Zapewne to zwykła 1N4007.
Sprawdzasz między 30 a 87 zasilanie podłączasz między 86A i 85. Można podłączyć pod 86 ale wtedy wymagana jest określona polaryzacja zasilania. Koledzy mają rację, że wszystko masz narysowane na obudowie przekaźnika , wystarczy przeanalizować....
Jest dana dioda w kostce przekaźnika pomiędzy 86 a 85. Czyli 85 do masy w takim razie? I dlaczego dioda odgrywa takie znaczenie? Dioda niweluje przepięcia na cewce kiedy wyłączane jest napięcie zasilające cewkę przekaźnika. Zabezpiecza to tranzystory sterujące przed przepięciami. Zatem diody w przekaźniku stosuje się tam gdzie cewka przekaźnika kluczowana...
Tak można to zrobić: http://obrazki.elektroda.net/36_12500271... Gdybyś nie upierał się przy użyciu tego układu z EdW, to można to zrobić prościej :D Pozdrawiam. ps. mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem pytanie "jak zmodyfikować układ".
Przeglądając kiedyś forum trafiłem na tester temat uszkodzonego testera przekaźników firmy Voltcraft RT-100. Jest to tester przekaźników samochodowych na napięcie 12V. Temat tego testera mnie dość mocno zaciekawił lecz cena zakupu zniechęciła. Myślałem o zrobieniu samemu takiego testera ale nie miałem pomysłu na obudowę. Temat jakoś umknął z głowy....
Wszystko masz wydrukowane na przekaźniku. Schemat wewnętrzny. Zasilenie cewki (85,86) spowoduje zwarcie 30 z 87.
Odpowiedź na pytanie co to jest przekaźnik znajdziesz [URL=http://pl.wikipedia.org/wiki/Przeka... Dlaczego pięć wyprowadzeń? Dwa to sterowanie cewką elektromagnesu, jedno to styk ruchomy, dwa kolejne to styk zwierny i rozwierny (czyli jeden jest zwarty z ruchomym gdy nie ma napięcia na cewce, drugi gdy jest). Przez przekaźnik przepuścisz troche...
Istnieją: http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?k1,p...
Siurnij preparatem elektrosol albo jeszcze lepiej kontox-5. Nóżki przekaźnika pocynuj.
Dioda powoduje niwelację przepięć na cewce w momencie wyłączania napięcia zasilającego przekaźnik do poziomu jej przewodzenia. Zabezpiecza to np. tranzystory sterujące przed przepięciami. Skutkiem ubocznym jest wydłużenie czasu odpadania kotwicy przekaźnika, bo dłużej płynie prąd przez cewkę - najpierw roboczy a potem ten z samoindukcji zwierany przez...
Chodzi o to czy styki przekaźnika wytrzymają prąd zasilający świece żarową? W zupełności wystarczą, bo mają obciążenie 40A przy 12V. Wcześniej pisałem o prądzie zasilającym cewkę przekaźnika, a nie obciążenie styków. Pomyłka miał być BD139 :D
Zewnetrzny tranzystor i sterujesz masą. Przekaźnik podpięty do plus 12V na stałe.
Jeżeli to ma się wzajemnie nie zakłócać to te diody są konieczne. Dlaczego uważasz że diody są słabym ogniwem?
Potrzebuję wykonać układ, który jako napięcie zasilające będzie dostawał 0-12 V z termistora i po przekroczeniu napięcia powiedzmy (7V) przełączy mi przekaźnik samochodowy. Proszę o propozycje. Dzięki vMZe Blokowo może to wyglądać tak: 1 - Układ wzmacniacza operacyjnego z termistorem na wejściu. Przy odpowiednio ustawionym wzmocnieniu (ujemne sprzężenie...
Mouser umożliwia wygenerowanie modeli dla sprzedawanych elementów. Poszukaj czy oferują model przekaźnika, który Cię interesuje https://obrazki.elektroda.pl/5713601600_... https://www.mouser.pl/electronic-cad-sym...
