Ostrożnie z Toyotą ,poznałem starsze modele 95- , zmiana mijania/drogowe przełącza "-"przewody do żarówki H4 ten sam przełącznik przez obrót załącza pozycyjne/drogowe "+" zakładając przekaźniki i automat wyłączający światła po wył. zapłonu wymaga zastanowienia, podobnie Mitsubishi.
Brak plusa na wtryskach świadczy. że nie wystawia go przekaźnik załączany masą przez sterownik silnika. W razie czego służę schematem. Rozrząd w/g autodaty na wałku kropka na kole między dwoma kolorowymi znakami na łańcuchu. Na wale kropka na prosto znaczka.
W VW zawsze było tych starszych że klakson był załączany z przekaźnika, masą był przekaźnik załączany trzeba by rozeznać.
Dobrze by było gdybyś podał kod silnika. Są cztery silniki 1.9 105KM. Na chybił trafił to będzie tak: Na bezpiecznikach F7 F8 F9 F10 F11 powinieneś mieć zasilanie po załączeniu zapłonu. Jeśli nie ma zasilania nie jest załączany przekaźnik główny zasilający między innymi sterownik silnika. Ten przekaźnik sterowany jest masą ze sterownika silnika na pin...
Na przekaźniku DC powinno być: - na żółto-czarnym stały + z akumulatora - na brązowo-białym + przy włączonej stacyjce i włączonym zapłonie na przełączniku przy prawej manetce. Przekaźnik jest załączany masą z ECU (brązowo-czerwony), po czym pojawia się zasilanie na zielono-czarnym. Jak zewrzesz przekaźnik (żółto-czarny z zielono-czarnym) to światła...
Żeby załączać masą potrzebował byś jeszcze jeden tranzystor, bo przekaźnik jest zasilany z 12V a procesor nie i trzeba też konwertować 5/-->12V a do tego potrzeba tranzystor NPN który to musi być załączany plusem. Czyli potrzeba jeszcze jeden tranzystor do negowania sygnału. Gdyby przekaźnik też był zasilany z 5V to załączanie masą albo 5-cioma woltami...
Witam, Chcialbym w aucie dołożyć podświetlenie nóg. Zainspirowany droższymi modelami chciałbym zrobić takie podświetlenie, które będzie się delikatnie świecić cały czas (po włączeniu świateł), i świecić maksymalną jasnością po otwarciu drzwi. Do dyspozycji mam standardowe napięcia, plus staly, plus po stacyjce plus po włączeniu świateł, masa, i masa...
Przekaźnik już mam. Najpierw była jedna para przełączanych styków przełączająca tylko rx/tx, teraz mam dwie pary przełączanych styków. Jidna para rx/tx a druga para zapina modulację. Pierd nie zniknął :) Przekaźnik jest załączany masą przez przycisk PTT. Michał
Użyłem przedłużacza To jakie masz napięcie na zasilaniu zmywarki pod obciążeniem. Zdarzają się przypadku że to przedłużacz był winny. Zweryfikuj sprawy elektryczne. Po poprawnej zamianie fazy z zerem faza pojawia sie na różowym kablu o którym pisałem wyżej. Grzałka nadal nie grzeje, wymieniłem przekaźnik w module Po zamianie L-N i nowym przekaźniku...
Gdzieś kiedyś słyszałem, że przed przekaźnikami elektromagnetycznymi (i nie tylko?) dobrze jest umieścić kondensator na tej zasadzie, że gdy przekaźnik załączany jest stanem wysokim (załóżmy 3.3V) to pomiędzy wyprowadzeniem pinu w mikrokontrolerze, a przekaźnikiem umieszczamy kondensator, którego minus połączony jest z masą (GND). Takie rozwiązanie...
Jest to przekaźnik rozrusznika który załączany małym prądem przez obwód włącznika w manetce włącza rozrusznik. Sam rozrusznik nie jest podłączony bezpośrednio do manetki gdyż pobiera on zbyt duży prąd i włącznik w manetce musiałby być toporny i ciasny a powinien byc lekki i łatwy w obsłudze, dlatego wykorzystuje sie przekażniki, jak pyka to jest ok,...
potrzebuje wysterować przekaźnik (samochodowy 12V 30A) masą, ale mam sygnał +12V, próbowałem zamienić sobie sygnały tranzystorem BD138, ale jak sprawdzałem sobie miernikiem, bez obciążenia to układ działał, zwierał do masy przy podłączeniu zasilania. Jak podłączyłem cewkę przekaźnika, to tranzystor się spalił. czy muszę jakieś zabezpieczenie wykonać...
