Sprawdż pod katem układu rozruchu ,kostka przy stacyjce ,ewentualnie przekażnik rozrusznika.
Benzyna diesel? Do sprawdzenia stacyjka przekażnik.
w tych puszkach wszystkie kostki sa idiotoodporne wiec wyciagaj je smiało potem wszystkie pasuja tylko w swoje miejsca ps jak masz problem z kostkami to co bedzie pozniej ,i dobra rada jak sie nie znasz nie kąbinuj !!
Dawno przy tym grzebałem ale coś pamiętam. + : Wiadomo kabel na aku. OB : To będzie kabel który powinien iść na bezpiecznik. Z tego kabla zasilany jest klakson, światła stopu i chyba silniczek wycieraczki w wersji z kabiną. Jak wyciągnie się kluczyk to nie będzie tam prądu. C : To kabel który powinien iść na opornik dodatkowy- ten nad rozdzielaczem...
Nie wiem jak jest w oplu ale w VW przy kazdym starcie stacyjki komp załacza pomkę na ok 5 s, i jezeli nia zapalisz to ją wyłącza. Nie ma kontroli ciśnienia odłączającej pompę, jest "przelew" powodujący powrót nadmiaru paliwa. U Ciebie wygląda na jakiś niestyk na trasie Stacyjka- ecu - przekażnik pompy. Pozdr.J.
Spróbuj wykorzystać kontrolkę ciśnienia oleju.Gaśnie po uruchomieniu silnika.Dojdzie przekażnik, który podłącz do + po stacyjce i wyłącznika ciśnienia oleju a styki rozwierne w szereg z zasilaniem radia.
Z drugiej 30 idzie na skrzynkę bezpiecznikową (dopiero stąd można podłączyć halogen, najlepiej przez przekażnik).
Chyba raczej na płycie, lub gdzieś pod deską. Na początek zmostkuj odpowiednie zestyki na stacyjce kawałkiem przewodu, nic trudnego, jak sie pomylisz, to uruchomisz co najwyżej rozrusznik, więc bądż na to przygotowany. Jeśli pojawi sie napięcie w instalacji, to trafione- kostka stacyjki do wymiany. Jeśli nie, to szukaj dalej do przekażnika.
A który to będzie przekażnik. Kabel podpięty. Dodano po 32 Ma może ktoś rozpiskę przekażników
Stacyjka załącza rozrusznik. Prąd nie przekracza 30A. Właściwy stycznik, potocznie nazywany automatem, masz wbudowany w rozrusznik. Dobrej jakości przekaźnik samochodowy załatwi sprawę.
Usterki niektóre są wredne jak kolega wyżej szukałbym raczej w instalacji;Hall,cewka z modułem, stacyjka,przekażniki,wtyczka z gniazdem wielowtykowa na silniku. Powodzenia w poszukiwaniach.
żółty przekaznik gniazdo nr 6 skrzynka tak jak opisał elektrit
Wyżej wymienione auto trafiło do mnie z powodu nie działania rozrusznika . Po odnalezieniu przekażnika rozrusznika stwierdziłem ,że rozrusznik , przekażnik i stacyjka są sprawne , brakuje natomiast minusa na pinie 85.Na krótko auto normalnie odpala(tzn z gniazda przekażnika).Nie mam schematu więc trudno mi znależć przyczynę.Dlatego bardzo proszę o pomoc...
Sprawdź bezpiecznik rozrusznika. Powinien być na klenie + akumulatora
Witam. zbuduj układ na NE555 w układzie monostabilnym z przekażnikiem i zasil układ napięciem za stacyjką pojazdu a pod styki przekażnika podłącz styki twojego włącznika w nawigacji.Jeśli nie wiesz jak, to zmontowac to poszukaj na tym forum aplikacji na NE555, było tego trochę ,lub poproś o pomoc w innym dziale. Pozdrawiam.
Nie czytasz co się do ciebie pisze. Napisałem ci że to przekaźnik drugi od lewej dolny rząd tak? Nie trudno się domyślić że to nr. 18. Jak on jest załączony to ma być prąd na bezpieczniku F68 . A załącza go stacyjka. Także albo przekaźnik,stacyjka,przewody. Szukaj.