Dlatego zadałem pytanie; ten moduł z linku tak działa, nierozłączna. To: [url=https://serwis.avt.pl/manuals/AVT32... trzeba przystosować do przekaźnika
Można. Zasilanie napięciem stałym a styki robocze mogą rozłączać prąd przemienny.
Zadziała przy 9V, ale on pobiera 140mA!
Odpowiedź jest po lewej stronie fotki :) . 85 i 86 tam podajesz sterowanie (masę i "+" z przełacznika którym chcesz sterować przekaźnik. Na 30 podajesz napięcie z akumulatora a pod 87 podłączasz "+" zailania odbiornika który chcesz załączać przekaźnikiem. (Odbiornik oczywiście musi być też podłączony do "masy" instalacji - jego drugi zacisk/wyprowadzenie).
Wszystko źle Przekaźnik samochodowy cewką do wyjścia NO i +12V domofonu Przycisk równolegle do NO i COM w domofonie. Styki przekaźnika samochodowego szeregowo z którymś z przewodów zasilania 24V Równoległa dioda przy elektrozaczepie odwrotnie spolaryzowana Diody pozostałe zbędne Dodano po 19 Jak grzecznie prosisz to masz:
Przekaźnik samochodowy typu 541. Najprostszy.
Przekaźnik, który wskazałeś powinien być odpowiedni, ale ja użyłbym przekaźnika samochodowego 30 A lub 40 A :-)
Nie wiem, chyba mi się nudziło. Przekaźnik GM 12V 20A 24432680 Minimalne napięcie zwarcia styku 5.7v przy poborze 0,06A Puszczenie styku przy 2,4v przy 0,02A Pobór przy 13v 0.13A Przekaźnik GM 12V 30A (Zielony) Zwarcie styku przy 5V 0.07A Puszczenie przy 3,7V 0,05A Pobór przy 13v 0,17A Cewki z rezystorem,nie mierzyłem jakim i nie mierzyłem bez niego.
Może rozważ użycie przekaźnika (samochodowego) o pożądanej zdolności łączeniowej, który będziesz mógł uruchamiać niemal dowolnym przełącznikiem.
No to potrzebny opóźniacz załączeniu przetwornicy, być może nawet przekaźnik samochodowy starczy.
Przecież to zwykły przekaźnik samochodowy, pokaż tylko jaki rozmiar styków ma czy wszyskie identycznej wielkości czy prądowe są większe. Dodano po 3 https://www.piekarz.pl/14428-przekaznik-...
Zastosuj dodatkowy przekaźnik samochodowy z zestykiem 70A. Tym przekaźnikim podajesz napięcie na przetwornicę, a jego cewkę wzbudzasz poprzez zestyk przekaźnika modułowego.
Jakimi prądami chcesz sterować? Jeżeli ma to być coś małego to przekaźnik samochodowy wystarczy,jego styki wytrzymują 30A.
Można użyć czterech przekaźników samochodowych. Są one dosyć tanie, mają cewkę na 12V i obciążalność styków na poziomie 30A, przykład: http://www.ten-pol.com/p1064,przekaznik-...
Zastosuj przekaźnik samochodowy 40A, przekaźnik nie będzie się grzał. No chyba, że sprzęt car audio masz prądożerny. Zawsze w razie obaw możesz dać dwa przekaźniki równolegle.
Wniosek na przyszłość - trzeba googlować, myśleć i kombinować. Diodę można kupić, obudowa chociażby z przekaźnika samochodowego.
Kolego może i by miał prościej ale czy taniej? Przy przekaźnikach dojdzie mechaniczne zużycie i głośna praca, styki 20A to też nie jakiś byle jaki przekaźnik. Fakt można zrobić to na dwóch przekaźnikach samochodowych ale ja osobiście też bym szedł w półprzewodniki.
Stacyjka załącza rozrusznik. Prąd nie przekracza 30A. Właściwy stycznik, potocznie nazywany automatem, masz wbudowany w rozrusznik. Dobrej jakości przekaźnik samochodowy załatwi sprawę.
191955532A chyba to samo będzie, w T4 takie były od dodatkowej pompki wodnej.
