Lżej będzie się kręciła napewno. Tylko ona równie lekko będzie się kręciła przy 150km/h. Jest to niebezpieczne. Potrzba układu, który reguluje prąd zaworu w funkcji prędkości. W motoryzacji taki wynalazek nazywa się Servotronic.
a czy przypadkiem wał kierownicy nie ma luzu osiowego ?? będzie się to objawiało podnoszeniem i opadaniem kierownicy podczas kręcenia nią, jesli tak, to należy zdjąć całą górę przekładni, tzn obudowę wału kierownicy i tam są podkładki regulujące luz osiowy, może jest ich za dużo trzeba dobić łożysko, wymierzyć jaki jest potrzebny luz, zmierzyć kołnierz...
Stukanie w okolicy maglownicy przy ruchu kierownicą. Jaka może być przyczyna? Luz na kardanie wału kierownicy. Na taką przypadłość cierpiało np. STILO. Makówkę wsadzisz pod kolumnę podotykaj, poruszaj i wyjdzie co jest - na wyłączonym silniku i zaciągniętym ręczny - uważaj na palce. Jak luz na wieloklinie kardana to można dociągnąć nieco i zazwyczaj...
Szerokiej drogi życzyć właścicielowi. Jeśli pierwszej naprawie nadal jest ten sam problem trzeba wymienić cały element. Jeśli luz jest 2mm to nie ma co ratować nawet. Przekładnia kierownicza dała szansę i czas na wymianę.
Zajrzyj na stronę forum Peugeota ,tam znajdziesz linki.
No dobra zapodam schemat ,może teraz se poradzi.Czy widzicie jakąś filozofie tutaj. http://obrazki.elektroda.net/92_12832309... http://obrazki.elektroda.net/88_12832309...
Ramię jest na frezie ze stożkiem , aby zdjąć często oklepuje młotkami lub podgrzewam . Pozdrawiam
Zacznij od diagnozy oryginalnym VCDSem.
1) Zbyt mała ilość oleju w hydraulicznym układzie wspomagania kierownicy. 2) Zapowietrzona przekładnia kierownicza i układ hydrauliczny. 3) Załamujące się chwilowo lub zgniatane przewody hydrauliczne przekładni kierowniczej lub pompy wspomagania 4) Zatykający się czasami króciec wylotowy (zasysanie pompy) zbiorniczka oleju 5) Przejściowo zbyt mały wydatek...
Jeśli producent przewidział smarowanie, a ty nie możesz znaleźć, czym to ja bym posmarował czymś bezpiecznym dla gumy i plastiku, np. ATE Plastilube.
Ja widzialem pospawany wałek tzw ślimak od przekładni kierowniczej w samochodzie Actros
Nie można tego zrobić bo nie widzi maglownicy. Dlatego pytam czy VCDS ją widzi? Nie patrz na czujnik kąta skrętu ale na diagnostykę czy jest z maglownicą?
Prawidłowa jest ostatnia podpowiedź - olej przekładni kierowniczej.
Podpowiem, że demontaż przekładni jest przechlapany, dlatego ja potrafię to wymienić bez demontażu od ramy- wyciąga się ślimaka od spodu.
Zamontowany jest w przekładni kierowniczej . Po kabelku od pompy do przekładni. W TRW czesto pada.
hipol, ale jest on chyba za gęsty Dokładnie, będzie sklejał sprzęgło, które będzie "ciągnąć". Możesz wlać olej do 2T, może być też ATF do skrzyń automatycznych, wspomagania przekładni kierowniczych
zielony marki Febi ale zanim dolejesz sprawdź czy nie ma śladów jego wycieku - zwłaszcza przy przekładni kierowniczej.
typowe objawy wybitego krzyzaka trzeba wymontować łacznik kolumnu kierownicy z przekładnia ,odkręcasz imbusem srubę łacznika na przekładni kierowniczej i z niej zdejmujesz łacznik potem pociagasz w dół i łacznik wychodzi z kolumny kierowniczej ,uwaga na jednym boku łacznika jest takie zabezpieczenie w dziurce trzeba je wcisnąc potem wysunąc łacznik...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72... Tu masz wrzucone instrukcje obsługi Do T-25, tam jest napisane jak to się robi i przykładowe http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
Odchyl i posmaruj smarem białym, wazeliną techniczną lub czymś podobnym gumową osłoną przekładni kierowniczej przy ścianie grodziowej. Poza tym masz usterkę silnika.
