Witam mam pytanko jak dobrać es do poboru prądu i jaka grubość przewodu, jeszcze jedno pytanko przekaźniki przeciążeniowe stosowane do silników jak dobrać. mam grzałki elektryczne na 400V mocy 4KWh czy S 16B wytrzymają.? Wzór na moc prądu zmiennego P = U x I x pierwiastek z 2 Wyłącznik typu "S" klasy B to jak sam zauważyłeś przeciążalność około 1,2...
Ponieważ urządzenie najprawdpodobniej będzie poacowało be stałego dozoru to należałoby przwydzieć zabezpieczenie przed zanikiem fazy.Zadziałają zdecydowanie szybciej niż przekaźniki przeciążeniowe. Bezpieczniki oczywiście zastosujesz np. s193 lub podobne bo nie wiem czy jeszcze topikowe są w sprzedaży. no i oczywiście elementy automatyki zalączania...
Witam przekaźnik ""tryka"" bo jest zabezpieczenie przeciążeniowe,akumulator do wymiany
Można dać przerzutnik bistabilny na dwóch tranzystorach albo na CMOSie na wyjściu żeby przekaźnik nie "tykał". Wówczas włączy się raz i wyłączy dopiero po wyłączeniu zasilania. Prąd można mierzyć na rezystorach tranzystorów końcowych, stłumić kilkakrotnie i wysterować tym napięciem jakiś układ ograniczający na tranzystorze, oraz załaczający chwilę później...
Małe pytanie piotrekwoj1, ten przekaźnik przeciążeniowy znajduje się w drzwiach?
Mam problem z automatyczna brama sterowana centrala HB5 . Brama po zamknięci jak wjadę na posesje po około 30 minutach sama się otwiera ( na jakieś 1 metr ) potem się zamyka i tak wkoło. Co może być przyczyna jakiś przekaźnik przeciążeniowy , wykluczam ciężar bramy bo to brama drewniana jest lekka , czy trafiłem na wadliwa centralkę ?
W nowszych układach silniki są zabezpieczane specjalnym przekaźnikiem przeciążeniowym, wyłączniki powinny wytrzymać, schematu nie analizowałem ale jak Ty to robiłeś to podłączaj i sprawdzaj.
Do czego służy zacisk A2 w termiku? Czy mam on być podłączony do zacisku A2 stycznika? Jeśli przyjrzysz się dobrze przekaźnikowi termicznemu zauważysz, że od strony stycznika jest cienki przewód który należy podłączyć do zacisku A2 cewki stycznika. Przy podłączeniu całego zestawu utrudniony jest dostęp do cewki stycznika (A2), dlatego ten przewód należy...
Także wystąp do dostawcy o zwiększenie mocy umownej, ten wymieni zabezpieczenie przedlicznikowe Niezupełnie. Raczej żaden OSD nie przydzieli więcej niż 25A na jednej fazie. A nawet jeśli, to do wymiany będzie podstawa bezpiecznikowa - tego nie robi dostawca, ta część instalacji jest w gestii administracji lub lokatora. Innym rozwiązaniem problemu Autora...
Chodzi ci o przekaźnik termiczny czy przeciążeniowy. W niektórych opracowaniach przekaźnik przeciążeniowy błędnie nazywany jest termicznym. http://www.moeller.pl/Documentation/Kata... http://www.ziehl.de/ziehl/polnisch/ba_tr... -przekaźnik termiczny
Prawdopodobnie uszkodzony przekaźnik lub moduł przeciążeniowy, lub zbyt ciasno przesuwa się szyba w prowadnicach.
Jak napisał VCC, trzeba poszukać odpowiedniego schematu, sprawdzić co posiadamy, dołożyć przekaźnik przeciążeniowy, wymienić przyciski sterownicze(bo te są mocno nadwyrężone) i odpowiednio pospinać zgodnie ze schematem. A, przydało by się wymienić przewód zasilający z odpowiednim oznaczeniem kolorów żył.
Wyłączniki silnikowe podczas zadziałania swoimi stykami NC rozłączają obwód cewki napędowej stycznika. Wyłącznik silnikowy - styk NO, termik (przekaźnik przeciążeniowy)- styk NC. Oczywiście chodzi o styk w torze cewki stycznika.
Jest to wyłącznik silnikowy- z członem zwarciowym i przeciążeniowym np. M250, czy PKZM0
Najnowsza norma nie reguluje tego tematu. Krytycznie o pomiarach czasu wypowiada się też dr E. Musiał w swoich analizach. Pisze, że tak naprawdę, to nigdy nie wiemy czego czas mierzymy, na pewno nie jest to czas zadziałania RCD. Możesz poszukać całości na stronach dr Musiała. http://www.edwardmusial.info/pliki/rcd_p... "...Czas wyłączania...