Do podtrzymania samego przekaźnika samochodowego przy poborze ok. 150mA przetestowałem kondensator 6800uF - trzyma ok. 1,5s.
Witam. Przy pomocy standardowego przekaźnika samochodowego na 12V. Na sterowanie cewki przekaźnika podajesz ten minus a na styki robocze plus. Wpisz do szukaj przekaźniki i wszystko będzie ładnie opisane.
Ja bym to wykonał na dwóch przekaźnikach samochodowych 12V. Albo na inncyh dostosowanych do napięcia. w przypadku dwóch sterowników. Można też wykorzystać dwa przekaźniki i jedne sterownik. Przekaźniki samochodowe wytrzymują spokojnie 30A. W pierwszym przypadku wykorzystujemy styki normalnie zwarte np. w popularnych przekaźnikach styki 87a i 30. Mamy...
https://obrazki.elektroda.pl/5310078700_... Gdziekolwiek, choćby Allegro. Czwarty styk z przewodem możesz usunąć. Gniazdo przekaźnika samochodowego
Kup sobie zwykły przekaźnik samochodowy 12V https://obrazki.elektroda.pl/9196312600_... i podłącz: noga 85-masa noga 86-plus po włączeniu drogowych noga 87-wyjście na LED i przesłonę noga 30-plus stały
Jeden z nich to zwykły małogabarytowy przekaźnik samochodowy do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym, gorzej jest z drugim jest to przekaźnik-czasówka która po określonym czasie załącza wentylację i pompę obiegu
Witam Jeśli instalacja elektryczna pojazdu jest na napięcie 12V to można użyć typowego przekaźnika samochodowego zwiernego z cewką na napięcie 12V i prądzie znamionowym styków rzędu 20A.
Możesz spróbować z przekaźnikiem samochodowym na 25 lub 30 A. Dodano po 21 Przewody 0.75 17 podświetlanych stopni schodowych 176 W Przy tej mocy, to trochę cienkie te przewody, tam jest około 14 A.
Oczywiście że będzie działać, styki przekaźnika mają działać jako przełącznik. Moim zdaniem można użyć przekaźników samochodowych mini (ze stykami NO/NC), ale będziesz potrzebował ich 4 szt jeśli każda żarówka ma osobny bezpiecznik. Obecnie na Allegro podstawka kosztuje 6 zł, a przekaźnik 8 zł (można ew. poszukać używanych na szrocie).
Więc przekaźnik uszkodzony. Możesz go zastąpić drugim, lub zmodernizować instalację i zastosować zwykły przekaźnik samochodowy, w miejsce tego jednego, uszkodzonego. Ja to robiłem, dolutowując odpowiednio przewody do wiązki przekaźnika oryginalnego.
Zastosuj przekaźnik samochodowy mhm... dziwne że wyjścia jakie posiadasz nie sterują "remote" wzmacniacza może popełniasz błąd w podłączeniach.
Jasne że jest. Można po pierwotnej, można po wtórnej. Osobiście preferuję układ realizowany po stronie wtórnej z użyciem przekaźnika samochodowego. Jest to jednak rozwiązanie dla jednego napięcia. Trzeba by było założyć przełącznik jeżeli miałoby obsługiwać zarówno 6 jak 12V baterie.
Ten element zaznaczony na niebiesko to rozumiem zwykły przekaźnik samochodowy a ten na żółto to co to za element? Na żółto to cewka , na niebiesko to styki. Cewka+styki to przekaźnik . :D
Witam przekaźnik możesz użyć dowolny, rozumiem że masę tego układu chcesz rozłączać, czy tak ? Jeśli tak to przekaźnik samochodowy na 12V cewkę wspinasz tam gdzie napięcie pojawia się po zapłonie i masę a stykami NC przekaźnika przerywasz obwód masy. Gdy napięcie zapłonu zginie przekaźnik znów podłączy masę do układu. Pozdrawiam....
http://landcar.eu/infopage.php?id=82 http://www.mpartner.com.pl/product_info.... Ja kupuję na giełdzie w Słomczynie, więc nie podam dokładnego namiaru, na Wolumenie też mogą mieć.