Sorry że tak z grubej "rurki" pociągnę. Jeśli nigdy tego nie robiłeś to niech tak zostanie, oddaj przekładnie specjalistom i miej spokojne sumienie. TO UKŁAD KIEROWNICZY A NIE POMPKA SPRYSKIWACZY.
Czy w przypadku niewłaściwego działania angle sensor nie widniałby błąd czujnika? Ze wcześniejszych doświadczeń z Fordem (Smax) U3000 to raczej uszkodzenie elektroniki np. sterującej silnikiem.
Wróć do mechanika, pewnie ramę zawieszania demontował wraz z przekładnią i podczas zakładania albo niechcący wepchnął kolumnę do środka albo źle złożył przegub na przekładni kierowniczej.
Cześć. Luzy w przekładni kierowniczej. jedź z tym do mechanika.
Odpowietrzanie układu wykonuje się za pomocą programu diagnostycznego w funkcjach "regulacje" Co do problemów jakie opisane są w pierwszym poście to przyczyny są różne. Pierwsza z nich to źle ustawione potencjometry na osi tylnej oraz na przekładni kierowniczej. W parametrach trzeb zobaczyć jakie są ich odczyty a następnie wyregulować w taki sposób...
Tak, wszystko wskazuje na uszkodzoną przekładnie kierowniczą - nazywaną popularnie maglownicą... https://m.youtube.com/watch?v=783Jna26al... Wcześniej raczej nie stukało. Nie stukało, bo nie sprawdzałeś, nie szarpałeś za drążki... :D :spoko:
A czy muszę opuszczać belkę zawieszenia do demontażu przekładni kierowniczej ?
Obie wymienione przez ciebie to tani chińczyk. Odpuść sobie od razu. Generalnie te przekładnie rzadko siadają ponieważ są sprzężone z elektrycznym wspomaganiem. Możesz w niej skasować luz jeśli jest nadmierny. Jeśli wymiana to tylko używana. Pasuje od Megane 2 cały okres produkcji i wszystkie silniki.
Sposób wymontowania z samochodu - O to mi chodzi.
Czy to może mieć aż taki wpływ? Fabrycznie tego smaru jest tam bardzo bardzo mało. Dosłownie cienka warstwa. Sprzedawana tubka przez VW ma 10g więc nie daje się tego dużo. Ja to bardziej rozumiałem tak że nie należy stosować zwykłego smaru lub innego ponieważ może zniszczyć osłonę gumową drążka.
Powinna pasować z golfa III. Zobacz na tabliczce swojej maglownicy jaki jest numer części i wtedy będzie można coś więcej powiedzieć . Jeśli to maglownica z numerem 191419063C lub 191419063CX to bez problemu znajdziesz taką z golfa III. Zmiana na maglownicę bez wspomagania jest bez sensu, do tego inne drążki i końcówki przekładni kierowniczej
Można, jest na kolumnie śrubka na klucz imbusowy. Nią trzeba się pobawić, ale nie polecam tego robić bo nie będzie szło ukręcić kierownicą. Tak samo mam, co prawda już nie duży, ale coś jest zawsze. Mechanik od busów mercedesów mi mówił, że na upartego można by w kolumnie jakąś tuleje wstawić, albo regeneracja to załatwi, ale tego nie jestem też pewien....
