Ja stosuję inny układ eliminacji zakłóceń od drgających styków : http://obrazki.elektroda.net/15_12282115... Jaki układ powinien być na wyjściu (za przekaźnikami) to zależy od tego, do czego te styki będę podłączone (załączanie dużych prądów, napięć - więc ochrona styków przed przepalaniem, czy też sterowanie wejściem "nisko mocowym" - a więc...
Skąpo opisałeś zagadnienie, np. czy masz zasilanie 12 V=, skąd impulsy wejściowe, co zasilają owe kable po zmianie polaryzacji (silnik prądu stałego?) itp. Zatem, jaki opis - taka odpowiedź. Ja spróbowałbym to zrobić na przekaźnikach na szynę TH32. Zmiana polaryzacji na przekaźnikach standardowych; sterowanie przekaźnikiem bistabilnym. Krzysztof Podstawa
Przerwy niestety będą bardzo długie także każda metoda z podtrzymaniem odpada. Nie słuchaj bota bo pisze głupoty, 4013 wymaga zasilania dla podtrzymania stanu. Twoje wymagania idealnie spełnia dwucewkowy przekaźnik bistabilny - zmiana polaryzacji na cewce powoduje trwałą zmianę stanu na przeciwny. Bez przekaźnika i bez zasilania tylko na Flash. Ewentualnie...
40.52.6.012.0000 jest przekaźnikiem bistabilnym (AC-impuls, DC-zmiana polaryzacji), używałeś jakiegoś innego.
Jakiekolwiek przekaźniki z cewką 12V i 1 parą styków zwiernych.
Hasło dla ciebie - mostek H na przekaźnikach . I znajdziesz rysunki, opisy, a nawet animacje, jak to działa. I dopasujesz sobie wyprowadzenia swojego przekaźnika, bo w nocie katalogowej jest ładnie narysowane.
30 V nie jest problemem, przekaźnikom to w cale nie przeszkadza. Układ sterowania ( zasilanie cewek przekaźników) wystarczy dodać jakiś rezystorek 100om powinno wystarczyć. Nie liczyłem tak strzelam po prostu. Oczywiście jeśli przyjmiemy U zasilania przekaźnika 24V
Można prosto zrobić na CD4017 + dwa przekaźniki i trochę drobnicy. Rozumiem, a czy są jakieś gotowe układu na tym liczniku? Lub coś innego ale gotowiec, do którego ewentualnie można podpiąć przekaźniki?
Bardzo prosto można to zrobić zasilasz przekaźnik przez diodę i po sprawie. Tak, tylko że autor nie podał jaka wartość napięcia kryje się pod znakiem '1'. Dodatkowo dochodzi kwestia, czy ten układ może bezpośrednio sterować przekaźnikiem - mam tu na myśli wydajność prądową.
Co do tego schematu to napewno zadziała . Jeżeli chodzi o moduł to bez miernika ciężko coś jednoznacznie doradzić . Niewiadomo czy na cewce przekaźnika mamy stały (+5V), i sterowanie jest (-), czy na odwrót. Prawdopodobnie sterowanie przekaźnika jest z z pinu 1 (lewy dolny) . Można delikatnie przeciąć ścieżkę przy pinie1, zeskrobać lakier ze ścieżki...
albo gotowy moduł albo: dwa przekaźniki 641(jak dobrze pamiętam) w każdym sklepie motoryzacyjnym takie jak do świateł do "malucha" podaj maila to ci wyśle schemat podłączenia
Ok tylko ja nadal nie mam zielonego pojęcia jak to podpiąć i czy coś poza nim silnikiem i dwoma krańcówkami jest potrzebne tak aby obróciło polaryzację.
Witam, mam pytanie dotyczące zmiany polaryzacji za pomocą przekaźnika. Chcę podłączyć do kanału dodatkowego w alarmie, który jest sterowany masą otwieranie bagażnika, które jest sterowane plusem. http://obrazki.elektroda.pl/1662498000_1... Zakupiłem przekaźnik LQ-12 (RAYEX), który chcę podłączyć następująco: 1: +12V z akumulatora 5:...
sprawdź podtrzymanie napięcia na przekaźniku w centralce(radioodbiorniku z przekaźnikami) sterującej zmianą polaryzacji tych silniczków,zazwyczaj sterowanie tych urządzeń jest rozwiązane poprzez zmianę polaryzacji napięcia na silnikach z krańcówką rozłączną.prawdopodobnie zimny lut lub brak pełnego styku
jeszcze jezeli mogl bym sie dowiedziec to poza motoryzacyjnym nie dostane czego takiego? Dodano po 2 i jeszcze zapytam jak o ten przekaźnik wołać?