Witam Potrzebuję dobrać zabezpieczenie przeciążeniowe i przeciwzwarciowe do silnika trójfazowego SZJE 66b. Na tabliczce podane są następujące informacje: Prąd znamionowy In - 26A, moc - 13kW, cosφ - 0,85. Silnik zasilany bezpośrednio. Niestety nie wiem jaki ma prąd rozruchu. Chciałbym zrobić to na styczniku firmy EATON DILM40 wraz z dołączonym...
Moje pytanie brzmi: do czego służy ten element (poniżej), Przekaźnik rozruchowy z wyłącznikiem przeciążeniowym , załącza uzwojenie rozruchowe przy starcie silnika i odłącza zasilanie przy przeciążeniu. jak w lodówkach O właśnie. czy istnieje jakiś zamiennik do niego lub da się to obejść? Najpierw sugeruję próbować naprawić. Masz bałagan przy wyłączniku...
Uwaga: Stosujemy takie zabezpieczenia które wyłączają zestyk pomocniczy a nie rozwierają torów prądowych głównych. Dlatego stosujemy indywidualne zabezpieczenia przeciążeniowe ( przekaźniki przeciążeniowe ze stykami NO), których zadaniem jest wykrycie przeciążenia i wyłączenie styku pomocniczego No tak, ale takie konstrukcje wyłączników są dla dużych...
Tak. Aby poprawnie zabezpieczyć obwód należy zastosować aparat przeciążeniowy np. stycznik z przekaźnikiem termobimetalowym i uwzględnić k2 dla tego aparatu. Wkładka topikawa aM będzie wyłączać tylko prądy zwarciowe.
A więc potrzebujesz kontroli prądu a nie temperatury. W przypadku małych mocy do których raczej zalicza się ta pompa to chyba trudne dla całkowitego amatora. Nie wiem też dlaczego upierasz sie przy styczniku czy choćby przekaźniku. Ale skoro chcesz to masz tzw przekaźniki przeciążeniowe , które można by zastosować.
Czy sam chcesz podłączyć ten moduł? Pytam, bo masz schemat i według niego trzeba to zrobić. Jeżeli już Twój silnik jest podłączony, to trzeba dostosować podłączenie do tego schematu. Symbole na schemacie to: K1 - stycznik główny, K2 - stycznik trójkąta, K3 - stycznik gwiazdy, K5 - przekaźnik czasowy, F2 - zabezpieczenie przeciążeniowe silnika, S1 -...
Witam. Do wykonania układu sterowania silnikiem lewo - prawo potrzebne są dwa styczniki z cewkami na 24V AC, przyciski sterownicze oraz transformator obniżający napięcie. Dodatkowo układ należy wyposażyć w przekaźnik przeciążeniowy zabezpieczający silnik.
Po co schemat to jest tak proste urządzenie termostat włączony powinien mieć przejście (czyli zwierać obwód jak włączysz na jeden) następnie na sprężarce są trzy bolce powinno być przejście pomiędzy nimi następnie przekaźnik przeciążeniowy tak samo przejście i pozostaje przekaźnik rozruchowy A czym sprawdzić miernikiem jeśli nie masz bateryjka , żarówka...
Witam "delikatną" różnicą między termicznymi przekaźnikami przeciążeniowymi a wyłacznikiem silnikowym jest taka że wyłacznik silnikowy (instalowany PRZED stycznikiem (a więc odwrotnie w stosunku do "termika" ) zabezpiecza również nasz układ przed zwarciem. Dlatego też nie musimy dobezpieczać układu bezpiecznikami.
Witam, problem polega na tym iż nie mam pojęcia po co jest 4ty kabel w włączniku a tym bardziej - czy go podłaczyć do silnika jeśli tak to jak.... Kabel oznaczony na zółto "black AEh" opis przełaczika Dane techniczne wyłącznika -napięcie 230V -stopień ochrony IP54 -prąd znamionowy 16 A Wbudowany przekaźnik przeciążeniowy
Takie zabezpieczenia to: 1. czujnik typu PTC lub TKO umieszczony wewnątrz uzwojeń stojana. 2. przekaźnik przeciążeniowy ( popularny termik) stosowany najczęściej w zespole ze stycznikiem, obecnie wypierany przez wyłączniki silnikowe. Na drugie pytanie miarodajnie odpowiedzą tylko spece z OMRONA. Kolego Darek_290TD . Dyskusja robi się akademicka.......
