Do zamykania jest użyty jeden przekaźnik, a do otwierania 2przekaźniki. Jeden przekaźnik otwiera drzwi kierowcy, a drugi wszystkie pozostałe. Bardzo często uszkodzony jest przekaźnik w module GEM. Do otwierania są dwa przekaźniki które można wykorzystac do sekwencyjnego otwierania (funkcja programowalna).
Przewód czrno zielony i czarno pomarańczowy to sterowanie masą, zamknij/otwórz. Podanie na te przewody impulsu masowego powinno skutkować zamknięciem/otwarciem auta. Piszesz, że sprawdziłeś, więc usterka jest w nowym sterowniku albo... źle podłączyłeś do masy przewody żółty i żółto-czarny. Jeśli i tu jest wszystko ok, to zobacz kontrolką czy dokładany...
Bezpieczniki dobre. A które? Bo od zamka jest taki jeden, schowany.
Połączenie przekaźnika od przełącznika świateł do przekaźnika zamka centralnego coś da? Tak. Musisz 'wyciągnąć' impuls który załącza centralny zamek i podać go na dodatkowy przekaźnik. Z dodatkowego przekaźnika, zasilasz krótkim impulsem oświetlenie.
W moim fordzie nie działało otwieranie bagażnika sprawdziłem przewody elektryczne dochodzące do zamka z bagażnika były ok. Odłączyłem akumulator i dobrałem się do sterownika przekaźnik się uruchamiał ale nie wysyłał napięcia po zdemontowaniu sterownika cyną z kalafonią poprawiłem luty na przekaźnikach i problem znikł
Problemem był GEM, uszkodzone przekaźniki. Po podmianie wszystko działa.
Nadal nie podałeś większej ilości szczegółów, ale trudno. Pomijając przypadkowe łączenie przewodów zakładam, że problem polega jak powyżej na złym sterowaniu alarmu na zamek. Jeśli już masz właściwe przewody po stronie oryginalnej instalacji auta to teraz czas skupić się na samym alarmie. Sprawdź w instrukcji jak ustawia się w Twoim modelu sterowanie...
Wewnątrz gem'a masz podwójny przekaźnik często uszkadzają się w nim styki
No popatrz. Sugeruję zatem odkręcić tą skrzynkę nad kolanami, a tam za nią, z tyłu zobaczysz taki zółciutki bezpiecznik 20A. Jak masz czułe palce to możesz go tam nawet namacać bez odkręcania skrzynki. To bezpiecznik od centralnego zamka. Tak łobuzy go tam zamaskowały. Ale twoja robota na nic...
Chyba masa zostaje na jednym z przewodów i podanie masy na drugi nie działa. Prawdopodobnie musisz ciąć przewody i robić przełączanie przekaźnikiem. Drugi to o ile dobrze pamiętam czarno-pomarańczowy.
Jutro to sprawdzę. Jak nie to, to najprościej chyba będzie odciąć ten przewód który topi izolację i sprawdzić co przestało działać 😛 Ten przewód który topił izolację był już wcześniej izolowany do innego przewodu, chyba przez poprzedniego właściciela. Rozmawialiśmy o tym w temacie zakładania sterownika zamka i ktoś tam stwierdził, że prawdopodobnie...
Witam ostatnio wstawiłem do Focusa sterownik rtx centralnego zamka i wszystko działało elegancko aż następnego dnia sterownik przestał zamykać tylko otwiera oraz działa elektryczne otwieranie klapy. Piloty programopwane po kilka razy przekaźniki pykają w centralnym zamku a nie zamyka. Może ktoś miał podobny przypadek albo wie jak to dokładnie wszystko...
Przy takim zamku, realizuje się to inaczej, ponieważ sterowanie impulsami masy nie zadziała. https://obrazki.elektroda.pl/8453866300_... Sterujesz na pinach 1,2 podając na przemian +12V i jednocześnie odcinając stykami przekaźnika przewód w kierunku fabrycznego sterownika samochodu, który stale podaje dwie masy na styki silnika zamka....
Witam Mam problem z fordem focusem mk2 1.8 tdci, brak prądu a dokładnie po przekręceniu kluczyka brakuje prądu. Brak zapłonu na desce rozdzielczej i rozrusznik milczy. Sprawdzone przekaźniki oraz masa, po przekręceniu kluczyka na zapłon prąd idzie na przekaźniki i napięcie się zgadza. Zamek centralny działa, klakson i radio tak samo. Komputer diagnostyczny...