żółty podłączasz zarówno do plusa po stacyjce jak i do przekażnika natomiast podłączenie do czerwonych jest obojętne
Jeżeli chcesz odciąć plus po zapłonie to lepiej puść przez przekażnik. Ja to robie w ten sposób: blokuje obwód przekażnikiem dwu stopniowym czyli rozwierając przewód ze stacyjki wyjście zwiera do masy, złodziej nawet wiedząc co jest zablokowane nie ominie tego w żaden sposób puki nie znajdzie wyłącznika...
Przerzuć eeprom i testuj auto, czy błędy były odczytywane po tej usterce ? Masy na budzie i silniku sprawdzone ? Bezpieczniki posprawdzane ? Przekaźniki ? Stacyjka ?
A co to za wózek widłowy? stacyjkę zastosuj i przekażnik na rozrusznik uruchamiany stacyjką, proste minimalna przeróbka i elegancka.
Tranzystor włącza przekażnik na dobrany/potrzebny czas, a styki przekażnika włączają zasilanie świec. Wyłączenie stacyjki wyłącza układ i następuje rozładowanie kondensatora. Po włączeniu wyłacznika/stacyjki przekażnik załącza się na wybrany czas np. 6 sekund i po tym czasie automatycznie się wyłącza (wyłącza się grzanie świec). Stacyjka/wyłącznik może...
gdzie jest przekażnik do rozrusznika
Tylko, że wtedy zablokowanie wewnątrz zamków będzie powodować mignięcie światłami, co może w czasie jazdy mylić innych kierowców. Chyba, żeby dodatkowo blokować zasilanie tych przekażników po przekręceniu kluczyków w stacyjce.
Na przekaźniku na pinie 3 powinno być 12v jest to napięcie po stacyjce podawane z elektroniki centralnej . Sterownik steruje przekaźnikiem masą a 12 v powinno być cały czas .
Coś mi nie gra napięciami po przekręceniu kluczyka. Na przekażniku rozrusznika który staruje bendiksem powinno być chyba napięcie sterujęce bendiksem jak sie nie myle ale go niema. Diodam że przekażnik jest owy i stacyjka. Dodaje schemat i proszę o info jakie napięcie ma być na przekażniku? oznaczenie K1(50) styki c,k,k,G i na tych co powinień pokazać...
85 i 86 bez znaczenia ,to sterowanie,ale jak juz oznaczone +- to 85 do masy(brązowy na zapalniczce) bez odłączania go od zapalniczki(dodaj nowy przewód) ,86 do plusa po stacyjce ,na 30 daj czerwony wyjęty z oprawki,pierwotnie podłączony do zapalniczki.Nowy przewód musisz zrobić łączący 87 z zapalniczką(tam gdzie pierwotnie wchodził czerwony ,ten wyjęty...
Złoty śrogek to wazelina techniczna ad pkt 1. Przekażnik lub stacyjka ad pkt 2.
może sklejony przełącznik awaryjnych,lub te,z sam przekażnik przerywacza awaryjnych,sprawdź dokładnie kostkę stacyjki
Albo uszkodzona albo żle wysterowana, nie wiem czy ten przekażnik nie powinien być wysterowany po załączeniu stacyjki w pozycję zapłon. Rozumiem że jak wyjmiesz ten przekażnik to napięcie na jego wyjściu znika?
Po kolei stacyjka , przekażnik , okablowanie
Sklejony przekażnik pompy.Sterownik podaje tylko masę na przekażnik plus jest po włączeniu stacyjki. Trzeba zobzczyć co jest na nóżkach przekażnika.
Można równolegle do styku stacyjki włączyć kondensator szeregowo połączony z cewkę przekaźnika. Po wyłączeniu stacyjki przekaźnik złapie na czas ładowania kondensatora. Myślę, że 2200uF/35V + przekaźnik 12 lub 24V. (Jak napięcie instalacji samochodu).