Witam, jakiś czas temu spadła mi osłona z przekładni kierowniczej. Od tego czasu podczas skrecania słychać ciche zgrzyty. Chciałbym się dowiedzieć jakiego smaru moge użyć to smarowania przekładni? najlepiej umyj i nasmaruj smarem grafitowym
A sprawdzałeś na krzyżakach od kolumny kierowniczej??
Może być taki sam. Najlepiej będzie jak zadzwonisz do ASO mercedesa to tam Ci powiedzą.
Jeśli zostawiliby mu zregenerowaną maglownicę to w porządku, jeśli jednak musiał ją oddać to należy mu się zwrot kasy za starą. Tak na szybkiego, zregenerowana przekładnia miała kosztować 1000zł, miał możliwość odsprzedania uszkodzonej przekładni o ile nadaje się do regeneracji za 300zł, z czego skorzystał, po 6 mies. wysypała się regenerowana i firma...
Toyota Auris 1,8 hybrid 2012 Po wymianie przekładni kierowniczej przy pełnym skręcie w lewo, lewa opona trze o wahacz. Dodam, że kierownica jest ustawiona prawidłowo i auto ma ustawioną zbieżność. Czy jest jakiś ogranicznik głębokości skrętu w przekładni? Dziękuję z góry za pomoc! To teraz pokręć prawo lewo kierownicą do oporu. Policz obroty i będziesz...
Jak wyregulować listwę przekładni kierowniczej, aby zlikwidować luzy?
Jeżeli zębatka stoi w połowie listwy zębatej przekładni kierowniczej to szprychy w kierownicy powinny być poziomo i samochód powinien mieć ustawione koła na wprost. Jeżeli zębatka jest ustawiona w połowie listwy zębatej przekładni a koła są skręcone w jedną stronę to znaczy, że jeden drążek jest za mocno wykręcony a drugi za mocno wkręcony. Czyli jeden...
Dzięki za odpowiedź i pomoc
rozebranie to raz,głównie mi chodzi czy idzie dokupic takie łozysko...
Wszystko jasne, dzięki za pomoc.
1. co do kierownicy możesz jedynie nałożyć smaru na przekładnie kierowniczą, ściągając osłony gumowe. 2. nie mam bladego pojęcia, nie rozbierałem. 3. a w lampie brak jakiegoś styku, wyczyść wszystko dokładnie drobnym papierem ściernym i popryskaj chociażby WD 40. Powinno być ok
Dzwoniłem i nie gwarantują, że się uda. Tak naprawdę nie wiedzą jak wygląda sprawa w Vito. Np. w A klasie się nie da. U mnie jest zepsuta najprawdopodobniej właśnie elektronika.
Kolega wybaczy, ale aktualnie forumowa Szklana Kula uległa awarii i jest w serwisie :-D Nikt z nas nie jest wróżką. Czy ten mechanizm nie ma jakiegoś symbolu, Part Number'a? Napisz jaki TY masz model - ułatwi to sprawę. Pozdrawiam
Jest tam 6 diodowy w regulatorem który wykrywa obroty wirnika za pomocą pomiaru na jednym z uzwojeń i zasila wirnik z głównego plusa. Mam pytanie w jaki sposób jest sterowana kontrolka i jak regulator rozpoznaje właczenie zapłonu? I w jaki sposób jest wykrywane ładowanie w body komputer który to steruje ta lampka.?
Dociągnąłem śruby mocujące przekładnię i problem ustał (nie mam pojęcia jak to jest możliwe, nikt tego nie dotykał... chyba). Dzięki za zainteresowanie
Dzień dobry Nie dawno otrzymałem samochód elektryczny na napięcie 6 V firmy FEBER dla dziecka. W pojezdzie tym zdekompletowany jest układ kierowniczy, Czy kto mógby podesłac zdjecie zastosowanego rozwiązania aby mozna było go odtworzyć Pozdrawiam
Przed rozebraniem zawsze robi się znaki, jeśli nie zrobiłeś, to koła na wprost i kierownica na wprost. tak złożona zawsze skutkuje pewnym błędem, jadąc na wprost możesz tą odchyłkę zmierzyć i ponownie złożyć na wielo klinie uwzględniając ten błąd. Taka metoda domowa. można też korygować drążkiem podłużnym./ Naturalnie na diagnostyce po zamontowaniu...