Często domownicy zapominają, żeby nie włączać za dużo urządzeń na raz, Nie ma na to sposobu. Można rozważyć opcję z przekaźnikiem priorytetowym.
1- zestyk przełączny bezprzerwowy 2 - zestyk zwierny 3 - zestyk zwierny podwójny 4 - zestyk rozwierny podwójny 5 - łącznik jednobiegunowy 6 - zestyk zwierny 7 - zestyk rozwierny 8 - zestyk przełączny bezprzerwowy 9 - zestyk przełączny wybiorczy 10 - zestyk przelotowy zwierny działający bezzwłocznie po wzbudzeniu napędu 11 - zestyk przelotowy zwierny...
-> Włodek_59 Możesz przerobić je na sterowanie bezpośrednie, bez zabezpieczeń, wiekszość aut tak ma. Jak chcesz przeciążeniówkę to najprostsza chyba jest na kontaktronie i uzwojenie prądowe grubym drutem plus przekaźniki
c tego co piszesz wynika że załączją się przekaźniki przeciw przeciążeniowe w silnikach, najczęściej przyczyną są postrzępione linki które blokują się w pancerzach, lub połamane plastiki przy prowadnicach pozdrawiam
Po tych próbach miałem do wymiany zabezpieczenia silnika - esy 16C. Przestały się załączać. Witam do zabezpieczenia silnika zdecydowanie zalecam zastosowanie wyłącznika silnikowego z członem przeciążeniowym (wyzwolenie termiczne) oraz zwarciowym (wyzwolenie magnetyczne). Wyłączniki nadprądowe (instalacyjne) polecam stosować jako zabezpieczenie obwodów...
Czy siłownik http://www.elektrobim.pl/sklep/szybki-si... da radę skutecznie zaciągnąć hamulec Nie wiem. jak zrobić sterowanie do takiego siłownika aby przy zaciągnięciu nie urwał linek i nie spalić siłownika. przekaźnik przeciążeniowy 12v Chciałbym w Mercedesie sprinterze 906 przerobić hamulec ręczny z mechanicznego zaciąganego...
Witam Od bardzo długiego czasu mam zamiar założyć sobie w moim autku szyby elektryczne z przodu. Auto niestety jest ubogą wersją wiec chciałbym ja jakoś udoskonalić. Posiadam już podnośniki szyb przyciski sterujące szybami. Tylko problem polega na tym że w aucie nie ma żadnych kabli pod szyby elektryczne i trzeba całą instalacje pociągnąć na nowo. Czy...
bardzo proste rozwiazanie to zastosowanie kontraktonu z cewką zawierajacą kilka zwojów drutu DNE o średnicy co najmniej 1mm , lub podobne rozwiązanie z przekaźnikiem R15 z cewka na napięcie stałe , którą zastępujesz nową kilku zwojową w obu przypadkach musisz jedynie doświadczalnie dobrać ilość zwojów styki kontraktonu możesz wykorzystać do dalszego...
Chodzi o tzw. dużego Boscha. Wpadła mi w ręce taka szlifierka z przepalonymi uzwojeniami stojanu i odlutowanymi końcówkami od przekaźnika - zabezpieczenia przeciążeniowego, czy też termicznego. Może kto ma schemat połaczeń jakich należy dokonać, aby szlifierka po nawinięciu nowych uzwojeń działała poprawnie?
Po pierwsze, nie termik, ta nazwę rezerwujemy dla przekaźników termicznych ochrony przeciążeniowej silników elektrycznych. Tobie potrzebny jest najprostszy termostat włączony w obwód silnika wentylatora.
Obciążenie ciągłe, długa praca - większe przekroje ścieżek- odprowadzenie ciepła, łuk elektryczny przy roztłaczaniu. Dołóż dodatkowy przekaźnik wyzwalany tym urządzeniem.
Proszę o pomoc, lub sugestie. Chciałbym w najprostszy sposób doprowadzić odwilżacz chociaż do częściowej sprawności. Na płytce jest element, który wydaje się być przekaźnikiem przeciążeniowym (240V - 30A). W odwilżaczu po włączeniu działa tylko wentylator na najwyższym biegu, a kompresor nie działa. Pobiera wtedy około 24W. Po zwarciu styków na przekaźniku...
http://obrazki.elektroda.pl/1279788800_1... Nie łączy się w szereg zacisków wyłącznika silnikowego (patrz: broszura PDF str. 10) Takie połączenie stosuje się przy łączeniu Przekaźników przeciążeniowych "termików" (patrz Sterowanie i zabezpieczenie PDF str. 4) Inaczej podłączyłem kontrolkę pracy pompy, na Twoim rysunku: kontrolka sygnalizuje...