przekaźnik jest bo sygnał trochę prądu bierze. Załączany jest masą z kierownicy, ale plus jest na stałę na sygnale a załączany jest masą (gdzieś mi schemat wcieło od kadetta ale jeszcze poszukam)
Jest to proste urządzenie, kiedy na pierwszym zasilaczu pojawi się napięcie to załączany jest przekaźnik który zwiera zielony pin z masą na drugim zasilaczu. Można zrobić samemu bez większego problemu. Zwarcie pinu zielonego z masą tylko na jednym zasilaczu spowoduje wystartowanie jednego zasilacza podczas gdy drugi nie będzie pracował. To urządzenie...
Witam , zwracam się z prośbą do znawców o pomoc . Auto to jumper 2.2 hdi z 2003roku , zgasło w trakcie jazdy , coś niby strzeliło (wydawało mi się że po stronie pasażera ) ale nie za mocno , podejrzenie padło na rozrząd , żeby auto ściągnąć do domu musiałem na rozruszniku wycofac aby było miejsce na holujące auto i w czasie holowania zauważyłem kontrolkę...
więc jeśli chodzi o przerywacz to nie wiem czy będzie ci działał z ledami jeśli jest na bimetalu to niema szans , musi być elektroniczny ciężko powiedzieć co z klaksonem bo czasem klakson jest załączany masą i tu musisz sobie sprawdzić czy przełącznik od klaksony nie podaje masy po wciśnięciu. Przydało by się wiedzieć coś więcej po przełączniku i fajnie...
Zerknąłem na opis w internecie - ząłączenie biegu wymaga zwarcia konkretnej linii sterującej z masą - po odpięciu panelu niemozliwe jest aby wentylator sie kręcił (kabel jest rozwarty). Między panelem i centralą jest moduł przekaźnikowy - i mogę przypuszczać że coś jest w tym module. Jeśli problem wystepuje od początku montażu to możliwe że jest odwrotnie...
Witam późną porą. Postanowiłem zrobić sobie zdalne sterowanie głośności do mojego Symasyma. Jako że o układach programowanych nie mam pojęcia, użyłem zwykłych zdalnie załączanych gniazdek. Właściwie to gniazdka. Wygląda to tak jak na rysunku. Objaśnienie: używając układu z gniazdka wykorzystałem wyjście, którym załączany jerst przekaźnik (+12Vremote...
Lepiej nie podłączaj z dowolnego źródła... Może okazać się że halogeny obciążą jakiś ważny element w aucie i potem będzie problem. Najlepiej podłączyć bezpośrednio z akumulatora i przez bezpiecznik. Może być taki montowany na przewodzie. Należy również w takim wypadku zastosować przekaźnik który będzie załączany dowolnym włącznikiem, a on dopiero poda...
Witam. Jestem w trakcie wykonywania zintegrowanego wzmacniacza mocy. W tym momencie projektuje zasilanie pomocnicze do osprzętu. Stworzyłem już schemat ale nie jestem pewien co do jednego elementu. Mianowicie poprawności obwodów z transformatorem T2. Schemat poniżej w załączniku. Zasada działania wygląda następująco: - na wejściu WE-1 podłączone będzie...
Mam takie pytanie potrzebuje aby sygnał +12V zamykał obwód ale MASY. Czy jak podam na nóżke 30 mase to na 87 też będzie masa. Czy przekaźnikowi obojętnie jaki obwód zamyka? http://img297.imageshack.us/img297/5985/... Potrzebuje takie coś zrbić do podłączenia lampki do alarmu, a u mnie w autku lampka załącza się właśnie przez podanie...
Potrzebna aplikacja układu Bosch 30342. Być może jest to typowy układ produkowany przez wiele firm. Układ może komunikować się innymi układami po szynie danych więc bez oscyloskopu się nie wykryje uszkodzenia. Układ Bosch 30342 może być sprawny. Trzeba logicznie przeanalizować tor układu "cofając się" po ścieżkach w stronę wyjścia sprawdzając elementy...
Masz klimatyzację? Jeśli tak to widać po schemacie, że jest przekaźnik, który załącza "masę" dla wentylatora. Musiałbyś również do niego doprowadzić sygnał aby się załączył.