Niestety nie wiem czy mógłbym przerobić ten moduł, żeby zmieniała się polaryzacja czasowo np. co 10s. Czy muszę dodatkowo zastosować układ zmieniający samą polaryzację i połączyć oba? Pokaż specyfikację tego co masz, z obrazka za wiele nie wykoncypujemy. Jaki jest cel zastosowania przekaźnika czasowego? Tylko zmiana polaryzacji czy uruchomienie generatora...
Cewka przekaźnika ze zdjęcia ma rezystancję ok.270Ω więc między końcówkami pomiarowymi jest układ równolegle połączonych rezystora 270Ω i diody. Dopóki przekaźnik jest wlutowany w płytkę mierzysz spadek napięcia na obwodzie którego rezystancja wynikowa zależy głównie od rezystancji cewki przekaźnika stąd takie same wskazania niezależnie od polaryzacji.
może jakiś mikrofonik sterujący przerzutnikiem który wysteuje za pomocą tanzystorka przekaźnik inwertujący sygnał ?
Schemat, który umieściłeś w pierwszym poście służy do sterowania przekaźnikiem bistabilnym jednocewkowym. Do zmiany położenia jego styków wymagana jest zmiana polaryzacji impulsu. Dużo informacji na temat przekaźników bistabilnych znajdziesz w EdW (06-08/2016), a przykład sterowania przekaźnikiem bistabilnym jednocewkowym zajdziesz tu --> http://obrazki.elektroda.pl/6399124900_1...
Nie przesadzasz z tymi kablami w oryginale masz 1 wspólny + 3 na każdy silnik , wybacz ale dodanie jeszcze 2 chyba nie jest rzeczą nie możliwa , dobra Twoja sprawa w pół - mostku masz tylko dwa elementy przełączające ( tranzystor , styki przekaźnika ) zmiana polaryzacji zasilania silnika następuje przez włączenie jednego z elementów przełączających...
A dla czego sterowanie na przekaźnikach ci nie pasuje. Wielu producentów tak robi. Nice, Horman. Jeśli chodzi o sterowanie silnikiem to zależy jakiego silnika użyjesz. Zasadniczo potrzebujesz 2 przekaźniki. Jeżeli będzie to silnik prądu stałego ( np napęd od wycieraczek ) to sprawa banalna. Zmiana polaryzacji na przekaźnikach. Jeżeli będzie to silnik...
To napięcie 12V to jest napięcie cewki tego przekaźnika. W prawdzie nie oglądałem jego karty katalogowej ale jeżeli jest to przekaźnik samochodowy to jego cewka jak i styki na pewno jest przystosowana do napięcia 12V (14,4V). To prawo / lewo to przykład sterowania tymi przekaźnikami. Oczywiście jeżeli w Twoim przypadku będzie to zmiana polaryzacji napięcia...
Nie dasz rady wykonać takiego podłączenia bez odseparowania masy silniczka. Sam przełącznik potem to pestka. Obroty lewo i prawo uzyskujesz zmianą polaryzacji na zasilaniu silnika. Z racji odciążenia styków przełącznika, konieczne będą dwa przekaźniki.
Przekaźnik z dwoma obwodami zasilany np. 5 lub 12V podłączony przez tranzystor npn ewentualnie transoptor do portu lpt. Na obwody podłączasz "+" "-" i na drugie położenie "-" "+" wyjścia do silnika. Zmiana stanu przekaźnika zmienia polaryzację. pamiętaj żeby do przekaźnika równolegle do uzwojenia podłączyć diodę, żeby nie ubić tranzystora. Zaraz sklecę...
