Ostrożnie z Toyotą ,poznałem starsze modele 95- , zmiana mijania/drogowe przełącza "-"przewody do żarówki H4 ten sam przełącznik przez obrót załącza pozycyjne/drogowe "+" zakładając przekaźniki i automat wyłączający światła po wył. zapłonu wymaga zastanowienia, podobnie Mitsubishi.
Masz klimatyzację? Jeśli tak to widać po schemacie, że jest przekaźnik, który załącza "masę" dla wentylatora. Musiałbyś również do niego doprowadzić sygnał aby się załączył.
Potrzebna aplikacja układu Bosch 30342. Być może jest to typowy układ produkowany przez wiele firm. Układ może komunikować się innymi układami po szynie danych więc bez oscyloskopu się nie wykryje uszkodzenia. Układ Bosch 30342 może być sprawny. Trzeba logicznie przeanalizować tor układu "cofając się" po ścieżkach w stronę wyjścia sprawdzając elementy...
Zobacz czy plus na wtryskiwacze przychodzi. A jakiego tosygnału przekaźnik nie dostaje ? Tam komp załącza masę przekaźnika, plus idzie z "klemme 15"
Po co kombinować na stykach podałem już rozwiązanie problemu. Nie wiem czy podłączenie do tranzystora styków membrany nie sparametryzuje portów. Nie wiem jaki tam prąd przechodzi. Może to działać ale przy usterce tranzystorów podpiętych do tych portów może spowodować zatrzaśnięcie się portu wejściowego a w konsekwencji pracę pompki non stop aż do jej...
Jeżeli masz na myśli ostatni schemat który wrzuciłem - to zadziała, bo sprawdzone ze działa. podłączam do czujnika który w pewnym momencie po zwarciu do masy załącza przekaźnik. Po zwarciu do masy tranzystor przerywa prąd cewki przekaźnika - to oznaczą, że wyłącza przekaźnik.
podłącz tą nogę przekaźnika do masy,a po przekręceniu kluczyka będzie załączać się,i pompki będą działać,no niestety jest to przypadłość tych sterowników
Brak plusa na wtryskach świadczy. że nie wystawia go przekaźnik załączany masą przez sterownik silnika. W razie czego służę schematem. Rozrząd w/g autodaty na wałku kropka na kole między dwoma kolorowymi znakami na łańcuchu. Na wale kropka na prosto znaczka.
Zmierz napięcie na akumulatorze Na trzy przewodowej taśmie jest sygnał dla tranzystora > steruje przekaźnikiem Zmierz rezystancję cewki przekaźnika, dodatkowo styki mogą być spieczone i też nie będzie cykał a obciążenie będzie cały czas załączone Trzeba zmierzyć napięcie zasilania, są tam dwa jedno jest 24V; między cewką przekaźnika a masa
Dodaj jeszcze 100nF przy VCC procka. Przekaźnik zasilaj z 12V i załączaj masę (inny tranzystor). C1,C2 10uF Hmmmm, C1 może jednak więcej.
Podłączasz przekaźnik do wyjścia masy z Twojego modułu. Podłączasz ją tak, że zasilanie z masy trzyma przekaźnik rozłączony. Po zaniku masy z modułu, przekaźnik załącza masę na czujniki. Proste.
W VW zawsze było tych starszych że klakson był załączany z przekaźnika, masą był przekaźnik załączany trzeba by rozeznać.
Sterowaniem wenta zajmuje sie PCM...temperature silnika "czyta" ECT-sensorem i przy przekroczeniu progu załącza masą przekaźnik pt. FAN. Z ktorego roku auto? Wkleje ci schemat jesli chcesz.
to zależy czy orginalna instalacja w samochodzie załącza przekaźnik podając na nogę 85 lub 86 +12v czy też +12v jest cały czas a komp podaje masę, to musisz sprawdzić. jeśli +12v jest cały czas na nodze 85 lub 86 po włączeniu kluczyka, to sterowanie jest masą (jeśli 12v jest na nodze 85 to masę podajesz na 86, jeśli 12v jest na 86 to masę na 85) jeśli...
