cały czas masz maksymalną prędkość? Twój ECU kontroluje przekaźnik lub blok elektroniczny?
Wstaw tu fotkę tego przekaźnika za 200zł do wentylatora. Kupię sobie taki.
W 206, a moze i w innych peugeotach, w ten sposob jest sygnalizowana awaria drugiego biegu wentylatora. Jest to pierwsza rzecz do sprawdzenia, choc moze masz inny problem. Dokładnie o to chodzi, szukaj trzech przekaźników po lewej stronie wentylatora (zzieleniałe przewody przy przekaźnikach).
Na początek sprawdzić wentylator na krótko jak sprawny to przekaźnik do sprawdzenia.
Sprawdź przekaźniki i instalacje do wentylatorów. Przekaźnik jest jeden pod maską i trzy pomiędzy wentylatorami.
W obudowie wentylatora powinny być jeszcze jakieś przekaźniki. Pod lewą lampą jest moduł wentylatorów. On potrafi spłatać figla.
Złe podłączenie co zwarło przekaźniki lub wina tylko ich. Ad. 2 Nie może
Silniki wentylatorów...a według opisu twojego problemu, to ten środkowy przekaźnik nie działa
Nie wiem, czy dobrze kojarzę ale tam było do2001 dodatkowy moduł pod lewą lampą do sterowania wentylatorem albo włącznik wysokoprądowy na chłodnicy. Od 2001 przekaźnikami wentylatora steruje sterownik silnika.
Z tego co widziałem to nie ma tam przekaźników. Jest tylko moduł sterujący wentylatorem.
hmm mało informacji, wentylatory sie włączają??? przekaźniki posprawdzaj
Ecu wysteruje przekaźnik, a znajdź mi ten przekaźnik i bezpiecznik od niego. Kodu silnika dalej nie podałeś. Nie znasz jak Francuzi robią elektrykę w autach, to dalej będziesz się swoje upierał. Jeżeli chcesz schematy jakimi posługuje się ASO to trzeba podać VIN.
Mam podobno problem z wentylatorem. P206 1.4 hdi z klimą. Wentylator nie uruchamia się nawet po włączeniu klimy. Przekaźniki od wentylatora sprawdziłem , śmigło obraca się lekko bez oporów.
Plus zasilający dmuchawę pojawia się przy pracującym silniku, podaje go przekaźnik. Czasem wypalają cię styki przekaźnika.
Jest, choć w moich markach to nie powoduje włączania wentylatora. Ale autor szuka "ochrony wentylatora" cokolwiek to jest... Doprowadzić furę do porządku, bez błędów. Jak dalej będą jaja to szukać dalej. Czy przekaźnik klei, czy gdzieś zwarcie jest i steruje na sztywno wentylatorami...
Zbyt częste włączanie/wyłączanie zmniejsza trwałość styków termostatu/przekaźnika i wentylatora.... Dlaczego "baran"? :?
Usterka stara jak peugeot 206, aż dziw bierze że na tylu czytających nikt nie zna prawidłowej odpowiedzi, a jest nią - uszkodzony przekaźnik (częściej zielenizna) pierwszego biegu wentylatora chłodnicy.
Peugeot zapewne
Wymień przekaźnik wentylatora, uprzednio sprawdź bezpieczniki pod maską pod skrzynką - jest tam taki rząd MAXIFUSE.
Oki sprawdzę jutro kable do bsm i czy jest jeszcze jakiś przekaźnik do tego wentylatora gdzieś w bezpiecznikach?
Jak w temacie. Autko z 2011 roku. Głównie chodzi mi o układ chłodzenia silnika - wentylator, czujniki, przekaźniki itp.
mam pomysł. Trzeba sprawdzić przekaźnik wiatraka.
Niestety, przenoszac dokumentacje z papieru na informatyke, Peugeot nie przeniosl czesci "lokalizacja elementow" dla 306 serii II. Nie moge cie wiec powiedziec dokladnie, ktory przekaznik zasila wentylator. Nie chce mi sie grzebac w archiwum papierowym na strychu. Moge ci tylko powiedziec, ze jest to jeden z tych w czarnych podstawkach. Zasilanie jego...
Witam. Nie działa mi 1 bieg wentylatora chłodnicy. Wyczytałem o mozliwych usterkach: rezystor, sprawdziałem przejscie ma, prąd do przekaźników i wentylatora dochodzi , dziś wymieniłem przekaźnik bo nie działał lecz dalej nic. Na koputerze pokazywał własnie błąd przekaźnika. Moje pytanie czy po wymianie przekaźnika musze wykasowac błąd? Czy to jest przyczyną...
Dziś znalazłem uszkodzoną opornicę, lekko pękła i raz łączyła raz nie. Z tego powodu uruchamiało tylko jeden wentylator. Teraz uruchamia oba po wyłączeniu silnika, ale błąd jak był, tak jest. https://obrazki.elektroda.pl/7691460700_... U mnie pokazuje 3 rozne schematy Najbliżej prawdy jest ten pierwszy z dwoma opornicami. Możesz do...