Problem z samą syreną został rozwiązany - zakupiłem taką. Chciałem bardziej ponowić to pytanie: Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące wł/wył. A więc chciałbym dać jako włączanie/wyłączanie coś typu przekaźnika bistabilnego. Ma działać mniej więcej tak, jak "immobilajzer" w samochodzie. Mały pilot ( w tym bateria "paluszek" lub dwie - 3V) i ten przekaźnik...
niezła, wielofunkcyjna centralka alarmu to koszt w okolicach 150zł, syrena 25-50 w zależności czy z własnym zasilaniem czy bez, do tego jakieś czujniki, krańcówki pod klapy, przekaźniki do zmiany polaryzacji napięcia sterujacego centralem (w niektórych centralkach juz są wbudowane) i za jakieś 250 zeta masz całkiem niezły alarm sterujący zamkiem. ewentualnie...
Temat jest do zrobienia .Robisz sterowanie z przewodow niebieskiego i zielonego .Wstawiasz diody tak zeby puszczaly plusa . Na rozwarcie przewodu fabrycznego centralnego jeden przekaznik , natomiast drugi przekaznik do zmiany polaryzacji z plusa na minusa .
Pompka do spryskiwacza reflektorów jest jedna. Sterowana z dwóch przekaźników poprzez zmianę polaryzacji zasilania. Dlatego jak było sprawne to było słychać dwa załączenia pompki. Raz w jedną, raz w druga stronę. Trzeba szukać problemu w sterowaniu. Przekaźniki są w skrzynce przekaźników w komorze silnika.
A co powiesz na przekaźnik sterowany układem 555.
Nie będę robił opisów słownych, bo mało kto jest to zrozumieć. Masz tu schemat jak należy zrobić sterowanie przekaźników bez zmiany polaryzacji sygnału. http://obrazki.elektroda.net/35_11623878...
30 na minus (masę) 85 plus ze stacyjki 86 minus (masa) 87a na moduł zapłonowy Przekaźnik samochodowy zwierno rozwierny. https://obrazki.elektroda.pl/2657932900_...
Możesz osiągnąć zmianę polaryzacji zasilania np za pomocą dwóch przekaźników. Zmianę polaryzacji możesz wykonać jednym przekaźnikiem jeśli ma przynajmniej 2 komplety przełączalnych zestyków, jednak wówczas jedna z polaryzacji za przekaźnikiem jest zawsze załączona. Jeśli układ zawiera krańcowkę rozłączającą zasilanie silnika, przekaźnik załączony może...
Witam. Jest tak, jak rozumiesz. Zmiana stanu po podaniu impulsu i podtrzymanie po zaniku zasilania. Mogą być przekaźniki z dwiema cewkami lub z jedną. W przypadku przekaźników jednocewkowych zmiana stanu następuje po odwróceniu polaryzacji. Przykładem takiego przekaźnika jest G6AK-274P Omrona. Pzdr.
Problem rozwiązałem na przekaźnikach i dodałem dodatkowy czujnik indukcyjny.
Hej, Mam wyjście DO które zmienia polaryzację w zalężność od tego czy zamyka czy otwiera zatrzask zdrzwiowy ( zmienia polaryzację 12VDC / 0VDC lub 0VDC/12VDC ) Mam dodyspozycji dodatkową baterie 12VDC lub 24VDC. W jaki sposób mógłbym uzyskać na wyjściu napięcie 24VDC również ze zmianą polaryzacji tak jak wyżej ? Cewka przekaźnika działą za każdym razem...
Wystarczy zastosować sterownik dwukanałowy i dwa odpowiednio skonfigurowane przekaźniki z sykiem przełączanym. Silnik jest na stykach wspólnych com przekaźników, a zasilanie "+" i "-" na stykach tych samych przełącznych. Załączenie przekaźnika powoduje podanie na jego wspólny styk com innego bieguna zasilania niż jest podany z przekaźnika drugiego pozostającego...
Zmianę obrotów silnika prądu stałego można zrealizować za pomocą zmiany polaryzacji napiecia zasilającego. Taką zmianę możesz zrealizować na przekaźniku zawierającym dwie osobne pary styków. Działa to tak ze napięcie zasilania normalnie podawane jest w określony sposób, zaś po podaniu napiecia na cewkę przekaźnika następuje jego przełączenie i podłączenie...
1. Układ zasilany symetrycznie, LED pomiędzy wyjście układu przełączającego i masę. lub 2. Układ na przekaźnikach.
Hmm.. Może to głupie, ale co mi tam :) A może zrobić coś ala regulator jednokierunkowy z dodatkowym wyjsciem sterującym przekaźnik, gdzie przy przejsciu drążka gazu przez punkt 0 następuje zmiana polaryzacji za pomocą przekaźnika. Fakt wielkość trochę układu rośnie, ale upraszcza elektronikę i rozwiązuje sporo problemów opisanych powyżej. W końcu ma...