Mam do sprzedania poniższe podzespoły automatyki przemysłowej: 1. Nowy dalmierz dalekiego zasięgu SICK DL100-23AA2101 :arrow: 2500zł :arrow: SPRZEDANE :!: 4. Nowy laserowy miernik odległości EDM 120-2456-IBS firmy VISOLUX :arrow: 350zł :arrow: SPRZEDANE :!: 6. Nowy moduł Mastera sieci Profibus dla SIEMENS SIMATIC S7-400 :arrow: 600zł :arrow: SPRZEDANE...
Światło - bez problemu. Silnik bramy też, jeżeli przekaźnik ma styk przełączny. No i trzeba by pomyśleć o jakimś zabezpieczeniu przeciążeniowym. http://obrazki.elektroda.pl/8366016100_1...
Widziałem gdzieś kiedyś takie fajne rozwiązanie wyłącznika przeciążeniowego. Na kontaktronie była nawinięta cewka (którą się nawijało doświadczalnie), przez którą szedł prąd do odbiornika. Przy większym obciążeniu na cewce powstawało większe pole magnetyczne które rozwierało kontaktron. A kontaktron oczywiście podłączony np. do przekaźnika :)
Czyli rozumiem, że stary termik jednak się nie nada? A "przepleść przez wszystkie styki", tzn. zmostkować wejścia L1,2,3 i na wszystkie podłączyć jedną fazę i tak samo na wyjściu termika? Termik się nie nada, bo silnik 1f pobiera 3x większy prąd niż 3f. Sprawdź też jaki jest prąd znamionowy tego stycznika dla kategorii AC-3. Jak wymienisz termik na...
Prawdę mówiąc nie spotkałem się z takim określeniem w temacie różnicówek. W przypadku np. przekaźników przeciążeniowych pośrednie i bezpośrednie różnią się tym, że pośrednie mają dodatkowe przekładniki prądowe - stosowane są w obwodach o dużych prądach, dzięki temu zabezpieczenie nie musi być dostosowane do przenoszenia np. 400A, tylko 5A wychodzących...
Jeżeli przekaźnik jest w innej pozycji niż powinien to może "trzymać" ciągle włączone uzwojenie rozruchowe i wtedy zadziała zabezpieczenie przeciążeniowe i wyłączy sprężarkę.
Tak masa jest porządna i wielopunktowa. Zgadza się. każdy kabel to także antena. Spróbuj kiedy się wzbudza dotykać podzespołów palcem. Szczególnie na torze przedwzmacniacza. Czasami po przyłożeniu wkrętaka do elementu przydźwięk ginął. W ten sposób lokalizowało się miejsca indukowania się prądów wcz. Widzę że jest tam przekaźnik. To wyłącznik przeciążeniowy?...
Witam, posiadam wirówkę 7kW niekiedy wybija mi przez nią bezpieczniki głowne C63(głownie przy przeciążeniu), a nie w tablicy bezpiecznikowej w której wirówka jest zabezpieczona bezpiecznikiem C25, jak rozwiązuje się takie problemy? Zacznijmy od tego "wybijania" -> jak rozwiązuje się takie problemy? Wyliczenia i pomiary, na koniec dobór aparatów.
Witam. Planuję zamontować w kuchni pod zlewozmywakiem przepływowy podgrzewacz wody CFX-U FUNKTRONIC MPS. Maksymalna moc zostanie ustawiona na 11kW. Problem w tym, że do tej samej instalacji podpięty jest piekarnik elektryczny (kiedyś był piekarnik i płyta ceramiczna - zasilanie 3-fazowe) i płyta indukcyjna. Piekarnik jest podpięty do 1 fazy, płyta indukcyjna...
Jak wyżej. Oryginalnymi przełącznikami wysterowujesz przekaźniki, od silników odcinasz aktualne moduły, zalewasz silikonem i wyprowadzasz przewody. Dokładasz prosty wyłącznik przeciążeniowy na kontaktronie i wszystko działa. A wyeliminowanie tych badziewnych sterowników na silnikach tylko wyjdzie Ci na dobre. Sypią się częściej niż domki w Iraku.
Wszystkie? Za bezpiecznikami jest płytka przekaźników i tam znajduje się wyłącznik zabezpieczenia przeciw przeciążeniowego podnośnika szyb (f3) sprawdź też f8.