Witam.chce zregenerować maglownice w l2 ph1 1.8 16v 2002 rok.proszę o podpowiedź jaka maglownica występuje w tej wersji laguny.z góry dziękuję.
Już wiem wszystko, wystarczyło się wyspać. Połówki metalowych rynienek trzeba mieć włożone i przez nie wsypywać - wtedy kulki nie wędrują do wylotu gwintu nakrętki. Ale tak czy inaczej, śruba leci na złom - zbyt duże nierównomierne zuży6cie, wyczuwalne w trakcie kręcenia rękami.
Chyba najlepszy byłby smar taki jak do podnośników śrubowych.
Witam.Czy jest mżliwość usunięcia luzów w przekładni kierowniczej w nexii bez wspomagania we własnym zakresie.
Witam. W aucie mam odczuwalne luzy w układzie kierowniczym a problem leży w przekładni ślimakowej. Czy ktoś z was miał do czynienia z regenerowaną przekładnią ? Z tego co się orientowałem kosztuje to 800zł.
vcds lub odis, kasowanie bledow i adaptacja nie pojdzie to sprawdzic czy kolumna kierownicza nie jest przekrecona o jeden obrot wzgledem magla. Jak wtedy sie nie uda to reklamacja regeneracji
Sam mi ten mechanik po pierwsze zwalił magiel jak zostawiłem u niego auto na wymianę sprężyn, tulei, olejów, przegubu , później sam zaproponował używkę z szrotu ( " Będzie taniej i nie ma sensu kupować regenerowany bo wyjdzie Pana kilkaset złotych więcej". Ja sam nie kupowałem i nie mogę mieć do siebie pretensji. Wyszło mnie tyle samo za używkę i jego...
Według mnie nie pociagnie. Masa ciagnika, opory mechanizmów, częstotliwość skrętów do punktów skrajnych o wiele wieksza niz w aucie. Jeśli w ogóle coś pomoże to raczej nie na długą mete. Z jednej strony tak a z drugiej czy w samochodzie z wyłączonym wspomaganiem dasz radę bez większego wysiłku kręcić kierownicą jak to ma miejsce w ciągnikach typu c-330...
Przy braku ciśnienia czyli wyłączonym silniku kierować praktycznie się nie da. Kolega zauważył że przeciska olej mechanicznie ale skąd ma ten olej napływać skoro pompa zębata stoi w miejscu? Ja w t25 zastosowałem przekładnie kierowniczą ze wspomaganiem. wprawdzie kilka dni temu założyłem to wspomaganie i wymaga dopracowania ale cały projekt w 150 zł...
Poruszaj drążkami kierowniczymi góra dół przy wyjściu z przekładni czy nie ma luzu ( często wytarte tuleje w przekładni kierowniczej ) . Jeśli chodzi o nierówne wspomaganie to prawdopodobnie problem w czujniku skrętu .
Po odkręceniu elementu do którego wchodzą przewody od wspomagania, wyjmuje się wałek z łożyskiem. Trochę to ciężko wychodzi, ale trzeba to wyjąć bez wybijania od spodu. Wybijając wałek od spodu bardzo łatwo zniszczyć łożysko igiełkowe, które jest na końcu wałka. Takie łożysko jest niekupowalne. Ma nietypową średnicę zewnętrzną.
Dobrze zregenerowana przekładnia działa jak nowa. Stara ze szrotu nie wiadomo ile wytrzyma.