Jak działają światła wsteczne czy jest jakiś przekaźnik który będzie załączał czujnik w skrzyni Przekaźnik RP11 odpowiada za światła wsteczne jest aktywowany sygnałem masy z czujnika na skrzyni. Najpierw sprawdź czy włączając wsteczny bieg przekaźnik się załącza.
Dźwigania zmiany biegów załącza masą kolor brązowo/biały przekaźnik J207, ten przekaźnik steruje automatem rozrusznika.
Witam Czy w stanie spoczynku na wyjściu Audio jest napięcie? Jakie? Jak daleko jest Twoja elektronika od sterownika? Czy rezystory na wejściu sam dobrałeś, czy znalazłeś jakiś schemat? PozdrawiaM.
Witam, posiadam elektrozawór, który sterowany jest przekaźnikiem. Elektrozawór ma stałe zasilanie +24 V, a przekaźnik załącza masę. Przy otwieraniu przekaźnika, z powodu dużej indukcyjności zaworu ciągnie się w przekaźniku łuk elektryczny, który zapewne szybko wypali styki. Szukam sposobu na stłumienie tych przepięć. Niestety nie mam dostępu do elektrozaworu...
Przewód brązowo żółty idący z ECU do przekaźnika jest sprawny, więc coś powoduje że ECU nie załącza masy, tak aby przekaźnik uruchomił całą resztę. Ktoś miał coś podobnego ?
Ten bezpiecznik (nr 24 10A) zabezpiecza obwód lewego światła mijania. Nic więcej. Przekaźnik który wyjąłeś, odpowiada za załączanie masy przez PCM podczas startu (chyba też za załączenie masy sterownika ABS-u). Jeżeli jest taka zależność pomiędzy bezpiecznikiem 24 i przekaźnikiem jak opisujesz, to zajrzałbym do wiązki pod skrzynką. Ta zależność nie...
15 to jest po prostu plus po zapłonie który idzie przez bezpiecznik i po włączeniu przekaźnika idzie dalej do pompki.A7 i A8 to wyjścia ze sterownika który załącza masę i plus przekaźnika żeby zadziałał.30 to plus przekaźnika z 15 a 87 to plus po włączeniu przekaźnika.Najlepiej wyjmij przekaźnik i odwróć tam masz na poszczególnych jego wyjściach te...
A immobiliser widzi klucz ? Trzeba zobaczyć czy przekaźnik załącza się. Zestyk zwierny: 87-stały plus, 30-pompa, czujnik tlenu, wtrysk. Uzwojenie: 85-po zapłonie +12V, 86-załączany masą z ecu.
Sprawdzałem miernikiem i nie idzie żadne napięcie na świecę, przejście od przekaźnika do świec jest i nie załącza przekaźnika, napięcie jest 12V, a masa tylko 9V, na krótko przekaźnik się załącza. Dodano po 8 Założyłem kontrolkę na wyjście do swiec i zapala się dopiero po odpaleniu samochodu a na zapłonie nie idzie prąd
No a przekaźnik klimatyzacji się załącza?Wychodzi masa że sterownika na niego?Po co ci schemat sterowanie tego jest proste .
Czyli napięcie 15V jest . Zastanawia mnie 15V na E tranzystora sterującego przekaźnikiem . Ze ścieżek na PCB wynika raczej że jest on na masie (0V) . A przekaźnik jest właśnie załączany przez podanie masy (-) .
Odpowiedź jest po lewej stronie fotki :) . 85 i 86 tam podajesz sterowanie (masę i "+" z przełacznika którym chcesz sterować przekaźnik. Na 30 podajesz napięcie z akumulatora a pod 87 podłączasz "+" zailania odbiornika który chcesz załączać przekaźnikiem. (Odbiornik oczywiście musi być też podłączony do "masy" instalacji - jego drugi zacisk/wyprowadzenie).
To nic prostszego, o mniejszej liczbie elementów i na dodatek bez żadnych innych dodatkowych elementów elektronicznych (też i sporej ich ilości) typu tranzystory, rezystory, kondensatory i układy scalone się nie znajdzie niestety. A co szkodzi połączeniu szeregowemu uzwojeń dwóch przekażników? Korzystam z tego rozwiązania w kilku urządzeniach w swoim...