Hej, tu nikt nie wypomina takiej, czy innej budowy, wykorzystanie procka zostało tylko lekko wypomniane. Dostałeś za to pochwały za upchanie tylu rzeczy do tak małej obudowy. Doceń to, bo w tym dziale każdy dostaje po krzyżu za obudowę lekko krzywą, napisy w języku którego oceniający nie rozumie itp... Wygląda na to, że sama idea działania nie wytrzymuje...
Najtańsze będą samochodowe, poszukaj w sklepach. Jak nie chce Ci się dalej wymyślać swojego sposobu, to możesz zaadoptować czyjś, będzie o wiele szybciej. Kontaktrony wytrzymają załączanie cewki przekaźnika, ale trzeba zadbać o gaszenie przepięć na cewce za pomocą diody, dla napięcia stałego, lub gasikiem RC, gdy następuje zmiana polaryzacji. Lepszym...
Jeżeli to ma być układ załącz/wyłącz, polecam to; http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... , sprawdzone, i napewno będzie działało.
Prawdopodobnie wystarczy dodać diody w szereg z cewką każdego przekaźnika i zamienić bieguny na zaciskach prowadzących do cewki tego "nieświecącego". https://obrazki.elektroda.pl/4533640400_...
Witam. Sprawdź również czy na przekaźniku nie jest zaznaczona polaryzacja . Miałem podobny problem i myślałem że oszaleję - w końcu przekaźnik to nic wielkiego . Pozdrawiam .
Takie mostek H, jeśli jest zrobiony na jednym przekaźniku, albo dwóch o cewkach połączonych do tego samego sygnału sterującego, daje na wyjściu albo +12V, albo -12V - a to bez kondensatora da prąd stały 2A (i moc 24W traconą w cewce - to może ją przegrzać, a nawet spalić), a z kondensatorem będzie dawać na niego napięcie w obie strony - a zwykle kondensatory...
Jeśli chodzi o CZ do auta to już nie jest takie skomplikowane. Tyle, że z tego co wiem to zamkiem steruje się (co najmniej przeważnie) sygnałami masy. Ja mam taki układ u siebie w golfie, działa już dużo czasu (ok roku). Pozdrawiam. M to silniczek siłownika. zależnie jak ten silnik podłączysz to jedno wejście będzie A a drugie B, lub odwrotnie....przekaźniki...
Zmiana polaryzacji: - najprościej mostek H na przekaźnikach (jeżeli mowa o silniku DC). Co do tej zasuwki (elektromagnes) to może na ramieniu głowicy HDD.
do czego to ma być konkretnie zastosowane ? może wystarczy układ do zmiany polaryzacji na przekaźnikach , lub regulator obrotów silnika DC z zmianą kierunku niestety cena układów scalonych jest proporcjonalna do prądu silnika
Zastosowanie triaków ma sens , gdy co kilka minut (lub częściej) będzie zmiana polaryzacji, lub zanik napięcia, bo żywotność przekaźników jest ograniczona.
Dioda jest dobra zmiana polaryzacji nic nie dała. Prąd pobierany przez przekaźnik to 0,03A.
Poszukaj na szrotach przełączników do szyb elektrycznych i tam cała zmiana polaryzacji jest w wyłączniku i nie trzeba żadnych przekaźników.
Tylko chodzi dokładniej żeby jeden kanał sterował serwo, drugi pójdzie np na mosfeta (pwm 0-100%) i trzeci na przekaźnik zmiany polaryzacji silnika, ja też bym potrzebo \wał właśnie taką wersje tyle że na 433 MHz ponieważ tylko takie nadajniki mam i nie chce kupować nowych.
Czy ten przekaźnik wygląda tak: http://sloke.en.alibaba.com/product/5000... ? Jesli odpowiedź jest twierdząca to potrzeba ci 4 sztuki do zmiany polaryzacji :cry: Na rysunku masz rodzaje przekaźników - ten ostatni (najniższy) załatwia sprawę zmiany polaryzacji. P.S. Przepraszam, ale nie mam dziś siły (właśnie...