Zobacz czy plus na wtryskiwacze przychodzi. A jakiego tosygnału przekaźnik nie dostaje ? Tam komp załącza masę przekaźnika, plus idzie z "klemme 15"
Po co kombinować na stykach podałem już rozwiązanie problemu. Nie wiem czy podłączenie do tranzystora styków membrany nie sparametryzuje portów. Nie wiem jaki tam prąd przechodzi. Może to działać ale przy usterce tranzystorów podpiętych do tych portów może spowodować zatrzaśnięcie się portu wejściowego a w konsekwencji pracę pompki non stop aż do jej...
podłącz tą nogę przekaźnika do masy,a po przekręceniu kluczyka będzie załączać się,i pompki będą działać,no niestety jest to przypadłość tych sterowników
Zmierz napięcie na akumulatorze Na trzy przewodowej taśmie jest sygnał dla tranzystora > steruje przekaźnikiem Zmierz rezystancję cewki przekaźnika, dodatkowo styki mogą być spieczone i też nie będzie cykał a obciążenie będzie cały czas załączone Trzeba zmierzyć napięcie zasilania, są tam dwa jedno jest 24V; między cewką przekaźnika a masa
Jeżeli masz na myśli ostatni schemat który wrzuciłem - to zadziała, bo sprawdzone ze działa. podłączam do czujnika który w pewnym momencie po zwarciu do masy załącza przekaźnik. Po zwarciu do masy tranzystor przerywa prąd cewki przekaźnika - to oznaczą, że wyłącza przekaźnik.
Dźwigania zmiany biegów załącza masą kolor brązowo/biały przekaźnik J207, ten przekaźnik steruje automatem rozrusznika.
Dodaj jeszcze 100nF przy VCC procka. Przekaźnik zasilaj z 12V i załączaj masę (inny tranzystor). C1,C2 10uF Hmmmm, C1 może jednak więcej.
Jak działają światła wsteczne czy jest jakiś przekaźnik który będzie załączał czujnik w skrzyni Przekaźnik RP11 odpowiada za światła wsteczne jest aktywowany sygnałem masy z czujnika na skrzyni. Najpierw sprawdź czy włączając wsteczny bieg przekaźnik się załącza.
to zależy czy orginalna instalacja w samochodzie załącza przekaźnik podając na nogę 85 lub 86 +12v czy też +12v jest cały czas a komp podaje masę, to musisz sprawdzić. jeśli +12v jest cały czas na nodze 85 lub 86 po włączeniu kluczyka, to sterowanie jest masą (jeśli 12v jest na nodze 85 to masę podajesz na 86, jeśli 12v jest na 86 to masę na 85) jeśli...
A immobiliser widzi klucz ? Trzeba zobaczyć czy przekaźnik załącza się. Zestyk zwierny: 87-stały plus, 30-pompa, czujnik tlenu, wtrysk. Uzwojenie: 85-po zapłonie +12V, 86-załączany masą z ecu.
Sterowaniem wenta zajmuje sie PCM...temperature silnika "czyta" ECT-sensorem i przy przekroczeniu progu załącza masą przekaźnik pt. FAN. Z ktorego roku auto? Wkleje ci schemat jesli chcesz.
Też miałem taki przypadek dlatego teraz pierwsze co robię to sprawdzam właśnie to. Przekaźnik, bezpiecznik i kodowanie.
Musisz poszukać miejsca, gdzie można podpiąć napięcie z innego akumulatora. Najlepiej, do przekaźnika załączającego rozrusznik, do niego idzie kabel, bezpośrednio z akumulatora. Plus do śruby przekaźnika, minus do masy. Schemat jest tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Ten bezpiecznik (nr 24 10A) zabezpiecza obwód lewego światła mijania. Nic więcej. Przekaźnik który wyjąłeś, odpowiada za załączanie masy przez PCM podczas startu (chyba też za załączenie masy sterownika ABS-u). Jeżeli jest taka zależność pomiędzy bezpiecznikiem 24 i przekaźnikiem jak opisujesz, to zajrzałbym do wiązki pod skrzynką. Ta zależność nie...
Nie. Na siłownikach w stanie spoczynkowym jest masa. Pobudzane są one przełączeniem na około sekundę na zasilanie. Już o tym było. Ty potrzebujesz sygnał masy ze sterownika. Jeśli takiego nie ma, bo sterownik jest inaczej skonfigurowany, to do przewodu, gdzie pojawia się plus przy zamykaniu centralnego podłączasz przekaźnik, który konfigurujesz w układ...