Moim zdaniem można nim przełaczać 12V20A DC choć zdania są podzielone - szybsze zużycie stuków przy przełączaniu prądu stałego. Cewkę musi zasilić napięciem 230V AC. W "pełni" dwunastowoltowy jest przekaźnik samochodowy np. https://kabelek.com.pl/przekaznik-samoch... lub https://www.piekarz.pl/pl/?item=46786
Masz najprostszy schemat który spelnia Twoje wymogi. Oczywiście przekaźniki muszą mieć odpowiednie parametry. Przekaźniki samochodowe 12V,30/40A. Jeżeli przy 6V nie chcialyby "zaskoczyć" to musisz odwinąć około 1/3 ilości zwoi, lub dodać dodatkowe przekaźniczki na 5V.
Możesz użyć drutu nawojowego cewki przekaźnika samochodowego aby nie był za cienki.Tylko końcówka musi być krótka ogólnie z 5cm i dać jeszcze co chwilę rurkę termo aby się nie zwijał.Oczywiście po kilku razach coś się zerwie.Poszukaj w Google słowo kynar.To jest lepsze rozwiązanie w większości przypadków.I są różne kolory.
Poszukuje biblioteki do przekaźnika samochodowego. Standart 4 lub 5 pinów.
Witam. Tu znajdziesz temat gdzie taki rozwiązanie jest realizowany na układzie CD4017 lub CD4013 , ale jest też zaprezentowany oryginalny przekaźnik samochodowy właśnie tak działający. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17...
Są dwie opcje. Albo dwie dodatkowe diody 5-8A, albo dwa przekaźniki "samochodowe". http://obrazki.elektroda.pl/1069644500_1...
Chodzi tu o przekaźnik samochodowy. Układ będzie pracował w samochodzie. A przekaźnik to zwykły samochodowy. Pobór prądu przez cewkę to jakieś 150mA. Czyli wyrzucić wszystkie elementy i zostawić sam ULN2003? Będzie to bezpieczne rozwiązanie? Jest bezpieczne. Kwestia tylko dobrze podłączyć. Zajrzy kolega do katalogu ULN2003. Natomiast jeśli ma to być...
Kolego tego rodzaju przekaźnik dostępny jest w każdym sklepie z częściami samochodowymi.
http://obrazki.elektroda.pl/9860392800_1... Światła samochodowe na przekażnikach. W wielu samochodach w ramach oszczędności światła mijania i drogowe są zasilane bez przekażników pośredniczących. A więc są długie przewody i znaczny spadek napięcia na przewodach i stykach przełączników. Prąd około 10A płynie przez wyłącznik oraz przełącznik...
Pokaz stronę lutowania tego przekaźnika, wygląda na zwykły przekaźnik samochodowy 30A
Ten po prawej już musi mieć styk min.... Przekaźniki samochodowe mają solidne styki. Moim zdaniem 1000 uF to mało na podtrzymanie 3 do 5 s. Ale spokojnie możesz je łączyć równolegle i dokładać następny, aż uzyskasz odpowiedni czas załączenia. Czy jest możliwość w ten układ podłączenia sygnału z czujnika oleju? Czujnik gdy zadziała daje +12. Spróbuj...
Skorzystaj z szukajki numery były na forum. www.elektroda.pl/rtvforum/topic2171220.h... W tym poście masz linka do kosza w którym są podane numery przekaźników.
Przekaznik samochodowy 20 A.
Mozna by zastosowac przerzutnik typu D(np. uklad 7474) w ukladzie dwojki liczacej. I wtedy sygnal dajesz na wejscie zegarowe, wejscie D zwierasz z nieQ, a wyjscie masz na Q.
Najtaniej Cię wyjdzie dokupienie jeszcze trzech przekaźników samochodowych, takich jak masz. Z większą ilością styków na 12V będą drogie. Tak bym to podłączył, we włączniku masz jeszcze lampkę ale nie znam konfiguracji styków, to nie rysowałem jej na schemacie. https://obrazki.elektroda.pl/1909712300_...