ULN2003 ma wyjscia typu OC "otwarty kolektor". Z tego co zrozumiałem z Twojego opisu to raczej to nie będzie działać. Sprzydał by sie jakiś schemat. Wszystkie przekaźniki podepnij pod +5V a dopiero masę załączaj przez ULN. Wtedy też otrzymasz prostą logike, tzn. "Hi" na wyj AVR - "Low" na wyj ULN2003 przekaźnik załączony.
Można układ załączania umieść listwie - wersja z przekaźnikiem. Wtedy nie korzysta się z zasilania USB 5V. W listwie oprócz przekaźnika dodatkowo będzie zasilacz (beztransformatorowy), a poprzez optoizolacje za pomocą transoptora załączany będzie przekaźnik. Z tunera będą wychodziły dwa przewody "SWITCH" + masa SCART
Pin 72 brązowo-biały(szerszy wtyk do ECU)to masa ze sterownika któa powinna załączać przekaźnik, sprawdź czy coś sie pojawia na tym pinie.
Sterowanie silnika możesz zrobić na przekaźnikach samochodowych przełącznych. Mają one złącza 85 i 86 do cewki, oraz 30 - styk ruchomy 87 - styk zwierny 87a - styk rozwierny. Na jeden silnik potrzebujesz dwóch takich przekaźników. Do styków 30 pary przekaźników podłączasz silnik, do styków 87a podłączasz masę (zwierasz te wyjścia obu przekaźników i...
Sterownik jest tak pomyślany ze wtyczka A to wyświetlacz. B to sterownie silnika napędowego oraz zasilanie tego sterownika idące z silnika 36V C to dwie masy sterownika oraz przewód podający masę na przekaźnik załączany stacyjką a następnie podaje na masę stycznika zasilania jazdy i kosiska. D to czujniki traktorka. Aktualnie wypięcie wtyczki B powoduje...
Przy kręceniu załącza przekaźnik ? Sterowany masą z 4 pinu ECU.
Cewki przekaźników załączane do masy są poprzez układ LN2003. Drugi koniec cewki mają podłączony do +24V. Sam układ sterowany jest bezpośrednio przez mikrokontroler jednak na wszystkich wejściach układu LN2003 ciagle jes 0V. Nie włącza się też lampa sygnalizacyjna. https://obrazki.elektroda.pl/8916594400_...
Niestety nie znalazłem usterki. Nie było innego wyjścia jak dołożenie przekaźnika który jest załączany masą z włącznika skrzyni, a on załącza lampy wstecznego.
A LED1 i LED2 to czasem nie powinny mieć rezystorów ograniczających prąd? Jak masz poprowadzone masy? Mówisz że to osobne obwody, ale to nieprawda bo masę masz wspólną.
Ten schemat dobry jak najbardziej pomijając to że narysowałeś diody prostownicze :), oczywiście z wykorzystaniem przekaźnika, plus po zapłonie lub wzięty ze świateł pozycyjnych na cewke przekaźnika, i masą załączać przekaźnik, chociaż te ledy można bez przekaźnika dać bo to psi prąd pobiera.
W takim przypadku najlepiej sprawdza się stary przyrząd, śrubokręt z żarówką 12 V w środku i kabelkiem z żabką do zapięcia na masie. Możesz sobie zrobić coś takiego, mała żarówka np. pozycyjna 5W dolutowujesz 2 przewody, żarówkę wsadzasz w termo-kurczkę lub owijasz izolacją, żeby nie zrobić zwarcia i masz gotowy tester. Światła wyłączone. Krokodylek...
Witam. Mercedes CLA 2,2 cdi 2016 można odpalić podając plus na styk 50 przy rozruszniku lub zwierając styki 30 i 87 przekaźnika rozrusznika. Po włączeniu zapłonu nic się nie zmienia na stykach 85 i 86, nie pojawia się napięcie i nie ma masy. Przypuszczam, że na jednym styku sterowania powinno być napięcie, a przekaźnik załącza się masą. Przełączniki...