Zależy jaką masz stacyjkę, co przedstawiają piktogramy przy stacyjce i co mówi instrukcja obsługi. W niektórych stacyjkach podgrzewanie wstępne uruchamia się poprzez wciśnięcie kluczyka do stacyjki (John Deere). W niektórych stacyjkach Cobo podgrzewanie wstępne i uruchomienie silnika odbywa się poprzez przekręcenie kluczyka w przeciwnym kierunku (w...
po wlączeniu stacyjki w twojm poldku powinno byc słychać dwa załanczające się przekażniki jeden to pompa paliwa drugi to sterowanie silnika.często w poldku zdaża się ze do tych przekażników dostaje się woda
Witam MAm małe pytanko. Spalił mi sie automat od rozrusznika. Wymieniłem go i na krótko rozrusznik działa . W samochodzie po przekręceniu stacyjki na rozruch nie ma reakcji . Nie dochodzi wogóle prąd do tego kabelka co daje (impuls) sygnał na rozruch. I tu moje pytanie czy kabelek który idzie od stacyjki do rozrusznika to czy on jest gdzieś łazony...
Miałem 2002 r. Kostkę stacyjki wymieniłem raz na 2 lata. Przekaźnik nie jest drogi, a masz spokój. Mi się nie chciało dokładać, aczkolwiek miałem w planach.
łukasz 1 możesz napisać pod który przewód mogę sie podpiąć, który przewód łączy stacyjkę, przekażnik i kontrolkę.
bardziej kostka przekaźnik który słyszysz to przekaźnik odciążeniowy stacyjki - podczas kręcenia wyłącza nawiew, światła, wycieraczki itp
zestaw podaje do radia sygnał wyciszania,bierzesz przekażnik np.taki od blokady zapłonu 30A z podstawką-ok.10zł,przez styki 30-87a puszczasz czerwone zasilanie radia Dodano po 9 we wszystkich panasonicach oryginalny kolor wyciszania radia to pomarańczowy luzem w powietrzu,ale były wersje z wbudowanym złaczem iso bez wyjścia na wyciszanie.
Przy próbie zwarcia pinów 30 i 87 w gnieżdzie przekażnika przy włączonym zapłonie zero reakcji .Czyli muszę szukać w innym miejscu usterki.Wskazuje na to że brak napięcia na lini stacyjka >>>przekażnik.
Proszę o pomoc.... Mam Toyotę Yaris 2017 r. Autko nie odpala.... Na krótko zapali bez problemu. Przekaźnik sprawdzony, akumulator ok, stacyjka ok , bezpieczniki są ok. Gdzie może być przyczyna?? (at)ElektrodaBot Komputer pokazuje brak prądu.... I wyszło że przekaźnik nie dostaje prądu na cewkę. Może gdzieś na kablach coś....
Poszukuje schematu układu świec żarowych - przekaźnik - stacyjka do Kadett 1.6 diesel
Na wypiętej nie załączy ci przekażnika tam jest prosto + na zasilanie świec ,+ po stacyjce ,masa,i dwa przewody ze sterownika sygnał pwm i tego nie jesteś w stanie zasymulować
4 stałe zasilanie, 9 zasilanie z przekaźnika po stacyjce...>> 5,6, 25 masa
Gaszę przekażnikiem silnika kostka stacyjki podmieniana .
Lewarek w podłodze też trzeba było zrobić. Zarówno w Syrenie, jak i póżniej Dacii 1310p bardzo szybko uszkodziły się stacyjki, wypaliły się styki. Zamiast wymieniać wkłady, obu tych samochodach zrobiłem po prostu taki niby przycisk start-stop. Do włączania zapłonu służył zwykły przełącznik przechylny, "hebel", a do włączania rozrusznika przycisk od...
Witam, W tych starych autach, przewod zasilania wentylatora nie byl zabezpieczony. Idzie on bezposrednio ze stacyjki, ale przez wezel przewodow polaczonych razem w wiazce. Moze tam jest problem. F21 zasila panel sterowania. Pozdrawiam, Georges
Czujnik wału,przekaźnik silnika,kostka stacyjki. Takie podejrzenia.
Ze stacyjki przewód wychodzi do krótkich . Przecinasz go i ten od stacyjki do 85. 86 do masy. Do 30 zasilanie poprzez bezpiecznik. Do 87 ten kabel co szedł do żarówek. (Biały przekaźnik) Do długich tak samo jeśli przekażnik taki sam.
plus za stacyjką dochodzi do styków przekaźnika; normalnie rozwartych ( czyli jak przekaźnik nie jest załączony << nie ma na nim napięcia >> to styki są rozwarte ). do przekaźnika dochodzi także napięcie z radia sam. przez diode. jesli tam pojawi sie napięcie to przekażnik zadziała i zewrze swoje styki w tym styk pomocniczy czyli + ze stacyji...