Wygląda na zwykły przekaźnik samochodowy. Pokaż go z drugiej strony.
Przekaźnik samochodowy wystarczy jeden. One są bardzo odporne. Chociażby ten, co załącza silnik wycieraczek. Albo inne od dmuchawy. Co do blokady silnika, to należy zastosować bezpiecznik termiczny- przeciążeniowy. Albo lepiej, rozwiązać problem mechanicznie, montując sprzęgło oporowe. Jeżeli zakładasz, że silnik ma być zatrzymywany regularnie. Napisz...
Nie wolno łączyć styków równolegle. Na stykach 3 x 10 ≠30. Wiadomo że styki nie pracują idealnie w tym samym czasie, więc któryś jest pierwszy zarówno przy łączeniu jak i przy rozłączaniu, ale jeśli mamy do wyboru połączyć równolegle albo zostawić pozostałe pary nie używane to lepiej połączyć. Rezystancja w stanie załączonym będzie mniejsza,...
Przekaźnik samochodowy na 40A ?? Niewiele w tym sensu - stosować tu taki przekaźnik - nawet jeśli go masz. Dla prądu 150mA zmień opornik w bazie na 430ohm, tranzystor BC337 bez zmian. Zastosuj jakiś mały, np. RM83 http://www.relpol.pl/pl/Oferta/Nasza-ofe... To umożliwi zastosowanie transformatora...
Bierzesz standardowy przekaźnik samochodowy np. 561, i podłączasz... - styk 85 do wyprowadzenia 1 tej proximy - styk 86 do wyprowadzenia 2 tej proximy - do wypr. 4 proximy dołączasz wypr. 5 tejże - styki 30 i 87 zastąpią teraz 5A obwód blokady na mocniejszy 30A.
Dioda wygląda na dobrze wlutowaną. A ma ona połączenie z kolektorem T3
Oczywiście ze możesz ! Powinieneś ! Musisz ! :D Co Ci do głowy strzeliło z ,,małą bateryjką ". Przestaje to działać, bo się ona już rozladowała. Wbrew pozorom, cewka przekaźnika samochodowego pobiera spory prąd. Czy to ma w ogóle sens czy zrobię w ten sposób zwarcie? Ma sens i zwarcia nie zrobisz.
Zastosuj przekaźnik samochodowy produkcji Elmot, typ PR-1. http://obrazki.elektroda.net/42_12145950... Tego typu przekaźniki produkują też inne firmy. Ten przekaźnik ma tą cechę, że odpowiednia para styków jest zwierana naprzemian zarówno w stanie pracy, jak też w stanie spoczynku.
trzeba sprawdzić choćby żarówką czy napięcie dochodzi i wychodzi z przekaźnika. W każdym samochodzie jest kilka-kilkanaście przekaźników, a my tu nawet nie wiemy o który chodzi, podałeś tylko typ i jest to standardowy przekaźnik samochodowy. jeśli był taki orginalnie i się spala to coś go przeciąża - albo coś przypalone albo ktoś w tym obwodzie napodłączał...
Zwykły przekaźnik samochodowy. Wykorzystać oryginalną wiązkę idącą do siłownika. Odpiąć potrzebne sygnały od oryginalnej instalacji i wykorzystać w nowym podłączeniu. Szukałeś schematów do swojego auta? Schematy do fiesty/fusiona na pewno będą zawierać diagram centralnego zamka. Tam zobaczysz wszystko. Jeśli nie rozumiesz schematów, to chociaż odszukaj...
Muszą być 2 jedno stykowe ze stykiem przełączającym. Wtedy po wciśnięciu dowolnej liczby przycisków,ale większej niż 1 szyba się zatrzyma. Są przekaźniki samochodowe z takimi stykami mają symbol 541 lub 542 chyba, nie pamiętam dokładnie-zapytaj w motoryzacyjnym. Przekaźnik z nóżkami 30 ,87,87a i 55 56 chyba. ważne jest żeby miał styk 30,87a 87. są to...