Czy ktoś z Was jest mi w stanie podać nr katalogowy gumowej osłony strona prawa przekładni w A6 C5 rocznik 1998 benzyna 2,4? Dodam, że przekładnia posiada amortyzator (tłumik) drgań i guma jest jakby 2 częściowa (załączam screen z etki - znalazłem w necie, ale niestety bez numeru...) http://obrazki.elektroda.pl/9920475100_1...
ale chodzi mi o to czy nie oderwie mi się tam nic. Tego to nawet wróż Maurycy nie przewidzi... To jest układ kierowniczy, więc jeden z najważniejszych układów, który ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy...
... co jest źle zrobione? Zwróć się do Jackowskiego, bo tutaj jasnowidzów raczej nie uświadczysz. :wink:
witam, niestety nie pamietam zadnych oznaczen uszczelnienia, ja szukalem w ten sposób ze rozebralem przekładnie i dokladnie zmierzylem uszczelnienie i gniazdo w ktorym ono jest oraz srednice tloczyska i na tej podstawie szukalem.
Witam odkopuję temat. Wymieniłem drążki kierownicze oraz końcówki drążków. Co ciekawe żeby wymienić lewy drążek kierowniczy trzeba mieć specjalny klucz do drążków. Okazało się że na przegubach drązków był luz i stąd te stuki. Po tej wymianie i zbieżności mogłem szarpać kołami jak chcę i nie było wyczuwalnych żadnych luzów. Przejeździłem rok czyli jakies...
Witam Posiadam Honde Ufo 1.8 benzyna 2007r. padło wspomaganie kierownicy, po włączeniu silnika wspomaganie chodzi kilka chwil ale jest uczucie na kierownicy jakby opona tak jakby przeskakiwała... i po chwili wyskakuje błąd check sterring i wspomaganie przestaje działać. Oddałem do mechanika, powiedział że na 99% padł silnik w elektryczny w przekładni...
Witam, kupiłem niedawno Fiata 126p elegant 98 rok. Jest w nim zamontowana zepsuta przekładnia kierownicza. I moje pytanie - czy zamiast przekładni kierowniczej mogę do tego modelu zamontować maglownicę? (posiadam jedną na stanie)
Jest w przekładni kierowniczej w komorze silnika.
Powinni zrobić za darmo, eksploatacyjne czy nie - Ciebie to nie obchodzi, gwarancja to gwarancja i mają zrobić jak jest na gwarancji. Pytanie jaka była faktycznie prawda. A swoją drogą luz na przekładni można skasować lekko dokręcając śrubę, ale nie za mocno, tak by nie było oporów podczas skręcania nadmiernych.
Jak wspominałem jeśli strzela na postoju podczas kręcenia kierownicą w pierwszej kolejności sprawdzić należy wzrokowo sprężyny zawieszenia. Czy nie jest któraś pęknięta... (Zazwyczaj u dołu sprężyny - kawałek może leżeć na kielichu) jeśli sprężyny będą obie całe (całe w 100% bo możliwe że pęknięty kawałek zgubiliśmy i na kielichu go nie będzie) to można...
Możesz. Możesz też liczyć na to, że przekładnia jest do wymiany i dokręcenie śruby regulacyjnej na tzw. maksa dopiero kasuje luz między listwą a zębnikiem.
witam, polecam wymontowanie kolumny i zawiezienie do miejsca gdzie regenerują układy wspomagania. W środku masz coś na wzór tłoka i cylindra w silniku a pierścieni to uszczelniacze gumowe. W rozebraniu nie tkwi problem tylko że nie dostaniesz części do tego aby to poskładać, pozdro
A sprawdzałeś na zgaszonym silniku? Krzyżaki w kolumnie kierowniczej dobre?
Znowu sie spotykamy;). Tak jest taka śruba i powinna się znajdować w maglu, jest ona duża i wpadająca w oko na pierwszy jego rzut:-P. Jak mechanik ją przykręcił i mówisz że było lepiej a potem znowu odczuwałeś luz, to z każdym przykręceniem jej bardziej będzie coraz sztywniej. Lepiej pomyśleć nad wymiana, lub regeneracją. Pozdrawiam Michał. Tak :)))...