Prawidłowo dobrane zabezpieczenie przeciążeniowe w postaci przekaźnika termicznego albo wyłącznika silnikowego zabezpiecza silnik od uszkodzenia również na skutek braku fazy.
to nie zabezpieczenie przeciążeniowe tylko przekaźnik w module :!::!::!: to ten taki czarny o symbolu JS1F :!: jestem tego pewny na 100% bo mam ten sam problem co Ty i w tej samej pralce co Twoja :D
jeśli startuje to nie jest wina tego przycisku on wyłącza termostat na stałe do czasu odlodzenia parownika Prawdopodobnie padła sprężarka (wszystko było ok jak była gorąca teraz wystygła i prawdopodobnie zatarła się , żeby dokładnie to sprawdzić trzeba by było sprawdzić jaki prąd pobiera , a przy okazji przekaźniki ,rozruchowy i przeciążeniowy)
Typ sprężarki w Astrze H zalezy czy masz klimatyzację manualną czy automatyczną. W automatycznej jest sprężarka ze sprzęgłem przeciążeniowym (przez niektórych zwana "bezsprzęgłową") a w manualu jest ze sprzęgłem elektromagnetycznym. Sprężarki ze sprzęgłem przeciążeniowym z racji posiadania wady fabrycznej były wymieniane w serwisach na te ze sprzęgłem...
Wyłącznik przeciążeniowy?
To na dole to tzw. termiki, czyli bezpieczniki z ustawianym prądem wyłączenia działające na przeciążenie prądowe Kolego, masz raczej kiepskie rozeznanie. Termiki to jednak coś innego. To są wyłączniki silnikowe, czyli po pierwsze są wyłącznikami, po drugie mają człon przeciążeniowy, a po trzecie mają człon zwarciowy. Te są także wyposażone w styki...
Przekaźnik jest zabezpieczeniem przeciw przeciążeniowym. Mówiąc prościej chodzi tu o to, że gdy ze stopni mocy pobierzemy za duży prąd (np. obciążymy je za małą impedancją), stopnie te zostają wyłączone przez zestyki przekaźnika. Jest to więc rodzaj zabezpieczenia termicznego. Nie chodzi to za duże wzmocnienie. Ad. 1 Chodzi to właśnie o regulację wzmocnienia...
TAK 67V na jakimś forum raz znalazłem ,ktoś miał podobny wynik na wyjsciu na silnik .Podchdze do naprawy z doskoku bo nie mam zbytnio czasu ostatnio, myśle aby minąć całkiem układ przeciążeniowy albo dołożyć nowe przekaźniki sterujące i oddzielne zasilanie tak aby układ sterujący pracował bez obciążenia (bo wtedy pracuje normalnie) .
Sterowanie silnika możesz zrobić na przekaźnikach samochodowych przełącznych. Mają one złącza 85 i 86 do cewki, oraz 30 - styk ruchomy 87 - styk zwierny 87a - styk rozwierny. Na jeden silnik potrzebujesz dwóch takich przekaźników. Do styków 30 pary przekaźników podłączasz silnik, do styków 87a podłączasz masę (zwierasz te wyjścia obu przekaźników i...
załączanie odbywa się przekaźnikiem (słychać jak cyka), rozłączanie przeciążeniowe powoduje rozłączenie przekaźnika... to może przy zachowaniu ostrożności i dodatkowego bezpiecznika np 3A spróbować amputować zabezpieczenie (zewrzeć bezpiecznik na stałe) i zobaczyć co będzie się działo? z danych modelu o tej samej mocy, ale na 110V wynika, że 750W to...
Tak to chyba przekaźnik załączający zasilanie do kości. Bzdura. To przekaźnik zabezpieczenia zwarciowego/przeciążeniowego. Normalnie sterowany jest z układu zabezpieczającego - jeśli na wyjściu z końcówki pokaże się napięcie stałe, albo popłynie zbyt duży prąd - przekaźnik jest rozłączany (żeby nie uszkodzić głośników). Należy zlokalizować układ sterujący...
Może jakieś zimne luty? Sprawdzałeś szczotki? Teraz milczy czy przekaźniki się odzywają ?(je teżnależałoby sprawdzić) Jak się odzywają to albo silnik albo moduł przeciążeniowy do sprawdzenia.
Ta czarna skrzynka, to obudowa przekaźnika i wyłącznika przeciążeniowego. jeżeli "czarny krążek"( przeciążeniowy) rozłącza sprężarkę w 1 do 5 sekund ( tak około :) to winna jest uszkodzona (spalona, zatarta, inne) sprężarka pobiera przez pomocnicze za duży prąd i zostaje odłączona. Jeżeli od włączenia do awaryjnegowyłaczenia mija od około 10 do nawet...