Na przekaźniku DC powinno być: - na żółto-czarnym stały + z akumulatora - na brązowo-białym + przy włączonej stacyjce i włączonym zapłonie na przełączniku przy prawej manetce. Przekaźnik jest załączany masą z ECU (brązowo-czerwony), po czym pojawia się zasilanie na zielono-czarnym. Jak zewrzesz przekaźnik (żółto-czarny z zielono-czarnym) to światła...
kluczowany a po polsku to jak będzie? Załączany, wysterowany Głupio było napisać wysterowany przez sterownik, chociaż purystą nie jestem to ktoś mógł uwagę zwrócić. Cewka przekaźnika jest załączana masą przez sterownik i przekaźnik zasila plusem pompę. Jeśli nie ma błędów w sterowniku to sprawdziłbym ten przekaźnik, bezpiecznik pompy czy nie zaśniedziały...
Względem masy na 681 dostaje 5V z mikroprocesora 470 jest 12V napięcie załączające przekaźnik .Biorę pod uwagę że rezystory są sprawne i mikrokontroler załącza grzałkę mierząc między masą a wejście na rezystory a nie między nimi i tranzystorem na tranzystorze przy tych dwóch nóżkach powinno być około 0,6V 0,9V. Jeszcze pytanie czy sprawdzałęś przelotki...
Rozumiem że chcesz mieć wspólną masę a sterować przekaźnikami potencjałem "+" ? Jeśli tak to zgadza się potrzebujesz PNP, wspólna masa sterowanie "+" NPN to wspólny potencjał "+" a sterowanie masą.
Obok jest drugi przekaźnik który zasila ECU i elementy elektroniczne na silniku. Załącza się? Brak masy czy plus? Jak dasz mostek zamiast przekaźnika silnik rusza?
Sprawdź czy na przekaźniku od świeć żarowych jest masa z komputera która załącza przekaźnik
Jakoś mnie nie dziwi brak działania chińszczyzny. Sam się kiedyś naciąłem na LM3886 - wszystkie cztery (!!!) miały taką samą usterkę - noga zasilania minusa była zwarta masą.
Ok, jakie jest napięcie obydwu nóżkach R145 (względem masy)?
Jeśli cała instalacja jest oryginalna, jedynie dołożyłeś siłownik z 2 przewodami i sterować nim będzie dołożona centralka na pilota, to musisz tylko podłączyć ten siłownik do centralki, bez jakiegokolwiek połączenia z elektroniką auta - schemat D jest prawidłowy. Na przekaźniki centralki musisz podać 2 stałe plusy i 2 stałe masy, czyli pomarańczowy...
Podłączasz wentylatory równolegle. Sterujesz przekaźnikami. Pierwszy bieg dajesz w szeregu z opornicą na plusie, drugi bieg to połączenie bezpośrednie bez opornicy. Cewki przekaźników do masy a druga strona sterowana przez termowlacznik. Ten załącza pierwszy styk co powoduje załączenie przekaźnika i zasilenie wentylatorów poprzez opornicę, załączenie...
Przekaźnik już mam. Najpierw była jedna para przełączanych styków przełączająca tylko rx/tx, teraz mam dwie pary przełączanych styków. Jidna para rx/tx a druga para zapina modulację. Pierd nie zniknął :) Przekaźnik jest załączany masą przez przycisk PTT. Michał
Te kontrolki nie mają przekaźników. Są zasilane z plusa po stacyjce, a załączane masami. Sprawdź, czy auto nie dostaje zasilania non stop. Bo jeśli te kontrolki się palą, to możliwe, że cały samochód jest "aktywny". Masz opis: http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/F...
Witam. Mam problem z odpaleniem mojego Volkswagena Transporter T4 2.5 TDi. Sprawdziłem, że na przekaźniku 109 nie ma masy. Po podłączeniu do przekaźnika zewnętrznej masy przekaźnik załącza się i auto odpala. Gdzie mam szukać przyczyny?
Niestety nie mam schematu To jak się zabierasz do roboty bez podstawowych informacji? Bez schematu może pracować ktoś, kto ma to w głowie i wystarczy, że spojrzy i już podstawowy schemat zna. Przekaźnik czym załączany? Komutowanym plusem, masa stała, czy komutowany plus i dodatkowo załączana masa? PO zwarciu przekaźnika rozrusznik działa? Co sprawdziłeś?...
Witam. To jest bardzo proste. na kablach sygnałowych które idą do wzmacniacza jest masa która uruchamia wzmacniacz (i załącza przekaźnik) jeśli tej masy nie ma to wzmacniacz się nie uruchomi (przekaźnik będzie rozłączony). Jeśli podłączasz te kable i przekaźnik się załącza to wzmacniacz powinien grać. Pozdrawiam
Zasilania w gnieździe przekaźnika są? Sam przekaźnik sterowany jest masą z ecu.
