zaznaczone na czerwono http://obrazki.elektroda.net/44_12546422...
Gdzie jest to nie pamiętam, ale to jest żółty przekaźnik, około dwa razy wyższy niż normalny, chyba 6 nóżek . Robiły się w nich zimne luty przy nóżkach przekaźników.
W skrzynce bezpieczników sprawdź. Być może jest tam bo inne przekaźniki są tam również.
witam mam problem ze światłami w sc, nie mam postojówek tylnich pozycji i oświetlenia zegarów. powodem tego było zwarcie na tylniej lampie i problem w tym że nie wiem co teraz zrobić. może ktoś pomóc??
A pomyślałeś o baterii?
Czarny przekaźnik zasila sterownik silnika. Nawet po wyłączeniu silnika poprzez cewkę przekaźnika przepływa prąd podtrzymując zapisane wyuczone adaptacyjne ustawienia sterownika (pamięć diagnostyczna jest w tym układzie nieulotna i utrata zasilania nie powoduje wykasowania zapisanych błędów) . Dlatego po odłączeniu akumulatora do czasu rozgrzania silnika...
bateria sprawna?
Ze styku 87 czerwonego przekaźnika nad sterownikiem wtrysku. Ten sam plus zasila pompę paliwa oraz zawór evap (pewnie nie posiadasz tego zaworu z pochłaniaczem oparów paliwa). Masz dwa przekaźniki w oryginalnej wiązce?
O właśnie, sprzed spryskaniem złącze oczywiście rozłączamy, to istotne, a jak jest nalot to usuwamy go mechanicznie. I po zastanowieniu, skoro po włączeniu napięcie siada, do włącznik łączy poprzez oporniki do masy? to radykalnie zawęziłoby krąg podejrzeń do jednego przewodu 4mm który doprowadza zaqsilanie. Jego drugi koniec musisz odnaleźć i zobaczyć...
Pierwsza rzecz sprawdx akumulator (stan naładowania, stan klem, połączenie z rozrusznikiem, połaczenie silnika z masą).
Lewa strona, na podszybiu, tam jest przekaźnik pompy. Sygnał jest pobierany z cewki przekaźnika.
tzn. które styki upalone od przekaźnika?
Wymień przekaźnik.
W celu tłumienia przepięć na cewce przekaźnika.
Czarny przekaźnik jest tylko od szyby ogrzewanej. Podmień na próbę z czerwonym - by sprawdzić czy działa szyba . Czerwony est m. innymi od wycieraczek/spryskiwaczy szyb wentylatora nawiewu zapalniczki itp. Na próbę możesz podmienić . A niebieski to nie przekaźnik a przerywacz kierunkowskazów
To zasilane ze wspólnego przekaźnika.
Sprawdź masy, szczególnie plecionkę.
w takim razie gdzie jest przekaźnik wentylatora??
Witam. A nie jest to jakiś przekaźnik ? Kiedyś miałem seicento i z tego co pamiętam to tam był jakiś przełąznik który w chwili uruchomienie rozrusznika odcinał na te chwilkę dopływ prądu do świateł aby nie zdechł akumulator. Nie wiem czy dobrze kombinuje ale może cię to naprowadzi na jakiś ślad.
Jest w silniku wycieraczki razem z elektronika , ale tam moze byc inny problem
W gumowej przelotce pomiędzy klapą a samochodem, masz tam zapewne przerwany przewód. Jeżeli tam jest ok. to przechodzimy do bezpieczników i przekaźników.
SC 900 były tylko SPI . Co do falowania obrotów sprawdź wszelkie przewody podciśnieniowe przy przepustnicy zwłaszcza ten cienki wychodzący do MAP-u - czujnika podciśnienia - znajduje się ten czujnik na jednej ze śrub trzymających sterownik w komorze silnika (poniżej przekaźników nad sterownikiem silnika)
Jako że, od sygnału dźwiękowego jest taki sam przekaźnik Jesteś pewien, że taki sam? Nie przypadkiem jeden to 541, a drugi 542? Sprawdziłeś sterowanie sterowanie tym przekaźnikiem?
Słuchaj ,to notoryczna sytuacja,pęka ścieżka łącząca się z zaciskiem 31. Nie lutuj tylko dokonaj naprawy poprzez połaczenie odcinkiem przewodu wewnątrz przekaźnika.