(at)mampytanie Koleżko, odpuść, bo piszesz bzdury i to szkodliwe. Skąd wiesz, jakie napięcie potrzebne jest na wejście sterowania kierunkiem względem masy? Ja myślę, że standardowe 5 V= i wg twojej "idei" kosztowny silnik zostanie zniszczony. Tutaj bez dodatkowego zasilacza 24 V= się nie obejdzie, ewentualnie "wyciągnięcia" 24 V= bezpośrednio z zasilacza...
Witam Szukam taniego przekaźnika do przełączania uchwytu magnetycznego 110VDC 2A. Ponieważ potrzebna jest zmiana polaryzacji nie da się tego zrobić po stronie AC. Może macie pomysł jaki element przełączający zastosować do tego zadania? Będę wdzięczny za każdą sugestię.
Po wpisaniu frazy "przekaźnik ze stykami podtrzymującymi" nic nie pokazuje. Chyba, że masz na myśli przekaźniki bistabilne w których podłączenie jednej cewki załącza przekaźnik napięcie na drugiej zmienia stan, są jeszcze w których zmiana polaryzacji zmienia stan. Daj schemat, foto cokolwiek o czym piszesz bo może ja po prostu mało kumaty jestem i krążę...
W jaki sposób sterujesz załączaniem uzwojenia? nie widzę czujnika, ani żadnej elektroniki tylko przekaźnik. Podajesz jedną polaryzację? lepsza była by zmiana polaryzacji. Zastosowałem kontaktron magnetyczny, który załączany jest przez mniejszy magnes neodymowy zamontowany na wale poza uzwojeniem silnika.
Jak rozumiem, urządzenie steruje zmianą kierunku obrotów silnika. Jeśli tak, to aby zwiększyć prąd nie trzeba nic więcej oprócz dwóch dodatkowych przekaźników ze stykami odpowiadającymi wymaganiom większego obciążenia oraz odpowiednimi napięciami cewek. Cewkę każdego przekaźnika łączysz z jednej strony do masy układu a z drugiej do jednego z wyjść,...
Niech autor idzie na łatwiznę i kupi gotowca np: https://allegro.pl/oferta/zdalne-sterowa... dołoży do wyjść przekaźników jeszcze po jednym przekaźniku (dla zmiany polaryzacji silnika) i gotowe.
To nie problem, aby przerobić układ na sterowanie minusem. Wystarczy dać odwrotnie diody lub jak ktoś chce dodatkowy przekaźnik do zmiany polaryzacji.
Sprzęt jest nowy, na tuya było ok. , ale z chińskimi kondensatorami wiadomo że bywa różnie. widziałem wykonania z przekaźnikiem 5V i 12V , mam Earu na 12V i Tongou na 5V, dodatkowo same wykonanie elektroniki widziałem dwie wersje u siebie i jedną w sieci. w obu przypadkach przekaźnik jest bistabilny i przełącza się go chwilową zmianą polaryzacji i pozostawia...
Dzięki za schemat, ale nie wiem, czy na pewno jest on poprawny. http://obrazki.elektroda.pl/2584503300_1... Przekaźnik RMB841 do przerzucenia styków wymaga zmiany polaryzacji impulsu. W przykładzie, który podałem wyżej zmiana polaryzacji impulsu jest realizowana przez dwa przekaźniki monostabilne (A i B). W Twoim schemacie podanie impulsu...
całość należy podzielić na dwa człony : - mostek H - sterowanie przekaźnikami z podtrzymaniem i zabezpieczeniem zasada pracy mostka H polega na zmianie polaryzacji napięcia podawanego na silnik to powinno wszystko wyjaśnić http://pl.wikipedia.org/wiki/Mostek_H styki S1/ S4 to a1/a2 , S2 /S3 to b1/b2 chyba nie będzie problemu z zrozumieniem pracy oczywiście...
Dołożyć zewnętrzny blok z mostkiem H na tranzystorach lub przekaźnikach. Szczegóły można omówić gdy napiszesz co tam teraz masz i jakie masz wymagania co do prądów.
To jest na mały prąd cewki - 75mW/12V = 6.25mA. Według danych TI, CD4013 powinien tu wystarczyć. To jest podwójny przerzutnik D (pewnie wystarczy jeden), można go podłączyć tak, żeby przy każdym impulsie zmieniał stan na odwrotny; ma wyjścia Q i -Q, to -Q trzeba połączyć z D, a impulsy podawać na CLK. Zawsze na jednym z wyjść będzie stan wysoki, na...