Na zdjęciu jest widoczny napis na przekaźniku 20 A 14 VDC, tak więc 200 W z akumulatora 12 V "uciągnie". Jednak tak jak wcześniej pisałem podchodziłbym z ograniczonym zaufaniem do chińskich przekaźników. Ja chyba dodał bym dodatkowy przekaźnik samochodowy o odpowiednio dużym prądzie styków. Przekaźnik z prądem styków 50 A to wydatek ok. 10 zł. Dodatkowy...
Aby to zadziałało: wystarczy czujnik indukcyjny (kilkanaście PLN na Allegro) i przekaźnik samochodowy (dla zasilania lampy). Czujnik przemysłowy potrzebuje zasilanie w zakresie 10-30 Vdc, więc nie ma problemu by go zasilić bezpośrednio z akumulatora. Jedyny problem jaki widzę: przy szybkich obrotach koła będzie tak krótki czas zasilania przekaźnika...
Przekaźnik na fotce to tzw. przekaźnik samochodowy zasilany napięciem 12V. Na rysunku na przekaźniku masz podany sposób działania. Do styków 85 i 86 doprowadzasz napięcie zasilające cewkę. Styk 30 jest stykiem głównym a 87a i 87 to styki robocze. Jeden z nich jest zawsze zwarty ze stykiem głównym. Bez zasilania są zwarte 30 i 87a a po podaniu napięcia...
Zrób tak, jak na rysunku A poniżej. Jeśli z jakichś powodów przekaźnik R15 musi pozostać, to jak na rys. B. Zastosuj przekaźnik samochodowy z zestykiem 70A . Jeśli to ma działać pewnie, to liczy się prąd zestyków przekaźnika tak: 5A obciążenia rezystancyjnego = 0.2A obc. indukcyjnego. https://obrazki.elektroda.pl/7147000300_...
Przekaźnik powinien być podłączony równolegle. Należy rozważyć możliwość zwiększenia wartości bezpiecznika. A nie spali mi ledów tylnej lampy ?
Tak ale niektóre układy dają mały prąd do załączenia przekaźnika a wydaje mi się że pobór prądu przekaźnika samochodowego jest większy od poboru przekaźnika standardowego Właśnie chce wiedzieć jak jest z tym poborem prądu. Może ktoś mierzył? I jeszcze coś czy można przez taki przekaźnik samochodowy przepuszczać prąd przemienny 230v czy może będzie się...
Pasywne na pewno prostsze, ale przy takich prądach (do 35 A) ciężko dobrać przełącznik który temu podoła. Witam . To fakt - przełącznik na 35A musiał by mieć pokaźne rozmiary , ale może byś zastosował wysoko prądowe przekaźniki samochodowe , albo taki np.: http://www.elko24.pl/product_info.php?cP... Pozdrawiam .
Witam. Ten samochodowy się nada. :)
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-sam...
Nie ma to wpływu na działanie przekaźnika a tym bardziej samochodu.
Po co chcesz prostować napięcie w samochodzie? Przecież już jest wyprostowane. Prostownik jest w alternatorze. Instalacja jest na napięciu stałym. A jeśli chodzi o wyłączenie świateł dziennych, to zwykły przekaźnik samochodowy o dowolnych parametrach. Po załączeniu stacyjki styk NC przekaźnika podaje napięcie na światła dzienne, a po załączeniu świateł...
To wygląda, że ma to mieć zastosowanie w samochodzie. To możesz zastosować właśnie przekaźniki samochodowe tak jak wspomniał kol. dexterski. Np. taki z cewką na 12V i ze stykami przełączającymi. Lub tym podobny. http://ld-12p.katalog-tme.pl/ O ile w tym odbiorniku elementami załączającym przekaźniki są tranzystory, to należy pamiętać o zastosowaniu...