Przecież napisałem że sprawdziłem bezpieczniki ... nawet te za akumulatorem , silnik w wentylatorze tez jest sprawny gdyż ręcznie zwierałem przekaźnik ...
Niestety na pych również nie pali. Czy są dzieś jeszcze jakieś bezpieczniki? Może któryś z przekaźników?
Dlaczego świeci kontrolka najlepiej sprawdzić podłączając auto pod komputer diagnostyczny. Dlaczego wentylator się nie załącza - to już może być kilka przyczyn. Masz SPI czy MPI, bo inaczej był w nich sterowany wentylator. Tak czy inaczej na pewno do sprawdzenia bezpiecznik i wiązka elektryczna wentylatora oraz termo-włącznik lub przekaźnik.
Przekaźnik wymieniony.
Jeżeli brak masy na pompie paliwa, to sprawdź czujnik bezwładnościowy (wypadkowy). Schematy: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Brak sterowania na przekaźniku "podwójnym" (dwa przekaźniki w Seicento) - usterka sterowania z pin 4 lub 23 ECU, usterka wiązki przewodów, ...
Radzimy pokazać który to przekaźnik😉
poszukuję schematu elektrycznego seicento 1.1 nie działają mi światła mijania i drogowe , bezpieczniki są sprawne , gdzie znajduje się przekaźnik świateł ?
Sprawdziłeś bezpiecznik i przekaźnik.
Na benzynie ma pracować normalnie, a na gazie z rezystorem. aha sprawdź też rezystancje przekaźnika odcinającego. ECU łapie błąd wtedy gdy usterka trwa jakiś określony czas ale nie sądze żeby w ułamek sekundy złapał błąd (przy załączeniu przekaźnika)
Po co ja pytałem o ten gaźnik przecież to sei a nie cinquecento Jeżeli nie ma zasilania na cewki to do sprawdzenia przekaźnik podwójny
Zasilanie przekaźnika z 15, czyli "po stacyjce". Po zmostkowaniu styków przekaźnika odpala?
Poszukaj na elce schematu seicento (jest napewno) i zlokalizuj, które kable zasilają pompę. Może między przekaźnikiem, a kostką jest jakieś złącze po drodze i ono puściło. Jeżeli pompa sie faktycznie zatarła, to wzrósł gwałtownie prąd i mógł coś upalić.
Wiatrak włącza centralka wtrysku, sprawdź przekaźnik.
Czy na sterowniki jest taka sama rezystancja jak na czujniku położenia wału jest to pin 28 i 11
hehe okazało się że przekaźnik zaśniedział na stykach
Styk 87 czerwonego przekaźnika zasila plusem pompę paliwa, wtrysk, cewki. , oraz elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa i podgrzewacz sondy lambda (przez bezpiecznik 10A przy czerwonym, przekaźniku.Nie ma innych dodatkowych wiązek w tej instalacji co opisałem. Jak podałem wcześniej u mnie w czarnym przekaźniku pod pinem 86 jest plus stały ciągnięty...
Witam! Mam pytanko czy w seicento idzie wymienić ten zwykły przekaźnik na inny ładniej pykający? :) tzn np taki jak jest w fordzie focusie? Pozdrawiam Artur
Jeżeli ecu wystawia masę na wyjście sterujące przekaźnikiem, to oczywiście, że może być jakikolwiek zwykły przekaźnik. Natomiast jak na wyjściu są impulsy obrotów, to już zwykły przekaźnik może nie "łapać", choć warto spróbować. Ps. Takie rozwiązanie z wyjściem impulsów obrotów na przekaźnik było fabrycznie stosowane w cinquecento /seicento 1,1, z tego...
Pewnie pompka poszła z dymem. Warto by pomiar ciśnienia paliwa zrobić. A z tym wtryskiwaczem to pewnie odcina go przekaźnik a nie emulator i wywala błąd.
Czarny- przekażnik urządzenia sterującego. Pozdrawiam.
Czarny i czerwony Przekaźnik jest od fiata seicento na każdym z Przekaźników jest opis 86,87,30,85 jak by któryś z Przekaźników się nadawał to jak byś mógł narysować schemat nie wiem czy zastosować oddzielny Przekaźnik na każdą z żarówek.
prawdopodobnie wlaczyles wycieraczki na zamarznietej szybie . a skoro bezpiecznik dobry to spalil sie silniczek .
Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu więc podpinam się do tego. Nie dawno kupiłem fiata seicento. Posiadał on centralny zamek+alarm. Nie miałem do niego pilotów więc postanowiłem wyciąć alarm z auta i założyć coś uniwersalnego. Po wycięciu alarmu przestał mi działać centralny zamek co nie jest rzeczą dziwną. Tylko teraz mam dylemat. Został mi moduł...
Znajomy ma Seicento 1.1 MPI (jeden z ostatnich modeli, ma nawet klimę) w którym wszystkim steruje ECU. Ma z nim taki problem, że często się przegrzewa i potrafi zagotowac płyn w chłodnicy. Podłaczyłem go pod Euroscana, jako centralkę wybrałem MM IAW-59F i błędów żadnych nie było ale w testach, jest m. in. test wentylatora i są tam dwie prędkości, przy...
Skoro kontrolka wtrysku coś che "powiedzieć" - odczytaj błędy by po omacku nie działać. Pierwszy raz spotykam się z seicento 900 na podwójnym przekaźniku wtrysku/pompy paliwa. Zawsze widziałem dwa osobne przekaźniki nad sterownikiem silnika
czy ECU załącza główny przekaźnik pod maską - włącza się pompa paliwa w zbiorniku? Załącza tylko po przekręceniu stacyjki(przez kilaka sekund załącza się przekaźnik, opracuje pompa paliwa) ale w momencie "kręcenia" rozrusznikiem niestety nie ECU załącza przekaźnika.
Problemem był przekaźnik w instalacji lpg
Przekaźnik jest zaraz przy silniczku, na obudowie ślimacznicy.
Trzeba światła zasilić przez przekaźnik ze zwartymi stykami w stanie spoczynku i dalej na styki podajemy napięcie po stacyjce i do świateł a cewkę zasilamy ze świateł postojowych i do masy(włączenie świateł odcina dzienne wymogi prawne) a schemat poszukaj na znanym portalu aukcyjnym -światła do jazdy dziennej przez przekaźnik
Napisałem Ci przecież... jak jest napięcie to uszkodzona pompa, jak nie ma napięcia, przekaźnik, bezpiecznik, lub odłącznik wstrząsowy. pompę kupowałeś nową, czy po znajomości używaną?
Albo zalewa silnik podwójnym paliwem (benzyna lpg) albo bardziej prawdopodobne odłącza wtrysk benzyny ale nie podaje gazu - elektrozawory się zawieszają tudzież problem w przełączniku/masie w instalacji lpg- jeśli słychać jakby terkotanie przekaźnika
mówisz o podciśnieniu? od spodu wychodzi wężyk z podciśnienia obok skrzyneczki z przekaźnikami po prawej stronie?
Przekaźnik sklejony w centralce.
Tu masz kompletną instrukcję Sam naprawiam http://instrukcja.pl/i/fiat_seicento_sam...
Witam. Posiadam seiciento 1.1 98r. Autko miało instalacje lpg lecz poprzedni właściciel musial wymienić wiązka silnika i wywalił przekaznik lpg. Jadąc do fachowca krzyczy mi 350zl.. Jest to lpg I gen. Silnik na monowtrysku. Chodzi mi o dokładny opis który kabel gdzie podlaczyc.
http://obrazki.elektroda.pl/9165631900_1... Witam, podłączyłem cały zestaw elektrycznych szyb i centralny zamek. Centralny działa jak trzeba. Dziś dostałem natomiast przełączniki sterowania szyb i przekaźnik. Po podłączeniu na krótko wszystko działa ale mimo że podłączyłem przekaźnik w odpowiednie miejsce na bezpieczniku F2 nadal nie...
Sprawaa zalatwiona 3 przekaźniki wymienione śmiga jak nowy
Więc pozostaje sprawdzenie bezpieczników i głównego przekaźnika zasilania pod maską.
Ten przekaźnik steruje również cewkami zapłonowymi jak odetnę przekaźnik to brak zasilania cewek zapłonowych
CZujnik wału jest wymieniony na nowy. Bez efektu. Problem leży w braku iskry. Czasem jest tak, że kręcę rozrusznikiem powiedzmy 5 sekund i nie ma iskry. W pewnym momenncie iskra się pojawia i auto natychmiast zappala. Jutro jeszcze raz dokładnie sprawdzę -o ile oczywiście będzie problem z zapaleniem- czy na cewce jest 12V w momencie kręcenia rozrusznikiem....