Jeśli takie połączenia są odpowiednie do pomiaru wartości napięcia i natężenia prądu elektrycznego (odpowiednia zmiana zakresu i prawidłowe wskazania) to wystarczy przekaźnik z dwoma stykami przełączającymi. Wystarczy najpierw pomyśleć jaką wielkość chcesz mierzyć w stanie spoczynku przekaźnika i odpowiednio podłączyć styki. Po przełączeniu końcówki...
Na przełączniku w obwodzie zasilania też bym mógł ale nie oto chodzi właśnie, irytujące jest to że po pojawieniu się napięcia sieci przekaźnik zostaje zwarty, chce tego właśnie uniknąć, raczej zmiana polaryzacji tranzystorów PNP na NPN nie wiele się zda, myślę też czy można przeprogramować układ ATTINY 45 w ten sposób żeby przekaźnik nie zwierał, jeszcze...
Do czego ma służyć ten siłownik, do zdalnego otwarcia bagażnika czy do zablokowania/odblokowania zamka jak w drzwiach, po zamiarze stosowania przekaźników do zmiany polaryzacji wnioskuję, że do drugiej opcji?
Na przewodzie tym pojawiać się będzie raz "plus" raz "minus" zasilania Ta zmiana polaryzacji napięć to w stosunku do czego, do GND (masy) ?.
Zasilanie cewki przepuść przez styk drugiego przekaźnika Jak nie będzie wyłączony 1 to nie pozwoli załączyć drugiego Powodzenia
Podłączałem alarm z pilotem w tym autku więc krótko i na temat: 1. Nie przecinaj kabli, tylko zdejmij izolację, przylutuj kabelek z alrmu i po sprawie. 2. Sterowanie centralem, impuls "+" na zamknięcie lub otwarcie. Jeśli z alarmu "wychodzą" minusy, to zanim zaczniesz kombinować z przekaźnikami do zmiany polaryzacji, przyjrzyj sie dokładnie swojemu...
ja bym zrobił tak zasilanie przekaźnika przez mostek "Greatza" a zestyki przekaźnika tak aby jesli odwrotnie było podłączone przywracał własciwą polaryzacje .
Odpowiedź jest podana wyżej. Włącz dwa przekaźniki w taki sposób podłączając diody aby działał przy danej polaryzacji tylko jeden (diody szeregowo z uzwojeniem przekaźnika).
Ładny przekaźnik - ma świetne parametry. Co do wysterowania cewek: nie trzeba stale zasilać by utrzymać dany stan przełączenia; ... więc: wystarczy połączyć "masą" jedne końce/wyprowadzenia cewek, a na drugie końce cewek podawać impuls sterujący (raz dla jednej cewki, raz dla drugiej - by styki przełączyć trwale w daną/porządaną pozycję) Z tego co widzę...
No, Krzysztofie. Jakbyś tego nie nacisnął, o zwarcie trudno. Cewka w pozycji wyjściowej ze schematu ma na obu końcach potencjał niski. Przy jednoczesnym wciśnięciu górnego i dolnego - cewka obydwoma końcami na potencjale wysokim. Wariacje naciskania tych przycisków to zmiana jej polaryzacji zasilania. Zamiast przycisków można postawić dwa przekaźniki...
Obawiam się, że gotowe rozwiązanie spełniające wymogi nie istnieje. Albo są przekaźniki dwucewkowe gdzie podanie napięcia na jedną cewką załącza zestyki, podanie napięcia na drugą cewkę je rozłącza. Są również przekaźniki jednocewkowe gdzie załączenie i rozłączenie odbywa się przez zmianę polaryzacji. Były kiedyś przekaźniki samochodowe, które działały...
Witam kolegę według mnie da się zrealizować taką funkcję na dwóch przekaźnikach i dwóch przyciskach poniżej zamieszczam prosty schemat i krótki opis do niego http://obrazki.elektroda.net/23_12653119... a więc tak naciśnięcie przyciski S1 powoduje połączenie zasilania bezpośrednio z silnikiem elektrycznym i załączenie przekaźnika PR2 który uniemożliwia...
Jeden przekaźnik użyj do zmiany polaryzacji a drugi do odłączania zasilania.