Witam. Wystarczy dodać diodę 1N4148 równolegle z R1 i katodą do + zasilania ( tak, jak ta przy cewce przekaźnika). Jeśli odłączasz układ od zasilania, to konieczny jest jeszcze rezystor kilka kΩ od + do masy. Można wstawić równolegle do CE tranzystora. Pzdr.
Witam, Mam problem z ogrzewaniem Eberspacher D4WS zamontowanym fabrycznie w VW Sharanie. Problem polega na tym, że ogrzewanie działa tylko na włączonym zapłonie. Natomiast gdy zostanie wyłączony zapłon, natychmiast wyłącza się ogrzewanie- nie robi przedmuchu. Czy może być to problem ze złym podłączeniem pompki obiegowej wody pod przekaźnik? Były pourywane...
Przekaźnik oddziela obwody. Za pomocą napięcia zmiennego z lampy załącza prąd stały do kontrolki, unikając łączenia mas. Diodę możesz dać. Na diodzie będzie niewielki spadek napięcia, do 0,6V. Jak chcesz żeby spadek był jak najmniejszy, kup diodę Shottky’ego.
Masa podawana jest ze sterownika silnika. Przyczyną braku sterowania przekaźnika może być przerwa przewodu pomiędzy ECU a przekaźnikiem, uszkodzone ECU bądź nie spełnione warunki do załączenia świec i ECU nie załącza ich (czyli uszkodzony np. czujnik temperatury)
Nie, tam jest inny problem. Ta dioda jest ok. Problem jest taki że brak jest masy w pierwszym stopniu (wzmacniacz różnicowy). Napięcie na anodzie wychodzi ci 6,7V podczas gdy anoda tej diody jest połączona z masą która powinna mieć potencjał 0V.
Jakie są napięcia na L301 i L302 (obojętnie na których końcówkach tych cewek) względem masy?
Witam. Nie wymiękam, ale czasami trzeba popracować. :wink: W tym ostatnim schemacie trochę przesadziłeś. Tranzystory mocy mają znacznie niższą β od tranzystorów średniej mocy. Wyrzuć ten BD 244 w :twisted: :twisted: i wstaw BC 640. Jego parametry są z wystarczającym zapasem. Pzdr. Wesołych Śwąt :x-mas:
Kostka stacyjki sprawna, napięcie na cewce jest. Po stacyjce na przekaźniku pompy paliwa napięcie też jest, brakuje tylko sygnału z pinu nr1 z komputera uruchamiającego przekaźnik pompy paliwa. Jest tam cały czas 12V a przekaźnik załączany jest masą. Po załączeniu go na krótko pompa paliwa pracuje tyle że nadal nie ma iskry i zapewne otwarcia wtryskiwaczy
Proszę o pomoc. Skonstruowałem sobie e-bike na bazie silnika szczotkowego 450 W i sterownika DC 1000 W . Obecnie wszystko poskładane, zadowolony że wszystko działa jak należy, okazało się, że po kilku chwilach od załączenia układu przekaźnik grzeje się tak, że parzy w dotyku. Zaraz za akumulatorem (3x12 V 15Ah) dałem przekaźnik, żeby odci ą żyć styki...
Żeby załączać masą potrzebował byś jeszcze jeden tranzystor, bo przekaźnik jest zasilany z 12V a procesor nie i trzeba też konwertować 5/-->12V a do tego potrzeba tranzystor NPN który to musi być załączany plusem. Czyli potrzeba jeszcze jeden tranzystor do negowania sygnału. Gdyby przekaźnik też był zasilany z 5V to załączanie masą albo 5-cioma woltami...
Witam Jeśli chodzi o uatomatyczne uzbrajanie i rozbrajanie o określonej godzinie, to musisz jedno z wyjść OUT zaprogramować jako sterujące TIMEREM i wpiąć pod nie przekaźnik. Po pojawieniu się napięcia o określonej wcześniej godzinie na tym wyjściu, załącza ono przekaźnik, który podaje masę na wejście CTL. wejście CTL reaguje na zwarcie do masy i wtedy...