Co prawda ne widziłem takiego przekaźnika ale nie da się go zregenerować?
W wytopinym gnieździe przekaźnika, nad skrzynką, zielony.
Jeśli Webasto dokładane, więc te 12V jest to sygnał sterowania. Nim podajesz przez przekaźnik sygnał na sterownik od klimy i wysterowanie nadmuchu, Wszystko masz opisane na PDF podanych. Schemat masz na stronie 11.
Ja też potrzebuję schematu. Mam sporo nazbieranych wersji, ale mojej nie :( Chodzi o układ chłodzenia silnika z dwoma wentylatorami i trzema przekaźnikami sterującymi. VIN: VF35FKFWF60498314 (2002, 1,4i z klimą).
Zgnita wiązka lub przekaźniki.
Czujnik w chłodnicy sprawdzałem jest ok. A co do testu z żarówką to napięcie też spada do zera. A może wiecie gdzie jest ten przekaźnik od wentylatora, bo przewody z kosti przy went. chowają się gdzieś przy nadkolu, a podrodze niema przekaźnika.
Tam są chyba dwa przekaźniki do sterowania dwóch prędkości wentylatora. Na żadnej nie chodzi ?
Panowie nie twórzcie ,albo jest wentylator sterowany z sterownika a w tym przypadku z czujnika na chłodnicy czyli zwykłego elektro- włącznika który włącza przekaźnik i tam masz usterkę oczywiście wentylator sprawdzony.P
Który to rocznik? W przedliftowych miałem kilka takich przypadków, tam gniją przewody od sterowania przekaźnikami wentylatora, trzeba zderzak zdejmować żeby się dostać. W poliftowych już przekaźników nie ma, tylko "jeż".
Sprawdź przekaźniki
No to ładne cyrki. A przekaźnik sprawny?
Witam, w opisie nie zawarłeś istoty problemu. Nie działa Ci wentylator, świeci kontrolka CHECK, a może z nudów podłączyłeś tester i pokazał Ci taki błąd? Okablowanie i bezpieczniki sprawdzone?
Kolego to auto jest z CAN to, że pokazuje taką temperaturę na wskaźniku to nie znaczy, że faktycznie taka jest. Jeżeli masz wątpliwości to podjedź do kogoś, kto ma PP2000 i sprawdź prawdziwą temperaturę silnika, gdyby różniła się od rzeczywistej zawsze można dokonać kalibracji wskaźnika. Kolejna sprawa to warto sprawdzić przekaźnik niskiego biegu wentylatora,...
Jest, zasterowanie testerem, wtedy sprawdzamy całość, albo podanie masy na odpowiednią nóżkę przekaźnika, wtedy sprawdzamy tylko obwód wentylatora. Przyczyną braku pierwszego biegu w peżo najczęściej jest skorodowany przekaźnik albo uszkodzony rezystor I biegu. Tym niemniej opisane objawy nie wskazują na to. Test układu chłodzenia na obecność spalin...
Do sprawdzenia przekaźniki przy chłodnicy.
tak jak pisze zi.ko sprawdz chłodzenie bo komunikat mowi o za wysokiej temp. 406 ma problem ze sterowniem wentylatorów tz. mądry projektant umieścił przekaźniki sterujące wentylatorami za przednim grilem przed skraplaczem w puszce plastikowej ktore jest wybitnie nieszczelna i po prostu śniedzieje tam wszystko. Tam są trzy przekaźniki sterujące wentylatorami...
A tam nie ma wspólnego modułu opornicy i przekaźników jak w większości PSA?
Mam Peugeot 406 TD problem jest z wentylatorami. Zmieniłem czujnik brązowy na obudowie termostatu, zmieniłem przekaźniki wentylatorów, przeczyściłem gniazda połączeniowe pod akumulatorem i nic nie wiem gdzie może być problem.
Dokopałem się do przekaźników na wentylatorze (skrzynka z lewego przodu wentylatora) - dolny był praktycznie utleniony wraz z wiązką elektryczną. Wymieniłem oba przekaźniki, polutowałem kabelki do nowych konektorków w gnieździe przekaźnika - wentylator działa. Serdecznie dziękuję za pomoc, wątek do zamknięcia
Co ty za brednie opowiadasz. Schemat jest dobry. Nie patrz na rysunek przekaźnika Pin 1 i 2 przekaźników to jego zasilanie a piny 3 i 5 to styki. To jest tak trochę bezsensu rysunek tego przekaźnika.
Szukaj pod maską. Kalkulator wtrysku to inaczej ECU - komputer silnika. Powinien być przy module BSM (skrzynka bezpieczników). http://obrazki.elektroda.pl/7702858000_1... Bezpiecznik F4 jest zasilany po stacyjce. I odpowiada za przekaźnik wysokiej prędkości wentylatora. Bezpiecznik F8 odpowiada za przekaźnik niskiej prędkości wentylatora....