Dzięki za szybką odpowiedź! Faktycznie wyjście z wejściem ma działać 1:1 więc gdy będę miał dziś dostęp do centali to sprawdzę najpierw propozycję (at)Rysiek2. EDIT: Ustawienie wyjścia jako typ 17 oraz zmiana polaryzacji rozwiązało problem.
zmienić polaryzację dokładasz dodatkowy przekaźnik jak to szybko zrobić, mógłbyś to wytłumaczyć Zmiana polaryzacji impulsu sterującego: 86 - [30] stały plus 12V (przez dodatkowy bezpiecznik) 85 - wyzwalanie masą z modułu szyb 30 - [30] stały plus 12V (przez dodatkowy bezpiecznik) 87 - do sterowania szybami [+] w instalacji samochodu.
Mam pewne dane na temat podłączania alarmów, mogę coś podesłać, a zamek centralney sterowany jest (+) zastosuj przekaznik do zmiany polaryzacji napięcia.
Można zastosować przekaźnik bistabilny, ma dwa stany stabilne. Są dwucewkowe sterowane impulsami: jedna załącza, druga wyłącza i jednocewkowe, zmiana polaryzacji impulsu zasilania zmienia stan.
W przypadku silnika DC zmiana kierunku wymaga zmiany polaryzacji (zamiany + z -). Można to realizować elektroniczne tzw. mostkiem lub przy pomocy przekaźnika. Mostek to są zwykle 4 tranzystory połączone w odpowiedni sposób. Produkuje się takie mostki w formie układu scalonego. Jak duży jest to silnik i czy oczekujesz rozwiązania na przekaźnikach czy...
Z wykresu nic nie wynika bo na osi "t" nie ma podanych jednostek. Jeśli to są sekundy to wystarczy zmiana polaryzacji przełącznikiem. Jeśli to przełączanie ma być bardzo precyzyjne to najprościej to zrobić na generatorze bardzo małych (?) częstotliwości i przekaźniku z dwoma parami styków przełączających.
Tu nie chodzi o sterowanie prędkością silnika wentylatora tylko zmianą kierunku obrotów silnika Wprowadzenie Rozumiem, że Twoim celem jest zmiana kierunku obrotów silnika, a nie regulacja jego prędkości. Zmiana kierunku obrotów silnika jest kluczowa w przypadku sterowania żaluzjami, gdzie konieczne jest zarówno otwieranie, jak i zamykanie. Poniżej...
Jak mają byś dwa przyciski jeden do włączenia a drugi do wyłączania to już lepiej zrobić instalację jako wyłącznik schodowy proste i przyjemne. Do tego trzeba trzech przewodów i nie ma co wyłączyc tego układu po zamknięciu drzwi. W moim przypadku jest to jeden lub dwa przewody. Tu masz schemat pierwszej wersji układu, do której możesz zastosować przekaźnik,...
Najprostsze moim zdaniem, lecz nieco "toporne": -Łącznik krzywkowy -Dwa styczniki/przekaźniki W katalogu Baco masz łączniki krzywkowe, które można konfigurować na różne sposoby, choć Baco jest nieco drogie.
Możesz mi powiedzieć po co te cudactwa z sterowaniem tranzystorów , po co oporniki emiter sterowanie , po co zmiana polaryzacji źródła zasilania sterowania ....... ? Przecież wystarczy jedno źródło do sterowania i sterujesz T1 lub T2 bez tych wszystkich kombinacji ! Przekaźniki te będą dosyć często załączane i wyłączane. Można jeszcze dołożyć układ...
Brakuje Tobie w projekcie sprężyny, która by wypychała tłok spowrotem w kierunku elektromagnesu popieram kolegę takie rozwiązanie jest dużo prostsze elektromagnes będzie tylko przyciagał i nie jest konieczna zmiana biegunowości niebrakuje po prostu elektromagnes bedzie zmienial biegunowosc wiec raz przyciagal a raz odpychal magnes tak tylko magnes...