W przypadku sterowania tą centralką zewnętrznych przekaźników (czyli innego obwodu) stracisz możliwości zabezpieczenia przeciążeniowego. Zostaje tylko podstawowe sterowanie cykliczne. Większe napięcie trzeba by podać na płytkę elektroniki (napięcie to podawane jest na przekaźniki zmieniające jego polaryzację), a wiąże się to pewnie ze znaczną ingerencją....
Marne szanse bo zabezpieczenia działają przeważnie na zamykanie.. Bardziej bym się sugerował czy napewno taki sam przekaźnik podmienili. A po drugie nawet probówka zobaczył jak faza w 'Z' i 'O' czy tam nie ma być jak przekaźnik bistabilny... Po drugie bo napewno jest przeciążeniowy ale to znowu wyklucza zamiana...
http://obrazki.elektroda.pl/6521345900_1... Zobacz, proste i działa. :D Dodano po 4 Można, ale i tak będziesz go musiał zmostkować przekaźnikiem by zamknąć szybę. Nie lepiej przeciąć instalację miedzy sterowaniem fabrycznym a silnikiem?
Ciekawe jak wsadzę go na komutator. Zastosuj wyłącznik silnikowy ;) Czyli wyłącznik przeciążeniowy. Wyregulujesz maksymalny prąd i silnik będzie zabezpieczony. Ewentualnie możesz próbować samemu zrobić zabezpieczenie. Np jakiś malutki uP i układ ACS712 i tym sterować przekaźnikiem :)
szczerze to raczej ściezki są ok bo z prawej strony pozycje są w lampach tylko z lewej nie ma to tak jakby kabel gdzies urwany przetarty albo odłączony co do przeciążeniówki spróbuję ją skalibrować moze pomoze. Dodano po 11 a jeśli chodzi o ten sygnał dzwiękowy przy cofaniu ładowarką dlaczego on nie działa? nie ma dzwięku w ogóle jakieś pomysły co...
A przewidziałeś fotokomórki i układ przeciążeniowy ?
Dziękuje za podpowiedź, natomiast chciałbym dokładnie zrozumieć zasadę działania tego zabezpieczenia. Czy chodzi o to, że jeśli silnik napotka opór, tym samym zwiększy się przepływ prądu i załączy kontaktron "uruchamiając" tyrystor tym samym przekaźnik odetnie zasilanie ?
O ile się nie mylę jest to bezpiecznik 10A na pozycji 14 ale jest też bezpiecznik przeciążeniowy od szyb i centralnego zamka zaraz pod przekaźnikami pod deską rozdzielczą - łatwo go znaleźć bo jest metalowy i łepek pomalowany ma na zielono - spróbuj go zewrzeć chyba, że nie działa Ci sam panel sterowania szybami i lusterkami.
_jta_ napisał: Problemem jest to, że silnik przy włączaniu pobiera dużo większy prąd, niż potem w trakcie pracy. A za duży bezpiecznik nic nie zabezpieczy. Kolego, tutaj bezpieczniki służą do zabezpieczania instalacji, a nie silników. Mateuszekmario napisał: Witam, chciałbym podłączyć silnik 7.5kW 1440 obr. i dać zabezpieczenia czyli termik, czujnik...
Witam. tomek.ch zmodyfikowałem trochę Twoją płytkę PCB, czy mógłbyś sprawdzić czy poprawnie to zrobiłem? Chodzi o dodanie 2 przekaźników, sterowanie nimi oraz układ przeciążeniowy, czy takie podłączenie jest poprawne, chcę sterować bramą dwuskrzydłową. P.S.Przerobiłem tylko pcb, schematu nie..
Dzięki serdeczne za wszystkie posty, na dzień dzisiejszy podmienilem tranzystor "nie poleciał" lecz po starcie zapewne układ przeciążeniowy kliknięciem przekaźnika zdejmuje po sekundzie pracy sterowanie oraz zasilanie z tranzystora. Czekam na schemat, zamówiłem go przez sieć lecz do dzisiaj nawet nie potwierdzili wysyłki. Może ktoś z "Szacownych Grupowiczów"...
Podnieś nogę R587 żeby wykluczyć zadziałanie układu przeciążeniowego. Podnieś nogę R591 żeby zmierzyć napięcie na diodzie Zenera. Mógłbyś nawet podnieść nogę R589, żeby sprawdzić napięcie na 1 nóżce układu scalonego. Z tego co pamiętam, musi być na tej końcówce napięcie ujemne aby przekaźnik wystartował. Schemat wewnętrzny układu przedstawiony w datasheet...
W układzie występują duże prądy, więc lepszy byłby na przekaźniku. Dzięki za wskazanie schematu, też się przyda.