15 to jest po prostu plus po zapłonie który idzie przez bezpiecznik i po włączeniu przekaźnika idzie dalej do pompki.A7 i A8 to wyjścia ze sterownika który załącza masę i plus przekaźnika żeby zadziałał.30 to plus przekaźnika z 15 a 87 to plus po włączeniu przekaźnika.Najlepiej wyjmij przekaźnik i odwróć tam masz na poszczególnych jego wyjściach te...
Względem masy na 681 dostaje 5V z mikroprocesora 470 jest 12V napięcie załączające przekaźnik .Biorę pod uwagę że rezystory są sprawne i mikrokontroler załącza grzałkę mierząc między masą a wejście na rezystory a nie między nimi i tranzystorem na tranzystorze przy tych dwóch nóżkach powinno być około 0,6V 0,9V. Jeszcze pytanie czy sprawdzałęś przelotki...
Dzięki za odpisanie. Oczywiście procek i przekaźnik będą miały osobne zasilania i masy. Inaczej nie dawałbym transoptora. Lepiej w ten sposób. Niestety musi być coś na mój wzór. Przekaźnik oddalony od reszty (cewka) z jednej strony jest połączony na stałe z masą, a więc zasilanie musi iść "z plusa"-załączany +. Na odległej płytce jest kilka takich przekaźników...
Podłączasz przekaźnik do wyjścia masy z Twojego modułu. Podłączasz ją tak, że zasilanie z masy trzyma przekaźnik rozłączony. Po zaniku masy z modułu, przekaźnik załącza masę na czujniki. Proste.
Witam Czy w stanie spoczynku na wyjściu Audio jest napięcie? Jakie? Jak daleko jest Twoja elektronika od sterownika? Czy rezystory na wejściu sam dobrałeś, czy znalazłeś jakiś schemat? PozdrawiaM.
Można układ załączania umieść listwie - wersja z przekaźnikiem. Wtedy nie korzysta się z zasilania USB 5V. W listwie oprócz przekaźnika dodatkowo będzie zasilacz (beztransformatorowy), a poprzez optoizolacje za pomocą transoptora załączany będzie przekaźnik. Z tunera będą wychodziły dwa przewody "SWITCH" + masa SCART
Odpowiedź jest po lewej stronie fotki :) . 85 i 86 tam podajesz sterowanie (masę i "+" z przełacznika którym chcesz sterować przekaźnik. Na 30 podajesz napięcie z akumulatora a pod 87 podłączasz "+" zailania odbiornika który chcesz załączać przekaźnikiem. (Odbiornik oczywiście musi być też podłączony do "masy" instalacji - jego drugi zacisk/wyprowadzenie).
ULN2003 ma wyjscia typu OC "otwarty kolektor". Z tego co zrozumiałem z Twojego opisu to raczej to nie będzie działać. Sprzydał by sie jakiś schemat. Wszystkie przekaźniki podepnij pod +5V a dopiero masę załączaj przez ULN. Wtedy też otrzymasz prostą logike, tzn. "Hi" na wyj AVR - "Low" na wyj ULN2003 przekaźnik załączony.
Pin 72 brązowo-biały(szerszy wtyk do ECU)to masa ze sterownika któa powinna załączać przekaźnik, sprawdź czy coś sie pojawia na tym pinie.
A LED1 i LED2 to czasem nie powinny mieć rezystorów ograniczających prąd? Jak masz poprowadzone masy? Mówisz że to osobne obwody, ale to nieprawda bo masę masz wspólną.
Sterowanie silnika możesz zrobić na przekaźnikach samochodowych przełącznych. Mają one złącza 85 i 86 do cewki, oraz 30 - styk ruchomy 87 - styk zwierny 87a - styk rozwierny. Na jeden silnik potrzebujesz dwóch takich przekaźników. Do styków 30 pary przekaźników podłączasz silnik, do styków 87a podłączasz masę (zwierasz te wyjścia obu przekaźników i...
Przewód brązowo żółty idący z ECU do przekaźnika jest sprawny, więc coś powoduje że ECU nie załącza masy, tak aby przekaźnik uruchomił całą resztę. Ktoś miał coś podobnego ?
Masz na wyjściu napiecie stałe, a powinno być zero. Zmierz napięcie na R1810 względem masy. Na poczatku i końcu - baza T1810.
przekaźnik załączany przyciskiem przekaźnik załączany wzrostem napięcia przekaźnik załączany zboczem opadającym
transformator impulsowy toroidalny prądniczka tacho amica magistrala rezystory
urmet cyfral subwofer wzmacniacz
Volvo FH: Brak działania turbiny po serwisie Rozbieżność wskazań temperatury w BMW X3 E83 3.0d