Takie połączenie zda egzamin. Ważne by w przekaźniku był styk rozwierny 87a. Co do przekaźnika zespolonego poczytaj jak to wygląda np w seicento SPI. Są tam dwa przekaźniki osobne i spełniają to samo zadanie.
Najpierw sprawdź czy wentylator się lekko kreci (może być zatarty - częsta usterka), jeśli nie zatarty to na uruchomionym silniku wypnij wtyczkę z czujnika temperatury - jak wszystko sprawne to wentylator powinien zastartować po kilku sekundach. Bezpiecznik od wentylatora masz za akumlatorem, przekaźnik po lewej stronie w komorze silnika - miłej zabawy.
Przekaźnik w silniku lub 3-cia szczotka.P
Wyłącznik w kabinie na ścianie grodziowej na środku pod deską rozdzielczą na prawo od pedału gazu za szarą osłoną. Na pewno zobaczysz, ale ten wyłącznik zadziała jak jest jakiś wstrząs autem zatem sprawdź głównie przekaźnik czerwony - pod czarną nakładką jak napisałeś i bezpieczniki. Przekaźnik możesz podmienić na ten z kabiny ze skrzynki bezpieczników.
Wygląda to na stały +15 który ma być dopiero po zapłonie, sprawdz cewkę przekażnika , jest ona połączona masą stałą a wzbudzona zostaję właśnie przez wyłącznik zapłonu Cewkę jak cewkę, ale jeśli na bezpieczniku jest napięcie po wyjęciu kluczyka, to zespawało styki przekaźnika.
Wtrysk odpada - na LPG to samo. Może podpięcie pod komputer coś naprowadzi? Tak jakby sterownik gubił zasilanie/masę. Nie wiem jak tam masz w sportingu ale w "cywilnej" wersji za zasilanie sterownika odpowiada czarny przekaźnik w komorze silnika a za elementy wykonawcze- pompę zasilanie plusem wtrysku , cewek zapłonowych odpowiada czerwony przekaźnik...
Przypuszczam, że winę ponosi przełącznik spryskiwaczy. Sprawdź jeszcze przekaźniki, ale mało prawdopodobne. Pozdrawiam
Gdzie znajduje się przekaźnik czasowy wycieraczek w Seicento ? Będę bardzo wdzięczny za podpowiedź-pilne! Pozdrawiam
Może padł ci akumulator albo zostawiłeś coś włączonego.
Witam. Chcę wykorzystać w pojeździe typu SAM, stacyjkę od seicento (wraz z kolumną kierowniczą). Nasuwa się pytanie, ile najwięcej amper mogę podłączyć po kluczyku (15)? Chciałbym uniknąć przekaźników ze względu na brak miejsca.
niekoniecznie,może byc rozlutowany przekaźnik 15-sto stykowy,
Jeżeli dobrze pamiętam Seicento nie miały przekaźników świateł.Jaki problem sprawdzić na bezpiecznikach(od świateł mijania) czy jest zasilanie?,myślę że żaden ,kontrolka w rękę i po sprawie.
Zasilana jest ze stacyjki a dodatkowy kabel idzie do przekaźnika priorytetowego który w momencie odpalania odłącza większość odbiorników (dmuchawa, światła, wycieraczki).
fiat seicento
Mi kiedyś uszkodziła się kostka stacyjki i nie włączała pompy paliwa. Sprawdź przekaźnik pompy paliwowej czy dostaje napięcie gdy kręcisz. Ja miałem Seicento 900 ale warto byłoby zajrzeć do niego. W moim przekaźnik pompy był pod maską, przed kierowcą, na ścianie grodziowej.
Te przekaźniki nie mają nic do awarii.
Witam, znajomy poprosił mnie o znalezienie przyczyny niegaśnięcia świateł podczas rozruchu w Jego seicento. Wcześniej ta funkcja działała, nie wiem co się mogło stać. Niestety nie posiadam schematy do tego auta, więc proszę o sugestie. Czy ta funkcja realizowana jest poprzez samą stacyjkę, czy jest gdzieś jakiś przekaźnik? pozdrawiam teskot
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Przekaźnik może być sklejony.
Wystarczy wpiąć ową lampkę równolegle do zacisków elektrowentylatora chłodnicy, to przecież proste. Szeregowo z diodą 470Ω Wszystko masz już napisane, nie trzeba żadnych przekaźników itp
U mnie kiedyś tak "cykał" przekaźnik wycieraczek... A czasami awaryjne nie "cykają"?