Jak zasilasz ze stacyjki to dajesz + przez styki com-no przekaźnika cewka podpięta po stacyjce, jak napięcie spadnie przekaźnik puści i przez styki com-nc załaczy dodatkowy akumulator prostszego nie znajdziesz rozwiązania.
Oczywiście że można, wystarczy zastosować przekażnik który będzie na zmianę podawł napięcia na sterownik zamka centralnego,a jakie? to musisz sprawdzić. Przekażnik wysterójesz plusem po stacyjce
Z tego co pamiętam to jest tam przekaźnik ale skoro wymiana stacyjki nie rozwiązała problemu to trzeba sprawdzić sterowanie tego przekaźnika.
Kostki sprawdzone ale stacyjka może być zła albo przekaźniki Kostka stacyjki ma w tej cytrynie tyle do gadania co nic. Rozrusznikiem steruje bsm, prawdopodobnie utopiony
Miałem kiedyś forda escorta i też mi się tak działo aż akumulator się rozładował a winny był uszkodzony przekaźnik od stacyjki.
Ok dzieki za opinie, bardzo mi to pomogło. Zwłaszcza ten pomysl z tranzystorem i przekażnikiem.
Skoro radio gra i się wyłącza skąd problemy- stacyjka bądż przekażnik.
Wielokrotnie na forum opisywane oznaczenia tego przekażnika .Oznaczenia te same co w VW i innych samochodach.L - lampka ,T -czujnik temperatury,50-sygnał z rozrusznika 85- masa ,86 -zasilanie po stacyjce , resztę wiesz.
temperatura silnika jest w porządku a przekażnik ma zasilanie może to stacyjka cos psuje co wy na to ???
1. wykorzystaj tylko (-), a (+) należy obciąć; 2. dobrze kombinujesz; 3. tak jak piszesz, a biały do tego grubego na którym pojawia się zasilanie po stacyjce; 4. muszę coś więcej na ten temat zobaczyć - może schemat
Nie ma przekaźnika. Idzie bezpośrednio ze stacyjki na elektromagnes rozrusznika (kolor czerwono-czarny przy stacyjce).
Obstawiałbym kostkę stacyjki .Przekażniki to raczej bym zostawił w spokoju.
Nie rozłączający przekaźnik, uszkodzona stacyjka, dodatkowe zabezpieczenia założone przez poprzedniego właściciela. Możliwości jest dużo. Bądź w ostateczności uszkodzony sterownik.
Witam.Samochod odpala za pierwszym razem gdy jest zimny silnik.Po przejechaniu kilkunastu kilometrów ,nagrzaniu silnika i wyłaczeniu-rozrusznik nie kręci.Lampki nie przygasają tak jakby napiecie nie dochodzilo.Wymieniony rozrusznik(to samo),stacyjka wymieniana w lato-czy w tym samochodzie jest przekażnik między stacyjka a rozrusznikiem?Jak silnik ostygnie...
Ze stacyjki na przekaźnik do którego podpięty stały plus z akumulatora i dalej na oświetlenie. Stacyjka będzie jako dodatkowy "włącznik" który poprzez przekaźnik przekaże prąd bezpośrednio z akumulatora.
Problem w przełączniku zespolonym,smar którym są zakonserwowane styki (te po ktróych goni kotwiczka) zanieczyścił sie i przewodzi. Zmyć smar i nałożyć nowy.
na 85 przekażnika podajesz sygnał[-] blokady a alarmu,na 30 podajesz odcięcie od strony stacyjki,na 87a[lub samo 87] drugą stronę odciętego przewodu a styk 86 łączysz z 30 ,prościej się nie da wytłumaczyć.
na przekażniku po włączeniu stacyjki powinien pojawić się plus sprawdż to jeśli jest to przekążnik powinien zadziałać jeszcze sprawdż bezpiecznik zasilający świece
Czerwono/biały to + w kolejnej pozycji stacyjki
Nie pamiętam modelu jest to mały man skrzyniowy,a stacyjka się rozsypała ma świecę żarową zapłon i starter po wyłączeniu zapłonu silnik gaśnie czyli uruchamia przekażnik czasowy na pompę.Do stacyjki dochodzą sześc lub siedem przewodów
Przekażnik ma zasilanie po stacyjce natomiast sterowanie z wyłacznika. Może przerywać z powodu chwilowego braku masy braku zasilania lub braku sterowania. Trzeba tez sprawdzić gniazdo przekażnika. Przewody do masy pojazdu są przykręcane w wielu miejscach. Minus jest na całej ramie pojazdu.