A mnie się wydaje że trzeba zrobić temat pt. "Jak założyć swój pierwszy Autoalarm". Możemy ci tu opisywać różne czujki, i sposoby sterowania centralnego zamka, ale coś mi się wydaje że, cytuje "takiego który potrafiłbym sam zamontować bez jakiś dodatkowych przekaźników, zmian polaryzacji bo się na tym nie znam).", raczej lipa będzie. W escorcie z tego...
powinny być też szary i zielony{ występowały też szaro-czerwony i zielono-czerwony} i o ile pamiętam,to proxima ma sterowanie tylko masami,więc potrzebujesz dwóch przekaźników do zmiany polaryzacji.
obu naraz? zresztą napisałeś że nie masz wolnych nóżek w procku to jak go wysterujesz? jeśli tak koniecznie chcesz to zrobić do 1 tranzystor do pwm i mocny przekaźnik do zmiany polaryzacji silnka
Mam problem Potrzebuje pomocy!! Chciałbym sterować silnikiem 12V ok. 0,4A aby po naciśnięciu krańcówki silnik zmieniał obroty na przeciwne. Jeżeli można to bym wolał na układzie 74H74 (przerzutnik T) Wiem że jest na forum kilka podobnych tematów ale nie wiem jak zmeniać polaryzację. Wszystkie się kończą na przekaźniku Pozdrawiam
Witam. W moim dość leciwym pojeździe zamontowano (fabrycznie) prosty układ podnoszenia szyb , bez przekaźników , elektroniki i wyłączników krańcowych. Poprostu , po dwa przewody do silników , a zmiana polaryzacji jest robiona w samym przełączniku. Być może jak to wszystko było nowe to parę lat taki układ zdawał egzamin. Obecnie co jakiś czas musze czyścić...
Na razie zastosowałem dwa styczniki. Nie ma żadnej rewelacji ale zawsze coś. Myślałem aby wykombinować jakiś układ na wzór mostka H tylko że tranzystory Mosfet na dobre napięcie, szybkie diody na przepięcia i wszystko sterować z PWM. Np. pierwsze 10sek zmiana co chwile polaryzacji, później PWM na 80% i znowu zmiana polaryzacji i tak do 30% np realnej...
Zakupiłem na portalu aukcyjnym przekaźnik próżniowe V34611. Troszeczkę zaskoczyło mnie ich sterowanie. Przekaźnik ma dwa stany które po uruchomieniu są pootrzymywane nawet jeśli zabierzemy napięcie sterujące. Zmiana stanu odbywa się przez podanie napięcia o zmienionej polaryzacji. Dodatkowy problem to fakt że napięcie nie może być podawane cały czas...
Nie do końca rozumiem jak to masz podłączone. Podaj link albo wklej schemat połączeń. Dodano po 35 w momencie przyciśnięcia przycisku lub odczytu karty na zworę podawane jest napięcie. Problem w tym że zwora elektromagnetyczna musi mieć stałe napięcie Zmiana polaryzacji nic nie da. Rozwiązaniem problemu będzie zastosowanie dodatkowego przekaźnika -...
przejściówka to nie wszystko , zobacz sobie przyklejony temat o sterowaniu przez RS232 ...... dasz radę to wykonać ? , jeżeli nie z mikrokontrolerem to proponuje poszukaj prostego sterowania diodami led przez RS232 do tego mostek H lub układ na przekaźnikach do zmiany polaryzacji niestety nie da się tego zrobić prościej , pomijam napisanie programu...
Zmiana polaryzacji silnika moze nastapic tylko wtedy kiedy sielnik się zatrzyma. To rozwiazuje programowo prockiem. Aby uściślić, jeszcze żadnego przekaźnika nie uszkodziłem - dzialaja super - tylko co bedzie po miesiacu czy dwoch eksploatacji takiego robocika? Pewno sie zniszczą. Tego się obawiam.
Próbuję podłączyć bramofon BRS-1 do SILCAN PMS08. Skonfigurowana jest linia (25 lub 26) na bramofon przez 851 lub 861. Po nawiązaniu połączenia linii wewn. z bramofonem od razu następuje połączenie przekaźnika elektrozaczepu i trwa aż do odłożenia słuchawki. Nie reaguje na klawisze "*" i "#". Zmiana polaryzacji linii nic nie zmienia. Można normalnie...
zmiana polaryzacja przekaźnik przekaźnik polaryzacja polaryzacja przekaźnik
wystrzelić kondensator statecznik równolegle świecące kropki
moduł wycieraczek citroen kuchenka amica 53gg5 43zptgn
Silnik blokuje się po podłączeniu do zasilania - przyczyny i rozwiązania Schemat podłączenia przewodów w mikrofonie Yosan 3031 Turbo