Tak do wentylatora dochodzi napięcie. Mierzyłem na kostce przy samym wentylatorze. musi byc podpieta ta druga mniejsza kostka, czyli poza samochodem kręcił się nie będzie? Niepokoi mnie to że przekaźnik jest cały czas wysterowany.
Widocznie sterownik tak podaje masę.Sprawdź po ścieżkach co za element steruje przekaźnikiem.
Taka uwaga, jak wywala płyn w czasie jazdy na trasie to z wyjętym wentylatorem chłodnica bez problemu schłodzi silnik (no chyba że stoisz w korku), pęd powietrza swoje zrobi. Jaki masz wentylator, na przekaźnikach, z modułem elektronicznym, bo tam różne wersje wychodziły jak dobrze pamiętam
Chodzi dokładnie o przekaźnik schowany pod skrzynką bezpieczników (jedyny jaki znalazłem :P)? U mnie czaszami wentylator zadziała a tak to cisza niestety, a w szczególności że dopiero co odebrałem auto od mechanika.
Witam Serdecznie! Auto jak w temacie Peugeot Expert 1999r 1.9 d. W tym aucie co steruje praca wentylatora chłodnicy; bo w niej nie mam żadnego termowłącznika. Czy steruje samo Ecu na podstawie czujnika przy krućcu głowicy? Wentylator nie włącza się, dopiero po zwarciu przekaźnika rusza. Dziękuje za wszystkie odpowiedzi!
Na załączanie sprężarki klimatyzacji ma zasadniczo wpływ: Czujnik ciśnienia klimatyzacji. Czujnik oblodzenia parownika. Przekaźnik w BSI załączający sprzęgło. Powinieneś sprawdzić te elementy. Klimatyzacją steruje BSI więc dobrze byłoby sprawdzić co ono ma do powiedzenia.
He, tyle to ja wiem. Problem w tym, że elektryk ze mnie żaden i z tego schematu poza tym, że elementy 19-22 to po kolei przekaźnik, termowłącznik, wentylator i opornica nic nie kumam.
Na c.z. z pilota nie jest aktywowany? Być może jest zielono w którymś przekaźniku.
Ok dzięki za schemat tylko czy możesz mi powiedzieć gdzie w samochodzie znajdują się te przekaźniki ze schematu.
Kybernetes ale w czym Ty masz problem, wydaje mi się, że mój post dokładnie pasuje do Twojej tabelki więc nie wiem, o co Ci biega??? Rośnie ciśnienie więc rosną i obroty ,to chyba prawda, nie? Jedyny ,,rozjazd'' miedzy naszymi teoriami to chyba to, że ty masz na myśli sterownik wiatraka zwiększający obroty bezstopniowo a nie przez przekaźniki biegów.
Te przekaźniki przy chłodnicy są do sterowania wentylatorami. Ja bym podmienił na próbę opornik dmuchawy.
Wygląda jakby ktoś mieszał przy sterowaniu wentylatorem i podłączył coś odwrotnie. Sprawdzone testerem parametry? np jaka temp i pobawić się elementami wykonawczymi odnośnie wentylatorów czyli wysterować ręcznie wentylatory testerem. wygląda jakby przekaźnik ktoś mienił nie na taki jak ma być.
Dziś podpiąłem mojego 2,2 HDI pod interface KTS-520 i odczytałem takie oto błędy. Czy Ktoś potrafi je zinterpretować ? 1613 Błąd kodowania wariantów - Niezakodowany seryjny sterownik -pewnie tylko DIAG2000 to potrafi zrobić ? 0380 Przekaźnik żarzenia - uszkodzony - w którym miejscu znajduje się ten przekaźnik ? 1403 i 1404 Sterow.-stopień końcowy podrzewacza...
Witam W skrzynce w komorze silnika są przekaźniki od wentylatorków ( jest jeden czy dwa ?), jeżeli nie to model od 2000 roku i gnijący przekaźnik między wentylatorami od przodu chłodnicy pod plastikiem...
Trzeba sprawdzić przekaźnik i czy dochodzi do niego zasilanie. Jeżeli tak to trzeba sprawdzić rezystor. Nie wiem jak jest dokładnie w 206. W C5 są trzy przekaźniki i dwa rezystory.
Wiem ze 1 bieg jest potrzebny przy klimatyzacji aktualnie zamierzam nabic klime. Morze być tak ze nie będzie działał 1 bieg do puki nie załącze klimy przy testach pp2000 nie załacza Peugeot 407 1.6hdi 2004
peugeot przekaźnik wentylator przekaźnik wentylator wentylator peugeot
pilot zmiennym kodem kalibracja belki tensometrycznej pamięci starego komputera
Regulacja szybkości odtwarzania w Unitra MDS432 Czy WD-40 jest odpowiedni do czyszczenia potencjometrów głośności?