Pomocy! Przy założeniu sterowania cz z pilota do Focusa, znalazłem kable w lewym boczku żółto/czarny-zamknij, biało/czarny-otwórz i inne do migaczy. Ale co jest grane w normalnym stanie na tych kablach zamykania/otwierania jest masa-dziwne? Gdy mój sterownik podaje na nie przez 0,7 sek plusy przy otw lub zamknięciu, to pali mi bezpieczniki na tych kabelkach...
do sprawdzenia czy wychodzi sygnał otwierania bagażnika z modułu GEM powinno być słychać wyraźne stukanie przekaźnika (moduł jest za schowkiem na słupku) i sprawdż przewody w przelotce do tylnej klapy czy są całe.
Zamek naprawiony. Powodem awarii okazał się wadliwie pracujący napęd zamka w klapie a efektem uszkodzony sterownik centralnego. Sterownik jest umieszczony na ECU (prawy przedni słupek, tuż przy nogach pasażera). Wnikliwsza diagnoza ujawniła uszkodzenie styków roboczych przekaźnika odpowiedzialnego za przekazywanie prądu do silnika napędu zamka. Układ...
Od jakiegoś czasu mam dziwną usterkę. Zamek centralny sam się otwiera. Dzieje się to tak jak bym kilka razy pod rząd wcisnął przycisk otwierania drzwi z pilota w bardzo krótkim czasie. Nawet podczas jazdy słyszę że zamek próbuje się otwierać. Wyjąłem centralkę z prawego słupka, rozebrałem obudowę i wszystko ze strony elektronicznej wygląda jak nowe....
Podepnę się pod temat. Otóż posiadam focusa 99r. Wysiadając z auta wcisnąłem przycisk tylnej klapy, zamek się otwarł, wysiadłem, otwarłem tylne drzwi by coś wyjąć, podszedłem do tylnej klapy i okazało się że bagażnik już był zamknięty. Wcisnąłem jeszcze raz guzik i w pilocie i na desce. Okazało się że centralny zamek właśnie się popsuł. Wszystkie 4...
witam mam podobny problem focus 1,8 99r na warsztat wjechało mi auto na problem z zamykaniem pilotem diagnoza linia zamykająca zwarcie do masy pierwsza rzecz odłączenie drzwi eliminując krańcówki nic nie dała odłączenie komfortu dalej zwarcie po przejżeniu wiązki znalazłem otarcie i zaizolowałem(żadna kostka nie odłączana) po podłączeniu komfortu dentka...
Sprawdź bezpieczniki. Za schowkiem po prawej jest moduł komputera, odczytaj oznaczenie z niego (wystarczy zdemontować schowek), czasem ulega spaleniu przekaźnik w module, dając podobne objawy. Jeśli pilot jest sprawny a zbyt wiele razy go naciskałeś, mogłeś zgubić kody i system się rozprogramował. Programowanie pilota nie jest niestety proste i wymaga...
Nie potrzebnie jedziesz po kolegach, bo akurat mają rację. Zakładasz temat a nie precyzujesz o jakiego Forda chodzi, a tu akurat jest różnica. Inaczej zamek sterowany jest w Fordzie Focusie, inaczej w Sierze. Nawet Sierry z różnych roczników różnie miały, ale u ciebie to powinno być sterowanie masą na żółtym i białym. Jednak skoro piszesz, że plusem...
Dzięki za pomoc okazało się że jest uszkodzona krańcówka w drzwiach kierowcy ( nie jest całkiem zwarta na "zamknij"-ma małą oporność ) dlatego jak się zwierało do masy drutem to działały natomiast alarm nie daje całkowitej masy i dlatego moduł nie widział tej zmiany stanu .Założyłem przekażnik który w czasie zamykania przez alarm odcina tą uszkodzoną...
A czy w fordach nie ma sterowania przypadkiem plusami? Moze akurat w focusie sa minusy... Dodano po 6 A tak na marginesie to odradzam podlaczac sie do zasilania modulow. Moze byc plus idacy do stacyjki, ale nie modul. Jak najmniej ingerencji w podzespoly auta bo jak cos siadzie to kazdy zielony. P.S. Zostaly Ci jeszcze cztery kable, ale przeciez masz...
Dziekuje bardzo za pomoc, ale mam jeszcze kilka pytan. Zaznaczylem na diagramie na czerwono czym jestem skolowany. Postaram sie wyjasnic doglebniej moje watpliwosci: 1. Centralny zamek: z alarmu wychodzi 6 przewodow. Jesli dobrze rozumiem to nieb/czer i ziel/czer ida po prostu do plusa, nastepnie nieb/czarny i ziel/czrny ida do masy. Wiec zostaja 2...
przekaźnik zamka przekaźnik focus wymiana zamka focus
używany server naprawa trymer impulsy synchronizacji
elektrownia wiatrowa czerwca placu
Laptop po zwarciu nie włącza się - diagnostyka i naprawa Realizacja układu kombinacyjnego z demultiplekserem 1:8