Jest niby też regulacja luzu jałowego układu kierowniczego ale za dużo tam tego luzu nie zlikwidujesz... Według instrukcji luz jałowy nie powinien przekraczać 15 stopni. Tak jak pisze robokop do wymiany ślimak, rolka przy okazji wymiana przegubów. Znając życie to też są luzy na "zwrotnicach" - tuleje do wymiany i tak samo tuleje na "wahaczu"... A jak...
ile może kosztować przekładnia kierownicza do passata 92 ze wspomaganiem(używka)?i ile moze kosztować wymiana?bo nie chcę żeby mnie orżnęli a nie znam się na tym w ogóle a tutaj pewnie są stada znawców :lol: :lol: :lol:
Pod tą gumową osłoną jest krzyżak, zaciśnięty na wieloklinie śrubą m8, którą odkręć i wyjmij. Wieloklin wysunie się z lekkim oporem.
Krzyżaki nie występują tylko w napędzie ale również w kolumnie kierowniczej.latwo to wyguglowac
Mam znacznie bliżej do Sopotu. Ale proszę napisz na jak długo ta regeneracja pomaga ?
W tych nogach na ścianie grodziowej masz sterownik wspomagania, albo on jest uszkodzony, albo czujnik skętu lub sam silnik na przekładni kierowniczej. Bez diagnostyki nie stwierdzisz. To pykanie to przekaźnik w tym sterowniku, który załącza pracę wspomagania,
Dochodzi jeszcze kwestia stanu krzyżaka przekładni kierowniczej, łożysk kolumn McPhersona, wiek oleju we wspomaganiu... w takim starym trupku jest sporo czynników które mogą na to wpływać.
Przekładnie zostaw w spokoju.Szukaj w kołach.
To jest oryginalny zestaw do Suzuki, a manetka uniwersalna dwu linkowa, czyli gaz i rewersor (biegi). Powinno Ci to dać wyobrażenie, jak to pracuje. :D Masz przekładnie kierowniczą z linką ,,Bowdenem" ? Górne cięglo steruje bezpośrednio dzwignią ,,biegów", dolne poprze dzwignię kątową steruje przepustnicą. Rumpel i manetkę pokręcaną ,,gazu" na nim się...
W mk5 była jakaś akcja serwisowa dotycząca przekładni kierowniczej. Wiem że były z nią problemy. Może tego dotyczy wasz problem?
Cześć wszystkim mam pytanie odnośnie przekładni kierowniczej w Vito w447 z 2016 roku. W samochodzie rozpadła się przekładnia kierownicza poprzednia miała dzwona. Została zamówiona używana taka sama po numerach OEM. Niestety po montażu przy kręceniu kierownica strasznie strzela tak jakby miała duże naprężenia. Mam luncha x431 euro 5 i przeprowadziłem...
Poczytaj cały temat. Alternator jest podłaczony do instalacji. Należy sprawdzic tez i instalacje napiecia etc. Często siada instalacja w okolicy przekładni kierowniczej. Skoro alternator został sprawdzony solidnie to i z reszta nie powinno być problemów.
Co za "głowiczki? Stuka albo listwa o trybik - zużycie kwalifikujące przekładnię do naprawy, albo wybite końcówki drążków wkręcane w listwę, tzw. jabłka. Bez różnicy czy ze wspomaganiem czy bez.
Witam ponownie. Wymieniłem przekładnie z innym oznaczeniem (końcówka G) i wszystko działa, numer na pompie wspomagania też nie ma znaczenia - działa. Na zestawie wskaźników tylko świeci kontrolka wspomagania. Po wizycie u elektronika błąd został wykasowany. Pozdrawiam wszystkich!!!!!!!!!!! Do usłyszenia!!!!
ASO krzyczy za wymianę nie tyle modułu - co całej przekładni. Ponieważ jeden z błędów sygnalizuje nieprawidłowe działanie czujnika momentu obrotowego który jest "zaimplementowany" w przekładni kierowniczej i nie występuje jako część zamienna. Ciekawe na czym oparli swoją decyzję. Bo komputer Star Diagnose potrafi podpowiedzieć kolejne czynności diagnostyczne...