Ja mając taką instalację w domu bałbym się zasnąć, zastanawiając się, czy może jutro, czy za tydzień, czy za rok jeszcze się obudzę, a wraz ze mną cała rodzina! Ludzie! Instalacja zrobiona 20 lat temu przez osobę, która nie ma podstawowej wiedzy elektrycznej (połączenie raptem dwóch przekaźników i jeszcze błąd w działaniu oświetlenia). Wszystko zakryte...
Przekaźnik programowalny drugi raz uległ awarii w momencie ponownego załączenia prądu po wyłączeniu prądu przez dostawcę energii elektrycznej. Przekaźnik NEED jest zabezpieczony bezpiecznikiem 1A, zgodnie z instrukcją aby w momencie włączenia wyeliminować udar prądowy w wyniku ładowania wewnętrznego kondensatora w zasilaczu przekaźnika. Przekaźnik jest...
Moduł super, , tylko nadal są dwa problemy 1. Prąd płynący poprzez styki , ( czy one wytrzymają- zwłaszcza moment gdy szyba jest domknięta a przekaźnik nadal trzyma?) 2. Musi być jakieś zabezpieczenie przeciążeniowe , które w momencie dużego przeciążenia (zamknięta szyba- silnik pozostaje na zwarciu) spowoduje wyłączenie przekaźnika. Gdyż nie wiem czy...
Kiepski ten sterownik. Po pierwsze powinien być wyposażony w tranzystor realizujący funkcję soft-startu i soft-stopu. Dodatkowo kontrola prądu na rezystorach pomiarowych (te są widoczne na płytce, ale nie wiem czy realizują tą funkcję), celem zabezpieczenia przeciążeniowego i kolizyjnego. Po drugie jakość przekaźników produkcji chińskiej bywa zwykle...
To, że idą dwa plusy do przekaźnika to nie przeszkadza. Zastanawia mnie tylko, czy w przypadku takiego połączenia zwiększenie natężenia nie odbije się na przełącznikach (ponoć bardzo wrażliwe są). Właśnie dotarło do mnie, ze pobór prądu przez przekaźnik będzie znikomy, więc to nie ma wpływu. Przetestuję takie rozwiązanie jakie zasugerowaliście. Zastanawiam...
Czy użycie przekaźnika do zmiany sygnału z analogowego na 0-1 to dobre rozwiązanie? Nie bardzo. Na zwykłym przekaźniku raczej nie uzyskasz powtarzalnych wyników. Musiałbyś użyć np czegoś takiego: Sygnalizator T884 http://www.ciba.pl/www/oferta_zadajniki.... ... albo najtańszego PLC z wejściem analogowym, np Logo Siemensa. Mieszalnik nie może pracować...
Chciałbym dowiedzieć się czemu w tym zadaniu prawidłowa odpowiedź to 18,2A Zadanie : Ile powinna wynosić maksymalna nastawa przekaźnika termobimetalowego, spełniającego rolę zabezpieczenia przeciążeniowego silnika, którego tabliczkę znamionową przedstawiono na rysunku? Czy może ktoś mi wytłumaczyć jak się liczy max.nastawę przekaźnika termobimetalowego...
Napęd małej można to nazwać - "suwnicy". Schemat jaki narysowałem to szkic podłączenia samego silnika, a nie schemat instalacji. W całej instalacji będą oczywiście krańcówki, stop awaryjny, zab. przeciążeniowe, itp. Ja w poście nie pytam o schemat instalacji, tylko schemat podłączenia silnika.
Prowadnice są przesmarowane, problem polega na - czytaj pierwszy post, reszta jest OK. Silniki nie posiadają układu przeciążeniowego.
Sprawdź czy masz czujniki krańcowe albo przeciążeniowe. A jak wyglądają kable w przejściu karoseria>drzwi??
Witam Ponieważ zajmuję się polskimi wzmacniaczami parę słów na temat: 1. Tranzystory końcowe można wymienić na pary TIP36/TIP35, przy wymianie trafa nawet na TS180/4 z Trawiaty można uzyskać w sinusie 2X50 W. Wieksze trafo (z wyzszym napięciem np 2x40V pozwoli na jeszcze większą moc). 2. Na płytce jest miejsce na zabezpieczenie przeciążeniowe na przekaźniku....
Dziękuję Stan-Lab , załatwiłem to przekaźnikiem samochodowym jemu obojętne są bieguny :-).