Jeżeli faktycznie stacyjka ma słabe styki i nie daje pełnego napięcia na automat to przekażnik może faktycznie pomóc,bo zostaną odciążone styki w stacyjce,a przez przekażnik pójdzie pełne napięcie.Ale jedną z przyczyn że rozrusznik kręci a nie zazębia się z kołem zamachowym może być zużyta zębatka w wieńcu na kole zamachowym.Słychać wtedy charakterystyczny...
Do rozrusznika w zależności od mocy to prąd do 300A, na kabelku nie radzę tego robić. Jak masz miernik sprawdź cewkę przekaźnika czy zamyka obwód, cewka będzie połączona ze stacyjką, styki przekaźnika (stycznika) są połączone między akumulatorem (gruby przewód) a rozrusznikiem. Prąd nie dochodzi do rozrusznika, pierwszy element to stycznik.
Właśnie sprawdziłem odpiołem kostkę od stacyjki i pobór prądu na przekażniku jak i na środkowym bezpieczniku na akumulatorze znikł a pobór aktualnie został 0.012A więc co może być problem przy stacyjce ?
Do sprawdzenia linia x od stacyjki po przekaźnik. Konkretnie to do wymiany kostka stacyjki.
Cieńsze nogi przekażnika to zwykle cewka i nic dziwnego że na grubszych omomierz nic nie pokazuje. Jeśli przekaźnik rozwiera obwód stacyjka-rozrusznik to na jednej grubej nodze powinien pojawiać sie prąd po przekręceniu stacyjki na rozruch . Podaj kabelkiem plus na drugą nogę i jesli będzie lekkie iskrzenie to skończyły się szczotki a jak zakręci to...
Czerwony level prąd stały, na czarnym pojawia się po przekręceniu kluczyka. Że co proszę? Sprawdziłeś ten bezpiecznik choćby za pomocą omomierza?
podaję kol.przewodów:czerwony i czerwono/biały +12V,czarny GND,pomarańczowy-przekażnik odcięcia zapł.,biały-światła postojowe,żółty-stacyjka,fioletowy-wył.d... po wył.alarmu},biało/czarny-syrena,zielono/... wyj.immulsowe 300mA,niebieski-kanał2wyj.impulsowe300mA...
Przekaźnik ze stykiem przełączanym i duży kondensator (lub bateria kondensatorów) dobranym ta by zasilić klapę prze z te 5 sekund. Przekaźnik podłączamy pod +12 w po stacyjce. Styki wyjściowe NO pod 12 V po stacyjce ,wspólny pod + kondenstar/y (minus na masę) ,styk NC na zasilanie klapy. Wtedy po zapłonie kondensator ładował by się (można by dać jakiś...
Zobacz czy dochodzi ci prąd do przelączników, pewnie nie i to znaczy że masz uszkodzony przekażnik (w bezpiecznikach znajduje siętaki przekażnik który po przekręceniu stacyjki załancza ci prąd na szyby). Pozdrawiam
Wygląda na brak plusa po stacyjce.
Sprawdziłem nic nie znalazłem wszystko ok Dodano po 6 Jak wyciągałem szynę z przekaźnikami się wyjaśniło . Ktoś zainstalował sty złodzieja samorube . Rozłączał przekaźnik stacyjki . Poprzedni właściciel nie wiedział że takie coś w ogóle w tym aucie było założone . Ale wszystko ok. Dzięki za pomoc i wskazówki .
Ups, moje przeoczenie. W takim razie skoro było pyknięcie to raczej nie włącznik, bo światła tam nie mają przekażnika... Może kostka stacyjki?
Napisz jaki masz traktor i co masz zamiast stacyjki.