Chodzi mi jak daleko można rozebrać przekładnię. Bo nie jestem pewny czy: - odkręcę/zsunę/... stalowy cylinder (w którym chodzą tłoczki) od aluminiowej obudowy; - wyjmę cały zespół sterujący ciśnieniem (ten na wałku zębatym). Bo może być tak, że stalowy cylinder i ten zewnętrzny pierścień w którym obraza się wałek zębaty są w jakiś sposób na stałe połączone...
Pewnie przeskoczyły zębatki w przekładni kierowniczej, musisz ustawić je na nowo.
No cześć, Wiemy juz bardzo dużo. Według mnie ta biała złączka jest do zestawu wskaźników na desce rozdzielczej. (patrz schemat zamieszczony powyżej) Bardzo ważnej jest również zagadnienie mechaniczne. Czy możesz podać jakie jest przełożenie na wspomaganiu? (ile obrotów wałka prowadzącego do przekładni kierowniczej przypada na jeden obrót kierownicą?)...
Żeby później nie było że się płyn pieni, pompa wyje a wspomaganie nie chce działać... Więc jak już założysz "nową" przekładnię, zalej płyn, podnieś przód samochodu żeby łatwiej było kręcić, zdejmij pasek z pompy, ręcznie pokręć pompą nie za szybko, pokręć kierownicą powoli do końca w obie strony, znów pompą, kontroluj poziom płynu i tak aż nie będzie...
SKASUJ LUZ NA PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ LUB NA LISTWIE ZEBATEJ (JEŻELI POSIADASZ LISTWOWY UKLAD KIEROWNICZY) ,LECZ NAJPRAWDOPODOBNIEJ BEDZIESZ MUSIAŁ WYMIENIĆ PRZEGUBY KULOWE UKŁADU KIEROWNICZEGO TZW.GAŁKI
Chodziło mi o przekładnie kierowniczą, nie o skrzynie biegów :)
Jeśli sprężyny są ok to na 95% jest to objaw zużytej przekładni kierowniczej zobacz czy olej do wspomagania nie jest czarny od zużytej przekładni ma być czerwony, możesz też sprawdzić kolumne kier. odkręcić drążek przy pedałach kluczyk 10mm ściąg go poruszaj do góry i dołu i nałóż tam smaru najlepiej przy wyjętym kluczyku ze stacyjki żeby nie obrócić...
W ten siłownik jest wbudowany zawór różnico ciśnieniowy, lub proporcjonalny. Żeby było śmieszniej, amerykanie stosowali to w latach 60, jako opcje przy wspomaganiu klasycznej przekładni kierowniczej. Zasada działania całości opiera się na równowadze ciśnień z jednej i drugiej strony siłownika, w stanie ustalonym, płymn pod ciśnieniem, przepływa swobodnie...
Tyle że ATF jest również stosowany we wspomaganiu przekładni kierowniczych.
Po prostu masz fabię "betona" Nie masz w niej nic i nawet na 13' felgach stoi wspome możesz dołożyć nie jest to trudne lecz koszty sa spore musisz zakupic przekładnie kierownicza czujnik skrętu pompe wspomagania i skręcić kawałek wiazki najlepiej znaleść rozbitka z całym przodem i wszystko z niego wyciagnać cały komplet pamietaj jak byś już chciał w...
wymiana przekładni kierowniczej regulacja przekładni kierowniczej naprawa przekładni kierowniczej
mikrofalówka whirlpool drzwiczki rozruchowy danfoss błąd pamięć masowy
electrolux ew6s406bpi skrzynia schemat
Unitec ProfiStation 12V – jaki zasilacz wybrać? Modele, parametry, wtyk, polaryzacja Peugeot 206 – jaki amortyzator tył? KYB, Sachs, Bilstein, numery OEM, dobór do wersji