Po włączeniu około 0.6V. Po chwili spada do 0. Przy takim napięciu na kolektorze przekaźnik powinien się załączyć. Jeśli się jednak nie załącza, zmierz napięcia względem masy na końcówkach cewki przekaźnika.
jeżeli masz wbudowaną blokadę zapłonu{przekaźnik wewnętrzny},to przy nim szukałbym masy załączanej,a jeżeli jest przekaźnik zewnętrzny,no to chyba nie ma problemu....
Przy niesprawnym immo kontrolki check i EPC świecą. W przypadku niesprawnego immo, w grupie VAG, silnik zapala i gaśnie po kilku sekundach. Brak świecenia dwóch pierwszych kontrolek oraz brak komunikacji to albo uszkodzenie sterownika albo brak zasilania na sterownik, zarówno tego „pierwotnego” czyli plusa stałego i po zapłonie jak i „wtórnego”, czyli...
Albo zeelektronizowany przekaźnik pompy paliwa (krastoffpumpenrelais)-w starych systemach,albo sterownik silnika załącza masę na przekaźnik (nowe systemy)
Witam, Chcialbym w aucie dołożyć podświetlenie nóg. Zainspirowany droższymi modelami chciałbym zrobić takie podświetlenie, które będzie się delikatnie świecić cały czas (po włączeniu świateł), i świecić maksymalną jasnością po otwarciu drzwi. Do dyspozycji mam standardowe napięcia, plus staly, plus po stacyjce plus po włączeniu świateł, masa, i masa...
tutaj walczyłem z elektryką w swojej CRV, wrzuciłem tam serwisówkę i schematy - wszystko tam jest pięknie opisane https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... z tego co kojarzę, to ten przekaźnik pompy paliwa ma plus po stacyjce, a minus załącza komp na dobrą sprawę minus możesz dać do masy i sprawdź czy pompa się wyłącza jak wyłączysz kluczyk,...
Przekaźnik najlepiej umieścić niedaleko akumulatora . Włącznik halogenów powinien załączać masę, która będzie sterowała przekaźnikiem załączającym +12V na Halogeny .
Musisz znależć ten plus, dwa przekaźniki bo z stopnie prędkości wentylatora, wentylator załącza czyjnik, jest na chłodnicy patrząć od strony silnika na dole po lewej stronie. Na przekaźnik musi iść masa i plus, sprawdż dokładnie bezpieczniki w komorze silnika po prawej stronie, jak nie pomoże to trzeba iść po kablach od przekaźnika idą te przewody dołem...
Gdybyś czytał co Ci się odpowiada, to problem byłby rozwiązany po tej odpowiedzi: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... . Przyjrzyj się podkładkom mikowym pod tranzystorami końcowymi i odizoluj dokładnie tranzystor, a nie cały radiator. Generalnie, masy nie załączasz przekaźnikami, masa powinna być cały czas podpięta, by zapobiegać...
Hmm z tego co zrozumiałem chodzi o wyciszenie wzmacniacza sterowane z procesora. To więc może coś ala SQ w radiotelefonach? Tam blokowane do masy jest wejście wzmacniacza przez tranzystor i działa całkiem sprawnie
Nie każda centralka alarmowa podaje masę do sterowania centralzamkiem. Podłącz miernik do opisanych przez ciebie przewodów i konektorków i sprawdź na których pojawia się sygnał (najczęściej masa, ale zdarza się i plus) w momencie załączania i wyłączania alarmu. Jeżeli pojawia się naprzemiennie masa to połącz te przewody bezpośrednio ze sterownikiem...
Żółty i niebieski to włącznik https://obrazki.elektroda.pl/1188586500_... Potrzebujesz taki przekaznik Dodano po 6 Pod żółty dajesz + że świateł postojowych, niebieski na 85 przekaźnika. 86 przekaźnika do masy. 30 + zasilający światła przeciwmgłowe. 87 do świateł przeciwmgłowych. 30/87 to włącznik załączany 85/86.