Do sprawdzenia stacyjka przekaźnik, dochodzi napięcie do elektromagnesu na rozruszniku? Masa ok?
najprawdopodobniej nie rozłancza styk w zespole elektrycznym stacyjki albo skleił się przekażnik
sprawdż syrenkę i jej masę.jest sterowana plusem. co do uzbrajania sprawdż wyłączniki drzwiowe i podłączenie różowego / o ile dobrze pamiętam/ kabelka.powinien być pod plusem po stacyjce przekażnik spoczynkowo zwarty/tu też mnie chyba pamięć nie myli/ to teraz taki standart
Plus na cewkę (przekaźnika) jest po stacyjce, a minus z ECU (sterujący)
Pomocy mam passata 1,9 tdi, ktory gaśnie podczas jazdy ,wtedy włacza sie kontrolka świec żarowych i jak zgasnie to moge odpalic .Kontrolka gasnie po kilkukrotnym kreceniu kluczykiem ale i też gdy raz przekrece po jakims czasie(czas po ktorym gasnie kontrolka świec żarowych jest zawsze różny). Zdarza sie ze nie moge odpalic po całej nocy pod niebem kontrolka...
no właśnie ja juz tez byłem u dwóch elektryków i dalej nic. ..u mnie jak zgaśnie to nie słychać pompy paliwowej ani przekażników po przekrecaniu stacyjki no i ten kluczyk mruga?? ale po godzince zapali na chwile bez problemu??
Jak nie chcesz obciążać stacyjki to podaj plusa przez przekażnik .
Elementy które wymieniłeś są zasilane z przekaźnika styku X. Do sprawdzenia ten przekaźnik bądź kostka stacyjki która nim steruję. Przekaźnik nr 100 w gnieździe nr 2 nad nogami kierowcy. Zobacz czy na jednej z grubych nóg jest zasilanie i czy te nogi zwierają po włączeniu zapłonu - można też włożyć zworke zamiast przekaźnika.
Powinny być one zamontowane tak, by osiągnięcie jednego położenia skrajnego uniemożliwiało dalszy ruch w tę stronę, ale możliwy w drugą. To najprościej osiągnąć bocznikując każda krańcówkę diodą. Do przemyslenia zostaje jeszcze jedna kwestia - w twoim układzie zawsze zasilony jest jeden z przekaźników, nie jest to problem w przypadku przekażnika otwierającego...
Przewód oznaczony numerem 50.Wyłącznik powinien przenieść prąd pobierany przez wyłącznik elektromagnetyczny rzędu 10A.A nielepiej za pomocą przekażnika odciąć zasilanie pompy paliwa?
Sprawdzić okablowanie i przekaźnik systemowy, pewnie rozlutowany. Sterowany masą z ECU (pin 33) na pin 4 tego przekaźnika. Ewentualnie kostka stacyjki. Sam ECU zapewne w 100% sprawny.
Zrób to co doradził kolega Manfred von Richthofen. Na 99% upalona kostka pod stacyjką. Wymiana kostki i montaz dodatkowego przekaźnika odciążającego styki stacyjki. Sprawdź tez filtr kabinowy czy nie jest zapchany (przytkany powoduje wzrost prądy dmuchawy).
Będzie.Tylko w tym urządzeniu o którym piszesz jest słaby przekażnik i nie nadaje się do odcinania + po stacyjce. Wzwiązku z tym daj lepszy dodatkowy przekażnik,którego styki wykorzystaj i steruj go tym wynalazkiem o którym piszesz.Pozdrawiam.
Stacyjke musisz sprawdzić ale prawdopodobnie będzie uszkodzony przekażnik w skrzynce z bezpiecznikami, stacyjki psują się często ale na polu od rozruchu silnika. Pozdrawiam
Bezpieczniki są ok przekażnik też mam podejrzenia co do stacyjki był problem ze zgaszeniem silnika i wyjęcia kluczyka ze stacyjki,ale to są tylko moje podejrzenia.
Kierunki : zielony z brązowymi kropkami i zielony z białym i brązowymi kropkami.(+) stały : (na stacyjce) - gruby biały.(+) po stacyjce : czarny gruby. Zapłon i pompa : (w komorze silnika od strony kierowcy w puszce z przekażnikami) - biały z niebieskim i brązowe kropki.
przekażnik halogenów kocioł przekażnik zamontować przekażnik
wykorzystać wyświetlacz radia rozruchowy danfoss rolka dociskowa magnetowidu
politechnika łódzka telewizor elektron
Zasilanie rejestratora jazdy w Peugeot Boxer - jak podłączyć? Strzelanie w gaźniku Kawasaki KLF 300 - przyczyny i rozwiązania