Sprawdź napięcie na żarówkach w czasie pracy świateł. Sprawdź spadki napięcia i stan połączenia masowego. Zrób mały eksperyment - na WŁĄCZONYCH światłach połącz zasilanie żarówki przewodem bezpośrednio z akumulatorem. Zrób obejście całej elektryki auta. Nie bój się, nic nie uszkodzisz. Jak żarówka zapali się wyraźnie jaśniej, to masz odpowiedź - spadki...
wymieniłem przewody i znowu świece i silnik chodzi idealnie, pali za pierwszym no tylko dalej świeci się wtrysk. Zobaczę przekaźnik i pompkę ;) Dzięki
Miał ktoś podobny problem? Śmiem twierdzić że nie. Nie każdemu zdarza się uszkodzić auto podczas montażu alarmu. Sprawdź bo nie pamiętam czy jest tam przekaźnik od tych swiateł, czy się nie skleił. Przekaźniki były już sprawdzone.
Zasilanie albo przekaźnik. Diagnostyka na kompie się kłania.
ja bym szukał w tym przekombinowanym przekaźniku w okolicy sterownika silnika.
Czy po przekręceniu kluczyka zapala się i gaśnie kontrolka code oraz wtrysku "marchewka"? Oraz czy słychać przez ok. 3 sek pracę pompy paliwa? Jeśli nie, to zobacz pod maską, pod takim czarnym dekielkiem na jedną śrubę, tam są 2 przekaźniki i 2 bezpieczniki, sprawdź je.
Gdzieś Ci kolego ewidentnie robi zwarcie ktoryś kabel sie przetarł bądź jest poluzowany na śróbce ????? szukac a ktory bezpiecznik (NR??) Ci pali (pompa paliwa??)
Witam , mam problem z odpaleniem samochodu , stał ponad tydzień w garażu , dziś nie chciał odpalić , zobaczyłem ze po przekręceniu stacyjki nie załącza się pompka , podpoiłem ją na krótko i wszystko śmiga jak trzeba , tylko problem w tym ze nie działa po przekręceniu stacyjki . Gdzie szukać problemu , bezpieczniki oraz przekaźniki sprawdzone ,
Zastosuj przekaźnik 70A z WV, aktywowany ładowaniem.
ok tą stacyjke podrąze bo kluczyk jest już wytarty i można go nawet wyjąc na zapalonym silniku z drugiej strony z pychu tez nie bardzo i zastanawiam się czy nie ma jakiegoś ograniczenia w przekaźniku module itd
kolejny sposób to najtańsze zdalne kodowane sterowanie i własnej konstrukcji sterownik centralnego zamka na dwóch przekaźnikach zwierno-rozwiernych.
Witam mam mały problem związany z przednimi kierunkowskazami do seicento 1.1 przestały działać. Wymieniłem żarówki oraz przekaźnik i nadal jest to samo. Co może być powodem tego???
4 - sterowanie przekaźnika zasilania ECU (POWER LATCH) 17 - masa 23 - sterowanie przekaźnika zasilania osprzętu (pompa paliwa, cewki, wtryski, etc.) 26 - +12V po stacyjce (15) 35 - główne zasilanie z przekaźnika (POWER LATCH) Przekaźniki są sterowane masą. Po podaniu zasilania na pin 26 sterownik wymusza stan niski na pinie 4 załączając przekaźnik zasilania...
Sprawdź bezpiecznik od pompy paliwa . Może zrobiłeś jakieś zwarcie. Który to jest z tych trzech (2 brązowych i niebieskiego), chodzi o te koło czerwonych przekaźników w komorze silnika?
pontuś tak zgadza się ty pisałeś o tym i to w 2 lub 3 poście, sprawdzałem ale nie dokładnie i to mój błąd. Jak coś robić to dokładnie, ale powiem że spanikowałem, że padła centralka (ten przekaźnik), a to było takie proste. dzięki i pozdrawiam.
Sprawdzałem kostki przekaźników A od czego sprawdzałeś przekażniki w tym Seicento .. ?
seicento przekaźniki zawieszenie seicento seicento seicento seicento lewarek
dystrybutor paliw schemat telewizor medion instrukcja dobrać tranzystory sterujące
fotowoltaika instalacja klima wentylatory
Filtr górnoprzepustowy LC typu pi: zasada działania i projektowanie Zamiennik dla Intel Core 2 Duo E8500 na Socket 775