Mam corollę z końca 2004r. Z tego co wydedukowałem w corolli nie ma przekaźników do świateł, a załączanie odbywa sie przez podanie masy. Prawdopodobnie skleił się styk w przełączniku przy kierownicy lub styki przekaźnika w automatycznym wyłączniku świateł (jeżeli jest zamontowany). U mnie nawalił przekaźnik w ES-03 (10A, a po załączeniu świateł drogowych...
Może nie być masy na włączniku kierunków (pin nr2, przewód czarny), albo bezpiecznik nr7/30A jest spalony i wtedy żaden z dwóch przekaźników dodatkowych (AR2 i AR4) nie pracuje. Na tej samej masie (w komorze silnika) wisi silnik wycieraczek. Może też być zwalony przekaźnik-przerywacz (elektronika w nim). Awaryjne załączają go na jego pinie nr 3 (przewód...
Ja wykonuję prosty układzik na dwóch przekaźnikach - schemacik w załączeniu. Zaznaczam, że nie pamiętam czy plus załącza, czy masa. W przypadku odwrotnego działania należy zamienić przewody idące od alarmu. Ważne aby nie pomylić podłączenia do drzwi z podłączeniem do fabrycznego sterownika - można uszkodzić przełącznik w drzwiach.
Po otwarciu drzwi kierowcy, z boku deski rozdzielczej masz skrzynkę bezpieczników. Skrzynka u góry ma (nad pierwszym rzędem bezpieczników) wypukłości pod którymi są dwa przekaźniki. Między nimi jest (mniejszy) przekaźnik od świateł pozycyjnych. Obwód wygląda tak: Akumulator -> przekaźnik -> bezpieczniki: trzeci w pierwszym rzędzie (prawe lampy) trzeci...
Tak w ramach "upierdliwości", to nie jest blokada. To jest podstawa przekaźnika. I może mieć taki jak też i inne kształty... A to 12V na blokadę po zapłonie: podłączasz obwód blokowany do przekaźnika i wykorzystujesz w nim styki NC, czyli normalnie zwarte, czyli te, które przewodzą jak cewka przekaźnika NIE JEST zasilana. I do cewki przekaźnika podłączasz...
Sprawdź przekaźnik K46. Napięcie 12V na tych przewodach to normalna sprawa, ponieważ ten przekaźnik załącza je z 30 i jest to zasilanie prawie całego osprzętu. Przekaźnik załącza komputer podając masę z pinu 42 na przewód czarno-fioletowy. Jeśli przekaźnik i przewód są ok, proponuję sprawdzić ECU. pozdro
na przewodzie gdzie powinna być masa pojawia się napięcie A fizycznie co tą masę załącza? Przekaźnik? Mosfet? Co do kodów błędów to wyszedłbym dwoma drogami - po pierwsze https://www.busguides.setra-buses.com/An... po drugie - klimatyzacje często były od dostawcy zewnętrznego - Carrier, Thermo King itp. - ustaliłbym dostawcę i szukał instrukcji...
Tak samo masz w Renault Master. Musisz mieć +12V (jeżeli po stacyjce to prawdopodobnie żółty), masę (czarny) , +podświetlenie i 2 wyjścia na silnik. Ja będziesz ręcznie załączał przekaźniki to szyba powinna chodzić.
Nie za bardzo rozumiem. Czujka po wykryciu ruchu daje na pin 3.3V. To napięcie załącza tranzystor, ten z kolei podaje 5V na cewkę przekaźnika. Masa czujki i przekaźnika i zasilania podłączona na stałe. Tak? Ze styków przekaźnika sterujesz co chcesz i jak chcesz. Instrukcja zamieszczania zdjęć oraz obrazków na forum http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Witam Mam pewne urządzenie, a w nim moduł przekaźnika załączany sygnałem niskim. Samym przekaźnikiem przełączana jest masa jak na rysunku na GND1 i GND2. Chodzi mi o jakieś alternatywne rozwiązanie tego w jakiś prosty sposób jakimś układem na najlepiej tranzystorach aby wyrzucić ten przekaźnik z urządzenia. Załączana masa może nie musi być odizolowana...
Jak w temacie pacjent V70 rok 1997 poj 2.5 tdi automat . Po włączeniu klimatyzacji nie załącza się kompresor klimatyzacji . Znalazłem przekaźnik i jest sprawny . Brakuje mi masy (sterowania ) tym przekaźnikiem . Czy ktoś z szanownych kolegów mógłby zerknąć na schemacie jakiego koloru i skąd idzie sygnał załączający w/w przekaźnik klimatyzacji ? . Dodam...