Prąd bierzesz z aku przez bezpiecznik do przekaźnika na pin 30. Teraz sprawdzasz, czym są sterowane żarówki, w japończykach często jest zamiast masy podawany plus, a z przełącznika podawana jest masa, wted dajesz masę na 85, a 86 mostkujesz z 30. Jeśli podawany jest plus to 85 dajesz do masy a na 86 sygnał z lampy. Przekaźnik samochodowy pobiera ok...
tak 85 a, 86... racja.... zmierzylem i mam 36 do max 40 ohm Spróbuj czegoś takiego poszukać: http://www.mantylka.webpark.pl/p1.jpg http://www.mantylka.webpark.pl/p2.jpg
Puszczasz gruby kabel plusowy z bezpiecznikiem od akumulatora (w peszlu aby się gdzieś nie przetarł i nie dotknął do masy samochodu). Kupujesz cztery zwykłe przekaźniki samochodowe. Montujesz po dwa (przekażniki) na jeden reflektor. Podłączasz cewkę przekaźnika pod masę a drugi jej biegun pod plus żarówki tak, aby po włączeniu świateł zasilał cewkę....
Mam tylko pytanie czy mógł by mi ktoś doradzić czy w miejsce tego potencjometru i wyłącznika mogę podłączyć taki który byłby lewo prawo z przełącznikiem wbudowanym. Ze względu na pobierany przez silnik prąd może być problem z doborem odpowiedniego przełącznika. W oryginale lewo/prawo przełączały przekaźniki 30A. Szukaj czegoś podobnego do tego; https://allegro.pl/oferta/przelacznik-ko...
Zwykły przekaźnik na napięcie 12V ze stykiem typu SPDT, zobacz tutaj: http://www.tme.eu/pl/katalog/artykuly.ph... ustaw filtr następująco: typ - SPDT, napięcie cewki - 12V, typ prądu cewki - DC i kliknij <zastosuj filtr>. Albo w sklepie z artykułami motoryzacyjnymi zobacz...
Z tego co widać na oznaczeniach styków wynika, że przekaźnik ma styk normalnie zamknięty, a więc po podaniu napięcia na cewkę nastąpi rozłączenie styków przekaźnika. Niech no się kolega przyjrzy dokładniej :) Styk normalnie otwarty. Po załączeniu podanie napięcia na dwa wyjścia połączone na stałe. V. Czyli według ciebie oznaczenie na styczniku to rozwierno-zwierny?...
Zwykły przekaźnik 12V, samochodowy. https://obrazki.elektroda.pl/7622069600_...
No zależy czym będziesz sterował ten przekaźnik, jak napięciem z akumulatora to nie raczej nie trzeba, jak tranzystorem to tak. W każdym razie lepiej dać, nie będzie się napięcie indukowało na cewce. pozdr.
Czy zamiast przekaźnika można by zastosować triak lub tyrystor. Z trudem, bo raz załączony tyrystor się nie wyłączy po wyłączeniu zasilania. Przekaźniki samochodowe są dość duże, Są i duże i są miniaturowe.
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-24v... , podwójnie zastosować. Osobiście nie spotkałem , ale wiem że są.
Tylko w tym roczniku stacyjka jest niskoprądowa Przekaźnik samochodowy, też jest nisko-prądowy. Należy zawsze montować dodatkowe urządzenia, przez przekaźnik!
Jak weźmiesz przekaźnik samochodowy 561 to go podłącz tak: 85 minus z centralki 86 plus z akumulatora 87a plus z akumulatora 30 sygnał do domykania Uwagi: - Przez "plus z akumulatora" rozumiem zasilanie zabezpieczone bezpiecznikiem. - Celowo "+" pod 87a, a nie pod 30, by nie trzeba było zadbać o izolację 87. Różne przekaźniki: http://obrazki.elektroda.pl/8383045200_1...
Ok :D Już zamówiłem dzięki wszystkim za pomoc.
schemat przekaźników samochodowych symbole przekaźników samochodowych rodzaje przekaźników samochodowych
kaseta webasto projekty skrzyń punto przełącznik świateł
electrolux ew6s406bpi skrzynia schemat
Realme Always-On Display – zegar na wygaszonym ekranie AMOLED i LCD Kospel Wi-Fi Default Password for PPE3, PPE4, EKCO Boilers, C.MI2 Modules