Pojawia się składowa stała na jedyny z kanałów; najpierw trzeb znaleźć w którym kanale potem przyczynę. Może być uszkodzony sam układ zabezpieczenia IC601, lub uszkodzona kocówka mocy IC501 lub problem z tym VCAmap Jest tam też zabezpieczenie przeciążeniowe, też połączone z IC601
Wszelki krzem ma ta ceche że uszkadza się na zwarcie i moim zdaniem inny kod błędu by był. Przekaźniki. Ja bym obstawial przynajmniej to. Może sie jeszcze wstrzymać i niech ktoś się wypowie jeszcze. Pozdrawiam PS napiecia nie ma na zaciskach silnika czy na module/sterowniku? Jesli na module to przekaźniki, jeśli nie to w tym modelu jest zabezpieczenie...
Jeśli centrala w ogóle będzie chciała zadziałać bez wykazanego poboru prądu ( przekaźniki pobierają znikomą w porównaniu z siłownikami ilość a dla przykładu centrale Nice muszą mieć pobór prądu w pewnym okienku - jeśli jest za mały - np nie podpięty siłownik - to centrala nie wystartuje) to owszem - da się. Masz tą RSB więc sprawdź czy bez obciążenia...
Nic nie napisałeś o typie napędu jaki masz zainstalowany zazwyczaj napędy mają już zdefiniowany czas, można też wykorzystać 2 kanał pilota dodatkowy styk odbiornika (np. FIX 2) , podłączenie do silnika to niezbyt dobry pomysł ze względu na zmianę polaryzacji, kierunku obrotów, występujący układ przeciążeniowy, obniżone napięcie (redukcja mocy) i jeszcze...
I się wyjaśniło :cry: Automat niby działa, trzeba było dodać jeszcze jeden przekaźnik ale co z tego jeśli nie posiada wyłącznika przeciążeniowego. Podnośniki w SC też tego nie posiadaja :!: :idea: (JAK DŁUGO WYTRZYMA SILNICZEK PODNOŚNIKA :?: ) Nie za bardzo znam się na elektronice, więc może ktoś podpowie mi jak uporać się z tym problemem. Czekam na...
Niestety nie są oznaczone na płycie. Po odkręceniu widać adres firmy Telto Lpa 20. Rozumiem, że ten termistor miałby powodować przerwę, bo tak to wygląda? Przez folię go nie widać niestety Trafo nie jest zjarane, bo tranzystory się nie palą. Inaczej byś widział, czuł. PS. Tak, to zabezpieczenie przeciążeniowe i temperaturowe. On tam jest, szukaj, szukaj....
a coż to jest cewka przeciążeniowa w układzie nawiewu świerzego powietrza?
O ile dobrze kojarze to ten wyłącznik posiada i zabezpieczenie przeciw zwarciowe jak i przeciążeniowe a dodatkowo mozna go wpiąć na szynę DIN
Do dental: nie wyda do końca ( wyda ale sterownie amperometryczne jest zupełnie inne dla.220 V i 24 V. W najlepszym wypadku stracisz amperometrykę a i tak będziesz musiał zastosować przekaźniki pośredniczące. Nie lepiej użyć od razu centralki na 24V np od Elmesa? Do Hexen. - zmierz prąd na blokadzie. Może siłownik ma tak duże przełożenie i malutki silnik...
Mi się wydaje , że M250 nie zabezpiecza przed zanikiem fazy. M250 to proste i tanie zabezpieczenie silnikowe przed przeciążeniem i zwarciem. Przed zanikiem fazy napewno zabezpieczają produkty firmy Siemens i Telemecanique. Takie proste to one nie jest, psiada one bowiem jak sam powiedziałeś dwa rodzaje zabezpieczań (podobne robi - a nawet takie samo...
Witam , tak na szybko cos wyryłem ;) potkiem regulujesz przy jakim pradzie ma wył. silnik . Układ będzie działał , czyli podtrzymywał wyłączenie silnika do momentu braku zasilania tego układu . Może być , że trzeba bedzie zastosować rezystor zamiast 0.1Ω np: rezystor 0.47Ω w celu "zwiekszenia" napięcia sterującego na bazę tranzystora. Kondensator...
Mirek dzięki za ten schemat, rzeczywiście lepiej to będzie zrobić na dwóch przekaźnikach i łatwiej jest podtrzymać prąd przekaźnika niż siłownika. Układ nie posiada żadnego zabezpieczenia przeciążeniowego. Jest to na pewno dobry pomysł żeby "takie coś" : ) wstawić bo rzeczywiście trzymając S1 przez dłuższą chwilę można spalić siłownik. Poprzedni schemat...
sprzęgło przeciążeniowe zabezpieczenia przeciążeniowe przeciążeniowe silnika
huawei gniazdo naprawa yamaha laser kupić ciśnienie skrzynia nissan
Bezpiecznik świateł pozycyjnych Mitsubishi Colt 1.3 2006 Kod 1852 - Interpretacje i Zastosowania