Według mnie takie buczenie oznacza problemy z masą. Czy po tych wszystkich operacjach związanych z wymianą przekaźnika zostały poprawnie dokręcone wszystkie śruby wcześniej odkręcane? Pozdrawiam
Może być wygaszenie natychmiastowe z opóźnieniem np 5 sek. Dioda prostownicza >> kondensator elektrolityczny >> baza tranzystora n-p-n >> w kolektorze tranzystora przekaźnik, emiter na masie; styki przekaźnika załączają katody Anoda diody podłączona tam, gdzie ta przygasająca żarówka
Wszystkie piny są pinami sterownika w kabinie 44 i 26 masa 42 i 6 zasilanie przez przekaźnik ( załączany napięciem z pinów 20 i 4 ) 24 zasilanie po stacyjce F2 to błąd niezgodności oprogramowania kasety na skrzyni i w kabinie. Zalecany upgrade softu kasety na skrzyni. Pewno kiedyś ktoś przełożył skrzynie lub sterownik. Powinno działać jednak jakość...
Chyba jedna dałem ciała w poszukiwaniu tego przekaźnika.... Wszystkie cztery przewody dochodzące do złącza wiązki świec są takie same i przekaźnik jest w skrzynce R 12 tak jak pisał "Pedros050"..... Oczywiście wiązka sprawdzona i zasilanie i ,masa na silniku....sterownik załącza przekaźnik.....przekaźnik podmieniałem....swoją drogą jak sterownik sprawdza...
Czyli nie ma masy na cewce przekaźnika. Prawdopodobnie przekaźnik jest sterowany masą z ECU. Po zmostkowaniu 30 i 87 pompa się uruchamia? Można odpalić samochód?
sprawdzałem istalacje ok , zasilania i masy które dochodzą do sterownika ok i zasilania i masy które dochodzą do głównego przekaźnika i brak jednej sterującej masy która załącza plus do pompy paliwa , wtrysków , cewki ...
Powodem mogą być przekaźniki w tak prostym BSI najlepiej bez obudowy podłączyć skrzynke i kontrolką z masy załączać przekaźniki sprawdzić czy przełącza prąd, zawsze można zrobić patent montując przy lampach dodatkowe przekaźniki załączane od mijania, ale to tylko w awaryjnych sytuacjach.
Według schematu to czujnik daje masę jako sygnał. Daj +12 przez przekaźnik i do tego pinu "wyzwalanie -" i przekaźnik powinien się załączać. A przez przekaźnik to wysterujesz już co chcesz. Problemem może być to że sygnał pojawia się tam tylko przez chwilę i taki przekaźnik musiałby mieć podtrzymanie sygnału.
mam pytanie, gdzie powinno być wpięte sterowanie przekaźnika pompy paliwa? bo jeśli dobrze czytam ten schemat, to sterownik masą załącza te dwa przekaźniki, i wpuszcza sobie + , i czy do któregoś z nich, czy jeszcze gdzieś jest osobne wyjście na "fuel pomp"? :D
przekaźnik sterowany jest najpewniej masa a nie plusem i z tego względu jak dasz mas na stale to pompka chodzi cały czas może być tak jak piszesz ze jest za słaba masa i przekaźnik się nie załącza
mam podobny problem z pompą nie działa ale sprawdziłem wszystko w bezpiecznikach i przekaźnikach : bezpieczniki ok pompa ok przekaźnik ok co znalazłem: przy przekaźniku pompy nie ma masy i nie załącza (styk 85 przekaźnika, kabel żółty z czarnym paskiem) jak podłącze do masy to pompka pracuje cały czas co z tym zrobić mam jeszcze gaz w samochodzie i...
przekaźnik załączany przyciskiem przekaźnik załączany wzrostem napięcia przekaźnik załączany zboczem opadającym
dioda zenera mostek gwarancja tabliczka znamionowy powolne narastanie
podlaczenie czujki podlaczenie czujki
Zmywarka klepie 50 Hz po pobraniu wody - przyczyny i rozwiązania Alternatywne silniki do Kia Sorento 2.5 CRDi